Jump to content
Sign in to follow this  
jone

MM lopputurnaus -10

Recommended Posts

Itseluottamushan tulee suoritusten ja onnistumisten kautta ja niin

kauan, kuin G haahuilee laitaroolissa ja Lamppu joutuu paikkailemaan, niin

itseluottamus ei voi löytyä, koska noissa rooleissa pelaajat ei pysty

antamaan parastaan. Eihän G pysty edes keskittämään vasurilla, mitä

sellaisella laiturilla tekee ?

Jeah, täällä ollaan pikkujuriissa, onhan juhannuspäivä.... Eli heikun keikun ja juhannuksia, otetaanks yhet?:lol:

Toi itseluottamus muuten on kaiken a ja o, oikeesti! Sehän menee sille henkiselle puolelle, joka on aivan helvetin tärkee juttu, itseasiassa loppupeleissä tärkeempi kuin se fyysinen puoli. Tai siis jos ei henkinen puoli ole balanssissa, ei toimi fyysinenkään 100%. Taasen jos henkinen puoli on mallillaan, itseluottamus 110%, siivittää se jopa sensaation omaisiin fyysisiin temppuihin.... Samahan pätee naishommiin baarissa, eikös vaan? Ja jos oikein onnistaa, niin sitte vielä jatkoillakin...:thumbsup1:

Onneks vastassa ei ole Argentiina! Siinä ehkä tällä hetkellä joukkue, jolla noi jutut on melkein 100% kunnossa. Pelaaminen näyttää iloiselta, peli on iloista! Pojat myös antaa kaikkensa Maradonalle, luottamus siis Diegon ja pelaajien välillä toimii. Samoin Argentiina pelaa joukkueena. Kaikki pelaajat iloitsevat aidosti toistenkin onnistumisista, jopa Messi. Mun veikkaus mestariks on siis tämä. Ja itseasiassa olen tosi tyytyväinen Maradonan puolesta, kaikille vitun turhille toimittajille Diegon ja Englannin joukkueen puolesta:finger:

Sopii ite tulle kokeilemaan ja pelaamaan vitun haaskalinnut, hankkikaa oma elämä! Kyllähän sitä itsetuntoa on kiva pönkittää toisten epäonnistumisilla..... Aurinkoista jussipäivää kaikille paitsi paparazzeille ja toimittajille....

Kuten niin monet suuret futispersoonat, otan Atikin lailla uuden nousun! ;)

Odotellaan, odotellaan, josko se Linekerin monesti oikein ja usein väärin siteerattu miethelmä jalkapallosta taas toteutuu. Ja tsemppiä vaan Argentiinalle, Maradonasta huolimatta peli rutinoituneilla ammattimiehillä kulkee ja kantaa hyvinkin finaaliin saakka. Ei se vaan se Jumalan käsi taivu taktiikkataululle piirtelemään mitään mikä olisi hyödyksi kenellekään....

Ei niistä taktiikkatauluista mihinkään oo... Mut ne suudelmat pelaajien suulle! Niitähän se maradona on nyt viljelly! Niistä se lähtee! Siis nyt Capello kans suikkiin suutelmia! Olis se herttasta nähä ku vaikka Rooney ja Capello pusuttelis.... :D

Peli kestää 90 min ja joko Saksa voittaa tai jopa Englanti, tai sit mennään jatkoille ja sillonhan peli kestää sen 30 min päälle + mahdollinen rankkukisa! Mä muuten tiedän ettei Southgate eikä Beckham vedä rankkuja huomenna! Oon ihan varma! Perkele! :drunk1:

Vittu. Avasin just teeveen ja ihan ensimmäiseksi kuulin kun joku vitun ilkkamäkelä vetää viiltävän analyysin: "Saapa nähdä onko Rooney kovempi kaveri kuin Beckham joka aina sortui kansakunnan odotusten alla".

Niinpä. Se että on jalkapallomies ja valmentanut jengin Suomen mestariksi ei ole tae siitä että on seurannut tai ymmärtää kansainvälisestä fudiksesta mitään. Tuokaa Tami paikalle

Näin taas kerran...

Puolustus todella sieltä syvältä ja tuomarit aivan nurmioita! Rooneyn läpiajo ja se maali... odottelin jo "salomonin pilkkua", mutta Özil ja kumppanit hoitivat jossittelut seuraaviin kisoihin.

Elämä on! :mad:

Vittu. Avasin just teeveen ja ihan ensimmäiseksi kuulin kun joku vitun ilkkamäkelä vetää viiltävän analyysin: "Saapa nähdä onko Rooney kovempi kaveri kuin Beckham joka aina sortui kansakunnan odotusten alla". Niinpä. Se että on jalkapallomies ja valmentanut jengin Suomen mestariksi ei ole tae siitä että on seurannut tai ymmärtää kansainvälisestä fudiksesta mitään. Tuokaa Tami paikalle

Samalle naureskelin itsekin. Ei enää Iliä kommentaattoriksi kiitos...

No taas saatiin kunnon draamaa koko rahan edestä ja varmasti lisää vettä myllyyn, että nuo maalituomarit voisi olla kyllä ihan hyvä idea ainakin näissä suurkisoissa...

Joo, selkee maalihan se... ?? Mutta tohon on nyt tosi monta jossittelua ja tarinaa, miten peli olis voinu ja miten se nyt meni... Tosiasia et vaikka se olis hyväksytty, maalihan se tosiaan oli, niin siinä olis vasta 2, Saksahan teki 4. Toisaalta se hylätty selkee maali olis muuttanu täysin kupletin juonen, ja muutti siis nytkin hylättynä... Nää legendaariset sanat siis. Toisaalta pelin ollessa 1-2 ja selkeen maalin hylkäämisen jälkeen, olis ammattilaisten silti pitäny koota ittensä ja silleen. Siltikin peli olis ollu vasta tasan, kaikki siis siltikin auki.... Liirum, laarum, ja eihän sitä maalia ees hylätty ku ei sitä koskaan ees noteerattukaan? Paskat joo, ja tosiasia, ihan selvä sellanen, että Saksa oli selkeesti parempi, sad but true. 4-1 tai 4-2, ei jätä paljoa selittelyille, oikea joukkue voitti, jos kattoo ihan realistisesti. Tunnepuoli onki sit eri juttu täysin... Saattaa jokunen Millwallin poika tän illan jälkeen olla vähän pidemmällä reissulla Afrikassa...

Tällä hetkellä moraalinen finaali on seuraavalla kierroksella ku Argentiina ja Saksa kohtaa. Valitettavasti molemmat ei finaalin pääse, mun mielestä just nyt ainaki kuuluisivat sinne! Ja toivottavasti mitkään Ghanan peikot ei jollain onnen kantamoisella pääse kuitenkaan pitemmälle! Ja ehkä myös valitettavasti taasen Hollannin puppelit siellä finaalissa saattavat jopa heilua....

ps. mitäs pahaa siin Iltsun kommentis nyt muka oli?:lol: iso :lol:

Muuten niin, se olennaisin asia unohtu, eli oliks joku vielä sitä mieltä ettei niille maalikameroille/maalituomareille olis käyttöä? Häh? Ei, tosiaan niin, saatana, ton selkeempää maalia harvoin näkee... !!?? Ja tosiaan se tuomarilinja kisoissa? Alussa ok, mut tästä alemmas ei voi mennä! Oli sinänsä hyvä, ettei tuo peli tavallaan ratkennu siihen tilanteeseen, mutta niin, palaa tekstin alkuun... Öitä!

Samalle naureskelin itsekin. Ei enää Iliä kommentaattoriksi kiitos...

Samaa kirjoittelin eilen Ikelle, Muurinen ja Mäkelä ei ole kertonut mitään

sellaista studiossa koko kisojen aikana, mitä en olisi itse tiennyt / huomannut.

Lisäksi on käsittämätöntä, ettei valmentajat tunne jalkapallon sääntöjä ?

Tuomareiltahan on yksiselitteisesti kielletty teknisten apuvälineiden käyttö

lukuunottamatta langatonta yhteyttä avustaviin tuomareihin.

Jälkikäteen voidaan sanoa, että Rooneyn ja Rion loukkaantumiset oli

liikaa Englannille. Rooney oli koko kisojen ajan varjojen mailla ja

siinä ei ollut tietoakaan lopputalven tulikuumasta ajanjaksosta.

Riohan ei pelannut minuuttiakaan ja sekin näkyi järkyttävän paljon.

Edelleen olen sitä mieltä, että Capellon ainoa moka oli peluuttaa G:tä

laidalla, mistä ei tullut yhtään mitään ja siinä sivussa sotki myös muiden

peliä. Eilenkin saksalaiset kävelivät sitä laitaa ylös ja toka maali tuli

suoraan G:n paikalta. Cole joutui puolustamaan yksin siellä koko ajan.

Voidaan myös kysyä, että onko Enkkujengien taso sittenkään niin korkealla

kärjen takana ? Green, Upson, Heskey......kuuluuko ne oikeasti mm kisojen

hyvään luokkaan ?

Omat parhaat (top 5) kisoissa (4/10):

A Cole 8

Millner 7,5

Defoe 7

Johnsson 7

Carrager 7

Mun mielestä noi oli ainoat pelanneista, jotka voivat mennä kotiin

leuka pystyssä. Kukaan muu ei päässyt tasolleen.

MUTTA Saints-Plymouth avaa Sky:n ensikauden, joten reilu kuukausi ja

sit taas mennään :)

Joo, tosin Milnerillä oli eilen 2-1 tilanteessa mahku tasotukseen, mutta oli vähän väärä mies siihen. Noh, ehkä tän paikan pelaajalta ei voi odottaakaan harhautusta tai kylmän viileetä sisäsyrjää siinä paikassa.

Carragher on kyllä niin vanha ja köntys että kylmät olisi käynyt eilen, jopa kylmemmät kuin eilisillä keskuspakeilla. King olisi ehkä tosta jengistä ainoana johonkin pystynyt mutta minkäs teet, kun varamiehillä mennään joka tapauksessa.

Lamps nosti mun pinnoja eilen paljon, vaparienkin lisäksi se oli jopa hyvä. Rooneykin, sen minkä hitaudeltaan ja varovaisuudeltaan ehti ja uskalsi.

Lamps vaan laski pinnojaan paljon sillä vaparillaan jonka vastahyökkäyksestä tuli 3-1. Jos sun jengistä kaikki nousee tekemään maalia niin sä et vaan vedä sitä vaparia muuriin koska siitä saattaa vastustaja päästä rokottaan.

Olen itse kerran tehnyt ton mokan ja just tolla samalla tuloksella. Ei kiitellyt kukaan, siis omista.

Jep, jep, semmosta se.... Ja vaikka Rooney ois ollu täysin kunnossa ja Riokin, niin tuskinpa tässä oltais yhtään erilaisessa tilanteessa....? Eli se oli Englannin osalta siinä. Muutenhan kisat jatkuu, ja tänään on tosi hyvä peli illalla. Toivottavasti Chile venyy....

Ja ne maalituomarit/kamerat varmasti tulee ainaki kokeiluun lähivuosien kisoissa!

Eikös kukaan vielä ole huomannut Espanjan maalin olleen paitsio? Villa ei ollut paitsiossa kun syöttö lähti, mutta siinä vaiheessa kun toinen espanjalainen oikeen hienosti jalkapohjallaan anto pallolle lisää vauhtia, Villa oli jo pakeista ohi. Katsokaapas.

Harmi että Japanialaiset tippuivat. Etenkin Tanakaa ja aiheuttamiaan tuhoja olisin halunnut nähdä vielä paljon lisää.

Ennen kisoja harkkamatsit: brittejä vastaan maali kumpaankin päähän, seuraavassa matsissa taas omari ja sitä seuraavassa Drogbalta käsi hajalle. Kisojen ekassa matsissa kaksi samuraita törmää omalla rankkarialueella toisiinsa ja loukkaavat itseään, toinen näistä Tanaka. Ja eilen hiukan epäonnistunut purku ja pallo oman maalin katolle.

MUN EHDOTON SUOSIKKI NÄISSÄ KISOISSA!!!!!

Ja tulevia lehtiotsikoita:

"Viattoman kameramiehen kärsimys: Ronaldon eläimellinen hyökkäys koko maailman silmien edessä!"

"Stadion kauhun vallassa: Raivoisa Ronaldo menetti JÄRKENSÄ!"

"Limatulva valtasi kaupungin. Katso shokeeraavat kuvat!"

"Afrikka ja AIDS: miksei Ronaldoa ole vieläkään TESTATTU?"

"Viattoman kameramiehen äidin loputon tuska: Hän oli koulukiusattu jo lapsena!"

"Saastuttajan äiti avautuu: väkivaltainen setämies tuhosi Christianon lapsuuden!"

...ja lopulta:

"Ronaldon salarakas paljastaa! Pieni pili Christianon aggressiivisuuden syy: S/M LEIKKEJÄ, PELKOA JA KAUHUA LEMMENPESÄSSÄ!!! Muodokas Nathalie avautuu keskiaukeamalla! Vain Sinulle!!! "

Saksa-Epsanja, Uru-Hollanti

Saksa tän päivän perusteella selkeesti jatkoon ja ehkä valitettavasti Tulppaanihuummemaa Hollanti? Mutta tiistaina on päivä uus, eikä nämä meriitit paina missään. Uruguay positiivinen yllätys, harva ois osannu veikata sitä ees näin pitkälle? Henk.koht toivon finaaliin paria Uruguay-Saksa.

Summa summarum, mun mielestä tylsimmät ja värittömimmät kisat mitä muistan seuranneeni, alkaen vuodesta 82. surkeet selostajat, ei mitään eikoisia persoonia / hahmoja (versus Maradona, Rossi, Platini yms yms), erittäin tylsät kommentaattorit/kisastudiot, hylättyjä selkeitä maaleja/hyväksyttyjä paitsiomaaleja->tuomarilinja huono ja vielä vuvuzelat! Väritön, mauton ja hajuton, jotenki tuntuu näin, vaikka näistä kisoista oon seurannu ehkä eniten kokonaisia pelejä ku mistään.... Tai siis joo, aika ajoin toki hyviäkin pelejä, mut josko sanois, ettei näistä kuitenkaan jääny mitään käteen? No, vielähän se muuttuu ku Uruguay vie mestaruuden rankuilla Saksan nenän eestä?:eek:

Summa summarum, mun mielestä tylsimmät ja värittömimmät kisat mitä muistan seuranneeni, alkaen vuodesta 82. surkeet selostajat, ei mitään eikoisia persoonia / hahmoja (versus Maradona, Rossi, Platini yms yms), erittäin tylsät kommentaattorit/kisastudiot, hylättyjä selkeitä maaleja/hyväksyttyjä paitsiomaaleja->tuomarilinja huono ja vielä vuvuzelat! Väritön, mauton ja hajuton, jotenki tuntuu näin, vaikka näistä kisoista oon seurannu ehkä eniten kokonaisia pelejä ku mistään.... Tai siis joo, aika ajoin toki hyviäkin pelejä, mut josko sanois, ettei näistä kuitenkaan jääny mitään käteen? No, vielähän se muuttuu ku Uruguay vie mestaruuden rankuilla Saksan nenän eestä?:eek:

En ymmärrä miten näiden puolivälierien jälkeen kukaan voi sanoa noin. Tän viikonlopun pelejä ennen olisin ollut ihan samaa mieltä, mutta noi neljä matsia oli kaikki niin huikeita, että kisojen arvosana nous saman tien huonosta hyvään. Sydän itkee verta Ghanan ja Paraguayn puolesta. Elämä on julmaa ja jalkapallo vielä julmempaa, ja siksi niin kaunista.

Selostajista ja studioista oon kyllä samaa mieltä, mutta ei ne tee kisoista huonoja. Ja tuomarivirheitä on tosiaan sattunut yllättävän paljon. Noiden isompien lisäks varsinkin kulmapotkuja on jäänyt tulematta uskomattoman monta. Pallonko syytä sekin on, että tuomarit eivät nää maalivahdin koskevan siihen? Lisäksi en ymmärrä miksei voi olla niin kuin ennenkin, että linjamiehet liputtaa kaiken mitä näkee heti kun näkee ja päätuomari sitten päättää minkä viheltää. Mutta tuomarien toimintakaan ei tee kisoista huonoja on se sitten millaista vain.

Näissä kisoissa on hienoa myös se, että vaikka mun suosikit ei taaskaan pärjänneet niin eivät ole mukana enää myöskään mun inhokit. Nyt voi vaan nauttia hyvistä peleistä.

Minusta nämä ovat olleet viihdyttävät kisat vuvuzueloista huolimatta. Pelit paranevat peli peliltä kun panokset kasvavat. Yllätyksiä on tullut alkulohkoista lähtien. Välieriin yltäneistä ainoastaan Uruguay jonkinlainen superyllätys. Viime EM-kisojen finalistit Saksa ja Espanja mukana, ja onhan Hollanninkin materiaali aivan huippua ja se oli ennen kisoja mulla jonkinlainen musta hevonen tuolla aivan terävimmän kärjen takana. Ja ei tuo tuomaritoimintakaan nyt ihan perseelleen ole mennyt. Muutama epäselvä paitsiotilanne, mutta noitahan tulee joka kisoissa, sehän kuuluu tähän lajiin ja tekee tästä niin hienon lajin, että spekulointia riittää. Katsoitteko muuten hienon dokumentin tuomarien työskentelystä ennen tuota Englanti-Saksa matsia viikko sitten? Itse vasta eilen ehdin katsoa boxilta. Siinä seurattiin muutaman tuomarin esim Howard Webbin toimintaa 2008 EM-kisoissa. Se jonkin verran selvensi tuota tuomareiden maailmaa ja sitä painetilaa missä hekin joutuvat tuomitsemaan. On se niin helppo teeveen välityksellä katsojana tuomita monine hidastuksineen...Menkääpä ite tuomaroimaan! Tuo Englanti-Saksa matsin hyväksymättä jäänyt maali varmaankin aiheuttaa sen, että maalituomari/jokin tekninen värkki jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi noita epäselviä tilanteita varten.

Toivottavasti otteluparin Uruguay-Hollanti voittaja vie pytyn!

Sydän itkee verta Ghanan ja Paraguayn puolesta. Elämä on julmaa ja jalkapallo vielä julmempaa, ja siksi niin kaunista.

Näissä kisoissa on hienoa myös se, että vaikka mun suosikit ei taaskaan pärjänneet niin eivät ole mukana enää myöskään mun inhokit. Nyt voi vaan nauttia hyvistä peleistä.

No, toi on kyl totta, et puolivälierät nosti kisojen arvoa 100%, mutta en vaan henk.koht ole päässy semmoseen fiiliksen ku joskus aikasemmissa kisoissa, tiedä häntä sitte? Mun sydän taasen olis juuri itkeny verta, jos Ghana ois pudottanu Uruguayn! Opettelisivat siellä viidakossa ampumaan rankkuja!:blink: Yks "pikkuinhokki" pois siis tästä parista, mutta Paraguay ei onnistunu sitä toista superinhokkia sitte poistamaan kuvioista.... Nyt vielä kun Uruguay pudottais Hollannin ja Saksa Hispanian, ni finaali ois katsomisen arvoinen!:blink:

Tässä muuten taas yks kuningas potkupallon hienouksia, se jakaa tosiaan mielipiteitä. Mehän ollaan kuitenki suomalaisia ja ite ainaki pohjimmiltani kannatan siis Suomea. Niin varmaan moni muukin? Silti kovasti tunteet kuohuu Uruguay-Ghana pelissä! Miettikääs moista tilannetta kääkän kisoissa, Tanska-Slovakia pelin ollessa screenillä... :dielaughing:

Juu ja se tuomari-dokumentti, josta Shearer mainitsi. Katoin kans taannoin sen tallenteena, ja ei kyl käy kateeks noita miehiä. Tappouhkauksia yms yms. Tokihan he itse sitä tekevät, omasta halustaan, mutta juuri siksi heitä tulisikin arvostaa enemmän. On se aika hektistä touhua, ei sitä moni kadun mies osaa kuvitellakaan....

Jos Saksa menee finaaliin, siitä tulee joka tapauksessa jollain tasolla jäsentenvälinen. Hollannilla ja Saksalla on tämä keskinäinen vihasuhde, joka oli olemassa jo ennen natsien tekosia. Uruguaylla taas sikäli että siellä on hyvin voimakas saksalaisväestö joka jotenkin yllättäen kasvoi ihan räjähdysmäisesti tokan maailmansodan lopulla.

Ite toivoisin kyllä finaaliin Hollantia ja Espanjaakin, vaikka tästä Bosquen versiosta en pidä ollenkaan nin paljon kun Aragonesin vastaavasta. Olen satavarma että pappa käskyttää niitä sukelteleen, se ero on ollut niin suuri kahden vuoden takaiseen. Enidei, ne olisi uusia maita voittajiksi.

Onneksi Müller huilaa välierän, pääsee sitte pronssimatsiin luudaan

Mut jotain sotakirjoja oon lukenu, jossa hollantilaisia nimenomaan soti vapaaehtosena Saksan armeijassa. Samassa divisioonas missä oli myös meitä suomalalaisia... No, niistä ajoista on kauan, oli miten oli.... Eiköhän kuitenkin sakasalaisia jollain tasolla vihaa kaikki? :blink: Polttivat lapinkin!

Itseasiassa tohon jää sitte Uruguay enää vaihtoehdoks! Sille sen soisin näistä vaihtoehdoista kuitenkin edelleen. Jos laitetaan nyt nää kriteerit vaikka näin:

Hollanti: vapaita huumeita, tulppaaneja

Espanja: englantilaisia pöljiä turisteja ibizalla

Saksa: uusnatseja, nahkahousuja, techno-raveja (ei hevoskisoja)

Uruguay: aurinkoa, lihaa ja hyvää punkkua! Tämmä käy!! :hug: :blink:

Quanto calienta el sol, agila playa!

Sen verran vielä tohon, että ehkä henk.koht paras tai mieleen painuvin finaali kuitenki on ja varmaan tulee olemaan sunnuntain jälkeenkin, 86 Mexico. Argentiina-Saksa, tai siis sillon Länsi-Saksa. Olin about 12 ja todella vankasti Saksan puolella. Syytä en tiedä, mut näin oli! Argentiina oli jo 2-0 johdossa, kunnes Rummenigge tuli ja tasotti 2-2. Jatkoaika, mahollisine rankkuineen jo häämötti, kunnes Burruchaga tuli ja tappoi 3-2:cry: Tätähän en sulattanu vaan revin sen aikaisista keräilykorteista kaikki Argun pelaajat sataan osaan. Saman tempun tein vielä pikkubroidinki korteille... :crazy: Dramatiikkaa siis jo vuodesta 86. Kuitenki vielä pitkään pihapeleissä olin aina Rummenigge...:blink: Eipä muuten sen jälkeen ole noin montaa maalia finaalissa tehty varsinaisella. Sitte surkein finaali mun kirjastossa on ehtottomasti 98 Ranska-Brasilia 3-0. Mites muilla? Muisteloa ja fiilistelyä nyt ku kliimaksi lähenee!

Koskahan se Suomi ois näissä karkeloissa? Taitaa mennä Jukka Pakkasen aikataulun mukaan, ja pitkälle...:eyepatch:

Toivottavasti otteluparin Uruguay-Hollanti voittaja vie pytyn!

Tätä minäkin toivon... Ja nimenomaan sitä, että Oranje voittaa tänään... :D

Tuohon Royn kysymykseen niin varmaankin värittömin, hajuttomin ja mauttomin finaali oli brasilia-italia '94, mutta ehkä '90 oli jännärinä sieltä mieleenpainuvimmasta päästä.

Mutta tämä peli on kyllä MM-kisoista jäänyt parhaiten mieleen... Ortegan ulosajo, huikeaa taistelua ja loppukliimaksi... :shades:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=XsZkCFoqSBs][/ame]

Ihmetyttää tää lätinä Suarezin kädestä ja jotkut vertaa sitä jo Jumalan käteenkin. Ja Poll vetelee taas kerran omilla säännöillään ! ja vaatii tollasia tuomittaviksi maaleiksi.

Jotenkin tuntuu hupsulta keskustelunaiheeltakin. Sehän teki viisaasti ja oikein - ja pelin henkeen kuuluvan teon. Eikä, päinvastoin kuin sukeltelussa, pyrkinyt huijaamaan ketään.

Meinasin ensin vetää mutkat suoriksi ja naulita tän siihen että kyseessä on pelin logiikkaan kuuluva rike jonka varalta säännöissä on siihen rangaistus, mutta se ei vielä oikeen riitä, niin nimittäin on sukeltelussakin.

Mutta villakoiran ydin: huijaus vai ei. Ja kun se raja vedetään tuohon, ei tule ongelmaa myöskään miettiessä niitä tilanteita joissa esmes läpi päässyt hyökkääjä vedetään tahallaan nurin (oikein), tai jossa Maradona tekee jumalan käden (väärin). Yksinkertasta, eikö?

Hyvä läppä: Hollannin veska ehdottaa Suarezia palkittavaksi MM-kisojen parhaaksi veskaksi.

Hauskaa muuten kun katsoo miten olen veikannut: itelläni (ok, tein sen joulukuussa perinteiseen tyyliin mutta silti, eipä sen jälkeen niin ihmeellisiä tapahtunut) Uruguay oman lohkon vika kun kerta Ranska voittaa sen, Saksa ja Hollanti ekoja ja Paraguay toka. Ja välierämatseiksi Eng-Bra ja Ger-Ita - josta parista vielä Italia menee finaaliin. Ja oli mulla puolivälierämaana mukana vielä Nigeriakin...

Ai niin noita muistoja: olin yheksän -66 ja muistan niistä kisoista tosi hyvin ne Eusebion neljä maalia P-Koreaa vastaan ihan ekana, vaikka just sitä matsia ei näytettykkän. Tuli mustavalkotelsusta toinen matsi ja sen selostaja meinasi tukehtua kun kertoi tilanteita... Jashin jäi mieleen tietty ja, kun näillä oli niin hienot lempinimet: Musta Pantteri ja Musta Hämähäkki.

Finaali tietty sitten ja, ja kun muutaman vuoden päästä opin että se oli West Hamin YKSIN voittama mestaruus niin siitähän se fanitus sitte alko. Ja oli se maali, oo-li!!!

70-kisat noin kokonaisuutena on jääneet parhaiten mieleen, ne mä seurasin alusta loppuun ja Pele oli mun kaveri ja kaikki mitä se teki oli oikeen ja hienoa ja jumalallista. Niinkun olikin. Sen jälkeen 82-kisat ja brassien katkera putoominen mutta sitte onkin tyhjää. Kunnes nyt näitä kisoja on pojan kanssa tullut seurattua tiiviimminkin kun ikänä, ja onhan nämä olleet alkusarjan vikoista matseista lähtien hienoja ja täynnä trraaman kaarta.

Mutta perhaana: lempinimet jyrkästi takasin vaatin!!! Mäkin voisin olla Kanuunankuula! Ja Jone olsi tie-ten-kin Valkoinen Sulka. Tai Laukkaava Antilooppi. Hyppivä Papu? KALPEA KOSTAJA!!!

Englannilla ei mennyt todellakaan putkeen kuten Jone summasi, mutta hei...

Jos maailman parhaat pelaajat valittais MM kisojen perustella.

Messi, Rooney, Torres ja Ronaldo olis Kaikki Kaukana Kärjestä!!! :lala:

Sign in to follow this