Jump to content
Sign in to follow this  
tomine

TV-sarjat

Recommended Posts

joo , hyvältä vaikuttaa. siiis SOAn kolmonen

aloittelin tänään itselleni uutta sarjaa- varasto 13 on nimi. ihan jees touhulta vaikutti ainakin pilotti.

sg universen ja spartacuksen uusia jaksoja odotellessa....

Nyt on katsottu kaks ekaa jaksoa The Pacificista. Täytyy sanoa, että ei oo oikein iskeny. Ekat jaksot on jääny pinnalliseksi hutuksi eikä mitään kiintymystä ohjelmaan tai hahmoihin ole syntynyt, toisin kuin vastaavissa elokuvissa/sarjoissa yleensä. Sen lisäksi mua risoo valtavasti molemmissa jaksoissa olleet kohtaukset, joissa pimeässä metsässä tykitetään kymmenen minuuttia kk:lla nappi pohjassa. Okei, semmosta se vissiin oikeasti olikin, mutta mielestäni ei palvele katsojaa, että mustalla ruudulla vilkkuu kymmenen minuuttia aseiden suuliekit ja kaiuttimista kuuluu aseiden ja epämääräisten huutojen äänet. Olisi noistakin kohtauksista poikkastu puolet ja käytetty se aika vaikka sotilaisiin tutustumiseen tai jotain.

Noh, tänne vois vaikka jotain heittää Salatuista elämistä. Kaikkein aikojen saippuasarja, joka esitti viiden tähden jaksoja päivästä toiseen vuosina 1999-2006 ja on sittemmin käynyt huonommaksi. Kun sarja pyörähti käyntiin, nähtiin useita hienoja roolisuorituksia etenkin roolihahmojen Tommi Taurula, Sami Uotila, Jaana Saarinen ja Maija-Liisa Peuhu kohdalla. Myöhemmin näiden loistavien näyttelijöiden poistuttua valokeilasta on myös sarja huononennut olennaisesti juoneltaan. Ennen se sisälsi värikkäästi kaikkea, mutta nykyään tilalla on vain köyhää saippuadraamaa ja huonoa komediaa. Muun vanhan kaartin poistuttua ovat Esko Koveron, Jarmo Kosken ja Anu Palevaaran suoritukset nousseet loistavuutta hipoviksi sen rinnalla, että vanhoja paikkailee jatkuvasti vaihtuva ja kehnohko näyttelijäkaarti. Etenkin nykynuoriso tuottaa sarjasta eniten veristä itkua muistuttamalla jatkuvasti enemmän 14v teinejä kuin n. 18v varhaisaikuisia. Myöhemmällä ajalla valokeilaan saapunut Teemu Lehtilä on ehkä tuon aiemmin mainitun nelikon rinnalla kaikkein aikojen top5 salkaarinäyttelijöihin kuuluva. Niin sykähdyttävästi tämä osasi tulkita niin vaikeasta lapsuudesta kärsinyttä ujoa Eeroa kuin tämän psykopaattia ajoittain lähentelevää narsistista kaksoisveljeä Aaroa. Myös Sievisten perhe kaikkine jäsenineen Jiriä lukuunottamatta on esiintynyt vakuuttavasti.

Sarjalla arvosanaksi annan vanhoista ajoista 4,5 tähteä ja uudemmista 3 tähteä.

Nyt on katsottu kaks ekaa jaksoa The Pacificista. Täytyy sanoa, että ei oo oikein iskeny. Ekat jaksot on jääny pinnalliseksi hutuksi eikä mitään kiintymystä ohjelmaan tai hahmoihin ole syntynyt, toisin kuin vastaavissa elokuvissa/sarjoissa yleensä. Sen lisäksi mua risoo valtavasti molemmissa jaksoissa olleet kohtaukset, joissa pimeässä metsässä tykitetään kymmenen minuuttia kk:lla nappi pohjassa. Okei, semmosta se vissiin oikeasti olikin, mutta mielestäni ei palvele katsojaa, että mustalla ruudulla vilkkuu kymmenen minuuttia aseiden suuliekit ja kaiuttimista kuuluu aseiden ja epämääräisten huutojen äänet. Olisi noistakin kohtauksista poikkastu puolet ja käytetty se aika vaikka sotilaisiin tutustumiseen tai jotain.

Juu ei ole samaa tasoa kuin esim. HBO:n edellinen täällä esitetty suursarja Taistelutoverit. Itseäni ärsyttää myös ne nopeat leikkaukset, ainakin minulla meni suurimmaksi osaksi ohi mitä taisteluissa tapahtui. Joka osumassa myös tekoveri lentää liioiteillun suuressa kaaressa. Mutta jospa se tästä paranee...

Tuli juuri katsottua Lostin kuudennen kauden viimeinen jakso. Ei voi muuta kuin nostaa hattua koko näyttelijäkaartille ja tuotantoryhmälle. Koko sarja alkoi täydellisesti, jatkui täydellisesti ja päättyi täydellisesti.

Eilen tuli katsottua Lostin viimeinen jakso, "The End" oli tuo hirvitys nimeltään.. .. Kolmosessa alettiin jakamaan katsojille enemmän ja enemmän kysymyksiä ja tätä jatkettiin viimeiseen jaksoon saakka. Kaikki oli pilattu, mutta viimeistään aikamatkailu katkaisi mun piuhat, vika kausi oli tasapainoilua epäuskoisuuden ja hillittömän nauramisen välillä.

Käsikirjoittajille: Haistakaa v*ttu!

.. siispä tähän täysi eri. Kokonaisuutena en kyllä ottaisi koko sarjasta ainuttakaan kohtausta pois. Lainattuun tekstiin viitaten, mitä mm. kysymysten jakamisesta katsojille tulee, niin lähes kaikkiin kysymyksiinhän, ainakin kaikkiin keskeisimpiin, saatiin vastaus. Sen sijaan aikamatkailuhan oli mitä mainioin (ja nerokkain)keino antaa katsojille lisätietoja esim. Dharmasta ja saaren historiasta, eli siitä ehkä kaikkein kiinnostavimmasta osasta koko Lostia.

Sinänsä nälkä kasvoi jatkuvasti syödessä, joten tällä hetkellä vituttaa sarjan loppuminen aika lailla. Pakko katsoa kaikki uudestaan ykkösestä kutoseen läpi kun aikaa löytyy.

Juoneen sen enempää puuttumatta pakko nostaa hattua erityisesti seuraaville näyttelijöille: Henry Ian Cusick (Desmond), Emilie de Ravin (Claire), Matthew Fox (Jack), Mark Pellegrino (Jacob), Josh Holloway (Sawyer), Dominic Monaghan (Charlie), Michael Emerson (Ben) ja tietysti Terry O'Quinn (Locke). Tiedän, että luette tämän viestin, joten kiitos. Vetivät kyllä niin uskomattomat eläytymiset rooleihinsa läpi sarjan, että empä tiedä, tulenko vastaavaa enää näkemään. .

Täydet 5 tähteä koko sarjalle. Suosittelen lämpimästi.

Lostista vielä sen verran, että mitään noin mahtavaa draamaviihdettä kuin ykkös ja kakkoskaudet olivat, en ole nähnyt, ja välttämättä en tule näkemään. Jotenkin se vaan iski sillon "junnuna" todella lujaa ja sen siivillä sitten katottiin loppuun sarja. Pettymys oli kyllä suuri ja oikeastaan vituttaa hiukan edelleen, etteivät osanneet lopettaa sarjaa ajoissa. Ja mitä noihin kysymyksiin tulee, niin LOSTin alkuaikoina olin melkoinen fanikin, ja foorumillekin tuli kirjoiteltua todella ahkerasti, joten voin sanoa että jonkinlaista näkökulmaa löytyy. Näyttelijäthän onnistuivat loistavasti ja finaalit olivat muistaakseni pääsääntöisesti kaikki todella hyviä(viimeinen ei, odotukset oli niin paljon kovemmat:"josko sittenkin?"-"ei."). Tässä Matelle muutamia kysymyksiä joihin ei vastattu, suurin osa vieläpä sellaisia, joita kuljetettiin sarjan alusta saakka mukana, mutta minkäänlaista selitystä ei kuulunut:

[video=youtube;luXl7AnGpKw]

Suurimpaan osaan kyllä omasta mielestäni löytyy suht selkeäkin vastaus. Okei, vastauksia ei käsitellä suoraan sarjassa, mutta on vain hyvä, että katsojille jätetään tulkinnan varaa, eikä kaikkea väännetä rautalangasta tyyliin Harry Potter. Salaperäisyys/vastauksien puuttuminen oli pitkälti se kantava voima, joka teki 1-2 ja osittain myös kolmoskaudesta niin hyvän ja suositun. Pointtini on joka tapauksessa se, että tärkeimpiin kysymyksiin saatiin ehdottomasti vastaus.

oikeastaan vituttaa hiukan edelleen, etteivät osanneet lopettaa sarjaa ajoissa.

Itselle jäi jotenkin sellainen olo, että sarja loppui pikku hiukan kesken. En kuitenkaan valita, kun en itse olisi sarjaa kyennyt paremmin lopettamaan. Pidän 6. finaalissa etenkin siitä, että kaikki päättyi siten, miten kaikki alkoi.

Tänään alkavat englantilaisen poliittisen satiirin Politiikan nappulan (The Thick of It) uudet jaksot. Ehdottomasti yksi viime vuosien parhoista sarjoista. Vähän niinkuin moderni versio Yes minister ja Yes, prime minister -sarjoille, mutta meno on paljon vauhdikkaampaa ja kielenkäyttö värikkäämpää!

En tiedä kattooko täällä muut Two and a half meniä eli suomeksi Miehen puolikkaita. Itse olen kovastikin tykästynyt tuohon sarjaan. Charlie ja Jake ovat ehdottomia suosikkeja eikä Bertassa ja Alanissakaan mitään vikaa ole. Tuota tulee varmaan seurattua ihan sarjan loppuun asti. :thumbsup1:

Noh, tänne vois vaikka jotain heittää Salatuista elämistä...

Tuotanoinniin.. Salkkarithan on aivan loistavaa viihdettä, harvoin jätän jaksoja katsomatta ja kaikkein mukavinta se on kavereiden kanssa, kun saadaan kilpaa haukkua sitä. Mitenkään hyvin kirjoitettu, näytelty saati ohjattu sarja ei tosiaankaan ole. Siksi en sitä katso. Se on vain hauskaa jättää aivot narikkaan ja katsoa sitä surkuhupaisaa kuraa, jossa ei ole päätä ei häntää, joka ampuu yli, ali ja ohi samaan aikaan. Mitään mitä sarjassa esitetään, ei voi ottaa tosissaan eikä sitä kaiketi edes yritetä saada realistiseksi, ainakaan enää. Jos yritetään, niin sitten naurattaa vielä enemmän. Mutta eivät tekijät ole epäonnistuneet, kun sarja on katsotuimpia ohjelmia joka viikko.

Niin ja Katariina on seksikäs! Ah, mikä nainen :shades:

En tiedä kattooko täällä muut Two and a half meniä eli suomeksi Miehen puolikkaita. Itse olen kovastikin tykästynyt tuohon sarjaan. Charlie ja Jake ovat ehdottomia suosikkeja eikä Bertassa ja Alanissakaan mitään vikaa ole. Tuota tulee varmaan seurattua ihan sarjan loppuun asti. :thumbsup1:

Itse olen kanssa alkanut seuraamaan kyseistä sarjaa. Aivan mahtava kyllä ;)

Samaan aikaan tulee Salkkarit kolomeselta, niin nyt yhä enemmän kyllä kanava vaihtuu subin puolelle ja jos jää jakso näkemättä, niin tallennus boxille menee tai sit kattellaa uusintana sunnuntaisin.

Charlie ja Jake myös ovat omat feivoriteni, mutta ei oo muutkaan näyttelijät huonoja.

Onko jengi seurannu Jimillä arkisin tulevaa sarjaa "Poliisit"? Mua on ainaki pistäny silmään näissä toi poliisien ylitse vuotava, suorastaan lipevä yliystävällisyys! Kyllä sitä kameran edessä ollaan niin ystävää. Viedään juopuneita himaan, yms. Hymyillään vaikka ne laattais autoon. Tohon on varmaan valittu ja koulutettu huolella ne partiot, ku nehän aina samat joka paikkakunnalla...

Meinaan mitä ite olen tavannu poliiseja, ni ne on aina jotenkin tylyjä ja tympeitä. Siis ihan tommosessa rutiini puhallusratsiassakin ne suhtautuu jokaiseen epäillen rattijuopoks... Kai se on niitten tehtävä tietty epäillä kaikkea kaikessa...?

Californication

Mitenkäs hemmetissä tää on aikoinaan päässyt livahtamaan vallan kokonaan ohitse meikäläiseltä.. parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja tulipa vahingossa tuo ensimmäisen kauden pilotti kahteltua, niin ei hemmetti mitä Räävitöntä mutta samalla niin Hulvatonta meininkiä :-D sinälläänhän vitsit ovat ”varsin vanhoja” mutta tässä ainakin vielä useammankin jakson jälkeen ne on saatu tuntumaan poikkeuksellisen tuoreilta ! :-)

Aika jännä. Selailin koko threadin läpi käyttämällä korostusta sanoista south park. Yhteensä 2 kertaa löytyi. Taisi olla Migelo ja Ole Gunnar.

Onko kukaan seurannut tätä omasta mielestäni niin loistavaa sarjaa? Ymmärrän toki että sarja jakaa todella vahvasti mielipiteet kahtia. Onhan se sellaista pissakakka huumoria osiltaan, mutta kun sarjaa oikeasti seuraa löytää vitseistä todella paljon kritisointia maailman menosta.

Itsekin muistan etten pitänyt sarjasta muutama vuosi sitten. Enpä kyllä ollut tainnut nähdä kuin 1 tai 2 jaksoa ko. sarjasta.

Katariina on seksikäs! Ah, mikä nainen

Täysin samaa mieltä!

Itse aloitin salkkareiden katsomisen vuonna 2003. Sitä vanhempia jaksoja olen nähnyt kesäuusintana. Minusta sarja on ihan hyvä, vaikka välillä menee liikaa lässytykseksi varsinkin teinien osalta. Jännitystä voisi olla enemmänkin.

Seuraavaksi pari villiä veikkausta tulevista juonenkäänteistä:

Luulen, että Katariinan stalkkeri on Antti, tai Miika. Itse kallistun enemmän Miikan suuntaan, vaikka Jatkoajassa sanottiinkin Miikan näyttelijän tekevän nykyään muita töitä. Mutta voihan Miika silti piipahtaa sarjassa, tai sillä voi ollla eri näyttelijä, kuten Stuballa oli silloin , kun se tuli ulos linnasta. En usko, että Katariina tekisi itse noita juttuja, kun ei se enää ollut ottanut pillereitäkään aikoihin silloin, kun tuo stalkkeri-kuvio alkoi. Veikkaan, että Niko jättää Pepin, kun Pepin syrjähyppy paljastuu ja hakee Katariinalta lohtua. Niko ja Katariina selvittävät yhdessä stalkkeri-kuvion. Olisi myös mielenkiintoista nähdä Katariina ja Niko avoimesti yhdessä jossain vaiheessa. Ainakin ärsyttävä Peppi saisi kunnolla nenilleen!

Veikkaan myös, että Tale (typerä lempinimi) on sotkeutunut johonkin todella hämärään. Nyt kun Isabella muuttaa Taalasmaille saa hän vihiä Talen puuhista. Lopulta Tale uskoutuu Isabellalle. Isabellan äidillnen puoli tulee esiin ja hän päättää auttaa Talea. Talen sotkuja selvitellessä Isabellalle tulee jotenkin ilmi, ettei Sebastian olekaan kuollut ja että Helena ja Seppo ovat tienneet sen koko ajan. Sitten ollaankin taas oikein kunnolla tukkanuottasilla, kun myös Isabellan valeraskaus paljastuu.

Olisi mielenkiintoista kuulla mitä mieltä muut palstalaiset ovat kaavailemistani juonenkäänteistä.

No nyt ollaan asian ytimessä, salkkarit! ;) Noloa myöntää, tai paskat, mitäs noloa siinä nyt oikeestaan on? eli seuraanpa noita salkkareita itekin. Vaikka se onkin varsin hupaisa sarja moniltakin osin. Noi teinit on aina vaan lukiossa, mut Lassen/Eeron poika on kohta jo 10v... ;) Mä veikkaan kans et se Katariinan stalkkeri on Antti. Kuka muu se vois olla? Se kostaa siskonsa "murhan"?? Oon muuten kattonu salkkareita ekasta jaksosta alkaen, sillon joskus 90-luvun lopullahan se vissiin alko... Toki on tossa välissä vuosi, muutamakin etten tsiikannu just ollenkaan. Nytkin siinä on se hyvä puoli, et voit huoletta olla viikonkin kattomatta, ni oot silti juonessa mukana!

Toinen sarja on Emmerdale, aivan kingi! ;) Muuta ei sit tulekaan katottua ku satunnaisesti.

On muuten jännä ku esim. duunissa kaikki "kovat äijät" nauraen aina sano ettei vois salkkarit vähempää kiinnostaa! Sitte ku vähän aikaa pamlataan siitä, ni nää karpaasit alkaa osallistua kovastikin keskusteluun ;) Kerran sit kysyin, et mitäs, ethän sä digannu salkkareita? Vakivastaus : pakko kattoo ku vaimo aina tuijottaa sen! Mikäs pakko sitä olis katella, täh? Hahaa...

On tääkin, rapuloissa mietitään salkkareitten juonikäänteitä, futisfoorumilla, hih!

kaikki niitä tsiikaa, mut kovat jätkät myöntää sen!

Toinen sarja on Emmerdale, aivan kingi! ;) Muuta ei sit tulekaan katottua ku satunnaisesti.

Tähän täysin eriävä mielipide.

Täytyy kyllä sanoa, että on paskat nää nykysalkkarien näyttelijät. Heidi nyt on aivan täysi nolla uuden poikaystävänsä Topin kanssa. Vaikea päättää, itkiskö vaiko nauraisko, kun nämä kaksi näkee samassa kohtauksessa. Niko, Peppi ja tämä "Tale" (kuka keksi ? :wallbang:) eivät paljoa edellä mainituista paranna. Jirin näyttelijä tekee nyt ihan keskivertoroolityötä ja kestää katsella, kun laittaa nämä harvat hyvät valaisemaan rinnalle. Ainoat ehdottomalla huipulla näyttelevät näyttelijät ovat nykyään yllätys yllätys konkarit Seppo, Ismo ja Jenni (sori ei jaksa oikeita nimiä laittaa), Isabella sekä Lasse ja Paula. Liisankin näyttelijä on ihan hyvä roolissaan. Loput, kuten Antti, Katariina, Helena, Heli, Cindy, Ossi ja keitä tosta nyt pois jäikään, ovat sitä keskivertosakkia Jirin kanssa, jotka hoitavat hommansa mielestäni tarpeeksi hyvin, joskin eivät mitään loistosuoritusta tee. Lisäksi vielä iso :hug: Kaukovaarojen, Venlan ja Tuukan lähdölle sekä Severille, jopka ei toki hänkään loistava ole, mutta kyykyttää Kaukovaarojen mukuloita 100-0.

Ja tosiaan melko samoilla linjoilla noiden juonenkäänteiden kanssa. Teinijaosto voisi tippua sinne kaivoon kokonaan ihan vain jäädäkseen sinne. Tod.näk. Onni ja Severi käyvät kohta näiden kanssa lukiota samalla luokalla. Olisi kiva, jos joku kävisi kaivamassa Aaron/Eeron haudan auki, niin saataisiin yksi loistava näyttelijä ja roppakaupalla jännitystä mukaan sarjaan. Ja muuten olenkin melko samoilla linjoilla noiden ylempien juoniarvuuttelujen kanssa. :thumbsup1:

No nyt ollaan asian ytimessä, salkkarit! ;) Noloa myöntää, tai paskat, mitäs noloa siinä nyt oikeestaan on? eli seuraanpa noita salkkareita itekin. Vaikka se onkin varsin hupaisa sarja moniltakin osin. Noi teinit on aina vaan lukiossa, mut Lassen/Eeron poika on kohta jo 10v... ;) Mä veikkaan kans et se Katariinan stalkkeri on Antti. Kuka muu se vois olla? Se kostaa siskonsa "murhan"?? Oon muuten kattonu salkkareita ekasta jaksosta alkaen, sillon joskus 90-luvun lopullahan se vissiin alko... Toki on tossa välissä vuosi, muutamakin etten tsiikannu just ollenkaan. Nytkin siinä on se hyvä puoli, et voit huoletta olla viikonkin kattomatta, ni oot silti juonessa mukana!

On muuten jännä ku esim. duunissa kaikki "kovat äijät" nauraen aina sano ettei vois salkkarit vähempää kiinnostaa! Sitte ku vähän aikaa pamlataan siitä, ni nää karpaasit alkaa osallistua kovastikin keskusteluun ;) Kerran sit kysyin, et mitäs, ethän sä digannu salkkareita? Vakivastaus : pakko kattoo ku vaimo aina tuijottaa sen! Mikäs pakko sitä olis katella, täh? Hahaa...

On tääkin, rapuloissa mietitään salkkareitten juonikäänteitä, futisfoorumilla, hih!

kaikki niitä tsiikaa, mut kovat jätkät myöntää sen!

Sori kaikki, kun teen sen taas ja vastaan johonkin sata vuotta vanhaan juttuun :nervoussmile: mutta näin siinä käy, kun on välillä pitkäänkin pois foorumilta ja jotkut jutut menee ohi :blind:

Eli yllätys yllätys, tässäkin asiassa ollaan Royfishin kanssa samaa mieltä, tuo voisi olla mun kirjoittama koko viesti!

Täytyy kyllä sanoa, että Salkkarit menettää vähäistäkin uskottavuuttaan vuosi vuodelta, niin käsittämättömiä juttuja siinä tapahtuu. Ja nuo lasten kasvamisetkin on kuin suoraan Kaunareista! Lapset vanhenee 20 vuotta, mutta vanhemmat ja muut ihmiset ei yhtään! Mutta eihän se olekaan mikään reality-sarja. Olen muuten todella täynnä kaikenmaailman reality-sarjoja ja kisailuja, en katso oikeastaan koskaan mitään niistä. Salkkareiden paras näyttelijä on tällä hetkellä se Antin näyttelijä, sillä on aina niin mehevät ilmeet joka jaksossa :lol:

Emmerdale on toinen sarja, jota tulee katsottua niin usein kuin mahdollista. Realistisempi, mutta silti mukavan nopeatempoinen, ei kuten em. Kaunarit, joissa pysyy kärryillä, vaikka katsoisi vain yhden jakson vuodessa, en tosin katso enää sitäkään, mutta joskus yli 15v sitten tuli joskus katseltua muutaman muka kauniin naisen takia :D

Uusista sarjoista mikään ei ole koukuttanut, katson välillä jakson, joskus toisen. Viime vuosien uusista sarjoista oikeastaan vain Harper´s Island oli sellainen, joka piti katsoa kokonaan. Mutta jos tulee vanhoja 80-90 luvun sarjoja uusintana, niin niitä tulee kyllä katsottua enemmänkin. Niinpä, vanhaksi tässä on tultu ;)

Breaking bad:iin olen tutustunut tässä viime aikoina. Aevan loistava sarja kyseessä, jäin koukkuun välittömästi ja katsoin ekat kaksi tuotantokautta viikon sisään. Keuhkosyöpää sairastava Walter White ja tämän partneri Jesse Pinkman muodostavat pääkaksikon, jonka edesottamukset huumebisneksessä ovat todella viihdyttävää katseltavaa. Silloin kun kaksikko ei ole kokkailemassa tai myymässä kamaa, sarjassa keskitytään enimmäkseen Waltin perhe-elämän kuvioiden setvimiseen. Sarjan alkutaipaleelle mahtui myös muutama jakso, joissa ei oikein tapahtunut paljon mitään, ja silti ne pitivät ainakin meikäläisen täysillä otteessaan. Huumoriakaan ei puutu, varsinkin Pinkmanin alituiselle toheloinnille ja Waltin langolle Hankille on tullut naureskeltua useaan kertaan.

*spoilerivaroitus*

[video=youtube;K0jKLM8HDfU]http-~~-//www.youtube.com/watch?v=K0jKLM8HDfU

[video=youtube;SMR-VBN7NyM]http-~~-//www.youtube.com/watch?v=SMR-VBN7NyM

Seuraavaksi pitäisi sitten tsekata kolmos- ja neloskaudet sekä vitoskauden ensimmäinen puolikas, viidennen kauden loput kahdeksan jaksoahan tulevat ulos vasta ensi vuoden puolella. Eli eihän tässä mitään hätää ole, kun lisäksi Dexterin 7. seasoni lähti käyntiin tässä äsken :) Täälläkin kehuttu, myös huumemaailmaan liittyvä The Wire kiinnostaisi myös, kunhan vaan löytäisi aikaa sillekin..

Emmerdalea on tullut katottua varmaan joku 2,5 vuotta nyt. Aivan mahtava sarja. Voittaa mennentullen Eastendersin, Coronation Streetin ja Hollyoaksin, jotka on myös Britanniassa suosittuja. Normaalin päivän kohokohta on, kun Emmerdale alkaa :D

Tällä hetkellä ei tuu muita sarjoja seurattuakaan, kun Spartacus ja Game of Thrones on tauolla. Game of Thrones on A Song of Fire and Ice -nimiseen kirjasarjaan perustuva HBO:n sarja. Aivan helvetin hyvä, suosittelen kyllä kaikille. Ainakin jos fantasia kiinnostaa, on Game of Thrones pakko katsoa. Jos ei fantasia hirveästi nappaa, niin toimii sarja kyllä silti. Ainakin tissiä näkyy tarpeeksi, jos ei muuten halua katsella :D

Spartacuksessa näkyy vielä enemmän tissiä, kuin Game of Thronesissa ja joku voisi väittää sen olevankin jonkin asteista pehmopornoa välillä. Sarjan ensimmäinen ja toinen tuotantokausi on kuitenkin täyttä dynamiittia. Sarjahan käsittelee orjien vapauttajaa Spartacusta ja jos tykkää gladiaattoreista, on Spartacus unelmien täyttymys.

Kolmannella tuotantokaudella homma on vähän vesittynyt, kun siinä ei enää taistella Areenalla. Asiaan vaikuttaa myös varmasti pääosaa näytelleen Andy Whitfieldin poismeno ensimmäisen tuotantokauden jälkeen. Whitfield oli täydellinen roolissaan ja tuntui todella, todella oudolta katsella jaksoja, joissa Spartacusta esitti joku muu. Siihenkin kuitenkin tottui.

Jos joku nyt innostuu katsomaan Spartacusta, kannattaa aloittaa katsomaan 2. tuotantokaudesta. Koska sen tapahtumat sijoittuvat aikaan ennen ensimmäistä tuotantokautta. Toinen tuottari tehtiin, koska Whitfield taisteli syövän kanssa ja se ajoitettiin sitten aikaan, jossa Spartacus ei vielä ollut kuvioissa. Se aukaisee monta mielenkiintosta juttua, joka jäi mietityttämään ensimmäisen tuottarin jälkeen.

Rooman kattelin läpi noin vuosi sitten. Oli kyllä sekin aivan huikea sarja. Harmittavan lyhyt vain, olisi kiva jos samoilta tekijöiltä tulisi joku toinen samantyyppinen sarja. Voin Roomaakin suositella kaikille, jos Rooma kiinnostaa muuten, vaikka ei kyseessä nyt mikään tarkka historiankuvaus olekaan.

Tudorsia oon pari jaksoa kans katsonut, mutta se ei oo oikein napannut vielä täydellä teholla. Jos sekin nyt siitä lähtis kun kattoo vaan enemmän ja pääsee sarjaan sisään.

Haven

Tälläinen sarja sitten, ilmeisesti pitkälti Kanadassa väsätty tai ainakin kuvattu.. homma perustuu kait enempi tai vähempi johonkin Stephen Kingin viritelmään ja kirjaan nimeltä The Colorado Kid, tiedä sitten onko yksi yhteen vai onko vähän vapauksilla enempikin sit revitelty ?

Jollain oudolla tapaa tästä tulee itselleni hitusen enempikin Twin Peaks tai erittäin kaukaisesti vaikkapa X-Files fibat mieleen.. okei eihän sarja ole yhtä huikea kuin TP mutta pieni kyläpahanen jossa erittäin outoja tyyppejä ja tapahtumia riittää jokaiselle hetkelle.

Alussa kun kantta kahtelin niin ihmettelin että onpa tutun näköinen mimmi, että mistä ihmeestä toi oikein on tuttu.. vähän aikaan siinä kesti mutta sitten välähti tuosta nimestä Emily Rose ja kun vähän muisteli muun jutskan Making of pätkiä.. mimmihän on Uncharted peleistä tuttu Elena !

Suomessa on tähän mennessä ilmestynyt kaksi ensimmäistä tuotantokautta DVD:llä ja näyttäis kolmas kaus jo olevan varma tai liekö jo tehtykin siellä rapakon takana.
Vallan mukavaa kahteltavaa silloin tällöin ja ajankulua.. toiset jaksot, aina pitkälti tarinansa mukaan napsii joko enempi tai vähempi otteeseensa.. ihan miellyttävää seurattavaa vaikkei mitään elämää suurempaa tarjolla olekaan.. josko sitä sitten lopulta sitten päästäisiin jonkin sorttiseen ratkaisuun mistä sitten olikaan kyse..

..sarja on myös sellainen että hirveästi ei parane jättää jaksoja välistä tai katsella missä sattuu järjestyksessä, kun tarina kuitenkin hiljalleen mutta varmasti etenee suuremmassa mittakaavassa, aina yksittäisen jakson pienempien tapahtumien ohessa.