Jump to content
Webmaster

phpBB3 - bugeja, bugeja, bugeja

Recommended Posts

Valitettavasti foorumin siirtoa uuteen softaan ei pystytty tekemään kovin sujuvasti ja kaikenlaista kikkaretta on liikkeellä. Juhannus tulee parannuksia hidastamaan...

Kerätään tähän topikkiin puutteita ja asioita joita haluaisitte muutettavaksi. Samanlaista tästä ei tule kuin vBulletinista, joten jotkut tykkää ja jotkut ei.

* Hymiöt ei toimi - Korjattu

* Ulkoasu - Osittain korjattu, bugit tänne

* Vieraat pääsee kirjoittamaan - Korjattu

* Ääkköset topiikeissa- Korjattu

* Minä kannatan -painikkeet

* Alafoorumien asettelun siistiminen - Korjattu

* Kaikki kirjoituseditorin painikkeet ei toimi

* Videoiden lisääminen

Re: phpBB3 - bugeja, bugeja, bugeja

phpBB3 - bugeja, bugeja, bugeja

Kirjoittaja Webmaster » 23 Kesä 2011 08:28

Valitettavasti foorumin siirtoa uuteen softaan ei pystytty tekemään kovin sujuvasti ja kaikenlaista kikkaretta on liikkeellä. Juhannus tulee parannuksia hidastamaan...

Kerätään tähän topikkiin puutteita ja asioita joita haluaisitte muutettavaksi. Samanlaista tästä ei tule kuin vBulletinista, joten jotkut tykkää ja jotkut ei.

* Hymiöt ei toimi - Korjattu

* Ulkoasu

* Vieraat pääsee kirjoittamaan

Muutama huomio:

1) Pystyykö viestejään muokkaamaan ja jos, miten?

2) Minä kannatan -logojen poistuminen oli harmillista, mutta jokainen pystyy tunnustamaan väriään esim. allekirjoituksissa.

3) Mihin asti ulkonäköä voi muokata? Nipotusta, mutta kun suurin osa on sinisen sävyjä, ainakin minulla teksti hukkuu vähän näköpiiristä.

4) Edellisen softan aikaiset ääkköset eivät toimi.

5) Pystyykö linkittämään internet-sivua, kun en äsken ainakaan hokannut?

Varmasti on tulessa kaikenlaista paskaa itkijöiltä, joten minä kiitän työmäärästä mitä tämän foorumin pyörittäminen vaatii!

1) Muokkaa painike puuttui käännöksestä, mutta pitäisi nyt näkyä

2) Lisätään listaan

3) Todella paljon - tämä on nyt standardipohja ja uusi otetaan käyttöön piakkoin

4) Ääkköset näyttäisi toimivan minulla muuten paitsi ei topikkien listauksessa - ilmoitettu konvertoijalle, joka katsoo myös suurimman osan vanhoista tekstiediteistä kuntoon

5) Painikkeesta URL

4) Ääkköset näyttäisi toimivan minulla muuten paitsi ei topikkien listauksessa - ilmoitettu konvertoijalle, joka katsoo myös suurimman osan vanhoista tekstiediteistä kuntoon

Joo, niin näköjään. En ollut vielä selaillut viestejä.

Ei bugi ja varmaan aika helposti korjattavissa:

Jalkapallojoukkueiden alafoorumit näkyvät etusivulla isojen rinnalla. Siis kaikki esim. Unitedin alafoorumit näkyvät otsikon "ENGLANTI" alla.

Kaikki painikkeet puuttuivat - löytyykö nyt?

En kyllä löydä vieläkään??? Sitten ennen esim.Virtuaalijalkapallon pystyi merkitä luetuksi tupla klikkaamalla lippua. Onko tähän tulossa samanlaista systeemiä?

En kyllä löydä vieläkään??? Sitten ennen esim.Virtuaalijalkapallon pystyi merkitä luetuksi tupla klikkaamalla lippua. Onko tähän tulossa samanlaista systeemiä?

Löysit tuon quote painikkeen viestin oikeasta yläkulmasta - siitä muutama painike vasemmalla, niin eikös siinä ole MUOKKAA tai EDIT painike?

Löysit tuon quote painikkeen viestin oikeasta yläkulmasta - siitä muutama painike vasemmalla, niin eikös siinä ole MUOKKAA tai EDIT painike?

Painikeet, mitkä minulla näkyvät ovat oikean ylkäkulman "ilmoita" ja oikean alakulman "siirry ylös".

Noniin nyt näkyy, hyvä hyvä!

Painikeet, mitkä minulla näkyvät ovat oikean ylkäkulman "ilmoita" ja oikean alakulman "siirry ylös".

Näkyisikö nyt?

Omista asetuksista -> Omat asetukset. Valitse käytettävä tyyli: modulus

Näin saat käyttöösi vaihtoehdon leiskalle, joka on hieman paitsion henkinen - kommentteja tästä. Lienee parempi kuin tämä sininen...

Pikkujuttu, mutta tuon "ajan näytön" voisi vaihtaa erilaiseksi.

1. Eli, mene tuonne: ucp.php?i=174

2. Klikkaa "Ajan näyttö" kohdassa olevasta pudotusvalikosta "Mukautettu..."

3. Ja pistä siihen seuraava tekstinpätkä: j.n.Y G:i

4. Tuloksena ajan näytöksi tulee siis "23 Kesä 2011 12.39" > "23.6.2011 12:39", joka kuulostaa selvästi järkevämmältä ratkaisulta kuin edellinen.

Muistaakseni tuon voisi tehdä myös ylläpitäjän omasta paneelista defaulttina kaikille, mutta en ole varma tuleeko se vain uusille jäsenille vai jo nykyisille. Suosittelen kuitenkin ottamaan tuon systeemin käyttöön, koska nykyinen "23 Kesä 2011" on hieman naurettavan oloinen suomen kielessä.

Pikkujuttu, mutta tuon "ajan näytön" voisi vaihtaa erilaiseksi.

1. Eli, mene tuonne: http://www.paitsio.com/foorumi/phpBB3/ucp.php?i=174

2. Klikkaa "Ajan näyttö" kohdassa olevasta pudotusvalikosta "Mukautettu..."

3. Ja pistä siihen seuraava tekstinpätkä: j.n.Y G:i

4. Tuloksena ajan näytöksi tulee siis "23 Kesä 2011 12.39" > "23.6.2011 12:39", joka kuulostaa selvästi järkevämmältä ratkaisulta kuin edellinen.

Muistaakseni tuon voisi tehdä myös ylläpitäjän omasta paneelista defaulttina kaikille, mutta en ole varma tuleeko se vain uusille jäsenille vai jo nykyisille. Suosittelen kuitenkin ottamaan tuon systeemin käyttöön, koska nykyinen "23 Kesä 2011" on hieman naurettavan oloinen suomen kielessä.

Tämä korjattu nyt kaikille käyttäjille. Luulin pelkän admin muutoksen auttavan, mutta ei onnistunut. Ajoin sen kantaan, joten kaikilla on tuo malli. Sen voi tosiaan nyt kukin muokata sitten asetuksista itselleen sopivaksi!

Noh kaipa tähänkin tottuu :howler:

Toinen mikä osui silmään on tuo viestien kirjoituspäivä. Tuohon voisi palauttaa ne "tänään" ja "eilen" -kohdat, muut päivät toki sitten päivämäärällä.

Foorumin etusivulla ei myöskään näy mihin ketjuun uusin viesti on kirjoitettu. Näkyy vain kirjoittajan nimi, ja tämä ainakin itseäni häiritsee.

Toisaalta myös näin päälle 1900 viestiä kirjoittaneena tuo junior member nimikekin ottaa silmään.

Ei ole mielestäni eteenpäin menemistä, mutta kaipa tähänkin tottuu.

Jos foorumin puolta saisi vähän enemmän paitsion näköiseksi niin olisin tyytyväinen. Vähän sitä vihreää väriä ja muutenkin lisää väriä tähän harmauteen. Ehkä oletusfontti mustaksi jne.

Toinen mikä osui silmään on tuo viestien kirjoituspäivä. Tuohon voisi palauttaa ne "tänään" ja "eilen" -kohdat, muut päivät toki sitten päivämäärällä.

Foorumin etusivulla ei myöskään näy mihin ketjuun uusin viesti on kirjoitettu. Näkyy vain kirjoittajan nimi, ja tämä ainakin itseäni häiritsee.

Toisaalta myös näin päälle 1900 viestiä kirjoittaneena tuo junior member nimikekin ottaa silmään.

Aluksi kattelin että mitä helkuttia tästäkin tulee, mutta nyt näyttää paremmalta.

Ja Ippe, nyt ainekaan ei päästetä ihan heti Senior membereiksi ;)

Hymiöitä enemmän pikavalinnassa, jolle peukkua. Muutenkin näyttää ihan mukiinmenevältä foorumilta. Hyvää työtä :hug:

Edit. Ainoa huono puoli on se, että nyt pitää kiertää etusivun kautta nähdäkseen uudet viestit. Varsinkin tällä hitaalla koneella on hidasta mennä monenn sivuun. Entinen What's New- näpykkä oli loistava, samanlaista odotellessa!

Eilen ja tänään -jutut olivat hyviä, ne olisi hyvä saada samoin kun viimeisimmän viestin kohdalla kirjoittajan lisäksi se, mitä aihetta kirjoitus koskee.

Niin ja Englanti-osiosta voisi siivota pois vähintään Portsmouthin ja myös QPR:n huolimatta siitä että seura nousi. Kävijämäärä on niin kapoinen siellä edelleen.

West Ham yli 60.000 käynnillä ja monella aktiivikirjoittajalla ansaitsisi oman nimikkeensä.

Onko muilla tämmöistä eli viestiketjut ovat satunnaisessa järjestyksessä. Esimerkiksi tämä ketju on kai viides tai kuudes ylhäältä päin. Yritin etsiä tähän jotain johdonmukaisuutta, mutta en sellaista löytänyt.

Muutamia kuitteja:

- west ham saa oman alueen

- what's new: etusivulla linkki "näytä uudet viestit"

- järjestys: alussa on "kiinnitetyt viestit", näkyy nyt vain huonosti

Muistakaa myös, että foorumi on uusi ja tästä puuttuu kaikki lisäosat joita aletaan vasta lisäämään.

Vanhassa oli paljon ongelmia, joita kaikki ei edes tiedä:

- palvelin kaatui ylläpito ajoissa todella usein

- maksoi 200e / vuosi

- käännöksistä joutui maksamaan lisää

- yms...

Tämä uusi softa saadaan lisäksi yhdistettyä kunnolla pääsivustoon, ja molemmille puolille saadaan yhteneväinen ulkoasu eli tulevaisuudessa molemmat puolet nidotaan yhteen.

Hienoa tuo West Hamin oma säie, kiitokset.

Semmonen tuli vielä että olen pitänyt siitä että sellaset viestijonot jossa on lukemattomia viestejä näkyy boldattuna. Helppoa ja edullista sanon minä!

Semmonen tuli vielä että olen pitänyt siitä että sellaset viestijonot jossa on lukemattomia viestejä näkyy boldattuna. Helppoa ja edullista sanon minä!

Villalle myös. Esim. Valenciallakin on oma alafoorumi, vaikka siellä ei olla kirjoitettu vähään aikaan. Ja vaikka olisin ainoa kirjoittaja, olisi kuitenkin helpompaa minulle :icon_lol: Ja luulen myös, että tulen vaikuttamaan täällä aika kauan vielä, joten olisi mukava tehdä homma jo nyt helpommaksi :blink:

Ja olin lähettää jo tämän viestin aiemmin, mutta koko foorumi näytti yht'äkkiä erroria. Wot?

Villalle myös. Esim. Valenciallakin on oma alafoorumi, vaikka siellä ei olla kirjoitettu vähään aikaan. Ja vaikka olisin ainoa kirjoittaja, olisi kuitenkin helpompaa minulle :icon_lol: Ja luulen myös, että tulen vaikuttamaan täällä aika kauan vielä, joten olisi mukava tehdä homma jo nyt helpommaksi :blink:

Ja olin lähettää jo tämän viestin aiemmin, mutta koko foorumi näytti yht'äkkiä erroria. Wot?

Nuo joukkuekohtaiset alafoorumit nyt tuntuvat olevan jonkinlainen status-kysymys.. Alafoorumi on ihan paikallaan jengille, jolle availlaan uusia threadeja jokaisesta pelistä, tai threadeita muutenkin tulee paljon. Mitä sillä alafoorumilla tekee jos siellä on tasan kaksi aktiivista threadia (Kausi 20xx/xx ja Siirtohuhut)? Ja tämä nyt ei ole mitenkään osoitettu tietyille henkilöille.

Ja kyllä, Valencian alafoorumi on täysin turha. Minun mielestäni esim. noiden Espanjan alafoorumeiden keskustelun yhdistäminen yhden isomman Espanja -foorumin alle voisi olla fiksu veto. Nyt tuntuu, että puuttuu yhteinen keskustelu esim. liiga -tasolla. Jengi kirjoittelee pelkästään oman joukkueensa osioon, ja naapuriin mennään korkeintaan vittuilemaan voitetun ottelun jälkeen. Tuollaiseen yhdistettyyn foorumiin on kuitenkin helppo jaotella niitä keskusteluja tyyliin: Liiga kausi 2011/12, Joukkue A - kausi 2011/12 jne.

Kmstn kanssa samaaa mieltä. Kannatan myös maa-osioiden heittämistä ns vittuun ja jonkinlaisen "kansainvälinen jalkapallo" -yhteisalueen luomista, jossa sitten joukkue a ja b jne. Siis tyyliin ff2, joka nyt on sata kertaa toimivammaksi todistettu.. Keskustelua voisi myös täällä syntyä..