Jump to content
Sign in to follow this  
Webmaster

Mitä nyt Paitsio.com?

Recommended Posts

Tervehdys kaikille!

Paitsio.com taitaa tätä nykyä pyöriä lähinnä foorumin ympärillä ja käsittääkseni nykyisestä softasta ei pidä juuri ketään. Toisaalta pääsivustolla on melko hiljaista, eikä aktiivisia kirjoittajia ole löytynyt enää mies muistiin. Tähän kun lisätään vielä se, että itselläni on nykyään 4 ja 1 vuotiaat lapset eikä minulla ole enää mahdollisuutta kirjoittaa aktiivisesti juttuja ja kun vielä pahuksen tilastotkin kiukuttelee eikä näy sivuilla, niin jotain on tehtävä.

Haluaisin nyt heittää tällaisen ajatuksen ilmoille. Hommaisin Paitsio.comille vBulletin Publisher suite + mobiilin, jonka jälkeen foorumi siirtyisi siis takaisin vanhaan softaan. Etusivusta tulisi yhteisöllisempi ja sisältöä saadaan blogien (kaikilla mahdollisuus pitää sellaista), tilastosofta liitettäisiin siihen jne.

Ehkä tässä olisi se mikä ihmisiä kiinnostaisi? Mitään valmisteluja ei ole nyt tehty eli yllätyksiä ei ole tulossa - toivottavasti saadaan nyt asiallista keskustelua aikaiseksi, jotta saadaan sivu oikeaan suuntaan teitä varten.

Re: Mitä nyt Paitsio.com?

Täältä ainakin puolto webmasterin idealle. Itellä ainakin tämä nykyinen softa vaikuttanut niin, että ei jaksa enää ihan samalla innolla selailla. Saattaapi olla, että sitä ehti tottua vanhaan, mutta nykyinen ei tunnu niin käyttäjäystävälliseltä.

Blogit kuulostavat mielekkäältä idealta, koska foorumilla hyviä viestejä jää väkisinkin lukematta. Hankaloittaako tuo moderointia? Jos kaikilla on mahdollisuus blogata. Ei tietenkään ole toivottavaa että etusivulle tulee mitään trolleja suoltamaan ties mitä. Ja miten uutisosio, pysyykö se sellaisena kuin se ollut, poistuuko kokonaan vai saako siihenkin kirjoitella kaikki foorumin jäsenet? Jos siis valvonnan ja hallinnan kannalta ei aiheuta ongelmia, niin ilman muuta.

Täälä kanssa kaksi mukulaa pyörittää elämää töiden jälkeen, harmittaa että aktiivisuus on tippunut, mutta nehän on realiteetteja.

Itse taas tottunut jo tähän nykyiseen foorumiin, toki vanha oli myös hyvä. Ei vaan jaksaisi ainaisia muutoksia, koska ne ei ikinä mee sulavasti. Edellinen foorumin vaihto vei ainakin muutaman kirjoittajan mennessään.

Itse en vieraile paitsio.comissa nykyään ollenkaan, vaan pelkästään tämä foorumi syö aikaani. Tilastot raportit ym, kun nykyään näkee niin monesta paikkaa. Ehkä lukisin mieluummin jotain muuta tekstiä kuin otteluennakkoa tms. Esimerkiksi, matkakertomuksia, kannanottoja ja jotain pintaa syvempää (mieleeni tuli mm. Nimrodin postaama video siitä, että mitä tapahtuu Cityn pukukoppikäytävällä pelin aikana). Eli sellaisia asioita, mitä ei muualla kirjoiteta. Ei ehkä helppoa, mutta ei kannata tehdä sitä mitä muut tekee nopeammin ja varmemmin (mm. tilastot).

Mutta ajatuksia ennen totetuksia.

Itse en vieraile paitsio.comissa nykyään ollenkaan, vaan pelkästään tämä foorumi syö aikaani. Tilastot raportit ym, kun nykyään näkee niin monesta paikkaa. Ehkä lukisin mieluummin jotain muuta tekstiä kuin otteluennakkoa tms. Esimerkiksi, matkakertomuksia, kannanottoja ja jotain pintaa syvempää (mieleeni tuli mm. Nimrodin postaama video siitä, että mitä tapahtuu Cityn pukukoppikäytävällä pelin aikana). Eli sellaisia asioita, mitä ei muualla kirjoiteta. Ei ehkä helppoa, mutta ei kannata tehdä sitä mitä muut tekee nopeammin ja varmemmin (mm. tilastot).

Tähän täysin sama.

Vanhasta softasta on muistikuvat, että se olisi ollut parempi, mutta enpä tarkemmin enää edes muista, että mikä siinä edes oli erilaista. Nykyään ei kyllä paljon tule selailtu muuta kuin United osiota. Joskus harvemmin Englanti-osiota noin muuten tai vedonlyönti-ketjua. Osaltaan johtuu varmaankin foorumin ulkoasusta, ettei ole jaksanut selailla isommin.

Taitaa olla yleinen vika, että ei aika riitä. Muistelen kirjoitelleeni joskus 2006-2007 otteluselostuksia Liverpoolin peleistä ihan vain terapiamielessä työn lomassa, mutta ei se puhumattakaan jostakin "syvällisistä analyyseista" vaan jaksa enää edes innostaa. Eipä tule käydyksi kuin ELK:n etusivulla ja foorumin puolella. Jotta tuolla uutis- yms. puolella olisi jotain mieltä, pitäisi sinne saada jotakin kiinnostavaa ja uutta. Esimerkiksi ELK:n etusivu tuntuu ihan typerältä, kun siellä on uutisina jäsentapaaminen 13.8. ja heinäkuinen Viikinsaari-turnaus. Molemmissa se typerä osa on, että uutinen on kirjoitettu tulevista tapahtumista eikä kumpaakaan ole päivitetty kertomaan tilaisuudesta sen tapahtuman jälkeen. Ihan sama on, jos Paitsiossa on otteluennakko ensimmäisenä uutisena ottelun jälkeen. Tilasin aikanaan Liverpoolin ottelupäivänä ilmestyvää lehteä, mutta lopetin sen, kun itse lehti tuli Suomeen aina pelin jälkeen. Ei huvittanut lukea ennakkoja etenkään sen jälkeen, kun tuli turpiin.

Teen yhdelle asiakkaalle nettisivupäivityksiä sillä VBulletinilla ja kyllähän sae toimii. Tosin siinä pitää muistaa tehdä tekstit ensin tekstinkäsittelyssä ja sitten siirtää ne nettiin. Jos tekee pitempää tekstiä selaimella, se ohjelma vaan katkaisee yhteyden ja teksti häviää bittiavaruuteen, kun sen yrittää tallentaa. Mutta niinhän se taitaa olla muuallakin.

Yhteenvetona sanoisin, että nettijulkaisua ei kannata pyörittää, jos siellä ei tapahdu koko ajan. Olen itse aikanaan perustanut yhden toimialan uutispalvelun nettiin niin, että emme niinkään tuottaneet tietoa (toki sitäkin tehtiin), vaan palvelimme enemmän toimialan ihmisiä keräämällä tietoa yhteen. Uutiset tehtiin pääsääntöisesti vain otsikkolistoina. Itse uutinen oli sitten joko pdf-tiedostona linkin takana tai luettavissa otsikkolinkin kautta sen tuottajan sivuilta about_blank eli uudesta ikkunasta. Käyttäjät saivat näin yhdestä paikasta hyvän kuvan alaan liittyvistä uutisista. Halukkaat saivat lisäksi tilata viikon uutisotsikot sähköpostiinsa ja siten joka perjantai katsoa yhdellä kertaa, mitä tällä viikolla on tapahtunut.

Eli vaihtoehtoja on muitakin kuin yrittää etsiä niitä ahkeria kirjoittajia. Asiantuntemustahan täältä löytyy kyllä, mutta kaikki eivät osaa kirjoittaa ja vielä harvemmalla on aikaa.

Käykö joku tuolla Paitsio.comissa? Voiko sinne kirjoittaakkin jotain? Yleensä pomppaan suoraan foorumille, joskus vahingossa saatan klikata itseni tuonne "Etusivulle." Nyt, kun kävin katselemassa tuolla hommaa, niin jos jotain alkoi tekemään niin tuli joko: Sisällön koodausvirhe. Avattava sivu on pakattu virheellisesti tai tuntemattomalla tavalla, eikä sivua voida näyttää. *Ilmoita sivuston omistajalle tästä ongelmasta. TAI sitten heitti normaalin lataamisvirheen (silloinkun yritti avata tuota "kauppaa" tai mikä ikinä lie.)

Foorumin muutos karkoitti liudan hyviä asiakirjoittajia ja tilalle on tullut joka paikan provoja ja trolleja. Ennen oli mielekkäämpää selata foorumia ja tulikin luettua jokaiselta alueelta jotakin. Nykyisin homma menee siihen, että porukka lukee oman liigansa asiat ja sitten kerran viikossa muiden liigojen viestit. Sitten satunnainen määrä kirjoittelee yleiselle alueelle ja vedonlyöntiin. Vaan tämä foorumin hiljentyminen on tälläinen ikuisuusaihe, vuonna 2009 tominen aloitteestahan kirjoitettiin 3 sivua tekstiä, pitäisikö koko foorumi heittää roskikseen. Silloin foorumia puolusti mm. nimet Cule92, akkeli, Ee2, Adipure95, Mate, ippeli. Noista enää ippe "listoilla". Tuolloin puhuttivat mm. Valencian ja Malaga topikkien totaalinen kuihtuminen. Nyt Inter on kuivunut kasaan ja pientä rappeutumista on havaittavissa ympäri foorumia. Paitsi Poolin puolella, jossa on onnistuttu kaatamaan koko sivusto muutaman kerran. Eihän tästä ole koskaan haluttukkaan mitään FF2 tyyppistä megafoorumia, jota ei voi kontrolloida, puoliakaan asioista ei kerkeä lukemaan ja harvasta kirjoittajasta saa mitään kuvaa, koska porukkaa pyörii niin paljon. Täällä halutessaan kerkeää suhteellisen hyvin lukemaan vähän kaikkea. Aktiivisimmista kirjoittajista saa hieman kuvaa millainen ihminen siellä on toisessa päässä. Porukkaa lähtee sille ei voi mitään, mutta yleensä joku on aina tullut tilalle. Yhdessä ryhsähdyksessä tuli mm. tämä paitsio academyn nuoriso. Barcan puolelta katosi Wilson ja Capslock tilalle tuli La Pulga, Joey ja uusimpana Hermanni. Realin puolella Kilppari vai mikä se oli häipyi ja Robben otti siellä komennon omiin käsiin.

Eihän tämä mitään selventänyt, päinvastoin varmaan sekoitti entisestään varsinkin loppu mutta oli pakko alkaa muistelemaan.

Omalta osaltani täytyy ainakin sanoa, että nämä viime aikojen trollit ovat tappaneet kirjoitusintoni melko täysin. Kyllähän nuo saa helposti estettyä, mutta niin kauan kuin porukka vastailee noihin järjettömiin viesteihin, ei kyseisiä ketjuja kiinnosta lainkaan seurata, vaikka vastausviestien jälkeen tulisi ihan oikeaa asiaakin. Toki provoilla saa ja pitääkin tietyn verran sopivassa määrin (mm. ennen otteluita toisille joukkueille tervehenkinen kuittailu yms.).

Etusivun blogi-idea voisi olla mielenkiintoinen, jos kirjoittajia vain löytyy, ja tekstien julkaiseminen olisi yhtä vaivatonta kuin foorumillekin (Joomlassa on kuitenkin oma vaivansa + omalla nimillä julkaistavia tekstejä tulee oikoluettua huomattavasti tarkemmin). Mutta kuten aiemminkin jo mainittiin, melko turhaa noita tilastoja ja uutisia on julkaista, sillä muualla monet sivustot tekevät jo samaa hommaa. Isommilla resursseilla saa vain tehokkaammin tulosta aikaiseksi kuin vapaaehtoisuudella. Ennakoista olen kyllä pitänyt, sillä yleensä Paitsion ennakoissa on yleensä ollut asiantuntemus melko korkealla, ja näin ollen ne ovat olleet todellisia kilpailijoita muita sivustoja vastaan.

Mutta millaisia blogeja olisi sitten kiinnostavaa lukea? Tässä omia ehdotuksiani pikaisen mietinnän jälkeen:

- Vastustajan arviointi fanin silmin: faktoihin perustuvia väitteitä, provoilua, oman inhon julkituomista, mutta myöskin hyvien asioiden kehumista.

- Talenttiseuranta: Uusien lupaavien pelaajien esille nostaminen, ja tulevaisuuden ennakointia. Myöhemmin kirjoituksiin voisi palailla, ja katsoa miten on mennyt.

- Taktiikkablogi: Monien seuraamista peleistä (UCL-tv-pelit, isot kansalliset ottelut jne.) analyysia pelin jälkeen, ja taktisten piirteiden esilletuontia. Vaatii toki kirjoittajalta korkeaa ammattitaitoa, mutta sitähän tänne kirjoittavilta löytyy ;) .

Toki näitä kaikkia voi hoitaa fooruminkin ketjujen avulla, mutta hyvät kirjoittajat pääsisivät näiden avulla oikeuksiinsa, ja kyllähän kommenttiosioon voisi muutkin vastailla, vaikka anonyymistikin. Ja mielenkiintoisilla blogeilla on kyllä lukijoita. Sitä kautta voisi saada uusia kirjoittajia fooruminkin puolelle.

Eli periaatteessa ajatus olisi nyt oikea - laitan prokiksen käyntiin ja koitan saada ensin testattavan version ja sen jälkeen vasta siirrytään tuotantoon. Viimeksi tämä ei ollut mahdollista.

Kiitokset mielipiteistä!

Uusi vBulletin asennus löytyy nyt osoitteesta http://www.paitsio.com/vb/.

Testatkaa, kokeilkaa, pyöritelkää sitä - kertokaa mitä puuttuu ja asennan ne paikoilleen!

HUOM! Käyttäjät eivät välttämättä ole oikeissa ryhmissään yms. koska niiden järjestely vaatii työtä ja tämä vanhakin on vielä auki...

Puute lista:

[*] Minä kannatan

[*] Videopalikan asennus

Tuli tässä nyt mieleen, vaikka olen välttänyt näitä kehityskeskusteluja, koska minä käyn- täällä mielummin näytti milta tahansa, kuin muilla suomalaisilla futisfoorumeilla,että_

Itse tykkäsin alunperinkin enemmän tästä phpBB alustasta ja olen sitä pitänyt mukavampana silmälle ja käytöllekkin, koska suurin osa foorumeista joita olen aikasemmin käyttänyt ovat perustuneet phpBB:lle.

Niin osaisiko webmasteri käyttää drupalia tai wordpressiä (tai osaamisesta ei liene kiinni, mutta haluaako)? Drupalilla ainakin etusivusta saisi hyvinkin kätevästi portaalimaisen, johon voisi sijoittaa käyttäjäystävällisiä "bokseja", jotka voisivat sisältää sekä itse foorumin tapahtumia, mutta juuri mainitsemiasi blogeja, webircin niille jotka eivät halua käyttää clienttejä, feedejä tuloksista, statseista yms.

phpBB:tä olen nähnyt integroituna drupaliin, mutta voisi tuo toimia vBulletinkin kanssa.

vB:llä on nyt myös tuo portaalinäkymä, joka on myös tulossa - ensin kuitenkin hoidetaan foorumi kotiin, josta puheenollen:

Osoitteessa http://www.paitsio.com/vb/ on nyt uusin versio, jonka tilanne on tämä:

* Kaikki käyttäjät konvertoitu (salasanoja ei saa vietyä)

* Kaikki viestit konvertoitu (9 viestiä ei siirtynyt)

* Liitteitä ei saatu vietyä (320 siis puuttuu)

Suurin ongelma lienee se, ettei salasanoja saada siirrettyä ja lisäksi allekirjoittanut saa 200 lisäviestiä, koska kaikki ikivanhat vieraiden kirjoittamat tekstit näkyvät nyt minun tunnuksillani. Se tuskin haittaa ketään.

Nyt toivoisin, että muutama teistä näkisi sen verran vaivaa, että menisi sivuille. Tilaisi uuden salasanan ja postaisi pari testiviestiä ja selaisi vanhoja ketjuja läpi. Tämän jälkeen postittaisi tänne löydetyt puutteet!

Tottahan myö autetaan!

Suoraan sanottuna en ymmärrä oikeastaan mitään näistä termeistä mitä viestissäsi ja Lavanchen viestissä oli, mutta onko tämä jotenkin oikein:

1) Eli käyttäjätunnukset on jotenkin saatu vietyä uudelle sivustolle, joten uusia tunnuksia ei tarvitse luoda, riittää kun vaihtaa/tilaa uuden salasanan.

2) Viestit on ilmeisesti jotenkin saatu vietyä, kun kerran foorumin etusivulla alueiden kohdalla näkyy nuo posts (esim.) 45' ja threads (esim.) 2546. Kun painan vaikkapa tuosta alueen Manchester United kohdalta ja menen alaosioon Yleistä keskustelua, sieltä ei löydykään mitään, vaikka aikaisemmin on lukenut vaikkapa 15000 posts. Onko tämä ihan ok vai kuuluisiko niiden vanhojen olla jo siellä?

Ninttärnätin ihme ja jotain, eli seuraavaksi tilaan jotenkin uuden salasanan tuosta linkistä? Tahvelona haluaisin tietää vielä MITEN?

Uuden salasanan saa hankittua tämän linkin kautta:

http://www.paitsio.com/vb/login.php?do=lostpw

Tämä tultaisiin sitten laittamaan kaikille käyttäjille sähköpostitse.

Jostain syystä maajoukkue foorumin ja nyt ainakin yhden ManU alafoorumin viestit ei näy.

Nämä koitetaan ilman muuta korjata ennen mitään julkaisua, mutta syystä en vielä tiedä.

Kuitenkin kaikki kommentit otetaan mielellään vastaan.

Kiitos!

Hankittu on, mutta tällaista heittää:

You have been banned for the following reason:

No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never

Olen siis päässyt kirjautumaan sisään, mutta foorumista näkyy vain tämä sivu. En voi mennä omiin asetuksiin tai selailemaan foorumia.

Mitens muuten toi salasana, kun kysyy sähköpostiosoitetta. Se sähköpostiosoite, jolla aikoinaan paitsio.comiin rekisteröidyin on jo tuhottu koulun puolesta. Pitääkö tunnukseni poistaa, jotta voin rekisteröityä uudestaan?

Viimeistä vientiä ei ole vielä tehty, joten sen voi nyt vaikka vaihtaa.

Vastaisuudessa avaan spostin vain näitä varten, ja minulle voi sitten ilmoittaa, ettei pääse sisään ja muokkaan sen manuaalisesti.

Kiitos!

Hankittu on, mutta tällaista heittää:

You have been banned for the following reason:

No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never

Olen siis päässyt kirjautumaan sisään, mutta foorumista näkyy vain tämä sivu. En voi mennä omiin asetuksiin tai selailemaan foorumia.

Kokeileppa nyt - puuttui rekisteröityneiden listalta.

Jep, toimiihan se nyt.

Muutaman spammin jo rustailinkin, ja mitään suurempia vikoja ei ensisilmäyksellä löydy.

1) Tekstin muokkaustyökalut. Sain toki jo tummennukset ja muut kehiin, tosin kirjoittamalla esim. [\b] Perushuttua.

2) Avatarkuvia en saanut vielä toimimaan tai "Minä kannatan".

3) Lukemattomat viestit -palkki tarvitaan.

4) Isompia kontrasteja olisi kiva saada (varsinkin foorumin etusivulle), selkeyttää huomattavasti foorumia.

5) Softan vaihdon yhteydessä olisi kiva, jos nuo alaosiot saataisiin käytyä läpi. Eli West Ham omaksi säikeekseen jne.

Katsotaan jos löytyy lisää, aika perusjuttuja nämä.

Mitens muuten toi salasana, kun kysyy sähköpostiosoitetta. Se sähköpostiosoite, jolla aikoinaan paitsio.comiin rekisteröidyin on jo tuhottu koulun puolesta. Pitääkö tunnukseni poistaa, jotta voin rekisteröityä uudestaan?

Tuon sähköpostiosoitteen saa ymmärtääkseni muutettua ylläpidon hallintapaneelista, että jos ilmoitat korvaavan osoitteen niin voidaan katsella asiaa.

Jep, toimiihan se nyt.

Muutaman spammin jo rustailinkin, ja mitään suurempia vikoja ei ensisilmäyksellä löydy.

1) Tekstin muokkaustyökalut. Sain toki jo tummennukset ja muut kehiin, tosin kirjoittamalla esim. [\b] Perushuttua.

2) Avatarkuvia en saanut vielä toimimaan tai "Minä kannatan".

3) Lukemattomat viestit -palkki tarvitaan.

4) Isompia kontrasteja olisi kiva saada (varsinkin foorumin etusivulle), selkeyttää huomattavasti foorumia.

5) Softan vaihdon yhteydessä olisi kiva, jos nuo alaosiot saataisiin käytyä läpi. Eli West Ham omaksi säikeekseen jne.

Katsotaan jos löytyy lisää, aika perusjuttuja nämä.

1. Minulla toimi ainakin suoraan painamalla B U I painikkeita ylivetämällä tekstin.

2. Minä kannatan toteutetaan viimeisen tuonnin jälkeen. Muuten kusee tuonti. Tsekkaatko minkä virheen saat avatareista?

3. What's new? - Siellä ihan ylinnä.

4. Katsotaan mitä voidaan tehdä.

5. Sieltä voi tosiaan osan poistaa ja osan lisätä.

Taitaa olla yleinen vika, että ei aika riitä. Muistelen kirjoitelleeni joskus 2006-2007 otteluselostuksia Liverpoolin peleistä ihan vain terapiamielessä työn lomassa, mutta ei se puhumattakaan jostakin "syvällisistä analyyseista" vaan jaksa enää edes innostaa. Eipä tule käydyksi kuin ELK:n etusivulla ja foorumin puolella. Jotta tuolla uutis- yms. puolella olisi jotain mieltä, pitäisi sinne saada jotakin kiinnostavaa ja uutta. Esimerkiksi ELK:n etusivu tuntuu ihan typerältä, kun siellä on uutisina jäsentapaaminen 13.8. ja heinäkuinen Viikinsaari-turnaus. Molemmissa se typerä osa on, että uutinen on kirjoitettu tulevista tapahtumista eikä kumpaakaan ole päivitetty kertomaan tilaisuudesta sen tapahtuman jälkeen. Ihan sama on, jos Paitsiossa on otteluennakko ensimmäisenä uutisena ottelun jälkeen.

Jep, yritin laittaa ilmoituksen tuosta Sportin marrastapaamisesta tuonne ELKin etusivulle, mutta eipä tuon julkaiseminen jostain syystä taaskaan onnistu. Vaikka tuolla administrointi-osiossa näyttää kaikki vihreältä ja pitäisi olla Published-tilassa ja etusivulla...Luovutan mielelläni nuo sivujen päivityshommat jollekin asiantuntevammalle tyypille, jolla riittää taitoa ja aikaa päivittää noita sivuja ja tapella noiden ongelmien kanssa.

Jep, yritin laittaa ilmoituksen tuosta Sportin marrastapaamisesta tuonne ELKin etusivulle, mutta eipä tuon julkaiseminen jostain syystä taaskaan onnistu. Vaikka tuolla administrointi-osiossa näyttää kaikki vihreältä ja pitäisi olla Published-tilassa ja etusivulla...Luovutan mielelläni nuo sivujen päivityshommat jollekin asiantuntevammalle tyypille, jolla riittää taitoa ja aikaa päivittää noita sivuja ja tapella noiden ongelmien kanssa.

Tämän takia olen ehdottanut joskus ajat sitten, että ELK-etusivu muutettaisiin ELK-mainokseksi tms. pysyväksi jutuksi ja siellä ohjattaisiin kävijät sitten katsomaan foorumin puolelle ELK:n toimintaa tämän linkin kautta ja seuraamaan muuta keskustelua tämän toisen linkin kautta. Siis noin esimerkin omaisesti tämä linkkijuttu. Etusivulla voisi olla ELK:n logo ja lyhyt teksti, joka kertoo jotain tyyliin "Tervetuloa Englannin Liigan Kannattajat ry:n kotisivuille". Etusivuilla voisi olla seuraavanlaisia valikko-otsikoita: ELK ry lyhyesti (kerrotaan mikä yhdistys on ja mitkä ovat päätoiminnot), ELK:n jäseneksi (miten pääsee jäseneksi ,mitä maksaa, mitä saa), Supporter-lehti (lyhyt lehden esittely ja esim. pdf-näytteitä), Viikinsaari-turnaus, ELK:n toiminta (linkki foorumin asianomaiseen osioon), Keskustelufoorumi, ehkä jotain muutakin. Helpottaisi kaikkien työtä, eikös. Mazhan osaa esim tämän tekniikan ja Shearer ja Maz voivat tuoda asiaa esille hallinnossa.