Jump to content
Sign in to follow this  
tomine

Pes 2012

Recommended Posts

Mä oon miettiny tätä, että mitä eroa on PES-pelillä ja fifa-pelillä. Kumpi on parempi ja laadukkampi teidän mielestä?

Minun mielestäni Fifa on realistisempi versio näistä kahdesta pelisarjasta. PES on enemmänkin arcade-hömppää. PES:llä ei ole edes oikeuksia kaikkien joukkueiden nimiin, esim. Chelsea löytyy FC London -nimellä.

Minun mielestäni Fifa on realistisempi versio näistä kahdesta pelisarjasta. PES on enemmänkin arcade-hömppää. PES:llä ei ole edes oikeuksia kaikkien joukkueiden nimiin, esim. Chelsea löytyy FC London -nimellä.

Joo taisinkin lukea näiden pelejen arvostelun goalistakin, mutta joo totta puhut. Fifa on varmasti parempi ja tuon videonkin perusteella realistisempi.

Re: Pes 2012

Sorry hämäläinen vastaus. ;)

Itse olen PES miehiä. Noihin vääriin nimiin ja lisensseihin on netissä pienen hetken päästä pelin ilmestymisen jälkeen jo paketteja joissa oikeat nimet, pelipaidat ja joukkueet. Ne saa siis muutettua kätevästi myös lisenssoimattomille joukkueille.

PES5 on mielestäni kaikkien aikojen paras virtuaali-jalkapallopeli vieläkin pelattavuudeltaan!

On totta että FIFA meni ohi kolme vuotta sitten ( vaikka ennen tätä PES oli valovuosia edellä muita ) kun PES sarja alkoi rypöä ja junnata paikallaan, mutta uusin 2011 versio oli vihdoin taas lähempänä tuota vanhan liiton järisyttävää pallokokemusta ja mielestäni aivan onnistunut painos.

Vasta syksy näyttää mihin kummatkin kärkivalmistajat tänä vuonna pystyvät.

FIFA ja PES ovat ottaneet toisistaan parhaita ominaisuuksia ja näin lähentyneet selvästi. Eli suosittelen ensin kokeilemaan molempia ennen mitään lyttäyksiä.

Onko kellään tietoa millon julkaistaan demoversio vai joko se on saatavilla? Fifan demo näyttäis tulevan huomenna..

PS3:lle taitaa ainakin jo olla ladattavissa Storesta.

Itse taidan jättää demon tällä kertaa väliin ja hommaan koko version kun ilmestyy. Kuulemma aika roimasti tehty taas parannuksia viime vuoden peliin verrattuna. Ainakin tekoälyä on taas paranneltu ja hyökkääjät osaavat hakea pystypalloja entistä paremmin, myös suunnan muutoksiin strikerit pystyy, eikä vain juokse sitä valitsemaansa linjaa.

Laitapakit osaavat tehdä nousuja eikä pysäytä vauhtia, kun itse käännyt pallon kanssa. (näin oli edellisessä). Myös muita pelillisiä uudistuksia on luvassa, parannellut rajaheitot, maalipotkut jne. (ilmeisesti voit liikuttaa pelaajia kentällä, vaikka olisit antamassa maalipotkua jne.)

Maalivahtipeliä parannettu kuulemma roimasti, tosin huhujen mukaan tätä ei vielä ole demoversioon ehditty "koodata".

Itse olen tosiaan PES-miehiä ja odotukset peliä kohtaan on jälleen korkealla. Varsinkin kun nettipeli on saatu jälleen kuntoon, niin 2011 versiota tuli tahkottua hyvinkin paljon. Yksinpelinä en juurikaan jaksa pelata. Eli joko netissä tai sitten 2vs2 kaveriporukassa.

Eräästä keskustelupalstasta lainattuna ero PES:n ja FIFA:n välillä:

Fifassa vain tulee maali mutta Pessissä huudetaan ja innostutaan kun tulee maali.

Itseäni ei nuo kikkailunapit ym. jaksa innostaa yhtään. Ja toki Fifa varmasti hyvä peli ei siinä mitään, mutta itse en ainakaan jääny siihen yhtään koukkuun vaikka 2010 version ostin. Pakko oli palata jälleen PES:n pariin.

Nimimerkillä PES 1, 2 ,3 ,4 ,5 ,6, 2008, 2009, 2010, 2011 omistaneena...

Lisäksi aikoinaan Pleikkari ykkösellä oli International superstar soccer ja SNES ajoilta taisi olla International superstar soccer deluxe tms. No nostalgiat sikseen.

Itsekin pessimies viimeiseen asti. Jostain syystä become a legend -moodi on se juttu mikä saa pelaamaan aktiivisesti myös yksinpelinä. Mites 2012 versiossa onko be a bal-mode vielä voimissaan? Mitens fifassa?

Onko kellään tietoa millon julkaistaan demoversio vai joko se on saatavilla? Fifan demo näyttäis tulevan huomenna..

Nimimerkillä PES 1, 2 ,3 ,4 ,5 ,6, 2008, 2009, 2010, 2011 omistaneena...

Lisäksi aikoinaan Pleikkari ykkösellä oli International superstar soccer ja SNES ajoilta taisi olla International superstar soccer deluxe tms. No nostalgiat sikseen.

Joo itekin alottelin noilla Iss peleillä mitkä oli kyl siihen aikaan jotain aivan käsittämättömän huikeeta :D. Sen jälkeen pessiä 06 peliin asti ja sit taso romahti. Ainut uudempi Fifa jonka omistanut on fifa10, ja on kyl mielestäni loistava. Just demojen perusteella tuon ostin kun aikanaan noita 2010 pelejä vertailin.

Kuulemma tosiaan on pessin puolella eteenpäin menty 2011 versiossa ja täytyypä nyt käydä storesta lataamassa demo et pääsee testailee..

Ite oon veivannu nyt PES 2012:sta Nintendo 3DS:llä. Hyvinhän tuo maistuu! Realilla menossa Master League ja välillä joutuu vääntämään ihan tosissaankin et voittaa. Mut välil sit joku C.Ronaldo niittaa pari ylivoimasta häkkiä ja vastustaja kaatuu :)

Miinuksena näkisin et ton Nintendo 3DS:n versio on vähänku PES6 aikanaan. Mut sehän oliki ihan legendaarinen!

Become a Legendia vois kyl kokeilla!

On kyllä mennyt hemmetisti asioita väärään suuntaan, kun menivät pelin pilaamaan (since PES 2008). Pelaajien juoksu lienee hyvin luonnottoman näköistä, arcadepaskaahan tämä nykyään on ja onneksi ei ole pakko ostaa.