Jump to content
Sign in to follow this  
PunainenPaholainen

Sir Alex Ferguson

Recommended Posts

Mun mielestä Ferguson on käyttänyt rahansa viisaasti kesän aikana ja uskon vahvasti Parkin ja Van Der Sarin onnistuvan tulevana kautena.

On huhuttu paljon siitä että SAF aikoo yrittää nappaa jonkun kokeneeen keskikenttäpelaajan - jopa Keanolle korvaajaa. Mun mielestä nämä jutut pitäisi hoitaa ajoissa. Katsokaa Barcelonaa vaikka; Van Bommel ja Esquerro hankittiin melkein heti kauden loputtua. Tottakai se ei aina ole helppoa mutta jos SAF aikoo hankkia jonkun kokeneen, luultavasti Ballackin, niin neuvottelut pitäisi hoitaa ajoissa että pelaaja ehtii sopeutua ja pelata pre-season matseja ennen kauden alkua. Sitäpaitsi jos pelaajaostoksia harkittaisiin ajoissa niin niitä turhia hätäostoja ei lainkaan tulis. Mielestäni on hyvä kritisoida ja kyseenalaistaa valmentajaa vaikka kyseessä onkin Suuri ja Mahtava Sir Alex. Mitäs mieltä ootte?

Pakko on joskus avata suunsa ja kohdistaa kritiikki siihen mieheen, joka sen oikeasti ansaitsee. Mun mielestä meidän hankinnat on ollut aika kyseenalaisia viime vuosina. Nyt uskon, että pitkästä aikaa hankittiin miehiä joilla on käyttöä. Mutta jotenkin toivon, että Sir Alex on niin ovela ja kokenut että miehellä olisi takataskussaan joku yllätys ja mielellään tällä kertaa keskikenttäpelaaja.

Pakko on joskus avata suunsa ja kohdistaa kritiikki siihen mieheen, joka sen oikeasti ansaitsee. Mun mielestä meidän hankinnat on ollut aika kyseenalaisia viime vuosina.

Samaa mieltä, ennen SAF tunnettiin juuri järkevistä hankinnoista, mutta viimevuosina on tullut kyseenalaisia hankintoja: Esim. Veron, Barthez, Blanc. Joku varmaan voisi kommentoida, että "hankittiinhan me Rooney" ja hinta oli myös sen mukainen..

Pointtini kuitenkin on se, että viimevuosina järkeviä huippuhankintoja ei olla tehty. Tosin Manulla on kyllä muutamia hyviä "pari vuotta liian nuoria kavereita" kypsymässä.

Pakko on joskus avata suunsa ja kohdistaa kritiikki siihen mieheen' date=' joka sen oikeasti ansaitsee. Mun mielestä meidän hankinnat on ollut aika kyseenalaisia viime vuosina.[/quote']

Samaa mieltä, ennen SAF tunnettiin juuri järkevistä hankinnoista, mutta viimevuosina on tullut kyseenalaisia hankintoja: Esim. Veron, Barthez, Blanc. ...

Pointtini kuitenkin on se, että viimevuosina järkeviä huippuhankintoja ei olla tehty. Tosin Manulla on kyllä muutamia hyviä "pari vuotta liian nuoria kavereita" kypsymässä.[/quote:1enjyz44]

No joo. Fabienia pidettiin kyllä siihen aikaan aika laajasti yhtenä sen ajan parhaimmista maalivahdeista ja Laurent tuli siihen vähän kuin seuraksi. Molemmat kuitenkin maailmanmestareita, mikä kuitenkin on jonkinlainen meriitti pelaajan uralla. Veron ei vaan yksinkertaisesti etelän miehenä koskaan sopeutunut Sumujen Saarten menoon, joskus taas latinotkin onnistuvat täällä vrt. Ronaldo ja Heintze, jotka taas mielestäni ovat olleet oivia viime aikojen hankintoja. Smithiä ja Rooneyta nyt unohtamatta. Kaiken kaikkiaan SAF:n dissaaminen ennen yhtään peliä haiskahtaisi jo vähän vyön alle lyömiseltä. Ei Äijä kuitenkaan aivan huonosti ole leiviskäänsä hoitanut. Sitä paitsi Auxerren entisen valmentajan virkavuosiin on vielä pitkälti matkaa ( olikohan niitä 44 ).

edit: typoja, pahuksen Koff

Barthez tuskin oli kyseenalainen hankinta, kuitenkin, kaikki hazardit mukaan lukien, yksi aikansa parhaita maalivahteja. Ballackin siirtoon en jaksa uskoa, tuskin BM luopuu.

Hiukan typerästi itseäni ilmaisin :oops: , pointti oli lähinnä se, että mies ei aivan täysin odotuksiin vastannut.. Tämä nyt luultavasti johtuu siitä, että miehestä odotettiin samanlaista torjujaa, kuin Schmeihelistä(varmasti oikein kirjoitettu) enkä jaksa uskoa, että Manuun ihan lähivuosina (koskaan?)samanlaista veskaria tullaan saamaan.

Vaikka SAF:lle hiukan kritiikkiä annoinkin, niin puolestani mies saa jatkaa Manussa niin pitkään, kun haluaa, sen verran hän on tälle seuralle antanut.

Joo ja ei munkaan tarkoitus nyt täysin ollu Sir Alexin hankintoja kritisoida. Mutta tosiaan nämä viime vuosien Veron, Blanc, Klebe, Forlan(meillä ollessaan), Carroll, DJ-DJ, Miller ym eivät ole olleet mitään minun suosikkejani. Mutta joo, loistavia hankintojakin on viime vuosina tullut Heinze, etenkin Ronaldo, Smith, Rooney ja uskon Parkinkin olevan hyvä vahvistus.

Ja edelleenkin toivon Sir Alexin hankkivan sen huippukeskikentän ja tällä kertaa luotan että se ei floppaa. Eli toivottavasti miehen nimi on Ballack

Onko se sitten niin vaikeeta tietää että sopiiko joku pelaaja hyvin juuri englannin kentille?

Veron, Forlan ja muut nii on ollu tosi hyviä muualla mut sit flopannu englannis... Hyviä pelaajiahan ne on mutta ei vaan sopinu tähän tyyliseen fudikseen :(

Varmaan suurin osa täältä oli tyytyväisiä kun Veron hankittiin...mutta mutta...

Kyllä noi voiton avaimet tosta keskikentästä lähtee. Huomashan sen viime kaudella Chelseastakin, että vahvan keskikentän avulla ne sen mestaruuden niin selkeesti voitti. Ostetaan nyt joku..? :)

Onko se sitten niin vaikeeta tietää että sopiiko joku pelaaja hyvin juuri englannin kentille?

Veron, Forlan ja muut nii on ollu tosi hyviä muualla mut sit flopannu englannis... Hyviä pelaajiahan ne on mutta ei vaan sopinu tähän tyyliseen fudikseen :(

Varmaan suurin osa täältä oli tyytyväisiä kun Veron hankittiin...mutta mutta...

Vialli, Zola, Juninho, Gilberto, Heintze, Ronaldo, Reyes, Angel. Onhan noita lattareita jotka on Englannissa pärjännyt. ManUlla vaan on niin kovin usein ollut vaikeaa saada sopeutettua jo valmiiksi taitonsa näyttänyt pelaaja jengiin. Teddyn, Colen ja esim Rion lisäksi on ollut aikas hiljaista. Pahoin pelkään, että jos nyt hommaisimme vaikkapa Terryn tahi Adrianon niin vuoden päästä täällä pähkittäisiin mihin heidät voitaisiin työntää lainalle.

i'll take the varmint's path...oh, and i must refuse your test

a-push me and i will resist...this behavior's not unique

i don't want to hear from those who know...

they can buy, but can't put on my clothes...

Dodii....nouseepa tämäkin taas vähän ylöspäin!

Tämän viikon Veikkajassa on juttua Alexista, tai ennemminkin fanien käytöksestä Old Traffordilla Blackburn-matsissa.

Yleisö oli kuulemma äänekkäästi huutanut : ATTACK ATTACK ATTACK sekä FOUR-FOUR-TWO FOUR-FOUR-TWO huutoja.

Olipa siellä jotkut jopa fyysisesti lähestyneet Fergusonia, ja tämän jälkeen loppu pelin ajan vierellä oli ollut jonkin sortin bodyguard.

Suurta närää oli aiheuttanut myös Rooneyn "lepuuttaminen"...miehellähän oli kuitenkin tiedossa automaattinen lepo tiistaina.

Käykääpä lukemassa!

Sori jos tätä on jo ottelukeskusteluissa, mutta enpä jaksanut tarkistaa... :roll:

Vialli, Zola, Juninho, Gilberto, Heintze, Ronaldo, Reyes, Angel. Onhan noita lattareita jotka on Englannissa pärjännyt. ManUlla vaan on niin kovin usein ollut vaikeaa saada sopeutettua jo valmiiksi taitonsa näyttänyt pelaaja jengiin. Teddyn, Colen ja esim Rion lisäksi on ollut aikas hiljaista. Pahoin pelkään, että jos nyt hommaisimme vaikkapa Terryn tahi Adrianon niin vuoden päästä täällä pähkittäisiin mihin heidät voitaisiin työntää lainalle.

Reyesin onnistumisesta voidaan olla montaa mieltä. 5-10 hyvää matsia viime kauden alussa ei oikein riitä nostamaan miestä "lattari-onnistujien" joukkoon. Toki pelaa silloin tällöin avauksessa ja joskus jopa keskiverto-gooneria paremmin, mutta hintaansa nähden floppi arsenalille. Käsittääkseni hänet on hyökkäjäksi sinne hankittu, eikä niitä maaleja kauhean usein näy. No, eipä tuo minua haittaa. :twisted:

Kritiikki nousee Fergisonia kohtaan kokoajan ja aiheesta. SAF ei ole saanut materiaalista parasta irti. Huhut Carlos Queirozin kasvavasta roolista eivät lupaa hyvää. Joukkue pelaa huonosti, kokoonpanossa ihmeellisiä valintoja. Scholesin itsepäinen peluutus, Giggsin istuttaminen, Rooney vaihtopenkki komennus Blackburn pelissä... Eihän tavallinen fani(kuten minä) tiedä mitkä ovat todellisia syitä mutta kuitenkin.

Olen vakaasti sitä mieltä että SAF on menettämässä otetta joukkueesta. En usko että Fergusonin maaginen taito johtaa joukkuetta on enää parhaimillaan tai kovinkaan lähellä sitä. Kritiikki voimistuu kokoajan ja sekin varmisti heijastuu joukkueeseen. Toivotaan että pelaajat kääntävät tämän voitokseen ja haluavat näyttää todellisen osaamisensa.

Kesällä voidaan kuulla jo uutinen SAF siirtymisestä toisiin tehtäviin...

Kritiikki nousee Fergisonia kohtaan kokoajan ja aiheesta. SAF ei ole saanut materiaalista parasta irti.

Mikä tarkoittaisi Queirozin siirtymistä manageriksi :roll: Eikös tällainen kabinetti päätös ole jo tehty. Hänen apulaisekseen taas tulisi Roy Keane.

Itse en kuitenkaan jaksa uskoa, että vielä ensi kesänä tämä tulisi tapahtumaan.

Ja itse en ole varma voiko edes materiaalista saada parempaa irti.

Ronaldoa on liioiteltu, Rooney liian kuuma, Ruud ainoa tasollaan, Scholes Giggs ja Keane kohta historiaa ja Park ei loppujen lopuksi ole mikään Robben ja Smith ei ole Gerrard. Van der Sar on ainoa huipputasolla pelaava. Myöskin Rio hoitaa tonttinsa hyvin.

Kritiikki nousee Fergisonia kohtaan kokoajan ja aiheesta. SAF ei ole saanut materiaalista parasta irti.

Mikä tarkoittaisi Queirozin siirtymistä manageriksi :roll: Eikös tällainen kabinetti päätös ole jo tehty. Hänen apulaisekseen taas tulisi Roy Keane.

Itse en kuitenkaan jaksa uskoa, että vielä ensi kesänä tämä tulisi tapahtumaan.

Ja itse en ole varma voiko edes materiaalista saada parempaa irti.

Ronaldoa on liioiteltu, Rooney liian kuuma, Ruud ainoa tasollaan, Scholes Giggs ja Keane kohta historiaa ja Park ei loppujen lopuksi ole mikään Robben ja Smith ei ole Gerrard. Van der Sar on ainoa huipputasolla pelaava. Myöskin Rio hoitaa tonttinsa hyvin.

Voi olla et tämä kyllä menee vähän off topic juttuihin mut silti. Giggsy ehkä kohta historiaa mutta ei vielä, kyllä tällä hetkellä vieläkin yksi parhaita liigan vasempialaitureita ja Keane ehkä vähän loukkaantumis herkkä jo mutta kunnossa ollessaan parhaita keskikentän rikkojia ja raatajia mitä on ja mitä Parkista voi todellisuudessa tietää jäbä on pelannut mitä? 2 ja puol peliä koska ne pätkät mitä miestä näin PSV:n paidassa niin oli kentällä aivan mahtava esim. Milania vastaan. Mitä tarkoitat kun sanot Rooney liian kuuma? noh Ronaldon suhteen olen kanssasi samaa mieltä ja myös VDS:n 8)

Kröhöm.....

Pieni ajatus leikki.... Vapailla markkinoilla on käsittääkseni viellä läpimurtoa odotteleva manageri, Didier Dechamp (<-Tiedän, väärin meni)

Mitäs sanoisitte jos itse Didier tulisi peräsimeen ja Sir Alex voisi opettaa herralle ManUn tavat... :roll:

Aika utopistista mutta ehkä jo huomenna täyttä totta! :wink:

Kröhöm.....

Pieni ajatus leikki.... Vapailla markkinoilla on käsittääkseni viellä läpimurtoa odotteleva manageri, Didier Dechamp (<-Tiedän, väärin meni)

Mitäs sanoisitte jos itse Didier tulisi peräsimeen ja Sir Alex voisi opettaa herralle ManUn tavat... :roll:

Aika utopistista mutta ehkä jo huomenna täyttä totta! :wink:

Todella pieni leikki sinulla :wink:

Itse mietin näin: Kesällä Englanin maajoukkue ei pärjää kisoissa. No Svennis saa lähteä ja kuinka ollakkaan SAF siirtyy ManUn organisaatiossa muihin tehtäviin... 1+1 on sitten Svennis ManUn peräsimessä. :roll:

MTV3 uutisoi:

"Ferguson Irlannin maajoukkueen peräsimeen?

17.10.2005 11:23

Manchester Unitedin manageri Sir Alex Ferguson on vahva kandidaatti Irlannin seuraavaksi päävalmentajaksi.

Entisen Manchester Unitedin ja Irlannin maajoukkuepelurin Denis Irwinin mukaan maajoukkueen peräsimeen olisi tulossa ennen seuraavia karsintoja kaksikko Ferguson-Roy Keane.

- Luotettavat tietolähteeni sekä Manchesterissa että Dublinissa kertovat, että neuvotteluja on käyty. Totta kai Sir Alex kieltää tämän, koska hänellä on edelleen sopimus voimassa Unitedin kanssa, Irwin kertoi BBC:lle."

Todennäköisesti ja TOIVOTTAVASTI kyseessä on vain ja ainoastaan uutistoimistojen pakollinen "ei mitään perää-huhu".. Sillä vaikka monet ovat (minä mukaanlukien) olleet välillä sitä mieltä että valmentajan vaihdos voisi tehdä joukkueelle hyvää, niin olisi silti aivan hirveää jos Ferguson lähtisi Irlannin maajoukkueen peräsimeen, ja veisi vielä Keanonkin perässään!!

Unitedrant on koonnut artikkeliinsa mahdollisia seuraajaehdokkaita ja analysoineet heitä. --> http://www.unitedrant.co.uk/archives/2005/10/fergies_replace.html

Oli kyllä varsin mielenkiinoinen, ja myös hyvin kattava lista.. Muutama selvä suosikki tuolta löytyy.. Ainakin tuo Paul Le Guen olisi hyvin varteenotettava vaihtoehto.. ennenkaikkea hän on erittäin nuori.. Mutta jostain syystä yksi nimi olisi minun listalla ylitse muiden:

"Marcello Lippi

Ferige's friend and sometime fierce rival has seen it all. He's a coach out of the very top drawer and has spoken in favourable terms about the United job in the past."

Jostain syystä en pistäisi kyllä yhtään pahakseni jos tämä mies joskus Unitedia valmentaisi. Olen aina arvostanut kyseisen herran varsin korkealle.. Ainoa miinus tuohon Le Gueniin verrattuna on hiukan suurempi ikä.. mutta eihän jokaisen managerin tarvitsekkaan valmentaa joukkuettaan seuraavaa 20vuotta..

Toisaalta nämä spekulaatiot voitaneen jättää vielä hetkeksi taka-alalle.. sillä toivottavasti Ferguson vielä jatkaa mahtaa uraansa ManU:ssa ainakin muutaman vuoden.