Jump to content
lfcsmith

Liverpoolin kausi 2014 - 2015

Recommended Posts

Emre Canista tuli sitten vihdoinkin virallisesti Poolin mies. Positiivisin mielin otan jampan vastaan. Nuori pelaaja, joka teki viime kaudella todellisen läpimurron Bundesliigassa, pelaten 39 ottelua kokonaisuudessaan ja näistä 7 UCL pelejä. Varmasti kehittyvä ja hyvän potentiaalin omaava pelaaja.

Parasta Canin hankinnassa on mielestäni ominaisuudet, joita hän Pooliin tuo. Paras pelipaikka keskikentällä, jonne tunkua toki on, mutta ei Canin kaltaista pelaajaa. Kohtuu isokokoinen ja vahva, erinomainen pääpelissä, vaikkei mikään torni olekkaan. Poolin keksikentältä puuttuu hyvä pääpelaaja. Toinen loistava ominaisuus keskikentälle on hyvä vastahyökkäyskyky. Lucasilta on turha odottaa riiston jälkeen suoraviivaista vastahyökkäystä. Gerrardilla tämä ominaisuus oli, mutta nykyään jalka alkaa painaa. Canilla näyttäisi löytyvän hyvin juoksuvoimaa ja tekniikkaa iskeä heti pallonriiston jälkeen.

Yksi huomattava Canin ominaisuus on monipuolisuus. Can pystyy pelaamaan keskikentän keskustassa mitä tahansa roolia ja näiden lisäksi pelasi viime kaudella 12 ysikymppistä vasempana laitapakkina. Tuo siis mukavan bonuksen viime vuosien ongelmapelipaikalle. Jättäisin Bertrandit suosiolla hankkimatta, sillä eiköhän Can vähintään samaan pysty vaspana.

Can sopeutunee Valioliigan vauhiin ja fyysisyyteen suht helposti. Suurin kysymys on mielestäni hänen puolususpelinsä. Jos ajatellaan, että hänet hankittiin lähtökohtaisesti keskikentän pohjalle, niin pelinluku ja puolustuspeli ovat tärkeimmät vaadittavat ominaisuudet. Näiden riittävyys Valioliigaan on vielä kysymysmerkki, ainakin minulle. Muilta ominaisuuksiltaan varmasti parannus Lucasiin.

http://www.youtube.com/watch?v=v1rAC7UnJPk&list=UUm9Y2nuhucT-Nxj9o27WUPQ&index=6

Eihän toi Canin kosketus mikään samettinen ole, mutta hyvä se on kaksinkappailuissa ja lähtee hyvin hyökkäyssuuntaan pallon saatuaan. Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että antaa kulmia myös oikealla jalalla.

Jaa viesti

Jokos Lucas on poistunut keskuudestamme? Alkaa olla aika vaikea kuvitella hänelle mitään roolia enää avausmiehistössä missään vähänkään tärkeämmässä ottelussa. Allen, Can, Coutinho, Gerrard, Henderson, Lallana, Sterling lienevät lähimpänä avauksen paikkaa keskikentällä.

Jaa viesti

Emre Canin entinen valmentaja, Liverpool-legenda Sami Hyypiä on antanut lausuntoja Liverpoolin tuoreimmasta saksalaispelaajasta:

http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/165816-hyypia-why-kopites-will-love-emre-can

Hyypia said: "Emre is one of those players that always gives 100 per cent on the pitch. He is a very dynamic player and he is quite mature physically as well.

"He's also very skilful and he can play it very simple. I think he suits the Liverpool style of play and physically he can compete in the Premier League for sure.

Jaa viesti

Onko täällä joku ollut katsomassa Poolin europelejä paikan päällä? Tueleko niihin samalla tapaa liput myyntiin kuin normaalipeleihinkin, eli ensin liikuntarajoitteisille, sitten "valikoiduille" jäsenille ja tämän jälkeen kaikille jäsenille? Ajattelin, että voisi koittaa mennä ensi kaudella Liverpooliin pitkäksi viikonlopuksi ensin katsomaan Valioliigaa ja viikolla sitten Champions Leagueta.

Sarjaotteluiden liput tulee myyntiin reilun viikon päästä, mutta yksi asia askarruttaa mieltäni. Tässä ote ohjeista:

Tuesday July 15

Priority access to approximately 50 per cent of the Members' ticket allocation, including the adult/junior allocation, will be available to Members based on previous attendance in season 2013-14 for the following fixtures from 8.15am. The number of required games will be advertised in due course.

Category A & B games: Southampton, Aston Villa, Everton, WBA, Chelsea, Sunderland, Arsenal and Leicester City.

Supporters buying tickets during this part of the sale will be guaranteed a ticket for each match.

Adult/junior tickets are limited and subject to availability.

Wednesday July 16

Tickets will be available to ALL Members, including the adult/junior allocation for the following games and will be sold strictly on a first come, first serve basis whilst stocks last from 8.15am.

Category C games: Hull City, Stoke City and Swansea City.

Thursday July 17

All remaining tickets including the adult/junior allocation for the followinggames will be sold strictly on a first come, first serve basis and will be available to ALL Members whilst stocks last from 8.15am.

Category A & B games: Southampton, Aston Villa, Everton*, WBA, Chelsea, Sunderland, Arsenal and Leicester City.

Linkki uutiseen: http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/165434-members-ticket-sale-process-2014-15

Eli siis me normaalit jäsenet saadaan ostaa lippuja 16. päivä ja päivää aiemmin lippuja saavat vain ne, jotka kuuluvat johonkin yhditykseen? Esimerkiksi LFC Suomen porukka saa lippuja jo 15. päivä, mutta muut vasta 16. päivä? Ja tuolloin 16. päivä voi siis ostaa lippuja vain Hull, Stoke ja Swansea matseihin ja vasta seuraavana päivänä noihin parempiin?

Olisi voinut ehkä laittaa suoraan lfcsmithin privaboksiin, mutta menköön tänne jos joku muukin ihmettelee vastaavaa :)

Tuohon Stoke otteluun voisi koittaa lippuja. Champions Leagueta pelataan ilmeisesti saman viikon tiistaina/ keskiviikkona joten siinä olisi hyvät mahdollisuudet nähdä kaksi kotipeliä yhteen reissuun. Tietysti vielä ei tiedetä mitkä UCL pelit pelataan kotona, mutta sitten kun tiedetään niin liput ovat menneet jo aika päiviä sitten.

Jaa viesti

En ole nyt ehtinyt katsoa, mutta mene seuran sivuille siihen lippuosioon ja katso ottelukohtaiset ohjeet. Osaan pitää olla x kpl kotimatseja edellisellä kaudella ja muut saavat vuoron vasta torstaina. Niin kai se selitti. Itse pistin Hullin ja Sunderlandin tilaukseen. Jos en saa ennen myynnin alkua tai innostun vielä muita jahtaamaan, täytyy sitten perehtyä näihin ehtoihin. Muistelen, että Hull ja Sunderland voisivat olla myös UCL-pelien lähellä.

Jaa viesti

Lallanasta on ihan hyvä mainita sellainen pointti, että kaveri on selkeästi peliätekevä kaveri toisin kuin muut hyökkäyspään pelaajat. Sterlingiltä ja varsinkin Sturridgelta on ihan turha odottaa syöttöä jos heillä on paikka laukoa. Lallana on sen sijaan toista maata ja vaikka hänellä onkin hyvä laukaus niin kaveri hakee silti mielummin syöttöä.

Uskon, että Pool pelaa ensi kaudella 4-2-3-1 muodostelmalla selkeästi useammin kuin viime kaudella.

Sturridge

XXXXXX Lallana Sterling

Gerrard Henderson

Onhan toi varmasti brittiläisten kannattajien mielestä huikeaa katsottavaa kuin avauksen kuudesta ylimmästä pelaajasta viisi on englantilaista. Liverpool on kuitenkin englantilainen joukkue ja on vain hyvä asia, että se näkyy myös pelaajistossa. Jos miettii viime vuosina Euroopassa menestyneitä seuroja tyyliin Barcelona, Atletico, Real, Dortmund & Bayern niin kaikilla on runko omasta maasta. Toista sitten nämä muukanaislegioonat ala. Chelsea ja City, jotka on paria poikkeusta lukuunottamatta pudotettu pois ennen tosipelejä.

Penkiltä löytyykin sitten vähän enemmän ulkomaalaisia, mutta on sielläkin esimerkiksi maajoukkuekärki Lambert.

Lambert

Borini Coutinho XXXXXXX

Can Allen

Ihan hyvältä näyttää hyökkäyksen ja keskikentän osalta jos saadaan vielä pari laituria. Suarezin jätin tarkoituksella pois, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt niin kyseisestä kaverista voidaan piakkoin jauhaa Barcelonan kausiketjussa. Eiköhän noihin laiturin tonteillekin hankita pari ukkoa. Sanchez, Markovic ja Shaqiri ovat pyörineet huhuissa ja varmasti siellä on scoutattu pelaajia joista ei ole vielä jauhettu medioissa juuri lainkaan.

Puolustus onkin sitten vähän heikommissa kantimissa. Itse pudottaisin Johnsoninkin avauksesta, mutta uskoakseni ensi kauden puolustusnelikosta on kasassa kaksi ukkoa. Jo mainitun Johnsonin lisäksi Sakho saa olla kohtuu varma avauksenpaikastaan jos vain on kunnossa.

XXXXX Sakho XXXXX Johnson

Penkillä on sitten tämän näköisiä kavereita:

Enrique Agger Skrtel Flanagan

Aggerista on ollut myyntihuhuja, mutta saa nähdä, jotenkaan en usko tähän. Skrtelinkin Pool uran piti päättyä viime kesänä ja kuinkas kävikään. Enrique harjoitteli eilen yksikseen ja liittyy joukkueen mukaan heti kuin treenit alkavat. Jos kaikki menee putkeen niin Enrique on ensi kaudella pätevä vaihtomies uudelle vaspalle. Flanagan sijoitettakoon alustavasti oikean laitapakin varamieheksi.

Eli siis jos saisin päättää niin joukkueeseen hankittaisiin kaksi laituria, vasen laitapuolustaja sekä toppari.

Persele kun ei jaksa tabletilla lyhentää. Olen tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt tuota alkua. En ymmärrä ihan sitä, miten asia on ilmaistu. Eihän se ole hyvä asia, jos on vetopaikka ja lähtee sitten kuitenkin syöttö. Se on pelkoa, vastuun pakoilua ja tilanteen hukkaamista. En nyt saa päähäni nimeä esimerkiksi, mutta onhan näitä turhan syötön antajia. Väsyttää kai ja nimimuisti on vajonnut umpiuneen. Sen sijaan se on viisautta, jos ei pyri aina vetämään itse, vaan näkee koko tilanteen ja osaa syöttää, jos siten saadaan vaarallisempi tai varmempi tilanne. Sitä Lallana teki ainakin Southamptonissa ja jos oli paikka, teki itse. Ja se tekee hänestä ainakin minulle positiivisen hankinnan. Tuleva SG potentiaalinsa osalta.

Tuli mieleen vielä että mahtaakohan ensi kaudella Anfieldilla raikaa Suzi Quatron Can The Can. Itse muistelin että Suzin nimi kirjoitettaisiin Suzy Quattro, mutta netti tarjosi ainakin YouTubessa pätkää edellisessä muodossa. Käykääs kuuntelemassa 1970-luvun teinirokkia nuorukaiset. Ei ollut tällaisen heavyrokkarin suurinta lempimusaa mutta toki purkkaa kivempaa.

Jaa viesti

Persele kun ei jaksa tabletilla lyhentää. Olen tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt tuota alkua. En ymmärrä ihan sitä, miten asia on ilmaistu. Eihän se ole hyvä asia, jos on vetopaikka ja lähtee sitten kuitenkin syöttö. Se on pelkoa, vastuun pakoilua ja tilanteen hukkaamista. En nyt saa päähäni nimeä esimerkiksi, mutta onhan näitä turhan syötön antajia. Väsyttää kai ja nimimuisti on vajonnut umpiuneen. Sen sijaan se on viisautta, jos ei pyri aina vetämään itse, vaan näkee koko tilanteen ja osaa syöttää, jos siten saadaan vaarallisempi tai varmempi tilanne. Sitä Lallana teki ainakin Southamptonissa ja jos oli paikka, teki itse. Ja se tekee hänestä ainakin minulle positiivisen hankinnan. Tuleva SG potentiaalinsa osalta.

Joo ilmaisin asian vähän huonosti, mutta tarkoitin juuri tuota miten miestä kuvailitkin. 

Mutoillaan vaikka niin, että Sturridge ja Sterling tuntuvat ajoittain laukovan paikasta kuin paikasta, siinä missä Lallana älyää, mikä ratkaisu on milloinkin parasta koko peliä silmällä pitäen.

Jaa viesti

http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/166178-lfc-statement-suarez-to-leave

Sieltä se varmistus sitten tuli. Ensiksikin täytyy kiittää Suarezia kaikista niistä uskomattomista maaleista ja taidonnäytteistä mitä hän on jalkapalloa seuraavalle maailmalle suonut. Muistan vielä kun miestä huhuiltiin pari kautta sitten Liverpooliin niin jo silloin tiesin, että tästä pelaajasta tulee jotain suurta. Tippaakaan katkeruutta en herraa kohtaa koe, vaikka on seurankin tukalaan paikkaan pari kertaa asettanut typeryyksillään. Torresin myynti tuntui paljon kauheammalta. (Silloin toki ei oltu UCL:ssä ja seuran suunta oli alas). Loistava pelaaja ja varmasti onnistuu Barcelonassa. 75 miljoonaa puntaa lämmittää toki Liverpoolin suunnalla.

https://www.youtube.com/watch?v=JY2N4H6NMzg&list=TLwxbOYFk2nszqkY_IxIJZcP-RtnW_2dMu

Kiitos ja onnea tulevaisuuteen, Luis! Kirjoitit nimesi historiaan yhdeksi seuran legendaarisimmista pelaajista.

"It is with a heavy heart that I leave Liverpool for a new life and new challenges in Spain. Both me and my family have fallen in love with this club and with the city.

"But most of all I have fallen in love with the incredible fans. You have always supported me and we, as a family, will never forget it, we will always be Liverpool supporters.

"I hope you can all understand why I have made this decision. This club did all they could to get me to stay, but playing and living in Spain, where my wife's family live, is a lifelong dream and ambition. I believe now the timing is right.

"I wish Brendan Rodgers and the team well for the future. The club is in great hands and I'm sure will be successful again next season.

"I am very proud I have played my part in helping to return Liverpool to the elite of the Premier League and in particular back into the Champions League.

"Thank you again for some great moments and memories. You'll Never Walk Alone."
- Luis Suarez

Jaa viesti

Kyllähän tässä nyt vähän jopa herkistyy, mutta yhdyn kanssafoorumisteihin siinä, että ehkä nyt oli oikea aika myydä. Paras ja dominoivin pelaaja, jonka olen Livepoolissa nänhyt (Yhtään Gerrardia väheksymättä).

Tykkään tuosta Rodgersin tavasta rakentaa joukkuetta, mutta luulenpa, että Suarezin lähtö valitettavasti tarkoittaa sitä, ettei mestaruudesta pystytä vielä ensi kaudella tosissaan kilpailemaan. Nuoressa joukkueessa ja noissa vahvimmin huhutuissa hankinnoissa on kuitenkin melkoisesti potentiaalia, joten eiköhän se pytty muutaman vuoden sisällä Anfieldille palaa.

Jaa viesti

Kiitokset Suarezille menneistä vuosista. Suarez on ehkä seurahistorian paras pelaaja, joten menetys on kova, mutta filosofisesti sanottuna jokainen loppu on uuden tarinan alku. Ei tässä sentään silmäkulmat kostu kuten Fernando Torresin lähdettyä, mutta hymy tulee huulille kun miettii kaikkia ilon hetkiä joita Suarez meille tarjosi. Muistan kun katselin sitä WBA ottelua jossa Suarez teki debyyttinsä ja nousin sängystä antamaan standing ovationit kun Suarez tuli kehiin, se on saavutus, jollaista yksikään pelaaja ei tule hetkeen samaan :)

TÄSTÄ löytyy Liverpool ECHOn artikkeli Suarezista ja kannattaa katsoa tuo melkein sadan kuvan kuvakollaasi.

Suarezin kaikki maalit:

Jaa viesti

Olen jo pitkään miettinyt tänne foorumille liittymistä ja viimeinkin tein sen. Mulla oliskin heti alkuun kysymys: Kenet haluaisitte mieluiten uudeksi hyökkääjäksi Suarezin lähdön jälkeen? Suarezia ei tietenkään voi kukaan korvata mutta kyllä mun mielestä sinne yksi kärki pitää hankkia. Itse haluaisin nähdä Swansean Wilfried Bonyn poolissa, todella vahva, hyvä päällä ja kova laukaus. Viimekaudella kaikissa kilpailuissa mukavat 26 maalia ja 8 syöttöä. Toissa kaudella eredivisiessä 36 ottelussa huikeat 37 maalia ja 10 syöttöä joten maaleja Bony kyllä osaa tehdä.

Edit: Sky Sportsin mukaan "Liverpool are in advanced talks with Swansea over a move for striker Wilfried Bony"post-5823-0-96804600-1405115238_thumb.jpg

Jaa viesti

Olen jo pitkään miettinyt tänne foorumille liittymistä ja viimeinkin tein sen. Mulla oliskin heti alkuun kysymys: Kenet haluaisitte mieluiten uudeksi hyökkääjäksi Suarezin lähdön jälkeen? Suarezia ei tietenkään voi kukaan korvata mutta kyllä mun mielestä sinne yksi kärki pitää hankkia. Itse haluaisin nähdä Swansean Wilfried Bonyn poolissa, todella vahva, hyvä päällä ja kova laukaus. Viimekaudella kaikissa kilpailuissa mukavat 26 maalia ja 8 syöttöä. Toissa kaudella eredivisiessä 36 ottelussa huikeat 37 maalia ja 10 syöttöä joten maaleja Bony kyllä osaa tehdä.

Tervetuloa! Hienoa nähdä, että joukkomme vahvistuvat!

Sinäpä sen sanoit, Bony olisi järkevin valinta tähän väliin.

Jaa viesti

Edit: Sky Sportsin mukaan "Liverpool are in advanced talks with Swansea over a move for striker Wilfried Bony"attachicon.gifimage.jpg

Tervetuloa foorumille! Kirjoita vaan aktiivisesti jatkossakin, ei meitä koskaan ole liikaa ja aina on mukava kuulla uusia mielipiteitä.

Bony olisi tosiaan hyvä vaihtoehto ja aika korkealla omalla listallani. Taso riittäisi vallan mainiosti ja Bony olisi jo suht' valmis pelaaja. Hinta on toki kova, mutta nyt muut seurat tietävät, että Poolilla on rahaa ja he uskaltavat pyytää suurempia summia pelaajistaan.

Jaa viesti

http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/166318-10-reds-fixtures-rearranged-for-tv

Poolin 10 peliä ennen joulukuuta on uudelleenjärjestetty. Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen Liverpool avaakin kautensa vasta sunnuntaina 17. päivä elokuuta.

Tässä vielä listaa muutetuista aikatauluista:

Liverpool - Southampton 15.30 17.8
Manchester City - Liverpool 22.00 25.8
Tottenham - Liverpool 15.30 31.8
Liverpool - Aston Villa 17.30 13.9
West Ham - Liverpool 17.30 20.9
Liverpool - Everton 14.45 27.9
QPR - Liverpool 15.30 19.10
Newcastle - Liverpool 14.45 1.11
Liverpool - Chelsea 14.45 8.11
Crystal Palace - Liverpool 15.30 23.11

QPR ja Crystal Palace pelit ovat vielä mahdollisisa muuttumaan, sillä ovat riippuvaisia siitä minä päivinä Liverpool pelaa UCL:ää.

Jaa viesti

Huomenna Pre-Seasonin ensimmäinen harjoitusottelu Brondbyta vastaan klo 19 suomen aikaa. Mömmökisoissa mukana olleet eivät ole vielä mukana(poislukien Rickie Lambert, joka palasi lomalta ennenaikaisesti mukaan pre-seasonille) Seuraavat "junnut" ovat matkanneet Tanskaan:

Jordon Ibe, Ryan McLaughlin, Kris Peterson, Adam Phillips, Jordan Rossiter, Brad Smith, Kevin Stewart, Suso ja João Carlos Teixeira.

Jaa viesti

Tänään se taas jatkuu!

Liverpool kohtaa ensimmäisenä pre-season pelissään tanskalaisen Brondbyn. Matkaan valittu ryhmä ei sisällä MM-kisoissa uurastaneita pelaajia (pl. mahdollisesti Ricky Lambert, joka tuli kesken lomiensa harjoituksiin mukaan.) Uusin hankinta Lazar Markovic tuskin vielä on mukana, todennäköisesti viikonloppuna Prestonia vastaan. Steven Gerrard, Adam Lallana, Jordan Henderson, Glen Johnson, Raheem Sterling,  Mamadou Sakho, Simon Mignolet, Jon Flanagan, Pepe Reina siis ovat vielä lomillaan. Korjatkaa toki jos joku nimi unohtui listasta.

Molemmilla jaksoilla pelaa tod.näk. ihan oma kokoonpanonsa. Jotain tällaista:

---------------Jones-------
-Flanagan-Skrtel-Agger-Enrique--
-------------Can-Allen------------
-------------Coutinho--------------
----Borini---Lambert-----Ibe-----

Pool saisi halutessaan siis aika vahvan kokoonpanon jalkeille. En kuitenkaan usko ylläolevaan, vaan joukkueet tulevat olemaan sekoitus junnupelaajia ja ykkösjoukkueen pelaajia. Seitsemältä ottelu alkaa, striimejä pitäisi löytyä sillä BT Sports televisioi ottelun.

Jaa viesti

Itsellä on taskussa Liverpool-Hull ja Liverpool Sunderland. Huomenna haen ehkä vielä jotain. Harmi kun 2 kotipelin satsi on uudenvuoden kahta puolta. Silloin en kyllä Liverpooliin lähden (olisi ollut Swansea ja Leicester silloin kotona + hyvällä lykyllä vielä FA perään). Itse toivon myös, että jompaan kumpaan saan UCL-kotipelin lisäksi. Huomenna kokeilen varmaankin myös vielä tavoitella yhtä matsia, vaihtoehtoina Aston Villa ja Arsenal. Muihin kauden kotipeleihin ei oma aikataulu riitä ikävä kyllä.

Pistin Merseysiden Bröndby-matsin ennakot tuonne kesätopiciin. Jatketaan kauden aluspelien analysointia siellä. Kiitos striimivinkistä.

Jaa viesti

Menet vaan seuran sivuille kohtaan tickets ja valitset haluamasi ottelun ja haluamasi paketin ja annat luottokortti -yms. tiedot varatessasi. Katso vähän, missä ne katsomopaikat ovat. Joissakin ainakin Centennaryssa mikä on ihan ok. Joissakin oli muistaakseni Anfield Endissä,mikä on pääty. Näkee sieltäkin. Chelsea ja Arsenal ja Everton oli jo myyty loppuun. Ehdottomasti järkevämpää ostaa minusta hospitality seuralta kuin ottaa joku travel event ja musta pörssi on aina riski, osa on saanut väärennettyjä. Itse tosin kävin ekan kerran Anfieldilla lipulla, jonka ostin stadionin vieressä olevan Albert-pubin vessassa. Itse en ole koskaan hospitalitya ostanut, ei ole tarvinnut, mutta olen sitä tarjonnut ennenkin tällaiseen tapaukseen hyvänä kokemuksena. Viime keväänä olimme vähän samantapaisessa jutussa vaimoni kanssa, kun osallistuimme Legendojen illalliseen (Ian Rush, Phil Neal, John Aldridge, Chris Lawler ja Jason McAteer) Chelsea-pelin aattona. Ei nyt mitään gourmet-juhlaa, mutta tosi kiva kokemus sarjaan jalkapalloilullisia matkakertomuksia. Kysele privana jos haluat muita vinkkejä.

Olsc Finlandin nettisivut olscfinland.com sekä Facebook-sivut antavat myös paljon tietoa ja vinkkejä.FB-ryhmään pääsevät myös muut kuin jäsenet. Hakemusta vaan sisään. Mutta katsokaa, että se on virallinen branchin sivu. Nettisivuilla on joitakin osioita, joille pääsevät kai vain jäsenet.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään