Jump to content
Sign in to follow this  
villain98

Haaste: Wellsin kurmotussarja

Recommended Posts

Tämä on pongattu toiselta foorumilta, mutta miksei tätä voisi tehdä täälläkin? Eli joka päivän kaikki punnerrukset lasketaan yhteen, ja näitä kerätään niin kauan että foorumilaiset saavat 1000 punnerrusta täyteen. Muistakaa sitten rehellisyys, muuten tässä ei ole mitään ideaa. Ja tietenkin miesten punnerruksia ;)

Esimerkki:

Omat 20

Yhteensä 500

Eli joka päivän jälkeen merkataan omat punnerrukset ja lasketaan yhteen muitten punnerruksien kanssa.

Ei aikarajaa!

Toivottavasti ymmärsitte, tekeminen on vielä vaikeampaa kuin minun kirjoitusteni ymmärtäminen :sweeteyes:

Nonni, eli tästä:

Vain kolme liikettä eli jalkakyykky, vatsalihasliike ja punnerrus, ei muita. Tehdään tarvittava määrä jalkakyykky-vatsalihas-punnerrus, levätään minsa, tehdään sama uudestaan, levätään taas minsa ja vielä kerran uudestaan. Eli kerralla teet kolmesti jalkakyykyt, kolmesti vatsalihakset ja kolmesti punnerrukset.

8 vkon ohjelma, teet kuutena peräkkäisenä päivänä ja lepäät päivän jonka jälkeen nostat määriä taas seuraavalle kuudelle peräkkäiselle päivälle jonka jälkeen lepäät taas päivän jonka jälkeen taas nostat jnejne

1 vko: 50 jalkakyykkyä - 25 vatsalihasta - 25 punnerrusta

2 vko: 60 - 30 - 30

3 vko: 70 - 35 - 35

4 vko: 100 - 50 - 50

5 vko: 130 - 70 - 70

6 vko: 160 - 80 - 80

7 vko: 200 - 90 - 90

8 vko: 250 - 100 - 100

Eli vikalla viikolla tulee kerralla tehtyä 750 jalkakyykkyä, 300 vatsalihasta ja 300 punnerrusta. Kannattaa tehdä kunnolla, hitaasti ja huolella, ja etenkin jalkakyykyissä pitää varoa menemästä yli 90 astetta syvemmälle, ettei polvet pauku.

Jännä juttu tässä on, että aina kun nostat määriä, ekana iltana tuntuu ettei kykene, millään. Silti sä kykenet, ja kun sä vedät kuutena iltana peräkkäin, se menee joka kerta hiukan paremmin ja kuudentena jo ihan helpostikin.

Nimi tulee Alan Wellsistä, Moskovan olympialaisten 100 metrin voittajasta. Oli skrode kaveri mutta ei koskaan urallaan nostanut puntteja, se käytti vaan omaa kehoaan punnuksina eli teki tätä - mutta vieläkin kovemmilla määrillä.

Ai kovaa? Ei ole, tätä teki ensimmäisenä Blue Eyes Team Jyväskylästä, naisten SM-tason lentopalloseura... Ja tämä on sikäli loistelias reenimuoto että tällä voi nostaa lihaskuntoaan, nopeuttaan ja ketteryyttään kesken pelikaudenkin ilman että tulee tönköksi. Ja tätä tekemällä pelkkä juoksukuntokin nousee ja reilusti. Olen käyttänyt tätä talvella myös juoksulenkkien korvikkeena. Ja kun on tän kerran tehnyt niin kun teet tätä uudestaan esmes vuoden kuluttua, voit suoraan lähteä jostain neljännen viikon toistoista. Ite olen tehnyt tätä muutaman päivän seteissä kun on tuntunut että lihasvoima tai kimmosuus tai lähtönopeus on vähän kateissa.

Ainoa tyhmä puoli on että onhan tämä tylsää mutta katot telsua samalla. Sellanen hauska, että ite tein kerran sarjan salilla, kun lähdin kaveriksi frendille, se veteli koneita ja mä nurkassa tätä. Oli muistaakseni seitsemäs viikko menossa eli sarjan kokonaiskesto sellasta puolta tuntia. Joskus 20 minsan jälkeen huomasin että porukka laitteilla oli alkanut syrjäsilmällä seurata :)

Perhana, testaukseen menee tämä ! Uudenvuodenlupauksena että mennään loppuun asti kanssa.

Hienoo! Tää on oikeesti hyvä setti. Huomasin että käytännössä pelikauden aikana toi kahdeksannen viikon ohjelma tekee hiukan tönköksi, mutta seitsemännen viikon sarjalla voi hyvin vetää vaikka kaksi päivää ennen matsia eikä tunnu missään, jos on semmonen tunne ettei lihaksissa ole voimaa.

Meinaan vetää itekin ennen kun kausi taas alkaa. Saas nähä, miten menee punnerrukset - välillä oli pakko vetää viimeisiä toistoja naisten asennolla.

Tsemppiä!

Joo hei ehottomasti on! Ostat vaan jumppamaton, sehän kulkee rullalla missä vaan.

Jossain vaiheessa aloin vielä hifisteleen ja katoin kellosta suoritusten ajat plus pulssin heti suorituksen jälkeen, minsan päästä ja kolmen minsan päästä. Ihan vaan rannekellolla katoin. Se kolmen minsan pulssi etenkin näytti älyhyvin kunnon kehityksen.

Silleen ihan mielenkiintostakin että mulla on pienissä ruutuvihoissa kaikki ylhäällä, siis nää ja lenkit kanssa. Voi halutessaan jälkeenpäin tsekkailla ja vertailla eri vuosien tasoja.

Joo kyllähän tätä vois testata kaiken muun ohessa.

Itse tulee treenattua 2krt viikossa joukkueen mukana ja 3-4 kertaa salilla itekseen.

Lähinnä toi ois just hyvä siinä mielessä et uskaltaa tehä kesken pelikauden, koska ei vedä jumiin. Toisin ku salilla joutunee passailee aina muutamat päivät ennen pelejä.

Mites onks noi vatsat iha "normaaleja" vai kuinka? Kun niitäkin voi tehä niin monella eri tavalla?

Ja tosiaan jos neljänneks liikkeeks ottais tuon selkälihasliikkeen. Pitää vaa funtsia noi määrät sen suhteen.

FF2:sella on 50 000 bissen juomis-skaba, täällä punnerrusta. Taidan pysyä bissessä ainakin tämän vuoden :thumbsup1:

Heh ;) aika jännä kontrasti... Eiköhän nyt tosiaan joulun aikaan keskitytä vähintäänki noista kompensoituvaan välimuotoon, eli 5 punnerrusta ja kori olutta ja glögiä!! ;)

Mites onks noi vatsat iha "normaaleja" vai kuinka? Kun niitäkin voi tehä niin monella eri tavalla?

Ja tosiaan jos neljänneks liikkeeks ottais tuon selkälihasliikkeen. Pitää vaa funtsia noi määrät sen suhteen.

Joo, se on se normi, meet istumasta selälles ja tulet ylös. Kädet mä pidin ristissä rinnalla kun huomasin että jos pidän niitä niskan takana niin jossain vaiheessa mä rupesin repiin käsillä niskaa eteenpäin. Jostain syystä tää oli mulle noista se helpoin setti, mikä oli hyvä sikäli että pysty vähän samalla palautuun ennen punnerruksia. Ja ne taas oli mulle ja mun naruille se myrkyllisin osa.

Niin ja toi bisse: näähän ei sulje pois toisiaan millään lailla, pikemminkin päinvastoin. Kun on hyvä kondis, pystyy vetään bisseäkin paljon pienemmillä palautumisajoilla. Ja tämäkin tarina on muuten tosi.

Vai pitäisikö minun muuttaa haastetta, 500 kertaa yritetään kerätä vikoonloppuja jolloin ei tule katsottua jalkapalloa missään muodossa :D Tai teille täysikäisille vanhuksille; viikonloppu ilman alkoholia :smile:

Toi eka vaihtoehto, eli vkl ilman futista vois onnistua sillon tällön kesällä?? Harvoin kyllä, mut juhannuksena ainakin, ku ei ole arvokisojakaan... Sen sijaan toi jälkimmäinen, eli vkl ilman alkoa suju tänä vuonnakin, ihan rehellisesti sanottuna useimmin kuin 3 vkl kuukaudessa!! Tossa taas just päinvastanen kombbis, eli ehkä just Juhannuksena taasen tulee sitten futiksen sijaan ne muutamat grillioluset otettua... Ja muistammehan kaikki, että viini on viisasten juoma! ;)

Eka setti takana. Ihan kohtalaisesti lähti liikkeelle, vaikka viikonlopun pikkujoulut vielä hieman painoikin päälle.

Jostain syystä tää oli mulle noista se helpoin setti, mikä oli hyvä sikäli että pysty vähän samalla palautuun ennen punnerruksia. Ja ne taas oli mulle ja mun naruille se myrkyllisin osa.

Täytyy sanoo taas, että itellä kyykyissä ei ollut mitään ongelmia. Vatsatkin meni ihan kohtalaisen heppoisesti, mutta taas noi vatsat vei puhtia punnerruksista. Kädet ei väsyny, mutta keskivartalo meinas hyytyä ku heti aloitti vatsojen perään.

Huomenna sitten onkin treenit ja kuntosali. Mutta illalla meinaan tehdä tuon taas silti...

Ei vain oikein jaksa uskoa, että pystyisin 7 viikon päästä tekemään 300 punnerrusta :rolleyes_ani:

Hienoo! Ja joo, kyllähän se ufolta tässä vaiheessa tuntuu, mutta sieto nousee yllättävän nopeesti. Mulla on mennyt aina niin, että joskus uuden viikon alkuvaiheessa tuntuu täysin uskomattomalta että seuraavalla viikolla määrät on taas isommat, kun joutuu vetään ihan viimesillään. Mutta sitten kun on se viikon vika kerta, niin sehän meneekin jo ihan helposti.

Tsemppiä vaan, meinaan itekin alottaa joulun jälkeen - kun kerran tuli puheeksi :)

Eka setti takana. Ihan kohtalaisesti lähti liikkeelle, vaikka viikonlopun pikkujoulut vielä hieman painoikin päälle.

Ei vain oikein jaksa uskoa, että pystyisin 7 viikon päästä tekemään 300 punnerrusta :rolleyes_ani:

Samat näihin...

Toivottavasti Lasse Tikka puhuu totta ja myöhemmät setit sujuvat uskottua paremmin :lol:

Hei kuulkaa kun muutama on tuolla 2011:ssä päättänyt ensi vuonna (mä mukaan lukien) vetää ton Wellsin, niin semmonen tosta jalkakyykystä että kantapäät ei saa nousta matosta missään vaiheessa. Voi hyvin olla että noi mun polviongelmat on vähän peruja tosta, kun piti reuhtoa sarjat mahd nopeesti - isoissa sarjoissa jokanen pienikin virhe tekniikassa jnejne.

Niin että hitaasti ja huolella lajitoverit!

PS. ja hei, maailman paras idea moderaattorin harkittavaksi: jos on bannin paikka niin tauon mittanen määrä Wellsiä rangaistukseksi ja! Loppuu se riena ja pilkka...

KURIA, RUNTUA JA KURMOOTUSTA!!!

Laitetaan testaukseen myös täällä. Tänään tehty ensimmäinen sarja. Melko utopistiselta kuulostaa tuo viimeisen viikon sarja, mutta en anna sen ainakaan vielä lannistaa. :) Perstuntumalta arvioiden ainakin ensimmäiset 4 viikkoa pitäisi onnistua, vaikka nykyään olenkin rapakunnossa.

Edit: Muokkasin myös otsikkoa tämän kurinpalautuksen mukaiseksi, nyt kun aika moni on tarttunut haasteeseen. Tuntemukset, kommentit, itsensäruoskimiset ja vertaistuki siis tähän ketjuun. Tsemppiä kaikille :)

Ensimmäisen viikon ensimmäinen päivä takana. Täytyy tosin myöntää että joululäskeille ja muille itsenikaltaisille tuossa saisi olla joku esikoululaisten sarja. Nyt 3. kierroksen suoritteet eivät pysyneet millään kovin puhtaina. Mutta katsotaan nyt mitä tulee, josko sitä tekisi vaikka niin että ekan viikon urakoisi niin hyvin kuin pystyy, ja ottaisi viikon päästä vielä toiseen kertaan puhtaammilla suorituksilla viikon 1.

Mutta eiköhän tuolla jonkunlaista kesäkuntoa saa aikaiseksi =).

e. Nyt toinen päivä takana. Sarjat menivät jo suht koht puhtaina, mutta palautumisajat meinaavat olla turhan pitkiä. Tosin ehkä lähinnä kertoo vain siitä, että rapakuntoinen saa rääkkiä pitkästä aikaa, ja ainakin kehitykselle on varaa kunnolla.

Dodiid, miltäs hemmot näyttää?

Eilen alotin ite, tarkotus oli vetää ekan viikon 50-25-25, mutta kun tuntui menevän niin annoin mennä 80-40-20. Silleen kun toi on jännää, että aloittaessa kannattaa keho ryntäyttää rennoilla lihaksilla just sille tasolle mihin kykenee, eikä jäädä tökkimään niihin pienimpiin toistoihin. Tänään ja huomenna onkin sitten tuskaa tiedossa, kun yrittää pitää toistot tossa samassa, täysin hakatuilla lihaksilla. Mutmut, siitä kun selviää niin sen jälkeen onkin jo suht helppoa.

Meinaan muuten jatkossakin vetää noi punnerrukset puolilla siitä mitä vatsalihakset, mulla kun ei periaatteessa ole habaa ollenkaan, eikä nyt ole enää niin väliä sillä, miltä hartiat näyttää :). Tai sitten mä teen ne ns. naisten tyylillä, polvet lattiassa.

Kolmen viikon kuluttua ikämiesten futsal-SM. Vähän liian myöhään alotin.

Meitsillä ei menny iha putkeen. Aloitin sillon joulun tieenoolla, niin kuin aiemmin mainitsin. Kaks viikkoa tein tuon ohjeen mukaan ja pärähdin kipeeksi. Viikko kipeenä eli puolitoista viikko tuli huilia. Aloitin seuraavana maanantaina uudestaan ja kaksi viikko taas ohjeen mukaan ja padam.... niska aivan totaaliseen jumiin (ei siis johtunut tuosta). Viikko saikkua ja kaikki urheilu loppu siihen. Nyt siitä asti ollu urheilukiellossa ja fysioterapiaa käyty. Pikku hiljaa alkaa olla tauti selätetty ja ens viikolla sais aloittaa taas kuntosali/muut harjoitukset. Katsotaan jos myöhemmi alkaisi taas tätä tekemään.

PS: Torticollis oli siis niskassa ja aika paha sellainen. Piti relaksantteja vedellä ja pää meni himppa sekaisin noista lääkkeistä. Todellä ikävää....

Eilen alotin ite, tarkotus oli vetää ekan viikon 50-25-25, mutta kun tuntui menevän niin annoin mennä 80-40-20. Silleen kun toi on jännää, että aloittaessa kannattaa keho ryntäyttää rennoilla lihaksilla just sille tasolle mihin kykenee, eikä jäädä tökkimään niihin pienimpiin toistoihin. Tänään ja huomenna onkin sitten tuskaa tiedossa, kun yrittää pitää toistot tossa samassa, täysin hakatuilla lihaksilla. Mutmut, siitä kun selviää niin sen jälkeen onkin jo suht helppoa.

Meinaan muuten jatkossakin vetää noi punnerrukset puolilla siitä mitä vatsalihakset, mulla kun ei periaatteessa ole habaa ollenkaan, eikä nyt ole enää niin väliä sillä, miltä hartiat näyttää :). Tai sitten mä teen ne ns. naisten tyylillä, polvet lattiassa.

Kolmen viikon kuluttua ikämiesten futsal-SM. Vähän liian myöhään alotin.

Meikäkin on tuota nyt vedellyt ihan ripeään tahtiin. Aloitin vuoden ensimmäisestä maanantaista ja tähän asti joka päivänä, paitsi säännöllinen yksi vapaapäivä, on tullut pideltyä. Nyt viikkon neljä jo menossa, ja huomaa jo kehittyneen. Kun aloitin, oli hyvä jos sain edes viisi punnerrusta putkeen menemään. Nyt menee ja sinne 30-35 putkeen :thumbsup1:. Vatsalihakset olivat ennestäänkin jo niin hyvässä kunnossa että niitten kanssa ei ongelmia ole ollut, myös jalkakyykkyjen kanssa ei ole ollut ongelmia. Eikä ole paikatkaan kipeytyneet.

Kiitokset kyllä Lasse Tikalle kun tämän tänne laitoit! Auttanut on, ja vielä aion vetää sen neljä viikkoa tähän päälle! :rules:

Elä Jupe välitä, tähän voi palata aina kun huvittaa ja voi. Hienoo Kyyhky, eikö olekin loistoa huomata että sieto kasvaa! Ja olo on paljon vetreempi ja valppaampi, eikö? Mullekin punnerrukset on aina ollu ne pahimmat ja etenkin jos on valmiiksi vähän hapoilla vatsalihasten jälkeen niin on se aika eläimellistä.

Tein eilen uudestaan sen 80-40-20 ja yllättävänkin helpolla meni, pulssikin matalammalla kun ekana päivänä. Tänään en vielä nosta toistoja kun olin aamupäivällä pelaamassa vaan vedän samoilla. Huomenna meinaan nostaa 100-50-25:een, saas nähä kuinka menee. Pakko kuitenkin vähän repiä kun siihen futsalturnaukseen on vaan kolme viikkoa aikaa ja vika viikko pitää ottaa aika iisisti.