Jump to content
Sign in to follow this  
Tolppa-Apina

Siirtohuhut (Arsenal)

Recommended Posts

Muuan Carlos Vela pelaa myös tuolla Sociedadissa. Viime kaudella molemmille 35 matsia joissa Velalle tehot 12+8 ja Griezmannille 7+4. Tällä kaudella mehikaani on pelannut 27 ottelua tehoin 12+8 ja Griezmann 24 peliä keräten saaliiksi 5+4. Velasta ei Arsenalille vahvistukseksi ollut joten vähän epäilen, että Griezmannistakaan on.

Sochaux'n kanssa on ilmeisesti sovittu, että siirtosumma Corchiasta on 5 miljoonaa, jos Arsenal vielä kesällä haluaa miehen ostaa. Ja täytyyhän sitten vielä miehen itsensä kanssa päästä yhteisymmärrykseen, mutta siinä tuskin ongelmia ilmenee.

Sochaux'n kanssa on ilmeisesti sovittu, että siirtosumma Corchiasta on 5 miljoonaa, jos Arsenal vielä kesällä haluaa miehen ostaa. Ja täytyyhän sitten vielä miehen itsensä kanssa päästä yhteisymmärrykseen, mutta siinä tuskin ongelmia ilmenee.

Ei kiitos! Vaikka kuinka olisi tulevaisuuden lupaus, niin mielestäni Jenkinsonissa on tulevaisuus, ja nuorista nousee ylös Sagnan lähtiessä varsin mainiosti viimeaikoina junnupeleissä esiintynyt Hector Bellerin. Toisaalta, jos Sagna lähtee jo tänä vuonna niin sitten melkein pitäisi joku ostaa. Mutta luotan, että Bacary pysyy lojaalina, eikä lähde rahan perässä minnekkään PSG:hen!

Jovetic-huhuja tulee nykyään lähes päivittäin, ja mies itse ainakin on puheistaan päätellen kiinnostunut liittymään tykkimiesten riveihin. Jo-Jo on mm. ylistänyt Arsenalia isona seurana, ja kertonut kuinka suuri kunnia on olla niinkin ison klubin tähtäimessä. Montenegrolainen on myös kuulemma aina ollut "myönteinen" Arsenalia kohtaan. Jos mies halutaan, niin nyt on aika sitten ottaa lähes jokaisesta jäljellä olevasta matsista 3p, sillä EL ei varmasti paljoa houkuttele! Samalla Inter, Roma ja Lazio saavat vähän kiristää tahtia Italian puolella!

Vähän turhan ylistävästi oon ehkä puhunut Stevanista, 3 matsia oon katsonut, joissa mies on kärjessä ollut, ja kaikissa ollut kyllä aika kesy. Ei nyt ehkä mikään sensaatio tulisi heti olemaan, mutta toisi ainakin toisen vaihtoehdon kärkeen! 15 maalia olisi hyvä ekalle kaudelle. (Giroud taitaa melkein ainakin tähän lukemaan päästä, mutta itseä haittaa se että Olli vaan kököttää maalilla ja odottaa että saa tyhjän maalin paikan/keskityksen johon ylettää. Jovetic on osallistunut syöttöpeliin kiitettävästi ainakin niissä peleissä mitä itse olen mieheltä nähnyt.)

Isco-huhut ovat pikkuhiljaa hiljentyneet, samoin nää Sanogo-, ja Richards-huhut. Lescottia näin joku päivä jossain huhuiltavan, ja olisi Joleon ihan varteenotettava vaihtoehto toppariosastolle. Iltalehti/sanomat nyt joka viikko heittää ilmoille näitä jostain Goalista kopioituja huhuja, tässä eiliseltä esimerkki: http://www.iltalehti.fi/valioliiga/2013033116845897_vz.shtml Voihan se mahdollista olla mutta aika skeptisesti vielä suhtaudun..

Poispäin on huhuttu tämän hetken ykköstiimistä ainakin Gervinhoa, Podolskia ja Vermaelenia. Gervinhoa viedään Galatasarayhin, Podolskia Juveen, ja Vermaelenia Barcaan. Gervis on aina ollut mielestäni 1 taitavimmista koko liigassa, mutta onko se sitten Valioliigan kovuus/miehen itseluottamus joka panee vastaan? Nyt kuitenkin mies on pelaamassa itseään takaisin fanien sydämiin, että saa nähdä mitä kesällä käy..

Poldi nyt on koko ajan koirankopissa, ja on tainnut koko kauden ajan pelata vain yhden kokonaisen 90 minuuttisen. Välirikko Wengerin välillä? Itse diggaan Poldista, ja näkisin kyllä mielelläni saksalaisen Arsenalissa vielä ensi kaudella! Vermaelen on pelannut karmean kauden, ja taitaa jälleen käydä niin että kesällä kapteeni lähtee.

Laitetaas tännekkin mielipidettä ja huhuja... Eli tämä megasiirto Saksasta voidaan unohtaa, Götze on Mynchenin mies ensikaudesta lähtien ja Lewandovskillakin ottajia riittänee. Reaalisesti kun ajattelee niin myös kaiken mailman Falcaot voi unohtaa, mutta hyviä pelaajia on tarjolla halvemmallakin. Huhut Manchesterista Arsenaliin eli Richards ja Lescott ovat omasta mielestäni ainakin ihan mahdollisia. Citylla kuitenkin toppariosastolla Kompany-Nastasic akseli ajaa Lescottin ohi eikä Richardskaan varmaan uraansa halua Zabaletan varjossa viettää. Richards olisi Arsenalin organisaatioon suuri kaappaus ja pelipaikan(oikealaita/toppari) puolesta loistohankinta eikä varmasti heitä paljon kun sanon summaksi 10m. Lescott puolestaan kokenut perusvarma toppari joka on hyvä päällä, myös hinnaltaan varmaan sopiva. Ja onhan jutuissa pyörinyt myös Nani, mutta epäilen miehen suuntaavan jonnekkin pois britteinsaarilta. Huhuista poispäin Gervinho voi lähteä hakemaan vauhtia Turkista, mutta en usko Poldin ja Vermaelenin lähtevän Lontoosta. Etenkin miksi Vermaelen haluttaisiin Arsenalin penkiltä Barcaan? Uskon kapteenin jäävän ja nostavan tasoaan jälleen ensi vuonna. Keskikentälle soisi vahvistuksen niinkuin myös toppariosastolle ja hyökkäykseen. Sarjan lähtiessä myös oikealle(Richards), mutta uskon miehen jatkavan Arsussa. Ensi vuonna kokoonpano voisi jotenkin näyttää tältä:

Szcezny

Sagna-Kos(hankinta)-Vermaelen©-Monreal(Gibbs)

Arteta(hankinta)-Wilshere)

(hankinta)-Cazorla-Podolski

Giroud(hankinta)

Oxin nousua avaukseen odottaessa ja Walcottin talentoitumista vihdoinkin... Polska voisi myös yrittää peluuttaa piikissä. Vaikea tässä on sen enempää spekuloida kesästä on tulossa jälleen mielenkiintoinen.

Mä olin todella vakuuttunut Micah Richardsin otteista Wigan-pelissä. Mies on vahva kuin tankki, muttei kuitenkaan mikään hidas. Saattaa nyt vaan olla niin että mies ottaa Zabaletan paikan haltuunsa, mutta toivottavasti niin ei käy. Tosiaan vahvempi huhu olisi tällä hetkellä Lescott, jonka ottaisin mielelläni tiimiin. Viime peleissä oikeastaan jokainen meidän toppareista ovat olleet vahvoja, mutta enpä liiemmin pettyisi, vaikka kuka tahansa myytäisiin. Mertesacker on pelannut vahvan kauden, mutta nopeus ei vaan tahdo riittää. Koscielnyllä nopeutta sitten todellakin riittää, mutta miehen otteet ovat olleet tällä kaudella erittäin epätasaisia. Vermaelen sitten on varmasti pelannut uransa huonoimman kauden. Olettaisin kuitenkin, että jos Verminatoria ei myydä, belgialainen nostaa kyllä tasoaan ja ottaa paikkansa Koscielnyltä takaisin.

Yleensä en ole mikään Ranskan markkinoiden kannattaja, mutta sieltäkin kyllä löytyy hyvää ja halvalla! Oon saanut sellaisen käsityksen että kamerunilainen Nicolas N'Koulou olisi tällä hetkellä ehkä yksi Ligue 1:en parhaista puolustajista. Ikää löytyy 23-v. Olisi aika tyypillinen haku Wengeriltä, enkä kyllä pistäisi vastaan. Oikean pakin paikalla Sagna on ollut vähän aneeminen, ehkä ranskiksella ei enää ole peli-iloa. Miehen siirto pois vaan tarkoittaisi sitä että korvaaja tarvitaan. Toivottavasti Sagnalta kuitenkin löytyisi vielä voittamisen halua, ja mies jäisi vielä pariksi vuodeksi pelailemaan. Sitten ajaa Jenkinson ohi, ja nuorista nousee Bellerin ylös.

Keskikentän pohjalle ollaan jo vuosia tungettu ties mitä Denilsoneja, joten tähän pitäisi nyt satsata, ja kovaa! Haluaisin nimenomann sellaisen ison körilään, mutta ei joku Camachokaan huono olisi. Vähän nyt ehkä otan takaisin Fellainista, mitä olen miehestä sanonut. Pelasi Arsenalia vastaan loistavasti keskikentän pohjalla, ja miehelle jää kyllä tilaa nousta kun vierellä pelaavat Wilshere ja Ramsey laskevat. Jos ei Fellyä saada, niin welcome Wanyama. Vähäsen vaan epäilyttää nämä Wenkun lausunnot, että "nowadays, defensive mid isn't needed". Tämä puoltaisi Camachon, (mieluummin Lars) Benderin, tai Gundoganin hankkimista. Joku siihen on nyt kuitenkin hankittava! Joko iso jätti, tai sitten vikkelä kääpiö. Arteta ei ole kumpaakaan.

Hyökkäysosastolla pidän edelleen mielipiteeni, että hankitaan Jovetic "messiksi", ja laidoilla/kärkinä pelataan Podolskia ja Walcottia. Molempien on ensi kaudella löydettävä se konemaisuus, ja itse uskon että näin käy. Jovetic on tälläinen "creator"-tyyppinen kärki, joka pystyy taikomaan maaleja tyhjästä, ja sitä mielestäni tarvitaan. Giroud on enemmän tälläinen tap-in kaveri, supersub, mutta ei kykene itse löytämään ratkaisuja. Myös Leo Babtistao Rayo Vallecanosta voisi olla kova nimi, silloin Cazorla pelaisi keskellä ja Baptistao kärkkyisi penkillä peliaikaa. Mielenkiintoinen talentti, mutta luulenpa vaan että joku Swansea pöllii miehen kaikkien nenien edestä.

Jos lähdetään Chämppäriin putoavien joukkueiden pelaajia kärkkymään, niin mielestäni Julio Cesar olisi kova nimi maalille. Toivottavasti nyt Fabianski ei saa uutta jatkosopimusta, vaikka OK onkin paluunsa jälkeen ollut. Cesar on Brasilian maajoukkueen ykkösveska, jos olen oikein ymmärtänyt, ja on pelannut vahvan kauden Valioliigassakin. Tällä hetkellä vire on osoittanut alaspäin, mutta hei, pystyykö siinä paljoa mitään tekemään kun edessä pelaa niinkin huono topparipari kuin Hill-Samba???

Julio Cesar (Szczesny)

Sagna/Richards??? (Jenkinson) - Mertesacker (N'Koulou) - Vermaelen? (Koscielny) - Gibbs (Monreal)

Fellaini/Wanyama (Arteta)

Cazorla (Ramsey, Eisfeld, Coquelin) - Wilshere (Oxlade-Chamberlain, Diaby)

Jovetic (Giroud, Rosicky)

Walcott (Giroud, Gnabry) - Podolski (Miyaichi, Campbell, Akpom)

Ei toi mun silmään huonolta näytä! Lähellä kärkeä tolla ainakin jo oltaisiin. Tosin Top-4 riittää, kunhan edes joku pokaali saataisiin pikkuhiljaa hankittua. Alkaa olla viimeisiä näytönpaikkoja Wengerille! Josko sitten vaikkapa Joachim Löw tulisi penkin päähän?

Elikkäs:

Sisään:

Julio Cesar, £5milj.

N'Koulou, £10milj.

Fellaini, £25milj.

Jovetic, £30milj.

(Richards, 15 milj.)

n. 70(85) miljoonaa

Ulos:

Gervinho, £9milj.

Fabianski, Squillaqi, £0

(Sagna, £10milj.)

(Vermaelen, £15milj.)

(Mannone? £0,5milj.)

(Miquel? £0,5milj.)

n. 9(35 milj.)

Eli parhaimmillaan 50 miljoonalla saataisiin kyllä melkoisesti vahvistettua tätä joukkuetta.

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Rahaa pöytään!

Jaa, tänne kirjoittelin jutun Cescistä ja espanjalaisen mahdollisesta paluusta tässä parin vuoden päästä, mutta bittiavaruuteen näköjään hävinnyt. Ajatukset Cescistä tiivistettynä: Itse ottaisin ehdottomasti takaisin, Cesc kun on vasta 26-vuotias ja ehdottomasti maailman kärkeä.

Mutta se siitä, katsaus tämän päivän huhuihin. Nyt kun Fergie ilmoitti jäävänsä eläkkeelle, huhut Wayne Rooneyn lähdöstä ovat alkaneet voimistua. Tossa Twitterissä pari luotettavaa (todennäköisesti jonkinlaisia insidereita) ilmoittivat Arsenalin olevan halukas hankkimaan Rooneyn Lontooseen, ja ilmeisesti myös shrekin olevan kiinnostunut siirtymään tänne. Jotain 20-30 milliä huudeltiin hinnaksi. Wazzan viikkopalkka lähentelee 250 000 puntaa. Itse olen ehdottomasti hankinnan kannalla! Vaikka tämä kausi on ollut ehkä hieman heikompi kuin aiemmat, niin kyseessä on Englannin ykköspyssy ja aivan maailman luokan pelimies.

Todennäköisesti Wazza suuntaa Pariisiin, jos jonnekin edes suuntaa. Mutta en näe tätä mahdottomana. Mulla ei niinkään mitään vihaa miestä kohtaan ole, kuten joillakin goonereilla saattaa olla, eli mun puolesta: Wenger sign him up!!

katsaus tämän päivän huhuihin. Nyt kun Fergie ilmoitti jäävänsä eläkkeelle, huhut Wayne Rooneyn lähdöstä ovat alkaneet voimistua. Tossa Twitterissä pari luotettavaa (todennäköisesti jonkinlaisia insidereita) ilmoittivat Arsenalin olevan halukas hankkimaan Rooneyn Lontooseen, ja ilmeisesti myös shrekin olevan kiinnostunut siirtymään tänne. Jotain 20-30 milliä huudeltiin hinnaksi.

Väinöhän olisi kyllä loistava peluri ja itsekin hänet huolisin, mutta epäilen Arsenalin tuollaiseen palkkavaatimukseen suostuvan. Todennäköisempää voisi olla Loic Remyn liittymisen vahvuuteen nyt, kun QPR sarjasta tippui ja Loic halunnee pääsarjatasolla pelata. Kaveri omaa hyvän kudin, on nopea ja voisi Arsenalissa pelatessaan päästä hyväänkin vauhtiin. Sopisi kyllä täydellisesti Wengerin hankintalistalle..

Le10Sport uutisoi, että Arsenal olisi nyt viemässä Lyonista ei vain Gonalonsia, vaan myös Grenierin. Kaksikolle hintaa muodostuisi yhteensä noin 20 miljoonaa puntaa, joten melkoisen hyvä kauppa olisi kyseessä jos onnistuu.

Le10Sport uutisoi, että Arsenal olisi nyt viemässä Lyonista ei vain Gonalonsia, vaan myös Grenierin. Kaksikolle hintaa muodostuisi yhteensä noin 20 miljoonaa puntaa, joten melkoisen hyvä kauppa olisi kyseessä jos onnistuu.

Gonalons mielellään, mutta en nyt sitten tiedä tosta Grenieristä.. Meillä kun on tohon keskustaan näitä "box-to-box miehiä" jo aika paljon: Wilshere, Santi (Santista saa mielestäni enemmän irti kun miestä peluutetaan vähän alempana), Ramsey, mahdollisesti tulevaisuudessa keskikentällä pelaava OX, loukkaantumisestaan toipuva Diaby, ja tämän lisäksi vielä junnuista nousee tässä parin vuoden sisällä ylös ainakin Eisfeld ja Aneke. Varmasti mielenkiintoinen talentti, mutta itse en syty.

Aston Villan ihmelasta, vuonna 1997 syntynyttä Dan Crowleytä on paukutettu Arsenaliin, ja itsekin olen miestä twitterissä Arsenaliin kosiskellut. :) Todennäköisesti tulee olemaan tulevaisuudessa Englannin edarin avauksen kamaa, seuraavaksi Wilshereksi miestä on tituleerattu. Toivottavasti Dan valitsee Arsenalin! Ilmeisesti Villasta kuitenkin lähdössä kun twiitit ovat tyyliin "I haven't decided yet"..

Nythän lähes jokaista hyökkääjää ollaan viemässä Arsenaliin. On huhuiltu mm. , Rooneyta, Higuainia, Benzemaa, Remyä, David Villaa, Bentekeä, ja monia muita. Jokainen luettelemistani pelaajista olisi kyllä kova lisä. Giroud ei todellakaan mikään huono ole, mutta ei me yhdellä kärjellä voida kautta läpi mennä.

Toivottavasti Wenger toimii nopeasti tänä vuonna ja nostaa Arsenalin hankinnoilla ManU:n, Chelsean ja Cityn kantaan.

Jos ei Joviticeja tai Higuaineja tule, niin ainakin yksi hyökkääjä näyttää tarttuvan meidän haaviin. Kyseessä on tammikuussakin meille huhuiltu nuori ranskis Auxerresta, Yaya Sanogo! 20-vuotias isokokoinen ja tekninen kärki, joka on paukuttanut tällä kaudella seitsemässä pelissä 8 maalia Ranskan kakkosliigassa. Maksaisi muuten varmasti jotain 5-10 milliä, mutta nyt kun mieheltä päättyy sopimus Auxerren kanssa, niin lähtisi lähes ilmaiseksi, vain joku minimaalinen maksu (tyyliin pari sataa tonnia) pitäisi maksaa. Wenger totesi tästä kysyttäessä että "It's advanced, but not done. He's a big talent", joten voisin aika isolla rahalla lyödä vetoa että muutaman viikon sisällä tulee varmistus.

EDIT: Noh, luin sitten Auxerre-fanien kommentteja ja tämä pisti vastaan: "In real life he is every time injured, but the few matches he played was really good !"

Toivottavasti ei ole mikään Diaby vol. 2 nyt sitten vain..

Nyt on pari päivää paukutettu jälleen Joveticia oikein kunnolla Arsenaliin. Montenegron miestä varmasti harmittaa se että miehen seura Viola jäi neljänneksi ja näin pelaa ensi vuonna Europa Liigaa. Stevania varmasti kiinnostaa se Euroopan isompi kisa. Twitterissä huudettaan La Gazzettan uutisoineen miehen agentinkin olevan jo Lontoossa viimeistelemässä siirtoa mutta itse en ainakaan mitään kovin luotettavia linkkejä löytänyt mistään. Arsenalin haastajat ovat Juventus ja Manchester City. Juve nyt on jokaisen Serie A-pelaajan perässä joka vuosi, ja Citykin yhdistetään öljymassien takia kaikkiin maailman pelaajiin. Olen luottavainen että mies lopulta päätyy Grovelle.

Jo-Jo:ahan pidetään kärkenä, mutta sitä ei kyllä ole. Ilmeisesti Fiorentina pelaa kahdella kärjellä, joista Jovetic on vasemmanpuoleinen ja tykkää leikata laitaan. Jos Wengerillä nyt ovat tähtäimet montenegrolaiseen suunnattu, AW varmasti ajattelee hankkia Joveticin joko kymppipaikalle tai vasemmaksi laituriksi. Tämä hyökkäys olisi mielestäni ehdottomasti Valioliigan parhaimmistoa, ja toisi Arsenalin heittämällä mestaruustaistoon (jos puolustus pysyy kovana ja keskikentälle saadaan se yksi puolustava mies):

- - - - - - - - - - - - - Giroud - - - - - - - - - - - -

Jovetic - - - - - - - Cazorla - - - - - - -Walcott

Toki kärkeen joku Higuain olisi ihan luksusta ja nostaisi meidät kovaksi haastajaksi eurokentilläkin, mutta en nyt sitten viitsi tässä niin paljoa unelmoida kun kuitenkin tullaan pian palauttamaan maan pinnalle. :)

Puolustuksen osalta Ashley Williamsia on tuotu tänne, ja sanoisin että tervetuloa JOS Vermaelen myydään. Djourou kelpaa nelostopparina jos miehelle itselle tämä käy, ja Williamskin on tervetullut kolmostoppariksi jos Verminatorin ja tykkimiesten tiet eroavat. Pakkipari Koscielny ja Mertesacker oli loppukaudella liigan paras, ja siihen löytyy luottoa!

Ainoa huolenaihe puolustuspäässä on tällä hetkellä oikean puolustajan tontti. Mitä jos Sagna lähtee Monacoon? Siinä tapauksessa tarvitaan se yksi mies siihen, sillä Jenkinsonilla, Bellerinillä tai mahdollisesti Coquelinilla ei kyllä pitkälle pötkitä. Huhuttuja pelaajia on sitten loputtomiin: Micah Richards, Lukasz Piszczek, Stephan Lichtsteiner, Matthew Lowton, Sebastien Corchia, siinä muutama. Listan kaksi viimeistä ovat todennäköisimmät, mutta eivät varmasti huonoja hekään. Jos nyt kuitenkin Sagna pysyisi ja palaisi ensi kaudeksi huippukuntoon!

Nyt sitten taas jotkut lähteet, esim. TalkSport, ovat tänään ja eilen väittäneet että Arsenal ei ole missään vaiheessa edes ollut Joveticin perässä, ja mies itsekin agenttinsa mukaan jäisi mieluusti Italiaan. Sopimustahan on Violan kanssa jäljellä vielä 3 vuotta. Luulisin että Viola haluaisi pitää miehen vielä ainakin vuoden ja odottaa sitä lopullista läpimurtoa, joka tarkoittaa sellaista 25:n maalin ja 10 syötön kautta. Siihen on potentiaalia, ja tämä nostaisi hintalappuakin johonkin 40:een miljoonaan puntaan. Tai sitten he odottavat sitä n. 30 millin tarjousta, joka aktivoisi miehen sopimuksen ulosostopykälän.

Arsenal ei kuitenkaan ole tätä ilmeisesti halukas maksamaan, joka saattaa olla joko hyvä tai huono juttu. Voi käydä niin, että Jo-Jo saadaan Lontooseen jopa 5 milj. halvemmalla, tai sitten niin että mies jää Firenzeen / Juve tms. korjaa montenegrolaisen seuraansa. Toivottavasti ensimmäinen vaihtoehto toteutuu. Nuori, taitava, monikäyttöinen ja tulevaisuuden mahdollinen kärkinimi mutta on alkanut kyllä vähän epäilyttämään toi hinta. Mitä jos hyökkääjä vaikka loukkaantuu tai ei ikinä pääsekkään potentiaaliinsa?

Mutta en kyllä toisaalta ole ehkä sittenkään Higuainin hankinnan kannalla. Higuain meillä on ringissä Podolskin muodossa. Higuainin on kyllä helppo käydä pistämässä palloa pussiin jonkun Deportivon verkkoon, mutta itse olen elämäni aikana nähnyt vain pari hyvää peliä mieheltä. Tuntuu siltä että kusee housuun kaikissa isoissa peleissä, mielestäni on aika yliarvostettu. Jollekin Bentekelle sanon ei, sillä joukkueessa on jo kaksi target-kärkeä, Giroud ja todnäk. parin päivän sisällä virallisilla nettisivuillakin varmistettu Sanogo. Näkisin enemmän hyötyä monipuolisemmasta kaverista kuten juuri Jovetic, taikka sitten mahdollisesti joku James Rodriguez Portosta.

Kapteenin nauha otetaan aika varmasti Vermaelenilta pois kesällä, mutta pitää toivoa ettei belgialaista päästetä menemään yhden huonon kauden jälkeen. Nyt on huhuttu jopa jostain 5 miljoonan punnan hintalapusta. En voi käsittää jos niin halvalla lähtee.

Grenier on tässä nyt viime aikoina paukutellut pari komiata vapaapotkumaalia. Eilen kun monet Arsenal fanit innoissaan scouttasivat Lyonin peliä Grenierin takia oli mies hyvässä vireessä ja pelin jälkeen twitter täyttyi Arsenal fanien tervetulotoivotuksista :D Ehkä nyt hieman liikaa pojat innostuivat. Myös Aulas (Lyonin omistaja) tietää pojan arvon ja ilmoitti heti tänään että Clementistä saa pulittaa 37 euroa :D Ehkä nyt Grenieristä vielä hieman liikaa pyydetty, kun yksi puolittainen hyvä kausi takana, kun oli loukkaantuneena paljon. Mutta kyllähän mies on world class luokan pelintekijä.

Wenger siis eilen vai edellsipäivänä kertoi haastattelussa ihailevansa Grenieriä ja siitähän kaikki sitten innostuivat.

Mulle iski nyt maanantaimasennus. :D Ei me ketään sen isompia kaloja tänä kesänä hankita kuin ennenkään. Tai ainakin nyt tuntuu siltä kun Monaco hankkii kesällä joukkueellisen pelaajia, ja Cityn, Unitedin, Chelsean, Realin, Bayernin sekä PSG:n uudet managerit tekevät kaikkensa vahvistaakseen joukkueitaansa. Täsmähankinnoilla siis mennään jälleen kerran. Wenger varmaan jälleen sitä mieltä ettei tässä porukassa ole mitään vikaa kun loppukausi onnistuttiin pelaamaan hyvin?

Pelaako Grenier kymppipaikalla? Itse olen saanut sellaisen käsityksen että ranskalaisen rooli Lyonissa on samanlainen kuin Wilsheren Arsenalissa. En kyllä näkisi mitään järkeä lähteä vahvistamaan sitä pelipaikkaa, kun meillä on siihen jo ties kuinka monta peluria. Oli Grenier sitten miten hyvä tahansa. En tietenkään nyt mitenkään surullinen olisi jos mies saataisiin, kyseessä on nuori ja todella lahjakas pelaaja, mutta mielestäni joukkueessa on monta muuta pelipaikkaa joita pitäisi vahvistaa. Lisäksi jos toi on nyt tosissaan heitetty toi "saman arvoinen kuin Götze", niin ei todellakaan innosta. Ehkä joku 10 miljoonaa puntaa olisi maksimi.

Jos Wenger jatkaa Cazorlan peluuttamista vasemmalla laidalla, mielestäni kymppipaikalle tarvittaisiin se yksi kova ukko. Vaikka Rosicky nyt muutaman okei pelin pelasi, niin siihen lasinilkkaan ei voida luottaa. Jos taas Wengerin silmissä Santin pelipaikka on ensi kaudella 10, tarvitaan vasempaan laitaan joku. En näe Podolskia ensi vuoden avauksessa, mutta mies on kyllä loistava squad player, vaihtopenkiltäkin täytyy löytyä tulivoimaa. Tietty Cesc olisi se oma ykkösvaihtoehto kymppipaikalle, mutta se olisi jo ihme jos tapahtuisi. Jos Grenier pelaa kymppinä, niin miksei? Vasempaan laitaan omia hakuja olisivat huhuttu Jovetic tai Nicolas Gaitan Benficasta.

No niin Chromella vain näyttää nämä uudet sivut aukeavan ja on kyllä hitaat :( No ei auta itku ja kiitti Tolppa vinkistä ;)

Mut sit asiaan. Mielenkiintoinen on kyllä tuo Grenier ja mieletön potku kaverilla molemmilla jaloilla. Ja tuo hinta saattaa kyllä olla kohtuu korkea, mutta jos vaihdossa menis Coquelin/Gervinho tai molemmat, niin tervemenoa. Kyllähän sitä hieman kookkaampaa ja puolustavampaa kaveriakin tuohon keskikentälle kaipailis ja kyllä kai niitä löytyy markkinoilta, jos vain tarpeeksi tahtoo.

Moni pelipaikka vaatis kyllä kohennusta pikkasen, jotta pelistä toiseen pysyttäis korkealla tasolla. Yks maailmanluokan maalintekijäkin olisi tarpeen. Neymarkin menee Barcelonaan, eli yks vähemmän. Falcaosta ei vielä taida olla mitään virallista, muttei varmaankaan meidän ulottuvilla. Tosin olisihan se hienoa, jos AW yllättäis ja repäisis kunnolla ja pistäs puntia pöytään tarpeeks. No okei, ei täs todellisuudessa.

Tuo oikea laitapakin paikka on sikäli mielenkiintoinen, että jos Sagna lähtee, niin periaatteessa meillä on sille paikalle kax ihan ok-peluria, Kalle ja Rämssi. Rämssi on siinä monesti pelannu vaihtojen tullen ja mun mielestä ihan ok:sti siin pärjänny. No ehkä siihen vois hankinnan tehdä kuitenkin, jotta leveys joukkueessa olis riittävä.

Aika hiljaista on ollut. Jos Sanogon siirto on jo 100% varma, niin miksei sitä jo pikkuhiljaa varmistettaisi? Junnuissa on käynnissä joukkopako, ainakin kymmenen junnun odotetaan lähtevän pysyvästi muualle. Tämän takia joukkueeseen tuodaan varmasti joku 5 lapsitähteä, ja huhut kertovat että 3 näistä varmistettaisiin jo tällä viikolla. Yksi näistä on Sanogo, ja kahden muun on huhuiltu olevan Aston Villan 16-vuotias keskikenttä Danny Crowley ja Barcelonan 16-vuotias toppari Julio Plequezuelo Selva. Hyvä jos näin käy!

Arsenal-legenda Perry Groves (LINKKI) on avannut suunsa ja ottanut vähän kantaa Arsenalin tekemisiin. Isoa kenialaista keskikenttämiestä Wanyamaa Perry suosittelisi, ja olisin itsekin kyllä iloinen jos Big Vic Pohjois-Lontooseen saataisiin. Monta muutakin hyvää pointtia miehellä, lukekaahan!

David Villa on lähdössä Barcasta, se on ollut jo jonkin aikaa varmaa. Ilmeisesti useampi Valioliigaseura on kiinnostunut 31-vuotiaasta hyökkääjästä. Huhuillaan että ainakin Arsenalilla ja Tottenhamilla olisi tarjous tehty, mutta myös monta muuta seuraa, ainakin Liverpool ja City on mainittu, olisi valmis tekemään tarjouksen. Villahan pystyy pelata kärjessä, sekä vasemmassa laidassa, ja minusta se pelaaja meillä on jo Podolskin muodossa. En olisi mikään maailman pettynein jos Villa tulisi mutta en tätä myöskään kyllä juhlistaisi. Joveticia ollaan viemässä vuorotellen Arsenaliin ja Juveen, ja välillä jonkun Citynkin kerrotaan olevan miehen perässä. Saa nähdä mitä käy..

Cescin sopimuksessa on muutamia pykäliä Arsenal. Kuten ManU:n puolella puhuttiin, meillä on kuin onkin etuosto-oikeus, ja myös oikeus 50% Fabin siirtohinnasta jos katalaani muualle kuin Arsenaliin myydään. Tämä onkin sitten pistänyt huhumyllyt pyörimään. Jos Cesc pyytää siirtoa, joukkue johon mies siirtyy on joko Arsenal tai joku öljyseura joka tarjoaa sellaiset 70 miljoonaa. Ei näistä ikinä tiedä:

Geoff Arsenal ‏@GeoffArsenal 2h

Just had a 15min telephone call with someone i trust implicitly. This person is telling me the Cesc Fabregas to Arsenal could happen soon!

Pakko laittaa noista jo lähteneistä pelaajista vielä: Arshavinin huhuttiin saavan rahakkaimman sopimuksen futismaailmassa kun azerbaitzanilaisseura Khazar Lankaranin huhuttiin tarjoavan venäläiselle 400 000 puntaa viikossa. :D Tämä osoittautui kuitenkin vääräksi tiedoksi. Lankaraniin Shava on kuitenkin ilmeisesti lähdössä, ja mukavat £100 000 viikossa sieltä on ilmeisesti tarjottu. Squillaqi taasen on ilmeisesti palaamassa takaisin Monacoon. Kivaa liksaa jätkä vetää, vaikka todennäköisesti istuu ensi kaudellakin penkillä elleivät peliesitykset äkillisesti parane. :D

Julio Cesarin hankinnan sanottiin olevan varma pari päivää sitten, mutta eipä ole vielä tullut varmistusta seuralta. Kuitenkin aika looginen siirto mieheltä itseltä isompaan seuraan, edessä kun on MM-kisat kotimaassa ja Brasilian ykkösmaalivahdin paikka on auki. Arsenalilta tämä voi olla joko täysosuma tai paha huti. Parhaimmillaan Cesar on maaginen ja torjuu lähes kaiken, kuten Arsenalia vastaan Emiratesilla viime kaudella, mutta pahimmillaan mies on ihan lapanen ja päästää helppoja maaleja. Hinta liikkuu siinä £4 - 8 miljoonan maissa, ja palkkaa brassi saanee yli £60k viikossa. Kova palkka kyllä, varsinkin jos jää kakkoseksi Szczesnyn taakse.

"Pahasti" näyttää siltä että Grenier on Lontooseen tulossa. Miehen haastattelu:

"I have more or less made a decision about which club I want to join.

I have made the choice for sporting reasons above all. Arsenal? It could well be them.

There would be competition for places, but you get that at all big clubs and it does not stop me making my decision.

I am still young, but I have always set myself targets and I do everything possible to exceed them."

Saa sitten myös ollakin sitä "world class" luokkaa ja nostaa Arsenalin pokaalitaistoon... :undecided:

Noita pelaajasiirtoja tuskin kannattaa vielä kuukauteen sen kummoisemmin miettiä. Virallinen siirtoikkunan avaamispäivähän on vasta 1.7. Toki joukkueet tekevät siirtoja jo ennen tuota määräaikaa, mutta virallisia niistä ei tehdä yhtään aikaisemmin, kuin määräaika antaa anteeksi. Tämän kauden ikkunan tärkein osa-alue on mielestäni ehdottomasti pelaajamyynnit. Turhanpäiväisistä pelaajista on yksinkertaisesti vain päästävä eroon, jotta joukkue pystyisi edes harkitsemaan kalliita ostoja isoine viikkopalkkoineen.

Vai että Higuain 25miljoonaa ja Fellaini 24 miljoonaa. Kuulostaa kyllä aivan arsenaalin pelaaja politiikalta. Oikeen taas pahalta tuntuu näitä huhuja lukiessa kun lopputuloksen voi arvata. Muutenkin nämä huhut ja ennätys ostokset milloin miltäkin seuralta tuntuvat karkaavan taas täysin käsistä. Ja vielä kun on tämä talouskriisi :eek:. OIkeastaan en itse edes odota mitään suurta siirtoa. Loppu kaudesta nähty peli oli näilläkin miehillä aivan mukiin menevää ja luulempa että Wenger jälleen luottaa että sama peli jatkuu ensi kauden alusta. Tärkeintä ettei nyt menetettäisi ketään tärkeää pelaajaa kuten viimme kausilla.

"Real Madrid accepted the offer of 30 million euros for Higuain. The player will travel tomorrow to London for medical tests."

Ei tässä muuta. Meikäläinen on back kurkkusalaattipalveluksestani ja tavoitteena olisikin aktivoitua täällä foorumilla jälleen viime vuotiseen tapaan. Jos ei nyt ihan heti, niin heti kun tämä uusi foorumisofta alkaa noudattamaan osaamistani ja kaudet ympäri Eurooppaa räjähtävät käyntiin.

"Real Madrid accepted the offer of 30 million euros for Higuain. The player will travel tomorrow to London for medical tests."

On kyllä erittäin mielenkiintoinen hankinta mikäli nyt toteutuu. Higuainista voidaan olla montaa mieltä, mutta pelkästään statsit osoittavat, että kyseessä on kuitenkin erinomainen viimeistelijä. Jos pelitapa luodaan kärkipelaajalle suotuisaksi samalla tavalla kuin toissakaudella, jolloin RVP mätti maaleja liukuhihnalta niin Higuain voi yltää koviin maalilukemiin. Eihän El Pipita nyt itselleen juuri paikkoja luo, mutta tarjoilun luulisi pelaavan Cazorlan, Wilshiren ja miksei myös Walcottin toimesta. En missään nimessä alkaisi puhumaan mistään mestaruudesta tämänkään hankinnan jälkeen, mutta Arsenal tulisi Higuainin hankkimisen myötä olemaan selkeähkö suosikki viimeiselle CL-sijalle.

Mistä muuten tuo lainaus on peräisin? Arsenal ja 30 miljoonan siirtokorvaus kuulostavat vähän omituisilta.

Noin yleisesti voitanee sanoa, että ensi kaudesta tulee kaikin puolin äärimmäisen mielenkiintoinen. Kolmen kärkijoukkueta vaihtaa manageria ja takana tulevat haastajat Arsenal, Tottenham ja Liverpool vaikuttavat vahvistuvan. Toivottavasti nähtäisiin vähän yllätyksiä ja ainakin yksi "kolmesta suuresta" jäisi ulos CL-paikoilta.

Samaa mieltä Ipen kanssa Higuainin kyvyistä, kyvyttömyyksistä ja siitä että olispahan mielenkiintoinen hankinta. Mitä enemmän näitä huhuja on pyörinyt sitä enemmän miehen tulo on saanut aikaan positiivia viboja. Mies on vähän hukkunut aika ajoin Madridin valospotteihin vaikka maaleja onkin tullut kiitettävään tahtiin (tuntuu, että tarvitsee loistaakseen selkeän ykköshyökkääjän roolin eikä vuorotella jonkun kanssa siitä). Olen vähän turhankin innoissani jos 22 miljoonalla punnalla saadaan selväjärkinen loistava viimeistelijä joukkueeseen. Sopisi hyvin jengiin, teretulemast..

ps. hieman joutuu viilaa pilkkua tuosta viimeisestä CL-sijasta, että kyllähän Arsenal on selkeä suosikki siihen, vaikka Higuainia ei saataisikaan... Omasta ja kertoimienkin mielestä.