Jump to content
Webmaster

Uusi foorumisofta

Recommended Posts

Re: Uusi foorumisofta

Onks kellään muulla ollut ongelmia andoird-puhelimen kanssa? Pääsen kyllä foorumin etusivulle, mutta en siitä enää mihinkään. Ja osa ketjuista ei näy tuolla etusivulla lainkaan. Voisiko tuo olla kiinni puhelimen selaimesta?

Itselläni on Samsung Galaxy SII (Android 2.3) ja sen oletusselaimella ei ole ollut kyllä tuontyyppisiä ongelmia. Monet ovat kehuneet Operaa selaimena, kannattaa ehkäpä kokeilla sitä.

Kirjautumisongelmista tämän päivän osalta oli toki laitettu tiedote tuonne paitsio.com - alueen taakse, mutta eihän sieltä sitä kauhean helposti huomaa. Jos jatkossa tämäntyyppisiä huoltoja ja niihin liittyviä toimenpiteitä on, olisiko mahdollista saada tiedotukset paremmin näkyville?

Näin ihan vaan vinkkinä kaikille:

Saapuneista yksityisviesteistä ei taida oletuksena tulla ponnahdusikkunaa kuten entisessä softassa, mutta sen saa päälle kun yläpalkista klikkaa "Omat asetukset" ja sieltä Asetukset-välilehden noin puolesta välistä valitsee kyseisen asetuksen päälle ja painaa alhaalta lähetä-nappia. Suunnilleen samasta kohtaa voi myös laittaa ilmoituksen tulemaan sähköpostitsekin.

Muutoin tieto saapuneista yksityisviesteistä on mielestäni hieman huomaamattomasti nähtävissä.

Parikin eri juttua:

Onko viestien tekstinkäsittelyyn/ulkonäköön mahdollista saada lisää mahdollisuuksia? Ainakin tekstin keskittäminen olisi selkeyttävä toimenpide. Ilmeisesti noiden "Code", "List" yms. toimintojen taakse kätkeytyy monenlaista, mutta entinen viestin editointikenttä oli huomattavasti monipuolisempi.

Toinen homma koskisi viestien lainaamisia. Ennenhän homma meni niin, että lainatessa viestiä quoteen meni vain edellinen viesti, ei edellisen viestin sisältäneet lainaukset. Olisiko mahdollista saada tuo entinen toiminto käyttöön, vai mennäänkö tällä nykyisellä? Lainauksen lainauksen lainauksen lainaukset eivät vain ole niitä helpoimpia seurata.

Voihan noita sisäkkäisiä quoteja poistaa itse tekstikentästä, mutta mitä vähemmän vaivaa, sitä vähemmän vaivaa...

Mahdollisuutta tekstin keskittämiseen ainakin itse kaipailen..

Tiedä sitten onko softan ongelma vai onko joku mode vetänyt taas jostain syystä herneet nenään, mutta multa on tuolta Cityn kausitopikista yksi viesti kadonnut johonkin.

En tiedä liittyykö tämä lähinnä selaimeen, mutta itselläni käy jatkuvasti niin, että kun olen kirjoittamassa viestiä, joka menee ns. ulos näkyvältä valkoiselta alueelta, niin joka kirjaimen jälkeen näkymä nousee ylös juuri sen verran, että kirjoittamani rivi jää piiloon. Jos esim. painaa backspacea, niin rivi vilkahtaa aina kirjaimen hävitessä, mutta palaa näkymään, jossa käsiteltävänä oleva rivi pysyy piilossa. Oliko riittävän epäselvästi selitetty? :D

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

Table './paitsio_forum/phpbb_sessions' is marked as crashed and should be repaired [145]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Tuollaista herjaa puski tänä aamuna näytölle. Muistaakseni jotain vastaavaa ollut aikaisemminkin. Jotain tietokanta probleemaa??

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

Table './paitsio_forum/phpbb_sessions' is marked as crashed and should be repaired [145]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Tuollaista herjaa puski tänä aamuna näytölle. Muistaakseni jotain vastaavaa ollut aikaisemminkin. Jotain tietokanta probleemaa??

Mullakin samaa mysli ongelmaa. Kun noita on tullut ainekin viidesti jo, vata problemo?

En tiedä liittyykö tämä lähinnä selaimeen, mutta itselläni käy jatkuvasti niin, että kun olen kirjoittamassa viestiä, joka menee ns. ulos näkyvältä valkoiselta alueelta, niin joka kirjaimen jälkeen näkymä nousee ylös juuri sen verran, että kirjoittamani rivi jää piiloon. Jos esim. painaa backspacea, niin rivi vilkahtaa aina kirjaimen hävitessä, mutta palaa näkymään, jossa käsiteltävänä oleva rivi pysyy piilossa. Oliko riittävän epäselvästi selitetty? :D

Otatko screenshotin tästä ja laita sitten minulle - en ihan ymmärtänyt mistä on kyse :)

Mitä erroreihin tulee, niin tästä keskustellaan nyt palveluntarjoajan kanssa.

Kello 01:00 alkavat virheet johtuvat backuppien ajamisesta, jolloin palvelin käy kovilla. Pyrin siirtämään tämän myöhäisempään ajankohtaan.

Myös nuo errorit liittyvät siihen.

Itselläni ei ole toiminut vähään aikaan tuo "Mene ensimmäiseen lukemattomaan viestiin"- toiminto. Kyllä, se siirtyy viesteihin, mutta vääriin sellaisiin. Esim. Menen täysin uuteen aiheeseen, jota en ole lukenut, mutta jossa on kuitenkin jo kaksi sivua tarinaa. Painan kyseistä näpykkää, ja niinpä matkaankin jo kakkosivulle! Tätä tapahtuu ihan joka topicissa, että vaikka en olisi lukenut sivua 4, niin kuitenkin minut laitetaan sivulle 5. Todella ärsyttävä ongelma, muilla ollut samankaltaista?

Mulla menee sillai, että kirjotin tonne "FIFA 12 Paitsion Head to Head turnaukset" -topikkiin jo kolmeen kertaan näköjään samaa viestiä, kun en itse pysty tai näe ollenkaan kirjoittamaani siellä, luulin aina ettei se vain mene läpi... Sitten huomasin että tuossa oikealla palkissa oli että kolme kertaa sinne olin kirjoittanut, enkä vieläkään siis näe näitä viestejäni itse topicissa joten en niitä pääse poistamaankaan...

Niin elikkä alkakaapa tehä tälle mielellään nopeasti jotain, ettei täältä nämä vähätkin loput kirjoittajat kaikkoa. Eikä tämäkään taas ole varmasti se paras keino houkutella niitä uusia kirjoittajia foorumille...

Itselläni esiintyviä ongelmia:

- Joka viestin jälkeen heittää database errorin

- Viestejä editoitaessa sama juttu

- Esim. Real Madridin kausiotsikkoon kirjoitettuani, ei kyseinen topic noussut Realin foorumin ylimmäksi eli uusimmaksi, ja se edelleenkin väittää että topiciin on viimeksi kirjoitettu 20.11. Itse tosin ainakin näen topicin avattuani, että ne mun viestit siellä on, mutta monikohan niitä sieltä edes löytää. Sama homma epäilemättä myös muissa alafoorumeissa?

Lisäksi monilta näköjään myös taas katoillut postauksia. Tuntuu että koko foorumi on enemmän tai vähemmän sekaisin. Jotain tarttis kipeästi tehdä! :(

[TABLE]

[TR]

[TD=class: bodytext, colspan: 2]The Paitsio.com database has encountered a problem.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: bodytext, colspan: 2] Please try the following:

• Load the page again by clicking the Refresh button in your web browser.
  • Open the www.paitsio.com home page, then try to open another page.
  • Click the Back button to try another link.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: bodytext, colspan: 2]The www.paitsio.com forum technical staff have been notified of the error, though you may contact them if the problem persists.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: bodytext, colspan: 2]We apologise for any inconvenience.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]