Jump to content
Takatolppa

Liverpoolin siirtospekulaatiot

Recommended Posts

Barcan Ibrahim Afellay koko kauden kestävälle lainalle Liverpooliin. Andy Carrollin lainasiirto Ac Milaniin on myös varma. 3milj punnan lainasoppari ja osto-oikeus pelaajaan 17milj. puntaa.

Barcan Ibrahim Afellay koko kauden kestävälle lainalle Liverpooliin. Andy Carrollin lainasiirto Ac Milaniin on myös varma. 3milj punnan lainasoppari ja osto-oikeus pelaajaan 17milj. puntaa.

Kertoiko tämän ITK Agent vai tämän kakkosnikki Agent150? Kysy siltä, että missä se Gaston Ramirez viipyy kun oli viimeksi "100% done" Afellay voi periaatteessa ollakin totta, ja ainakin lainasiirron hyväksymisestä puhuttiin muillakin sivuilla, mutta tarjous olisi hyväksytty Poolin, Spursin ja Schalken kanssa. Toivottavasti saadaan Pooliin, vaikka melko pelottavaltahan se kuulostaa, että kaksi avauksen ukkoa olisi lainalla.

Juu, tästä saadaankin sitten se varsinainen sateentekijä :D

Tämä on surullista, mutta totta. Viime aikaisten hyökkääjäkauppojen kanssa linjassa olisi sellainen Pato + £10m tyylinen diili.

Kertoiko tämän ITK Agent vai tämän kakkosnikki Agent150? Kysy siltä, että missä se Gaston Ramirez viipyy kun oli viimeksi "100% done"

Tämä on surullista, mutta totta. Viime aikaisten hyökkääjäkauppojen kanssa linjassa olisi sellainen Pato + £10m tyylinen diili.

Ei kun @agent_153 @Ezizallamov

Gaston ei tiennyt mihin menee ja päätyi lopulta kai Southamptoniin.

Indykaila kertoi twitterisaään aamulla, että Walcott on hylännyt Arsenalin sopimustarjouksen ja on nyt lähdössä. The Times uutisoi äskettäin saman. Kisassa mukana ovat Pool ja City, jonka kohdalla Sinclair diili on mennyt jäihin. Toivottavasti Theo nyt miettii missä pääsee pelaamaan avauksessa ja saapuisi Pooliin. Erittäin mielenkiintoinen loppusiirtoikkuna tulosa Poolin ja koko Euroopankin kannalta.

Walcott on hylännyt Arsenalin sopimustarjouksen ja on nyt lähdössä. Kisassa mukana ovat Pool ja City, jonka kohdalla Sinclair diili on mennyt jäihin.

Kyllä tosta joutuu yli 10 miljoonaa maksamaan. Paljonkohan mies vetäisi sitten palkkaa? 75k viikossa tarjosi Arsenal ja Theo sanoi tälle diilille ei. Telegraph väittää Walcottin vaatineen lähemmäs 100k viikossa..

Suarez---Borini----Walcott

Kyllä tolla vois jotain saada aikaseksi.

Mielenkiintoiset päivät on kyllä tulossa. Tuleeko Dempsey, Afellay, Walcott, Sturridge vai joku yllärihankinta? Siirtyykö Adam Stanley Parkin toiselle puolelle? Päästäänkö Colestä eroon? Spearon perässäkin on useampi seura.

https://p.twimg.com/A1aG_iyCAAAotQI.jpg:large

http://www.whowilllfcbuythiswindow.co.uk/ <--- Täältä kannattaa muuten väijyä uusimpia Poolin siirtohuhuja. Sivukin päivittyy 15 sekunnin välein :rolleyes:

At a recent seance I was told we would sign... Miroslav Klose for 33 million!

E:

Brendan kaavailee Downingille uutta roolia Enriquen varamiehenä! Ei saatana tota saada myytyä.. Heartsia vastaan pelas tolla paikalla kun tuli vaihdosta, ja voi olla, että torstaina kokeilu jatkuu kun on taas Hearts vastassa.

http://www.guardian.co.uk/football/2012/aug/28/brendan-rodgers-stewart-downing-liverpool?newsfeed=true

Walcott ja Arsenal tuskin ovat hirveän kaukana diilistä olleet, joten hierominen jatkuu. Noiden juttujen mukaan Arsenal olisi tarjonnut £75k/vko. Tuo on Walcottin tasoon nähden kyllä ihan hyvä palkka. Arsenalin myyntiä hankaloittaa se, että HG-pelaajia on niin vähän. Ratkaisu kuitenkin tulee viikonloppuun mennessä. Olen hieman skeptinen sen suhteen, että istuisiko Walcott sen paremmin Rodgersin pelitapaankaan. Wengerin hinkutuspelissä taso heittelee turhan paljon kun miehen vahvuudet ovat jossain muualla kuin bussien murtamisessa. Oikein roolitettuna ihan hyvä pelaaja ja varmasti tekisi myös tehoja. Jos myynti toteutuu, niin Walcott saattaa hyvinkin haluta tulla Pooliin. Ja varmaan Pool suostuu maksamaan riittävää palkkaa ja tarjoamaan peliaikaa. Mutta se onkin sitten eri asia, että suostuvatko maksamaan Arsenalille tarpeeksi, etenkin jos City on kiinostunut.

Jos uskoo viimeisimpiä huhuja niin:

Carroll-->Newcastle

Adam-->Stoke

Spearing-->Villa/Bolton

Sitten sisään tulis:

Walcott ja toinen hyökkäävä pelaaja (Dempsey?).

Tais olla Mirrorin päätoimittaja twitterissä kun totesi, että Walcottin siirossa ei ole kyse rahasta (pelkästään). Jotenkin on sellainen kutina että Theo Anfieldille tulee.

Jos uskoo viimeisimpiä huhuja niin:

Carroll-->Newcastle

Adam-->Stoke

Spearing-->Villa/Bolton

Sitten sisään tulis:

Walcott ja toinen hyökkäävä pelaaja (Dempsey?).

Ihan kivoja uutisia tosiaan. Kohtuu luotettavien lähteiden mukaan Newcastle on tarjonnut Carrollista £14m, mutta Pool haluaa £17m. Ainakin Stoke ja Villa ovat ilmeisesti Adamista kiinnostuneita, jossain lukikin, että Stoke olis tarjonnut £5m, mutta Pool haluaisi £7m. Spearing on luotettavien lähteiden mukaan matkalla Boltoniin £2m-£3m siirtosummalla.

Walcottista on Poolin lisäksi kiinnostunut ManCity, mutta kun ottaa huomioon Walcottin Poolin kannattamisen ja Cityn laiturien peluutuksen niin valinnan ei pitäisi olla pelaajan kannalta vaikea. Jos Arsenal myy miehen tässä ikkunassa, niin toivon tämän siirtyvän Pooliin. Ja selkeä vahvistushan se olisi kuten edelläkin sanottu. Cescille sanottakoon, että Walcott on juuri Rodgersin pelityyliin sopiva laituri. Ainakin Swanseassa laiturien tehtävä oli lähinnä munaravata laitaa ylös alas ja tässä Walcott on maailman paras, tai ainakin nopein jalkapalloilija. Jamppa kykenee myös pallolliseen peliin ja ainakin josus pistää maalille ihan laatupalloja niin mikäs sen parempaa.

Scott Sinclairin ManCity diilikin on kariutunut, joten voitaisiin koittaa sitäkin. Hintaa tulisi lädilisänkin kanssa naurettavat £6,2m (ainakin Citylle) vaikka kyseessä on mielestäni hyvä pelaaja. Sinclair on nopea ja tekee hyvin maaleja ja pilkutkin uppoavat tappavalla tehokkuudella. Tietää Rodgersin ennaltaan, on nuori ja home grown joten olisi kaikin puolin erittäin hyvä paketti.

Meitsin on kyllä pakko tulla tänne sanomaan ihan suoraan, että toivon Liverpoolista uutta kotia meidän Walcottille.

Pelkästään se, että tulee seurattua Liverpoolin pelejä aivan älyttömän paljon kaverin kanssa ja tieto yhden suosikkipelaajan (oho, sanoin sen oikeasti) touhuavan kentällä vielä jatkossakin ruutua töllöttäessä, ei ole ainoa syy. Tuo pelitapa ja Ipen mainitsema "laidalla ravaaminen" olisi varmasti Theolle helpotusta ja miehestä saataisiin varmasti enemmän irti.

Itse myös tänään aikaisemmin mielessäni spekuloin kuinka mielenkiintoinen hyökkäyspää olisi, jos sieltä löytyisi järjestyksessä oikealta vasemmalle Borini-Walcott-Suárez. Theollahan oli selvä kannanotto tähän sopimuksen solmimiseen ja se oli tarpeeksi kahisevaa tai sitten enemmän kuitenkin sekä mahdollisuus pelata keskushyökkääjänä. Laidoilla Borinin ja Suárezin kaltaiset pelaajathan ovat todella vapaassa roolissa ja kun nyt kuvittelee mielessä millainen syöttökonearsenaali Liverpoolilla on keskikentällä, niin ne läpijuoksupallot antaisi mahdollisuuden Theolle päästä oikeuksiinsa. Ei Theo ole huono viimeistelijä. Tämä "maailman nopein jalkapalloilija" vain ei kuulu tekniikkansa puolesta laidalle. Peliälyn kyllä luulisi riittävän tekemään salamannopeita lähtöjä pallon perään ja pistämään pussiin. Niitähän Walcottilta on totuttu näkemään, kun maalin makuun on päässyt. Eikä kyseessä mielestäni täysin säälittävä pelaaja ole tuon tekniikan ja ratkaisujen teon puolesta. Onhan niitäkin nähty, mutta onhan eri pelipaikoille loppujen lopuksi myös aivan eri kriteeritkin.

Paljonhan miestä on haukuttu, mutta mielestäni liian suuri kritiikki on tehnyt kärpäsestä härkäsen. Mielipiteet varmasti tulevat muuttumaan ainakin jossain määrin. Jos eivät Walcottia kritisoineilla, niin sitten allekirjoittaneella. Ihan pelaajan itsensä puolesta toivon, että todistaisi pahimman arvostelun vääräksi. Eri asia antaisiko Rodgers siihen mahdollisuuden, minkä Wenger kielsi näköjään liian kauan.

Halusin nyt vain tulla sanomaan lyhyen osan omasta näkemyksestäni ja että ainakin itse vesikielellä odotan niitä nopeita seiniä sekä pyrähdyksiä puolustajien ohi sekä Liverbirdin koristavan Theon rintaa.

Niin ja toivottavasti näin tulee myös käymään... Manchester City nyt on menestysmahdollisuuksineen tunnetusti kova kilpailija siirtomarkkinoilla kelle tahansa, mutta toivottavasti mahdollisuus pelata lähes milloin vain ja lähes missä vain haluaa toimisi tarpeeksi suurena houkuttimena.

Taitaa jäädä Walcott haaveeksi?

"Sky Sports understands Arsenal and Theo Walcott have reached a short-term agreement which means he won't leave the club this week. #AFC"

Saapa nyt nähdä sitten, että ketä tulee vai tuleeko ollenkaan. Dempsey-huhut jäävät toivottavasti vain huhujen asteelle.

Pistetäänpä tähänkin:

Asked specifically if Carroll will still be at Liverpool by the weekend, Rodgers

said: “It’s still too early to say. Andy has been a cover player for us and has

been excellent in terms of his attitude and acceptance of where he is at, but as

a football club - and I’m talking generically here - I don’t think we are in a

position to have £35 million players as third-choice strikers, or wingers who

are on £5-6 million a year.”

Macca päivittänyt jälleen tilannetta: I personally think that we will sign Walcott and Dempsey.. Obviously as i mentioned a while ago Walcott was a target..

I cant tell you what Walcott is thinking but i do know the club want him..

Eli Dempsey tulee melko varmasti, koska Pool haluaa hänet ja hän haluaa Pooliin. Walcott tekee päätöksensä mihin menee vai jääkö Arsuun. Pool hänet kuitenkin haluaa. Eiköhän nämä uudet tulokkaat olisi sitten tässä.

Itsehän halusit asioihin perspektiiviä. Minä esitin vastaväitteen sinun väitteeseesi, jonka mukaan Suarezin Pool ura on ollut pitkä lista epäonnistumisia..

Etkö hyvä mies usko, kun sinulle sanoo, että tämä on mun näkemys ja siitä on turha alkaa jauhaa millään perusteella, ei sillä, että Suarez on saanut aikaan 2 pelissä 1 maalin eikä sillä, että esittää jotain "tilastoja". Tilastojen mukaanhan Neuvostoliitto oli erinomainen tai itse asiassa vieläkin parempi ja USA ihan mätäpaska maa, mutta jostakin syystä Neuvostoliittoa ei vaan enää ole ja USA sen kun porskuttaa. Eikä siinäkään ole järkeä, että alkaa väittää jotain, mitä toinen on sanonut.

Minun mielestäni ainoa oikea auton väri on tumman vihreä. Sillä ei ole väliä, minkä merkkinen se on eli vaihdan merkkiä sujuvasti hakiessani ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan parasta ratkaisua, mutta värillä on väliä. Olen tosi pettynyt, kun nykyistä autoani ei saanut vihreänä. Se pettymys tulee vihreiden odotusten ja luumunvärisen toteutuman erotuksesta. Autooni ja sen toimintoihin/ominaisuuksiin olen ollut muuten ihan tyytyväinen Toivon mukaan nyt joku löytää tilaston, jolla voi osoittaa tämän näkemykseni vääräksi.

Jos minulla olisi aikaa katsoa läpi kaikki Liverpoolin ottelut, joissa Suarez on pelannut, voisin tehdä todella todella pitkän listan epäonnistumisista = tilanteista, joista taitavampi hyökkäjä olisi oman käsitykseni mukaan tehnyt maalin tai saanut muuten jotain järkevämpää aikaan. Rohkenen epäillä, että Suarez pelaisi nyt jossakin huippuseurassa, jos tätä ongelmaa ei olisi eli jos hän pystyisi tekemään nykyistä selvästi paremmalla prosentilla maaleja.

Laitetaan tähän jatkoksi nyt vielä se, mihin tämä kaikki liittyy eli siihen, pystyykö Liverpool FC ratkaisemaan viime vuosien suurimman ongelmansa eli saadaanko joukkueeseen ilme, ote, pelitapa, pelaajat, jotka osaavat vääntää joka ottelussa vähintään yhden maalin ja pitää oman pään puhtaana. Itse olen ollut sitä mieltä, että meille kaivattaisiin kunon topparia enemmän kuin mitään muuta ja manageria, joka osaisi käyttää joukkueessa olevaa mielestäni ihan hyvää pelaajamateriaalia optimaalisen hyvin. Andy Carroll sopisi minun joukkeeseeni, mutta kun hän ei saa pelata, ei hänen avujaan tietenkään voi hyödyntää. Suarez ei ole ollut lähellekään Fernando Torresin tasoinen hyökkääjä omilla mittareillani arvioituna. Ihan samon ajattelin aikoinaan, kun Robbie Fowler vaihtui Michael Oweniin. Suomeksi tuo tarkoittaa siis sitä, etten pitänyt Owenia läheskään Fowlerin tasoisena Liverpoolin hyökkääjänä. Joku voi olla muuta mieltä.

Minun mielestäni ainoa oikea auton väri on tumman vihreä. Sillä ei ole väliä, minkä merkkinen se on eli vaihdan merkkiä sujuvasti hakiessani ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan parasta ratkaisua, mutta värillä on väliä. Olen tosi pettynyt, kun nykyistä autoani ei saanut vihreänä. Se pettymys tulee vihreiden odotusten ja luumunvärisen toteutuman erotuksesta. Autooni ja sen toimintoihin/ominaisuuksiin olen ollut muuten ihan tyytyväinen Toivon mukaan nyt joku löytää tilaston, jolla voi osoittaa tämän näkemykseni vääräksi.

Itepä vanha homekorva pyysit:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/06/25/taman-varisen-auton-paalle-lintu-kakkii-varmimmin/201232120/304

Etkö hyvä mies usko, kun sinulle sanoo, että tämä on mun näkemys ja siitä on turha alkaa jauhaa millään perusteella, ei sillä, että Suarez on saanut aikaan 2 pelissä 1 maalin eikä sillä, että esittää jotain "tilastoja". Tilastojen mukaanhan Neuvostoliitto oli erinomainen tai itse asiassa vieläkin parempi ja USA ihan mätäpaska maa, mutta jostakin syystä Neuvostoliittoa ei vaan enää ole ja USA sen kun porskuttaa. Eikä siinäkään ole järkeä, että alkaa väittää jotain, mitä toinen on sanonut.

Jos minulla olisi aikaa katsoa läpi kaikki Liverpoolin ottelut, joissa Suarez on pelannut, voisin tehdä todella todella pitkän listan epäonnistumisista = tilanteista, joista taitavampi hyökkäjä olisi oman käsitykseni mukaan tehnyt maalin tai saanut muuten jotain järkevämpää aikaan. Rohkenen epäillä, että Suarez pelaisi nyt jossakin huippuseurassa, jos tätä ongelmaa ei olisi eli jos hän pystyisi tekemään nykyistä selvästi paremmalla prosentilla maaleja.

Kyllä mä sen tiedän, että noi sun Suarezin dissaukset on sun omia mielipiteitä. Ei mielipiteillä ole kuitenkaan mitään arvoa, jos ne ei ole missään suhteessa todellisuuden kanssa. Turha se on tulla isällisesti vaatimaan mitään perspektiiviä keskusteluun, jos itse horisee suurimmaksi osaksi täysin asian vierestä. Rohkenen myöskin väittää, että tilastot Valioliigasta edustavat hieman paremmin totuutta, kuin tilastot jostain Neuvostoliitosta.

Jos ainoa argumenttisi Suarezin "pitkään listaan epäonnistumisia" on että pelaaja tekee virheitä ja joku toinen olisi tehnyt paikasta maalin, niin sama pätee jokaiseen pelaajaan. Voin taata, että jokaisella pelaajalla on useita vastaavia tilanteita, johon tuo sama pätee. Ei Suarez missään nimessä ole parhaimpien pelaajien joukossa, mitä viimeistelyyn tulee Valioliigassa. Osoitin kuitenkin tilastoilla, että Suarez on ollut kiistatta Poolin paras viimeistelijä seurassa olo aikanaan. Eikä ne tilastot nyt aivan surkeita ole, jos verrataan aikaisempiin vuosiin. Näillä faktoilla on mielestäni turhaa lähteä häntä listaksi epäonnistumisia kuvaamaan. Sitten vielä älyttömyyden huippuna väität, että Suarez olisi ollut Kennyn huonoin hankinta. Taitaa olla ainoa Kennyn hankinta, josta saisi tällä hetkellä enemmän kuin mitä hänestä maksettiin. Ja kyllä Suarezista oltiin kiinnostuneita muissakin seuroissa, vaikka häntä ei oltu koskaan myymässäkään. Muistaakseni ainakin kolme seuraa hänestä yritti tarjota.

Mm. Daily Mail ja Guardian huhuilee, että Pool on todella lähellä sopimusta 18-vuotiaan Samed Yesilin kanssa, joka olisi siirtymässä Merseysidelle Leverkusenista. Kaveri on kuulemma esittänyt todella hyviä otteita Saksan nuorisomaajoukkueissa, mutta muuten itsellä ei ole kaverista minkään valtakunnan havaintoa.

http://www.guardian.co.uk/football/2012/aug/30/liverpool-bayer-leverkusen-samed-yesil

Ja heti perään tieto, eli Jay Spearing siirtyy Boltoniin lainasiirrolla.

http://www1.skysports.com/football/news/11095/8034391/Spearing-agrees-Bolton-loan

Ben Smith ‏@BenSmithBBC

Liverpool striker Andy Carroll is in London to finalise a season-long loan move to West Ham. No commitment to buy.

-_-

-E-

ESPN:llä kerrottiin äsken West Hamin maksavan Liverpoolille 2 M€ kauden lainasta. Edelleen ESPN:n tietojen mukaan Charlie Adamista on tullut 2 tarjousta, joista toinen Stokelta.

Hyökkääjän hankinta on tätä myöten entistä pakollisempaa.

http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/lfc-confirm-carroll-loan

Siinä varmistus Andyn laina siirrolle! Walcott tai joku muu sisään?

Hammerssien sivujen mukaan heillä on jonkinlainen osto-oikeus kauden päätteeksi.

Taitaa olla siinä 15-17M hujakoilla tuo summa.

Tuo Yesil on kyllä todella lahjakas pelaaja! Erittäin hyvä hankinta!

E. http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/yesil-hyypia-told-me-about-lfc

Sami kertonut Liverpoolista Samedille!

Olen kyllä todella pettynyt tuohon Carrollin lainasiirtoon. En tajua miksi pelaaja, joka maksoi viime vuoden tammikuussa poolille 35M£ lainataan toiseen valioliiga seuraan ja sen lisäksi West ham voisi lunastaa pelaajan 15M:llä. Eli 1,5 vuotta Andyä maksoi noin 20M£+palkat päälle...

Jos perusteluina on ettei sopeudu pelisysteemiin tai ei tee tarpeeksi maaleja yms. en oikein ymmärrä.

Andy oli viime kauden lopussa hyvässä vireessä ja teki muutamia tärkeitä maaleja. Tällä kaudella hänelle ei annettu edes mahdollisuutta näyttää. Miten voi sanoa, että Andy ei sopeudu jollei anneta edes näyttöjä? Muutamassa minuutissa pelien lopussa ei ihmeitä tehdä...

Aika kovaa hintaa maksetaan jälleen ja millä perusteella esim. Downing sitten jatkaa joukkueessa?

No kuten jo aikaisemmin sanoin niin toivottavasti sitten hankitaan joku ykköspyssy joka viimeistelee sen 15-20 maalia valioliigassa.

Suarez ja Borini ovat enemmän laitapelaajia eikä he ole luontaisia maalintekijöitä, muita vaihtoehtoja ei edes ole. Vai luotetaanko koko kauden Adam Morganiin? Vai siihen tänään hankittuun 18v saksalaiseen?

Okei, ymmärrän tuon lainan jotenkin jos sieltä, huomisen aikana tulee joku tyyliin Huntelaar,Llorente,Soldado tms.

Dempsey tai Walcott ei ole "se"...

Pooli on muutenkin kärsinyt tehottomuudesta, mutta jos ei ole ykköskärkeä niin ketä ne maalit sitten tekee? Suarez tekee yhden maalin kymmenestä paikasta ja Borini on viime pelien perusteella yhtä "tehokas"

Ykköskärki (15-20maalin) tai voidaan kuopata tääkin kausi ennen kun se on edes alkanut...