Jump to content
John#95

Liigacup 2015

Recommended Posts

No se jäänee nähtäväksi onko hiiefkoosta sen enempää Klubia haastamaan kuin aikoinaan oli Viikkareilla. Tämän päiväisen perusteella sanoisin, että ei. Vai meinasiko tämä todellinen paikallisvihollinen sitten vain sitä, että kyseessä ei ole Itä-Helsingin lähiöseura? En mä nyt tiedä millä tavalla tuokaan nyt olisi kova paikka, kun urheilullisin perustein ei hiiefkoosta todennäköisesti ole Klubia haastamaan. Veikkausliigan kannalta ja samalla Klubin kannalta toki ihan hyvä, että saadaan paikalliskamppailuja, mutta en mä näe, että senkään varjolla hiiefkoon kohdalla pitäisi alkaa jotenkin asioita kaunistelemaan. Hurriseura hiiefkoo kuitenkin on ja siitä ei nyt pääse yhtään mihinkään. Harmi jos sen mainitseminen aiheuttaa jonkinasteista kiukkua, mutta minkäs teet.

Jaa viesti

No se jäänee nähtäväksi onko hiiefkoosta sen enempää Klubia haastamaan kuin aikoinaan oli Viikkareilla. Tämän päiväisen perusteella sanoisin, että ei. Vai meinasiko tämä todellinen paikallisvihollinen sitten vain sitä, että kyseessä ei ole Itä-Helsingin lähiöseura? En mä nyt tiedä millä tavalla tuokaan nyt olisi kova paikka, kun urheilullisin perustein ei hiiefkoosta todennäköisesti ole Klubia haastamaan. Veikkausliigan kannalta ja samalla Klubin kannalta toki ihan hyvä, että saadaan paikalliskamppailuja, mutta en mä näe, että senkään varjolla hiiefkoon kohdalla pitäisi alkaa jotenkin asioita kaunistelemaan. Hurriseura hiiefkoo kuitenkin on ja siitä ei nyt pääse yhtään mihinkään. Harmi jos sen mainitseminen aiheuttaa jonkinasteista kiukkua, mutta minkäs teet.

No ei HIFK nyt tietenkään heti tule mistään mestaruuksista tappelemaan, jos koskaan tuleekaan. Pienin askelein eteenpäin, ensiksi nyt yritetään pysyä ylhäällä, mikä ei liene niin suuri juttu näiden Ilvesten rinnalla. Jotkut HJK-Honka -matsit kuitenkin olivat lopulta melko tasaisia, ja samaa odotan HJK-HIFK -matseista. Tuskin Klubi nyt tulee mikään suvereeni paikallisissa koko ajan olemaan. HJK:n ja Hongan, Viikkareiden jne. välinen vastakkainasettelu on aina ollut jotenkin kesyä ja teennäistä, mutta meinasin todellisella paikallisvihollisella juuri todellista vihanpitoa, jota on selkeästi jo nyt ilmassa, oli se sitten hulilarppia tai vihaista nettikirjoittelua.

Lupilaiset eivät enää olekaan se Suomen keskuksen ainoa seura, vaan katsojista ja kannattajien paremmuudesta kisaamaan on ilmaantunut toinen perinteikäs, potentiaalinen ja aito seura. Kovasti tätä vastaan olette, ja se teille toki suotakoon, kuten myös hurri-huutelu. Kiukkua tällainen ei niinkään aiheuta. Olkoot teille ruotsin kieli pilkan kohde, meille se on voimavara. ;)

Jaa viesti

Olisi Veikkausliigan ja Klubin kannalta hyvä, jos hifk saisi vakiinnutettua paikkansa liigassa, niin tulevaisuudessakin saataisiin näitä yleisöä kiinnostavia paikallismatseja. Mutta kuten historia osoittaa, niin moni stadilainen jengi on ollut hetken Klubin kanssa kilpailemassa paikallispeleissä, mutta niin vain ne joukkueet ovat aina vaihtuneet uuteen. Jossain vaiheessa Jokerit kävi koittamassa, välillä Viikingit ja Finnpa. Että ei se olisi ennen nähtyä, jos hifk pelaisi nyt pari kautta liigassa kunnes palaisi takaisin divareihin/ajautuisi rahaongelmiin(mihin en usko), mutta toivotaan sarjapaikan vakiinnuttamista!

Mites muuten Salosta oleva jantteri kannattaa Helsinkiläistä joukkuetta? Eikö sulla ole omaa seuraa siellä?

Ei muuten vissiin ihan putkeen mennyt "ifk-päivä"? :D Futiksessa nollanelosen kakkosjengiltä turpaan ja jääpallossa finaalissa tuli takkiin. Kendossa sentään tuli voitto, joten onnittelut siitä! Jotain iloa sentään monilajiseurakannattajan elämään.

Jaa viesti

Aikamoinen aasinsilta vei liiga-cupin finaalista suureen kielikeskusteluun :smile:   Mikäs se PiVe olikaan Ruottiks? Lången? joo, sehän se oli! Niin aikamoinen kerroin oli Klubin voitolla. Paf antoi sille 4.00 ! Tämmöstä tuskin näemme seuraavaan 8 vuoteen.... Ja mikä upeinta, mä sain sen kiinni! Jotenki tuli aamukahvilla tunne, että tässä käy just se legendaarinen, kuten esim. viime kesänä kun RoPS meni Maarianhaminaan Santa Clausilla ja A-junnuilla. Ja niinhän siinä kävikin! Kiitokset! :mrgreen:

Tuo piristi kummasti, jo valmiiksi iloista ja aurinkoista kevätpäivää! Mutta jatkakaa, mä en pysty osallistumaan. Maalaisena, joka asuu Suomen toiseksi haukutuimmassa kaupungissa Turun jälkeen.... Mutta hyvin oon viihtyny! :smile:

ps. Eikös Ponnistus, Atlantis ja PK-35 ole myös käyny kiusaamassa?

Jaa viesti

Aikamoinen aasinsilta vei liiga-cupin finaalista suureen kielikeskusteluun :smile: Mikäs se PiVe olikaan Ruottiks? Lången? joo, sehän se oli! Niin aikamoinen kerroin oli Klubin voitolla. Paf antoi sille 4.00 ! Tämmöstä tuskin näemme seuraavaan 8 vuoteen.... Ja mikä upeinta, mä sain sen kiinni! Jotenki tuli aamukahvilla tunne, että tässä käy just se legendaarinen, kuten esim. viime kesänä kun RoPS meni Maarianhaminaan Santa Clausilla ja A-junnuilla. Ja niinhän siinä kävikin! Kiitokset! :mrgreen:

Tuo piristi kummasti, jo valmiiksi iloista ja aurinkoista kevätpäivää! Mutta jatkakaa, mä en pysty osallistumaan. Maalaisena, joka asuu Suomen toiseksi haukutuimmassa kaupungissa Turun jälkeen.... Mutta hyvin oon viihtyny! :smile:

ps. Eikös Ponnistus, Atlantis ja PK-35 ole myös käyny kiusaamassa?

Unibetilta sain itse 7.00 kertoimella itse kiinni Hjk:n voiton. Nauratti hieman, kun kaveri oli tullut kertomaan ylpeänä, kuinka oli saanut laitettua Bet365:tosella 4,30 kertoimella hifkin voiton juuri ennen kuin kohde suljettiin ja sen jälkeen tiputettiin johonkin kahteen. Bet365 ei siis tiennyt, että Klubi peluuttaa junnuja ja siksi antoi ifkille niin ison kertoimen alkuun.

Jaa viesti

Jeeps! Onnea vaan! Toihan on aika yleistä, ettei tämmösiin perä-pohjolan poikkeuspeleihin aina osata reagoida. Sillon kesällä tosiaan ainakin RoPSin väitettiin lähtevän mielenosoituksellisesti tosiaan junnuilla ja Santan pelureilla Ahvenanmaalle. Johtuen siitä ettei Veikkausliiga suostunut ottelusiirtoon RoPsin europelin takia. No silloin kertoimet oli ns. normaalit, eli MIFK kotijenginä yms lievä suosikki, tyyiliin 1.95 2.95 3.25 tai jotain... No mä ajattelin ottaa MIFKin varmalla kotivoitolla rahat pois, mutta silloinkin RoPS vei sen pelin! Siitä en jälkeen päin saanu tietoa, pelasko ne junnuilla...?

Niin nyt mentiin veto-peleihin, mikäs se originaali aihe oli? Kaksikielisyys ja pakkoruotsi? No sanotaanko, ettei koskaan kielten opiskelu ole pahasta, toki sen voisi saada valita oman tulkinnan mukaan :smile: 

Jaa viesti

Mites muuten Salosta oleva jantteri kannattaa Helsinkiläistä joukkuetta? Eikö sulla ole omaa seuraa siellä?

Ei muuten vissiin ihan putkeen mennyt "ifk-päivä"? :D Futiksessa nollanelosen kakkosjengiltä turpaan ja jääpallossa finaalissa tuli takkiin. Kendossa sentään tuli voitto, joten onnittelut siitä! Jotain iloa sentään monilajiseurakannattajan elämään.

Salohan kuuluu Helsingin uloimpaan metropolivyöhykkeeseen. ;) Kendon ystävänä valikoitui junnuna valtavirrasta poiketen Tepsin sijaan suosikiksi IFK. Salolainen palloilu näin yleisesti kyllä kiinnostaa, mutta mihinkään SalPaan en koe samanlaista yhteyttä, kuin IFK:hon, tai edes Arsenaliin. Salolaisessa jalkapalloilussa en ole koskaan ollut itse junnuna mukana muuten kuin jossain nappulaliigassa kaupunginosan riveissä, kunnes kaikki loikkasivat pelaamaan SalPaan (jonne en itse seurannut). SalPa on nykyisin myös tiiviissä yhteistyössä vihaamani TPS:n kanssa. :D Nelosdivarin Salon Toverit vaikuttaa kyllä hienolta joukkueelta ja ajattelin käydä kesällä enemmän heidän matseissa. Onhan joukkueella myös jonkinlaiset ultratkin!

Ja melkoinen mahanlasku tämä päivä kyllä oli.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään