Jump to content
Takatolppa

Liverpoolin siirtospekulaatiot

Recommended Posts

Melkoinen pettymys koko siirtokesä, siitä nyt ei päästä yhtään minnekään. Pakka on pistetty jälleen kerran aivan uusiksi, mutta rinki ei ole leventynyt edelleenkään. Tilanne on oikestaan päinvastoin. Lähtijöitä on seitsemän (+ kymmenen junnupelaajaa) ja tulijoita vain viisi. Sinänsähän tilanne olisi ymmärrettävää jos nämä 5 uutta kaveria olisi sen verran kovia nimiä, että rinkiä voi hieman kaventaa, mutta kun näistä uusista nimistä vain Sahin on sellainen, joka saa edes hieman hymyä huulille, niin eipä tässä juurikaan lohduta. Sahininkin diili on "vain" lainadiili (johon pitää tietysti olla tyytyväinen), mutta hieman se kyllä vie hohtoa tästä siirrosta.

Viime kauden päätteeksi kaikki huusi kuorossa hyökkäysvahvistuksia, sillä viime kauden hyökkäys ei meinannut millään saada palloa maaliin asti. Borini on tullut uutena mukaan, mutta taas vastaavasti Kuyt ja Andy hävinnyt muille maille. Eli tilanne on tällä hetkellä täysin Suarezin varassa, sillä itse ainakaan en laita mitään odotuksia Borinin suhteen ainakaan näin kauden alkuun. Kai italiainen voi jotakin saada kauden mittaan aikaa, mutta alkukauden perusteella mitään suuria maalimääriä on tuskin luvassa.

Laituritilanne on edelleen suoraan sanottuna aivan takapuolesta. Jo monta kautta on myös huudettu laatulaituria/laitureita, mutta edelleen on melko hiljaista. Borini toki pelaa laitahyökkääjänä, mutta hänen paikkansa on kyllä enemmänkin kärjessä kuin laidassa. Assaidi toki on laituri, mutta hänen varaansa ei uskalla laskea mitään, sillä varmasti kukaan ei tiedä, että mitä tältä marokkolaiselta voi odottaa. Onko kyseessä hiomaton talentti, joka yllättää kaikki taidoillaan vaiko kenties pelaajana samaa tasoa Babel/Riera ja kumppanit (joskus väläyttää, mutta suurimman osan ajasta aivan kuutamolla)?

Allen tuli keskikentälle ja hänen roolinsa nyt kasvaa Lucasin poissaollessa. Allen on kelpo peluri, mutta 15miljoonan hintalappu oli aivan liikaa. Tästä muuten päästäänkin sopivasti aiheeseen, jota käsiteltiin SkySportsin studiossakin jokin aika sitten. Ja aihe oli se, että miten Liverpoolilla ei ollut varaa maksaa 6 miljoonaa puntaa Dempseystä, mutta kuitenkin rahaa löytyi yhteensä n. 26 miljoonaa puntaa Alleniin ja Boriniin? Ei sen puoleen, itse en ollut mikään Dempsey-fani ja itseäni ei todellakaan harmita se, että Dempsey ei Anfieldille tullutkaan, mutta tätä samaa voi myös soveltaa muihin huhuttuihin nimiin. Miten Siqurdsoniin ei löytynyt sitä n. 8 miljoonaa puntaa ja aikaisemmin mainitsemani Pablo Hernandez olisi liikahtanut 5,5 miljoonalla punnalla. Ei ymmärrä, sanon mie!

Jos miettii sitten vaikka sunnuntaita tai ylipäätään alkukauden otteluita, niin käytettävä rosteri on seuraava:

------------Pepe------------

Johnson--Skrtel--Agger--Jose

------------Allen------------

-------Gerrard--Sahin-------

Borini----------------Sterling

----------Suarez------------

Vaihtoehdot:

Pakit: Coates, Carra, Kelly, Robinson, Flanagan (Wilson ja Wisdom).

KK: Hendo, Shelvey, Cole (ja Coady).

Höökit: Downing, Assaidi, Eccleston (ja Morgan).

Lucas tulee tietty sitten mukaan jengiin, kunhan hän nyt ensin kunnolla toipuu pelikuntoon. Sterlingin laitoin nyt suoraan tuohon avaukseen, vaikka Downing taitaa olla se 1. vaihtoehto. Halusin vain tuolla korostaa, että nuorelle Sterlingille on luvassa jo iso tukku vastuuta tällä kaudella ringin ollessa pirun kapea.

Jones lienee back-up Pepelle, sillä Donia ei ole paljoa näkynyt treeneissä eikä muuallakaan.

Mutta rinki on aivan naurettavan kapea kyllä. Nuoria joudutaan nostamaan ihan urakalla ykkösjoukkueen mukaan. Se ei välttämättä ole huono juttu, mutta ei heitäkään voi ylipeluuttaa.

Cole on edelleen ringissä ja jos sama lasikroppa-meininki jatkuu, niin tilanne on edelleen hienompi. Keskikenttä ei kestä oikestaan tällä hetkellä ainuttakaan poissaoloa ja hyökkäys vielä vähemmän. Pahin skenaario olisi tietysti se, että Suarez menisi klesaksi, niin sitten niitä hyökkääjiä ei olisi Borinin lisäksi ainuttakaan. Tällä hetkellä Andyn lainaaminen WH:miin tuntuu niin älyttömältä ratkaisulta kuin olla ja voi.

Tiedä sitten ketä tästä saa syyttää. Onko syynä sitten se, että omistajilta ei ole tullut tarpeeksi rahaa pelaajaostoihin? Toisaalta omistajiakin ymmärtää siinä mielessä, että he ovat tämän parin vuoden aikana aivan tajuttomasti rahaa seuraan ja mitään tuloksia ei ole ollut näkyvissä.

Vai onko syy sitten Rodgerssin, Ayren ja kumppaneiden, jotka ovat vastanneet siirroista. Jokaisen siirron neuvottelu on kestänyt aivan järjettömän pitkään ja hankinnat on aloitettu tekemään aivan liian myöhään. Mitään ei tapahtunut kesäkuussa eikä vielä heinäkuun alussakaan. Siinä ajassa moni joukkue (jossa oli myös uudet managerit) olivat saaneet jo paljon aikaan.

Katsellaan kuitenkin kauden alku ja tuomitaan vasta sitten. Jokatapauksessa ennakkotunnelmat siirtoikkunan päättymisen hetkillä eivät ole mitkään erityisen hyvät ja luottavaiset, joka ei tietysti lupaa hyvää tähän kauteen.

E. Niin tosiaan Ecclestonkin vaihtaa vielä maisemaa. Mitä niitä höökejä turhaan olla rosterissa.

Järkyttävä pettymys eilinen.. Omistajat eivät halunneet maksaa tuota 7 milliä 30 vuotiaasta Dempseystä. Okei, mutta herra Ian Ayre, eikö silloin olisi järkevämpää v*ttu kattoo niitä toisia vaihtoehtoja? Ei voi olla mies niin tyhmä että koittaa sitten 4 millillä saada hemmon, kun Villakin tarjos 7 milliä. Toivottavasti mies on lähtenyt ennen tammikuuta.

Mun mielestä tää siirtoikkuna oli paras aikoihin. Toi hyökkääjä olisi pitänyt kyllä saada, sitä ei voi mitenkään antaa anteeksi. Täytyy tässä kuitenkin vähän pistää jäitä hattuun että monivuotinen projektihan tässä Rodgersilla on menossa, mutta mutta... Noh jos tammikuussa sitten hyökkääjä sisään, täytyy vaan toivoa että maalihanat aukeavat nyt monelta pelaajalta.

Noh Yesil saanee nyt ainakin peliaika, ja maaleja voi kyllä mieheltä varmaan odottaa, mutta turha ehkä hänen varaan laskea paljoa. Harmittaa.. Muilla pelipaikoilla täysin hyvä tilanne, mutta sitten toi hyökkäys..

Rodgers oli eilen sen verran v*ttuuntunut ettei antanut haastattelua. Ymmäärtähän sen.

Jos ykkösjoukkueessa on kaksi mainitsemisen arvoista kärkeä ja molemmat pelaavat avauksessa ja laidalla pelaa 17-vuotias jamppa niin eihän tää nyt ihan putkeen tainnut mennä...

Toivottavasti britti fanit osoittavat tasonsa ja vetävät Ayrelle ja omistajille sellaisia lämminhenkisiä chantteja tulevissa peleissä. Itse otan lomaa tästä ketjusta, ja kuka ties vaikka koko seurasta, sen verran ankarasti tämä perseily v*tuttaa vielä nukutun yönkin jälkeen.

Noh Yesil saanee nyt ainakin peliaika, ja maaleja voi kyllä mieheltä varmaan odottaa, mutta turha ehkä hänen varaan laskea paljoa. Harmittaa.. Muilla pelipaikoilla täysin hyvä tilanne, mutta sitten toi hyökkäys..

Yesil tosiaan saanee heti peliaikaa, jossei muuten niin ainakin Cup-peleissä ja Eurooppa Liigassa. Nyt kun Ecclestonkin vielä lähti, niin hyökkäysmateriaali on naurettavan ohkainen.

Tässä muuten varmistus: http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/nathan-eccleston-leaves-reds

Suarez, Borini, Morgan, Yesil. Yksi yhden kokonaisen kauden pelannut hööki ja 3 tulokasta. Ei oikein tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa.

Mitä tulee sitten tähän siirtohommaan, niin en kyllä laittais kaikkea Ayren piikkiin, vaan kyllä tässä Rodgers on ihan yhtälailla mukana. Rodgersilla on ollut kesä- , heinä- ja elokuu aikaa pistää pakka haluamaansa kuosiin ja tulos on tässä. Rodgershan ei itse halunnut urheilutoimenjohtajaa vaan hän itse vastaisi pelaajasiirroista. Näin jäkikäteen on helppo tietty todeta, että urheilutoimenjohtajan kanssa tulos voisi olla eri, sillä silloin herra Ayre olisi pyörinyt pois kuvioista ja tämä UTJ olisi hoitanut erilaiset neuvottelut. Mutta turha tässä on enempää valittaa kun lusikallinen on jo housuissa ja rinki on kavennettu liian ohkaiseksi.

Mitä tulee Dempseyyn niin siinäkin kohta minä itse ainakin tajuan sen pointin, että tuota 7 miljoonaa ei maksettu. Villahan tuon 7 taisi tarjota, mutta Dempsey ei itse halunnut siirtyä Villa Parkille vaan nimenomaan Pooliin. Siinä kohti on hyvä vetää hintaa alas, koska Fulham oli kuitenkin pakotettu myymään amerikkalainen, joka ei halunnut Fulhamissa pelata. Nyt vain ei tuo 4-5 miljoonaa riittänyt vaan Tottenham vei Dempseyn juuri ennen siirtoikkunan umpeutumista. Itseäni ei harmita Dempseyn menetys ollenkaan, mutta se mikä harmittaa on se, että Pool ei tehnyt mitään ja samassa rysyssä päästi 3 pelaajaa pihalle.

Yesil tosiaan saanee heti peliaikaa, jossei muuten niin ainakin Cup-peleissä ja Eurooppa Liigassa. Nyt kun Ecclestonkin vielä lähti, niin hyökkäysmateriaali on naurettavan ohkainen.

Suarez, Borini, Morgan, Yesil. Yksi yhden kokonaisen kauden pelannut hööki ja 3 tulokasta. Ei oikein tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

;)

Mitä helvettiä te oikei ulisette? Olisko yks Dempsey tehny tästä kaikkien aikojen siirtoikkunan ja oltasko sitte voitettu mestaruuksia? Säälittävää.

Seura on edellee Liverpool, jota itse kannatan loppuun asti. Vaikka oltais myyty Suarez, Gerrard ja Agger, silti seura olisi Liverpool, ja kannattaisin sitä. Mun mielestä tää siirtoikkua oli hyvä.

Adam -> Allen,

Aquilani -> Sahin,

Carroll -> Borini

Maxi, Kuyt, Bellamy -> Sterling, Assaidi, Cole

Eikä tää Yesilkää mikää turhake ole.

Joka tapauksessa, en jaksa kuunnellla tai katella tota teidän itku kiukku raivari settii sen takia ku me ei ostettu kaikkia keitä tänne huhuttiin. Tää forumi elää näiden vitun siirtojen kanssa, ja jos Pool pelaa huonosti tai ei tee mediaseksikkäitä siirtoja niib täällä julistaa koko porukka, Ippe etunenässä, että "Pool on aivan paska, mä kannatan Swanseaa, me ollaan keskikastin rupusakki, ei voida voittaa Cityä...... jne"

Minä kannatan Liverpoolia vaikka mikä olisi, I'm fucking out of this forum.

YNWA

Mitä helvettiä te oikei ulisette? Olisko yks Dempsey tehny tästä kaikkien aikojen siirtoikkunan ja oltasko sitte voitettu mestaruuksia? Säälittävää.

Seura on edellee Liverpool, jota itse kannatan loppuun asti. Vaikka oltais myyty Suarez, Gerrard ja Agger, silti seura olisi Liverpool, ja kannattaisin sitä. Mun mielestä tää siirtoikkua oli hyvä.

Adam -> Allen,

Aquilani -> Sahin,

Carroll -> Borini

Eikä tää Yesilkää mikää turhake ole.

Joka tapauksessa, en jaksa kuunnellla tai katella tota teidän itku kiukku raivari settii sen takia ku me ei ostettu kaikkia keitä tänne huhuttiin. Tää forumi elää näiden vitun siirtojen kanssa, ja jos Pool pelaa huonosti tai ei tee mediaseksikkäitä siirtoja niib täällä julistaa koko porukka, Ippe etunenässä, että "Pool on aivan paska, mä kannatan Swanseaa, me ollaan keskikastin rupusakki, ei voida voittaa Cityä...... jne"

Minä kannatan Liverpoolia vaikka mikä olisi, I'm fucking out of this forum.

YNWA

Näin on, ei mikään siirtoikkuna todellakaan pilaa tätä seuraa. Näillä mennään mitä on käytettävissä ja katotaan tammikuussa uudestaan mikä on tilanne...

Ai onks Ippe alkanu Swansea-faniksi. On itelläki sympatiat Swansean puolella, mut en mäkään mikään "Fani" ole.

Sama kun Hollanti ja Suomi pelaa keskenään tottakai kannatan suomea. Mutta muuten olen Hollanti-fani, olen ollut 15vuotta ja tulen aina olemaan....

Ihan sama juttu poolin kanssa, olis se vähän tyhmäs näköstä "Fanittaa" Swanseata Liverbird-tatuointi kädessään ;D

Jos ykkösjoukkueessa on kaksi mainitsemisen arvoista kärkeä ja molemmat pelaavat avauksessa ja laidalla pelaa 17-vuotias jamppa niin eihän tää nyt ihan putkeen tainnut mennä...

Toivottavasti britti fanit osoittavat tasonsa ja vetävät Ayrelle ja omistajille sellaisia lämminhenkisiä chantteja tulevissa peleissä. Itse otan lomaa tästä ketjusta, ja kuka ties vaikka koko seurasta, sen verran ankarasti tämä perseily v*tuttaa vielä nukutun yönkin jälkeen.

Täh! Eihän tämä nyt ihan niin mennyt kuin ois voinut, mutta jotain tällaista täytyi osata odottaa, kun BR nimitettiin tehtävään. Keskikenttähän meillä on ihan hyvä, eikä puolustuspäässkään ole juurikaan valittamista. Hyökkäykseen/laituriosastolle olisin toki toivonut vahvistusta. Sterlingin luulisi todellakin nyt pääsevän pelaamaan. Kaverihan on ollut vakuuttavampi ottelu ottelulta, mutta saa nyt nähdä mihin asti se riittää. Se marokkolainenkin on vielä täysin kääntämätön kortti.

Iso laiva kääntyy hitaasti, ja ei kai tältä kaudelta sitä UCL-paikkaa pitänyt odottaakaan. Jospa tämä uusi suunta joskus vielä tuottaisi hedelmää. Eniten tässä kuitenkin huolettaa noitten Warrior-paitojen malli. Hirveitä telttoja näyttävät olevan, joten taitaa tämän kauden paita jäädä tilaamatta.

teksti

Paras kirjoitus pitkään aikaan. Noita pointteja mitä esitit niin niiden takia juuri pidin tätä siirtoikkunaa parhaana pitkiin aikoihin.

Ben Smith twiittasi äskön kanssa mitä olen hakenut takaa elikkä Rodgersin taival on vasta alussa ja tyhmää ja naurettavaa tuomita seuraa ja omistajia yhden päivän perusteella. Eikä tää viimeinen siirtoikkuna ollut.

Hyvä kannattajilla on jo sama asenne kuin johtoportaassa - pienen seuran mentaliteetti. Seuraa laitettiin kakkoseen niin lujaa kuin olla ja voi ja materiaalin laajuus on jotain aivan käsittämätöntä ja silti täällä riemuitaan onnistuneesta siirtoikkunasta. Sen kun onnittelette itseänne, fakta on kuitenkin se, että joukkueen ongelmakohdille ei vieläkään saatu minkäänlaisia vahvistuksia ja ongelmakohtien materiaalia ohennettiin entisestään. Onhan se kiva juttu, että palkkoja karsittiin, mutta ei kukaan oikeasti voi olla tyytyväinen tuohon hyökkäyspääntilanteeseen. Mitä sankareita te noista Yesilistä ja Assaidista odotatte? Jos saavat yhteensä viisi liigamaalia niin olen jo yllättynyt.

Eikä nämä analyysit ole tehty vain yhden päivän tai yhden ottelun perusteella. Omistajat ovat seuraan tulostaan asti hokeneet, että meille on resursseja kilpailla kenen tahansa kanssa ja sitten kun pitäisi tarjota kaksi miljoonaa enemmän jostain pelaajasta niin siellä valahtaa lusikallinen housuun. Rodgerskin hoki koko kesän, että joukkueeseen tarvitsee tuoda pelaajia jotka tekevät maaleja ja vielä eilenkin sanoi, että hän olisi erittäin tyhmä jos päästäisi Carrollin lähtemään ilman korvaajaa.

Swansea on sympaattinen seura ja edustaa kaikkea muuta kuin Liverpool FC. Seura on pieni ja vailla pokaalien täyteistä historiaa toisin kuin Liverpool. Heidän stadioninsa maksoi vähemmän kuin Andy Carroll ja katsokaa mitä ne tekee ja missä ne ovat. Seura on pieni, mutta sillä on suuren seuran asenne ja mentaliteetti toisin kuin Poolilla ja sen kannattajilla.

Odotan innolla teidän ennakkojanne Arsenal pelistä mistä kirjoitatte parin maalin tappion olevan hyvä tulos, sillä se on sitä pienen seuran mentaliteettiä, mutta toisaalta se on samalla myös realismia, joka ei ole ikinä ollut meikäläisten vahvuus. Sturridge ei ole Messi eikä Assaidi ole Sturridge. Kuki voi uskotella itselleen, että Pool teki tässä siirtoikkunassa kovat kaappaukset, mutta se ei ole totta. Sahin on ainoa joukkueeseen hankittu maailmanluokan pelaaja ja oikeastaan koko joukkueen ainoa maailmanluokan pelaaja. Borinista voi joskus tulla jotain ja toivon, että se onnistuu. Allen sopii Rodgersin pelityylii, mutta ei siitä sen enempää. Assaidilta ja Yesililtä nyt ei kukaan vähänkään jalkapallosta ymmärtävä odota yhtään mitään.

Poolin suurin saavutus tänä kesänä oli kaupata mädät omenat muualle ja pitää parhaista pelaajistaan kiinni. Suarezin ja Aggerin pitäminen voidaan tulevaisuudessakin laskea onnistuneeksi siirtoikkunaksi. Se on hyvä, että nuo huonommat pelaajat putsattiin pois, mutta kaikki älyävät Poolin squadia katsomalla, että mikä meni vikaan. Jos seuralla oli siirtomarkkinoille lähtiessä tietty budjetti niin pakkoko se oli käyttää pariin pelaajaan. Olisiko Allenin sijaan esimerkiksi voinut hankkia Pablo Hernandezin £5,5m hinnalla ja lähteä hakemaan keskikentän keskustan pelaajaa £10m summalla sen sijaan, että päädyttiin hankkimaan yksi pelaaja.

Niiin ja kyllä minäkin vielä Liverpoolia kannatan. Tämä on vain näitä päiviä kuin hävettää myöntää olevansa kyseisen seuran kannattaja sekä adult membershipin, 15 kaulahuivin ja kymmenen pelipaidan omistaja.

Edit: Dpoolilta tosiaan huikea kirjoitus!!! Kuinka joku voi oikeasti pystyä noin hyvään kirjoitukseen!!1!

Ja Pool mielestänne voitti tässä vaihdossa?

Oikeesti oon vähän samoilla linjoilla ipen kanssa. Itekkin olen Arsenal-fani henkeen ja vereen, mutta taidampa vaihtaa minä kannatan-lätkäni Wiganiin. Sympaattinen joukkue, joka osti enemmän pelaajia kuin me! Löytyy sieltä omia suosikkipelureitakin, mm. Miyaichi, Figueroa.. Nyt ei vain millään jaksaisi tätä omaa seuraa. Katson silti kaikki pelit ja kannatan iha kybällä mut pahasti näyttää jälleen välivuodelta! Vittu mitä paskaa. (viikon päästä kadun tätä kun Giroud on iskenyt 4 poolia vastaan :))

Oikeesti oon vähän samoilla linjoilla ipen kanssa. Itekkin olen Arsenal-fani henkeen ja vereen, mutta taidampa vaihtaa minä kannatan-lätkäni Wiganiin. Sympaattinen joukkue, joka osti enemmän pelaajia kuin me! Löytyy sieltä omia suosikkipelureitakin, mm. Miyaichi, Figueroa.. Nyt ei vain millään jaksaisi tätä omaa seuraa. Katson silti kaikki pelit ja kannatan iha kybällä mut pahasti näyttää jälleen välivuodelta! Vittu mitä paskaa. (viikon päästä kadun tätä kun Giroud on iskenyt 4 poolia vastaan :))

Herätys kaveri! Joko sä syöt sieniä tai sitten teet todella taitavasti pilkkaa Ipen kustannuksella. En lähtisi hirveästi henkseleitä paukuttelemaan millään kannattajasuhteella, jos tuolla lailla ovat asiat... Henkeen ja vereen -fani saa värilaseillaan Assaidin tai Gervinhon näyttämään riittävän paljon siltä Messiltä. Tai Danny Welbeckin kokonaisvaltaiselta ja erinomaiselta kärkipelaajalta.

teksti

En tiedä oletko kuullut jostain semmosesta kuin lojaalius. Ei kai nyt joka hetki voi olla ruusuilla tanssimista? Voisin ihan hyvin etsiä viime viikolta tekstin kun sinä itse täällä riemuitset siirtoikkunan annista. Tarvittiin vain yksi päivä pilaamaan kaikki? Siis sen takia että Liverpool ei ostanut hyökkääjää, saa vaihdat Swansean lätkän tonne? Noh ei tolla asenteella tarvi kyllä tulla takaisin. Mitä jos tammikuussa ostetaan hyökkääjä, vaihdatko Liverpoolin takaisin? Entä jos voitetaan Arsenal?

Kyllähän se oli kivaa silloin kun oltiin UCL finaalissa ja tapeltiin kunnolla mestaruudesta, mutta ymmärrätkö, että ei niitä aikoja saa noin vain napsauttamalla takaisin. En epäile hetkeäkään ettei Rodgersin alla saataisi niitä aikoja takaisin. Mutta tämän tavoitteen saamiseksi olisi kuitenkin joka tapauksessa mennyt enemmän kuin yksi siirtoikkuna. Mitä jos uusi hyökkääjähankinta olis menny paskaks ja koko kausi telakalla? Vaihtaisitko sitten seuraa? Olen toki yhtä lailla tuohtunut siitä että paria miljoonaa ei voitu nostaa tarjousta, mutta ensiksi sanot että ihan sama jos sieltä joku Dempsey tulee, ei tullut, jonka jälkeen alat täällä kiroomaan miksei se tullut? Omistajien ei pitäisi sanoa että on varaa kilpailla jos rahaa ei anneta. Tämä on totta. Mutta turha nyt yhden päivän ja yhden hyökkääjän vajauksella tulla kiroomaan Rodgersin ja FSG:n suunnitelmia. Liverpool Fc:n kannattaa varmaan nyt luovuttaa kaikki ja pistää valkoinen lippu salkoon?

En minä, eikä tuskin kukaan muukan täällä ole tyytyväinen siihen että ei hyökkääjää saatu. Mutta ei me silti aleta raivoomaan täällä ja vaihtamaan seuroja tonne. Menestystä on kiva saada ja silloin on helppo olla fani (gloryhuntereiksikin näitä kutsutaan), mutta silloin kun on vähän heikompaa mitataan kuinka paljon kannatat jotain seuraa. Oishan se toki hyvä jos Rodgersille olis annettu 150 miljoonaa ja sanottu että leiki tällä, mutta me ei voida käyttää rahaa niin paljon kuin UCL seurat. Ian Ayren olisi pitänyt koittaa jotain muuta kuin Dempseytä, miehen kanssa tuntui myös muut neuvottelut kestävän turhan pitkään.

Ja turhaan siellä kritisoit Dpoolin kirjoitusta.

Tervetuloa takaisin sitten kun Pool on taas tiistaisin Ylen tv-lähetyksissä :)

En tiedä oletko kuullut jostain semmosesta kuin lojaalius. Ei kai nyt joka hetki voi olla ruusuilla tanssimista? Voisin ihan hyvin etsiä viime viikolta tekstin kun sinä itse täällä riemuitset siirtoikkunan annista. Tarvittiin vain yksi päivä pilaamaan kaikki?

Mitä sä nyt tosta lojaalisuudesta selitit. Lue niitä viestejä... Sanoin, että kannatan yhä Poolia, mutta joskus on sellaisia vaiheita kun ei vain nappaa niin satasella kun joskus muulloin. Vähän niin kuin Real puolella Lavanche jota vituttaa kun omat kasvatit potkittiin vittuun seurasta ja Lassanaa pidettiin avauksessa samalla kun Sahin lähetettiin Pooliin. Olihan mulla Uruguayn lätkäkin joskus ja Espanjan joskus sata vuotta sitten... Nämä jutut vaan kertoavat lähinnä siitä, että olen foorumin ainoita Pool kannattajia jotka seuraavat jotakin muutakin seuraa. Voin kertoa, että tekisi teillekin hyvää joskus seurata muitakin joukkueita muulloinkin kuin ne pelaavat Poolia vastaan. Saisitte tekin kummasta lisäperspektiiviä noihin juttuihinne.

Enkä ole sanallakaan vaatinut mitään menestystä. Sen nyt luulisi vaan olevan selvä, että kun joukkue myy 10 pelaajaa niin niitä korvaamaan ei hankita viittä pelaajaa, elleivät ne viisi sitten ole jotenkin poikkeuksellisen hyviä niihin aikaisempiin verrattuna ja joku Bellamy vs Assaidi nyt ei tee kovin paljoa kunniaa tälle uudelle kaverille.

Viime viikolla ja eilen aamulla kaikki näyttikin vielä ihan hyvältä. Mutta viimeisenä päivänä jo ennalta ohutta runkoa ohennettiin vielä muutamalla lisänimellä jolle ei hankittu minkäänlaisia korvaajia joten se oli siinä sitten.

En tiedä oletko kuullut jostain semmosesta kuin lojaalius. Ei kai nyt joka hetki voi olla ruusuilla tanssimista?

+1

En minä, eikä tuskin kukaan muukan täällä ole tyytyväinen siihen että ei hyökkääjää saatu. Mutta ei me silti aleta raivoomaan täällä ja vaihtamaan seuroja tonne. Menestystä on kiva saada ja silloin on helppo olla fani (gloryhuntereiksikin näitä kutsutaan), mutta silloin kun on vähän heikompaa mitataan kuinka paljon kannatat jotain seuraa. Oishan se toki hyvä jos Rodgersille olis annettu 150 miljoonaa ja sanottu että leiki tällä, mutta me ei voida käyttää rahaa niin paljon kuin UCL seurat. Ian Ayren olisi pitänyt koittaa jotain muuta kuin Dempseytä, miehen kanssa tuntui myös muut neuvottelut kestävän turhan pitkään.

Ja +1

Ei varmasti ole kukaan tyytyväinen siihen, ettei uutta nimeä hyökkäykseen saatu, kaikkein vähiten Brendan Rodgers. Neuvotteluportaan saamattomuuteen siirtoikkunan aikaisemmassa vaiheessa kantaaottamatta, luulisin, että vielä eilen on neuvoteltu pelaajan/ pelaajien kanssa, joista medialla ei ole ollut tietoa. Nyt kun neukkarissa tai puhelimen päässä ei sitten kaikki ole mennyt kuten olisi haluttu, näyttää siltä, ettei mitään todellista äksöniä olisi koskaan yritettykään. Varsinkin kun BR vielä eilen aamulla haastattelussa totesi, että 1-2 pelaajaa tavoitellaan. Myös Carrollin lähettäminen lainalle kertoo mielestäni siitä, että korvaavan pelaajan hankkimisessa oltaisiin oltu melko pitkällä, varsinkin aikaisempien puheiden perusteella Carrollin lainaamisen järjettömyydestä.

Raha on varmastikin ollut osittain esteenä, mutta ei Poolikaan kaikkia Anfieldille saa vaikka maksaisikin. Toisin kuin Stoke, jonka fanit kuuleman mukaan eilen leveilivät jossain lähetyksessä, että: "We are Stoke City, we sign who we want!" :D

Kauden ensimmäisissä peleissä on ollut paljon huonoa, mutta ilman Skrtelin mokaa oltaisiin kuitenkin otettu hallitsevalta mestarilta 3 pistettä viime viikonloppuna. Ja vielä ilman Sahinia ja Assaidia. Assaidi nyt on aika kääntämätön kortti, toivottavasti osoittautuu ässäksi. Sahinin voi sen sijaan odottaa nostavan keskikentän tasoa huomattavasti.

En itsekään siis ole tyytyväinen nykyisen hyökkäysmateriaalin laajuuteen, mutta ei tulisi mieleenkään horista joutavia jostain seuran vaihtamisista. Ei Roomaakaan hetkessä jne. jne.

-- joskus on sellaisia vaiheita kun ei vain nappaa niin satasella kun joskus muulloin.

Tämän ostan kyllä! :thumbsup1:

Se mikä tuossa siirtoikkunassa eniten ottaa nuppiin, on se että rinkiä ei levennetty yhtään. Nyt pelataan kuitenkin liigaa, kahta eri Englannin sisäistä cuppia sekä Eurooppa liigaa ja rinki on kapeampi kuin viime kaudella jolloin ei Euroopan kentillä oltu ollenkaan. Olisihan tuo rosteri vielä sitä kärkeä Andyn lähdettyä huutanut ja se pitkään toivottu kunnon laituri olisi tehnyt hyvää, mutta enemmänkin tosiaan huolettaa miten seura kestää mahdolliset loukkaantumiset yms.

Positiivista on se että ns. ykkös squad näyttää nyt paremmalta kun esim viime kaudella. Pitää vaan tosiaan toivoa että kaverit pysyy kunnossa ja Rodgers uskaltaa jatkossakin nostaa näitä omia junnuja rinkiin. Varsinkin Sterlingiä voi jo ihan huoletta peluuttaa avauksessa, jossa kaveri on selkeä vahvistus.

Enkä usko että tässä kukaan on omaa seuraansa hylkäämässä vaikka siirtoikkunan loppu ei mennyt ihan niinkuin leffoissa. Huomenna tulee Arsenal vastaan ja itellä on hyvä kutina että Lontoon pellejä viedään ympäri kenttää koko 90 minsaa ja pelin jälkeen saadaan nauraa ranskiksen kommenteille tuomaritoiminnasta tai vastaavasta :icon_lol:

Pyydän edelleen lukemaan niitä viestejä eikä vain vetemään mutulla niitä omia päätelmiään. Sanoin tuolla aiemmin, että pieni loma seurasta ei olisi pahitteeksi, tarkoittaako se, että vaihdan seuraa? Missä sanoin, että kannatan Swaseaa? Eikö se nyt ole aivan v*tun sama mikä lätkä tuossa avatarin alapuolella on? Tuskin kaikkia kiinnosti viime keväänäkään Poolin touhut ihan samalla tavalla kuin viime syyskuussa?

Toiset ovat pettyneitä ja osoittavat sen tällä tapaa, toiset ovat pettyneitä ja osoittavat sen uskottelemalla, että Assaidi palkitaan liigan parhaana laiturina, en sitten tiedä kumpi tapa on parempi...

Viime viikolla ja eilen aamulla kaikki näyttikin vielä ihan hyvältä. Mutta viimeisenä päivänä jo ennalta ohutta runkoa ohennettiin vielä muutamalla lisänimellä jolle ei hankittu minkäänlaisia korvaajia joten se oli siinä sitten.

:confused:

Adam ja Spearing lähtivät. He eivät ole pelanneet paljon mitään. Eivät ole edes päässet kokoonpanoon joten hyvä vaan että lähtivät. Carrollin lainaaminen oli ehkä hätiköityä, hänen korvaaja olisi pitänyt saada.

Vähän saa nyt kuvaa että nostat noita menneitä pelaajia jalustalle, vaikka viime kaudella he eivät tehneet paljon mitään. Bellamy ja Maxi olivat toki hyviä. Heidän palkkansa arvoisia eivät kyllä olleet.

Ei täällä kukaan Assaidia ole väittänyt liigan parhaaksi laituriksi.

Eikä valittamisessa ole mitään vikaa, mutta tuntuu että jokainen pieni juttu aiheuttaa maailmanlopun täällä.

No niin, mukavastihan tuo siirtoikkuna saatiin taas pois mieliä kuohuttamasta. Viikon päästä ei enää edes muisteta, kuka oli menossa ja minne ja miksei se tullutkaan...

Mutta kyllä me nyt lähdimme valitettavasti mopolla moottoritielle...Kun asetetaan tavoitteita, niin kyllä nykyisellä rosterilla ei Sieniliigaa tarvitse edes unissaan ajatella, Euroliiga paikatkin saattaa olla suht kaukana.

Mutta luultavasti Venturen pojat päätti, että tämä vuosi tasoitellaan kuluja. Eli isolla palkalla olevat ulos (Joe Cole muuten jäi, oli varmaan onni Joelle, että loukkaantui, kukaan ei huoli) ja niitä ei paikata kuin lainasopimuksilla ja muutamalla täsmällä, kuten näköjään Borini ja Allen. Loput sitten nostetaan omista. Sinällään ymmärrettävää, mutta Brendanin elekieltä katsoessa vaikutti, että jotain muutakin oli luvattu...

Carrollin päästäminen pois oli aika ihmeellistä. Tietenkin on niin, että tiki-takaan ei Andy boy ehdi, joten peliaikaa olisi ollut vain hajaminuutteja tarjolla. Toivotan Andylle onnistumisia West Hamissa.

Kausi siis mennään näillä miehillä. Onneksi jo kesällä tuli sellainen tunne, ku sitä pelaajien siirtymistä muihin seuroihin katseli, että meillä se taitaa tulla välikausi ihan väkisin. Borini-kaupan jälkeen ei oikein kuulunut aikoihin mitään. Sit tuli tuo Sahin-diili, mutta siltikin olimme aika vaisuja pelaajamarkkinoilla. Eli veikkaan edelleen, että omistajat haluavat seuran kulurakenteen hallintaan. Palkkakulut on varmaan olleet melkoiset...harmi vaan, että yksi isopalkkainen Joe Cole jäi. Lasaretissa tuo lienee koko kauden syö munkkia ja juo Hartsporttia.

Kurkataan vielä mun mielipide alueíttain:

maalivahdit --> ok

puolustus --> haavoittuvainen. Aggerin poissaololla tosi suuri vaikutus. Skrtel virhealtis, Carra eilisen päivän mies, Coates kysymysmerkki, Wilson?

laitapuolustus ok, Enrique, Johnson, Kelly? Flanagan?

kk --> keskusta hyvällä mallilla, Lucas, Allen, SG, Sahin, Hendo?, laidat huutaa tuskaa...kuitenkin Sterling on vasta 17...Stuart ei osaa pelata coachin pelitapaa...

hyökkäys --> vaaraton...vain Luis täyttää tällä hetkellä vaatimukset, nekin nippanappa. Kamalasti yrittää, mutta mitään ei meinaa tapahtua. Borinista ei vielä osaa sanoa mitään. Ollut alussa aika pihalla pelisysteemissä. Väärä pelipaikka? Muut junnuja, ei voida odottaa yhtään mitään vielä.

Myös tää Assaudi on mulle kysymysmerkki, joten häntä en tässä edes vielä ota puntarointiin ollenkaan.

Joten kyllä kun noin rosteria katselee, se kahdeksas sija tänä vuonna on realistinen. Tietty, jos on vahinkoja sattuu, Brendanin pelitaktiikka iskostuu pelaajien päähän hienosti ja uudet miehet yltyvät loistavaan kauteen heti ekana vuonna, niin kyllä se 5-6 sija on silloin haarukassa...

Mutta kyllä realismin nimessä on sanottava, että ei meidän enää kannata puhua olevamme tällä hetkellä mikään kauhean vetovoimainen seura...on vain pikkuhiljaa alettava tyytymään olemaan seura, jonka realiteetit on taistella sijoista 6-10. Tekee kipeää, eikö totta?

Täytyy puolustaa ippeä, että vaikka minullakin olisi tuossa mikä tahansa lätkä. (Oli se sitten barcelonan, Atl.Madridin, Ipwichin tai Aston Villan) tai minkä tahansa muun, niin se ei muuta sitä tosiseikkaa, että olen aktiivisesti kannattanut Real Madridia ja Norwich Cityä useamman vuosikymmenen ja niitä vuosikymmeniä tulee lisää, niin kauan kun henki pihisee. Oman seuransa todellinen kannattaja kuitenkin osaa myös kritisoida niitä henkilöitä ja heidän päätöksiään, jotka seuraa edustavat. Sillä loppujen lopuksi seura on fanit. Ei pelaajat, valmentaja tai johtoporras. Ilman faneja on vain puulaakipalloa ja jos jokainen taputtaa oman seuransa johtoa päälaelle, kun seuraa viedään suuntaan, joka ei miellytä, niin en tiedä olisiko se jopa mielestäni pahempaa, kuin gloryhunttaus.

Purin ketutustani tavalla kuin tavalla, niin kun joukkue pelaa minä sitä varmasti kannatan. Enkä minä kuuluisi edes siihen porukkaan, joka äänekkäästi viheltää pelaajalle tai valmentajalle, kun nämä pariin peliin eivät voittoa ole tahkoneet. Kaikkea nyt ei vaan täydy hyväksyä ja jos minä olisin Liverpool kannataja, niin en minäkään välttämättä hirveästi hymyilisi parin viime kesän jälkeen, vaikka mielestäni lähtökohdat Rodgersin kanssa ovatkin paremmat, kuin Dalglishin.

Sokealla lojaaliudella ja lojaaliudella on vissi ero. Toinen kun seuraa seuransa rauniota niiden ollessa tuhkana, kun toinen yrittää tehdä asioille jotain ennen kuin se on myöhäistä.

Viimeisin teksti

Löytyihän se järjen sana sieltäkin! Lavanchekin älyää hyvin mitä ajan takaa!

Ja Merseysidelle sanottakoon, että asioiden merkityksen älyää joskus vasta sitten kun ne on menetetty. Vähän niin kuin jotkut heräsivät kesken viime kauden ja huomasivat kuinka tärkeä pelaaja Lucas on.... No vitsit vitseinä... Ei se harmita, että Kuytit ja nämä lähetettiin pois, päinvastoin, mutta ne olisi myös pitänyt korvata jotenkin. Tuossa Dpoolinkin "vuoden foorumistipostauksessa" kokeneita pelaajia on korvattu omilla junnuilla, mikä on kiva asia, mutta ei liity mitenkään siihen kun sanoin, että korvaavia pelaajia ei hankittu. Dempsey ei ole Messi, eikä edes Sturridge, mutta se olisi kelvannut rotaatiossa ja nyt sellaista vaihtomiestä hyökkäyspäähän ei edes ole.

Ehkä muutkin kuin minä ja Ebheto älyävät materiaalin kapeuden kun Borini tai Suarez loukkantuu. Onhan sekin melko surullista, että £20 mijloonalla hankittu vasen laituri Downing on varamies vasemman laitapakin tontille. Mielenkiinnolla odotan, että mikä Jamie Carragher sieltä heitetään kärkeen kun Suarezin tai Borinin takareisi pamahtaa ja 3kk huili on edessä.

E. Seuratkaa tekin vaikka Andyn dominointia West Hamin paidassa! Pudotti jo äsken pallon Vaz Telle ja tämä jatkoi Nolanille ja 1-0.

Ei, en ole syönyt sieniä. Enkä pilkkaa ippeä. Nyt vain vituttaa tämä siirtopolitiikkamme. Ok, saimme Ranskan maalikuninkaan ja saksalaisen futis-ikonin + vielä keskikentälle melkoisen maestron Malagasta. Mutta kuinka paljon lisää olisimme voinut kerrankin saada? Mutta ei, AW ja Kroenke tykkäävät rahasta niin paljon, että ei pysty.

En nyt mitään Wigania silleen ala kannattamaan, mutta sympatiat Latics kyllä saa minulta puolelleen, ja aion seurata joukkuetta niin paljon kuin mahdollista.. Arsenal on kuitenkin mulle se nro 1, mutta tää joukkueemme toiminta alkaa jo pikkuhiljaa olla epäilyttävää. Emme me edes halua voittaa.

Ja Merseysidelle sanottakoon, että asioiden merkityksen älyää joskus vasta sitten kun ne on menetetty. Vähän niin kuin jotkut heräsivät kesken viime kauden ja huomasivat kuinka tärkeä pelaaja Lucas on.... No vitsit vitseinä... Ei se harmita, että Kuytit ja nämä lähetettiin pois, päinvastoin, mutta ne olisi myös pitänyt korvata jotenkin. Tuossa Dpoolinkin "vuoden foorumistipostauksessa" kokeneita pelaajia on korvattu omilla junnuilla, mikä on kiva asia, mutta ei liity mitenkään siihen kun sanoin, että korvaavia pelaajia ei hankittu. Dempsey ei ole Messi, eikä edes Sturridge, mutta se olisi kelvannut rotaatiossa ja nyt sellaista vaihtomiestä hyökkäyspäähän ei edes ole.

Ehkä muutkin kuin minä ja Ebheto älyävät materiaalin kapeuden kun Borini tai Suarez loukkantuu. Onhan sekin melko surullista, että £20 mijloonalla hankittu vasen laituri Downing on varamies vasemman laitapakin tontille. Mielenkiinnolla odotan, että mikä Jamie Carragher sieltä heitetään kärkeen kun Suarezin tai Borinin takareisi pamahtaa ja 3kk huili on edessä.

? En oo koskaan sanonu että meidän squad olis riittävän leveä.. Keskikentän osalta toki tilanne on hyvä, kuten puolustuksenkin. Näytäppä kohta jossan sanon että olen tyytyväinen hyökkäysosastoon.

Ei mua tässä mikään muu jurpi kuin tuo saat*nan maailmanlopun luominen..