Jump to content
hyeenamies

Stamford Bridge

Recommended Posts

Tässä topikissa keskustellaan Stamford Bridgestä.

 

Nythän on niin että Chelsea perustettiin bridgeä varten..ja nyt halutaan erottaa Chelsea ja bridge toisistaan:

 

CFC haluaa ostaa Chelsea Pitch Ownerit ulos. Eli mahdollisuuden siirtää stadionia tulevaisuudessa. Kuitenkin seuraavia lupauksia samalla tehdään:

 

- siirto yritetään tehdä mahdollisimman lähelle

- uutta stadionia ei tehdä yli 5 km päähän Bridgestä vuoteen 2020 asti

- uusi stadion on vähintään 55 000 kapasiteetiltaan, mutta tavoite on 60-65 000

- 10% kapasiteetista varataan alle 21 vuotiaille ja perheille

- tällä hetkellä ei ole tiedossa paikkaa uudelle stadionille

 

Päätös asiasta tehdään kokouksessa 27.10.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Re: Stamford Bridge

 

CHELSEA FC PROPOSAL TO CHELSEA PITCH OWNERS

 

Siinä vielä virallisten sivujen uutinen asiasta ja tuon Bruce Buckin allekirjoittaman kirjeen voi puolestaan lukea täältä.

 

Laajentamismahdollisuuksia tutkitaan siis vielä, mutta heikolta näyttää ja muutto muualle alkaa pikkuhiljaa olemaan jo ajankohtainen aihe. Tohon 5 km:n säteelle taitaa mahtua jo aiemmin spekuloidut Battersea ja Earls Court. Noista Battersea tosin sijaitsee "väärällä puolella" Thamesia.

 

Lipputuloja on kuitenkin nyt jollain tapaa pakko saada isommiksi sillä Chelsea ottaa nyt mm. ManU:uun verraten takkiin n. yhden Didier Drogban verran vuodessa. Sormet toki pidetään ristissä sen puolesta, että Bridgeä voitaisiin jollain ihmeen tavalla laajentaa. Mielenkiinnolla kuitenkin voi tämän asian etenemistä odotella.

 

Posted Image

 

e.

 

Independentin jutussa olikin kuva mahdollisista paikoista mihin uusi stadion voitaisiin rakentaa.

 

Posted Image

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Re: Stamford Bridge

 

Saas nyt nähdä miten tässä lopulta käy. Luottavaisena olen ollut, että äänestystulos tulee olemaan kielteinen, mutta hyvin on Chelsean pukuherrat asetelmat itsensä kannalta pedanneet.

 

Lähtien jo ihan siitä, että tuo äänestys tapahtuu 27. lokakuuta joka on torstai. Kaiken kukkuraksi tuo äänestys on ajoitettu aamulle. Suurimmalla osalla faneille on tuolloin torstaina ihan normaali työpäivä joka syö pakosti jonkun verran noita "NO"-ääniä. Miksei tätä esim. voinut järjestää seuraavana lauantaina vaikkapa ennen tuota Arsenal-kotiottelua?

 

Independent puolestaan tänään kirjoittanut, että Bruce Buck olisi ostanut jo huhtikuussa maksimimäärän osakkeita/ääniä eli 100 kappaletta. Pistää väkisinkin miettimään, että onko tässä nyt takana jotain suurempaakin. Kuinka moni muu Chelsean johtoportaasta on lunastanut tuon maksimimäärän ääniä itselleen?

 

Pakko pitää sormet ristissä sen vuoksi, että mahdollisimman moni myyntiä vastustava henkilö pääsisi antamaan äänensä. Itse olen myyntiä vastaan niin kauan kunnes CFC suostuu antamaan lisätietoa suunnitelmistaan.

 

Jos jotain pitäisi veikata niin hieman sellainen kutina, että Battersea on se paikka mihin Chelsea on tuota uutta stadionia suunnitellut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

COUNCIL RECOGNITION OF CAPACITY NEED WELCOMED

 

Pientä valonpilkahdetta siis luvassa kun Hammersmithin ja Fulhamin alueen valtuusto (kaipa se kääntyy suomeksi noin) on tukemassa Chelsean aikomusta pysyä jatkossakin Stamford Bridgellä. Sormet ja varpaat ristissä siis sen puolesta, että joku ratkaisu Stamford Bridgen laajentamiseen keksitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos jotain pitäisi veikata niin hieman sellainen kutina, että Battersea on se paikka mihin Chelsea on tuota uutta stadionia suunnitellut.

Sepäs se.

 

BATTERSEA BID ANNOUNCED

 

Chelsea Football Club can confirm to our fans that we have today submitted an offer, with our property development partner Almacantar, to acquire the 39-acre Battersea Power Station site.

Battersea Power Station is one of London's most famous buildings and has the potential to become one of the most iconic football stadiums in the world.

Our joint bid was submitted in accordance with the sales process established by the Joint Administrators for the site. The process could run for a number of months.

We are not the only interested parties and there is no certainty that we will be successful. We also appreciate that we have many significant hurdles to address if we are to build a new stadium on the site, including winning the support of our fans, the CPO shareholders and local Wandsworth residents, as well as securing the approval of Wandsworth Council, the Greater London Authority and heritage authorities. We must also stress that making an offer for the Battersea Power Station site does not mean the club has made a definitive decision to leave Stamford Bridge.

Working with architects and planning experts we have developed a plan to preserve all the significant aspects of Battersea Power Station. The four iconic chimneys and wash towers along with the Grade II* listed west turbine hall and control room will be restored and retained in their original locations and provide a unique architectural backdrop to a world-class stadium with a capacity of around 60,000 seats.

 

Following feedback from fans, our initial plans include a 15,000-all seated one-tier stand behind the south goal, likely to be the biggest one-tier stand in football. Also as suggested by many fans, the stadium proposed is rectangular in shape with four separate stands. The design includes a bigger family area and more room for disabled supporters.

As well as a new home for our club, the development would include a town centre with substantial street-level retail shops, affordable housing and offices - all of which would benefit Wandsworth and bring a significant number of permanent jobs to the area. We would also make a significant contribution towards the Northern Line Extension, a new high-volume transport link proposed for the area.

We will keep our fans updated as the process develops.

 

Chelsea siis tehnyt yhdessä Almancantarin kanssa tarjouksen Battersean voimalan alueesta. Chelsean olisi tarkoitus jättää neljä piippua pystyyn ja rakentaa 15k vetävä yksiosainen päätykatsomo. Stadion olisi myös neliskulmainen jossa on neljä erillistä katsomoa. Enemmän paikkoja perheille ja liikuntarajoitteisille katsojille. Koko stadionin kapasiteetti pyörisi 60k:n tuntumilla ja Chelsean tarkoitus olisi myös kehittää aluetta muutenkin kuin stadionin muodossa. Chelsea olisi mukana mm. uuden metrolinjan rakennuksessa.

 

Helvetin pitkä prosessihan tämä on, mutta ihan lupaavilta kuulostaa näin alkuun. Tarjous pitää ensiksi saada läpi ja senkin jälkeen on ties minkälaista lupahässäkkää puhumattakaan siitä, että CPO pitää saada vakuuttuneeksi siitä, että Stamford Bridgeltä pitää lähteä. Tässä tuskin on mitään ongelmaa jos Chelsea vain pystyy antamaan kunnollista infoa ja tehdä selvät suunnitelmat uuden stadionin varalle.

 

Voimalaitoksen sisäänhän toi uusi stadikka ei valitettavasti mahdu joten vaihtoehtoina lienee sitten se, että rakennetaan kokonaan uusi stadion siihen kylkeen tai sitten purkaa osia voimalasta ja käyttää loppuosaa hyväksi stadionin rakennuksessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sepäs se.

 

BATTERSEA BID ANNOUNCED

 

 

 

Chelsea siis tehnyt yhdessä Almancantarin kanssa tarjouksen Battersean voimalan alueesta. Chelsean olisi tarkoitus jättää neljä piippua pystyyn ja rakentaa 15k vetävä yksiosainen päätykatsomo. Stadion olisi myös neliskulmainen jossa on neljä erillistä katsomoa. Enemmän paikkoja perheille ja liikuntarajoitteisille katsojille. Koko stadionin kapasiteetti pyörisi 60k:n tuntumilla ja Chelsean tarkoitus olisi myös kehittää aluetta muutenkin kuin stadionin muodossa. Chelsea olisi mukana mm. uuden metrolinjan rakennuksessa.

 

Helvetin pitkä prosessihan tämä on, mutta ihan lupaavilta kuulostaa näin alkuun. Tarjous pitää ensiksi saada läpi ja senkin jälkeen on ties minkälaista lupahässäkkää puhumattakaan siitä, että CPO pitää saada vakuuttuneeksi siitä, että Stamford Bridgeltä pitää lähteä. Tässä tuskin on mitään ongelmaa jos Chelsea vain pystyy antamaan kunnollista infoa ja tehdä selvät suunnitelmat uuden stadionin varalle.

 

Voimalaitoksen sisäänhän toi uusi stadikka ei valitettavasti mahdu joten vaihtoehtoina lienee sitten se, että rakennetaan kokonaan uusi stadion siihen kylkeen tai sitten purkaa osia voimalasta ja käyttää loppuosaa hyväksi stadionin rakennuksessa.

Helvetisti rahaa vievä prosessihan tuo olisi kaiken kaikkiaan. Chelsean vuotuinen liikevaihto on suurin piirtein sen pyöreät 250 miljoonaa puntaa, jos en väärin muista. Voisin veikata, että voimalan uudistus jalkapallostadioniksi ympäristön muokkauksineen päivineen veisi ainakin tuon summan verran rahaa. Eiköhän tästä myös tule jonkin sortin protesti niiltä aidoilta Chelsea-faneilta, kun siirrytään pois joukkueen omilta kotikonnuilta toiselle puolelle suurta ja mahtavaa Thames-jokea. Muuten toki varmasti komea stadion tulossa jos on tullakseen. En malta odottaa, että tulisi jonkin näköistä animaatiota sen ulkonäöstä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin. Tässähän puhutaan lähemmäs miljardin punnan projektista. Alueen hinta on arviolta n. 500 milliä, Chelsea olisi valmis laittamaan metrolinjaan reilut 200 milliä ja 300 milliä uppoaa vähän sinne sun tänne tasaisesti. Rahan lisäksi tässäkin menee aikaa älyttömän paljon joten Chelsea saanee pelata (tarjouksen mennessä läpi) Bridgellä vielä tämän vuosikymmenen loppuun.

 

Super rich Qatari in secret talks at Chelsea as Roman looks at Battersea move

 

Sheikkien kanssakin on käyty Daily Mailin mukaan keskusteluita joten ihan kokonaan Abramovichin pussista ei tätä projektia makseta. Tiedä sitten miten paljon tossa DM:n jutussa on totuutta, mutta ei toi nyt ihan älyttömältä skenaariolta kuulosta.

 

Mitään virallista suunnitelmaahan ei ole nähtävillä joten alla olevat kuvat ovat vain spekulaatiota.

 

Tämä lienee yksi varteenotettava ratkaisu tuon voimalaitoksen hyödyttämiseksi. Tohon sivuille toki sitten kolme muuta katsomoa. Kyseisessä kuvassa tarkoitus vain havainnoillistaa tuota voimalaitoksen käyttömahdollisuutta stadionin yhteydessä.

 

Tässä taas käytettäisiin voimalaitosta hyväksi päätykatsomon kanssa. Tiedä sitten minkälaisista mitoista puhutaan todellisuudessa ja miten tuonne voimalaitoksen sisälle tavaraa mahtuu. 60k vetävää stadionia sinne ei valitettavasti mahdu sillä lopputulos olisi tuolloin voinut olla jotain tämän kaltaista. Tuo olisi jo kyllä niin saatanan makea, että alta pois. Muutenkin kuten tossa Chelsean tiedotteessa mainittiin niin noiden neljän piipun avulla Chelsealla on mahdollisuus tehdä aivan helvetin hieno stadikka.

 

1 ja 2. Siinä vielä muutama "taitelijan" luonnos kyseisen alueen tulevaisuudesta. Muutenkin tuolta Skyscrapercityn foorumilta löytyy keskustelua aiheesta. Kannattaa tutustua jos aihe enempi kiinnostaa.

 

LONDON - Chelsea Battersea Power Station Stadium (60,000)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toisessa topikissa jo mainittiinkin, että tuo Chelsean tarjous Batterseasta meni puihin. Tosin tässä nyt sen verran vielä palaa toivon kipinä, että noiden tarjouskilpailun voittaneiden malesialaisten suunnitelmat eivät kelpaa (mahdollinen tornien purku?) myyjälle ja alue tulee jälleen markkinoille.

 

Chelsean puolelta on kuitenkin tuosta mahdollisesta uudesta stadionista julkaistu virallisilla sivuilla kaksi kuvaa.

 

Posted Image

 

Posted Image

 

[h=3]BPS IMAGES REVEALED[/h]Hemmetin hienoltahan tuo näyttäisi joten kaikki sormet ja varpaat ristissä sen puolesta, että Chelsea tuon alueen vielä haltuunsa saisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uutta uutista koskien Stamford Bridgen laajentamisesta.

 

Report: Stamford Bridge expansion plans inching closer to reality

 

 

Over the course of the last 12-18 months, the conversation about a future Chelsea stadium has shifted from relocation to redevelopment.

 

Where once we had hoped to buy and convert (among other prospective locations) the old Battersea Power Station into another iconic work of art, complete with smoke stacks (and possibly flying pigs), we're now seemingly set on trying to make the current site work.  Again.  Which is fantastic, considering that back in 1905, Chelsea were founded specifically with the intent to play football at Stamford Bridge.  While the grounds have undergone massive evolution over the decades, multiple times even, the location has remained the same.

 

Last summer, Chelsea commissioned a new study about stadium expansion, despite previous efforts along those lines meeting strong resistance from the local council, residents, financiers, as well as claiming to have very little chance of complying with building codes and other such planning laws (e.g.: exit capacity on Fulham Road, rights-to-light, etc).  Not to mention, Chelsea claimed that any expansion would have very little chance of providing a positive return-on-investment thanks to prohibitive costs and all the aforementioned obstacles.  Unfortunately, I cannot find the official document that Chelsea released back in 2012 (our old links are broken due to the official site's redesign), when expansion was last on the menu and was discarded in favor of buying a new site.

 

In any case, the expansion plan from last summer was given further weight a few months later, when it was revealed that Chelsea were exploring a temporary relocation to Twickenham while the Bridge would be redeveloped.  It's unclear what the latest on that front actually may be, though that plan was meeting stiff resistance from local politicians and residents as well.

 

Despite that, if Great Friend of the Blog Dan Levene's (@BluesChronicle) report is to be believed, expansion plans have been simmering along just peachily in the background.  The target capacity remains the previously announced 60,000 (an almost 50% increase on current capacity), which should put Chelsea's matchday revenue into a more competitive bracket when compared with other European powers.

 

"[The study announced in the summer] was initially expected to report back last September, but after the public relations disaster of the last attempt to convince fans that changes were necessary, eggshells have been well deployed underfoot this time [and] there seems to have been a concerted effort to get all the ducks in a line..."

"Sources close to the redevelopment project tell me fully fledged paper plans exist showing a new, improved Stamford Bridge on the existing site — though you won't hear that from the club itself. But I'm told there is a confidence within the club, following changes to planning legislation, that the requisite permissions can be secured within the season — perhaps even by the end of 2015."

But what about all the previous restrictions, both around Stamford Bridge and Twickenham?

"...the club has spent over a year meeting [with] local residents, businesses, influential bodies and community groups. [...] The hope is to get that rarest of things: a proposal that suits everyone. That will require the redevelopment of a whole stretch of Fulham Road, improved public transport access, and safeguards to ensure matchday exuberance is less likely to spill over into neighbouring homes and gardens."

"This is no mere facelift, but a full demolition and rebuilding job, and that will require the movement out of the Chelsea area for at least a season, probably two."

"...much consultation has been conducted in [the Twickenham] area too and, coupled with a significant recent change in the political climate in that locality, there is a belief that what was once seen as impossible may be made to happen; maybe with a spreading of the impact across more than just the one stadium venue."

Previous expansion plans hinged on being able to take advantage and cover the railway lines immediately east of the stadium, and I'd assume any new plan would have incorporate that idea.  The increased emphasis on the redevelopment of Fulham Road (which sounds beyond just general transportation improvements) could mean that we're looking to make a deal with the residences immediately south, too.  And maybe to the west as well?  Tough I was pretty sure there were some listed building in this area, which was one of the sticking points of previous studies.  Adding exits to the north towards Seagrave Road was floated at one point, too — in fact, they were necessary to have any hope of meeting the increased exit capacity that's needed with 60,000 fans — and are probably being explored again as well.  Or how about knocking those silly hotels down, if that's an option?

The last line also brings up an intriguing temporary option: lightening the load on Twickenham (which seemed to be the locals' major problem with the whole thing) by splitting the impact across more than one stadium.  Wembley, for example, is already a second home, no?

The report doesn't include any specific plans for what the stadium might look like after expansion — we did supposedly commission the architects behind the Allianz Arena and the Bird's Nest to start looking into it back in January — but it sounds like the wheels are certainly in motion.  Exciting!

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Homma etenee..

 

Update on consultation process

 

 

A year ago a study of the area from Fulham Broadway to Stamford Bridge and beyond was commissioned by Chelsea Football Club owner Roman Abramovich to examine the potential of upgrading the streetscape.

 

The study also began to assess the feasibility of an expansion of the stadium capacity within the existing historical site boundary, based on the principles of improving site access, benefiting the neighbourhood and enhancing the spectator experience.

Mr Abramovich has appointed a professional team to assess, in more detail, the feasibility of expanding the existing stadium capacity at Stamford Bridge Grounds.

The process now enters a further local consultation phase. This will include an explanation of the rationale for expansion, driven by spectator demand for more seats and the need to increase stadium revenue to remain competitive with our major rivals, this revenue being especially important under Financial Fair Play rules.

Technical solutions for stadium capacity expansion are being investigated initially.

This stage of the consultation will focus at present on discussing the rationale and technical solutions for expansion with residents and match-going spectators.

Local stakeholders, neighbours, season ticket holders and club members will be invited to comment on the potential expansion.

This feedback, which to date has assisted our progress in earlier stages, will continue to inform the next stage of the study.

 

Rob Beasleyn juttu Sunista:

 

 

Romans new £500m Bridge


Roman Abramovich is ready to fund new Stamford Bridge stadium PA:Press Association
By ROB BEASLEY

CHELSEA are ready to push ahead with plans for a new £500million stadium at Stamford Bridge.

The champions have drawn up designs for a 60,000-capacity, state-of-the-art arena on their current Fulham Road site their home for 110 years.

But the redevelopment could mean the Blues playing home games at Wembley or Twickenham for up to three years.

Thats how long it may take to demolish the current stadium, clear and prepare the site and construct the new ground.

The Bridge is crammed in, with a railway line and cemetery behind the East Stand and residential and commercial properties to the west and north.

One of the inventive solutions is that Chelsea will dig down to give them much of the extra room needed to increase their capacity, which is currently just 41,798.

The Blues have been working closely with Hammersmith and Fulham Council to get their bid backed.

And they now believe they are in a position to make a formal planning application later this year.

The new stadium could earn Chelsea £40m a season via extra corporate income, ticket sales and increased merchandising and match day takings.

But the £500m bill will still take almost 15 years to recoup.

Russian billionaire owner Roman Abramovich will have the final say on the project, which it is thought he will contribute to financially.

He has long wanted a new stadium, but has decided to redevelop Stamford Bridge in the absence of any suitable alternative sites.

 

60k stadion olisi siis hakusessa tuon mukaan ja Chelsea olisi rakennustöiden aikana kolmen vuoden aikana evakossa joko Wembleyllä tai Twickenhamin rugby stadionilla. Ei nyt siis konkreettisesti vielä mitään, mutta suunnitelmia kuitenkin löytyy ja kohtapuolin varmaan lähtee rattaatkin pyörimään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi Wembley olisi evakkona mielestäni parempi.  Ainoa siinä on, ettei siellä saa järjestää isoja tapahtumia kauden aikana liikaa. Mutta jos CFC laittaa katsojamääräksi 50k niin semmoisia pelejä saa pelata rajattomasti.

 

Twickenhamin stadionin vieressä olevalla twickenham stoop stadionilla olen käynyt( London Harlequinsin kotikenttä) , mutta sinne mielelestäni oli hieman "vaikeampi" kulkea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aye
Eilen tosiaan oli Fulhamin lautakunnan kokous, jossa käsiteltiin Bridgen hakemusta.
Päätöstä saatiin odottaa melkein viisi tuntia.
Jokatapauksessa: 10 puolesta ja 0 vastaan
 

 

Seuraavaksi ilmeisesti tarvitaan erilaisia lupia Transport for Londonilta, Wembleyltä, CPO:lta jne.. sekä tarkennetaan suunnitelmia.

 

Jos kaikki menee putkeen niin ensi kausi vielä bridgellä ja sitten evakkoon kolmeksi kaudeksi ja kaudelle 2021-2022 paluu laajennetulle stadionille.
60 kiloo pitäis mennä rempan jälkeen.
Henkilökohtaisesti olen tosi tyytyväinen ; CFC pyrkii jatkamaan omistamallani kentällä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään


×