Jump to content
Sign in to follow this  
tomine

Tietokoneet/ohjelmat

Recommended Posts

Ja BurnBlackin kysymykseen lievästi viitaten... On olemassa äärimmäisen näppärä ohjelma nimeltä Winwall, joka vaihtaa esim. konetta käynnistettäessä taustakuvan. Itselläni se on tällä hetkellä käytössä työpaikalla, ei tarvitse aina katsoa samaa maisemaa/pelitilannetta.

Nettiselaimet

Mitkähän lie ovat ne pääpointit joilla toisistaan sitä eroa koettavat kiriä ja käyttäjiä itselleen haalia. Liekö loppujen lopuksi melkoisen sama mitä selainta käyttää ? Vaihtoehtoja linee joka tapauksessa kolme kappaletta ja taitaa jokaisella on fanikuntansa olla...

Explorer

http://www.microsoft.com/finland/windows/ie/downloads/default.mspx

Firefox

http://www.mozilla-europe.org/fi/products/firefox/

Opera

http://www.opera.com/

Lineeköhän tällä foorumilla suosituin selain tuo Firefox jos arvailla pitäis mutta onko tuosta Operasta kokemusta kellään ? aikamoisen moni sitä todella paljon kehunut !

Firefox

http://www.mozilla-europe.org/fi/products/firefox/

Opera

http://www.opera.com/

Lineeköhän tällä foorumilla suosituin selain tuo Firefox jos arvailla pitäis mutta onko tuosta Operasta kokemusta kellään ?

Firefox on ihan ykkönen, mutta Opera on kanssa ihan jees. Pitäisi kyllä tutustua siihen vähän enemmän, että voisi tosissaan ottaa kantaa...

Tämä nyt tuntuu oman käytön perusteella alttiimmalta roskan tulemiseen koneelle kuin nämä kaksi muuta ja olenkin hylännyt tämän selaimen jo pari vuotta sitten, pitää kuitenkin mainita että tätä uutta 7 versiota en ole testannut juuri lainkaan.

Itse käytän tätä ja tykännyt olen, mitään ongelmia ei ole tähän päivään mennessä tullut.

Aikoinani tätäkin käyttelin kunnes tuohon Tulikettuun siirryin. Operan ärsyttävin asia mielestäni ovat nuo mainokset muuten toimi aivan hyvin kuten tulikettukin.

Firefoxissa on tällä hetkellä eniten turvalissuusaukkoja kun muissa selaimissa. IE on seuraavaksi herkin ja kaikista turvallisin on Opera. Tietenkin on aivan eri asia kauan niiden korjaamiseen menee. IE:lle saattaa mennä vuosi, kun taas firefoxi saattaa päivittyä parissa viikossa.

Itse käytän Firefoxia ja rinnalla joskus Operaa.

Operan ärsyttävin asia mielestäni ovat nuo mainokset muuten toimi aivan hyvin kuten tulikettukin.

Mainokset ? Itse tässä hieman tuota Operaa testaillut ja ei mulla mitään mainoksia ole ainakaan toistaiseksi tullut sen kummemin. Melkoisen mainioltahan tuo vaikuttaa.

Kyllähän se näin on.

Operalle on tullut usealta suunnalta kehua, kai sitäkin sitten pitäisi koklata. :drool:

Opera ja Foxi on hyvin samankaltaisia. Jos turvallisuus on tärkeintä ota Opera, muuten Foxi kumminkin vie voiton esim: lisäosien ja skinien asentamisen ja löytämisen helppuden vuoksi.

Nyt lyhyen testauksen jälkeen olen tullut siihen tulokseen ,että firefox on parempi. Opera jotenkin oli ulkoasultaan mielestäni huonompi ja muutenkin jotain siitä puuttui. Ei oikein toiminut niin hyvin ja kätevästi. Firefoxin puolelle kallistun. Turvallisuus on tärkeää, mutta mulle riittää siihen F-Secure. ja Windowsin palomuuri....:icon_lol:

EU pohtii väkivaltapelien kieltoa

http://www.peliplaneetta.net/tietokonepelit/uutiset/6967/EU-pohtii-vakivaltapelien-kieltoa/

Taas ruvetaan kaikkien käytöstä muuttamaan yhden hullun takia. Mainittu hullu oli joku saksalainen, joka lähti rihumaan aseen kanssa kaupungille ja haavoitti ihmisiä. Lopuksi hän tietenkin tappoi itsensä. Tämä tyyppi oli kuulemma kova väkivaltapelien pelaaja.

Edit: Sori meni väärään topiciin voisko tän viestin siirtää tonne tietokonepeli topiciin.

Anteeksi oli mun moka.:scared:

Onkohan mm. näistä muistinvapauttajista oikeasti jotain hyötyä vai ihan turhan kanssa olevia ohjelmia ?

Kuten vaikkapa tämä seuraava ... FreeRAM XP Pro

YourWare Solutions: Quality freeware and home of FreeRAM XP Pro

Ei mitään tietoa, itse olen pähkäillyt samaa asiaa.

En ole uskaltanut kokeilla, vaikka muisti täyttyy uhkaavasti.

Vähän olen epäileväinen tälläisten suhteen. :wth:

Ei mitään tietoa, itse olen pähkäillyt samaa asiaa.

En ole uskaltanut kokeilla, vaikka muisti täyttyy uhkaavasti.

Vähän olen epäileväinen tälläisten suhteen. :wth:

Itse käytin vanhalla koneellani näitä kun pelailin FM:ää. Peli ei ilman näitä ohjelmia lähtenyt edes käyntiin. Minun käyttämäni ohjelma oli joku "freeRAM" tjsp.

Kenelläkään hyviä ehdotuksia/suosituksia uuden hiiren hankkimiseksi ? Vieritysrulla pitää toki olla jolla saa näppärästi sivua nettilässä vieriteltyä ja monessa pelissäkin joko karttaa näppärästi zuumailtua tai tavaroita vaihdeltua jne...

Langatonta tuskin kannattaa vielä hankkia ? optinen vai laser jne...

Riippuu vähän mihin tarkoitukseen hiireä käytät, pelaamiseen vai tavalliseen surffailuun. Langatonta en suosittele, pitää olla vaihtelemassa pattereita. Langallista optista hiirtä suosittelisin. Ihan perus optisen saa kohtuu halvalla. Itselläni Logitechin mx518 pelihiiri. Tätä hiirtä ja razerin copperheadia suosittelen jos hiirtä tarvitsee pelaamiseen... Mutta kaupassa kannataa kokeilla itse miltä hiiri tuntuu kädessä, ja miettiä mihin hiirtä tarvitsee.

Itsellä on Logitechin G5:nen. Käytännössähän tämä on suunniteltu pelaamista varten, mutta itse kyllä pidän sitä erinomaisena hiirenä myös, jos työskentelee tietokoneiden parissa. Saa sen painoiseks kun itse haluaa ja laser on todella tarkka.

Nero & kumppanit ?

Onko tuossa Nero 7 oleellisia parannuksia ja lisäyksiä verratuna edelliseen 6 versioon ??? Näyttäis nimittäin vievän melkoisen paljon enempi kovalevyltä tilaa tämä uus.

NeroPortal [Nero - Digital Media Softwares and Audio/Video Technologies]

Lienee kuitenkin melkoisen varma valinta poltto-ohjelmaksi vai onko todellisia kilpailijoita ohjelmalle tarjolla joko kaupallisina tai ilmaisina ohjelmina ?

Videoiden editointiin...

Jos jostain vaikkapa sukujuhlista koostelee digitaalisenvideon muistoksi (DVD:lle katseltavaksi) niin onko hyvä ohjelma Pinnacle Studio vai onko parempiakin tarjolla huokeaan hintaan ja olisi suht helppo käyttöinen ?

Tuo Windowsin oma Movie Maker kun on hieman turhan karsittu versio kuitenkin. Haluaisi kuitenkin hieman ”ehostella ja viilailla” sitä videota. Onkos muuten Vistassa tuo samainen XP:n vanha Movie Maker vai jokin kehittyneempi tuotos siitä ?

EDIT juu ei mitään WinPaska taas touhuilee omiaan ja on valmista kamaa taaaaaaaaaaaaaaaaaas kerran uudelleen installoitavaksi :frustrated:

Sama homma, 2-3kk välein saa pistää koko paska aina uusiksi. Pitänee taas kokeilla Vistaa, jos on sattunut päivityksiä saamaan niin, että se toimii paremmin kuin XP.

Kyllä se windows ihan hyvin toimii kun ei änkee sitä täyteen kaikkee sontaa. Waretushan on sitten ihan toinen luku, sieltä sitä sontaa tulee koneelle vaikka olis vaan ohjelma päällä niin jotain "takaportteja" niissä aina on ja koneeseen tulee moskaa.

Ja ei on todellakaan ole Winblowssin suosija vaan käytän sekä sitä että linukkaa kunnes saan MACin hankittua, sitten jää wintoosa pois kokonaan.