Jump to content
Sign in to follow this  
John#95

Liigacup 2015

Recommended Posts

Päivän tulokset:

Ilves - KuPS 3-3 (1-0)

VPS - FF Jaro 2-1 (0-1)

Ilves pelasi aivan loistavasti lohkovaiheessa, neljästä pelistä kolme voittoa ja yksi tasuri. Jonne Hjelm teki tänään kaksi maalia KuPSia vastaan. Lahti ja KuPS jäivät kauas taakse. Päivän toisessa kamppailussa Vepsu nousi Jaron ohi tappioasemasta. VPS:n Jordan Seabrook nosti mustavalkoiset tasoihin 83 minuutilla ja teki voittomaalin lisäajan kolmannella minuutilla, katkera tappio Jarolle. Jarolla on mennyt liigacup surkeasti tähän mennessä, kolmesta pelistä kolme tappiota ja maalisuhde 1-7, ovat jo ulkona jatkopeleistä tämän tappion myötä.

Ei onnistunut KTP ottamaan eilen jatkopaikkaa, kun RoPS voitti ahtaajat lohkovaiheen viimeisessä pelissä 2-0 Michael Ibiyominin ja Simo Roihan maaleilla. KTP:n jääminen lohkovaiheeseen on tähän mennessä liigacupin paras juttu!

HJK-FC Lahti, Talin jalkapallohalli, klo 16:00.

Itse en valitettavasti pääse paikalle sairastelun takia :thumbsdown1: . Tänään nähtäneen ainakin Havenaarin debyytti, Örlund ei vielä tässä ottelussa pelaa.

HJK-FC Lahti, Talin jalkapallohalli, klo 16:00.

Itse en valitettavasti pääse paikalle sairastelun takia :thumbsdown1: . Tänään nähtäneen ainakin Havenaarin debyytti, Örlund ei vielä tässä ottelussa pelaa.

Onkohan tähän peliin mitään striimiä!?

Pistetään nyt Klubin kokoonpanokinvielä tänne, Lahden joukkueesta ei tietoa.

HJK:n avaus tänään Liigacupin puolivälierään Lahtea vastaan: Sahlgren; Sorsa, Moren, Baah, Lampi; Malolo, Moussi; Lod, Atom Tanaka, Zeneli; Jallow.

Vaihdossa aloittavat: Sauramaa, Lehtinen, Heikkilä, Peiponen, Lingman, Schüller, Havenaar

Eli Havenaar avaa penkillä ja Jallow piikissä. Nuori Malolo avauksessa kk-pohjalla.

FT 2-0 Zeneli 37' Havenaar 85'. Paha mennä analysoimaan peliä, kun en sitä nähnyt, mutta ilmeisesti Tanaka oli vahvasti mukana molemmissa maaleissa ja Havenaarilla meni 23min maalitilin avaamiseen Suomessa! Pistän koosteen tänne sitten kun se julkaistaan.

Ja Klubin junnut sitten meni ja pyyhki lattiaa kendohurreilla! :D

Ottelun kulusta paha sanoa mitään, mutta tulos on mitä mainioin ja varmasti antaa pojillekin itseluottamusta lisää, kun liigajoukkuekin jää jalkoihin.

Kundit voisi palkita sillä, että pelaavat myös finaalin. Tai jos ei muuta niin ainakin iso osa edes pelaisi.

Julleja turpaan nollanelosen ja A-junnujen yhdistelmäporukalla :D Suomen suurimmalle ja kauneimmalle seuralle :thumbsup1:

60' Järvenpää 1-0

90+4' Hassan 2-0

FT 2-0

Tulee tällä menolla tiukkaa kendoporukalla pysyä liigassa. Noh onhan nämä matsit aika höntsiä aina mutta kyllähän liigajoukkueen pitäisi hoidella junnut/kakkosdivarijengin ilman mitään ongelmia.

Kundit voisi palkita sillä, että pelaavat myös finaalin. Tai jos ei muuta niin ainakin iso osa edes pelaisi.

Tämä.

E:

12 Sauramaa Matias 96

40 Zine Karim 96

41 Böckerman Joachim 97

43 Dahlström Sebastian 96

44 Koivurinta Joel 96

45 Khary Omar 95

48 Järvenpää Lassi 96

49 Lappalainen Lassi 98

50 Hopsu Mauricio 96

55 Pitkänen Otto 97

60 Nsombo Calvin 97

--

1 Mikkelsson Tomi 97

46 Salmi Kalle 98

47 Ylätupa Saku 99

53 Hayes Fidel 96

57 Anyamele Kelechi 96

59 Hassan Jama Omar 98

Siinä Klubin kokoonpano ja jälkimmäinen numero on syntymävuosi. Eli joukkueen keski-ikä oli noin 97- syntyneitä poikia, eli 17 vuotiaita :)

Ei tähän muuta kuin pettynyt voi olla. Koko turnaus nyt on lähinnä höntsäilyä ja fysiikan parantamista, mutta kyllä tuo Klubin limuosasto olisi pitänyt kaataa helposti. Mitä tästä voidaan HIFK:n tasosta päätellä? No ei oikein mitään. Inter kaatui alkulohkossa 6-0, ja tällä hetkellä taitaa Cupinkin puolella joku KPV kurittaa Jaroa 3-0. Nolo tappio, mutta näitä sattuu näin höntsäkaudella. Framåt!

Mitä tulee kendohurreihin, niin ymmärrän että teissä klubijunteissa aiheuttaa kateutta HIFK:n kaltainen kaksikielinen monilajiseura. Rödan väreissä taidettiin pelata jalkapalloa ennen jääkiekkoa, mutta kyllähän viimeisten vuosikymmenten kendosuosio tekee seurasta vain ja ainoastaan kendoseuran? Ei lajill' välii, Stadens Stolthet.

ekasm30.jpg

Kateellinen monilajisuudesta? En. Kateellinen kaksikielisyydestä? En. Itseäni ei ainakaan hirveästi kiihota käydä jossain jääpallomatseissa tai lätkämatseissa, mutta kukin tyylillään. Varmasti iso osa hifk-faneista on kiinnostunut vain yhdestä lajista ja osa on sitten näitä monikannattajia. Itse ainakan tykkään siitä, että kannatan suomalaista suomenkielistä jalkapalloseuraa :) noh tsemppiä hifkillekkin kauteen.

Menee kyllä OT:ksi, mutta menköön.

Toki kendojaosto on se HIFK-perheen suurin, mutta uskon vahvasti porukan kiinnostuvan jalitsustakin tulevaisuudessa paljon enemmän, kunhan IFK nyt vakiinnuttaa sarjapaikan muutaman seuraavan kauden aikana. 900 kausikorttia on jo saatu myytyä, ja osakeantikin oli tuottoisa. Stadin Kingit seuraavat punapaitoja kuitenkin vaikka handiksessakin, ja tämä on melko ainutlaatuista Suomen mittakaavalla. Toki kaikilla saa olla oma suosikkilajinsa, mutta näen jokseenkin ongelmallisena tällaisen itsekeskeisen lajien vastakkainasettelun, jota erityisesti jalkapalloihmiset harrastavat. Okei, kendistit sanovat sitä ja tätä, mutta kyllä sitä on viime aikoina yleistynyt tällainen mielestäni ei-niin-toivottava "kendo vittuun, Suomesta jalkapalloyhteiskunta"-asenne. Monilajisuus on rikkaus - varmasti teitäkin kiinnostaisi esim. bandy jos Klubilla olisi joukkueensa. ;)

Kaksikielisyydellä kuittailin lähinnä tälle hurrihuutelulle. Kyllähän sitä itsekin olen jonkin verran kateellinen suomenruotsalaisten sosiaaliselle pääomalle, vekkulia porukkaa. Ruotsi on myös mainettaan hienompi kieli, ja IFK jatkakoon kaksikielistä perinnettä ja ruotsin kielen osaa Suomen kulttuurissa. Jos nyt enemmän lähdetään OT:n puolelle, niin pakkoruotsin kanssa voisi kyllä jotain tehdä, kun se nykyisellään ei kiitospaitoja kiinnosta. Sanonpahan toki vaan, että tuskin kiinnostaisi pakkovenäjä tai pakkosaksakaan.

Oli muuten Hifk-fanit käväisseet kentälläkin 1-0 maalin jälkeen :thumbsdown1: Jos olisivat menneet uudestaan kentälle, niin olisi ottelu keskeytetty. Ja S-marketin edessä oli ollut myös jotain myllyjä mihin poliisi oli puuttunut aika nopeasti. Tälläinen toiminta ei kyllä edistä suomifutista muuhun kuin huonoon suuntaan. Tyhmää toimintaa molempien faneilta.

En mä kyllä näe mistä Klubin tai klubikannattajien tulisi olla hiiefkoolle kateellisia. Kaksikielisyys ei meinaa mulle paskaakaan ja samalla mua ei voisi lajina vähempää kiinnostaa jääpallo, jääkiekko tai käsipallo vaikka Klubissa näitä lajeja harrastettaisiinkin.

Toki kendojaosto on se HIFK-perheen suurin, mutta uskon vahvasti porukan kiinnostuvan jalitsustakin tulevaisuudessa paljon enemmän, kunhan IFK nyt vakiinnuttaa sarjapaikan muutaman seuraavan kauden aikana. 900 kausikorttia on jo saatu myytyä, ja osakeantikin oli tuottoisa. Stadin Kingit seuraavat punapaitoja kuitenkin vaikka handiksessakin, ja tämä on melko ainutlaatuista Suomen mittakaavalla. Toki kaikilla saa olla oma suosikkilajinsa, mutta näen jokseenkin ongelmallisena tällaisen itsekeskeisen lajien vastakkainasettelun, jota erityisesti jalkapalloihmiset harrastavat. Okei, kendistit sanovat sitä ja tätä, mutta kyllä sitä on viime aikoina yleistynyt tällainen mielestäni ei-niin-toivottava "kendo vittuun, Suomesta jalkapalloyhteiskunta"-asenne. Monilajisuus on rikkaus - varmasti teitäkin kiinnostaisi esim. bandy jos Klubilla olisi joukkueensa. ;)

Kaksikielisyydellä kuittailin lähinnä tälle hurrihuutelulle. Kyllähän sitä itsekin olen jonkin verran kateellinen suomenruotsalaisten sosiaaliselle pääomalle, vekkulia porukkaa. Ruotsi on myös mainettaan hienompi kieli, ja IFK jatkakoon kaksikielistä perinnettä ja ruotsin kielen osaa Suomen kulttuurissa. Jos nyt enemmän lähdetään OT:n puolelle, niin pakkoruotsin kanssa voisi kyllä jotain tehdä, kun se nykyisellään ei kiitospaitoja kiinnosta. Sanonpahan toki vaan, että tuskin kiinnostaisi pakkovenäjä tai pakkosaksakaan.

Tekemättä tästä sen enempää kielikeskustelua, niin pitää vähän tarttua tuohon pakkoruotsiin. Itse oon asunut melkein koko ikäni kaksikielisellä paikkakunnalla ja kaksikielisyys on ollut ihan älytön etu, mutta en mäkään kyllä pakkoruotsista paljoa perusta. Perustelen sen sillä, että eiköhän sen tulokset ole jo nähty. 

En mä kyllä näe mistä Klubin tai klubikannattajien tulisi olla hiiefkoolle kateellisia. Kaksikielisyys ei meinaa mulle paskaakaan ja samalla mua ei voisi lajina vähempää kiinnostaa jääpallo, jääkiekko tai käsipallo vaikka Klubissa näitä lajeja harrastettaisiinkin.

En sanonut, että tulisi olla kateellisia, vaan että olette. Kateellisuus-kortin pelaaminen on toki aina vähän hassua. Jostain tuo hurriviha, sekä muiden lajien vastainen asenne (jotka merkitsevät IFK:lle ja sen kannattajille paljon, tai siis ei se hurriviha, vaan kaksikielisyys) kuitenkin kumpuaa.  ;)

Tekemättä tästä sen enempää kielikeskustelua, niin pitää vähän tarttua tuohon pakkoruotsiin. Itse oon asunut melkein koko ikäni kaksikielisellä paikkakunnalla ja kaksikielisyys on ollut ihan älytön etu, mutta en mäkään kyllä pakkoruotsista paljoa perusta. Perustelen sen sillä, että eiköhän sen tulokset ole jo nähty. 

Juu aika samoilla linjoilla. Jos jotain kiinnostaisi lukea mieluummin vaikka ranskaa kuin ruotsia, on pakkoruotsi melkoinen haitta tälle. Itse luen espanjaa ja ruotsia samanaikaisesti, ja aika lopussa tässä alkaa jo olemaan, mutta pakko on painaa aurinkoinen ensi vuosi mielessä 42h+ viikossa. :D Kaikki pakkoruotsin vastustajat eivät tietty ole mitään juntteja, kuten saatoin edellisessä viestissäni implikoida. Nykyisellään siitä kärsii moni, kuten minäkin kärsin jostain pakkobiologiasta. Asenteista tämä lähtee ja lukiossa pitäisi varmaan olla sellainen nelivuotiaan ääriutelias asenne, mutta liian yleissivistävää tämä mielestäni nykyisellään on.

Nyt on poukkollut joo vähän pois liigacup-aiheesta, mutta väliäkö tällä.

Pakkoruotsi ainakin itseäni henk.koht. vituttaa sen takia, että siitä ei ole mitään hyötyä, eikä se ole millään tasolla edes yleissivistävää, toisin kuin muut oppiaineet, joita on pakko opiskella. Eikä tuolle oikeastaan ole edes mitään järkevää perustetta. Eiköhän ne ruotsinkieliset, jotka Suomessa asustavat, voisi puhua sitä Suomea tai sitten kommunikoida keskenään englanniksi, kun sitä täällä yleisesti ottaen kohtalaisesti kaikki osaa, ainakin paremmin kuin ruotsia. Omaa vihaa tietty lisää että molemmat ruotsia mulle opettaneet opettajat olivat täyskusipäitä ja mieluummin olisi istunut kusiaispesässä kuin ruotsin tunnilla.

Eli ei pitäisi olla kateellinen jonka takia on kateellinen. Onpahan taas melkoista logiikkaa käytetty tässä päätelmässä :lol:

Sinulla se melkoinen logiikka on. Lähinnä ihmettelin, mistä tämä kendohurri-viha kumpuaa, onko se kateellisuus, vai mikä. Sanoin suoraan sen aiheuttavan teissä kateutta, minkä tyrmäsitte, jonka jälkeen jälleen ihmettelin mistä tämä sitten tulee. Selkeästi kova paikka teille lupilaisille kun Tsadiin on pitkästä aikaa ilmaantunut todellinen paikallisvihollinen.

Suomenruotsalaisille suotakoon oikeus saada palvelunsa äidinkiellellään rannikolla, mutta nykyisellään pakko- ja virkamiesruotsin asema on kyllä kyseenalaistettavissa, ja itsekin sitä pääosin vastustan. Yleissivistykseen sanottakoon, että siihen mielestäni kuuluu ainakin kahden vieraan kielen vähintään alkeiden osaaminen, toinen näistä englanti, joka nyt on nykypäivänä melko pakollista osata hyvin. Englanti pitäisikin olla kaikille pakollinen. Nykypäivänä kun pystyy välttämään tuon kirjoittamisen, jos kirjoittaa vaikka ruotsin ennemmin. Ruotsi tukee englantia, mutta ehkä jostain muusta kielestä voisi olla loppuelämässä enemmän hyötyä, vaikka eivät suomalaiseen kulttuuriin olisikaan mitenkään sidoksissa. Ruotsin, venäjän, ranskan ja saksan välille näin aluksi voisi toki tarjota valinnanvapauden. Espanja, kiina, portugali jne sitten myös vaihtoehdoiksi, kun näitä pystytään tarjoamaan kaikkialle vaikkapa online-opetuksena.