Jump to content
Sign in to follow this  
zekron

Paras futiskenkä merkki

Recommended Posts

Ite käytän tällasia Puman Powercatteja: http://www.brandos.fi/puma/powercat-312-fg-102478-wht-royal/a54439

Ite oon ollut erittäin tyytyväinen näihin popoihin, vedot ja keskitykset lähtee hyvin. Pallo pysyy ihan myös hallinnassa. Hinta ei myöskään ole mikään suolanen. Kävi myös sillälailla hyvä säkä että sain noi ilmatteeks. Olin meinaa Sportiasta ostanut toiset Pumat (ei Powercat) mutta ne meni sitten ihan rikki ja korvaukseksi sain noi. Vois melkeen sanoa että parempaan kenkään vaihtu.

En kovin useasti kenkää vaihda, silloin kun kenkä alkaa mennä sellaiseen kuntoon ettei pelailee pysty niin vaihto tapahtuu.

Mutta Puma Powercatille 8/10, hieno ja hyvä kenkä!

http://www.prodirectsoccer.com/Products/Nike-Football-Boots-Nike-Tiempo-Legend-IV-FG-Firm-Ground-Soccer-Cleats-WhiteBlackTotal-Crimson-56836.aspx

Todettu yhdeksi parhaimmista, mitä olen itse käyttänyt, vaikka en niin paljoakaan pelaa. Mukavat jalassa, johon itse kiinnitän paljolti huomiota. Suosittelen muutenkin Niken Tiempo -mallistoa! Muut mallistot mitä olen käyttänyt ovat olleet Adidaksen Predatorit ja Niken T90:it. Molemmat todettu myös hyviksi. :thumbsup1:

Unohin laittaa noi omat nappikset joten tässä ne ny o eli itellä on adidas predator absoladot http://www.soccerpro.com/adidas-Predator-Absolado-LZ-TRX-Firm-Ground-Soccer-Cleat-Bright-Blue-with-Running-White-and-Infrared-p13005/ ostin ne tosin stadiumista 19 €. Kengät ovat todella uudet ja ovat parhaat mitä olen käyttänyt. Vedot lähtevät todella hyvin.

Lisää vain merkkejä ja malleja ja vähän miksi ne ovat hyvät:)

Minä pelaan sekä ne harvat futismatsit, joita vielä pelaan, että futsal-matsit Umbroilla. Ja molemmissa noin yhtä numeroa liian pienillä, mikä kuitenkin tuntuu maalivahdille sopivalta. Mutta kynnet on välillä kovilla.

Ja niin miksi. Kai se on ollut yhdistelmä miltä tuntuu jalassa ja mitä maksaa.

Hanskoissa muuten olen nyt löytänyt Liverpoolissa käydessäni Sondico-merkin. Minulla on pelihanskoina sellaiset, joissa on sormissa metallivahvikkeet. Suomesta on vaikea löytää mun käsiin sopivia hanskoja, ne ovat yleensä joko liian lyhytsormisia tai liian leveitä. Sportsdirect.com niitä myy ainakin ja sieltä niitä on saanut tosi halvalla. Katselin sieltä niiden sivuilta, että mallin nimi taitaa olla Sondico Aqua Spine Goal Keeping Gloves. Ainakin kuva näyttää samalta. Myyvät netissä 12 punnalla nyt niitä. Kaupassa taisi olla ehkä pari puntaa kalliimpia, mutta eihän hanskoja voi ostaa kokeilematta. Väittävät, että nämä olisivat oikeasti 50 punnan hanskat myös täällä Sondicon sivuilla, joissa niitä myydään myös 12 punnalla http://store.sondico.com/football/goalkeeping. Tiedä siitä ohjehinnasta, mutta Suomesta olisi kyllä vaikea saada yhtä hyviä hanskoja alle 50 euron. Treeneissä käytän Reucsh-hanskoja, joilla pelasin ennen. Nekin löysin joskus Sportsdirectin myymälästä Liverpoolista. Hyvät on nekin.Reuscheista taisin maksaa kyllä enemmän kuin Sondicosta. Ostin uudet pelihanskat, kun niissä Reuscheissa a) alkoi sauma ratketa ja B) pinta kulua.

Aiemmin muuten taisin käyttää Uhlsportin hanskoja ensin ja sitten ostin kerran Niken naisten hanskat, kun niissä oli riittävän kapeat ja pitkät ennen kuin sitten löysin ensin nämä Reushit ja lopuksi Sondicot.

Sondico on vissiin tuolla sportsdirectissä vähän samanlainen kaupan oma "halpismerkki" kuin vaikka SOC Stadiumissa. Tekee vähän kaikkea. Ihan ok hinta/laatu kokemuksia on mullakin kyseisestä merkistä. Tosin vain treenipaitojen ja kompressiokalsareiden osalta.

Ja jottei menis ihan offtopiciksi niin Umbron tossut mahtuu lestinsä puolesta parhaiten meikäläisen lättäjalkaan.

Sondico on vissiin tuolla sportsdirectissä vähän samanlainen kaupan oma "halpismerkki" kuin vaikka SOC Stadiumissa. Tekee vähän kaikkea. Ihan ok hinta/laatu kokemuksia on mullakin kyseisestä merkistä. Tosin vain treenipaitojen ja kompressiokalsareiden osalta.

Ja jottei menis ihan offtopiciksi niin Umbron tossut mahtuu lestinsä puolesta parhaiten meikäläisen lättäjalkaan.

Kompressiokalsarit, the fuck? Miks kukaan nyt sellaisia haluais käyttää :D Ajatuskin jo tuntuu epämukavalta... Vai onks tää joku uus seksijuttu?

Kompressiokalsarit, the fuck? Miks kukaan nyt sellaisia haluais käyttää :D Ajatuskin jo tuntuu epämukavalta... Vai onks tää joku uus seksijuttu

Ei ne munista purista, vaan reisistä. Tai voi tosin olla että meikäläisen genitaalit on sen verta pienikokoiset ettei se puristus silleen tunnu. Ja voi olla placebovaikutustakin, mutta itsellä on kokemuksia että vanhan äijän nivuset ja reidet kestää vähän paremmin tuommosten "tukihousujen" kanssa.

Ei ne munista purista, vaan reisistä. Tai voi tosin olla että meikäläisen genitaalit on sen verta pienikokoiset ettei se puristus silleen tunnu. Ja voi olla placebovaikutustakin, mutta itsellä on kokemuksia että vanhan äijän nivuset ja reidet kestää vähän paremmin tuommosten "tukihousujen" kanssa.

Onks ne niinkun shortsit, mutta toi kalsarinimitys tulee sitten siitä, että niitä pidetään normi shortsien/housujen alla? Pelästyin jo, että ne on speedomalliset ja puristaa sitten vehkeitä samalla. Teoriassahan se voisi lisätä sielläkin verenkiertoa ja olla jollekin hyödyksi...

Onks ne niinkun shortsit, mutta toi kalsarinimitys tulee sitten siitä, että niitä pidetään normi shortsien/housujen alla? Pelästyin jo, että ne on speedomalliset ja puristaa sitten vehkeitä samalla. Teoriassahan se voisi lisätä sielläkin verenkiertoa ja olla jollekin hyödyksi...

Just sellaset, about polvitaipeeseen asti lahje.

Compression_shorts__33284_zoom.jpg

Pistin pari kuvaa Pool ketjuunkin ja ihan komeat kengät ovat kyllä. Ei vaan taida olla edes myynnissä vielä.

Samaan tuoteperheeseensän kuuluu, niin ikään ensimmäisenä maailmassa lanseerattu nappis & sukka hybridi:

90f6eabfa66d0a17b11adcd65752cc8d.png

Olen tässä nyt kaksi kolme vuotta eri Adidaksen Predatoreilla potkinut, mutta uudet kengät olisi harkinnassa, jotka eivät Predatorit ole, kun nykyään nekin on ihme muovihärpäkkeitä. En tiedä sitten, että onko hieman lättäjalka, mutta turhan useat kengistä on nykyään jotain ihme materiaaleja ja esimerkiksi mitään Niken Hyper Venomeja en saisi omaan jalkaani koskaan. Puman Powercatit ilmeisesti ihan jalkaan muotoutuvat ja olen niitä miettinytkin.

Sitten on tullut tavaksi, että nivelsiteet menevät vähintään kaksi kertaa kummastakin jalasta vuoden sisään, niin pohdin olisikohan kengillä jotain eroa? Paha uskoa ja erilaisilla tukivirityksillä olen yleensä pelaillut, mutta tuli mieleen tuosta ylempänä olevasta kuvasta. Mikä se uusi kenkä mahtoikaan olla, jossa on jonkinlaista vartta?

Sitten on tullut tavaksi, että nivelsiteet menevät vähintään kaksi kertaa kummastakin jalasta vuoden sisään, niin pohdin olisikohan kengillä jotain eroa? Paha uskoa ja erilaisilla tukivirityksillä olen yleensä pelaillut, mutta tuli mieleen tuosta ylempänä olevasta kuvasta. Mikä se uusi kenkä mahtoikaan olla, jossa on jonkinlaista vartta?

Kyllähän kengillä voi hyvinkin olla merkitystä. Nykyään kun näistä yritetään tehdä mahdollisimman ohuet ja kevyet niin eivät ne kauheasti jalkaa enää pysty tukemaan. Mutta tosiaan, kuten sanottua, näissä futiskenkämerkeissäkin on onneksi eroja. Itsellä istuvat tuollaiset ohuet ja tiukat kengät paremmin jalkaan, mitä nyt on tullut vähän joskus testailtua. Noilla saa ainakin omalle jalalle sellaisen luonnollisemman kosketuksen palloon, eli mahdollisimman lähelle sitä että siinä ei olisi kenkää ollenkaan.

Mutta kyllähän kenkien hinnasta, merkistä, istuvuudesta ja huoltamisesta on paljon kiinni loukkaantumiset sun muut. Ja tämä pätee myös mm. ihan perus lenkkareihinkin. Tuli mieleen hyvä esimerkki, NBA:ssa pelaava Stephen Curry jolla on monenlaista jalkavaivaa ollut vuosien aikana (nilkoissa?), joka on johtunut täysin siitä että miehelle ei ole saatu riittävän tukevaa kenkää jalkaan.

Mikä se uusi kenkä mahtoikaan olla, jossa on jonkinlaista vartta?

Katele vaikka ProDirectSoccerista eri kenkiä. Sieltä luulisi löytyvän melkein kaikki tällä hetkellä myynnissä olevat kengt ja joitakin vanhoja malleja tarjouksella. Itse ostin kerran sieltä kustomoidut Predatorit, mutta ei ne koskaan oikeen tuntuneet omaan jalkaan sopivilta. Jos joku tunnustautuu kovaksi ippe -faniksi, niin voin myydä kyseiset kengät "ippe #19" teksteillä eteenpäin, ei tule muuten toisia samanlaisia vastaan :)

Täällä taas myynnissä kuluneet Predatorit Henry #14 nimmarilla ;) Predatorit on itselleni olleet jo useamman vuoden ne parhaat ja oikeat. Jahnnyn kanssa kärsitään vähän samoista lättäjalkaongelmista, en tosin paljon noita muovinappiksia ole kokeillutkaan, mutta ennakkoajatus on että ei sovi jalkaan. Saa nähdä pitääkö lähtä kesällä testailemaan sellaisia, tai sitten vaan pitää toivoa köyhänä työttömänä Adidasten kestävän vielä yhden kesän.