Jump to content

Recommended Posts

Terve.

Nyt täytyy kyllä todeta, että on aika paska markkinarako koko hjk. Äijät ei edes näytä illan peliä netissä ilmaseks? Kyllä hyvä fiilis lajia kohtaan tulee jostain muusta kuin rahastamisesta. Maailmaluokan pelit näkee ilmaiseksi streemiltä, mutta jotain Klubin peliä ei näe, oikeesti ! Rahakkain seura koko maassa ja sit pitää kynyttää ihmisten massit jostain pelin katsomisesta. Osaavat tehdä rahaa sanoo joku. joku taas että osaavat karkoittaa fanittajat. Montakohan sataa saavat hjk tv:n kautta? Herää kysymys, onko oikeasti tuon muutaman kympin arvoista? Minulla laski pisteet hommasta. Saa tulla sanomaan, että bisnestä on, mulle ihan sama. Fudis on mulle jotain muuta ! Sit ihmetellään ku Suomessa ei olla kiinnostuneita lajista  :mrgreen:  Taputellun pelin hinta pikkuruudusta 10 € tai sit katsomosta 40 €. Jep jep ! Hyvää on markkinointi ja varmasti lisää lajin kiinostusta.. ei ole paljon politiikasta kummallisempaa, sen verran tuntuu lyhytnäköiseltä ajattelulta. Mutta tämä on vain minun mielipide. mitään en rahan tekemisestä tajua, nautiskelen vaan elämästä ja aina on sit tyhjätaskuna.

-Sami

Niin... Eihän se Barcakaan pelejään usein ilmaseks näytä? Streamithän käsittääkseni eivät ole laillisia, jos oikeen tarkkoja ollaan.... :)

Ymmärrän toki silleen kantasi, että ohan nuo lippujen hinnat suolasia! Mutta kuten sanoit, businestahan tää on raaimmassa määrin, ja ainoastaan raha ratkaisee huippufutiksessa, kuin muussakin urheilussa.... :(

Joo, raha pyörittää, mutta onneksi en omia rahojani pyörittänyt Klubin kassaan, oli vissiin odotetun huono matsi. Vain yksi häkki ja hienouksia ei tainnut kovin paljon peliin mahtua, ainakin jos Klubin sivuilta luki otteluraportin. No, seuraava peli on sitten paria astettava kovempi ja tiedossa voi olla jopa kylmää kyytiä . . . Jää nähtäksi seuraavasta otteluraportista !

Oliko katsomossa hyvä tunnelma? En tarkoita Klubin faneja vaan yleensä? Oliko paljon tyhjää? Olis ehkä kannattanut fiiliksen nostamiseksi myydä vähän edullisemmin lippuja, saanut katsomot täyteen. Veikaan että aika paljon oli tyhjääkin.. Voisin näin maalikkona antaa vinkin Klubin rahoja pyörittäville ! Odotetun paskaan matsiin ei ehkä kannata pitää samoja lippujen hintoja kuin koviin peleihin. Vai olivatko nämä jo alennuslippuja? Jos olivat niin taitaa jäädä mun kotimaisen jalkapallon katselu vain noille ilmaisille kentille, säkenöivämpää menoakin usein tarjolla ;)

-Sami

Klubin twitter-tilin mukaan yleisöä reilu 6500 joka on "paskasta matsista" aika hyvin. Samaisen twiitin mukaan myös striimin kautta seurasi ottelua lähestulkoon ennätysyleisö. Mun on kovin vaikea löytää tuosta mitään kritisoitavaa. Toki aina voi olla halvempaa, mutta Klubi selvästi arvostaa tuotteensa suht korkealle ja yleisökin tuntuu olevan ihan mukavissa määrin samoilla linjoilla. Toki jos kaikki pitää saada ilmaiseksi ja Klubin pitäisi näitä "paskoja matseja" lähetellä ilmaiseksi jonkun mielestä niin ehkä se vika on sitten jossain toisessa päässä ja ehkä lopulta ihan hyvä, että tälläiset ihmiset pysyvät jatkossa netin keskustelufoorumilla vain kitisemässä sen sijaan, että tekevät sitä stadionilla.

Niinpä ! Ehkä tämä paska kritiikkini kohdistuu yleiseen linjaan. Itse teen asioita usein ilmaiseksi, koska ei tämä "koko homma" ole vain rahasta kiinni. Välillä hatuttaa muiden asenne, että kaikki on vain rahasta kiinni. Hyvä jos olet sitä mieltä, että kaiken pitää pyöriä rahalla, pidä toi asenne ja nauti elämästä. Asioita voi tehdä monella tavalla, tuo raha on vain yksi tapa. Tynnyrissä kasvanut ja side silmillä.

Paljonko Finski vetää, oliko 15000 ? Olis ollut aika paljon siistimpi fiilis katsoa paskaa matsia täydellä stadikalla. No, toki makuseikkoja. Mites saadaan lisää jengiä kiinnostumaan lajista ja katsomot täyteen? Olitko muuten katsomassa tuota matsia Enemy? Oliko hyvä?

Ja sanoinko jossain vaiheessa kitiseväni stadikalla? Pitää taas ryhtyä vittuilemaan, paska asenne sulla. Jos mua kiukuttaa moinen rahan kynytys niin kai se jostain syystä kiukuttaa. Mä fanitan helvetisti palloa, mutta en vain ole niin varoissani että viitsisin maksaa kummastakaan huvista (stadion tai streem) kyseisiä summia. Aika paska on sun asenne, jos pitää vähävaraista ryhtyä heti mollaamaan kitisijäksi. Eikö rivien välissä näkynyt se, että summat olivat liian kovia?

Jos jäi epäselväksi niin rahaa ei ole paljon, kun opettajana hommissa lukuvuodet ja kesät sitten kortistossa. Helvetin suuri palo päästä katsomaan pelejä, mutta hinnat ovat liian suolaisia. Eli lajista nauttivat köyhemmät ihmiset saavat nauttia siitä vain palstojen riveiltä luettavista jutuista ja kuunnella päälle vielä jonkun vittuilua.

Tämä sama vähäinen järjen käytö näkyy mielestäni HJK:n hinnoissa noin ylensäkin, kuten junnujen harrastushinnoissa. Tyhmää politiikkaa Klubilta minun mielestä. Sä voit enemy sanoa tätä sitten kitisemiseksi tai miksi haluat. Luulevatko ne Klubissa oikeasti, että kovat pelaajat ovat niissä perheissä, joilla on varaa maksaa kallis harrastus? Näen paljon junnuja, jotka pelaavat vain, kun isi niin kovin haluaa pojastaan tähden ja on laittanut pojan HJK:n. toimiiko ehkä, saadaan aikaiseksi näitä asennevammaisia pelaajia, ei niitä jotka pelaavat vain suuresta nautinnosta, suurella sydämellä. Nautinto ja sydän taidon kanssa = menestys.

Minulla ei ole mitään suurempia intressejä Valttia kohtaan, mutta aika tylysti Klubi toimii hakeutuessaan Valtin alueelta kalastamaan pelaajia omaan toimintaansa. Perustivat juuri oman kaupunginosajengin ihan naapuriin. Sikamaista toimintaa minun mielstäni. Ehkä olisi hienoa perustaa Suomeen vain yksi jengi. Kaikki pelaisivat sitten siinä yhdessä jengissä. Parhaat pelaajat kasattasisiin sitten siihen  edustusjoukkueeseen ja vastustajia ei löytyi yhtään omien rajojen sisältä.

-Sami

Mistä muuten löytyy ilmasia pelejä edes kotimaisilla kentillä? 2-divari ja kolmosenkin peleihin on usein joku pieni maksu? Siitä alaspäin ehkä voi olla ilmasia... ?

Pitäiskö sitten kahvi, pulla, makkarat ja kaljatkin tarjota katsojille ilmasiks? ;)  Jollainhan tuo seuran toiminta kuitenkin täytyy rahoittaa...

Kyllä mä ymmärrän sinänsä murinasi korkeista hinnoista, mutta sähän noudatitkin juuri sitä kuortanelaista sananlaskua, eli tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa! Eihän nuo tosiaan ole kenellekään pakollisia! :)

ps. Klubin junnujen kausimaksuista en tiedä hevon kukkua, eikä edes kiinnosta, mutta täällä esim. MuSan,ToVen tai PiTUn junnuihin on todella inhimilliset maksut, ja kaikilla mahdollisuus pelailla. Ei kait futis nyt ole niin kallista, kuin vaikkapa kiekkoilu? Itse kun sitä pelailin junnuna, niin porukoilla meni varmasti monta tiliä kamoihin, ja kausi+jäämaksuihin yms yms. Kiitos siitä heille :thumbsup1:  Sen sijaan futiksessa kenttämaksut tuskin edes hesassa on jäämaksujen tasolla? Kamoiksi kelpaa nappikset ja syndit, joita löytyy  vaikka Prismasta tai Tokmannillakin ihan kelvollisia alotteleville junnuille, sopuhintaan...

Sorry menikö ohi aiheen, kuinka eilisessä pelissä kävi? Voittiko Venttiilis Pilssi?? :D

Mut ku haluu nähdä pelejä :(  Pieni maksu on kiva, toi isompi ei. Korpee ku ei raaski laittaa vikoja rahojaan ottelun lippuihin ja ei pääse peliä katsomaan. No, kuten Enemy sanoi, eipä sitä kai kitisijöitä katsomoon kaivata. Taidan suksi kitisemään muualle. Kiiti ja moi. Kyllä se HJK taitaa tehdä kaiken oikein, mä en vain näe sitä omasta tynnyristäni.

-Sami

Mutta hei Sami! Veikkaus-tv näyttää paljon pelejä melkein ilmaseks! Eli riittää kun on pelitili ja siellä rahaa vaikka 1 euro. Toki minimitalletus taitaa olla 10 €...

Tänäänki tulee monta europeliä. Huomasin vaan kun vetolistaa kattelin... :)

Astana on perustettu vuonna 2009, joten ihan ymmärrettävistä syistä joukkueella ei noita pisteitä ole vielä ihan hirveästi. Voittivat kuitenkin AIK:n vieraissa 0-3 ja pudotti ruotsalaiset viime vuonna. Muoviseen kaupunkiin on perustettu uusi muovinen joukkue, josta löytyy rahaa. Ei varmastikkaan ole mikään helppo ottelupari tulossa, varsinkaan vieraissa. Ainoa oikea ratkaisu Klubilta olisi varata ammattimaisesti charter, jolla sitten matkustaa Kazakstaniin. Joo, maksaisi enemmän, mutta matkaa sujuu nopeammin ja helpommin, ja valmistautuminen onnistuu paremmin. Ensimmäinen osa pelataan jo ensi tiistaina/keskiiikkona ja HJK aloittaa kotona.

Samille vielä, että ymmärrän kyllä, että sinunlaisillesi jalkapallon ystäville, jotka eivät kannata Klubia, niin se 30€/40€ voi tuntua aika kovalta hinnalta. HJK:n kotiyleisön keskiarvo 2000-luvulla edelliseltä kierrokselta taisi olla jotain ~7000 luokkaa, joten ~6500 jo käytännössä ensimmäisessä osassa ratkenneesta ottelusta oli mielestäni ihan hyvä, odotettu määrä. Ja Soneralle mahtuu ~10 500 katsojaa.

Oho. Melkoinen paukku Astanalta. Maribor kuitenkin viime kaudella lohkovaiheessa jossa mm. tasurit Chelseaa, Schalkea ja Sportingia vastaan.

Tämä kelpaa ehdottomasti, mutta tuskin toi Astanakaan mikään heittopussi ole mistä nyt kertoo Mariborin kaataminen. Vierasmatsi Kazakstanissa varsinkin voi olla aika kova paikka.

Maailmaluokan pelit näkee ilmaiseksi streemiltä, mutta jotain Klubin peliä ei näe, oikeesti !

Lisätiedot vielä tästä? Kerro mullekkin, että mistä näet laillisin keinoin esimerkiksi Valioliigaa tai Champions Liigaa netin kautta ilmaiseksi. Ja sehän on ihan siitä kiinni, että kenellä ne oikeudet otteluihin on. Ensimmäisessä osassa ne oli Unibetilla, toinessa osassa HJK TV:llä.

Jos jollekin voi valituksensa osoittaa niin YLE:ä voi helposti kritisoida, että suomalaisen joukkueen UCL-karsintoja ei näytetä.

Jep. Eikös ne viime vuonna muuten näyttänyt Apoel-ottelun? Kyseinen ottelu oli samaisella kierroksella, kuin tuo tuleva Astana-peli, joten eiköhän se näytetä YLE:llä.

Lisätiedot vielä tästä? Kerro mullekkin, että mistä näet laillisin keinoin esimerkiksi Valioliigaa tai Champions Liigaa netin kautta ilmaiseksi. Ja sehän on ihan siitä kiinni, että kenellä ne oikeudet otteluihin on. Ensimmäisessä osassa ne oli Unibetilla, toinessa osassa HJK TV:llä.

Menee OT:ksi, mutta eiväthän nuo nettistriimit ole laittomia kuin striimaajalle. Aika varmasti tämäkin löytyi jostain ilmaiseksi. P2P-striimit sitten erikseen. Ymmärtääkseni noita katsoessa jakaa samalla itse striimiä eteenpäin, vai olenko väärässä?

Tietenkään Klubin ei pitäisi ilmaiseksi mitään striimiä itse lähettää. Toki itse olen vähän Samin kanssa samaa mieltä, että 40€ on melkoista rahastusta lipusta näin suomalaiseen futismatsiin. Enkä lähtisi myöskään maksamaan kymppiä jostain suttuisesta striimistä. Jostain sen seuran on tietty rahat saatava...

EDIT: Samalla http://hifkfotboll.fi/hifk-ilves-itakatsomo-auki-ja-klackeniin-kaksi-yhden-hinnalla-2/;)

Edited by Tolppa-Apina

Moi.

Joo, kyllähän mä tajuan rahan tekemistä, mutta se korpeaa kun ei vain sen rahan vuoksi nää rakkaan lajin menoa. Toi näkeminen olisi hiton hyvä juttu, kun pitäisi kehittää tätä psyykkisen valmennuksen osaamista myös. Vois tehdä vähän analyysiä pelin aikana, mitä olisi ollut ehkä tehtävissä toisin tai missä meni just buenosti. Mielenkiintoista seurailla pelejä tuosta näkökulmsta. No, kaikkea ei voi saada, vaikka itse yrittää paljon antaa.

t. katkera tilittäjä.

On kyllä ihan hyvä tarjous toi 2 yhden hinnalla "Klackeniin". Jos nyt verrataan näitä kahta Helsingin seuraa, niin HJK myy omaan Päätyynsä lippuja 7€:lla, kun taas HIFK pyytää lipuistaan 15€. Tämän lisäksi Klubilla opiskelijat pääsevät 5€:lla ja lapset 2,50€:lla, kun Hifk:llä ei jostain kumman syystä ole mitään erikoislippuja tyyliin lapset tai opiskelijat tarjolla. Itään HJK:lla maksaa 17€ ja Hifk:llä 18/19€, joten aika samoissa summissa mennään sinne. Sillä erotuksella, että Klubi päästää opiskelijat sisään 7€:llä ja lapset 2,50€:lla ja Hifk:lla lapset maksaa sen saman hinnan, kuin aikuisetkin. Alle 4v tietenkin Klubilla ilmaiseksi sisään. Pääkatsomoon Hifk:llä liput maksaa 19€ ja HJK:lla 25€ + lapset(4-12v) pääsee sisään 2,50€:lla Klubilla, joten sinne Hifk:llä on halvemmat liput pl. lapset. Hinnat on katsottu seurojen omilta sivuilta, ja kyseessä on molempien seurojen ennakkolippujen hinnat.

Ja tällä ei nyt ollut muuta tarkoitusta, kuin selventää hieman Samille tätä tilannetta. Kummankaan seuran liput ei nyt mitään hirveän kalliita ole. Kyllä HJK:nkin peleihin pääsee halvalla, yleensä. Tuo HIFK:n tarjouskin on lopulta kalliimpi, kuin kaksi normaalia lippua Klubipäätyyn, puhumattakaan siitä, jos opiskelijat haluaisi sisään. Mistähän muuten johtuu, että Hifk ei opiskelijoille ja lapsille erikseen lippuja myy? Melko outoa, sillä yleensä kaikkialle kyseisille kohderyhmille on erihintaiset liput, kuin aikuisille.

Ps. Kaverini osti tässä jonkin aikaa sitten lippupaketin, johon kuuluu molemmat Stadin derbyt, Ktp-peli ja Lahti-peli, hintaan 32,50. ;) Ei paha 4 pelistä, joista kaksi on derbyjä.

Mutta Samille tervetuloa seuraamaan joskus vaikka Klubinkin pelejä, vaikka arvostus onkin laskenut törkeistä lipunhinnoista. Ensi lauantaina pääsisit ilman mitään erikoistarjouksia Klubipäätyyn vaikka sinne vähän sivummalle istuskelemaan ja nauttimaan fiiliksestä ja kesäisestä suomifutiksesta 7€:lla. Tai noh, ei nyt valehdella, siihen tulee vielä 2,50 toimituskuluja mukaan, eli 9,50€:lla pääsisit sisään. :)

Niinpä ! Ehkä tämä paska kritiikkini kohdistuu yleiseen linjaan. Itse teen asioita usein ilmaiseksi, koska ei tämä "koko homma" ole vain rahasta kiinni. Välillä hatuttaa muiden asenne, että kaikki on vain rahasta kiinni. Hyvä jos olet sitä mieltä, että kaiken pitää pyöriä rahalla, pidä toi asenne ja nauti elämästä. Asioita voi tehdä monella tavalla, tuo raha on vain yksi tapa. Tynnyrissä kasvanut ja side silmillä.

Paljonko Finski vetää, oliko 15000 ? Olis ollut aika paljon siistimpi fiilis katsoa paskaa matsia täydellä stadikalla. No, toki makuseikkoja. Mites saadaan lisää jengiä kiinnostumaan lajista ja katsomot täyteen? Olitko muuten katsomassa tuota matsia Enemy? Oliko hyvä?

Ja sanoinko jossain vaiheessa kitiseväni stadikalla? Pitää taas ryhtyä vittuilemaan, paska asenne sulla. Jos mua kiukuttaa moinen rahan kynytys niin kai se jostain syystä kiukuttaa. Mä fanitan helvetisti palloa, mutta en vain ole niin varoissani että viitsisin maksaa kummastakaan huvista (stadion tai streem) kyseisiä summia. Aika paska on sun asenne, jos pitää vähävaraista ryhtyä heti mollaamaan kitisijäksi. Eikö rivien välissä näkynyt se, että summat olivat liian kovia?

Jos jäi epäselväksi niin rahaa ei ole paljon, kun opettajana hommissa lukuvuodet ja kesät sitten kortistossa. Helvetin suuri palo päästä katsomaan pelejä, mutta hinnat ovat liian suolaisia. Eli lajista nauttivat köyhemmät ihmiset saavat nauttia siitä vain palstojen riveiltä luettavista jutuista ja kuunnella päälle vielä jonkun vittuilua.

Tämä sama vähäinen järjen käytö näkyy mielestäni HJK:n hinnoissa noin ylensäkin, kuten junnujen harrastushinnoissa. Tyhmää politiikkaa Klubilta minun mielestä. Sä voit enemy sanoa tätä sitten kitisemiseksi tai miksi haluat. Luulevatko ne Klubissa oikeasti, että kovat pelaajat ovat niissä perheissä, joilla on varaa maksaa kallis harrastus? Näen paljon junnuja, jotka pelaavat vain, kun isi niin kovin haluaa pojastaan tähden ja on laittanut pojan HJK:n. toimiiko ehkä, saadaan aikaiseksi näitä asennevammaisia pelaajia, ei niitä jotka pelaavat vain suuresta nautinnosta, suurella sydämellä. Nautinto ja sydän taidon kanssa = menestys.

Minulla ei ole mitään suurempia intressejä Valttia kohtaan, mutta aika tylysti Klubi toimii hakeutuessaan Valtin alueelta kalastamaan pelaajia omaan toimintaansa. Perustivat juuri oman kaupunginosajengin ihan naapuriin. Sikamaista toimintaa minun mielstäni. Ehkä olisi hienoa perustaa Suomeen vain yksi jengi. Kaikki pelaisivat sitten siinä yhdessä jengissä. Parhaat pelaajat kasattasisiin sitten siihen  edustusjoukkueeseen ja vastustajia ei löytyi yhtään omien rajojen sisältä.

-Sami

On hyvä muistaa, että sä kritisoit tuossa kahta eri organisaatiota. HJK Oy pyörittää liigajoukkuetta ja HJK ry junnutoimintaa. Noista lippujen hinnoista europeleihin olen kyllä periaatteessa samaa mieltä, mutta Klubin liigapeleihin pääsee varsin halvalla kuten tässä edellä on tullut ilmi. Mitä junnutoimintaan tulee, niin ei huippuluokan junnutoiminnan pyörittäminen ihan ilmaista ole ja jollain lailla se pitää rahoittaa. Eikös Klubi tässä hiljattain rakentanut oman hallinkin junnuille ja senkin ylläpitäminen nyt jotain maksaa. Veikkaisin kuitenkin, että pk-seudulta löytyy kyllä seuroja, joissa se futiksen harrastaminen on vielä kohtuuhintaista. Ja kuten joku tuossa edellä sanoi, niin lätkän puolella kustannukset on vielä ihan eri sfääreissä verrattuna futikseen.

Hyvää faktaa livöpuul. Ei normihinnat päätä huimaa ja kyllä 10 pelistä maksaa jos katomossa saa istua, ei kotikatsomossa.

Tiedän nuo kaksi eri juttua Klubilla eli HJK Oy ja HJK ry, kävin juttelemassa siellä valmennuspäälikön kanssa joku tovi sitten psyykkisestä velmennuksesta. Ei ollut tuttua ennen sitä, nyt on. Ero on vissiin hieman sama kuin työnantajana toimisi Palmia tai Helsingin kaupunki.. Saadaan kierrätettyä jotain toisen kautta ja toisaalta yksikertaistetaan asioita tai ainakin yritettään. En tiedä paljon tästä asiasta, mutulla mennään. 

Fudiksen ja harrastamisen hinnat ovat kovassa kasvussa, siitä on ollut myös puhetta isommissakin lehdissä, mutta joo, se on vielä aika halpaa verrattuna lätkään. Toki tuo vertailu on vähän nahkeaa, jos jalkapallon harrastaminen on tullut kalliimaksi niin mitä hyötyä sitä on verrtata toiseen lajiin? Klubin hinta on minusta aika hieman korkeahko. Toki jos ajatuksena on vain rahan tienaaminen välittämättä fudiksesta niin saapi sitä nyhtää fyrkkaa mistä haluaa. Hyviä pelaajia on paljon tuon hinnoittelun ulkopuolella ja osa putoaa kelkasta ennen sitä ikää kun Klubi ryhtyy maksamaan.. Jos ryhtyisi harrastamaan lentämistä niin sitten vasta saisikin maksaa !

Ja kyllä HJK:n junnuilla on oma halli, mutta luuletko että nuo kaupunginosa joukkueet vetää siellä ihan kybällä telvitreenejään ? Ei taida. Junnut maksaa, mutta mistä maksaa. Kritisoin hintoja ja sitä, että Klubi tulee selkeästi toisen seuran alueelle kalastelemaan lisää pelaajia omaan toimintaansa, se on näin pienessä maassa aika paskaa politiikkaa. Vitun ahnetta ! Ahneus ei ole koskaan hyvästä, siitä taitaa historiasta löytyä helvetisti hyviä esimerkkejä.

-Sami

Mistähän muuten johtuu, että Hifk ei opiskelijoille ja lapsille erikseen lippuja myy? Melko outoa, sillä yleensä kaikkialle kyseisille kohderyhmille on erihintaiset liput, kuin aikuisille.

Tasa-arvoa yhteiskuntaan! Ihmeellisiä tavallisten aikuisten sortajia nuo Klubilaiset.

Hyvää faktaa livöpuul. Ei normihinnat päätä huimaa ja kyllä 10 pelistä maksaa jos katomossa saa istua, ei kotikatsomossa.

Tiedän nuo kaksi eri juttua Klubilla eli HJK Oy ja HJK ry, kävin juttelemassa siellä valmennuspäälikön kanssa joku tovi sitten psyykkisestä velmennuksesta. Ei ollut tuttua ennen sitä, nyt on. Ero on vissiin hieman sama kuin työnantajana toimisi Palmia tai Helsingin kaupunki.. Saadaan kierrätettyä jotain toisen kautta ja toisaalta yksikertaistetaan asioita tai ainakin yritettään. En tiedä paljon tästä asiasta, mutulla mennään. 

Fudiksen ja harrastamisen hinnat ovat kovassa kasvussa, siitä on ollut myös puhetta isommissakin lehdissä, mutta joo, se on vielä aika halpaa verrattuna lätkään. Toki tuo vertailu on vähän nahkeaa, jos jalkapallon harrastaminen on tullut kalliimaksi niin mitä hyötyä sitä on verrtata toiseen lajiin? Klubin hinta on minusta aika hieman korkeahko. Toki jos ajatuksena on vain rahan tienaaminen välittämättä fudiksesta niin saapi sitä nyhtää fyrkkaa mistä haluaa. Hyviä pelaajia on paljon tuon hinnoittelun ulkopuolella ja osa putoaa kelkasta ennen sitä ikää kun Klubi ryhtyy maksamaan.. Jos ryhtyisi harrastamaan lentämistä niin sitten vasta saisikin maksaa !

Ja kyllä HJK:n junnuilla on oma halli, mutta luuletko että nuo kaupunginosa joukkueet vetää siellä ihan kybällä telvitreenejään ? Ei taida. Junnut maksaa, mutta mistä maksaa. Kritisoin hintoja ja sitä, että Klubi tulee selkeästi toisen seuran alueelle kalastelemaan lisää pelaajia omaan toimintaansa, se on näin pienessä maassa aika paskaa politiikkaa. Vitun ahnetta ! Ahneus ei ole koskaan hyvästä, siitä taitaa historiasta löytyä helvetisti hyviä esimerkkejä.

-Sami

Ei kai sen junnupuolen tavoitteena ole tienata rahaa vaan saada pyöritettyä toimintaa? Siellä näyttäis olevan aika massiivinen organisaatio taustalla (http://www.hjk-j.fi/seura/yhteystiedot/). Hintoja varmaan voitaisiin pudottaa, mutta se varmaankin näkyisi sitten tominnan tasossa. Ja pk-seudulta tosiaan löytyy vaihtoehtoisia seuroja, joten HJK:n takia takuulla ei kukaan lapsi jää futiksen ulkopuolelle.

Ei kai sen junnupuolen tavoitteena ole tienata rahaa vaan saada pyöritettyä toimintaa? Siellä näyttäis olevan aika massiivinen organisaatio taustalla (http://www.hjk-j.fi/seura/yhteystiedot/). Hintoja varmaan voitaisiin pudottaa, mutta se varmaankin näkyisi sitten tominnan tasossa. Ja pk-seudulta tosiaan löytyy vaihtoehtoisia seuroja, joten HJK:n takia takuulla ei kukaan lapsi jää futiksen ulkopuolelle.

Ja jos olet tarpeeksi hyvä, ja vanhemmilla tekee tiukkaa maksujen kanssa, niin seura usein maksaa ainakin osan maksuista ja matkoista nuoremmalla iällä ja sitten jossain vaiheessa maksuja ei tarvitse maksaa, kun on tehnyt sopimuksen seuran kanssa. Tiedän monia 15 vuotiaita, joilla on sopimus seuran kanssa, eikä maksuja tarvitse maksaa. Lisäksi sopimukseen kuuluu muutamat nappikset vuoteen ja ilmaiset kamat. Eikä HJK:n akatemian/SM-joukkueiden ulkopuolella esimerkiksi kaupunginosajoukkueilla maksut ei ole läheskään samaa luokkaa kuin kovimmilla tasoilla. Ihan varmasti esimerkiksi Käpan SM-joukkueiden kuukausimaksut pyörivät suunnilleen samoilla hintaluokilla, kuin Klubin. Parhailla seuroilla eniten rahaa menee matkustamiseen, jotta päästään hyviin, kansainvälisiin turnauksiin ja otteluihin.

Terppa taas.

Joo, lähinnä juuri tuo aivan juniorien toiminta mielessä. Olen ymmärtänyt HJK:n sitten maksavan lahjakkaat sisään, mutta se taitaa olla usein vähän myöhemmin, ei vielä ihan junnuissa (tai taitaa siinäkin olla jotain poikkeuksia)? Käpällä aika samat hinnat käsittääkseni junnuissa kuin HJK:lla.

Juttelin tuossa yhden pitkän linjan tutun kanssa, joka kertoi juuri Käpä:n politiikasta, joka ajoi kaksi erittäin lahjakaasta junioria muihin vesiin ongelle, kun maksut olivat yhdelle vanhemmalle liikaa. Tässä jäin miettimään vain itse, että menettääkö maamme superlahjakkuuksia tuollaisen rahastamisen kautta? Toki muut kaupunginosa joukkueet tarjoavat tänä päivänä jo hemmetin tasokasta valmennusta eli ei se HJK tai Käpä minun näkökulmasta poikkea junioreiden valmennuksen laadussa, sinne vain hakeutuu lahjakkaita enemmän ja heillä on vähän laajempi rinki mistä valita. Kyllä mä esimerkiksi Valtissa näen paljon hiton hyviä valmentajia työssään, joilla ei varmasti ole yhtään vähempää annettavaa kuin HJK:n valmentajilla. Kyse on myös vuosien saatossa syntyneistä mielikuvista eri joukkueiden laadun suhteen ja osa laadun eroista on varmasti pitänyt joskus muinoin paikkansa. Nyt tiedän monen seuran kirineen kiinni valmennuksen laadussa ja muutenkin puitteet alkavat olla samaa luokkaa eli on omaa hallia ja löytyy hyvin koulutettuja, palkkaa saavia valmentajia.

Ei nuo juniorit taida vielä kovin paljon matkustella ja monesti matkat joutuu kuitenkin käsitykseni mukaan maksamaan erikseen eli ei mene normaaleista kuukausi- ja vuosimaksuista.

-Sami