Jump to content
Sign in to follow this  
tomine

Sympatiaa heruu / ei heru (seurajoukkueet)…

Recommended Posts

Sympatiat:

Englanti: Arsenal:heart:

Suomi: TPS, oman kaupungin jengi, jonka kotipelejä tulee paikanpäälläkin seurattua.

PaiHa, pienenä asuin Paimiossa, joten PaiHan junnuissa tullut pelattua.

Espanja: Atlético Madrid

Maajoukkueet: Suomi ja Espanja

Antisympatiat:

Englanti: Tottenham:skull: ja Chelsea.

Suomi: FC Inter

Espanja: Real Madrid, ''Liian paljon rahaa, hyvää vaiko pahaa...''

Maajoukkueet: Ruotsi

Sympatiat

Real Madrid on vaan yksinkertasesti se rakkain<3. Pelaajista erityissympatiat menee Raulille, Higuainillle, Ramokselle, Casillakselle, Lassanalle, Gutille, hieman jopa Pepelle ja Marcelolle, nämä siis nousevat näin tällä hetkellä esille.

Bayern Münchenille myös hieman sympatiaa johtuen Riberystä ja Robbenista joiden pelaamista on hienoa seurata.

Yksittäiset pelaajat: Arshavin, hyvä pelimies.

Antisympatiat

Barca nousee vainc:yuck: suuhun ku näkee tai kuule jotain siihen liittyvää. Jos vanhempana tulee sepelvaltimotauti niin aion hakea Barcalta korvauksia:rules:

Liverpool en tiedä mutta aina jotenkin vaan alkaa ärsyttää kun puhutaan tästä "suurseurasta"

RoPS jos jalkapallo olisi "reilu" peli tämä seura olisi laiton piste.

Sympatiaa heruu:

Sevilla on lempi seurani espanjasta. Lempi pelaajia mm. Jesus Navas ja Luis Fabiano.

Liverpoolia olen kannattanut pienestä asti, johtuen perheestä, joka kannattaa Poolia.

Juventus taitaa olla se Italian lemppari, muutaman pelin olen Canalilta katsonut, mutta siihen se sitten on jäänytkin.

MyPa on ehdoton ja luonollinen suosikki itselleni koska Kouvolassa asun. Ja toivotaan, että ensi kausi olisi parempi kun tämä. :hug:

Myös kaikki pienemmät seurat saavat sympatiaa. :blink:

Sympatiaa ei heru:

Manchester City ja Real . Nämä eivät kerää itseltäni sympatiaa, syytä en tiedä, mutta ei vaan iske.

Itse kannatan Liverpoolia ja Myllykosken Palloa.

Liverpool, se ainoa ja oikea. Kannattanut nyt Poolia 04-05 Champions League voitosta. :icon_lol: Gloryhunttausta? Ehkä, mutta perustelut ovat, että silloin olin melko nuori, enkä ollut pahemmin kiinnostunut jalkapallosta. :blink:

MyPa, koti seura, joten tämä on aika luonnollinen valinta. Kenttä tuossa melko lähellä, joten kätevä mennä pelejä katsomaan.

:heart:

Sympatiat taas muuttunu, päivitystä siiis.

Sympatiaaa

Real Madrid - Maailman paras.

Arsenal - Kaunista peliä. Oon ihastunu numero neloseen.

Athletico Madrid - Tämän hetken sympaattisin seura. Tarjolla on Agüeroa ja Forlania mutta peli ei kulje. Sääliksi käy.

Sevilla - Kaunista peliä. La Ligan ja Mestareiden liigan kakkonen tänä vuonna heti Realin jälkeen.

(Pienellä varauksella) Juventus - Italian liigaa jonkin verran oon seuraillu enkä siitä juurikaan pidä. Juventus ainoo mikä herättää edes vähän positiivisia tunteita, pitkälti Buffonin takia.

Espanjan maajoukkue - Ei katalaanitkaan ihan kaikkea pysty pilaamaan.

Ei sympatiaa

Barcelona

- Jännä että Espanjalainen seura voi olla näinkin ärsyttävä. Tarzan-pyolille, rotta-messille ja nenä-zlatanille iso :thumbsdown1: kuten koko organisaatiolle.

Man United - SAF, Rooney, Vidic, Anderson, Evans.. Paska seura.

Liverpool - Torresille :thumbsup1: , muusta joukkueesta ei sitten mitään positiivista. Benitez ehkä SAF:iakin ärsyttävämpi. Barcelonan jälkeen vituttavin seura.

Bayer München - Jalkapallon Jokerit. Eli perseestä. Haalii Saksan pikkuseurojen tähtipelaajat ihan vaan sen takia että voi.

Serie A - Oon kai ennenkin avautunu jossain tästä. Jalkapalloilun tahra, lihamuureja, filmausta ja kurjaa futista. Joku voi tykätä, minä en.

Englannin maajoukkue - En tykkää englantilaisista

Ranskan maajoukkue - En tykkää ranskalaisista

Italian maajoukkue - En tykkää italialaisista

Serie A - Oon kai ennenkin avautunu jossain tästä. Jalkapalloilun tahra, lihamuureja, filmausta ja kurjaa futista. Joku voi tykätä, minä en.

Saat toki olla vapaasti tätä mieltä, mutta muistutan kuitenkin siitä, että filmaamiset ja muut epäurheilijamaisuudet ovat varsin radikaalisti karsiutuneet pois Serie A:sta viimeisten vuosien aikana. Toki yksittäistapauksia on, eikä mistään löydy liigaa, jossa ei filmattaisi ja tulisi ylilyöntejä. Ymmärrän kyllä sen, että ainakin Suomessa suurelle massalle tuntuu jääneen huono mielikuva Italian liigasta. Muistan itsekin, kun nuorempana katselin AS Roman peliä, vastustajaa en muista, ja peli oli tylsää kuin mikä 0-0 nyhjäämistä ja peli oli keskeytettynä joka 30 sekunnin välein kun joku pelaaja makasi maassa "loukkaantuneena". Se oli siihen astisessa elämässäni surkein jalkapallo-ottelu, jonka olin nähnyt. Mitään henkilökohtaista ei tästä kuitenkaan Romaa vastaan syntynyt.

Nyt kun katson Italian liigaa, näen taktista ja mielenkiintoista jalkapalloa. Vauhti ei ehkä ole Englannin tai Espanjan liigan tasoa, mutta Italiassa pelaajat/joukkueet paikkaavat sen erittäin fiksulla pelaamisella ja hyvällä sijoittumisella. Olen viimeiset pari-kolme vuotta seurannut tarkemmin italialaista jalkapalloa ja täytyy myöntää, että todella pidän siitä. Taktiikka on jalkapallon suola. Kun katsoo Italian liigaa, huomaa kuinka jopa häntäpään porukat pelaavat todella järjestelmällisesti, ja ovat heti pallon alla, kun pallo menetetään. Tämän lisäksi Italiassa pelaa loistavia yksilöitä, jotka pystyvät mitä ihmeellisempiin asioihin. Italiassa peli voi olla puolustavaa, kyllä, mutta siellä on pelannut ja pelaa myös maailman parhaita hyökkäyspään pelaajia kuten Maradona, Baggio, Zidane ja nykypelaajista mm. Zlatan, Ronaldinho, Totti, Kaká ja Del Piero. Hyökkääjä, joka pystyy tekemään maaleja ja muita ratkaisuja Serie A:ssa pystyy siihen myös muualla, koska vastassa on maailman parhaita puolustajia mm. Maldini ja Baresi. Nykyään Nesta, Chiellini, Cannavaro, Chivu jne.

Itse kuitenkin pidän La Ligasta ainakin saman verran kuin yllämainitusta, koska Espanjassa vaikka liigajumbo pelaisi Barcaa tai Realia vastaan, se yrittää hyökätä. Ei parkkeeraa bussia omaan 20 metriin kuten Valioliigassa useimmiten kun pienet pelaavat isoja vastaan. Toki tulee siltikin Valioliiga myös seurattua.

Saat toki olla vapaasti tätä mieltä, mutta muistutan kuitenkin siitä, että filmaamiset ja muut epäurheilijamaisuudet ovat varsin radikaalisti karsiutuneet pois Serie A:sta viimeisten vuosien aikana....

Ihan hyvää tekstiä ja olet varmasti oikeassakin. Myönnän myös hieman liioitelleeni mutta kun ei iske niin ei iske. Vastustan sitten vaikka ihan periaattesta.

Hyökkääjä, joka pystyy tekemään maaleja ja muita ratkaisuja Serie A:ssa pystyy siihen myös muualla, koska vastassa on maailman parhaita puolustajia mm. Maldini ja Baresi. Nykyään Nesta, Chiellini, Cannavaro, Chivu jne.

No jaa. Enpä osaa yhtään italialaista hyökkääjää nimetä joka olisi viime vuonna pärjännyt muualla kuin Serie A:ssa. Toki Serie A:n ulkomaalaiset pelaajat ovat sitten pärjänneet muissakin sarjoissa oikein hyvin.

No jaa. Enpä osaa yhtään italialaista hyökkääjää nimetä joka olisi viime vuonna pärjännyt muualla kuin Serie A:ssa. Toki Serie A:n ulkomaalaiset pelaajat ovat sitten pärjänneet muissakin sarjoissa oikein hyvin.

Guiseppe Rossi? Vai eikö häntä lasketa italialaiseksi, kun on syntynyt Yhdysvalloissa.... No ei vaan ihan totta turiset, mutta eipä noita italialaisia niin hirveästi taida muissa sarjoissa palloillakaan? Ja tuo sarjojen vertaaminen keskenään (jos tässä siitä on edes kyse) on aikaslailla mahdotonta. Itse teen johtopäätökset seurojen välilistä mittasuihteista pitkälti CL:än mukaan.

Ihan hyvää tekstiä ja olet varmasti oikeassakin. Myönnän myös hieman liioitelleeni mutta kun ei iske niin ei iske. Vastustan sitten vaikka ihan periaattesta.

Luca Toni?

No jaa. Enpä osaa yhtään italialaista hyökkääjää nimetä joka olisi viime vuonna pärjännyt muualla kuin Serie A:ssa.

Pichichi-palkinnon voittanut Cristiano Vieri sekä Gianfranco Zola? Nämä siis nimekkäimmät viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Pichichi-palkinnon voittanut Cristiano Vieri sekä Gianfranco Zola? Nämä siis nimekkäimmät viimeisen kymmenen vuoden aikana.

No viime vuonnahan Santtu tuossa sanoo.

Mutta eipä esim. Englantilaisia hyökkääjiä pelaa muualla kuin Englannissa, ainakaan parhaimpia.

Espanjalaisiakaan ei nyt niin hirveästi ole, Torres toki kruununu tässä mutta ei muitakaan niin hirveästi ole.

Yleensäkin nämä Eurooppalaiset huiput jäävät kotimaahansa palloilemaan, varsinkin ne joiden kotimaan sarja on hyvä, ei nyt Berbatoviakaan varmaan Bulgarian sarjassa huvita pelata mutta ymmärsitte pointin.

No viime vuonnahan Santtu tuossa sanoo.

Jaa. Eli ainoastaan viime vuonna ei ollut mainitsemisen arvoisia italialaisia pelaajia, mutta ennen viime vuotta on ollut ylivoimaisia makarooneja kyykyttämässä ulkomailla. Asia selvä.

Suomi:

HJK

Hollanti:

Heerenveen

Italia:

Sampdoria

Ukraina:

Dynamo Kiev

Espanja:

Real Sociedad

Skotlanti:

Rangers

Ranska:

Auxerre

Ruotsi:

AIK

Viime vuoden heinäkuussa meni sympatiat noin ja eipä ole pahemmin tullut muutoksia. Tuosta nyt toki puuttuu Chelsea, mutta se lienee itsestäänselvyys ja myöskin Italian kohdalle voisi lisätä Interin ja senkin ihan puhtaasti Mourinhon takia. Real Sociedad ei ole vähään aikaan palloa potkinut pääsarjassa ja nykyisistä liigajoukkueista Espanjasta iskee eniten Deportivo. Tämäkin sen takia, että sattuu olemaan faijan suosikki Espanjasta.

Inhokkijoukkueetkin voisi listata maittain.

Suomi: - Tampere United & FC Lahti. Siinä ne suurimmat inhokit kotimaasta. Myöskin FC Honka on pistänyt aina vituttamaan, mutta lähinnä junnupuolelta jossa ne kaikista kovimmat väännöt pelattiin, edustusjoukkue Banan johdolla on aika neutraali.

Hollanti: - Feyenoord. Joka liigakierroksella sitä vain huomaa toivovansa Feyenoordin tappiota, syytä en tiedä :smile:

Italia: - Juventus & AS Roma. Juventusta en itse voi sietää ollenkaan ja tämänkin joukkueen kohdalle toivon aina vain tappioita. Romassa ei nyt sen kummempaa vikaa ole, mutta Tottin naama pistää aina vituttamaan.

Espanja: - Barcelona & Sevilla. Barcelonasta itse asiassa tykkäsin vielä Kluivertin ja Overmarsin aikoihin, mutta nykyisestä pelaajaringistä ei löydy yhtään sympaattista pelaajaa varsinkin, kun Guddy lähti pois. Zlatanista tykkäsin tosin Interissä, mutta niin vaan mielipide muuttuu, kun seura vaihtuu ;) Sevillasta mulla taas on aina ollut todella limainen kuva.

Skotlanti: - Celtic. Gersin osalta symppaaminen taitaa olla liian laimea sana joten samaan syssyyn voisi todeta, että antisymppaaminen Celticin osalta on niin ikään liian laimea sana :smile:

Ranska: - Lyon. Lyonia vastaan ei mulla oikeastaan ole mitään, mutta se saatanan pitkään jatkunut mestaruusputki pisti vituttamaan sen verran, että sitä toivoi aina vain Lyonin tappiota ihan vain sen takia, että Ranskan liigassa olisi jotain jännitettävää.

Englanti: - Liverpool & ManU. Liverpoolissa on aina vaan joku pistänyt vituttamaan ja samat sanat ManU:lle. Jo silloin pikkupoikana, kun ensimmäisen kerran alkoi Chelsealle toivomaan otteluista voittoja niin samalla sitä toivoi Liverpoolille ja ManU:lle tappioita. Sitten, kun on alkanut jalkapallosta jotain ymmärtämäänkin niin huomasi, että näiden seurojen vihaamiselle oli ihan oikeat syytkin ;) Nyky-Liverpoolissa Gerrard on vituttanut jo iät ja ajat ja uusimpana tulokkaan sitten Torres. ManU:ssa taas Ferguson on aina ollut se kaveri mistä en koskaan ole tykännyt. Ja onhan siellä pelaajapuolellakin mukavasti niitä pelaajia joista ei tykkää ollenkaan.

Ruotsi: - Malmö FF. Tämä itse asiassa tulee faijalta. Faija pelasi aikoinaan Ruotsissa AIK:n porukoissa (ei kuitenkaan edustuksessa) ja sitä kautta sitten itse olen Ruotsissa tykästynyt AIK:n ja, kun kerta faijakaan ei tykännyt Malmöstä niin en sitten minäkään.

Täydennetään lisää jos on tarvetta. Ja saa ihan vapaasti tarttua ihan mihin kohtana huvittaa ;)

Mulla on kai päivityksen aika..

Sympatiat:

Englanti:

Chelsea , Birmingham

Espanja:

Real Madrid, Alcorcon-:D

Italia:

AC Milan, Internazionale

Jos joku ihmettelee miten voin sympata kahta seuraa samasta kaupungista, niin vastaus on yksinkertainen: Ronaldinho ja Mourinho.

Ranska:

Marseille, PSG

Hollanti:

Ajax

Saksa:

Schalke, Wolfsburg

Suomi:

Inter, Sudet ja HJK

Portugali:

Sporting CP lähinnä Yannick Djalón takia, Porto lähinnä Hulkin takia..

Maat:

Portugali, Ranska, Suomi, Englanti, Norsunluurannikko, Algeria ja Brasilia

Antisympatiat:

Englanti:

Liverpool, Arsenal

Espanja:

Barcelona, Sporting Gijon

Italia:

Fiorentina

Ranska:

Bordeaux

Hollanti:

Feyenoord

Saksa:

Bayern

Suomi:

Jaro, MIFK, VPS, PEPO:D

Maat:

Ruotsi, Norja, Venäjä, Korea, Argentiina

Sympatiat:

Liverpool-Yksinkertaisesti maailman paras!!

Bordeaux-Chamakh on yksi lempipelaajistani, Gourcuff on kans hyvä.

Ath.Madrid-Ehdoton suosikki Espanjasta, lieko Torresin kautta tullut..

Ei Sympatiaa

Manchester U-Ei varmaan tarvi perustella, ei vaa iske..

Chelsea-Lienee varmaan Drogbasta, en pidä hänen pelityylistään, tai tarkennettuna näistä sukelteluista.

Sympatiaa Heruu lähes jokaiselle pienseuralle, sekä tietenkin Real Madridille, ja ihme kumma, myös Barcelonalle. Eniten sympatiaa tunnen kuitenkin Atleticoa kohtaan. Lähinnä Agueron ja fanien takia.

Sympatiaa ei saa Chelsea, jossa pelaa Drogba. Myös muut Chelsean pelaajat ärsyttävät.

Sympatiat:

Arsenal:heart:

Suosikkijoukkue kaudelta 2002/2003 lähtien. Silloin sain ensimmäisen pelipaitani: Henry 14.

Barcelona

La Ligan suosikkijoukkueeni Dinhon tulon jälkeen vuodesta 2003.

Milan

Maldini on ollut aina suosikkipuolustajani, hieno ura:heart:. Hänen pelipaitansa sain vuonna 2004. Dinhon uutta tulemista on ollut myös mukava katsoa:thumbsup1:

FC Honka

Hongan junnuissa pelasin 5 vuotta, ennen kuin lopetin huipulla:thumbsdown1:. Hongan pelityylille:thumbsup1:

Pallohonka

Joukkueessa pelaa monia todella lupaavia (93-syntyneitä) pelaajia, joita vastaan on tullut pelattua.

Antisympatiat:

Chelsea

En pidä joukkueen pelaajista, varsinkaan Decosta, Lampardista, DD:stä ja Ballackista. Abramovichille:thumbsdown1:

ManU

En ole ikinä jostain syystä pitänyt joukkueesta. Aina toivon ManU:lle (ja Chelsealle) tappiota:rolleyes_ani:. Giggsin uralle:thumbsup1:

Real Madrid

Olen aina toivonut Realille tappiota, mutta en ole mitenkään erikoisemmin vihannut joukkuetta ennen tätä kautta. Perezin kesän ostoksille: Kristiinalle ja Kakalle:thumbsdown1::thumbsdown1:

TamU

Inhokkini Veikkausliiga joukkueista. Ollut aina vaikea vastus Hongalle:depressed:

Lisäillään tarvittaessa...

Listaillaanpa taas vaihteeksi näitäkin.

Aloitetaan vaikka niistä itsestäänselvyyksistä, jotka eivät oikeastaan edes kuuluisi koko topicciin. Milan, Italia, Suomi. Mielestäni "symppis" olisi asioiden vähättelyä, joten nämä jäävät alla olevan listani ulkopuolelle. Asiaan. Kahteen ensimmäiseen tuskin koskaan löydän oikeaa selitystä, ja ihan hyvä niin, kaikkea ei ole tarkoitettu ratkaistavaksi. Joskus ihmettelenkin, miksi olen näin lumoutunut maahan, jossa en ole ikinä edes käynyt. Mutta ei se ole minua häiritsevä tekijä, sillä tiedän että se tulee tarjoamaan minulle vielä paljon. Nuo kolme eivät ole minkäänlaisessa järjestyksessä, kun en niitä kerta osaa sellaiseen asettaa. Ne ovat siis rinnakkain, yhtään Suomea kotimaanani väheksymättä.

Olen viime aikoina tullut siihen johtopäätökseen että suoranaisesti vihaankin varsin harvoja seuroja. Toiset sytyttävät vähemmän, toiset enemmän ja niinhän sen pitääkin olla. Joka tapauksessa, tarkoitushan oli listailla näitä enemmän tai vähemmän sytyttäviä joukkueita, vaikka vaikeahan näitä on selittää. Aloitetaan symppiksistä:

Suomi

TPS on minulle Suomen ykkönen, mutta tällä hetkellä "vain" symppis. En ole varma, mutta ehkäpä toivon, että se tulisi jonain päivänä olemaan jotain vielä enemmän. Aika näyttää.

Italiasta ei löydy kahta oikeasti vihaamaani joukkuetta. Joitakin upeita ja kunnioittamiani joukkueita;

Juventus, yksi mahtavimmista koskaan, upea kilpakumppani, upeita pelaajia. Ale & Gigi! Hieno seura!

AS Roma, ikuisen kaupungin joukkueessa vain on jotain niin kunniakkaan tuntuista, vaikkei menestystä olekaan viime aikoina tulvinut. Sanokoot muut mitä hyvänsä, niin en voi kuin ihailla Tottia ja prinssin suhdetta seuraansa. Hatunnostot Tottin lisäksi myös De Rossille, suuria roomalaisia.

Salernitana, sympaattinen tosiaan, vaikken paljoa osaa kertoakaan. Näyttäviä tifoja, hienoja kannattajia, vaikka kaudet ovatkin kuluneet alemmilla sarjatasoilla.

Parma, otti viimekauden päätteeksi takaisin sen, mikä sille kuuluu. Hienoja otteita myös liigassa.

Espanja

Deportivo La Coruña, on vain niin...kannustettava. Yhtenä, vaan ei suinkaanainoana, syynä tähän liittyy yksi hieno muistoni Nelosen takavuosina esittämästä UCL-makasiinista, jossa haastatteluvuorossa oli José Molina, joka iski kertaheitolla täydet symppispisteet.

Real Madrid on tietysti yksi varhaisimmista tuntemistani seuroista. En tiedä, onko Real suoranainen symppis, mutta se on silti Espanjasta se jonka mestaruutta toivon. Ensimmäinen saamani futispaita oli Raúlin seiska. Yksi suosikkipelaajistani koskaan. Muita Realin hienoja pelaajia mainitakseni; Guti, Hierro, Helguera ja Salgado.

Englanti

Newcastle on Shearerin myötä yksi suurimmista symppiksistäni Englannissa. On sääli, että hienolle seuralle kävi niin kuin kävi. Toivottavasti sieltä noustaan vielä.

Tottenhamia olen pitkään sympannut ja toivonut sen nousevan aivan sarjan kärkisijoille big fourin ohi.

Millwall on symppiksenä täysin selittämätön itsellenikin. Joskus vain jotkut joukkueet tuntuvat oikeammilta kuin toiset.

Liverpool ei ole ihan suurin suosikkini, mutta Sami on silti yksi parhaimmista suomalaisista. Pool on aina ollut neljästä suuresta se, jonka voittoa eniten toivon.

Saksasta mainitaan symppiksiksi Borussia Dortmund, Kaiserslautern sekä Alemannia Aachen

Siinä nyt joitain suurimmista liigoista. Jatketaan antisymppiksillä:

Suomesta ei mitään suurta inhokkia löydy, Inter toki TPS:n kilpailijana hieman.

Haka[/b]a vastaan ei minulla sinänsä ole mitään ollut, kunnes omistajan vaihtumisen jälkeinen aika ja erityisesti seuraikonin kaltoinkohteleminen ovat laskeneet osakkeita silmissäni.

HJK on pienoinen inhokki, eipä siinä mitään erityistä, toisinaan liian hyvä.

Italia

Inter on toinen kahdesta eniten vihaamastani joukkueesta. Nykyisistä pelaajista esim. Balotelli, Eto'o, Cambiasso, Maicon... täysiä *********. Luonnollisesti se Milanon rumempi puolisko.

Espanjalaiset joukkueet ovat pääosin ihan, myönteisessä mielessä, neutraaleja, mutta mutta...

Barcelona onkin sitten se toinen eniten inhoamani joukkuea pallollamme. Eipä tule mieleen yhtään pelaajaa, josta pitäisin. Inhokkeja löytyy, mm. Puyol, Zlatan, Messi. Barca vaan on niin ällöttävä.

Englanti

Chelsea on myös haalinut kasaan monia ärsyttäviä pelaajia, esim. Drogba. En oikein tiedä mikä mättää, raha tai liika menestys, mutta kuitenkin se suurin antisymppis Englannista.

ManU ei ole suurin inhokkini, onpa siellä pelannut vuosien saatossa kosolti hienojakin pelimiehiä. En tosin ole ManUn voittoakaan toivonut ja kokonaisuutena on se antisymppis.

Saksasta antisymppiksen leiman saa Bayern München.

Siinäpä nyt jotain.

Pistetään nyt uusi kun vanha viesti oli niin huono.

Liverpoolia en tähän pistä, koska se ei ole enään mitään sympatiaa vaan rakkautta kyseistä seuraa kohtaan.

Englanti:

Sympatiat:

West Ham, on jo useampana vuotena sympatiat heidän puolella. Hienoa juniorityötä ja mukavia pelaajia.

Fulham, Hodari tehnyt hyvää työtä. Hieno seura.

Enempää ei valioliigasta ole, mutta divareista löytyy aika monia, jolle toivoisi menestystä. Esim. Southampton, Charlton, ja varmasti niitä löytyy runsaasti enemmän, mutta se vaatisi jo pidempää miettimistä.

Antisympatiat:

päällimäisenä mieleen tulee ainakin Manchester U :yuck:, jotenkin seura ei vain iske, ärsyttäviä pelaajia ja manageri. Ja kun miettii Liverpoolin ja Man U historiaa ni ei heidän osakkeensa ainakaan nouse.

Myös toinen Manchesterin joukkue, ärsyttää minua suunnattomasti. Lähinnä tämän Sheikin takia. Muita joukkueita jotka eivät saa minulta sympatioita on: Aston Villa, Bolton (ainut hyvä asia on Jässi), Arsenal, Chelsea, Wigan)

sitten on näitä Neutraaleja joukkueita, joitten menestyksellä/epäonnistumisilla ei ole oikeastaan mitään väliä. Mutta toki kun katson jotain peliä telkkarista tietenkin toivon jomman kumman voittavan, se on kai ihan normaalia.

Espanja:

Espanjalaisesta futiksesta pidän runsaasti ,joten sekin ansaitsee itsenään sympatiat.

Sympatiat:

Athletic Bilbao, hieno seura. hienot perinteet, tämä että joukkue ottaa pelkkiä Baski pelaajia herättää arvostusta.

Sevilla, Andaluussialais seura joka haastaa vuodesta toiseen Barcan ja Real Madridin, mukavia pelaajia löytyy esim. Jesus Navas.

Sympatiat myös Deportivolle, Valencialle.

Ennen sympatiat meni myös Real Madridille ja osittain vieläkin. Viime kesäset ostot ja omien kasvattien penkille jättäminen vienyt tältä hienolta seuralta minun sympatioita. Mainittakoon että sympatiat myös sellaisten pelaajienkin takia kun Raul, Guti, Sergio Ramos , Casillas, Alonso ja viime kausilta Heinze ja Salgado.

Antisympatiat: Espanjassa ei ole oikeastaan minun mielestä ole ärsyttäviä seuroja, paitsi Villareal. jokin tässä seurassa tuntuu väärältä. Oisiko pelipaidat, Senna, tai jokin muu käsiitämätön selitys.

Italia

sympatiat:

Parma, jokin tässä ''pikkuseurassa'' on hienoa.

Ac Milan (Pirlo, Ronaldinho!), As Roma (Totti, De Rossi) Lähinnä yksittäisten pelaajien takia, mutta muutenkin sympatiat seuroille.

sitten vielä Catania, Lazio ja vähän myös Sampdoria, joista pidän, mutta niille ei löydy selityksiä.

antisympatiat:

Juventus, Inter, Fiorentina, Genoa, Torino. Kauhean vaikea keksiä selityksiä miksi en pidä näistä jostain se vaan tulee.

Muista liigoista sympatiat:

Ajax, tuottanut vuosien saatossa hienoja pelaajia tälle joukkueelle suon mieluiten Hollanin mestaruuden.

Glasgow Rangers, ykkönen Skotlannissa, johtuu varmaan siitä, että en pidä niin paljon Celticistä.

Mypa, lähinpänä oleva veikkausliiga seura. myös Klubi ja Tps mukavia. Pienemmistä Suomalaisista seuroista PePolle sympatiat.

Saksasta ja Ranskasta ei oikeastaan ole suosikkia, koska liigoja en niin kauheasti seuraa. Leverkusenille sympatiat Sami Hyypiän takia. Ja Tus KoBlenzille myös sympatiat Kuqejen takia

Enempää en nyt keksi. Kyllä ajatteleminen on hankalaa :joker:

Nostetaanpa tätäkin ketjua ylös:

Sympatiaa heruu:

Arsenal on kiistatta se ykkössuosikki, vaikken voi sanoa suoraan intohimoisesti kannattavani seuraa.

Sloveniaa aloin juuri tänä keväänä seuraamaan. Syy on sinänsä erikoinen eli se että FIFA10:ssä suurten haastaminen Slovenialla sopivan haastavaa. Välillä tietenkin on tietenkin turhautunut kun posessionit (siis pelissä) on itselle 60-40 ja vedot 15-5 ja silti joku Italia korjaa pisteet ja vielä yleensä viime hetken maalilla :mad:. Alkavissa MM-kisoissa Slovenia on ainakin ehdottomasti suosikki, sen jälkeen ei ole vielä tietoa miten tulee käymään.

Rangers kuuluu jo hieman pitempää sympatisoitujen joukkoon. Rangers-sympatisointini alkoi syksyllä 07 kun Rangers melkein eteni Mestareiden liigan lohkovaiheesta jatkoon.

Sporting Lissabonin sympatisointi taas alkoi samoihin aikoihin Rangersin kanssa ehkä siitä syystä että kuudennen luokan opettaja oli jostain syystä melko intohimoinen Benfica-fani.

AS Roma on kanssa ollut melko pitkään suosikki Italiasta.

Ja tietenkin sitten on näitä hetken kestäviä sympatioita ja tietyn henkilön ympärille rakentuneita. Esim. sympatisoin jossain vaiheessa jostain kummalisesta syystä Sheffield Unitedia. Myös Espanyolin, Villarealin ja Valencian puolesta on tullut liputettua.

Nyt MM-kisoissa sympatisoin suosikki Slovenian ohella Serbiaa, jolla on kasassa joukkue, jolla voi juuri nyt mennä pitkälle. Myös Chilelle ja Slovakialle toivon menestystä.