Jump to content
Sign in to follow this  
JussiPussi

Ottelulippujen hankinta

Recommended Posts

Aika moni tällä tekemässä ekaa reissua sinne jalkapallon pyhimpään paikkaan ensikaudella! Itsellänikin oli samanlaisia sunnitelmia :D Ensin pitäisi liittyä tuohon LFC Finlandiin vaan.. Joku City peli olisi juuri kiinnostava ja jos sinne aika helposti liput sai niin täytyy todellakin miettiä sitä vaihtoehtoa.

Huvittavaahan tässä on se, että ainakaan itselläni ei ole ollut ongelmia saada lippuja peleihin eikä ymmärtääkseni juuri muillakaan suomalaisilla seuran jäsenillä. Nyt kesällä olisin ilmeisesti saanut kutakuinkin kaikkiin muihin otteluihin lippuja kuin ManU-peliin, johon loyaltypointsit eivät riittäneet.

Siirrän keskustelun aiheeseen liittyen nyt tänne, niin saavat jälkipolvetkin mahdollisesti jotain apua. Eli miten saat noita lippuja? Soitatko Liverpooliin johonkin lipunvaraustoimistoon ja ne sanot niille, että pari lippua Stoke peliin ja tässä on rahat, vai miten homma toimii? Saako yhdellä jäsenyydellä taas ostaa enemmän kuin yhden tai kaksi lippua johonkin ns. normaaliin sarjapeliin?

Lippuja tuli ensin myyntiin Sujomen LFC Kannattajayhdistyksen kautta, mutta nyt vain 2 pekliin, jotka eivät kumpikaan innostaneet. Niinpä odotin sitten sitä, että alkaa lippujen jäsenmyynti ja aloin soitella tähän ulkomaalaisille jäsenille tarkoitettuun numeroon. Nyt meni tosi nopeaan se soittelu ja pääsin kai jo 30 minuutissa läpi. Sitten kerroin, että haluan siihen matsiin lipun siitä katsomonosasta. Ensin ne kysyi tietysti mun jäsennumeron. Ja sitten olisin voinut jatkaa seuraavalla ottelulla, jos olisi saumaa mennä nyt syksyllä useampaan peliin. Lopuksi annoin luottokortin numeron ja varmistetiedon ja kohta klopsahti sähköpostiin vastaus.

Nämä pelit oli rytmitetty jotenkin niin, että pääsin soittelemaan Newcastle-peliin kai vasta torstaina, kun jäsenmyynti alkoi maanantaina. Lippuja olisi voinut ostaa myös online, mutta se jono ei edennyt ollenkaan. Niinpä jonotin online ja puhelimella yhtä aikaa. Ekan kerran pääsin linjoille jo 15 minuutin jälkeen, mutta en läpi lipputoimistoon eli jonottelin siinä ihan hukkaan hetken.

Sama periaate on ollut aiempinakin vuosina lähes aina eli yhtä kertaa lukuun ottamatta olen ostanut puhelimella.

Nykyisin saa vain yhden lipun per jäsenkortti ellei osta perhelippua. Eli jos menee tyttöystävät, veljen tms. kanssa, pitää molempien olla jäseniä ja sitten ne jäsenyydet pitää niputtaa seuran sivuilla toisiinsa. Silloin voit ostaa kaverille kaa.

Jotenkin näin lyhyesti tänä vuonna. Ensi vuodesta ei tiedä kukaan. Viime vuonna näet kannattajayhdistys sai lippuja ennen muita kaikkiin peleihin, nyt siis vain 2 otteluun.

Kiitokset vastauksesta! Ja oliko se taas niin, että jos ostaa liput Suomen kannattajayhdistyksen kautta niin kaikilla matkaan lähtevillä pitää olla vähintään International membership sekä tuo Suomen LFC jäsenyys? Eli siis käytännössä kaverit/ perhe jotka eivät ole jäseniä joutuvat pulittamaan lipuista sellaiset £50 "ylimääräistä" kun liittyvät eri paikan jäseniksi?

Jäsenyys piti olla tänä vuonna joko full tai light. Sama koskenee kevään lippujen ostoa. Jos haluat asiasta lisätietoa niin täällä on paljon tekstiä http://www.fcliverpool.net/forum/viewtopic.php?f=21&t=1877&start=30. Sieltä pääset myös Suomen branchin yhteystietoihin kiinni.

Tuota linkkiä kun klikkaa niin aukeaa sivu jossa lukee "sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lukea tätä" Ja olenhan minä noin muutenkin noiden kavereiden toimintaan tutustunut, lähinnä vain tämä lippujen hankintaprosessi kiinnostaa.

Tuota linkkiä kun klikkaa niin aukeaa sivu jossa lukee "sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lukea tätä" Ja olenhan minä noin muutenkin noiden kavereiden toimintaan tutustunut, lähinnä vain tämä lippujen hankintaprosessi kiinnostaa.

Jaha. No kaikkea sitä oppii. Mutta olennaista on, että sun pitää liittyä seuran jäseneksi, jos et ole, ja alat saada informaatiota sähköpostiisi näistä lippuasioista muun muassa. Suomen yhdistyksen jäsenyydellä ei saa yksin mitään, se on vaan lisämaksu saada joissakin otteluissa mahdollisuuden etuosto-oikeuteen. Ja lippuasioistahan on hyvät ohjeet seuran sivuilla samoin kuin jäseneksi liittymisestä.

Jos tuo jäsenyyshomma ei innosta tai onnista niin voin suositella Thomas Cookia, joka järjestää fudismatkapaketteja periaatteella liput+hotellit.

http://www.thomascooksport.com/Football/Premier-League/Liverpool-FC?ac=finland

Toki hintaan tulee vähän ilmaa, mutta itse ainakin olin palveluun tyytyväinen, kun toissa keväänä Anfieldilla vierailin. Otteluliput sai kivasti hotellin vastaanotosta.

Jos tuo jäsenyyshomma ei innosta tai onnista niin voin suositella Thomas Cookia, joka järjestää fudismatkapaketteja periaatteella liput+hotellit.

http://www.thomascooksport.com/Football/Premier-League/Liverpool-FC?ac=finland

Toki hintaan tulee vähän ilmaa, mutta itse ainakin olin palveluun tyytyväinen, kun toissa keväänä Anfieldilla vierailin. Otteluliput sai kivasti hotellin vastaanotosta.

Tuohan on rahakysymys aika pitkälle. Itse lennän Norwegianilla Lontooseen, sieltä junalla Pooliin, olen perillä 3 yötä tutussa hotellissa ja ostin siis liput seuralta. Lisäksi käyn lauantaina varmaan Boltonissa katsomassa pelin (vaihtoehto taisi olla Burnley), mutta Boltonissa on muistaakseni Craig Bellamy kentällä vieraissa ja onhan siellä Spearingkin kotiporukoissa ja keitäs nyt olikaan missäkin. Ja minä en nyt ole mikään järjestettyjen matkojen hemmo muutenkaan...

Se oli noin yleisellä tasolla olevaa informaatiota, jos joku miettii. Itse innostuin tähän Suomen yhdistykseen, kun siellä sai viime kaudelle lippuja kaikkiin peleihin ennen muita. No nyt siitä ei taas ollut iloa. Mutta onhan Elmossa tunnelmaa...

Hei!

Voisiko joku ihana ihminen auttaa minua ottelulippijen hankinnassa? Haluaisin antaa miehelleni joululahjaksi liput johonkin Liverpoolin kevään peliin, mutta vaihtoehtoja on niin paljon, etten osaa valita itse, enkä halua mieheni aavistavan mitään kyselemällä häneltä. Joten mikä peli olisi hänelle mahdollisesti mieluinen? Itse ajattelin Swansea Cityn tai Tottenham Hotspurin peliä, jotka olisivat ajankohdaltaan ehkäpä parhaimpia. Tietysti haluaisin pelin jossa Liverpoolilla olisi mahdollisimman hyvät mahdollisuudet voittaa, koska mitään pelin jälkeistä mökötystä ei ole sitten kiva katsella :lol: Sellainenkin ongelma on että en ymmärrä miksei kaikki osta noita "Hospitality" paketteja, koska ymmärtääkseni ne tulevat suunnilleen saman hintaisiksi, koska niitä vartenhan ei tarvitse ostaa jäsenyyttä? Olisiko esimerkiksi tuo "The Village" paketti hyvä? Vai onko "Upper Centenary Stand (Wing section)" todella huono paikka seurata ottelua?

Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaisi minulle vastailla! Ajattelin, että täällä varmasti näistä asioista tiedetään "hieman" enemmän kuin minä :)

Itsellänikin sellainen ongelma, että itselläni on Liverpooliin jäsenyys (eli minulla on Member Card). Mutta olisin menossa katsomaan peliä sellaisten ihmisten kanssa joilla ei ole jäsenyyttä. Tuolla Liverpoolin sivuillahan kun yrittää ostaa lippuja, lukee että vain Membereille. Onko tosiaan näin ettei lippuja voi ostaa ilman jäsenyyttä? Ja jos voi niin voinko jotenkin saada viereisiä paikkoja?

Yritin tuossa ennen viikonlopun reissua vastata tähän, mutta tuli vaan jotain system erroria. Mutta nyt yritän uusiksi ja on uuttakin tietoa. Tuolla oli samassa hotellissa nimittäin pari suomalaista jotka oli ostaneet 2 lippua general salesta Newcastle-peliin. Toinen meidän ja toinen vieraiden kannattaja. Jäsenmyynnistä saa liput vaan jäsen. 2 tai useampi jäsentä voi siellä seuran sivulla linkittyä yhteen ja ostaa sillä lailla lippuja yhdessä. Jos haluaa jotain ekstraa ja on vähän löysää rahaa, hospitality on ok. Ja kyllä se on ainakin varmempaa kuin musta pörssi eikä nyt kai kovin kalliimpaa kuin nämä välittäjät. Eikä kai ne välittäjätkään ole olleet aina ihan lutettavia.

Katsomosta sen verran velä, että tunelmaan pääsee ja pelin näkee aika hyvin lähes kaikkialta. Se on vhän mistä kukin tykkää.

Toivon mukaan tästä oli apua. No lisään vielä, että olen joskus saanut lipun Anfieldin lippuluukulta päivää ennen matsia peliin, joka oli sold out. Sorry virheet, naputtelen tabletilta ja olen liian nopea kirjoittamaan.

Itsellänikin sellainen ongelma, että itselläni on Liverpooliin jäsenyys (eli minulla on Member Card). Mutta olisin menossa katsomaan peliä sellaisten ihmisten kanssa joilla ei ole jäsenyyttä. Tuolla Liverpoolin sivuillahan kun yrittää ostaa lippuja, lukee että vain Membereille. Onko tosiaan näin ettei lippuja voi ostaa ilman jäsenyyttä? Ja jos voi niin voinko jotenkin saada viereisiä paikkoja?

Jos sulla on joku tuttu kenellä on jäsenkortti, niin ottaa pelin hänen kortilleen ja lainaa korttia reissuun. Eli sulle lippu omalle kortille ja kaverille kaverin kortille. Kannattaa olla samaa sukupuolta :D Jos ny vahingossa joutuu johonkin tarkastukseen.

Nuo branchin jampat on aika hyvin linkittänyt toisensa seuran sivuilla... ELi yksi jäsen voi ottaa vaikka viidelle kaverilleen liput samalla.

Muutenkin tuon kannattajayhdistyksen kautta tulee kokoajan peruutuksia porukalle, eli sieltä saa lippuja 1-3 hengelle aika usein.

Jos ei ole rahasta kiinni, niin valmismatkoilla pääsee aina reissuun! Kyl noissa aika kivasti säästää jos maksaa 40 euroa lipusta, 100-200 euroa lennoista ja siihen fiksu hotelli.. Verrattuna valmismatkan paketeihin.

Jos sulla on joku tuttu kenellä on jäsenkortti, niin ottaa pelin hänen kortilleen ja lainaa korttia reissuun. Eli sulle lippu omalle kortille ja kaverille kaverin kortille. Kannattaa olla samaa sukupuolta :D Jos ny vahingossa joutuu johonkin tarkastukseen.

Nuo branchin jampat on aika hyvin linkittänyt toisensa seuran sivuilla... ELi yksi jäsen voi ottaa vaikka viidelle kaverilleen liput samalla.

Muutenkin tuon kannattajayhdistyksen kautta tulee kokoajan peruutuksia porukalle, eli sieltä saa lippuja 1-3 hengelle aika usein.

Jos ei ole rahasta kiinni, niin valmismatkoilla pääsee aina reissuun! Kyl noissa aika kivasti säästää jos maksaa 40 euroa lipusta, 100-200 euroa lennoista ja siihen fiksu hotelli.. Verrattuna valmismatkan paketeihin.

Kiitoksia neuvoista!

Itse tuota ollaan yritetty järjestää, kun viimeksi oltiin valmismatkalla ja laskettiin että jos itse hommaa kaikki niin säästäisi aika reilusti. Kyllähän nuo järjestäjät ottavat aika paljon välistä, tosin pitää se niidenkin joskakin se raha repiä. Mutta onhan se silleen helppoa. Peli jota kävimme katsomassa toissa kaudella oli Birmignhamia vastaan, siis se jonka Pool voitti 5-0. Samaisen vain haluaisi kokea uudestaan ja uudestaa! :D

Minä lainasin omaa korttia aikanaan yhdelle kaverille ja hänellä homma pelitti hyvin. Silloin vain liput myytiin joka otteluun erikseen eikä kerralla ja sai yksi jäsen ostaa 4 lippua kerralla ja liput tuli printtinä, joten kaikki oli helpompaa siinä mielessä kuin nyt, kun kortilla saa vain 1 lipun ja lippua ei oo kuin kortilla ja puoli kautta myydään kerralla. Enkä ole verkottunut kenenkään kanssa, kun olen vähän tällainen oman tien kulkija, joten eipä oo tullut edes mieleen enää se, että joku muu voisi mennä mun kortilla. Mutta hyvä vinkki tosiaan Joukahaiselta.

www.olscfinland.com kannattaa katsoa. Ja hospitality-paketteja seuran lippuosiosta. General salejakin on ollut tällä kaudella.

Kiitti, mutta en kyllä tajua noista sivuista mitään. "Yhdistys on siirtynyt uudelle domainille", mutta se uusi domain vissiin on sama domain, missä lukee uudesta domainista, vai?  :) En myöskään löydä mitään lippuosiota. Liittymis-osio kyllä löytyy.

Valmismatkoilla pääsee kyllä ilmeisesti vähemmällä säätämisellä? Tai ainaskin voi olla spontaanimpi sen lähdön suhteen, jos tuo vuoden etukäteen varaaminen pitää edelleen paikkansa. Pienellä googlauksella löytyi pakettimatkoja, esmes oheiselta saitilta. Tiedä nyt sitten, että onko näissä paljon hintaeroja.

http://www.jalkapallolippuja.com/

Siellä on paljon tavaraa, nykyisin tässä uudessa domainissa olscfinland.com, jota pitää aina vain mainostaa, kun ihmiset eivät tajua muuttaa suosikkeihinsa uutta seuran branchsuosituksen mukaista osoitetta. En tiedä, mitä osia näet, jos et ole branchin jäsen. Itse pidän niitä sivuja myös vähän sekavina, kun siellä on niin helkutisti eri keskusteluketjuja. Mutta siellä on ainakin jäsenille nähtävissä mm. sellainen osio, jossa joku voi tarjota lippujaan, joita ei voikaan käyttää, muille jäsenille. Samassa paikassa osa kyselee lippuja. OLSC Finlandilla on myös FB-sivut, joissa näitä lippuasioita tulee myös välillä esille.

Jos et ole seuran jäsen, et saa lippuja kuin general salesta tai hospitalityna seuralta. Itse suosittelen aina hospitalitya, koska se on varma lippu, kun seura myy sen, eikä nyt kai tule sen kalliimmaksi kuin jonkun jobbarin eli lippuvälittäjän tai matkatoimiston lippu. Lisäksi hospitalityyn kuuluu yleensä ruokaa tms. lisäpalvelua.

os olet seuran ja branchin jäsen, voit saada lippuja branchkiintiöstä, jos loyaltypisteesi riittävät (jos kysyntä ylittää tarjonnan, lasketaan branchin loyaltypisteet). Seuralta hankittavissa lipuissa on myös loyaltypistevaateita osassa otteluita (esim. 8+ koti- tai vierasmatsia edellisen kauden aikana). Että siitä vaan perehtymään lipunhankinnan ihmeelliseen maailmaan ja sitten katsomaan, mihin on saumaa. Itsellä on tällä kaudella 10 kotipeliä (edessä vielä 2 eli QPR ja Crystal Palace eli Stevie G:n viimeinen kotipeli). Seura myy lippuja 2 kertaa vuodessa jäsenille. Jos lippuja jää yli jostain syystä, voi tulla general sale lähellä ottelua. Niistä saa tietoa seuraamalla seuran sivuilla lippuosiota. Itse sain kerran vuosia sitten lipun UCL-peliin, kun vierasjoukkue ei käyttänyt omaa kiintiötään kokonaan, jolloin kotikannattajille tuli jälkimyynti.

Ok, kiitti. Tälleen ei-jäsenelle siellä OLSC:n sivulla ei nyt niin hirveästi näy juttuja, eikä esim. sieltä keskustelupalstalta näy yhtään mitään.

Kuulostaa kyllä vähän vaikealta nämä loyaltypistevaatimukset ja sun muut, mutta täytyypä tutustua asiaan enemmän. :)