Jump to content
Sign in to follow this  
lfcsmith

Liverpoolin kausi 2014 - 2015

Recommended Posts

Mun mielestä ei ole mitään pahaa, että innostuu sellaisesta asiasta mitä rakastaa ja jonka kautta elää. Onhan näissä matseissa aina se rahastuksen maku ja jotenkin muovinen tunnelma, mutta puhutaan kuitenkin itselle tärkeästä asiasta, eli tunteista ja niitä ei kukaan voi viedä pois. Mä haluan vilpittömästi toivottaa sekä Liverpoolin, että HJK:n kannattajille hauskaa ja viihdyttävää ottelua! Nauttikaa elämyksestä, sillä ei kaikki ole aina niin vakavaa. Ei tälläisiä tapahtumia (ainakaan oman joukkueen kohdalla) liian usein tapahdu. 

Otteluhan taitaa olla myös Liverpoolin viimeinen harjoitusottelu ennen uuden kauden alkua kun Valioliiga alkaa jo 8.8 eli HJK kohtaamista seuraavana viikonloppuna. Luulisi siis, että Liverpool peluuttaa ihan parasta miehistöään tuossa pelissä, jotta kaverit ovat iskussa kun Valioliiga starttaa. Ja jos ei ykköset pelaa niin siellä on kuitenkin suurella todennäköisyydellä mm. Origi, Ings, Milner, Can ja kumppanit kehissä. Tuli itsekin ostettua pari lippua ja olihan se kallista lystiä kun 89€ kustansi kappaleelta, mutta eihän tälläisen mahdollisuuden voi antaa mennä ohitse. 

Otteluohjelma muuten julkistetaan keskiviikkona ja on ollut jotain juttua, että stadionremontin vuoksi ensimmäiset ottelut pelattaisiin vieraissa. On väläytelty myös vaihtoehto, että ensimmäinen kotiottelu siirretään vieraskentälle ja jos kaksi seuraavaa ottelua ovat vieraissa kuten viime kauden alussa niin mahdollisesti Liverpool aloittaisi kauden jopa kolmella vierasottelulla. Kirjoittelen ensi kaudelle avausta vaikka viikonloppuna kun on kolme päivää vapaata peräjälkeen.

Kyllä Helsingissä luulisi olevan miltein paras mahdollinen ryhmä mukana. Ainakin aikaisempina kausina on viimeiset/viimeinen Pre-Season matsi vedetty ihan ykkösmiehistöllä. Itse odotan erityisesti näkeväni mm. herrat Sakho, Toure, Henderson ja uusi kunnon hyökkääjähankinta :)

Pre-Seasonista tulee muutenkin mielenkiintoinen, kun kausi tosiaan alkaa jo 8.päivä elokuuta, joten aikaa ei ole ainakaan liikaa joukkueille valmistautua tulevaan kauteen.

Mites, pidetäänkö Pre-Season höpinät omassa topicissa vai laitetaanko ne uuden kausitopicin alle?

No mut kun tuli käytyä jo Englannissa niin tämä sallittakoon. En ole kuitenkaan minään "full kit wankerina" menossa otteluun :)

Kai nyt kuitenkin sentään pelipaita päälle? Pakko oli itekin liput hommata.

Ajankohta matsille on hyvä. Viikko ennen sarja-avausta, joten Poolilla tulee olemaan lähes ykkösmiehistö jalkeilla.

Itsehän en todellakaan mene Klubin matseihin, vaikka olisi ilmaiset liput, joten Pool jää näkemättä. :)

Liverpool olisi jonkin verran kiinnostanut, vaikka en ole Poolin kannattaja.

Kerran olen nähnyt Liverpoolin matsin livenä. Tämä oli vuonna 91 Lahen stadionilla.

Melkoista HJK-fanien niskaan kusemista tämä päivämäärä. Samana päivänä on kauden ainoa lauantaivierasreissu, ja se on vielä Maarianhaminaan. Nyt jo about 150 vierasfania oli ilmoittautunut matkaan, mutta näköjään halutaan pelata se peli näköjään mieluummin tyhjälle vierassektiolle.

Toki Olympiastadionilla mukana tässä matsissa! :thumbsup1:

Ketä kiinnostaa? Setviköön HJK sotkunsa, ei ole meidän ongelma. Joka hiton Liverpool-pelissä on varaus aika voi muuttua. Liian aikaisin matkan varanneet kusivat ihan itse omaan kenkäänsä tässäkin.

Sikahinnat lipuilla. Ja heikosti sai tabletilla tietoa paikoista. Ostettiin vaimon kanssa halvimmat liput. Ajateltiin, että kunhan on sisällä, näkee mitä näkee. Mutta tosiaan jos vertaa siihen, mitä on maksettu Anfieldilla, näissä ei ole järjen hiventä.

Suomen kannattajaklubi järkkäsi oman katsomonosan, mutta kun tämä tuli näin, on suuri määrä meistäkin ostanut liput jo ennen kuin se oma lokero oli saatu. Punaista päälle ehdottomasti. Jos on helle, voisi vetää shortsit ja sukatkin

Ketä kiinnostaa? Setviköön HJK sotkunsa

Ai ketä kiinnostaa? Ainakin niitä, jotka ovat sopineet lomansa juuri niin, että pääsevät kauden odotetuimmalle vierasreissulle, ja sitten tulee harkkahöntsä samalle päivälle ja ottelua joudutaan siirtämään. Sitä ei täällä ehkä kaikki ymmärrä, mutta joillekin tuo päivä olisi saattanut olla kesän kohokohta, joten aika itsekästä ajatella, että ketään ei kiinnosta. Ja matkat varataan ajoissa, koska kaikki bussimatkat Helsingistä Turkuun ja laivamatkat/hytit ja kaikki muu pitää varata ja hoitaa jo hyvissä ajoin. Ei Veikkausliigassa ennenkään ole otteluita keskellä kesää yllättäen jouduttu siirtämään, ellei kentässä tai katsomoissa ole jotain ongelmia, joten ei tälläistä olla osattu odottaa. Vähän niinkuin Liverpool-fani olisi varannut matkan Suomesta Liverpooliin katsomaan jotain isoa ottelua ja odottanut koko vuoden pääsevänsä sinne, kauden kohokohtaan, kauden isoimpaan matsiin. Sitten tulee ilmoitus, että Liverpool pelaakin harjoitusottelun Qatarissa ja sarjaottelua joudutaan siirtämään. Tästä ei varmasti olisi tullut mitään valitusta, jos peli ei olisi mennyt virallisen sarjapelin päälle. Tai jos olisi mennyt edes jonkun kotipelin päälle. Ihan naurettavaa yleensäkin, että harjoitusottelu, oli se sitten ketä tahansa vastaan, menee sarjaottelun edelle. Tästä se Klubikannattajien valitus on peräisin.

Sori ihan törkeestä off-topicista, mutta ärsyttää tollanen "ketä kiinnostaa" mentaliteetti..

Ai ketä kiinnostaa? Ainakin niitä, jotka ovat sopineet lomansa juuri niin, että pääsevät kauden odotetuimmalle vierasreissulle, ja sitten tulee harkkahöntsä samalle päivälle ja ottelua joudutaan siirtämään. Sitä ei täällä ehkä kaikki ymmärrä, mutta joillekin tuo päivä olisi saattanut olla kesän kohokohta, joten aika itsekästä ajatella, että ketään ei kiinnosta. Ja matkat varataan ajoissa, koska kaikki bussimatkat Helsingistä Turkuun ja laivamatkat/hytit ja kaikki muu pitää varata ja hoitaa jo hyvissä ajoin. Ei Veikkausliigassa ennenkään ole otteluita keskellä kesää yllättäen jouduttu siirtämään, ellei kentässä tai katsomoissa ole jotain ongelmia, joten ei tälläistä olla osattu odottaa. Vähän niinkuin Liverpool-fani olisi varannut matkan Suomesta Liverpooliin katsomaan jotain isoa ottelua ja odottanut koko vuoden pääsevänsä sinne, kauden kohokohtaan, kauden isoimpaan matsiin. Sitten tulee ilmoitus, että Liverpool pelaakin harjoitusottelun Qatarissa ja sarjaottelua joudutaan siirtämään. Tästä ei varmasti olisi tullut mitään valitusta, jos peli ei olisi mennyt virallisen sarjapelin päälle. Tai jos olisi mennyt edes jonkun kotipelin päälle. Ihan naurettavaa yleensäkin, että harjoitusottelu, oli se sitten ketä tahansa vastaan, menee sarjaottelun edelle. Tästä se Klubikannattajien valitus on peräisin.

Sori ihan törkeestä off-topicista, mutta ärsyttää tollanen "ketä kiinnostaa" mentaliteetti..

Ketä se täällä kiinnostaa? Mene urputtamaan HJK:n sivuille asiasta, jos sinulla on jotain urputtamista.

Nyt koneelta otteluohjelmaa vähän tarkemmin:

Eli siis Stokea vastaan kauden avaus vieraissa. Hankala startti siis kyseessä, mutta myös koko alkukausi vaikuttaa hankalalta. Kahdeksaan ensimmäiseen vierasmatsiin vastaan tulee Stoke, Arsenal, Manu, Everton, Tottenham, Chelsea, Man City ja Newcastle. Tämä tarkoittaa siis sitä, että kevätkaudella Pool pelaa kaikki kovat pelit Anfieldilla.
Ensimmäisenä kotiotteluna on puolestaan 15.päivän Bournemouth kamppailu.

Kauden alku on siis hankala ja varsinkin lokakuu on erittäin haastava (Everton, Tottenham, Southampton, Chelsea). Jälleen kerran on siis suuri mahdollisuus, että Pool kusee Top4 paikkansa jo syyskaudella.
Rodgersillakin paineet kasvaa, sillä jos homma ei heti syksyllä toimi, niin monoa tulee varmasti.

Tämä topic on nyt suljettu. Jatkakaa uusissa topiceissa pre seasonia ja ensi kautta.

Et valitettavasti tee tälläisiä päätöksiä. Olen kolme kertaa sanonut, että avaan ensi kauden ketjun tulevana viikonloppuna niin poistin sen sun kahdella lainauksella avaaman kausiketjun. Niihin on yleisestikin ollut tapana tehdä vähän tasokkaampi ja laajempi avaus.

Millähän oikeudella sinä päätät täällä, mitä saa kirjoittaa? Olen liki joka hiton vuosi avannut kaudet enkä tiedä, että Liverpool-kannattajat olisivat antaneet sinulle oikeuksia määrät, kuka niitä saa tehdä. Voit sinne omalta osaltasi avata mitä vaan tietysti, mutta tuolla asenteella jäät kyllä helposti jahruamaan itseksesi.

En haluaisi sörkkiä muurahaispesää, mutta onhan se mukavampi lukea ainakin Liverpoolin kannattajista ulkopuolisena laadukas ja sisältöä täynnä oleva avausviesti, jossa käydään läpi edeltävää kautta ja katsotaan tulevaankin. Sen sijaan, että niitä sitten sinne ilmestyy joskus myöhemmin hieman sattumanvaraisesti. Helppo löytää, koska oletuksena tietää, että se on siinä ensimmäisessä viestissä. Eihän tuolla nyt sinänsä mitään väliä ole, että kuka tuon ketjun avaa, mutta kun Ippe kerran on rustaillut jo tuota tekstiään ja kertonut avaavansa tuon ketjun sillä varustettuna (ainakin itse olen tämän huomioinut ja tuota odotellut), niin mielestäni tuota ajatusta ja vaivannäköä voisi kunnioittaakin.

Ettet vain sinä Smith itse tässä nyt ottanut hieman turhaan nokkiin, kun et saakaan kunniaa avata kausiketjua. Olen myös samaa mieltä siitä, että ei täällä nyt voi kuka tahansa mennä vain toteamaan, että "ketju on suljettu" ja missä jatkossa saisi kirjoittaa. Itse kirjoitan aikalailla minne haluan ja jos itselläni tässä nyt on väärä asenne, niin ei Ippe ainakaan yksin joudu jahruamaan. Voihan edelliseen kausiketjuun palata myöhemminkin, jos on aiheeseen sopivaa asiaa. Olkoonkin, että tuoreempi kausi olisi jo alkanut tai ihan ovella.

Tosin tuosta ketjun poistamisesta olisi voinut ensin ilmoittaakin ja kertoa siihen syy. Mielestäni tuo syy nyt oli ihan pätevä, kun verrataan siihen, että mitä tuossa poistossa menetettiin. Lisäksi ei olisi ollut mikään hassumpi ratkaisu luoda uutta varsinaista kausiketjua Ipen toimesta viikonloppuna kunnolla panostetulla kausiennakolla ja siirtää nuo Smithin viestit tuohon uuteen kausiketjuun. Tai sitten Ippe olisi voinut avata tuon ketjun jo nyt ja siirtää Smithin viestit jatkoksi. Olisi sitten muokannut tuon kausiennakkonsa myöhemmin avausviestiin, kun se on lopullisesti valmis.

... Mutta mikä minä olen tähän puuttumaan. Jatkakaa.

Millähän oikeudella sinä päätät täällä, mitä saa kirjoittaa? Olen liki joka hiton vuosi avannut kaudet enkä tiedä, että Liverpool-kannattajat olisivat antaneet sinulle oikeuksia määrät, kuka niitä saa tehdä. Voit sinne omalta osaltasi avata mitä vaan tietysti, mutta tuolla asenteella jäät kyllä helposti jahruamaan itseksesi.

Kuten sanoin niin yleensä uuden kauden avaukseen tai minkä tahansa ketjun avaukseen on syytä panostaa vähän enemmän kuin muutama rivi. Olen myös useamman kerran sanonut, että kirjoitan ensi kauden avauksen tuota pikaa niin varmaan kaikki malttaa 3-4 päivää odottaa. En päätä asioista sen enempää kuin kukaan muukaan, mutta myöskään sinä et voi sanoa, että nyt keskustelu loppuu täällä ja sitä saa jatkaa jossain toisessa paikkaa. 

Mulle ainakin käy, että Ippe tekee ensi kauden avauksen. Sieltä päin tulee kuitenkin hyvää laatusisältöä. Ja voihan muutkin niitä avauksia, tai ainakin omia mietteitä, tulevasta kaudesta siihen uuden kausitopicin alaisuuteen kirjoitella. Ihan mukavaahan se on lukea vähän erilaisia ajatuksia ja näkökulmia eri kirjoittajilta. Ja jos joku nyt välttämättä pre-season-topicin haluaa avata, niin siihenkin olisi mukava pistää jonkinnäköinen avausviesti. :)

Lopuksi totean, että jos minä olen avannut topicin, niin eiköhän minulla ole ihan täysi oikeus se myös sulkea. Täytyy ilmeisesti hoitaa pois Paitsiosta kaikki topicit, jota olen avannut, jos tämä ei Ippelle sovi.

OT, mutta koko viimeisin sivu sellaista peeloilua että perään vaan.

Mun mielestä ei ole mitään pahaa, että innostuu sellaisesta asiasta mitä rakastaa ja jonka kautta elää. Onhan näissä matseissa aina se rahastuksen maku ja jotenkin muovinen tunnelma, mutta puhutaan kuitenkin itselle tärkeästä asiasta, eli tunteista ja niitä ei kukaan voi viedä pois. Mä haluan vilpittömästi toivottaa sekä Liverpoolin, että HJK:n kannattajille hauskaa ja viihdyttävää ottelua! Nauttikaa elämyksestä, sillä ei kaikki ole aina niin vakavaa. Ei tälläisiä tapahtumia (ainakaan oman joukkueen kohdalla) liian usein tapahdu. 

Sanasta sanaan Matin kanssa samoilla linjoilla. Ainoa asia mikä tässä naurattaa ovat henkilöt, jotka vuosi sitten naljailivat asiasta ja haukkuivat koko tapahtuman ihan lyttyyn. Esimerkkinä useita Realin kannattajia, jotka kertoivat oikein kannattamisesta ja tyhmistä "barka jonneista" joilta viedään rahat pois. Kuitenkin kun nyt huhuttiin, että Real saapuisi Helsinkiin niin 12kk takainen oli unohtunut ja alettiin jo miettimään ketkä pelaa ja ketkä ei. Ippe ei toki ole Realin kannattaja, eikä jonne ja tiedän hiukan mikä hän on kannattajiaan. Sen takia uskalsin miehen suuntaan napsauttaa, kun tilanne käytännössä vaati sitä. Ehkä tämä hieman laittaa miettimään, ennen kuin lähdetään huutelemaan mikä on oikein ja mikä väärin kannattamista ja toimimista. Toivottavasti ainakin. Enkä todellakaan arvostele tällä ketään, itse kävin viime vuonna Helsingissä kesän muovisimmassa tapahtumassa 'El Stadicossa.' Mahtava viikonloppureissu tyttöystävän kanssa kaikkinensa. Tapahtumakin oli äärimmäisen mukava, en nähnyt yhtään jonnea Barcelonan peliasussa. Siellä oli kaveriporukat liikkellä, isät ja äidit lastensa kanssa ja pariskunnat tekemässä uutta yleisöennätystä nyky-Stadionille ja omalta osaltaan rahoittamassa talvihallin rakentamista. Oikeastaan ainoa negatiivinen asia oli se, kuinka esimerkiksi vieressä istuva isä lähinnä naljaili HJK:lle ja poika kuunteli huuli pyöreänä vieressä. Kun pelissä ei ollut panosta niin kyllä itse ainakin toivoin, että moni HJK:n pelaajistakin onnistuisi ja saisi hyvää tsemppiä loppukaudelle.

Toivottavasti Poolin ja HJK:n faneilla on mukava tapahtuma ja hyvä sää edessään. Viime vuonna Kuningas kävi pyörähtämässä kentällä, nyt Hyypiä? Eihän kyseessä toki ole mikään Liiga tai Ucl peli, mutta veikkaanpa, että esimerkiksi moni viime vuonna tapahtumaa haukkunut olisi ollut ihmeissään, jos olisi paikanpäälle viitsinyt tulla. Toisaalta ymmärrän, jos kalleimmat liput ovat 120€. Kestää kyllä tovi, ennen kuin H#14 tili kestää maksaa mistään lipusta kolminumeroisia summia.

Ketä se täällä kiinnostaa? Mene urputtamaan HJK:n sivuille asiasta, jos sinulla on jotain urputtamista.

Eipäs nyt olla näin omanapaisia, vaan yritetään ymmärtää muitakin näkökantoja. Pari kesää takaperin väänsin itse vähän samalla asenteella muilla foorumeilla ns. oikeinkannattajia vastaan. Eihän siinä silloin tietenkään ollut 15-v fanipojalle mitään väärää, kun tänne synkkään potkupallon Pohjolaan tultiin viimein Palloliiton puheenjohtajan sanoin tuomaan "todellista jalkapallokulttuuria" Valioliigajoukkueiden harjoitusottelulla. Olihan se ihan hieno tapahtuma, sukupolvelleni jotain ennennäkemätöntä, mutta pari vuotta myöhemmin huomaan asettuvani näitä höntsiä vastaan.

Maassa, jonka jalkapallollisen menestyksen surkeudesta huolimatta, tuhannet ja tuhannet ihmiset seuraavat kotimaisia sarjoja & maajoukkueita, ja luovat kannattajina, talkootyöläisinä, pelaajina, tuomareina jne. sitä todellista jalkapallokulttuuria, on Pertti Alajalla otsaa laiminlyödä se, ja pitää jotain miljonäärien varovaista höntsää, 40 000 ihmisen maksettua lipuista ökyhintaa Hjalliksen taskuun, jonain ylivertaisena siihen verrattuna. Hjallikselta tietysti hyvää bisnestä, ja kuten sanottua, loppujen lopuksi itse tapahtuma oli ihan hieno, mutta miksikään aidoksi ei hiirenhiljaisella Stadikalla pelattua höntsää voinut kutsua. Viime kesänä HJK järjesti matsin Barcaa vastaan, ja ottelusta saatu tuotto meni lyhentämättömänä suomalaiselle juniorijalkapallolle harjoitushallin muodossa. Tässä oli jo jotain kulttuuria!

Mutta entä sitten tämä HJK-Liverpool. Koko juttu on varsin käsittämätön. HJK ei näytä arvostavan Veikkausliigaa ollenkaan, vaan siirtää harjoitushöntsän jotain Liverpoolia vastaan oman MIFK-vierasottelunsa edelle. Ja mikä on kaikista naurettavinta, HJK ei ainakaan nykyisten tietojen mukaan saa ottelusta mitään itselleen. Järjestänä on taas Hj*llis, ja Klubi on asettanut seuralle merkitysettömän harjoitusottelun kotimaisen liigan, omien kannattajiensa, seuran sielun, edelle. HJK:n kannattajilta nähtiin eilen mahtava protesti. Tässä on sitä kulttuuria, jos jossain. En ole toki tuosta raha-asiasta ihan varma, mutta Riihimäki ainakin jossain haastattelussa viittasi siihen suuntaan, että HJK olisi mukana vain urheilullisin perustein. En tiedä oliko tuo sitten kantautunut Klubipäädyn korviin, mutta joka tapauksessa HJK laittoi monille koko kauden kohokohdan ylihintaisen harjoitusottelun edelle.

35lz2q9.jpg

Olen samaa mieltä Matin kanssa siitä, että kaikki saavat ihan täysin rinnoin kannustaa mitä haluavat. Mainitsemani "oikeinkannattajat" menevät mielestäni liian pitkälle alkaessaan haukkumaan muita ihmisiä mm. mieshuoriksi. Ymmärrän, että monelle tuleva ottelu tulee olemaan ns. must-see, eikä minusta ole mitään moralisoijaa, mutta itseä vaan ottaa vähän päähän joidenkin ihmisten asenne. Sen verran on myös mainostettava, että samana päivänä pelataan Sonera Stadionilla HIFK-Ilves kello 16, tulkaahan ihmeessä katsomaan, menitte Stadikalle illalla tai ette! Kulttuuria luo Suomen kovin kannattajaryhmä. ;)

Amen! Kaikkeen sama, paitsi ehkä yhteen, mainitsemattomaan kohtaan. ;) Näin molempien seurojen kannattajana on todettava, että kyllähän se vituttaa ja ärsyttää, että höntsäottelu tulee kauden odotetuimman pelin tilalle, vaikkakin se on Liverpool joka tänne tulee. Tähän Liverpool-peliin olisin kyllä tullut paikan päälle, mutta olen itse silloin toisella paikkakunnalla katsomassa junnufutista, joten se jää valitettavasti väliin. Toisaalta onni onnettomuudessa, sillä nyt pääsen kaksi viikkoa myöhemmin Maarianhaminaan seuraamaan Cup-ottelua Mifkiä vastaan. Niin ja ne liigamatsin matkat on siirretty siihen Cup-matsiin, joten se siitä.

Kaikista pahimpaa porukkaa on mielestäni molemmat ääripäät, eli juuri nämä "oikeinkannattajat", jotka haukkuvat ulkomaalaisen futiksen ystäviä joskus jopa aiheetta "mieshuoriksi" ja sitten juuri nämä Henryn mainitsevat henkilöt, jotka naureskelevat kotimaiselle "potkupallolle" ja haukkuvat paikallista futista. Jalkapallo on niin iso asia, että ei sen kannattamisen tarvitse jäädä yhteen seuraan tai maahan. Tällä foorumilla ainakin monelle se ulkomaalainen jengi on se ykkösjuttu, mutta käydään silti seuraamassa sitä oman kylän kylän/omaa suomalaista joukkuetta. Tällä tavoin tuetaan suomalaista jalkapalloa ja saadaan silti nautittua laajasti futiksesta. Jos jotain ei kiinnosta ulkomaalainen jalkapallo, niin se on ihan fine mulle. Jos jotain ei kiinnosta paikallinen futis, niin sama juttu. Turha sitä on lähteä muita haukkumaan.

"Se oli kivaa Iskä! Noi huutaa!-kommentti lämmitti kyllä mieltä. Ja muutenkin tuo ilo lasten kasvoilla. Olisi kyllä itselleni junnuna kelvannut tuollainen ja varmasti oli hieno kokemus. :)

Se siitä off-topicista. Jos modet näkee tarvetta siirtää nää esim. HJK:n tai Veikkausliigan topicceihin, niin siitä vaan.

Tolppa-Apina. Riihilahti, ei Riihimäki. :)

Eipäs nyt olla näin omanapaisia, vaan yritetään ymmärtää muitakin näkökantoja. Pari kesää takaperin väänsin itse vähän samalla asenteella muilla foorumeilla ns. oikeinkannattajia vastaan. Eihän siinä silloin tietenkään ollut 15-v fanipojalle mitään väärää, kun tänne synkkään potkupallon Pohjolaan tultiin viimein Palloliiton puheenjohtajan sanoin tuomaan "todellista jalkapallokulttuuria" Valioliigajoukkueiden harjoitusottelulla. Olihan se ihan hieno tapahtuma, sukupolvelleni jotain ennennäkemätöntä, mutta pari vuotta myöhemmin huomaan asettuvani näitä höntsiä vastaan.

Maassa, jonka jalkapallollisen menestyksen surkeudesta huolimatta, tuhannet ja tuhannet ihmiset seuraavat kotimaisia sarjoja & maajoukkueita, ja luovat kannattajina, talkootyöläisinä, pelaajina, tuomareina jne. sitä todellista jalkapallokulttuuria, on Pertti Alajalla otsaa laiminlyödä se, ja pitää jotain miljonäärien varovaista höntsää, 40 000 ihmisen maksettua lipuista ökyhintaa Hjalliksen taskuun, jonain ylivertaisena siihen verrattuna. Hjallikselta tietysti hyvää bisnestä, ja kuten sanottua, loppujen lopuksi itse tapahtuma oli ihan hieno, mutta miksikään aidoksi ei hiirenhiljaisella Stadikalla pelattua höntsää voinut kutsua. Viime kesänä HJK järjesti matsin Barcaa vastaan, ja ottelusta saatu tuotto meni lyhentämättömänä suomalaiselle juniorijalkapallolle harjoitushallin muodossa. Tässä oli jo jotain kulttuuria!

Mutta entä sitten tämä HJK-Liverpool. Koko juttu on varsin käsittämätön. HJK ei näytä arvostavan Veikkausliigaa ollenkaan, vaan siirtää harjoitushöntsän jotain Liverpoolia vastaan oman MIFK-vierasottelunsa edelle. Ja mikä on kaikista naurettavinta, HJK ei ainakaan nykyisten tietojen mukaan saa ottelusta mitään itselleen. Järjestänä on taas Hj*llis, ja Klubi on asettanut seuralle merkitysettömän harjoitusottelun kotimaisen liigan, omien kannattajiensa, seuran sielun, edelle. HJK:n kannattajilta nähtiin eilen mahtava protesti. Tässä on sitä kulttuuria, jos jossain. En ole toki tuosta raha-asiasta ihan varma, mutta Riihimäki ainakin jossain haastattelussa viittasi siihen suuntaan, että HJK olisi mukana vain urheilullisin perustein. En tiedä oliko tuo sitten kantautunut Klubipäädyn korviin, mutta joka tapauksessa HJK laittoi monille koko kauden kohokohdan ylihintaisen harjoitusottelun edelle.

35lz2q9.jpg

Olen samaa mieltä Matin kanssa siitä, että kaikki saavat ihan täysin rinnoin kannustaa mitä haluavat. Mainitsemani "oikeinkannattajat" menevät mielestäni liian pitkälle alkaessaan haukkumaan muita ihmisiä mm. mieshuoriksi. Ymmärrän, että monelle tuleva ottelu tulee olemaan ns. must-see, eikä minusta ole mitään moralisoijaa, mutta itseä vaan ottaa vähän päähän joidenkin ihmisten asenne. Sen verran on myös mainostettava, että samana päivänä pelataan Sonera Stadionilla HIFK-Ilves kello 16, tulkaahan ihmeessä katsomaan, menitte Stadikalle illalla tai ette! Kulttuuria luo Suomen kovin kannattajaryhmä. ;)

Tuonne aion kyllä mennä. Varasin lipun Stadikalle yhdelle ruotsalaiselle kaverille, joka on tulossa peliin, mutta itse en aio sinne mennä. :)

Kuten Jahnny huuteli toisessa osiossa, niin James Milner pelaa tulevalla kaudella legendaarisella 7-paidalla ja tuorein hankinta Firmino numerolla 11.

Aikaisemmin hankittu Danny Ings pelaa puolestaan numerolla 28. Ingsin mukaan hän ei halunnut mitään tunnettua pelinumeroa Pool-paidassa, vaan hän haluaa ottaa paineita pois harteilta ottamalla "ei niin tunnetun" -pelinumeron. Ings kertoi myös, että lyhentää kesälomaansa, jotta pääsee aikaisemmin liittymään Poolin Pre-Season vahvuuteen.