Jump to content
lfcsmith

Canal Plus

Recommended Posts

Tää ei ehkä enää mene aiheeseen, mutta missä helvetin maassa ei edes televisioida maan omaa jalkapalloliigaa, siis oikeasti? Gibraltarillakin on varmaan kaksi jengiä joiden keskenäiset ottelut televisioidaan studioiden kera, mutta ei täällä meillä.

http://www.urhotv.fi/liigat/veikkausliiga/

Urho tv tosiaan meni velkasaneeraukseen, mutta veikkau tv ottanut tästä kopin

http://www.suomifutis.com/2014/04/veikkaus-tv-televisioi-50-veikkausliigaottelua/

Surullista, mutta niin totta... suomalaisia ei kiinnosta veikkausliiga siinä määrin, että tv-yhtiöt tosissaan haluaisivat sitä ajaa tuutista ulos.

Veikkaan, että mtv total paketteja on myyty enemmän kuin koskaan jääkiekon siirtymisen jälkeen.

Onko vika sitten mediassa, veikkausliigassa, kuluttajissa vai kaikessa? Se, että sarja pelataan kesäaikaan ei mielestäni ole ainakaan etu, vaan haitta. mm. yrityskausikortit sun muut on huomattavasti vaikeampi myydä kuin talvikauden lajeihin.

Jaa viesti

Surullista, mutta niin totta... suomalaisia ei kiinnosta veikkausliiga siinä määrin, että tv-yhtiöt tosissaan haluaisivat sitä ajaa tuutista ulos.

Veikkaan, että mtv total paketteja on myyty enemmän kuin koskaan jääkiekon siirtymisen jälkeen.

Onko vika sitten mediassa, veikkausliigassa, kuluttajissa vai kaikessa? Se, että sarja pelataan kesäaikaan ei mielestäni ole ainakaan etu, vaan haitta. mm. yrityskausikortit sun muut on huomattavasti vaikeampi myydä kuin talvikauden lajeihin.

No näinhän se taitaa olla. Yleltä kun tulee aika usein näitä suomipalloiluita eli käsipalloa, lentopalloa, salibandya ja tuliko koristakin(?) niin Veikkausliiga olisi pitänyt lykätä siihen samaan. Varmaan vikaa on kaikissa manitsemissasi tahoissa. Veikkausliigan pitäisi tuoda tuotettaan paremmin esille jos liigaa halutaan kehittää, mutta joku sielläkin puolella mättää. Media kirjoittaa tietysti jutuista jotka kiinnostaa kansaa, eikä Veikkausliiga taida valitettavasti upota kuin tiettyyn, melko pienilukuiseen yleisöön. Jos Veikkausliigaa näytettäisiin esimerkiksi Ylen kanavilta niin ehkä moni kiinnostuisi lajista ja menisi ehkä katsomaan jonkun pelin paikanpäällekin. Veikkaan, että kynnys matsien katsomiseen Veikkaus TV:stäkin on jo aika iso, tai ainakaan itse vihaan nettilähetyksiä ylikaiken. Sitten on tieytsti nämä seurojen omat internet -kanavat mistä Henry #14 mainitsi. Ihan hyvä idea, mutta mahtaako niilläkään niin hirveästi katsojia olla? No ainakin ne katsojat jotka eivät pääse paikalle näkevät pelin halutessaan netistä, mikä on ihan hyvä juttu. Onhan se tietysti kuluttajienkin vika, mutta toisaalta voiko ketään syyttää siitä, että joku asia ei vain nappaa? Ei ihmisiä voi nappia painamalla saada pitämään kotimaisesta futiksesta. Veikkausliigaa pitäisi tuoda paremmin esille ja tehdä tuotteesta tuttu niin silloin kiinnostuneiden määrä lisääntyisi pikkuhiljaa, mikä toisi seuroille lisää katsojia eli rahaa ja tällä tavoin lumipallo lähtisi pyörimään positiivisessa mielessä. En ole asiantuntija tässäkään asiassa, mutta Veikkausliigan päättäjiltä taitaa puuttua selkeä visio siitä miten ja mihin suuntaan tuotetta halutaan kehittää.

Jaa viesti

Niinpä...

Pienistä asioista olisi hyvä lähteä liikkeelle. Vaikka maalikooste urheilu/tulosruudun jälkeen, niin kuin lätkässäkin taitaa nelosella olla? Mutta kun urheilulähetyksissä ei juurikaan aikaa kotimaiselle futikselle anneta, niin uusien kiinnostuneiden koukuttaminen on kovinkin vaikeaa. Jo olemassa oleville faneille tietoa on ihan kiitettävästi verkossa, mutta tavan tallaajalle nämä eivät näy pätkääkään.

Jaa viesti

No jaa, itse ymmärrän täysin miksi Veikkausliigaa ei näytetä enempää, tai miksi kiinnostus on niin heikkoa televisio-yhtiöillä sitä kohtaan, onhan taso suoraan sanoen hirveätä. Ei ole mikään sattuma miksi nykyisin jopa Luxemburgilaisseurat pudottavat Eurocupeissa suomalaiset jatkosta.

Olen tällä kaudella katsonut muutaman kerran Veikkauksen sivuilla otteluita ja taso ei ainakaan ole noussut viime vuosina. Itse seurasin 4-5 vuotta sitten paljon enemmän Veikkausliigaa ja väitän että silloin liiga oli kovatasoisempi kun useampi joukkue taisteli mestaruudesta (HJK, Haka, Honka, Inter). Silloin oli oikeasti innostusta ja uskoa liigan puolesta ja katsojakeskiarvokin taisi olla korkein moneen kymmeneen vuoteen. En tiedä mitä sitten tapahtui, mutta tuntuu aivan niinkuin yleinen innostus ja mielenkiinto lopahti yhtäkkiä, samoin kävi itselleni.

Tuskin ne kattavat maalikoosteetkaan mitään auttaisivat, pikemminkin päinvastoin kun näkee miten tyhjinä katsomot ovat liigassa joka ottelussa.

Jaa viesti

No näinhän se taitaa olla. Yleltä kun tulee aika usein näitä suomipalloiluita eli käsipalloa, lentopalloa, salibandya ja tuliko koristakin(?) niin Veikkausliiga olisi pitänyt lykätä siihen samaan. Varmaan vikaa on kaikissa manitsemissasi tahoissa. Veikkausliigan pitäisi tuoda tuotettaan paremmin esille jos liigaa halutaan kehittää, mutta joku sielläkin puolella mättää. Media kirjoittaa tietysti jutuista jotka kiinnostaa kansaa, eikä Veikkausliiga taida valitettavasti upota kuin tiettyyn, melko pienilukuiseen yleisöön. Jos Veikkausliigaa näytettäisiin esimerkiksi Ylen kanavilta niin ehkä moni kiinnostuisi lajista ja menisi ehkä katsomaan jonkun pelin paikanpäällekin. Veikkaan, että kynnys matsien katsomiseen Veikkaus TV:stäkin on jo aika iso, tai ainakaan itse vihaan nettilähetyksiä ylikaiken. Sitten on tieytsti nämä seurojen omat internet -kanavat mistä Henry #14 mainitsi. Ihan hyvä idea, mutta mahtaako niilläkään niin hirveästi katsojia olla? No ainakin ne katsojat jotka eivät pääse paikalle näkevät pelin halutessaan netistä, mikä on ihan hyvä juttu. Onhan se tietysti kuluttajienkin vika, mutta toisaalta voiko ketään syyttää siitä, että joku asia ei vain nappaa? Ei ihmisiä voi nappia painamalla saada pitämään kotimaisesta futiksesta. Veikkausliigaa pitäisi tuoda paremmin esille ja tehdä tuotteesta tuttu niin silloin kiinnostuneiden määrä lisääntyisi pikkuhiljaa, mikä toisi seuroille lisää katsojia eli rahaa ja tällä tavoin lumipallo lähtisi pyörimään positiivisessa mielessä. En ole asiantuntija tässäkään asiassa, mutta Veikkausliigan päättäjiltä taitaa puuttua selkeä visio siitä miten ja mihin suuntaan tuotetta halutaan kehittää.

Tää kausi on vähän spesiaalijuttu kun Urho meni nurin juuri ennen kauden alkua ja joku ratkaisu piti äkkiä löytää. Mun mielestä nää ratkaisut on olleet ihan hyviä. En usko, että kynnys pelien katsomiseen VeikkausTV:stä enää vuonna 2014 ole kovinkaan korkea. Jopa mun isä, joka on 70+ katsoo pelejä sen kautta. :). Sen lisäksi seuroilla on omia ratkaisuja, esim. KuPS näyttää youtube-kanavansa kautta sekä usea seura näyttää kepit.tv:n kautta. Oon kattonut pelejä noiden kaikkien kautta ja on toiminut ihan moitteettomasti.

Jaa viesti

Tää kausi on vähän spesiaalijuttu kun Urho meni nurin juuri ennen kauden alkua ja joku ratkaisu piti äkkiä löytää. Mun mielestä nää ratkaisut on olleet ihan hyviä. En usko, että kynnys pelien katsomiseen VeikkausTV:stä enää vuonna 2014 ole kovinkaan korkea. Jopa mun isä, joka on 70+ katsoo pelejä sen kautta. :). Sen lisäksi seuroilla on omia ratkaisuja, esim. KuPS näyttää youtube-kanavansa kautta sekä usea seura näyttää kepit.tv:n kautta. Oon kattonut pelejä noiden kaikkien kautta ja on toiminut ihan moitteettomasti.

Joo mut onko ne kuitenkin vähän piilossa? Tai no siis ainakin televisioon verrattuna. Netissä ei kuitenkaan eksy vahingossa syöttämään veikkauksentunnuksiaan ja katsomaan Veikkausliigaa kun taas television päälle laittaessaan voi havahtua, että sieltähän tulee perhana vieköön jalkapalloa! Onhan nää Veikkauksen streamit ja seurojen omat kanavat selkeästi parempi vaihtoehto kuin se, ettei pelejä näkisi mistään, mutta saa nähdä nyt mitä ensi kaudella tapahtuu. Voisihan suomalaisen futiksen tunnettavuus kasvaa räjähdysmäisesti jos esim Klubi nyt onnistuisi pääsemään Europa Leaguen lohkovaiheeseen ja porukka sitä kautta innostuisi, mutta sen varaan nyt on turha laskea mitään.

Jaa viesti

No jaa, itse ymmärrän täysin miksi Veikkausliigaa ei näytetä enempää, tai miksi kiinnostus on niin heikkoa televisio-yhtiöillä sitä kohtaan, onhan taso suoraan sanoen hirveätä. Ei ole mikään sattuma miksi nykyisin jopa Luxemburgilaisseurat pudottavat Eurocupeissa suomalaiset jatkosta.

Olen tällä kaudella katsonut muutaman kerran Veikkauksen sivuilla otteluita ja taso ei ainakaan ole noussut viime vuosina. Itse seurasin 4-5 vuotta sitten paljon enemmän Veikkausliigaa ja väitän että silloin liiga oli kovatasoisempi kun useampi joukkue taisteli mestaruudesta (HJK, Haka, Honka, Inter). Silloin oli oikeasti innostusta ja uskoa liigan puolesta ja katsojakeskiarvokin taisi olla korkein moneen kymmeneen vuoteen. En tiedä mitä sitten tapahtui, mutta tuntuu aivan niinkuin yleinen innostus ja mielenkiinto lopahti yhtäkkiä, samoin kävi itselleni.

Tuskin ne kattavat maalikoosteetkaan mitään auttaisivat, pikemminkin päinvastoin kun näkee miten tyhjinä katsomot ovat liigassa joka ottelussa.

Niin tässähän se suuri ero juuri tuleekin...

Itse en katso jalkapalloa tason takia, vaan viihdyn oikein hyvin paikallisissa 2-div, 3-div ja jopa harrastepeleissä. Jalkapallon seuraaminen paikan päällä on aivan mahtavaa. Enkä pistäisi pahitteeksi, että paikallisia pelejä pystyisi seuraamaan netin/tv:n välityksellä.

Se, että kannattaa jotain seuraa edes auttaa myös sitä, että sitä tulee katsottua ja seurattua. Ymmärrän toki, että moni haluaa nähdä näyttäviä maaleja ja hukeita yksilösuorituksia ja sen vuoksi Veikkausliiga ei ehkä ole se mieluisin seurattava sarja.

Jaa viesti

Joo mut onko ne kuitenkin vähän piilossa? Tai no siis ainakin televisioon verrattuna. Netissä ei kuitenkaan eksy vahingossa syöttämään veikkauksentunnuksiaan ja katsomaan Veikkausliigaa kun taas television päälle laittaessaan voi havahtua, että sieltähän tulee perhana vieköön jalkapalloa! Onhan nää Veikkauksen streamit ja seurojen omat kanavat selkeästi parempi vaihtoehto kuin se, ettei pelejä näkisi mistään, mutta saa nähdä nyt mitä ensi kaudella tapahtuu. Voisihan suomalaisen futiksen tunnettavuus kasvaa räjähdysmäisesti jos esim Klubi nyt onnistuisi pääsemään Europa Leaguen lohkovaiheeseen ja porukka sitä kautta innostuisi, mutta sen varaan nyt on turha laskea mitään.

No, kyllähän ne oli Urhon aikanakin "vähän piilossa". Urhon hankinta oli aika hankalaa kun vaati sitoutumisen vähintään 12 kk:si, joten se jäi monelta hankkimatta kun ei kiinnostanut maksaa naisten lentopallosta sun muusta puolelta vuodelta. Ja kuten sanoin, niin tällä kaudella jouduttiin turvautuun hätäratkaisuun ja mun mielestä siinä on onnistuttu ihan kelvollisesti.

Jaa viesti

Kyllä taso on laskenut viime vuosina. Monet seurat on aikamoisissa talousvaikeuksissa ja se on kyllä jättänyt jälkensä tasoon. Yleisömääristä en oo niin varma. Ilmoitetut yleisömäärät on kai pikkaisen laskeneet, mutta sanoisin että joitain vuosia sitten niissä oli enemmän ilmaa kuin nykyään.

Jaa viesti

Jatkoa edelliseen:

Odotettuja HD-uutisia!

Odotettuja uutisia teräväpiirtorintamalta: MTV Sport 1 HD saapuu Canal Digitalille! MTV Sport 1 HD korvaa kanavan nykyisen SD-laatuisen version kanavapaketissasi syksyn aikana – tarkempi lanseerauspäivä vahvistuu myöhemmin.

MTV Sport -kanavat näyttävät jatkossakin huikean määrän suoria lähetyksiä maailman parhaista urheilusarjoista. Katsottavaa riittää ympäri vuoden: on jalkapalloa (Englannin Valioliiga, UEFA Champions League), jääkiekkoa (Leijonakiekko, uusi Champions Hockey League), lentopalloa (Maailmanliiga), yleisurheilua (Timanttiliiga) ja paljon muuta.

Jaa viesti

Mielenkiinnolla odotan, miten surkeaa MTV:n futistarjonta on kaudella 2014-15. Näin ne itseään mainostavat, mutta aika harvakseen Rautiainen ja Armstrong loppujen lopuksi studiossa olivat. Ja hei, Valioliigaa 5-7 ottelua viikossa on käsittämättömän vähän:

MTV Total -paketin kanavat esittävät suomalaisten kahta suosituinta jalkapallosarjaa, Englannin Valioliigaa ja UEFA Champions Leaguea, kattavasti koko kauden ajan. Suoria Valioliiga-otteluita nähdään viikoittain 5–7 kpl. UEFA Champions Leaguesta on tarjolla useita otteluita kaikilta tiistai- ja keskiviikkokierroksilta aina kauden aloituspotkusta viimeiseen pillinvihellykseen asti. Ottelulähetyksiä värittävät Suomen parhaat selostajat ja asiantuntijat. Lähetykset voi katsoa myös netin välityksellä Katsomon MTV Total Sport -tilauksella.

• Englannin Valioliiga: 5–7 ottelua/viikko
  • UEFA Champions League: 4–6 ottelua/kierros
  • Kanavat: MTV Sport 1 (& HD), MTV Sport 2 (& HD). Myös MTV Max (& HD) -kanavalla saatetaan tilanteesta riippuen esittää otteluita.
  • Asiantuntijat: Pasi Rautiainen, Keith Armstrong
  • Selostajat: Tuomas Virkkunen, Juha Taivainen, Mikko Innanen, Ville Lepistö
  • Studioisännät: Tuomas Tahvanainen, Matti Eve, Ville Lepistö
  • Runsaasti oheisohjelmistoa

Jaa viesti

Huonoon suuntaan on Valioliigan esittäminen mennyt Suomessa viime vuosina. 5-7 ottelua viikossa on todella vähän ja tarkoittanee taas sitä, että Poolin kaikkia otteluita ei tule suorana, jos ollenkaan.

Ylivoimaisesti parasta Valioliigaviihdettä on Sky Sportsin lähetykset HD kuvalla. Studiossa on huippu kommentaatorit ja selostajat ovat jotain aivan muuta, kuin Suomessa. Selostaja selostaa peliä ja keskittyy olennaiseen. Kommentaattori tuo esiin mielenkiitoisia nyansseja, jotka nekin liittyvät peliin ja sen tapahtumiin.

Suomessa selosaja saattaa puhua 5 minuuttia siitä, minkä väriset pikkuhousut jonkun pelaajan vaimolla oli lehden kuvissa. Jos mua kiinnostaisi jonkun pelaajien yksityiselämä tabloideissa, niin kyllä mä käyn niitä sitten itse lukemassa. Ei tarvitsisi peleissä keskittyä niihin. Myös selostajien ammattitaito ja tieto Englantilaisesta jalkapallosta on kaukana brittiselostajista. Kyllä sen ymmärrän, että ei niillä ole aikaa paneutua asioihin yhtä perusteellisesti, kuin saarilla. Mutta yrittäisivät edes keskittyä itse peliin.

Jos jollain rahalla saisi hommattua Sky Sportsin HD kanavat suomen telkkariin, niin iskisin rahat niihin. Minua ainakin vituttaa katsoa streemejä, kun koskaan ei tiedä koska lähetys pätkii. Lisäksi suurin osa on aivan kauheaa kuralaatua. Periaatteessa Poolin kaikki pelit mahdollistava laillinen streemi, jossa olisi riittävästi kaistaa olisi ok. Maikkarilla oli tällainen pari kautta sitten, ei tosin HD laadulla. Se toimi vakaasti ja ottelun pystyi katsomaan koska tahansa uusintana, jos ei live-lähetykseen ehtinyt. Maksoi jonkun 50€, joka oli erittäin kohtuullinen hinta.

Jaa viesti

Aika turha hankkia MTV Sport pakettia, kun sieltä nykyisin tulee vain 5-7 peliä viikossa. Kymmenen vuotta sitten tuli jo Canal Plussalta enemmän pelejä viikossa. Silloin sitä oli itelläkin Canal Plus tilattuna.

Sky Sportsin streemeihin on tyydyttävä. Sky Sportsin lähetykset ovat aivan loistavia selostuksineen ja studioineen. Brittiselostus se pitää olla. Jo tämän takia en edes harkitse mitään MTV:n pakettia. Kauan olen haaveillut, että jonain päivänä Suomessakin olisi mahdollista tilata täydellinen Sky Sports paketti. Tästä lystistä olisin valmis maksamaan hyvän hinnan.

Jaa viesti

Siis hei parhaillaan Canal Digitalin satelliitista näki Canal Plussalta Valioliigan, La Ligan, Serie A:n ja Ruotsin liigan, onkos se Allsvenskan futiksessa vai mikä, ja oliko vielä Mestarien liigan. Jossain vaiheessa Italia putosi, mutta tilalle tuli Ereddivision ja Ranskasta jotain ja olihan sielä Eurooppaliigaakin. Kyllähän tämä Bonnierin tulo Canal Plus'n omistajaksi on merkinnyt järkyttävää palvelun heikennystä, kun on sen satelliitin aikanaan ottanut tämän paketin jalkapallon ja elokuvien takia. Se trendi nimittäin koskee myös leffapuolta. Jos Nelonen saisi Valioliigan, se ei haittaisi, koska Nelosen urheilut saisi samaan satelliittiin. Mutta Viasat olisi sitten tyhmä vaihtoehto, kun se vaatisi koko kaluston uusiksi.

Jaa viesti

Mites nyt käy kun valioliiga menee ensi kaudella Viasatille? Näkeeks sitä sitten Championsit, valjun ja capital cupin yhdellä kortilla? Kenties enempi/vähempi pelejä per kierros?

Luultavasti enemmän. Ja kannattaa tosiaan ottaa tuo viaplay stremaus palvelu. Nytkin sieltä tulee kaikki UCL pelit, joten voit valita mitä haluat katsoa. Itse otin tuon paketin kauden alla ja olen ollut erittäin tyytyväinen ja vielä tyytyväisempi, kun kuulin että Valioliiga siirtyy sinne myös. Heippa MTV Total CMore Canal+ mikä lie paketti tämän uutsen jälkeen... eli keväällä lähtee tuo.

Jaa viesti

Bonniern potukka saa tosiaan tämän kauden jälkeen pyyhkiä sopimuksellani persettään. Lehmänhännänkin laskemisella on rajansa ja nyt ne on päässeet niin alas kuin voi. Olen ollut Canalin etc asiakas vuodesta 2001. Harmittaa tietysti Canal Digitalin porukan puolesta, niille ei juuri jää myytävää enää satelliittiin futiksen ystäville.

Jaa viesti

^^Eli viimeinen vuosi Maikkarin kelkassa ja hyvä niin. Viaplay on ollut itsellä nyt parin kauden ajan ja varsinkin NHL-lähetykset on toteutettu erittäin hyvin; näet minkä tahansa joukkueen kaikki pelit joko livenä, tai jälkilähetyksenä mihin aikaan tahansa. Futissarjoihin en ole niinkään kiinnittänyt huomiota.

Eli siis Viaplaysta puheen ollen, onkohan esim. Valioliigan suhteen sama kuin NHL:n kanssa, että saa valita koko kierrokselta katsottavakseen minkä tahansa matsin? Vai mennäänkö samalla kaavalla kuin esim. Liigacupissa, että katsottavana on vain se 1-2 peliä koko kierrokselta, eli käytännössä ne mitkä sattuvat noilla Viasatin kanavillakin pyörimään. Sitähän tässä on jo useamman vuoden toivonut, että saisi viimeinkin unohtaa nuo striiminpaskat ja nähdä vaikka juurikin Newcastlen kaikki liigapelit tv-tason kuvanlaadulla (sikälimikäli ensi kaudella Valioliigassa ollaan...). Nyt ollaan kuitenkin jo vuodessa 2015!

Saksan Bundesliigaahan tuo enää huutaisi :) Veikkaisin, että ennen pitkää tullaan sekin sarja Viasatilla näkemään, mutta onhan tuo jo nykyiselläänkin melkoinen setti, varsinkin englantilaisen jalkapallon seuraajille.

Jaa viesti

Ainakin tällä kaudella kaikki Valioliigan pelit tulevat Vialla. Ne jotka eivät tule suorana tulevat jälkilähetyksinä samana päivänä.

Itse olen erittäin tyytyväinen Vian urheilupakettiin, ensimmäistä kautta sellaisen olen hankkinut. On siis Ruotsin Viaplay, jossa näkyy Valiokin.

En kyllä välttämättä kaipaisi mitään La Ligaa tai Serie A:ta, Bundesliigasta puhumattakaan. Hintakin noussee sen takia ensi kaudeksi tämän kauden 24.95/kk:sta.

Jaa viesti

Soitti viasatin kauppias ja tehtiin diili. Tiesi mua valioliigan kiinnostavan tilaus historian perusteella. Sanoi hinnan nousevan "kohta" ja vielä saa halvalla ja 2 kuukautta ilmaiseksi jos ottaa vuodeksi. Otin leffa kanavat myös et on jotain katsottavaa ennen syksyä. Kuusi kk tulee istuttua himassa vuoden aikana. Nyt pitkä saikku plus vuosiloma ja lomautus. Täytyy varmaan lähtee taas juoman hakuun tallinnaan.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään