Jump to content
Sign in to follow this  
Webmaster

vBulletin 5 - siitä viis

Recommended Posts

Nyt on viikon painit painittu ja kaikki on mullin mallin ja täysin heikun keikun. Kello on yli 12, olen keskiviikon täysin kiinni, mutta sen jälkeen aletaan fiksaamaan ja muokkaamaan.

Osa vanhoista palikoista on poissa, eikä koskaan palaa - saa kuitenkin toivoa ja pitääkin!!! Kaikki bugit ja muut scheisset myös tänne, koitetaan fiksata niitä!

Muistakaa, että nyt ollaan ikään kuin uudella pohjalla, ja tämän tarkoituksena on parantaa foorumia pitkässä juoksussa, ei ensi viikolla. Vanha foorumi kävi vaikeaksi hallita kaikkien viritysten vuoksi.

Dodii! Katsotaan miten tämä tästä muotoutuu! Positiivista kuitenkin, että hengissä ollaan vielä!

Jees :)

Jos joku ihmettelee miksi kesti niin hitosti, niin täydellisessä kuviossahan palvelin tuki on Suomessa, jossa Zoner on hienosti jeesannut 8-~19 - vBulletinin tuki on jenkeissä, joten he toimivat about 19-05. Jokainen kyssäri sitten pallotettiin edes takaisin.

Jonkun aikaa sitä ehti jo pelästyä, että menikö koko foorumi nurin. Hieno homma, että ollaan taas linjoilla. Palataan noihin toiveisiin ja kehitysehdotuksiin tossa loppuviikosta, jahka ensin saatte homman skulaamaan....

Ainakin tällä hetkellä näkyy vähän heikosti useampi sivuisen topicin jälkimmäiset sivut ensimmäisen jälkeen, mutta tuo varmaan olikin jo tiedossa.

Ainakin tällä hetkellä näkyy vähän heikosti useampi sivuisen topicin jälkimmäiset sivut ensimmäisen jälkeen, mutta tuo varmaan olikin jo tiedossa.

Juu ei ollut tiedossa :) Mikään bugi ei ole tiedossa...

Ja itse asiassa just huomasin, että väliaikaisratkaisuna tuon saa kuntoon kun topicissa kirjoittaa sivunumeron kenttään itse, niin oikea kokonaissivumäärä tulee näkyviin.

Ja itse asiassa just huomasin, että väliaikaisratkaisuna tuon saa kuntoon kun topicissa kirjoittaa sivunumeron kenttään itse, niin oikea kokonaissivumäärä tulee näkyviin.

Toinen mikä tuntui toimivan, on "Latest Activityn" klikkaaminen.

Ilmeisesti se kohta josta on palautettu on vappuaatto. Ainakin Hammers-ketjusta on kaikki sen jälkeinen sekoilu häipynyt bittiavaruuteen.

Pari viestiä jäi puuttumaan - uudelleen ei alusta aloiteta :)

Sinänsähän tuossa oli viikon kuolemakin välissä :)

Nyt en löydä kohtaa, jossa saisin keskustelut näkymään niin, että uusin viesti on ensimmäisenä. Edellisessä ja sitä edellisessä versiossa se onnistui ihan helposti. Rehellisesti sanottuna vituttaa, kun tyrkylle tulee joku iän ikuisen vanha viesti ja systeemissä ei ole järkevää keinoa päästä uusimpaan viestiin, joka on ehkä jossain sivulla 42. Esimerkiksi äsken päädyin johonkin Liverpoolin tämän kauden ja LFC Paitsio Suomen ensimmäiseen viestiin ja muuta keinoa mennä eteenpäin ei näyttänyt olevan kuin nuolella sivu kerrallaan. Olen yrittänyt filtteriä vääntää sopivaksi, mutta ei toimi niin kuin haluaisin. Enkä nyt löytänyt sitäkään "täppää", josta voisi klikata viimeiseen postiin. Onko tämä systeemi tällä lailla mätä vai olenko vaan niin saatanan tyhmä.

Nyt en löydä kohtaa, jossa saisin keskustelut näkymään niin, että uusin viesti on ensimmäisenä. Edellisessä ja sitä edellisessä versiossa se onnistui ihan helposti. Rehellisesti sanottuna vituttaa, kun tyrkylle tulee joku iän ikuisen vanha viesti ja systeemissä ei ole järkevää keinoa päästä uusimpaan viestiin, joka on ehkä jossain sivulla 42. Esimerkiksi äsken päädyin johonkin Liverpoolin tämän kauden ja LFC Paitsio Suomen ensimmäiseen viestiin ja muuta keinoa mennä eteenpäin ei näyttänyt olevan kuin nuolella sivu kerrallaan. Olen yrittänyt filtteriä vääntää sopivaksi, mutta ei toimi niin kuin haluaisin. Enkä nyt löytänyt sitäkään "täppää", josta voisi klikata viimeiseen postiin. Onko tämä systeemi tällä lailla mätä vai olenko vaan niin saatanan tyhmä.

On tää niin sekava, että en mä löydä mittään mistään =)

Ei toimi mulla noi uudet viestit "napit", joten vaikeeta on keskustelujen seuraaminen.

Meikä tulee back sitten kun foorumi saatu taas kuosiin. Palataan....

Olen yrittänyt filtteriä vääntää sopivaksi, mutta ei toimi niin kuin haluaisin. Enkä nyt löytänyt sitäkään "täppää", josta voisi klikata viimeiseen postiin. Onko tämä systeemi tällä lailla mätä vai olenko vaan niin saatanan tyhmä.

Varmaan jokainen joutuu nyt hieman nöyrtymään systeemin edessä, ei kuitenkaan kannata tyhmäksi sen takia vielä itseään tituleerata. Kirosanoja on täälläkin päässä lennellyt jo useasti. En tiedä onko tämä nyt se "helpoin" tapa tällä hetkellä mennä aina uusimpaan postaukseen, mutta itse ainakin filtteroin sieltä halutusta keskustelutopicista joko "today", "last week" tai "last month", jotta pääsee viimeisimmälle sivulle.

Kokeilin joo aikarajausta, mutta tämän tauon takia sen seurauksena ei tullut juuri mitään näkyviin ainakaan tuolla Liverpoolin puolella. Olisi hyvä, jos siitä vanhasta osoitteesta olisi ollut edelleenohjaus uuteen osoitteeseen. Itsellä ne bookmarksit tai suosikit tai mitä ne nyt missäkin ovat veivät vain umpikujaan. Voipi olla, että ainakin Poolin kannattajat ovat tämän takia edelleen eksyksissä ja luulevat, että tämä Foorumi on yhä nurin. Persele. Tämähän rupesi menemään työn teoksi. Yleensä lähetän tällaisista neuvoista laskun. Paitsi silloin, kun työ on meidän vastuulla, koska silloin ei tapahdu tällaisia virheitä.

Tosiaan sen "mene viimeisimpään viestiin" -namiskan voisi laittaa takaisin mitä pikimmiten. En tiedä voiko tämän vaihtaa itse jostain, mutta olen tottunut siihen, että viimeisin viesti on alhaalla ja rullaamalla alas tulee uudempia viestejä. Nyt viimeisimmät viestit ovat ylhäällä. Sekä ainakin joissakin Liverpoolin ketjuissa ketjun avausviesti on sivun ylimpänä vaikka oltaisiinkin ketjun viimeisellä sivulla.

Nuo kun saisi kuntoon niin homma olisi taas asteen verran mukavempaa.

Niin ja tosiaan foorumin vanhaan osoitteeseen voisi laittaa jonkun uutisen, että oimii nykyään täällä. Itsellä oli foorumi tietty suosikit -palkissa ja vasta eilen tuli hoksattua tulla sivulle eri kautta.

Niin ja tosiaan foorumin vanhaan osoitteeseen voisi laittaa jonkun uutisen, että oimii nykyään täällä. Itsellä oli foorumi tietty suosikit -palkissa ja vasta eilen tuli hoksattua tulla sivulle eri kautta.

Sama homma täällä, itsellänikin kirjanmerkeissä taisi olla paitsio.com/foorumi tjsp, ja tyhjää näytti. Melkein sorruin siirtymään lukijasta kirjoittajaksi kilpailijan leirissä, mutta jospa tälle uudelle versiolle antaisi mahdollisuuden.

Sama homma täällä, itsellänikin kirjanmerkeissä taisi olla paitsio.com/foorumi tjsp, ja tyhjää näytti. Melkein sorruin siirtymään lukijasta kirjoittajaksi kilpailijan leirissä, mutta jospa tälle uudelle versiolle antaisi mahdollisuuden.

Itse nyt olen sinne toisella nimimerkillä jotain joskus kirjoitellutkin, mutta Poolin ja yleensä Valioliigan ketjuissa taso ei päätä huimaa. Enemmän se on siellä sellaista, että kilpailevan joukkueen kannattajat vittuilevat mistä nyt milloinkin ja siinä samalla joku yrittää joskus kirjoittaa asiaakin. Kirjoitan mielummin tänne Paitsioon vaikka täälle olisi kolme jamppaa jotka niitä viestejä lukee.

Kiitokset nopeista korjauksista!

En edelleenkään ymmärrä tätä. Jotain opin taas, kun kokeilin. Kun menee tuonne kohtaan Forums, voi nimittäin valita, että viimeiset viestit tulevat näkymään etusivulla ensimmäisenä kuten minulla oli aiemminkin, mutta en löytänyt keinoa, jossa saisi sen asetuksen tallennetuksi. Lisäksi ominaisuus ei toimi, kun menee johonkin foorumiin sisälle. Höh

Täsmennystä vielä, että kun klikkaa Forums ja sitten Uudet aiheet, pystyy sitten tekemään tuon mainitsemani valinnan.

En pysty kirjautuneena lukemaan joidenkin ketjujen postauksia, mutta offline tilassa onnistuu. Joku bugi?

Mikään aktiivikirjoittaja en viime aikoina ole ollut mutta seuraan foorumia kyllä päivittäin ja olisi kiva päästä lukemaan postauksia kaikkialta.