Jump to content
Sign in to follow this  
LowRidingMonkey

Chelsea 2013-2014 - Mourinhon paluu

Recommended Posts

Ramiresin punaista en nähnyt joten paha siihen mitään kommentoida. Ymmärrän kuitenkin, että keittää hieman yli ja silloin tulee ylilyöntejä.

: D kumma juttu ettei tuota ymmärrystä liikene muiden joukkueiden pelaajia kohtaan..

Oisko vaikka esimerkkejä heittää?

Otetaan vaikka Suarez esimerkiksi.

Olet jo ennen Suarezin puremisiakin kirjoitellut Poolin osioon ja tännekin inhosi miestä kohtaan ja kuinka hänen temppusa ovat Luisille vain osa persoonaa ja muuta jargonia.. Enkä nyt pelkästää Suarezin takia tässä kirjoittele vaan löytyy niitä muitakin. Aina on vika siinä pelaajassa joka ei satu ylläpitämään Lontoon sinistä paitaa. Sellaiset kuitataan "sattuu ja tapahtuu" kommenteilla.

Otetaan vaikka Suarez esimerkiksi.

Olet jo ennen Suarezin puremisiakin kirjoitellut Poolin osioon ja tännekin inhosi miestä kohtaan ja kuinka hänen temppusa ovat Luisille vain osa persoonaa ja muuta jargonia.. Enkä nyt pelkästää Suarezin takia tässä kirjoittele vaan löytyy niitä muitakin. Aina on vika siinä pelaajassa joka ei satu ylläpitämään Lontoon sinistä paitaa. Sellaiset kuitataan "sattuu ja tapahtuu" kommenteilla.

No Suarezin tapauksessa noita tempauksia on vaikea ymmärtää. Jos kaveri lähtee ilman agitaattoria puremaan vastustajaa niin ei siinä tapauksessa voi kuin pyöritellä päätä ja ihmetellä. Mun mielestä nämä liukkarit ja vastaavat menevät eri kategoriaan. Kuten sanoin niin kun keittää yli niin tapahtuu ylilyöntejä. Ja sama koskee kyllä muitakin pelaajia kuin Chelseassa pelaavia. Haluaa sitä uskoa tai ei.

No Suarezin tapauksessa noita tempauksia on vaikea ymmärtää. Jos kaveri lähtee ilman agitaattoria puremaan vastustajaa niin ei siinä tapauksessa voi kuin pyöritellä päätä ja ihmetellä. Mun mielestä nämä liukkarit ja vastaavat menevät eri kategoriaan. Kuten sanoin niin kun keittää yli niin tapahtuu ylilyöntejä. Ja sama koskee kyllä muitakin pelaajia kuin Chelseassa pelaavia. Haluaa sitä uskoa tai ei.

Eli Suarezia kohtaan ei esim. Ivanovicin toimesta ole pelattu pientä sikaa ja tultu jaloille koko ajan? En tiedä, mutta voisin kuvitella että sellainenkin turhauttaa. Enkä tässä nyt puolustele Suarezia.

Ramires ei mitään liukkaria tehnytkään, vaan hyppäsi ilmaan ja sitten tamppasi alle tulevan pelaajan jaloille surutta. Yhtä vakavaa sellainenkin on kuin esim. toisen pureminen, vaikka pureminen onkin eettisesti siten omassa luokassaan. Ramires olisi kuitenkin voinut mahdollisesti aiheuttaa pitkän saikun vastustajalle, ehkä jopa murtaa luita.

Mutta nämä on mielipideasioita, eikä sillä, totta kai seurojen fanit katsoo asioita värilasien läpi. Itsekin syyllistyn siihen. 

Kyllä siellä varmasti vähän jaloille tultiin (niin kuin jokaista hyökkääjää Valioliigassa), mutta mitään suoraa agitaattoria en tuossa tilanteessa muista. Suarez vaan jostain syystä päätti purra vastustajaa. Ja se olikin mun pointti. Itse ainakin pidän liukkarin/myöhästyneen taklauksen vielä ihan ymmärrettävänä reaktiona, mutta siinä vaiheessa kun aletaan puremaan vastustajaa niin sitä ei voi käsittää. Enkä mä nyt muista kunnolla, mutta Liverpoolin ketjussahan taidettiin tuolloin pitää Suarezin puremista pikkujuttuna ja pelikieltoa vääryytenä. En muista olitko yksi näistä, mutta siitä vaikkapa esimerkki toiseen suuntaan miten ne punapaitaset eivät siellä teidän ketjussa toimi koskaan väärin. Ja Suarez on muuten tästä erittäin hyvä esimerkki.

Kyllä siellä varmasti vähän jaloille tultiin (niin kuin jokaista hyökkääjää Valioliigassa), mutta mitään suoraa agitaattoria en tuossa tilanteessa muista. Suarez vaan jostain syystä päätti purra vastustajaa. Ja se olikin mun pointti. Itse ainakin pidän liukkarin/myöhästyneen taklauksen vielä ihan ymmärrettävänä reaktiona, mutta siinä vaiheessa kun aletaan puremaan vastustajaa niin sitä ei voi käsittää. Enkä mä nyt muista kunnolla, mutta Liverpoolin ketjussahan taidettiin tuolloin pitää Suarezin puremista pikkujuttuna ja pelikieltoa vääryytenä. En muista olitko yksi näistä, mutta siitä vaikkapa esimerkki toiseen suuntaan miten ne punapaitaset eivät siellä teidän ketjussa toimi koskaan väärin. Ja Suarez on muuten tästä erittäin hyvä esimerkki.

Niin, sanoinkin jo että fanit katsoo värilasien läpi.

Mun mielestä jonkin rikkeen toteutustapa on ihan samantekevä, jos vastustajalle kuitenkin käy/voi käydä huonosti. Ja sain kyllä teksteistäsi sellaisen käsityksen, että Chelsean pelaajilta on ihan "ok" käydä kierroksilla, mutta muiden joukkueiden pelaajilla ei.

Kyllä siellä varmasti vähän jaloille tultiin (niin kuin jokaista hyökkääjää Valioliigassa), mutta mitään suoraa agitaattoria en tuossa tilanteessa muista. 

:icon_lol:

https://vine.co/v/MbVQUAIb1F6

Ramiresilla ei nyt tuossa tilanteessa ollut mitään aikomustakaan pelata palloa. Katse suoraan kohti Delphin nilkkaa ja varsin ruma hyppy päälle. Hyvä ettei luita murtunut. Ja onneksi missaa Arsenal-matsin. 

Niin, sanoinkin jo että fanit katsoo värilasien läpi.

Mun mielestä jonkin rikkeen toteutustapa on ihan samantekevä, jos vastustajalle kuitenkin käy/voi käydä huonosti. Ja sain kyllä teksteistäsi sellaisen käsityksen, että Chelsean pelaajilta on ihan "ok" käydä kierroksilla, mutta muiden joukkueiden pelaajilla ei.

Mistä ihmeestä tästä sitten kinastellaan? Aloitetaan homma sillä, että syytetään minua siitä, että en näe Chelsean pelaajien toiminnassa mitään väärää, mutta hetkeä myöhemmin sanotaan, että kaikki fanit tekee samaa? Kinastellaan vaan kinastelemisen takia? No, kyllä sekin mulle sopii.

Itse mietin asiaa sen kautta miten itse tilanteessa toimisin. Jos vituttaa kentällä niin vedänkö mielummin vähän rajumman taklauksen vai käynkö puremassa vastustajaa? Mun kohdalla päätyisin ensimmäiseen vaihtoehtoon ja sitä kautta voinkin enemmän ymmärtää tälläisiä tapauksia kuin jotain Suarezia. Ehkä sä sitten katsot asian toisella tavalla ja sun mielestä pureminen on se luonollisempi reaktio tuollaisessa tilanteessa.

Ja sillehän minä en voi mitään, että sinä olet asian käsittänyt väärin. "Ymmärrän Ramiresin reaktion. Ymmärrän myös muiden joukkueiden pelaajien reaktion vastaavanlaisessa tilanteessa". Noinko mun pitäisi sitten jatkossa kirjoittaa, että jengi ei saa väärää käsitystä?

Ramiresin silmistä en näe mihin tarkalleen katsoo, mutta siinä jalkojen kohdalla on myös se pallo. Punaisen kortin arvoinen suoritus, mutta kyseessä on ihan normaali pelitilanne ja en lähtisi tuon perusteella vetelemään johtopäätöksiä siitä miten Ramires tarkoituksella haluaa tulla jaloille. (Ja vaikka kyseessä olisi toinen pelaaja toisesta joukkueesta niin sama pätisi myös siihenkin ;)).

Richard Keys twiittaili, että Foy on kertonut nähneensä Maticin käsivirheen. Toki Foy ensin näytti, että maali hyväksyttiin joten mitäköhän helvettiä :lol: Avustava jos tuon muka näki niin se meni sitten arvalla. Sieltä missä seisoi ei kyllä varmuudella pystynyt sanomaan mitään.

Eniten se, että raivoat vaikka Suarezin teioista, ja sitten omat selviää olankohautuksella, ottaa päähän.

Ja niin, kyllä mä ainakin mielummin purisin, kun alkaisin valtoimenaan heittelemään mitään taklauksia tai tallomisia. Niissä voi kun oikeasti sattua, en toki tiedä esim. Ivanovicin kipukynnystä.

Ja aikaahan tossa Ramiresilla oli vaikka kaatua turvalleen tai jtn kuin että iskeä nappulat suoraan jaloille. Omapahan on mielipiteesi, mutta kas kummaa miten ei lähdetä vetämään johtopäätöksiä teon tahallisuudesta..

Mä mielestäni jo selitin miksi "raivoan" Suarezin teoista ja jotkut toiset pelaajat selviävät vähemmällä. Ehkä sä taas käsitit väärin? Tässä uudessa softassakin varmaan löytyy se ignore-toiminto jolla saa vaikka ne mun viestit piiloon niin ei tarvitse kiinnittää niihin huomiota.

Ja kun katsoo vaikka miten noi ammattipelaajat toimivat kentällä niin aika usein se reaktio on tosiaan se myöhäinen taklaus kuin vastustajan pureminen. Antanee jotain osviittaa siitä mitä suurin osa ihmisistä pitää normaalimpana käytöksenä.

Kuin paljon sitten ottaa päähän sun omat kirjoitukset kun kerta teet aivan samalla tavalla kuin mistä minua syytät.

Mä mielestäni jo selitin miksi "raivoan" Suarezin teoista ja jotkut toiset pelaajat selviävät vähemmällä. Ehkä sä taas käsitit väärin? Tässä uudessa softassakin varmaan löytyy se ignore-toiminto jolla saa vaikka ne mun viestit piiloon niin ei tarvitse kiinnittää niihin huomiota.

Ja kun katsoo vaikka miten noi ammattipelaajat toimivat kentällä niin aika usein se reaktio on tosiaan se myöhäinen taklaus kuin vastustajan pureminen. Antanee jotain osviittaa siitä mitä suurin osa ihmisistä pitää normaalimpana käytöksenä.

Kuin paljon sitten ottaa päähän sun omat kirjoitukset kun kerta teet aivan samalla tavalla kuin mistä minua syytät.

Olen sananvapauden puolella.

Niin on, siitä voidaan toki pohtia tekeekö se että joku juttu on yleistä hyväksytympää kuin yksittäistapaukset. Näen toki jo silmissäni kuinka PE tulisi Pool osioon kuittaamaan jos Suarez olisi tehnyt saman vaikka Hazardille kuin Ramires tänää Villa pelurille niin "ylilyönteinä, jotka on ymmärrettäviä".

En välttämättä teekään, oletan vain niin koska olen intohimoinen futisseuraaja. Aika tekopyhää olisi väittää, että katsoisin asioita puolueettomalta kannalta.

Jep, eiköhän se olis Merseylläkin siellä kentällä näin. Kirjoituspöydän äärestä on tietysti helppo kirjoittaa muuta, mutta kentällä kun tulee aggressio pintaan niin eiköhän se turhan raju taklaus tulis sieltäkin eikä puraisu. Tallomiset on sitten asia erikseen.

Jep, eiköhän se olis Merseylläkin siellä kentällä näin. Kirjoituspöydän äärestä on tietysti helppo kirjoittaa muuta, mutta kentällä kun tulee aggressio pintaan niin eiköhän se turhan raju taklaus tulis sieltäkin eikä puraisu. Tallomiset on sitten asia erikseen.

Jepjep, mutta mihinkäs Ramires tänään syyllistyikään?

Yleisesti ottaen täällä aika harva arvioi pelaajien sikailuja neutraalisti. Ramires olisi voinut ansaita suoran punaisen eikä toista keltaista. Mutta vaikeita nämä ovat. Varmaan jonkun mielestä Gerrard tai Rafael olisivat myös ansainneet punaisen eikä keltaista. 

Hetkinen. Itse otteluahan en nähnyt, mut kyllä Ramires mun käsittääkseni tuosta tempustaan suoran punaisen sai? Ja täysin oikeutetusti, typerä temppu. Willianin toinen keltainen näytti melkoiselta vitsiltä ja kyllähän tuolla Foylla taitaa jotain henkilökohtaisia ongelmia Chelseaa kohtaan olla.

Mutta mutta... Turha tässä on tälläisille tuloksille ulkopuolisia syyllisiä hakea. Koko kauden suurin ongelma Mourinholle tuntuu olevan jengin sytyttäminen näitä "heikompia" vastaan. Lauantaina voitto Tygäreistä niin heilutaan pytyn tavoittelussa vielä jotenkin mukana.

Hetkinen. Itse otteluahan en nähnyt, mut kyllä Ramires mun käsittääkseni tuosta tempustaan suoran punaisen sai? Ja täysin oikeutetusti, typerä temppu. Willianin toinen keltainen näytti melkoiselta vitsiltä ja kyllähän tuolla Foylla taitaa jotain henkilökohtaisia ongelmia Chelseaa kohtaan olla.

Mutta mutta... Turha tässä on tälläisille tuloksille ulkopuolisia syyllisiä hakea. Koko kauden suurin ongelma Mourinholle tuntuu olevan jengin sytyttäminen näitä "heikompia" vastaan. Lauantaina voitto Tygäreistä niin heilutaan pytyn tavoittelussa vielä jotenkin mukana.

Ainakin se näytettiin tv:ssä keltainen - keltainen - punainen symboleilla kuten Willianin ja Nemanja Vidicin punaisetkin. En katsonut peliä, katsoin vain koosteen, mutta jotenkin mieleen jäi, että Ramiresilla oli kortti alla. Jos se oli suora punainen, tullee bänniä enemmän yhdistelmästä keltainen + punainen.

LFC on oikeassa. Kyseessä oli keltainen keltainen yhdistelmä, ikäänkuin 2+2. Huomionarvoista on se, että keltaiset tulivat samaan aikaan eli "ei suoraa punaista": Vaikuttaa tosiaankin pelikiellon pituuteen. Suorasta punaisesta tulee 3 matsia kieltoa. 

LFC on oikeassa. Kyseessä oli keltainen keltainen yhdistelmä, ikäänkuin 2+2. Huomionarvoista on se, että keltaiset tulivat samaan aikaan eli "ei suoraa punaista": Vaikuttaa tosiaankin pelikiellon pituuteen. Suorasta punaisesta tulee 3 matsia kieltoa. 

Mitä sä selität?

Toisen taklauksen jälkeen Foy näytti samantien suoraa punaista Ramiresille. Livescoren tietojen mukaan Ramires otti 90' keltaisen ja suoran punaisen 90+4'. Mistä tämä kaks plus kaks tuli?  :rolleyes_ani:

Ja ei kai tuossa itse taklauksessa ole mitään epäselvää. Toivottavasti tulee brassille pitkä banaani.

Jos se oli suora punainen, tullee bänniä enemmän yhdistelmästä keltainen + punainen.

Enpä ole moisesta ennen kuullut. Valaiskaa nyt ihmeessä joku, jos on faktaa tarjota. Ainakin FA:n sivujen mukaan Ramires ottaa kolme peliä happea ja se on siinä. Itse muistan lauantaina juurikin livescoresta katsoneena että olisi ollut suora punainen.

http://www.thefa.com/football-rules-governance/suspensions

Emmä tiiä mitä... Emmä tiiä. Jossei muuta niin kyl sä ainakin mut sait hymyilemään näin maanataina, kiitos!

Sorry jos olen väärässä, mutta itse olen ollut siinä käsityksessä, että suorasta punaisesta saa enemmän pelikieltoa kuin kahdesta keltaisesta. Siihen oma viestini tuolla edellä liittyi. En muista nyt Englannin sääntöä, mutta googletin Palloliiton sivuilta seuraavanlaista tekstiä:

C. KENTÄLTÄPOISTO

1. Jos pelaaja saa samassa ottelussa kaksi (2) varoitusta, pelaaja poistetaan kentältä ja seurauksena on yhden (1) ottelun pelikielto.

2. Suorasta kentältäpoistosta on seurauksena kahden (2) ottelun pelikielto.

Lisäksi tämän Ramires-case pitäisi mennä niin, että kertyvät keltaiset jäävät sinne taustalle ennalleen. Jos tuli k + p, niin k jää kertyvien saldoon ja p on p. Jos tuli k + k = p, kertyvien saldo ei noussut. Näin se ainakin Suomessa menee, jos nyt Palloliiton sivuihin on luottamista.

tullee bänniä enemmän yhdistelmästä keltainen + punainen.

Käsitin tämän kohdan täysin väärin. Ajattelin sinun tarkoittavan että tulee enemmän pelikieltoa suorasta punaisesta kun oli jo keltainen alla. Pahoitteluni.

Mestareiden liigan jälkeen on taas aika palata Valioliigan pariin. Chelsea saa vieraita Lontoosta, kun Arsenal saapuu Stamford Bridgelle kärkipään taistoon. Chelsea on neljä pistettä Arsenalin edellä, mutta ottelun enemmän pelanneena.

Chelsea hoiteli viikolla Galatasarayn Mestareiden liigassa 2-0-kotivoitolla ja yhteismaalein 3-1. Edellinen kotimaan liigaottelu oli Sinisille karvas pala, kun Aston Villa nappasi 1-0-voiton. Arsenalin UCL-taival päättyi jo edellisellä viikolla, kun Bayern Munchen oli vahvempi yhteismaalein 3-1. Lohdutusta tarjosi kuitenkin viime sunnuntain 1-0-voitto paikallisottelussa Tottenhamia vastaan.

Viimeiset kuusi Valioliiga kohtamista Stamford Bridgellä ovat tuoneet Chelsealle neljä voittoa ja Arsenalille kaksi.

Kauden aiempi Valioliiga kohtaaminen päättyi Emiratesilla maalittomaan tasapeliin. Joukkueet ottivat mittaa myös tämän kauden liigacupissa jossa Blues haki Emiratesilta 2-0-voiton Cesar Azpilicuetan ja Juan Matan osumilla.

Loukkaantuneet, pelikiellot ja muut poissaolot

Chelsealta on sivussa neljä pelaajaa. Ashley Cole jatkaa edelleen loukkaantuneiden kirjoissa. Marco van Ginkel hakee vielä tuntumaa pitkän loukkaantumisen jäljiltä ja kävi eilen pelaamassa 45 minuuttia alle 21-vuotiaiden matkassa. Villa-ottelussa punaista nähnyt brassikaksikko Ramires ja Willian on pelikiellossa.

Arsenalin puolella on ilmeisesti kuusi varmaa ja yksi epävarmempi poissaoloa. Abou Diaby, Aaron Ramsey, Theo Walcott, Mesut Özil, Jack Wilshere ja Ryo Miyaichi missaavat kamppailun. Upean maalin Spursin verkkoon töötänneen Tomas Rosickyn pelaaminen on epävarmaa.

Kokoonpanot

Petr Cech astelee kaikella todennäköisyydellä Bluesin tolppien väliin. Puolustus jatkanee myös ilman muutoksia. Cesar Azpilicueta vasempaan laitaan, John Terry ja Gary Cahill toppareiksi, Branislav Ivanovicin täydentäessä neljän miehen linjan. UCL-kelpaamaton Nemanja Matic palaa avaukseen. Frank Lampard tai David Luiz serbin pariksi keskikentän pohjalle ellei jopa koko kööri läydä itseään avauksesta. Eden Hazard ottaa varmasti yhden paikan hyökkäävistä rooleista. Oscar ja Andre Schurrle vienevät muut paikat Mohamed Salahin jäädessä penkille. Schurrleä veikkaisin aloittajaksi jos keskikentän menee kolmella ukolla ja Oscar oli näin penkillä. Samuel Eto’on uskoisin aloittavan piikissä.

Cech

Ivanovic - Cahill - Terry - Azpilicueta

David Luiz - Matic

Schurrle - Oscar - Hazard

Eto’o

Wojciech Szczesny Arsun maalille. Alakerta lienee yllätyksetön Bacary Sagnan ja Kieran Gibbsin napatessa laitapaikat. Toppariosastolle Per Mertesacker ja Laurent Koscielny. Mikel Arteta ja Mathieu Flamini aloittanevat keskikentän alemmilla paikoilla. Hyökkääviin rooleihin Alex Oxlade-Chamberlain, Santi Cazorla ja Lukas Podolski. Jos Rosicky ollessa kunnossa joku edellä mainitusta viisikosta pudonnee penkille. Olivier Giroud kärkeen.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Flamini

Oxlade-Chamberlain - Cazorla - Podolski

Giroud

Tiukka peli lienee tulossa. Arsenal on ollut vahva vieraissa ja Lontoon paikallisissa joten Jose Mourinhon pitää keksiä keinot jolla saadaan noita tilastoita heikommaksi. Arsene Wengerille puolestaan varmasti maistuisi Mourinhon kotiputken katkaisu. Ettei vain kävisi niin, että molempien mestaruushaaveet kokevat kolauksen tasurin myötä. Maalia tai paria per joukkue voisi olla tulosvetoon tarjolla.

Chelsea 2 (Hazard, Eto’o)

Arsenal 2 (Giroud, Cazorla)