Jump to content
Sign in to follow this  
KyyhkyBoy

FIFA 11 Turnaukset (PlayStation 3)

Recommended Posts

Juu, nyt tuli sitten väsäiltyä. Laitan ensin tähän vaikka nyt tuolla toisessa ketjussa itsensä mukaan kiinnostuneiksi innostuneet. Joidenkin PSN-Network -käyttäjänimet tiedänkin.

KyyhkyBoy - KyyhkyBoy

El pipita - Adamdam1

woopsoops - woops-95

aqselssonii - aqselssonii

ippe - ippe94

hosé - paveldii

La Pulga #10 - DinhoFifa

Raiski - jeppiz18

Il Capitano - Laion_10

Puutarhajynssi - Puutarhajynssi

MasterJL - LindgrenJK

Gunnerboy26 - shubu26

Ensin siis mainittuna käyttäjänimi Paitsiossa ja jälkimmäisenä Network -käyttäjänimi. hosé:lta tarvitsen vielä tuon käyttäjänimen, sitä ei ole itselläni tiedossa.

Sitten muutamia kysymyksiä, minkäslainen turnaus tästä tehdään. Ehdotuksia ehdottomasti otetaan vastaan, katsotaan sitten yhdessä mikä kuulostaa luontevammilta! Oma ideani olisi se että nyt kun tällä hetkellä tuota porukkaa ei vielä niin hirveästi mukana ole, niin ihan perus sarjataulukko -järjestelmällä pelattaisiin. Jokainen kohtaa jokaisen kerran kotonaan ja kerran vieraissa. Yksi asia noista matseista tuli vielä mieleen, sillä itsellä on tuo NAT-Tyyppi Moderate, joten ne joilla on Restrictive niin ei voi pelata, muistaakseni. Se tekee ongelman tähän vaan, ja paha sanoa että miten tuota NAT-Tyyppiä mentäisiin sitten itse muuttamaan. En ole niin hirveän kätevä näissä tämänkaltaisissa ongelmissa... :undecided:

Mutta jos matsit saadaankin kunnolla käyntiin niin sitten on toinen juttu että minkätasoiset joukkueet otetaan. Joku tähtirajahan tuossa pitää olla, ja sarjan sisäiset vaihdot voisi myös laittaa päälle. Ehdotuksia vastaan tälläkin saralla!

Sitten muutamia kysymyksiä, minkäslainen turnaus tästä tehdään. Ehdotuksia ehdottomasti otetaan vastaan, katsotaan sitten yhdessä mikä kuulostaa luontevammilta! Oma ideani olisi se että nyt kun tällä hetkellä tuota porukkaa ei vielä niin hirveästi mukana ole, niin ihan perus sarjataulukko -järjestelmällä pelattaisiin. Jokainen kohtaa jokaisen kerran kotonaan ja kerran vieraissa. Yksi asia noista matseista tuli vielä mieleen, sillä itsellä on tuo NAT-Tyyppi Moderate, joten ne joilla on Restrictive niin ei voi pelata, muistaakseni. Se tekee ongelman tähän vaan, ja paha sanoa että miten tuota NAT-Tyyppiä mentäisiin sitten itse muuttamaan. En ole niin hirveän kätevä näissä tämänkaltaisissa ongelmissa... :undecided:

Mutta jos matsit saadaankin kunnolla käyntiin niin sitten on toinen juttu että minkätasoiset joukkueet otetaan. Joku tähtirajahan tuossa pitää olla, ja sarjan sisäiset vaihdot voisi myös laittaa päälle. Ehdotuksia vastaan tälläkin saralla!

Joo tähtiraja voisi olla ihan hyvä idea. 5 tähtisiä ei saisi ottaa, mutta entä 4½?

Ja sitten pelataanko ottelut Full Manual vaiko Assisted asetuksilla? Itse olen pelannut enemmän assistedilla, mutta käy kumpikin.

Joo tähtiraja voisi olla ihan hyvä idea. 5 tähtisiä ei saisi ottaa, mutta entä 4½?

Ja sitten pelataanko ottelut Full Manual vaiko Assisted asetuksilla? Itse olen pelannut enemmän assistedilla, mutta käy kumpikin.

4,5 -tähtiset joukkueet kuulostavat ennakkoon ihan jees. Full Manuaaleilla en ole itse kunnolla vielä ehtinyt opetella pelaamaan. Tarkoituksena on ollut mutta aina vähän jäänyt. Ehkäpä Assisted parempi vielä ainakin tässä ensimmäisessä turnauksessa?

Yksi asia noista matseista tuli vielä mieleen, sillä itsellä on tuo NAT-Tyyppi Moderate, joten ne joilla on Restrictive niin ei voi pelata, muistaakseni. Se tekee ongelman tähän vaan, ja paha sanoa että miten tuota NAT-Tyyppiä mentäisiin sitten itse muuttamaan. En ole niin hirveän kätevä näissä tämänkaltaisissa ongelmissa... :undecided:

Onkos se niin että NAT-Type 1 on "Open", 2 on "Moderate", ja 3 on "Restrictive"?

Ihan hyviä pointteja noussut esille, tuo 4,5 tähden sydeemi on hyvä päätös. Poolin saaminen olisi tietenkin hyvä juttu meikäläiselle, mutta hoidetaan nyt ensin kaikki muut kuntoon ja otetaan joukkueet sitten vasta :smile:

Ja joo, itsellä ei ole oikein yhtään tuntumaa noista full-manualeista joten kylmät kävisi viimeistään silloin...

Itse olisin mukana, jos netti pelaisi. Minusta tulisi kyllä hyvä pisteautomaatti, koska peli tilttaa 15 peliminuutin kohdalla ja sen jälkeen tulokseksi laitetaan luovutus eli 0-3.. Voin kyllä ideoita antaa.

Mielestäni nopeat syövät hitaat- menetelmä on huono. Itse suosisin mestarien liiga kisan menetelmää, jossa Kyyhky vetelisi puolueettomasti itsetekemiä lappuja ja siitä tulisi valitsemis järjestys. Itsekkin kyllä voin vedellä lappuja, koska 100% olen puolueeton koska en itse pelaa.

Jos teitä ei haittaa niin olen ainekin mielelläni järjestämässä turneeta ainekin paitsiosta käsin, koska pitää lieventää vähän sitä harmitusta ettei itse pääse veivaamaan dualshockilla ;)

Mielestäni nopeat syövät hitaat- menetelmä on huono. Itse suosisin mestarien liiga kisan menetelmää, jossa Kyyhky vetelisi puolueettomasti itsetekemiä lappuja ja siitä tulisi valitsemis järjestys. Itsekkin kyllä voin vedellä lappuja, koska 100% olen puolueeton koska en itse pelaa.

Itse kannatan myös arvottua valinta järjestystä. Villain vois olla sopiva jos ei itse pelaa.

Jos teitä ei haittaa niin olen ainekin mielelläni järjestämässä turneeta ainekin paitsiosta käsin, koska pitää lieventää vähän sitä harmitusta ettei itse pääse veivaamaan dualshockilla ;)

Joo, mun puolesta mukaan vaan

Hyviä ideoita.:thumbsup1: Eiköhän se ole reiluinta, että arvotaan nuo joukkueet. Ja manuaalisilla asetuksilla en ole ikinä pelannut, eli assisted olisi ehkä ainakin itselleni parempi. Nat-tyyppini luulisin olevan 2, ja yhden pelin olen pelannut kyyhkyä vastaan, ja ilman ongelmia sujui. Pitää nyt katsella, olisiko lisää osallistujia vielä tulossa.

hosé:lta tarvitsen vielä tuon käyttäjänimen, sitä ei ole itselläni tiedossa.

paveldii

Ei mitään tähtirajotuksia, sehän tarkoittaa muutoin sitä etten voi pelata Chelsealla :moan:. Ja sitten taas joku Arsenal on muistaakseni FIFA:ssa 4½ tähden joukkue? Tässähän vaan kuitenkin ratkaisee se kuka osaa pelata FIFA:a ja kuka ei. Täälläkin kuitenkin sellasia FIFA niiloja jotka vie varmaa ihan pystyyn jonkun vaikka pelaisi jollain kolmenkin tähden joukkueella vaikka toinen pelaisi esimerkiksi Barcelonalla/Realilla/ManUlla/Chelsealla jne. jne.

Eikös vaan kaikki vois valita vaikka oman joukkueensa minkä haluaa, ja sitten katellaan paljon tulee päällekäysiiksiä ja sorvaillaan sen mukaan. Sanoo vaikka 2-3 joukkuetta ja sitten jos menee päällekkäin niin molemmat joutuvat ottamaan ns. kakkosvaihtoehdon. Tämä oli nyt vaan mun mielipide. Vaikka pelaisin jollain rupusakilla niin oon mukana! :smile: Ja tuo arvontahan on tietenkin yksi parhaimmista vaihtoehdoista, mutta itse en lähtisi rajaamaan joukkueita mitenkään tähtien mukaan.

Nyt on kuitekin vaan se 8 joukkuetta mukana joten lohkovaiheesta menis 4 joukkuetta suoraan välieriin. Mun mielestä pelataan sarjamuodossa, kaksin tai sitten jopa kolminkertanen sarja.

Manual tai assisted, pataan tulee kuitenkin, joten se on ihan sama mulle.

e. Nii tai sit jos lähetään rajotteleen jonkun tähti systeemin mukaan niin rajataan suoraan sitten johku 3 tähteen. Mun muistaakseni ne 5 ja 4½ tähden jengit ovat niin lähellä toisiaan, että miksi pitäis rajata 5 tähden jengit pois?

Itsekin olisin kiinnostunut tulemaan, mutta vahvasti epäilen että en voi pelata kaikkia vastaan sillä NAT-tyyppi on 3 :/

http://www.pregamelobby.com/ps3-ps2-psone-discussions/5618-how-get-type-2-open-nat-your-ps3.html

Tossa on aika helpohko ohje NAT-Tyypin muuttamiseksi

Edit: Vielä noista joukkueiden tähtimääristä. Itselleni on ihan sama mikä se raja on sama raja se muillekin kuitenkin on :D

Jos Neljän ja puolen tähden joukkueet on maksimi jää ulkopuolelle seuraavat: Real Madrid, Barca, Inter, ManU ja Chealsea. Sitten 4 ½ tähden joukkueista mm. Bayern Munchen, Arsenal ja AC Milan ovat lähellä tuota 5tähden rajaa joten tuo 4½ käy mulle ihan hyvin mutta ihan neljäkin tähtee vois olla hyvä raja.

Joo kaikki vaan mukaan! :jester::jester:

Itse kannatan myös tuota 4,5 rajaa. Itselläni kuitenkin 2 ihanne joukkuetta tähän turnaukseen, (Lille OSC ja Flamengo) joista toinen on 4 tähtinen ja toinen 3,5. Joukkeiden arvonta sopii ehdottomasti!

Eli näillä puheilla ollaan mietitty seuraavaa:

- 4.5 tähteä on korkein sallittu tähtimäärä.

- Arvotaan lohkot. ( Tai ehkä sarjajärjestelmä sittenkin parempi )

- Pudotuspelit UCL tyylisesti.

- Arvotaan joukkueiden valinta järjestys. (mahdollisesti puolueettomalta taholta = villain98, vaikka tuskin tuossa nyt kukaan muutenkaan kehtaisi kusettaa)

e. Eikai tässä sitten muuta ku venaillaan että Kyyhky tulee linjoille ja lyödään päätökset lukkoon sekä pistetään kinder-munat kulhoon pyörimään ja arvotaan valintajärjestys :smile:

Noniin, elikkäs osaanottajia on tullut näköjään ihan mukavastikkin mukaan! Hyvä hyvä!

Vähän pisti mietityttämään meikäläistä tuo UCL -tyylinen järjestelmä, sillä tällä hetkellä meistä saataisiin kokoon se kolme alkulohkoa. Jos ei sitten aleta pienentelemään tai muuten kikkailemaan, niin tuo näyttää omissa silmissä aika heikolta vaihtoehdolta. Sarjajärjestelmä sittenkin paras? Sitten voisin harkita tuota alkulohkot ja pleijarit -sydeemiä, jos/kun saadaan lisää poppoota. UCL -tyylisessä järjestelmässähän yksi lohko jäisi ilman tuota playoff -vastustajia ensimmäisellä kierroksellakin.

Vai pelataanko vain tyyliin pelkät pleijarit? Tuohan onnistuisi, ja vaikkapa sitten villain98 voisi puolueettomana arvoa nuo vastustajat ensimmäisellä kierroksella, ja joukkueet jos niistä tulee jonkinlaista kränää. Niin juu, ja arvotaan vielä sekin että kuka saa valita jenginsä ekana.

Jos villain jostain viitsit kaivella tuollaiset arvontasysteemit, vaikka netistä niin olisi kiva juttu! :baseballhat: Voin sen arvonnan jälkeenkin sitten luoda tuota liigaa tuonne FIFA:n puolelle.

Arvotaan joukkueiden valinta järjestys. (mahdollisesti puolueettomalta taholta = villain98, vaikka tuskin tuossa nyt kukaan muutenkaan kehtaisi kusettaa)

Jos joku haluaa oman suosikkijoukkueensa, niin privatella vaan mulle niin lähetän osoitteen johon voi laittaa rahat :blink: No, ei itselläni mikään pakkomielle on että jos Kyyhky haluaa itse arpoa niin ihan sama mulle.

Itse en tiedä yhtään mitään tuollaisista jutuista, joten voinpa kuvitella ettei oikein tule mitään. Esim. "This means turning off DHCP and assigning your PS3 a single, static IP address" tiputti heti kärryiltä :D Koitan kuitenkin parhaani mukaan yrittää huomisen aikana fixailla tuota NAT-tyyppiä.

Itse en tiedä yhtään mitään tuollaisista jutuista, joten voinpa kuvitella ettei oikein tule mitään. Esim. "This means turning off DHCP and assigning your PS3 a single, static IP address" tiputti heti kärryiltä :D Koitan kuitenkin parhaani mukaan yrittää huomisen aikana fixailla tuota NAT-tyyppiä.

Joo, ja kyllähän täältä voit kysellä aina jeesiäkin, jos on joku ongelmana! Veikkaan että täältä löytyy asiantuntevaa porukkaa jotka osaavat kyllä neuvoa.

Meitä on nyt siis 11 pelaaja(?), Jos vielä yksi saataisiin niin olisi 12.

Jos vaikka arvottaisiin 2 lohkoa, jossa kummassakin olisi 6 pelaajaa.

-Lohkossa kaikki pelaisi kaikkia vastaan yhden ottelun. Lohkojen 3 parasta pääsisi suoraan jatkoon.

-Lohkojen neljänneksi tulleet pelaisi lohkojen viidenneksi tulleita vastaan. Voittajat pääsisivät jatkoon.

- Eli jatkossa olisi nyt 8 joukkuetta. Arvottaisiin otteluparit ja jatkuisi siitä samanlailla kuin UCL:ssa.

Ongelmana tässä on se, että lohkoissa varmasti tulisi joukkueita, jotka olisi lopussa tasapisteissä :wallbang:. Maalierolla tottakai voisi sitten ratkoa, mutta mutta...

Lohkoista suoraan pudonneet voivat sitten pelata jumbofinaalin. :blink:

En nyt sanoisi, että olisi mikään paras idea, mutta idea kuitenkin. Toivottavasti nyt keksitte parempia. Kaikki siis voivat kertoa omia mielipiteitä!

Jos nyt saataisiin 16 pelaajaa niin voisi olla 4 lohkoa jossa 4 pelaajaa per lohko jne.