Jump to content
Sign in to follow this  
Royfish

Nhl 2009-2010

Recommended Posts

Jaha, paikalliset voittoon sitte!!! Nyt etenki ku Koivu ei enää pelaa siellä. Mutta onpa toi änärikikääkkä jääny aika vähiin nyt viime päivinä, kääkän mömmötynkäkisoista nyt puhumattakaan. Mut aikamoinen taisto oikeesti näiltä HABSEILTA, meinaan moni ei uskonut käyvän näin, uskoivatko lie tosissaan itekään! Jätän tarkemmat analyysit teille viisaimmille ja ostan kesäks itelleni Habsien paidan!

Habs!! :smile:

Ja muuten eipä toi kotietu juuri paina änärin runkosarjassakaan! Ehkä vähiten ku missään palloilusarjassa? Yleensä viel noi ennalta heikommat voittaa jättiläiset just vieraissa ja just tyyliin Washington-Islanders 2-9...

Tervetuloa länteen Lasse, huomasitko eroa pelitemmossa ?

Niemi oli loistava ja mainitsi matsinjälkeisessä haastattelussa, että

taisi olla kautta aikojen hänen paras pelinsä.

San Jose oli myös erittäin hyvä, paras matsi heiltä minkä olen tälläkaudella nähnyt.

Tuomareita aina mollataan jokapaikassa, mutta tälläisia playareita ei

pystyisi pelaamaan ilman noin hyviä tuomareita. Loistavia raitapaitoja

ilta toisensa jälkeen. Ainoa mitä ihmettelen aina nhl:ssä on se pitkäkiekko,

siinä tuomarit ei vihellä "vain vähän" ennen punaista lähteviä "ristikulmaan"

kiekkoja ollenkaan pitkiksi. Se on typerää, koska sääntö on selkeä.

Joo huomasin, hidasta oli Pittsburghin ja Montrealin matseihin verrattuna :)

Dumarit on joo aivan ihmeellisiä. Juttelin viime viikolla yhden suomalaisen nuoren dumarin alun kanssa - viheltää Mestistä ja A-junnareita - ja se oli ollut Montrealin seudulla vaihtotuomarina. Siis vislasi siellä paikallisia junnumatseja.

Se kanssa ihmetteli niitä, oli päässyt johonkin jossa niitä oli koolla enemmänkin ja oli että niinkun olis ollut jossain bodareiden tapaamisessa. Aivan hirveitä kaappeja jokainen.

Ja ihmetteli että aina kun maalilla jotain tapahtuu niin siinä se on se dumari maalin kulmalla mutta silleen ettei vahingossakaan häiritse pelaamista. Ja tottahan se, nyt parissa matsissa mä olen erityisesti tsekannut niiden liikkumista ja on ne vaan hyviä. Perkama, Raskin maalillakin kun oli hässäkä niin siihenhän se yhtäkkiä ilmestyi maalin taakse yläriman päältä kurkkimaan.

Noinkohan Montrealin eväät on syöty kahden (suur)yllätyksen jälkeen. Flyers otti jo toisen voiton eikä Montreal ole tehnyt kahteen peliin maaliakaan. Ja Ville Leino tavoittelee MVP:tä :star:. Ja vähän nyt näyttää siltä, että ei Thortonin paukut riitä ihan loppuun asti. Chicago johtaa 4-1 ja kymppi jäljellä peliaikaa. Eihän noi 2-0 otteluvoitot vielä tietenkä mitään varmuudella tarkota. Chicago-Philadelphia ois kuitenkin ihan mieluinen finaali.

Joo, eiköhän täs ole yllätykset nyt yllätetty ja kävi miten tahansa näis konkkafinaaleis, ni 98,5% varmuudella kannu menee länteen!?

Siis San Hose tai Higago, lienee lyönee Laiersit tai ne kuuluisat Habsit, 4-1 voitoin.

Mut silti positiivista et saahaan uusi voittaja taas tälle vuodelle, muillahan lienee historiassa kannuja, mut Hosella ei. Eihän se niin hurjan kauan ole ees änärissä ollu, eli tavallaan nyt sitte toivon sitäkin.... Ja Habseja tietty, ku ne on habseja...:superhappy: Habsit!:boogy:

Mä olen että jos ei se ole Chicago niin sitten kannu menee itään, kuitenkin. Vaikka eihän se mene kun Chicago voittaa. TÄN TIETÄÄ JOKANEN JANNU!!!

...eli San Jose voittaa? No ei vaineskaan, mutta kyllä taas on nähty että mitä vaan voi sattua näin pitkällä playoff-kaudella. Kuka olis nähny etukäteen että Flyersien loukkaantunut veska palaa jäille, kun lopullinen valinta (siis alkuperänen kolmosveska) loukkaantuu, ja pitää sen jälkeen jo tähän mennessä kahdeksan erän ajan maalinsa puhtaana?

NO MÄ! MÄ NÄIN SENKIN!!!! NASHVILLE VOITTAA!!!!!

Hittoku tuo änhooäl vähä jääny, kuten muukin lätkän seuraaminen. Tuossa 90 -luvun puolivälissä ja vähän sen jälkeen tulin kovinkin paljon seurattua ja kannatin henkeen ja vereen nimenomaa Sharkseja. Muistan, kun silloiset Shawn Donovan, Mike Rathje, Owen Nolan ja Andrei Nazarov jyräsivät menemään. Ja taisi silloin mukana olla muuan Ville Peltonen nälkäisenä haina. Kyllä sitä vielä jotenkin salaa kaukaisesti Sharksien puolella on, vaikken rehellisesti enää tiedä yhtäkään pelaajaa. Voisihan tässä alkaa kaiken keskellä vähän enemmän huomiota siihen suuntaan jälleen laittamaan. Mihinkä se hai evästään pääsee.

Eiks toinenki Ville, eli Nieminen pelannu jonku kauden Sharkseis? Vai muistanko täysin väärin....

Ja oliks Toskala joskus siel veskas? En mäkään paljo änäristä tiedä nykyään, en oo koskaan tiennykkään....

Eiks toinenki Ville, eli Nieminen pelannu jonku kauden Sharkseis? Vai muistanko täysin väärin....

Ja oliks Toskala joskus siel veskas? En mäkään paljo änäristä tiedä nykyään, en oo koskaan tiennykkään....

Kyllä tais näin olla. Myöhemmin sitten myös Selänne pisti haipaidan päälleen, mutta se nyt tarina toinen. Nieminen eikä Toskala ikinä sen kummemmin saaneet mitään suurempaa asemaa sharksmiehinä, mutta mieleen kyllä ovat siirrot aikanaan jääneet. Nhl:ssä pelaajien siirtyminen seurasta toiseen vähän eri luokassa, kuin jalkapallomaailmassa.

Näiden lisäksi muuan maalivahti, Miikka Kiprusoff, vietti useamman vuoden Sharksin organisaatiossa. Ja siirtyi sieltä Calgaryyn ja lopun tiedämmekin varsin hyvin.

Roylla alkaa habsittelu karata käsistä :shades:

Hei, joo, muistinpa just et mähän olen pienenä pelannu Montrealia vastaan, siis Habsia!:superhappy: Korttelikiekos kaikkien kaupunginosien porukat oli nimetty änäri-tiimin mukaan, niinku aika usein on monella paikkakunnalla...

Meiän porukka oli St.Louis ja tosiaan pelattiin mm. Montrealia vastaan!! Siis Habseja vastaan oon pelannu montaki kertaa aikanaan, luonnon jäällä viel!!

Ei yhtään ees off-topic, eikä mulla "habsittelu" lähe käsist, tää on hallus, kohtuuella, niinku aina myös viinan juontiki, kohtuuella.... :dielaughing:

Ja ens yönä Habsit muuten kaventaa 1-2 voitot! 6 erää maleitta, ei enää 7!

Je, valistunut arvaus on että Montreal nousee vielä, San Jose ei koskaan. Ja eiköhän kohta ala siellä suunnalla keskustelu hevosen vaihtamisesta. Thorntonista ei vaan veturiksi ole tai nimeni on Teuvo.

Sinänsä molemmat on samassa suossa, ja tän kahen kuukauden pelikauden aikana koti- ja vierasmatseilla ei juurikaan merkitystä ole. Kui-ten-kin sanoisin että fiilispuolella on ihan toinen jutska lähteä pelaamaan 0-2 asemasta kun on hävinnyt kaksi vierasmatsia kuin että kaksi kotimatsia.

Eli että idässä kuitenkin tilanne on auki, Montrealeikunhabs saattaa vielä hyvinkin nousta, jos vaan saavat Flyersin maalille mylläköitä. Lännestä finalisti on Chicago. Tai nimeni on Tiina.

Hei, joo, muistinpa just et mähän olen pienenä pelannu Montrealia vastaan, siis Habsia!:superhappy: Korttelikiekos kaikkien kaupunginosien porukat oli nimetty änäri-tiimin mukaan, niinku aika usein on monella paikkakunnalla...

Meiän porukka oli St.Louis ja tosiaan pelattiin mm. Montrealia vastaan!! Siis Habseja vastaan oon pelannu montaki kertaa aikanaan, luonnon jäällä viel!!

Ei yhtään ees off-topic, eikä mulla "habsittelu" lähe käsist, tää on hallus, kohtuuella, niinku aina myös viinan juontiki, kohtuuella.... :dielaughing:

Ja ens yönä Habsit muuten kaventaa 1-2 voitot! 6 erää maleitta, ei enää 7!

Toivottavasti teitin kaupparatsu-joukkue ei ollut niin surkea kuin tuo rapakontakainen St.Louis!

Mutta niinhän se Habs otti kotonaan heti vakuuttavan voiton. Halakilla taas nippu hyviä pelastuksia. Mää kyllä epäilen, että jos Habs menee tästäkin jatkoon, niin ei Chicagokaan niitä pysäytä. Ja Hossa tekee historiaa häviämällä kolmannen kerran peräkkäin ja aina eri joukkueessa.

Ei ollu niin surkee, itseasias me voitettiin 2 kaupungin mestaruutta!! Me oltiin 9 ja 10-v St.louis ja voitettiin tosiaan molemmat, sitte 11 ja 12-v meiän jengin nimeks muuttu Dynamo....

No, änäriähän toikin, ja sillon jos koskaan pelattiin tosissaan ja ilman palkkaa!:superhappy:

Mutta oon kanssasi samaa mieltä, että jos/kun Montrealeikuhabs selvittää tän, ei niitä pysäytä ees Higagon poliisit! Ja totta toikin et fiilis on huomattavasti parempi hävityn vieraskiertueen jälkeen ku et jos olis hävinny 2 peliä kotona!

ja on tämäki muuten, ku enkkulainen potkupallofoorumi ja kuumin ja ainoo aktiivinen ketju on änärikääkästä! ;)

Chicago finaaliin! Se ei yllättänyt, mutta se yllätti hieman, että meni suoraan 4-0. Lasse taisi olla oikeassa, Thorton on poni. Ja äkkiseltään Heatleyn voisi sanoa olevan korkeintaan Islannin hevonen. Ensi yönä sitten Phillyllä mahdollisuus lopettaa Montrealin lento. Leino vastaan Niemi.

Oli tärkee voitto, etenkin sen kannalta etteivät joutuneet tahkoamaan seitsemättä. Tosin, toistan jälleen kerran itseäni kun sanon että Thorntoniin ja kumppaneihin en usko edelleenkään enkä ikänä. Mä sanon että Chicago vie sen viidessä. Ei kun neljässä. Viidessä. Neljässä. VIIDESSÄ!!!

NEL-JÄS-SÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Tehkää hei tekin niin että ennustatte vuorollaan randomilla ihan kaikkee niin sitte voitte tekin vetää pakasta sellasen millä elvistellä!!!

NASHVILLE VOITTAA!!!

Chicago-Philadelphia, Niemi-Leighton, Hossa-Leino. Flyers siis menee kannujahtiin ja Montreal kesälomalle. Mulle kelpaa hyvin tää pari, ihan mielenkiintoset finaalit tulossa. Hossa tai Leino saa käännettyä viime vuotisen tappion nyt voitoksi, mutta toinen jää edelleen ilman sormusta. Chicago tässä taitaa olla ennakkosuosikki. Voittaa kumpi tahansa, niin se on mielekkäämpi vaihtoehto kuin viime vuosina. Ja saahan ny ainakin 1 suomalainenki nimen kannuun.

Urheilusukeltaja, neiti Leino! Ei kiitos, eiköhän joku kiva mies osta sille sormuksen kesällä, joten Higagoa sitte vaan kannulle...

Leinon suurin urotyö SM-liigas oli muuten ku se näytti keskaria tuomarille:dielaughing:

Mutta joo, ihan passaa mulleki tää ottelupari, vaihtelu virkistää, vaikka olis sen Habsin sinne siltiki suonu?! No, ei kai makiaa mahan täydeltä?

Siis ei Habs

No eipä tiettykään, tollasten mikkihiirien on ihan pakko vetää sata lasissa joka matsissa jos meinaa isompiaan vastaan pärjätä ja olihan ainakin Pittsburgh-sarjassa ajoittain sellasta tykitystä että alta pois.

Mutta oli kyllä setti, ensin koko runkosarjan ylivoimanen ykkönen lomille 1-3 tilanteesta ja sitten hallitseva mestari 2-3 tilanteesta. Iso käsi Habsille mutta jossain vaiheessa kun joka toinen ilta pelataan, se noutaja vaan tulee, ja tuli.

Mutta tää toinen tuhkimojengi Flyers. Hienosti nousivat, ensin rankkareilla pudotuspeleihin, sitten Brodeur lomille tosta noin ja lopuksi sitten se Boston-sarja. Kaiken ton jälkeen ehkä hyvä että HABS meni lauluun ihan melkeen laulellen, jäi paukkuja finaaleihin. Mutta ei ole aineksia, ainoo jolla olisi Chicagoa vastaan voinut olla oli Pittsburgh. Sanon että korkeentaan kuusi matsia pelataan ja voi jopa olla että neljäkin riittää.

Paitsi voihan se olla että taas vetävät uuden veskarin hatusta joka ensin pitää nollan, sitten pitää nollan ja taaskin sitte...

No nyt oli vähän enempi finaalimatsin näkönen peli, ja ilman Niemeä olsi Philadelphia vienyt tän. Niemi näyttää edelleen just niin voittavalta vahdilta kuin vaan voi ja vaikka Chicago antaa luvattoman paljon vetoja, se ottaa ne kaikki kiinne, tuli ne kuinka poikittaissyötöistä onetimereilla tahansa. Aika huteralta vaan se niiden kenttäpuolustus näyttää, mikä antaa Flyersille ihan omat mahkunsa kyllä.

Leino on ihan liekeissä. Etenkin kolmannessa erässä se ja Briere vei kiekon joka vaihdossa ihan Niemen eteen ja Hartnell komppasi hyvin. Ja tulihan sitä ylivoimaakin nyt. Mutta sikäli tää on armotonta että toi ei riitä. Vaikka kynät tehoaa ihan yhtä hyvin ja yhtä verkkasella vauhdilla kun liigassa ja vaikka se vei vastustajan pakin kivalla veivillä ihan kahville vajaa kaks minsaa ennen loppua ja pääsi Niemen kanssa kaksistaan niin tehoja pitää tulla ja. Muuten käy niin että vaihtuu mies. Paitsi että keneltä muulta sä niitä tehoja odotat kun kaikki muut Flyersin pelaajat on ihan hampaattomia, niillä menee varmaan Chicagon tähtien vartioimiseen kaikki energia.

Mut ei toi Flyersin peli ihan hullulta näytä.

Lasse, ettei totuus unohdu, niin mä voin ystävänä vetää sut takaisin

maanpinnalle !

Olisitko uskonut 5v sitten, että Southampton ja Dagenham and Redbridge

pelaavat samaa sarjaa (p.s. tuossa on vaan 2 jengiä) ?

Niin mut en mä olis uskonu sitäkään että ne Osuuskauppa Auran vaalea leijonanharja hulmuten kirmaavat hyökkääjälahjakkuudet ja kaikkien Nummelan naispuolisten kaksijalkaisten unelmat on nykyään säntillisiä aviomiehiä ja poikalapsen isiä. Niin Iivisniemessä kun Nummelassakin. Ainoona erona että sillä Nummelan versiolla on vielä se tukka päässä, joskin alkavalla pälvikaljulla silläkin.

Mitä mä vielä ihmettelen että joojoo Dagenham ja Redbridge mut keitä ne muut avauskokoonpanon miehet on?

Näyttääpä menevän finaalit kaksinkamppailuksi Niemi-Leino. Ne on kummankin jengin ehdottomia johtohahmoja just nyt.

Leino oli yöllä jäällä ekan erän jälkeen käytännössä koko ajan ja se on hassua nähdä kuinka sillä kävelyllä ja yhdellä kädellä kurvailulla tulosta tulee, kun itseluottamus on kohdillaan. Pari ihan maagista nopeaa sokkosyöttöä ja tokan erän alussa kaksi loistosyöttöä Richardsille joka ei ihan onnannu. Ja mitä pidemmälle kolmatta erääkin mentiin, sen enemmän se siellä jäällä oli.

Carter tulee vielä oleen Flyersien suuri syntinen. Nytkin kaksi täysin älytöntä keskialueen kiekonmenetystä joista kummastakaan nyt tällä kertaa ei vaan sattunut tuleen maalia. Ihmeen huolimatonta pelaamista, voisi kuvitella että Timonen on antanut matsin jälkeen kuittia aika pahastikin.

Toinen johon Flyers kaatunee on veska, nytkin ne painoi kokoa ajan mutta aina silloin harvoin kun Chicago pääsi ylös ne näytti siltä että maaliinhan se kiekko jotenkin ajautuu ihan vängällä.

Sekä Niemeä että Leinoa tullaan seuraavissa matseissa ajeleen tosissaan, etenkin Leinoa. Nyt oli jo vähän yritystä, jo pelkästään sen takia että tollanen kävelyvauhdilla kruisaileva yhdellä kädellä mailasta pitävä hemmo vituttaa vastustajaa aivan ääreesti. Ja varmasti koutsilta tulee ohjetta että niitatkaa se neiti nyt jo sinne. Niemi taas on varma, edelleen, enkä oikeen usko että ajelut sitä sekottaa. Mä näen oikeestaan ainoaksi kysymysmerkiksi sen kohdalla vain sen oman pään kestävyyden. Jos se ei rupee miettiin epäolennaisuuksia tai pelkäämään voittamista, se hoitaa tän sarjan vaikka itsekseen. Mutta, kokematon veska, rupeeko?

Mut pienestä on taas kiinni, nytkin jatkoerän kautta 1-2:een kun olisi voinut olla 0-3. Chicago myllytti hyvin ihan kolmannen erän lopussa eikä Niemellä ollut jatkoerässä yhtään torjuntaa.

NASHVILLE VOITTAA!

Game 4:

Pronger aivan omassa kastissaan ! Mä en tajuu, miksi sitä on

niin hankala taklata, sehän ei edes horjahda koskaan. Timonen yhtä

selvä kakkospakki ja marjana upea syöttö olisiko ollut 3. maaliin.

Leinon pinnat alkaa mun silmissä nousemaan entisestään, siitähän

on tullut täysi mulkku finaaleissa. Viime pelissä haastoi Kanen tappeluun ja

nyt heitti aina lumet Niemen silmille, kun oli lähimaillakaan. Hieman pettynyt olin siitä, ettei omat jengikaverit reagoineet mitenkään vaikka se vedettiin aivan kylmäksi ekassa erässä. Se oli selvä päähän kohdistunut taklaus, muttei

edes 2min jäähyä. Lähti koppiin keräämään itseään, mutta tuli takaisin ottamaan muutaman kovan niitin lisää. Ilmeisesti on suututtanut niin monta egoa kopissa, ettei kaikki oikein katso hyvällä. Siis suututtanut sillä, että

pelaa niiden minuutteja.

Philadelphia täysin ylivoimainen 50min ja teki 3 räkä/tuurimaalia ja yhden oikean maalin, vika

kympin aikana meinasi vielä kääntyä, mutta tolppaa lähemmäs ei

tasoitus tullut.

Haisee 7 matsin sarjalta.

Sign in to follow this