Jump to content
Sign in to follow this  
lfcsmith

Liverpoolin kausi 2014 - 2015

Recommended Posts

Ei mikään kummoinen esitys, mutta mikä tärkeintä, 3 pistettä laariin ja taistelu Mestareiden Liigan paikoista senkun kiihtyy. Lisäksi kun oli jo 6.peräkkäinen nollapeli vieraskentällä, niin se on hatunnoston arvoinen juttu.
Hendolle 3.maali putkeen 3.liigakamppailussa eli Hendo on ainakin mukavassa kevätvireessä. Hienosti tehty tilanne, vaikkakin onneakin oli rutkasti matkassa pallon osuessa pariinkiin kertaan Swansea-pelaajaan.

Avausjakso oli Poolilta huono ja hyökkäyspelaaminen oli melko aneemista. Puolustuspäässäkin oli helinää, sillä Can oli aivan yössä koko avausjakson. Ei toinen jaksokaan ollut häikäisevä nuorelta saksalaiselta, mutta onneksi sentäs vähän paransi avausjaksosta ettei omissa kolissut. Sakholta oli myös hankala ottelun alku muutamine harhasyöttöineen, mutta touchin löytyessä ranskalainen pelasi hyvän loisto-ottelun.
Toisella jaksolla peli parani, varsinkin juuri sen jälkeen kun Gerrard otettiin kentälle ja Pool muokkasi vähän ryhmitystään. Paikkoja lisämaaleihinkin oli, mutta tällä kertaa ei enempää uponnut. Lähellä oli ettei Sturridge iskenyt maalia lisäajalla, mutta oikean jalan sijoitus kolahti harmittavasti takatolppaan.

Moni huutelee ainakin Twitterin puolella Allenia ottelun parhaaksi pelaajaksi ja kehui Allenin esitystä loistavaksi. Itse nyt en aivan tuota allekirjoita, vaikkakin Allenilta oli ihan hyvä peli. Avausjaksolla kuitenkaan miehellä ei ollut mitään annettavaa ylöspäin pelattaessa ja toisellakin jaksolla sattui hyvistä otteista huolimatta pari virhettä.  Mutta kuten sanoin, hyvä peli silti.
Sen sijaan miinuspuolella laitan Lallanan, sillä ainakaan itse en omasta mielestäni ymmärrä, että miksi Lallana saa pelata avauksessa. Yksi hyvä City-kamppailu oli siellä otteluiden välissä, mutta muuten Lallana ei ole esittänyt oikein yhtään mitään. Sterlinginkin esitys jäi mielestäni hieman vaisuksi, vaikkakin nuorukainen veikin pari kertaa Tayloria laidallaan kuin pässiä narussa. Joku taisi Twitterin puolella todetakin, että tällä hetkellä Sterling ei ole vähään aikaan esittänyt mitään kummoisia esityksiä ja esityksiin saattaa varmasti vaikuttaa nuo jatkuvat sopimusspekulaatiot (Ja eihän noi esitykset ole olleet mitään 150k luokkaa, ei edes 100k). No spekulaatiota tämä, mene ja tiedä sitten totuudesta.

Voitto, kolme pistettä, nollapeli ja karavaani jatkaa aikataulussa kohti sunnuntaina. Siellä onkin sitten jo valtavat panokset ja Gerrardille tiedossa viimeinen kamppailua Manua vastaan. Jos tämä ei sytytä, niin ei sitten mikään!

Haluaisin kuulla Torres9 kommentteja Canin ja Sakhon pelaamisesta tänään :) Tämän päiväisellä joutavat "kaukasi pelaavasta kokoonpanosta". Joskin Sakho paransi toisella puoliajalla. Poolin paremmistoa oli Mignolet, Allen ja Skrtel. Gerrardin tuominen kentälle rauhoitti Poolin pelaamista selkeästi. Eipä tässä oikein muuta, hienoa vain huomata, että joukkueessa on gutseja ja toi syksyinen on varmasti luonut kovan nahan pelaajille.

On tainnut näköjään mennä Lovren-kommentit kunnolla ihon alle :)

Taitaa olla jonkin sortin trolli sinulta vain, mutta vastataan kuitenkin. Kuten tuossa aiemmassa viestissä jo totesin, niin Canilta huono peli ja Sakholta huonon alun jälkeen ihan hyvä peli. Sakho oli varsinkin toisella jaksolla yksi parhaista (ja veti ihan hyvillä muuveilla myös ylöspäin). Can tosiaan taas oli ihan kuutamolla siis avausjakson, mutta ryhdistäytyi hieman toisella jaksolla.

Melko vitsihän tuo on, jos alkaa tosissaan väittämään, ettei esim. Sakho kuuluisi Poolin avaukseen. Se, että Sakho tekee pelin alussa muutaman harhasyötön on "hieman" eri asia kuin se, että Lovren on vetänyt reilu kaksikymmentä peliä vihkoon.

Canille osui tähän väliin heikko peli, mutta muuten hän on kuulunut parhaimmistoon kevätkaudella (itsekin olet "kuolannut" kaverin esityksille), joten eipä tuosta tarvi huolestua (kunhan ei tule tavaksi ja seuraavassa pelissä on jo ns. normaalissa vireessä).

On tainnut näköjään mennä Lovren-kommentit kunnolla ihon alle :)

Taitaa olla jonkin sortin trolli sinulta vain, mutta vastataan kuitenkin. Kuten tuossa aiemmassa viestissä jo totesin, niin Canilta huono peli ja Sakholta huonon alun jälkeen ihan hyvä peli. Sakho oli varsinkin toisella jaksolla yksi parhaista (ja veti ihan hyvillä muuveilla myös ylöspäin). Can tosiaan taas oli ihan kuutamolla siis avausjakson, mutta ryhdistäytyi hieman toisella jaksolla.

Melko vitsihän tuo on, jos alkaa tosissaan väittämään, ettei esim. Sakho kuuluisi Poolin avaukseen. Se, että Sakho tekee pelin alussa muutaman harhasyötön on "hieman" eri asia kuin se, että Lovren on vetänyt reilu kaksikymmentä peliä vihkoon.

Canille osui tähän väliin heikko peli, mutta muuten hän on kuulunut parhaimmistoon kevätkaudella (itsekin olet "kuolannut" kaverin esityksille), joten eipä tuosta tarvi huolestua (kunhan ei tule tavaksi ja seuraavassa pelissä on jo ns. normaalissa vireessä).

Ihan asiallisesti kysyin mielipidettäsi kyseisestä asiasta ja nyt olet jotenkin ihoni alla. Joopa joo. Tai jos kyse ei ole siitä niin sitten on pakko olla trolli. Ei voi olla muuta vaihtoehtoa, varsinkaan jos allekirjoittanut on kyseessä.

Kuitenkin taas saamme huomata, kuinka kritiikkisi on epätasa-arvoista. Aika kiltin sanoin annat Emrelle ja Sakholle synninpäästöt. Itsekin tuli tosiaan todettua, että Sakho paransi toiselle puoliajalle tultaessa.

Missä olen väittänyt Lovrenin kuuluvan avaukseen ja Sakhon en? En missään. Olen samaa mieltä kanssasi, eikä kyse ole siitä, jos ymmärtäisit lukemaasi niin tajuaisit, että en ole samaa mieltä sinun jakamista kritiikeistä eri pelaajia kohtaan. Eikä tämän iltainen tee Canista tai Sakhosta huonoja pelaajia. Kaikille sattuu huonoja pelejä. Toisaalta kun täällä käy lukemassa, niin eri pelaajille huono peli on eri käsite...

Jos pelaaja-arvostelua kirjoitetaan yksittäisestä pelistä niin siihen ei voi vaikuttaa "edelliset 20 pelii" tjsp. 

Hyvä peli loppujen lopuksi Poolilta. Alku oli hankala ja melko halutonta pelaamista. Swansea pelasi paljon paremmin ja ote luovutettiin ilman taistelua Joutsenille. Toiselle jaksolle sitten ryhtiliike ja peli haltuun. Kovassa vedossa oleva Hendo sai kunnian ratkaista voiton ja olihan lopussa vielä paikat kaunistella lukemia.

Heikosta alusta huolimatta on Poolin puolustuspelaaminen ehdottomasti parasta pitkään aikaan. Virheitä toki sattuu, mutta joukkue puolustaa uhrautuvasti ja vastustajan on vaikea saada maalia. Viimeisenä lukkona Mignolet, joka teki eilen juuri sen mitä pitääkin. Teki tärkeitä torjuntoja silloin, kun muu joukkue alisuoritti.

Ottelussa oli kolme pelaajaa ylitse muiden. Mignolet, Skrtel ja MoM eli Joe Allen. Jos ei nähnyt Allenin ylivertaista suoritusta, niin sitten ei voi kuin ihmetellä. Varsinkin ensimmäisellä jaksolla Allen piti ajoittain puolustusta yksin pystyssä, kun Sakho ja erityisesti Can kohelsivat urakalla. Sakho pääsi lopulta hyvin peliin takaisin ja pelasi mm. erittäin vahvaa pääpeliä toisella jaksolla. Muutama näyttävä taklaus myöskin, kun legendaariset lonkerojalat iskivät. Can pelasi sitten pitkästä aikaa surkeasti. Näitä sattuu ja ensi kerralla sitten paremmin.

Hyökkäyspelaaminen oli laiskaa avausjaksolla ja turhaa riplailua toisella jaksolla. Minä olisin kaivannut enemmän nopeita ja suoraviivaisia kuvioita, jollaisella ottelun ainoa osumakin syntyi. Pelaajilla on taitoa pelata nopeita yhden kosketuksen komboja, mutta näissä haetaan turhaa liian montaa kosketusta ja täysin seisovilla jaloilla. Onneksi tällä kertaa yksi maali riitti kolmeen pisteeseen. Manua vastaa on peli varmasti erilaista, kun molemmat iskevät raivolla päälle. Huikea loppukausi tulossa!

Mignolet ja Sktrel pelasivat meille voiton pääosin, Allen teki myös tärkeitä katkoja, ehkä jopa vi sanoa, että sen kaikkein tärkeimmän. Tämä voitto pelattiin ennen kaikkea omassa päässä torjumalla jotenkin kaikki Swansean lähentelyt. Maalimme syntyi Skrtelin nousun ansiosta. Se maalin johtanut tapahtumaketju meni kuin juna aseminaan Skrtel - Sturridge - Henderson - Goal.

Eka puoliaika tosi hermostunutta peliä Liverpoolilta, toinen puoliaika sitten kentällä oli ihan eri joukkue ja peli. Toisella puoliajalla ei pelottanut kuin, että sattuisi joku Jagielka-säkäri, kun ei saatu palloa toista kertaa Fabianskin taa millään.

täytyy myös sanoa että swansea pelasi hyvän avauspuolikkaan ja liikkui tiiviisti ryhmänä joka vaikeutti avauspelaamista..

can oli yllättävän kuutamolla ja ihmeen "hidas" sakho oli hyvä toisella puoliajalla katkoen vähänväliä swansean syöttöjä ja painien gomisin kanssa joka jäikin ranskalaisen pihteihin.. kyllähän itsekin toivon että lovren saisi pelinsä kuntoon sillä jos joukkueessa on tarpeeksi hyviä toppareita niin menestysmahdollisuudet paranevat,

toivottavasti treenit maistuu ja jaksaa tehdä töitä nöyrästi ja niin edelleen.. sunnuntaina man u vastassa ja tunnelma on varmasti unohtumaton eikun peli ja voitto kerrallaan kohti top4 sijoitusta palstaveljet

ja hyvää kevättä kaikille!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ihan asiallisesti kysyin mielipidettäsi kyseisestä asiasta ja nyt olet jotenkin ihoni alla. Joopa joo. Tai jos kyse ei ole siitä niin sitten on pakko olla trolli. Ei voi olla muuta vaihtoehtoa, varsinkaan jos allekirjoittanut on kyseessä.

Kuitenkin taas saamme huomata, kuinka kritiikkisi on epätasa-arvoista. Aika kiltin sanoin annat Emrelle ja Sakholle synninpäästöt. Itsekin tuli tosiaan todettua, että Sakho paransi toiselle puoliajalle tultaessa.

Missä olen väittänyt Lovrenin kuuluvan avaukseen ja Sakhon en? En missään. Olen samaa mieltä kanssasi, eikä kyse ole siitä, jos ymmärtäisit lukemaasi niin tajuaisit, että en ole samaa mieltä sinun jakamista kritiikeistä eri pelaajia kohtaan. Eikä tämän iltainen tee Canista tai Sakhosta huonoja pelaajia. Kaikille sattuu huonoja pelejä. Toisaalta kun täällä käy lukemassa, niin eri pelaajille huono peli on eri käsite...

Jos pelaaja-arvostelua kirjoitetaan yksittäisestä pelistä niin siihen ei voi vaikuttaa "edelliset 20 pelii" tjsp. 

Asiallisesti heität, mutta laitoit kuitenkin kommentin "kaukasi pelaavasta kokoonpanosta".

Miten niin on muka epätasa-arvoista? Ja taas? Totesin kahteenkin kertaan, että Can pelasi huonosti ja Sakho aloitti huonosti, mutta paransi peliään ja oli yksi toisen jakson parhaista. Tarkoitus oli myös ilmaista, että jos Can pelaa yhden huonon pelin, niin turha siitä on penkittää, jos muuten hän on ollut avainpelaaja puolustuksessa. Sen sijaan Lovrenilla on niin pirun iso kasa huonoja pelejä, että sen ymmärtää enemmän jos hyvin, että kroatti istuu penkillä ja saa luvan pysyäkin siellä (Lovrenille hyvän pelin jälkeen on melkeinpä heti seurannut heikompi peli, joten tasaisuus puuttuu otteista, paitsi tietysti negatiivisessa mielessä ;) ). Ymmärrän kyllä, että taidat olla jonkin sortin Lovrenin kannattaja ja voi olla hankala nähdä kritiikkiä Lovrenista, mutta silti pitäisi kriittiikkiä kestää varsinkin, jos muu toppariosasto on selkeästi paremmin pelannut.

Mitä tulee näihin sinun synninpäästö-juttuihin, niin nostan kuitenkin sen verran tähän esiin, että esim. WhoScoredin mukaan Sakho oli ottelun MoM ratingilla 8.25, 9 taklauksella, 2 riistolla, 4 purulla/katkolla ja n.90% syötön tarkkuudella. Mielestäni nämä statsit tulee aika hyvin sitä, että kuinka hyvä Sakho loppujen lopuksi oli. Vai oletko eri mieltä.

(Korostan kuitenkin loppuun, että näillä statseilla ei ole suuremmin merkitystä, kuten olen Lovrenin kohdalla joskus todennut. Peliesitykset kentällä ratkaisee. Halusin kuitenkin laittaa tuon tohon, koska se mielestäni kertoo myös hyvin siitä, kuinka hyvin Sakho lopulta pelasi).

Näähän on tietysti mielipiteitä. Minulla on omansa ja sinulla on omasi. Tuskin ne siitä hevillä mihkään muuttuu.

Asiallisesti heität, mutta laitoit kuitenkin kommentin "kaukasi pelaavasta kokoonpanosta".

Miten niin on muka epätasa-arvoista? Ja taas? Totesin kahteenkin kertaan, että Can pelasi huonosti ja Sakho aloitti huonosti, mutta paransi peliään ja oli yksi toisen jakson parhaista. Tarkoitus oli myös ilmaista, että jos Can pelaa yhden huonon pelin, niin turha siitä on penkittää, jos muuten hän on ollut avainpelaaja puolustuksessa. Sen sijaan Lovrenilla on niin pirun iso kasa huonoja pelejä, että sen ymmärtää enemmän jos hyvin, että kroatti istuu penkillä ja saa luvan pysyäkin siellä (Lovrenille hyvän pelin jälkeen on melkeinpä heti seurannut heikompi peli, joten tasaisuus puuttuu otteista, paitsi tietysti negatiivisessa mielessä ;) ). Ymmärrän kyllä, että taidat olla jonkin sortin Lovrenin kannattaja ja voi olla hankala nähdä kritiikkiä Lovrenista, mutta silti pitäisi kriittiikkiä kestää varsinkin, jos muu toppariosasto on selkeästi paremmin pelannut.

Mitä tulee näihin sinun synninpäästö-juttuihin, niin nostan kuitenkin sen verran tähän esiin, että esim. WhoScoredin mukaan Sakho oli ottelun MoM ratingilla 8.25, 9 taklauksella, 2 riistolla, 4 purulla/katkolla ja n.90% syötön tarkkuudella. Mielestäni nämä statsit tulee aika hyvin sitä, että kuinka hyvä Sakho loppujen lopuksi oli. Vai oletko eri mieltä.

(Korostan kuitenkin loppuun, että näillä statseilla ei ole suuremmin merkitystä, kuten olen Lovrenin kohdalla joskus todennut. Peliesitykset kentällä ratkaisee. Halusin kuitenkin laittaa tuon tohon, koska se mielestäni kertoo myös hyvin siitä, kuinka hyvin Sakho lopulta pelasi).

Näähän on tietysti mielipiteitä. Minulla on omansa ja sinulla on omasi. Tuskin ne siitä hevillä mihkään muuttuu.

Olen Liverpool FC:n kannattaja. Edellenkään en oo missää väittänyt että Lovren olis Sakhon tai Canin edellä nokkimisjärjestyksessä, mutta jotenkin saat sen usutettua teksteihisi. Mulle on ihan sama kuka kentällä pelaa, jos pelaa hyvin. Ja siksi haluan antaa kritiikkiä ja sitten kehuja kun sille on paikkansa. Mutta en todellakaan ala etsimällä etsimään virheitä, jos kentällä on Lovren tai kuka tahansa muu.

Iänikuinen keskustelu tämä asennoituminen joihinkin pelaajiin. Lovrenista on minusta turha nyt tingata, kun hän ei pelannut. Edellisen kerran kun pelasi, täytti paikkansa ihan yhtä hyvin kuin tässä pelissä Can ja Sakho. Minä katselen Sakhoa aina kauhuissani, kun sen pelaaminen jalalla on niin kummallista. Toisella puoliajalla Sakho kuitenkin oli mies paikallaan (onnellakin saattoi olla tekemistä) ja hoiti tehtävänsä hyvin. Oliko siinä uusi roolitus, siltä vähän näytti. Itse olen ollut skeptinen Allenin rooliin, mutta nyt hän oli mies paikallaan taas. Samaten olen pitänyt Lucasia pelaajana puutteellisena siihen, mitä itse kaipaisin sille pelipaikalle, mutta toki olen ollut tyytyväinen, kun Lucas on pelannut hyvin. Samalla tavalla pidän Lovrenia ja Balotellia tapauksina, joilta voimme saada vielä iloakin. Mutta jos seurassa ollaan sitä mieltä, että menkööt, en jää itkemään heitä yhtään sen enempää kuin vaikka Steven Gerrardin lähtöä. Minä kuulun myös siihen sarjaan, joka ei koskaan nosta yhtä pelaajaa ohi seuran. Seura on ja pysyy, pelaajia tulee ja menee. Muuten itkisin täällä varmaan sitä, että Bruce Grobbelaarille ei tarjota enää jatkosopimusta ensi kaudelle  :mrgreen:

Mitä, eikö Rhodesian maajoukkuemaalivahdille enää tarjota jatkosopimusta!!!

Montaa matsia en ole tällä(kään) kaudella Poolin pelejä katsellut, mutta Hendon jäätävän viimeistelyn lisäksi huomio kiinnittyi eilen Allenin hyvään peliin. Pitkään on kestänyt, mutta jo alkaa mies olemaan sitä luokkaa mitä odotin, kun seuraan tuli.

Jännästi Rodgers vaan kääntää seuraa ylöspäin. Syksyllä olin, että nyt puuttuu tasoa ja rumasti. Ei puutu enää. Tätä vauhtia te kisaatte vielä Eurooppaliigan paikasta keväällä. No niin, heh heh

Olen Liverpool FC:n kannattaja. Edellenkään en oo missää väittänyt että Lovren olis Sakhon tai Canin edellä nokkimisjärjestyksessä, mutta jotenkin saat sen usutettua teksteihisi. Mulle on ihan sama kuka kentällä pelaa, jos pelaa hyvin. Ja siksi haluan antaa kritiikkiä ja sitten kehuja kun sille on paikkansa. Mutta en todellakaan ala etsimällä etsimään virheitä, jos kentällä on Lovren tai kuka tahansa muu.

Olen minäkin! Haluan kuitenkin, että kentällä pelaa mieluummin esim. juuri Sakho kuin Lovren, sillä Lovrenin pelaamisen kanssa on aina oman riskinsä. (Toki kaikki sanoo aina Sakhosta, että hänen liikkumisensa on järkyttävän näköistä, mutta mitä sen väliä, jos homma toimii ja syötöt napsuu omille).

En minäkään etsimällä etsiä mitään virheitä. Pidät silmät auki ja katson peliä. Ilman mitään Internet-etsintääkiin pystyy Lovrenin pelin ongelmat näkemään.

Se siitä casesta mun puolesta!

Taas on jäänyt kirjoittelut vähemmälle, vaikka sivua tulee useamman kerran päivässä luettua. Loistavaan liitoon on kyllä Rodgers joukkueen saanut! Tekisi mieli kuittailla potkujen huutelijoille, mutta eiköhän jopa zimbzbwejoekin ole tyytyväinen nykyiseen tekemiseen ja antaa Brendanille jatkoaikaa :howler:

Eilen ensimmäinen puoliaika tosiaan surkea, mutta kyllähän se tosiaan oli myös paljon Swansean hyvyyttä. Loistavaa peliä heiltä! Pahalta näytti kun ei oltu vielä paljoa pelattua kun oli jo pari kolme keltaista korttia napsunut omille ja maali roikkui ilmassa. Mignoletilta jälleen kerran loistavaa peliä! Jos on Manun puolella De gea pelastanut pisteitä, niin nyt on Mignokin tehnyt samoin. Toki on syytäkin alkukauden haparointien jälkeen.

Aina olen ollut Allenia vastaan, mutta täytyy se myöntää että aivan loistavaa pelaamista ollut viime aikoina! Viimeisten kierrosten aikana onnistujia on ollut monta, mutta kyllä etenkin Allen, Skertel, Coutinho (paitsi eilen), Mignolet ja Henderson ovat olleet huikeita. Nuori joukkue ja tällainen nousu täysin sillasta. Tähän pari valmista täsmähankintaa niin vain taivas on rajana tulevina kausina.

Tapaus Sturridge. Surkeaa pelaamista. Ymmärrettävää on, että loukkaantumisen jälkeen on hakemista, mutta kyllähän kaveri näyttää välillä niin ylimieliseltä että penkitys tekisi hyvää. Tälläkin foorumilla Balotelli on saanut hirveän kasan shaissea niskaansa, mihin verrattuna Sturridge selviää aika vähällä. Balon pari viimeistä peliä oli huomattavasti parempaa tekemistä ihan karvaamisesta saakka ja etenkin halusi taistella joukkueen puolesta. Sitä en sano että Mario olisi ollut kokonaisuutena hyvä, mutta parempaa tekeminen oli viime peleissä mitä sai pelata.

Manun kaatoon seuraavaksi! Kaikki saumat on voittaa, hävitä ei saisi. Manun peli edellisellä kierroksella näytti kerrankin pelottavan hyvältä, mutta toivottavasti sama meno ei jatku. Jospa siellä otettaisiin ADM takaisin kehiin ja heitettäisiin Mata penkille, näin toivon.

Mitä tulee täällä jauhettuun case Lovreniin ja muihin, niin pakko kompata hieman Merseyside2:ta. Aiheesta saa jätkiä kritisoida, mutta jos sylkykuppi onnistuu niin pitää olla bolsseja myöntää se :lick:  Tämän hetken ideaali avaus alakerrassa on Skertel (aivan huikealla tasolla koko ajan), Sakho (välillä pelottaa, mutta kokonaisuudessa hyvä) ja Can (eilen totaalisen surkea, mutta aiemmin loistanut). Jos tulee Canille toinen samanlainen peli niin heti vain Lovrenille näytönpaikka. Tämä saa aikaan sen, että jokainen jätkä joutuu tekemään töitä 110% ja kaikista saadaan tehot irti. Jotenkin vain tuntuu, että Sakho saa kaverit usein pelaamaan myös paremmin. Tätä ainakin tukee tilastot..

Peace and love, pääasia että juna puksuttaa raiteillaan ja 4 sija saadaan plakkariin! Mun puolesta kentällä saa olla kuka vaan, jos homma skulaa. Paitsi Diego Costaa en punaisissa haluaisi koskaan nähdä.

Liverpool-FC-icon.png             VS      Manchester-United-icon.png
                                  22.03.2015 @Anfield klo. 15.30

Liverpoolin kausi jatkuu sunnuntaina kun rakas vihollinen Manchester United saapuu Anfieldille. Liverpool on 54:llä pisteellään sarjassa sijalla viisi ja United sijalla neljä kaksi pistettä enemmän keränneenä. Ottelua voidaankin kliseisesti kutsua "kuuden pisteen otteluksi." Liverpool on Englannin ja ymmärtääkseni myös koko Euroopan eniten pisteitä tämän kalenterivuoden aikana kerännyt joukkue ja Valioliigassa voitokkaiden otteluiden putki venyi maanantaina jo viiden ottelun mittaiseksi. Manchester United on sen sijaan kolmen ottelun voittoputkessa ja viimeksi he kaatoivat Tottenhamin.

Kokoonpanouutiset:

Brad Jones ja Steven Gerrard tekivät viime ottelussa paluun kokoonpanoon ja Gerrard pelasi ensimmäiset minuuttinsa liigassa sitten helmikuun kymmenennen päivän. Lucas Leiva palasi viikolla harjoituksiin ja myös Flanagan on saanut hieman lisää harjoituksia alle pitkän huilin jälkeen. United peli tulee molemmilla liian nopeasti ja niinpä he ovat sivussa yhdessä Jordon Iben kanssa. Mario Baltoelli oli kokoonpanon ulkopuolella Swansea ottelussa, mutta eiköhän hän ole penkillä Unitedia vastaan. Jose Enrique on viime aikoina keskittynyt enemmän Mario Kartin ajamiseen, mutta kuvien mukaan hän on käynyt harjoituksissakin. Tuskin espanjalaista nähdään silti edes penkillä.

Unitedin puolelta loukkaantumisen vuoksi ottelun jättää varmuudella väliin vain Robin van Persie. James Wilson ja Marcos Rojo ovat kärsineet pienistä loukkaantumisista ja varsinkin Rojon panos tulisi tarpeeseen. Jonny Evans kärsii pelikieltoa syljettyään Newcastlen Papiss Cisseä.

Kokoonpanot:

Liverpoolin manageri Brendan Rodgers kokeili Swansea ottelun toisella puoliajalla 3-4-3 muodostelmaa jossa keskikenttä pelasi timantissa. Allen pelasi timantin pohjalla ja Coutinho timantin kärjessä. Lallana ja Henderson olivat timantin laidoilla ja nousivat vuorotellen hyökkäyksiin. Saa nähdä jatkaako Rodgers tällä muodostelmalla myös Unitedia vastaan, mutta kentälle marssivien pelaajien kohdalla tuskin nähdään suuria yllätyksiä. Maaliin Mignolet ja toppareiksi Can, Skrtel ja Sakho. Wing backeiksi heittäisin Lazar Markovicin ja Alberto Morenon, jotka tuovat vauhtia otteluun. Keskikentän keskustaan Joe Allen ja Jordan Henderson. Ylemmäs Phiippe Coutinho sekä Adam Lallana ja kärkeen sitten Raheem Sterling. Sturridge on viime aikoina hakenut virettään joten ehkä on hänen vuoronsa aloittaa penkillä, jos hän kuitenkin on avauksessa niin joko Markovic tai Lallana putoaa penkille.

Mignolet
                                                                                                               Can                         Skrtel                          Sakho
                                                                                    Markovic                                                                                            Moreno
                                                                                                                      Henderson                            Allen          
                                                                                                     Lallana                                                               Coutinho
                                                                                                                                             Sterling

Manchester Unitedin maalilla aloittaa viime kohtaamisen torjunnoillaan ratkaissut David De Gea. Toppareiksi Chris Smalling sekä Phil Jones ja laitapakeiksi sitten Antonio Valencia ja Daley Blind. Keskikentälle Michael Carrick, Ander Herrera ja Marouane Fellaini. Laidoille Ashley Young ja Juan Mata ja kärkeen sitten Wayne Rooney. Unitedin muodostelma voi oikeastaan olla ihan mitä vain, mutta eiköhän Van Gaal jatka Tottenhamia vastaan voittaneella muodostelmalla ja ryhmityksellä. Angel Di Maria vapautuu pelikiellosta, mutta hän aloittanee penkiltä. Marcos Rojo saattaa esiintyä topparina tai laitapakkina mikäli on kunnossa. 

Rooney
                                                                                     Young                                                                                                    Mata
                                                                                                               Fellaini                  Carrick                 Herrera
                                                                                    Blind                              Jones                          Smalling                    Valencia
                                                                                                                                              De Gea

Pelipaikkalohtainen vertailu:

Maalivahdit: Simon Mignolet vs David De Gea. Vaikka Mignolet on pelannut erinomaisesti nappaa De Gea ennakkoon pidemmän korren koko kauden loistavilla ottelillaan. Viime kohtaamisessa Mignolet oli penkillä, joten hän lienee täynnä näytönhaluja ja jos hän jatkaa loistavia otteitaan niin Liverpool voi luottaa maalivahtiinsa.

Puolustus: Puolustus menee Liverpoolille. Liverpoolin puolustus on pelannut todella hyvin sen jälkeen kun joukkue siirtyi kolmen topparin systeemiin. Neljässä edellisessä ottelussa Liverpool on päästänyt yhden maalin ja yhdeksässä edellisessäkin vain kolme. Unitedin puolustus tuntuu edelleen lahjoittavan vastustajalle ilmaisia palloja eikä alakerrasta löydy kauhean hyvää pelinavaajaa. Laitapakeista Valencia nousee hanakasti ja on yleensä sijoittunut väärin omassa päässään.

Keskikenttä: Tämäkin osa-alue menee Liverpoolille. Philippe Coutinho on tällä hetkellä liigan paras keskustan pelaaja ja myös Joe Allen ja Jordan Henderson ovat pelanneet erinomaisesti. Liverpoolin keskikentällä on kohtuu liikkuvia ja kevytjalkaisia pelaajia siinä missä Untidin keskustassa on vähän kankeampaa ukkoa Carrickin ja Fellainin muodossa. Herrerakaan ei ole kauhean innokas puolustamaan ja jos Coutinho pääsee haastamaan Carrickia niin siitä ei tule kaunista jälkeä Unitedin kannalta.

Hyökkäys: Raheem Sterling vs Wayne Rooney, tämä menee Rooneylle. Sterling on viime aikoina pelannut laidalla, mutta hän ei ole ollut terävimmillään sielläkään. Myöskään Sturridgesta ei ole vastaamaan Rooneyn nykyvireeseen. Wäiski on viimeisessä kolmessa ottelussa tehnyt yhteensä kolme maalia, kun hän on pelannut kärjessä, mutta tätä ennen meni kahdeksan ottelua ilman ensimmäistäkään maalia kun mies pelasi keskikentällä.

Ottelun kulku ja tulosveikkaus:

United on liigan eniten palloahallinnut joukkue, joskin suurin osa syötöistä tulee omalla alueella ja keskikentällä. Vastustajan päässe hyökkäyspelaaminen on ollut suoraviivaisempaa ja joukkue on kolmen parhaan joukossa keskitysten ja pitkien pallojen lukumäärässä. Liverpoolkin on pitänyt palloa hallussaan varsinkin kotikentällä, mutta uskon, että tässä ottelussa United saa muodollisesti hallinnan itselleen, ellei tässä tule jotain selkeää ylikävelyä. Uskon, että Liverpool saa ottelussa selkeästi enemmän maalintekopaikkoja ja tulee voittamaan ottelun. Liverpoolilla on monta edukasta "Head to Head" paria eli Couitinho vs Carrick ja Sterling vs Jones & Smalling, ja nämä parit ratkaisevat ottelun Liverpoolin eduksi. Liverpool on vakuuttanut myös puolustuksellisesti eikä nollapeli varmasti ole kaukana sunnuntainakaan.

Ennustan loppulukemiksi 3-0 Liverpoolille. Raheem Sterling, Philippe Coutinho ja vaihdosta kentälle tultuaan Steven Gerrard vastaavat maaleista. Gerrard iskee maalinsa pilkulta.

Laitetaan loppuun vielä loistavaa taktista analyysiä Anfield Index -sivustolta poimittuna.

298b05617c78caf98f2fbc3e2cf03c65.png

Jaha, jätkillä alkaa taas keulia. Jos pidettäisiin jalat maassa ja kaivettaisiin niille vielä kolot, että ei lähtisi taas ajatukset liikaa lentoon ennen peliä. Moyesin aikaan otettiin niukka voitto, mutta toki sillä lailla selvä, että ei vastustaja hirveästi päässyt uhkailemaan. Nyt on toinen tilanne ja toinen peli eikä vastassa ole yhtä munaton Manu kuin silloin. Se on hetken formista ja pienistä nyansseista kiinni. Joku vastaava meille kuin Coutinhon veto Southamptonia vastaan tekisi terää. Mutta jos menee toisin päin, osaa nekin bussia parkkeerata.

Jaha, jätkillä alkaa taas keulia. Jos pidettäisiin jalat maassa ja kaivettaisiin niille vielä kolot, että ei lähtisi taas ajatukset liikaa lentoon ennen peliä. Moyesin aikaan otettiin niukka voitto, mutta toki sillä lailla selvä, että ei vastustaja hirveästi päässyt uhkailemaan. Nyt on toinen tilanne ja toinen peli eikä vastassa ole yhtä munaton Manu kuin silloin. Se on hetken formista ja pienistä nyansseista kiinni. Joku vastaava meille kuin Coutinhon veto Southamptonia vastaan tekisi terää. Mutta jos menee toisin päin, osaa nekin bussia parkkeerata.

lfc:n puheissa on perää. itse ennustan matsin olevan todella tiukka, ja vireessä oleva wayne rooney tulee aiheuttamaan tuhoa poolin päässä. ilman sturridgea tuskin myöskään lähdetään otteluun. vaikka mies on puolikuntoinen, on hän silti parempi maalintekijä kuin raheem sterling, ellei sterlingille nyt jotain suonenvetoa iske ja saisikin sen pallon sinne verkon perukoille taiottua. 3-2, 2-2 olisi oma veikkaus loppulukemiksi.

ps. onko stevie g:n aloittamisesta ollut missään puhetta missään ilmansuunnassa..? itse rankkaan manu-pool derbyn korkeammalle arvoasteikossa, kuin pool-evertonin, ja olisi kyllä pettymys jos kapu ei olisi avauksessa, saatika kentällä tässä ottelussa..

lfc:n puheissa on perää. itse ennustan matsin olevan todella tiukka, ja vireessä oleva wayne rooney tulee aiheuttamaan tuhoa poolin päässä. ilman sturridgea tuskin myöskään lähdetään otteluun. vaikka mies on puolikuntoinen, on hän silti parempi maalintekijä kuin raheem sterling, ellei sterlingille nyt jotain suonenvetoa iske ja saisikin sen pallon sinne verkon perukoille taiottua. 3-2, 2-2 olisi oma veikkaus loppulukemiksi.

ps. onko stevie g:n aloittamisesta ollut missään puhetta missään ilmansuunnassa..? itse rankkaan manu-pool derbyn korkeammalle arvoasteikossa, kuin pool-evertonin, ja olisi kyllä pettymys jos kapu ei olisi avauksessa, saatika kentällä tässä ottelussa..

Hmm...stegie g on varmasti kentällä, mutta epäilen vahvasti, että ei suoraan avauksessa.

Liverpoolin kokoonpano Manchester Unitedia vastaan:

Mignolet, Can, Skrtel, Sakho, Sterling, Henderson, Allen, Moreno, Lallana, Coutinho, Sturridge
Subs: Jones, Johnson, Toure, Lucas, Gerrard, Lambert, Balotelli

Näillä mennään! Kippari aloittaa penkillä ja tulee toisella jaksolla mukaan. Lucas myös rosterissa mukana ja voi olla toisella jaksolla hyvä ase puolustaessa johtoasemaa.

Itse olisin toivonut Markovicia tänään avaukseen (ei ole edes penkillä) tuomaan lisää jalkoja Manu-puolustusta vastaan ja pudottanut Lallanan penkille.

Huh huh mikä matsi edessä! Ehdottomasti yksi kauden kohokohtia! COME ON LIVERPOOL!

Toivottavasti Sterling ei mene hukkaan tuossa RWB paikalla, mutta todella luottavaisin mielin lähden ottelua katsomaan. Toivottavasti Sturridge onnistuu ja jos on liukkaalla jalalla liikkeessä niin paikkoja tulee ihan varmasti siunaantumaan.

Miks tuon atkinsonin piti ottaa niin suurta roolia. Ego-ongelmiako? Jones olisi pitänyt kans ajaa ulos ja käkkäräpää saa töniä ja hakata aivan vapaasti kyynärpäillä ja tuo klowni ei huomaa mukamas mitään? Pelle mikä pelle ja kerrankin Mourinho oli oikeassa tuo pilli suussa kulkevan aivokääpiön suhteen.

Miks tuon atkinsonin piti ottaa niin suurta roolia. Ego-ongelmiako? Jones olisi pitänyt kans ajaa ulos ja käkkäräpää saa töniä ja hakata aivan vapaasti kyynärpäillä ja tuo klowni ei huomaa mukamas mitään? Pelle mikä pelle ja kerrankin Mourinho oli oikeassa tuo pilli suussa kulkevan aivokääpiön suhteen.

Juuri naureskeltiin kavereiden kanssa kuinka paljon täällä tänään itketään tuomarista. Viper ei ainakaan pettänyt. Jatkakaa.