Jump to content
Sign in to follow this  
KyyhkyBoy

Paitsio FC PS3 | Season 13 - Uutta nousua hakemassa

Recommended Posts

Turbon kanssa eilen puhuttiin, että jamppa tulisi tänään viiteen mennessä linjoille ja siitä sitten pelataan kenties pieniä taukoja pitäen aina niin pitkään kun silmät pysyvät auki.

Pistän sulle The Reds kutsun Clubiin ja jos pelipaikkaa mietit niin ainakin siinä kärjen takana on yleensä vapaita paikkoja, eli LAM, CAM ja RAM. CM tai CDM ovat myös vapaana jos hieman alempana pelaaminen kiinnostaa.

Itse olen vetänyt nyt kärjessä, mutta voin tietysti siirtyä sieltä syrjäänkin jos joku välttämättä sinne haluaa. Clubin maalikuninkaan korvaaminen on tietysti vaativa homma ja kaikkien korvien väli ei välttämättä kestä näitä megaluokan paineita, joten jatkan piikissä erittäin mieluusti :shades:

Nyt tuli liityttyä jengiin ja väsäsin tuon pro-pelaajan samalla, tein näin alustavasti hyökkäävän keskikentän. Käyn nyt hakemassa safkaa ja tuun sitten vaikka viiden aikaan takaisin ohjaimen ääreen.

Nyt ei sitten pysty pelaamaan kun ei tahdo oikein pysyä kirjautuneena PSN Networkkiin ja yhteys EA:N servuihin katkee muutaman milsan välein. Enkä olisi tuntia pidempää edes ehtinyt pelata...Katotaan sitten ehkä huomen illalla tai sunnuntaina.

Turbon kanssa eilen puhuttiin, että jamppa tulisi tänään viiteen mennessä linjoille ja siitä sitten pelataan kenties pieniä taukoja pitäen aina niin pitkään kun silmät pysyvät auki.

Pistän sulle The Reds kutsun Clubiin ja jos pelipaikkaa mietit niin ainakin siinä kärjen takana on yleensä vapaita paikkoja, eli LAM, CAM ja RAM. CM tai CDM ovat myös vapaana jos hieman alempana pelaaminen kiinnostaa.

Itse olen vetänyt nyt kärjessä, mutta voin tietysti siirtyä sieltä syrjäänkin jos joku välttämättä sinne haluaa. Clubin maalikuninkaan korvaaminen on tietysti vaativa homma ja kaikkien korvien väli ei välttämättä kestä näitä megaluokan paineita, joten jatkan piikissä erittäin mieluusti :shades:

Mulla nyt hieman venähtää tuohon viiden jälkeen, mutta paikalle tulossa!

Itse tässä olen kelaillut, että voisin myös koittaa tuota kärkihyökkääjän paikkaa tai edes hieman ylemmäs nousta tuolta puolustusalueelta. Tullut tehtyä nyt viime päivinä kavereita ja botteja vastaan muutamia maaleja 40 jaardista sekä hieman lähempää, että ehkä se viime kauden maalinsylkemisdraivi alkaa kohta jälleen näkymään. Virtual Prolla nuo vedot ovat kyllä paljon vaikeampia toteuttaa, mutta nähtiinhän se jo toisessa ottelussa, että kyllä niitä maaleja syntyy sieltä hieman kauempaakin, kun sen ensimmäisen oman sain tehtyä.

Tai sitten jatkan tuolla puolustuksessa tai keskikentän pohjalla... Hmm.

Mukavasti meni pelit tänään, paljon tuli voittoja ja niissäkin missä voittoja ei tullut peli kulki hienosti. Parhaiten sujuu kun muistetaan pelata joukkueena ja pyytää boteilta helppoja passeja, mieluiten ihan viereen. Itelle tää ei oo niin vakavaa, mutta mukavampaa toki kun pelataan fiksusti eikä sooloilla läpi ottelua.

Huomenna voisi tulla enemmänkin äijiä mukaan kun tänään, neljä taisi olla parhaillaan. Ite tuun sitten kun heräilen tuossa puolilta päivin. Tulkaahan muutkin!

Hyvä että peli sujui! Itse en sittenkään ehtinyt enää paikalle, vaikka muuta lupailinkin valitettavasti. Huomenna on päivä aika täynnä, mutta illemmalla saattaisi aikaa FIFAilulle löytyä. :)

Aloitetaan nyt pelaamaan Marshallin, KyyhkyBoyn ja JMM:män kanssa, tulkaahan muutkin mukaan!

Itsellä on nyt kaksi viikkoa aikamoista häslinkiä ja peliaika jää hieman vähiin. Huomenna ja ylihuomenna koitan olla kuitenkin mukana. Sanotaanko, että tästä päivästä eteenpäin, jos kiinnostaa:

Tänään maanantaina: en päässyt

tiistai: kyllä pitäisi luonnistua

keskiviikko: kyllähän sitä voisi

torstai: no can do

perjantai: ei myöskään toimi

lauantai: illalla olisi ehkä mahdollista

sunnuntai: luonnistuu

maanantai: joo ollaan vielä mukana

tiistai: ei käy

keskiviikko: ei myöskään

torstai: ei vieläkään

perjantai: no en kyllä usko tähänkään

lauantai: iltamyöhään mayhaps jälleen

...ja sitten hyvin niin ja näin sunnuntain ja maanantain väli, kunnes taas pyrin entistä aktiivisemmaksi. ^^

Kirjoitin nyt tänne, ettei sitten tarvii erikseen kysellä. Koitan parhaani mukaan päästä, mutta aikataulut nyt seuraavat päivät ovat kiireisiä.

Ei ole näitä pelejä aiemmin tullut pelattua, joten kertokaas kuinka homma toimii. Yritin etsiä Paitsio FC:tä Pro clubeista, mutta en löytänyt. Lisäsin Jahnnyn nyt alkuun ainakin kaverilistalle.

Mitenköhän mä oon unohtanu koko FIFAn perkele :D Varmaa puoleen vuoteen koko konsoliinkaan koskenut.. Oiskohan nyt se hetki tarttua taas kapulaan, ja paskoa niitä tuttuun tahtiin :D Mites pelit menny, onko jengiä paljon yleensä paikalla ?

Mitenköhän mä oon unohtanu koko FIFAn perkele :D Varmaa puoleen vuoteen koko konsoliinkaan koskenut.. Oiskohan nyt se hetki tarttua taas kapulaan, ja paskoa niitä tuttuun tahtiin :D Mites pelit menny, onko jengiä paljon yleensä paikalla ?

Onhan meitä lähes aina ollut sen 3-8 tyyppiä ollut. Ja joo, kyllähän yksi Lindgren kentälle mahtuisi! Voiton puolella ollaan ja nousua kuutosdivisioonaan metsästetään huomenna. Yksi cup-voittokin on saatu pokaalihuoneeseen.

Onhan meitä lähes aina ollut sen 3-8 tyyppiä ollut. Ja joo, kyllähän yksi Lindgren kentälle mahtuisi! Voiton puolella ollaan ja nousua kuutosdivisioonaan metsästetään huomenna. Yksi cup-voittokin on saatu pokaalihuoneeseen.

Kuulostaa hyvältä :) Mä tässä nyt koitan joku päivä ton pelin ja ohjaimen hakea ni ilmestyn sinne chattiin sitte, sama varmaan vielä käytössä kuitenkin ?

Näin on tänä vuonna, että offline ja online erikseen. Itse tuskin jaksan kehittää melkeinpä ollenkaan tuota offline-puolta, aika menee Onlineen suurilta osin.

Tää on ihan mahtavaa, oli perseestä aikasemmin ku kaikki sai helposti vedettyä ne jannut jonneki 85-90 tasolle..

Kuulostaa hyvältä :) Mä tässä nyt koitan joku päivä ton pelin ja ohjaimen hakea ni ilmestyn sinne chattiin sitte, sama varmaan vielä käytössä kuitenkin ?

Teepä tuo! Ja joo, sama chat on vielä edelleenkin käytössä.

Sorit että lähdin yllättäen, netti sekoili ja sain vasta nyt toimimaan, enkä viitsi enää tänään tulla pelailemaan. Huomenna melko varmasti taas linjoilla!

Jees. Itse en huomenna tai ylihuomenna pääse, mutta lauantaina voi ehkä olla jo mahdollista. Jos ei, niin sunnuntai sekä maanantai olen taas kentällä.

Vaihdettiin tuota meidän keskikenttäpelaamista ticky-tacky-tyyliseen pallonhallintaan ja tulosta tuli. Voittoja ja tasureita, mutta yksi häviökin tuli listoille vastustajan päästessä yllättämään aivan viimeisillä minuuteilla tietokonepuolustajat. Pallonhallinta oli 60-68% välillä ja maalejakin syntyi 1-3 ottelua kohden. Ei nyt lähdetty kuitenkaan mitään suurempaa huorausta harrastelemaan vaan pidettiin palloa varmasti ja luotiin niitä paikkojakin vanhaan tapaan. Syöttötyyli nyt muuttui sellaiseksi yksinkertaiseksi viereen syöttö - ai ei onnistu - no takaisin kaverille - jaa nyt on tilaa - no sitten eteenpäin, ja kyllä ne paikat aukesivat. Hahmotkaan eivät väsy niin paljon, kun ei ole jatkuvasti sitä läpipalloa kaikki pistämässä muuta kuin ratkaisevassa syötössä. Toivottavasti muutkin voisivat hieman sisäistää tällaisen kärsivällisen pelinrakentelun. Kahdestaan Ipen kanssa koitettiin tuota aluksi, mutta oli aika puuduttavaa, vaikka 2-0 voittoko siitä sitten tuli 66% hallinnalla. Botit kun vievät tuota pelitempoa kovin paljon kyseisessä taktiikassa. Toisaalta heti PE:n tullessa mukaan taktinen tyyli pysyi samana, mutta pelitempo muuttui huomattavasti.

Pikku hiljaa tuo guardiolarodgersmainen pelityyli alkaa olemaan ohitse, mutta videopelissä tämä on omasta mielestäni se juttu, jolla voitaisiin dominoida! Tai dominoitiin jo, mutta pidemmällä ajalla voisi olla oikea ratkaisu. Itse ainakin olen kironnut usein, kun meitä on ollut se 6-8 paikalla ja aikamoista sähläystä ollut. Jos ei pidettäisi kiirettä ja myllytettäisiin kärsivällisesti joillekin kolmesta ylimmästä pelaajasta se paikka, niin ei tulisi sitä sähläystä suuremmallakaan porukalla. Mielipiteitä?

Kusisin ainakin itse hunajaa, jos tullessani takaisin parin päivän tauon jälkeen voisi tuota vielä harrastaa ja mahdollisimman moni olisi päässyt tuohon sisälle. Itse siirryin keskikentälle paikalle RCM, jossa otin palloa hakevan roolin alempaa, mutta jatkossahan tuon hoitaisi tasaisesti myös CDM sekä LCM.

Tietysti toivon, että jos tällä saataisiin joukkue hitsautumaan (hauskaa, että puhun videopelistä näin), niin jatkossa voitaisiin koittaa muitakin taktiikoita. Tämä pallonhallintajalkapallo nyt on vain niin yksinkertainen asia, että sen voi oppia, vaikka esikouluikäinen.

Tässä video, jolta meidän peli suht paljon näytti tänään. Aloittakaa katsominen kohdasta 4:20, ja vaikka videossa onkin vielä viime vuoden versio, niin kyllä se totta kai aivan samanlailla toimii nykyäänkin - ellei paremmin syöttöjen ollessa aidompia.

[video=youtube;i-TZ8ApVs4g]http-~~-//www.youtube.com/watch?v=i-TZ8ApVs4g

Totta kai hoidetaan omalla tyylillä ja hieman suoraviivaisempana nuo maalipaikkojen luomiset, mutta kärsivällisyys on niin suuri avainsana, että sitä tuolla keskikentän paikkeilla ja vastustajan puoliskolla tulisi harrastaa.

Väsytetään vastustajat, pidetään palloa, luodaan paikat, voitetaan kaikki mahdollinen!

Allez Par...Paitsio!

Hiljaista on ilmeisesti ollut, mutta putoamisuhan alla ollaan näköjään itse pelissä, mitä tässä nyt katselen. Ajattelin tänään hieman pelailla, jos porukkaa saataisiin kasaan, niin hommataan tuo naurettava yksi piste yhdestä ottelusta, ettei tarvitse täysin silmiä hävetä päästä tuon 2-3-4 tulostaulukon takia eikä tarvitse pudota takaisin seitsemänteen divisioonaan.

Mites muut?

E: Ollaan tosiaan Ipen kanssa jo paikalla, mutta käydään hoitamassa vähän omia asioitamme. Ippe sanoi, että menee joku about 15-20 minuuttia, itsellä joku 20-25 minuuttia. Online on myös sulppanronronronro ja puutarhajynssi, mutta eivät ainakaan vielä ilmoittanut mitään, kun kyselin.

Hiljaista on ilmeisesti ollut, mutta putoamisuhan alla ollaan näköjään itse pelissä, mitä tässä nyt katselen. Ajattelin tänään hieman pelailla, jos porukkaa saataisiin kasaan, niin hommataan tuo naurettava yksi piste yhdestä ottelusta, ettei tarvitse täysin silmiä hävetä päästä tuon 2-3-4 tulostaulukon takia eikä tarvitse pudota takaisin seitsemänteen divisioonaan.

Mites muut?

E: Ollaan tosiaan Ipen kanssa jo paikalla, mutta käydään hoitamassa vähän omia asioitamme. Ippe sanoi, että menee joku about 15-20 minuuttia, itsellä joku 20-25 minuuttia. Online on myös sulppanronronronro ja puutarhajynssi, mutta eivät ainakaan vielä ilmoittanut mitään, kun kyselin.

Teen rapoa Malin matsista ja hoidan samalla pari juttua, sen jälkeen voisin tulla myös pelailemaan!