Jump to content
Sign in to follow this  
PunainenPaholainen

Samaa kuin viime kausi?

Recommended Posts

Onko mä ainut jonka mielestä Manun peli on yhtä tehotonta ku viime kaudel? Ruud on sentään onnistunut pari kertaa mut muuten maalienmäärä on ollu aika vaisu. Pelkään pahoin että tästä kaudesta tulee samanlainen ku viime kaudesta eli pelataan noita v**** tasapelejä taas ihan homona. Rooney ja Ronaldo ei ollu vireessä, ja eiköhän manun hyökkäyspeli perustu aika paljon siihen. Toivottavasti peli kohenee ja maaleja alkaa syntyy. Nollapelejä pystytään pelaamaan se on jo todistettu mutta niitä maaleja kaivattais aika kipeästi sillä tää oli jo kolmas tasapeli putkeen(muistetaan että Villarealia vastaan Rooney lens ulos). Mitäs sanotte, eiks tää oo aika samanlaista peliä ku viime kaudella?

Ainaki Rooneyn rooli on muuttunut täysin. Viime kaudellahan Rooney pelasi samaa roolia kuin RVN. Sillon Rooneykin sai tulosta. Jos peluutetaan periaatteessa yhtä kärkeä (teoriassahan niitä on 3) niin pitää paikoista tehdä maalit, koska ei niitä paljon silloin tule. Mielestäni pitäis palata täysin kahden kärjen taktiikkaan eli Rooney & RVN kärkeen, eikä niin että Rooney pelaa kymppipaikkaa.

Valioliiga on jo nyt siinä pisteessä, että eilisen(B´burn 24.9) kaltaisia "vahinkoja" ei saa enää tapahtua, vaan 3 pisteen saaminen pitäisi olla rutiinia heikompia joukkueita vastaan. Kuitenkin itsellä uskoa riittää mestaruuteen tällä kaudella, mutta nyt pitäisi kurssin muuttta.

Chelskistä sen verran, että heillä on seuraavaksi Valiolligassa kaksi merseysiden vieraspeliä ja Bolton kotona, joten saa nähdä selviävätkö ilman pistemenetyksiä noista peleistä..

Eniten tässä ottaa päähän se, kun lähdetään jarruttelemaan jotain Blackburin tasosia joukkueita vastaan 4-5-1 taktiikalla.Itse ainaki olisin sitä mieltä, että kovia joukkueita vastaan lähdettäis tolla 4-5-1 taktiikalla,eli tukittais se keskikentä sitte oikein kunnolla :D, mutta sitten taas just näitä blackburneja sun muita vastaan 4-4-2 taktiikalla.

Jos pelattais 4-4-2, niin ryhmitys vois mennä jotenki näin:

------------------------

------------------ Rooney---------- Ruud----------------------------

------- Giggs---------------- Scholes---------------Ronaldo-----------

----------------------------Smith------------------------------

O'Shea------Silvestre------Ferdinand------------Neville

---------------------van der Sar--------------------------

4-5-1 niin:

------------------------Ruud----------------------------

Giggs---------------------------------------------Ronaldo

------------------------- Rooney-------------------------------

---------------Fletcher---------Smith---------------------

O'Shea------Silvestre------Ferdinand------------Neville

---------------------van der Sar--------------------------

Chelskistä sen verran, että heillä on seuraavaksi Valiolligassa kaksi merseysiden vieraspeliä ja Bolton kotona, joten saa nähdä selviävätkö ilman pistemenetyksiä noista peleistä..

ainaki vielä jatkaa :(

Mutta tosta taktiikasta mun mielestä on ihan sama ketä tulee vastaan niin 4-4-2 olis taktiikka, koska jos mennään 4-5-1 niin Rooney haudataan siinä kuiteskin siihen tukittuun keskikenttään ja se on jo nähty miten hyödyllistä se on. 8)

Samaa mieltä JKOHNNYn kanssa 4-4-2 peliin aina ja kaikkialla. Meillä riittää materiaali kaikkia vastaan 4-4-2. Peruuttelulla eki menestystä tule missään. Yhden kärjen taktiikalla Ruud jää niin yksin koko puolustusta vastaan, että se on tuhoon tuomittua. Nyt kun Rooney on selkeästi nostettu sinne kaveriksi, niin eloa hyökkäyspäähän on tullut todella paljon. Tietenkään ei pidä unohtaa parantunutta laitapeliä.

Kokoonpanoa olenkin arvioinut jo muualla, että en palaa siihen.

Puolustamatta nykyään usein käytettyä 4-5-1/4-3-3 -systeemiä, haluaisin tietää jokaisen, joka muistaa ajan jolloin United pelasi kutakuinkin puhtaasti taktiikalla 4-4-2 ja ketkä olivat kärkinä?

Puolustamatta nykyään usein käytettyä 4-5-1/4-3-3 -systeemiä, haluaisin tietää jokaisen, joka muistaa ajan jolloin United pelasi kutakuinkin puhtaasti taktiikalla 4-4-2 ja ketkä olivat kärkinä?

Becks-Keano-Scholesy-Giggsy

Yorke-Cole

Saavutetut tulokset lienevät jokaisen muistissa. :wink:

Itse en näe estettä 4-3-3 systeemille jatkossa. Fakta vain lienee nykyään se, että Scholes, Keane, ja Rooney tukkivat kolmestaan koko keskustan. Erityisesti Scholes ja Rooney....Itse näen Väinön mitä loistavimpana Paulin työnjatkana, mutta taktiikan ollessa "väärä" miehet eivät täydennä toisiaan millään lailla, vaan tuhoavat oman pelinsä täysin.

Yorke-Cole

Itse en näe estettä 4-3-3 systeemille jatkossa. Fakta vain lienee nykyään se, että Scholes, Keane, ja Rooney tukkivat kolmestaan koko keskustan. Erityisesti Scholes ja Rooney....Itse näen Väinön mitä loistavimpana Paulin työnjatkana, mutta taktiikan ollessa "väärä" miehet eivät täydennä toisiaan millään lailla, vaan tuhoavat oman pelinsä täysin.

Pelaajien sijainnin perusteella painottomassa tilanteessa sanoisin että tuokin oli 4-4-1-1. Toki lähempänä optimia kuin nykyinen, mutta silti... Jos nykyinen keskikenttä painaisi päälle kuin mainitsemasi, Rooneynkin tarvitsisi olla puhtaasti kärkimies.

Yorke-Cole

Pelaajien sijainnin perusteella painottomassa tilanteessa sanoisin että tuokin oli 4-4-1-1. Toki lähempänä optimia kuin nykyinen, mutta silti... Jos nykyinen keskikenttä painaisi päälle kuin mainitsemasi, Rooneynkin tarvitsisi olla puhtaasti kärkimies.

Mut ku mää nii vallan kauhiast haluisi nähä Ruunin skoulssin paikal enkä käres :wink:

Puolustamatta nykyään usein käytettyä 4-5-1/4-3-3 -systeemiä' date=' haluaisin tietää jokaisen, joka muistaa ajan jolloin United pelasi kutakuinkin puhtaasti taktiikalla 4-4-2 ja ketkä olivat kärkinä?[/quote']

Yorke-Cole

Mut ku mää nii vallan kauhiast haluisi nähä Ruunin skoulssin paikal enkä käres :wink:[/quote:bg2e05gb]

Täysin samaa mieltä Alixin kanssa.Rooneyn monipuoliset ominaisuudet menevät "hukkaan" käressä, joten hänet voitaisiin sijoittaa tuohon Scholesin paikalle ja antaa hänelle melko vapaa rooli.Tosin ei se kärjessäkään mikään huono vaihtoehto olisi, kuten Kilhar jo tuossa mainitsikin.

Puolustamatta nykyään usein käytettyä 4-5-1/4-3-3 -systeemiä' date=' haluaisin tietää jokaisen, joka muistaa ajan jolloin United pelasi kutakuinkin puhtaasti taktiikalla 4-4-2 ja ketkä olivat kärkinä?[/quote']

Yorke-Cole

Mut ku mää nii vallan kauhiast haluisi nähä Ruunin skoulssin paikal enkä käres :wink:[/quote:17g3332p]

Täysin samaa mieltä Alixin kanssa.Rooneyn monipuoliset ominaisuudet menevät "hukkaan" käressä, joten hänet voitaisiin sijoittaa tuohon Scholesin paikalle ja antaa hänelle melko vapaa rooli.Tosin ei se kärjessäkään mikään huono vaihtoehto olisi, kuten Kilhar jo tuossa mainitsikin.[/quote:17g3332p]

Loppujen lopuks mulle on yks ja se sama mikä se taktiikka on paperilla kunhan se vaan toimii, mutta yks asia on ihan varma että pelaa Rooney nyt sitten kärjessä tai hyökkäävänä keskikenttänä niin en halua nähdä tätä nykyistä toiminta tapaa että kaveri juoksee edes takas ittensä ihan puhki saamatta loppujen lopuksi mitään aikaan vaan sen takia et kukaan muu ei saa palloa ylös kun istutetaan niitä penkillä jotka sen pallon voisi ylös viedä eli tullaan siihen että nykyinen kokoonpano/taktiikka on ihan perseestä revästy eikä toimi lainkaan(lukuun ottamatta nyt Fulham peliä).

Koska niin kiva kun onkin että voitetaan 1-0 (jos nyt yleensä voitetaan)

niin olen hyökkäävän pelin kannalla. 8)