Jump to content
Mati

Yrityksistä puhuminen

Recommended Posts

Olin tuossa viimeviikolla muuttohommissa ja vuokrasin pakuovelle.com palvelusta pakettiauton. Nopean pakuvuokraajien vertailun jälkeen päädyin tähän pk-seudulla toimivaan vuokrausfirmaan.

 

Hakupaikaksi valitsin töölöön ja stadikan parkkipaikan. Etukäteen oli soitettava ja tehtävä varaus kotisivujen kautta. Niihin tarvitsee rekisteröityä. Ihmettelin, kun ei mitään toimipistettä ollut kadulla joten soitin palvelunumeroon ja tiedustelin, että "mites tää nyt oikein toimii". Siellä sitten oli nurkkauksessa muutama yksittäinen paku joita kierteli italialaistaustainen mies ilman minkäännäköistä virkapukua. Vähän aikaa ihmettelin, että pitääkös tuolle nyt mennä juttelemaan. No mies tuli sitten itse paikalle ja kyseli, että oonko tehnyt varausta pakuista ja myönsin syyllisyyteni. Kaveri kierteli pakun lävitse ja merkitsi itselleen kolhut sun muut viat, joten tässä vaiheessa kannattaa itsekkin olla tarkkana. Syy on siinä, että omavastuu on 1000euroa ja olisi kurjaa, jos pääsisivät jotenkin pyytämään sitä rahaa sellaisesta kolhusta mikä ei ole itse aiheutettu.

 

Pakun vuokraaminen kävi melko helposti. Vuokrasin paku kolmeksi tunniksi 45eurolla. Ei paha hinta pakusta. Lisäksi hintaan lisätään 20senttiä kilometriä kohden, joten turhaa ajoa ei paljoa kannata tehdä. 1000euroa tosiaan se omavastuu, mutta sitä olisi voinut pienenpää 15euron lisämaksulla. Tähän temppuun en suostunut. Sitten sovittiin, että palautus kolmen tunnin kuluttua samaan paikkaan ja eikun menoksi. Sopimuksessa muuten luki, että jos palauttaa myöhässä joutuu maksamaan 150euron "sakon".

 

Kaikenkaikkiaan varsin toimiva yritys ja palvelu oli sellaista kuin sen pitäisikin olla. Kuitenkin koska vuokraus oli sinällään halpa tuli mukaan kaikenlaisia lisämaksuja, joiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Kuitenkin muuttoa on vaikea laskea etukäteen kauan menee ja nytkin 3tuntia mitkä ajattelin meni turhan tiukaksi. Nyt jäi vain 15minuuttia ylimääräistä aikaa. Sitten juuri tuo 1000euron omavastuu tuo oman jännityksensä. Eihän sitä nyt kolaroi omalla autollakaan kokoaikaa, mutta jotenkin sitä ajeli tavattoman sukkasilteen.

Suosittelen omalta osaltani yritystä, jos kaipaa edullista pakettiautoa ja on tietoinen reitistä sekä ajankulusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin... näin viisi vuotta myöhemmin palataan asiaan. Harvemmin tulee saatua niin hyvää palvelua, kuin mitä sain Internet korukauppa http://www.koruverkko.fi/ sivustolta. Kotkassa toimiva Kello ja Kulta Pakkanen ylläpitää sivustoa. No kuitenkin systeri sai tuossa Tammikuun alussa esikoisensa ja pyysi minua kummiksi. Siinä sitten etsiskelin aikani kummilusikkaa ja tuo sivusto tuli vastaan. Jo pelkästään se, että firma tarjosi huomattavasti kilpailijoita edullisemmin kummilusikoita (ja näköjään monia muitakin tuotteita) niin suurimman säväyksen teki palvelu. Kaiverrus nimittäin kuului lusikan hintaan. Yksi päivä tilauksesta ja sain viestin, että lusikka oli lähtenyt matkaan. Tänään sitten sain tuotteen kaksi päivää tilauksen jälkeen kauniissa pakkauksessa ja hienosti kaiverrettuna (olivat ottaneet huomioon mm sen, että lapsi ei painanut 1307kg kuten olin ilmoittanut). 

 

Halusin jakaa tämän firman muillekkin, sillä kun saa hyvää palvelua niin miksi sitä suosittelisi muillekkin. Tietysti oma lehmä ojassa myös siinä mielessä, että mukava vähän herätellä ketjua. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jahas.. Taas olisi yksi yritys mitä voisin suositella. Nimittäin Korsossa toimiva suutariliike Korson Suutari.

 

Yritys itsessään ei ole ihan halvimmasta päästä, mutta osaaminen on raudan lujaa. Perjaatteessa mikä tahansa vaatekappale korjataan nopeasti ja ammattitaidolla. Suutarimestari tutki takkini nopeasti, kertoi miten meinaa takin korjata ja siihen perään hinta-arvio. Kun puhuin hinnasta, niin omalla kohdalla vetoketjun uusiminen maksoi 50€. Se on toki paljon, sillä tuohon hieman lisää ja voisi ostaa jo uuden takin. Toki jos lähdetään nahkalinjalle ja kalliimpien vaatekappaleiden korjaamiseen, niin tuo 50€ ei ole loppujen lopuksi edes kovin paljon. 

 

Mielelläni haluan mainostaa pieniä käsityöläisyritykseiä, joten jos joku lähiseudulla sattuu asumaan, niin suosittelen lämpimästi. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulee vähän turhan usein haukuttua yrityksiä, kun kokee mielestään "vääryyttä". Siitä syystä haluan välillä nostaa esille näitä yrityksiä, jotka positiivisesti yllättävät, vaikka toisaalta hyvien asioiden kuuluisi olla itseisarvoja.

 

Hotel Sokos Ilves, Tampere

 

Älkää nyt naurako, mutta 7 -vuotta sitten lähdin vaimoni kanssa häämatkalle, Tampereelle ja Hotelli Ilvekseen. Sen jälkeen tullut jo useamman kerran lähdettyä Tampereelle yöpymään (kaikenkaikkiaan aivan upea kaupunki) ja lähes joka kerta hotellina ollut nimenomaa Ilves. En nyt ala sen kummoisemmin Sokoksen hotelliketjua kehumaan (perus siisti hotelli, jossa ruoka hyvää ja hyvällä paikalla), mutta syy miksi juuri nyt halusin hotellin ottaa ylös on nimenomaa asiakaspalvelu. Asiakkaasta pidetään huolta isolla kädellä. Satuin unohtamaan puhelinlaturin hotelliin ja, kun soitin asiasta kotoota Vantaalta, lupasivat tarkistaa huoneen. 5 Minuuttia myöhemmin puhelimeni soi ja kerrottiin laturin löytyneen. Kysyivät ensin voisinko läydä hakemassa laturin ja sanoin, että vähän turha pitkä matka hakea sitä, jolloin toivoin voisivatko lähettää laturimen postitse. Tähän respa suostui heti. Kun kysyin paljonko olen velkaa, vastattiin, että en mitään. Paras kiitos mitä voin antaa on jakaa hyvää kokemustani kyseisestä hotellista ja hotelliketjusta. Nykyään harva asia on enää ilmaista. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulee vähän turhan usein haukuttua yrityksiä, kun kokee mielestään "vääryyttä". Siitä syystä haluan välillä nostaa esille näitä yrityksiä, jotka positiivisesti yllättävät, vaikka toisaalta hyvien asioiden kuuluisi olla itseisarvoja.

 

Hotel Sokos Ilves, Tampere

 

Älkää nyt naurako, mutta 7 -vuotta sitten lähdin vaimoni kanssa häämatkalle, Tampereelle ja Hotelli Ilvekseen. Sen jälkeen tullut jo useamman kerran lähdettyä Tampereelle yöpymään (kaikenkaikkiaan aivan upea kaupunki) ja lähes joka kerta hotellina ollut nimenomaa Ilves. En nyt ala sen kummoisemmin Sokoksen hotelliketjua kehumaan (perus siisti hotelli, jossa ruoka hyvää ja hyvällä paikalla), mutta syy miksi juuri nyt halusin hotellin ottaa ylös on nimenomaa asiakaspalvelu. Asiakkaasta pidetään huolta isolla kädellä. Satuin unohtamaan puhelinlaturin hotelliin ja, kun soitin asiasta kotoota Vantaalta, lupasivat tarkistaa huoneen. 5 Minuuttia myöhemmin puhelimeni soi ja kerrottiin laturin löytyneen. Kysyivät ensin voisinko läydä hakemassa laturin ja sanoin, että vähän turha pitkä matka hakea sitä, jolloin toivoin voisivatko lähettää laturimen postitse. Tähän respa suostui heti. Kun kysyin paljonko olen velkaa, vastattiin, että en mitään. Paras kiitos mitä voin antaa on jakaa hyvää kokemustani kyseisestä hotellista ja hotelliketjusta. Nykyään harva asia on enää ilmaista. 

 

Täytyy sen verran kommentoida tähän väliin, että itse suoritan tällä hetkellä työharjoittelua Cumuluksen hotellissa ja meillä on myös sellainen käytäntö, että lähetämme asiakkaiden unohtamat tavarat heille postitse ilmaiseksi, jos he eivät itse niitä paikan päältä pääse hakemaan.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään


×