Jump to content
Sign in to follow this  
ippe

Liverpool FC kausi 2015-16

Recommended Posts

Funny coming from a Manchester United fan. Mutta taistelutahdosta oikeassa.

Joskus sanotaan, että don't feed a troll, mutta....

Sun mielipide ManUsta, sen faneista ja asiallisesta keskustelusta eri joukkueiden fanien välillä on kyllä tullut aika selväksi. Ketään tuskin haittaa, jos tulee toisen alueelle keskustelemaan, ja ainakin musta se on jopa toivottavaa. Mä vaan yleensä toivon sellaista rakentavaa keskustelua, kun sitä käydään, enkä onelinereiden viljelyä ja lähes suoranaista vittuilua.

OG nyt sanoi, että Poolin materiaali on harmaata massaa. Onko sillä suurta merkitystä, kuka sen asian sanoo? Eikö aika moni Liverpool-fanikin ole sitä mieltä, että Rodgersin hankinnat ovat epäonnistuneet, ja joukkueeseen on rahdattu isolla rahalla keskinkertaisuuksia? Näin ainakin olen ollut lukevinani... Onhan siellä joukossa toki myös onnistumisia, sitä en kiistä.

Harmaa massa = keskinkertaisuus, mun mielestäni... Vai haitko sitä takaa, että myös ManU on hankkinut joukon keskinkertaisuuksia? Laitappa vaikka sun optimiavaus molemmista joukkueista, jos sopii, ja mietitään sitten sen perusteella, kummassa on enemmän sitä keskinkertaisuutta. Ei sillä, etteikö myös meillä olisi virheitä tehty, olen ekana myöntämässä että osa hankinnoista ei vaan ole tarpeeksi tasokkaita! Siitä huolimatta, näkisin että hittejä on tullut enemmän kuin huteja. Mutta joo, mun optimiavaus:

DDG

Darmian/Clyne - Smalling - Blind - Shaw

Shweinsteiger - Shneiderlin

Mata - Coutinho - Young

Benteke/Sturridge

No mutta kaukana on nekin päivät kun Unitedissa pelasi todellisia maailman huippuja. En tiedä voidaanko yhdestäkään seuran pelaajasta DDG pois lukien puhua pelipaikkansa top 5 pelaajana maailmassa, vaikka joukossa toki ihan päteviä pelaajia onkin. Eivät nuo Smalling, Blind, Shaw, Young ja Fellaini edusta ihan sitä Unitedin historian terävintä kärkeä, vaikka ihan hyvin ovat pärjänneetkin. Ei siis mitään hyökkäystä Unitedin pelaajistoa kohtaan, mutta parempia aikoja on nähty ja ainakin itselle Fellainit ja Youngit ovat vähän sitä harmaata massaa.

Tuollaiset yhdistelmä kokoonpanot ovat toisaalta ihan hauskoja, mutta aika paljon tässäkin vaikuttaa vire. Pari kautta aikaa kokoonpano olisi koostunut käytännössä pelkistä Pool pelaajista ja nyt Pool pelaajien kyntäessä ManUn pelaajat hallitsevat tuota kokoonpanoa. Aika lähellä tuota Tumen versiota se tällä hetkellä on.

Liverpool FC on kolme pistettä jäljessä Valioliigan toista sijaa. Ehdottomasti potkut kaikille heti, ihan sama mitä työtä tekevät ja missä. Ehdottomasti on managerin vika, kun Martin Skrtel peruuttaa ja peruuttaa ja peruuttaa ja huijaa itsensä sivuun, että ManU:n hyökkääjä saa mennä rauhassa optimaaliseen maalintekopaikkaan. Blindin maalissa voi kysyä kyllä, miten joku voi päästä vaparissa vetäämään noin hyvältä paikalta noin vapaasti. Miten on harjoiteltu erikoistilanteita? Kuka siitä vastaa? Toisessa maalissa Rodgers on syypää kuitenkin siihen, että Gomez käy vetämässä älyttömän liukkarin Herreran koiville ja kertoo tuomarille vielä ilmeellään, että anna nyt vittu tästä kaverille rankkari. Mutta on se Rodgersin ongelma, että se ei ole nähnyt Gomezin ongelmia aiemmin. No ei ole kyllä suomifanien joukkokaan nähnyt, niin minua on pistetty halvalla, kun olen erehtynyt puhumaan Gomez-riskistä. Mutta minähän olenkin tällainen tyhmä jätkä enkä mikään laadukas kirjoittaja kuten eräät minua fiksummat, joten poistun takavasemmalle häpeämään tyhmiä mielipiteitäni. 

Sun mielipide ManUsta, sen faneista ja asiallisesta keskustelusta eri joukkueiden fanien välillä on kyllä tullut aika selväksi. Ketään tuskin haittaa, jos tulee toisen alueelle keskustelemaan, ja ainakin musta se on jopa toivottavaa. Mä vaan yleensä toivon sellaista rakentavaa keskustelua, kun sitä käydään, enkä onelinereiden viljelyä ja lähes suoranaista vittuilua.

OG nyt sanoi, että Poolin materiaali on harmaata massaa. Onko sillä suurta merkitystä, kuka sen asian sanoo? Eikö aika moni Liverpool-fanikin ole sitä mieltä, että Rodgersin hankinnat ovat epäonnistuneet, ja joukkueeseen on rahdattu isolla rahalla keskinkertaisuuksia? Näin ainakin olen ollut lukevinani... Onhan siellä joukossa toki myös onnistumisia, sitä en kiistä.

Harmaa massa = keskinkertaisuus, mun mielestäni... Vai haitko sitä takaa, että myös ManU on hankkinut joukon keskinkertaisuuksia? Laitappa vaikka sun optimiavaus molemmista joukkueista, jos sopii, ja mietitään sitten sen perusteella, kummassa on enemmän sitä keskinkertaisuutta. Ei sillä, etteikö myös meillä olisi virheitä tehty, olen ekana myöntämässä että osa hankinnoista ei vaan ole tarpeeksi tasokkaita! Siitä huolimatta, näkisin että hittejä on tullut enemmän kuin huteja. Mutta joo, mun optimiavaus:

DDG

Darmian/Clyne - Smalling - Blind - Shaw

Shweinsteiger - Shneiderlin

Mata - Coutinho - Young

Benteke/Sturridge

Okei. En ole trolli, vaikka minulla onkin asioista eri näkemys sinusta ja saatan kirjoittaa asioista hyvin kärkkäällä tavalla. En tiedä onko se tätä nykyistä trendiä, että pahoitetaan mieli jokaisesta vastavirtaan uivasta kommentista. 

Sanotaanko että Manu fanit eivät ole minulle sen kummoisempia kuin muutkaan fanit. Ei jaksa rinkirunkata millekään fanikunnalle, jokaisesta löytyy niitä idiootteja ja hyviä tyyppejä. Sanottakoon vielä brittifaneista sellainen, että tunnelma melkein kaikkialla on laskemaan päin kun puhutaan otteluista. Mutta se on eri keskustelu se. Mitä tulee itse seuraan niin hieno ja perinteikäs seura kuten kannattamani seura. Mä toisin kuin te, en näe Manua enää sinä voimana jota se oli SAFin aikana, jos te tulkitsette asian niin olkoon näin, mutta v*tuttaa täällä suunnassa sitten lukea sitä kun toisten kommentit kuitataan vittuiluna tai muuna koska Manu on paras jeejee.. KUTEN VALIOLIIGA 2015-16 topicciin kommentoin, niin Manu teki pari ihan muikeaa hankintaa kesällä, mutta hei, trollihan täällä vaan.

Juu, ei ole merkitystä. Mielipide missä muutkin. Ei ole tosiaan Suarezia enää, mutta Coutinho, Sturridge, Benteke jne ovat tuskin mitään harmaata massaa. Firminokin nousee tuolle listalle, kunhan saa koneen käyntiin. Moni hankinta onkin epäonnistunut, mutta sehän meinaa automaattisesti sitä että koko kokoonpano=huono? Hyviä hankintoja mahtuu mukaan myös.

No kukas sitten Manusta nousee keskinkertaisuuden yläpuolelle? Martial koska teki eilen 2 maalia? Noh David De Gean sinne voi lukea hyväksyttäköön se. En hakenut takaa Manun hankintoja, mutta voitko itse väittää, että teillä on oikeasti De Gean lisäksi maailmanluokan pelaajia? Rooney oli pari vuotta sitten, samoin Schweini. Meinaako se että he ovat huonoja? EI...Harmaan massan yläpuolelle nousee De Gea, Mata, Schneiderlin, Schweinsteiger jne. 

Pool/Manu XI:

------------------DDG----------------------

-Clyne----Skrtel---Smalling----Shaw--

--------------Schneiderlin-----------------

----------Milner-----Schweinsteiger-----

--Coutinho--Sturridge/Benteke--Mata-

Noin itse peluuttaisin.

No perkele siitä onelineristahan heräsi keskustelua :o Oh my...

No mutta kaukana on nekin päivät kun Unitedissa pelasi todellisia maailman huippuja. En tiedä voidaanko yhdestäkään seuran pelaajasta DDG pois lukien puhua pelipaikkansa top 5 pelaajana maailmassa, vaikka joukossa toki ihan päteviä pelaajia onkin. Eivät nuo Smalling, Blind, Shaw, Young ja Fellaini edusta ihan sitä Unitedin historian terävintä kärkeä, vaikka ihan hyvin ovat pärjänneetkin. Ei siis mitään hyökkäystä Unitedin pelaajistoa kohtaan, mutta parempia aikoja on nähty ja ainakin itselle Fellainit ja Youngit ovat vähän sitä harmaata massaa.

Sekin on totta, että esim kauden 07-08 kokoonpanoa kun katsoo tänään, niin mieltää sen olevan täynnä maailmantähtiä... Toisaalta, Ronaldo murtautui sinä vuonna tähdeksi, eikä Vidiciä ja Evraa minään maailmantähtinä pidetty kauden alla. Joukkue vain kasvoi tähdiksi. Nyt mukaan on hankittu mm Shaw, Memphis ja Martial, joista kaikista saattaa tulla samanlaisia tähtiä, tai sitten niitä Bebejä... Senhän näkee vasta muutaman vuoden päästä. Myös Darmian ja Schneiderlin ovat kohtuullisen nuoria, ja niitä huippuvuosia on helposti jäljellä yli 5. Mitä tulee esim Smallingiin, niin kehitys on viime kaudesta lähtien ollut hyvää, ja mahdollista on, että mies nousee sinne Rio/Vidic tasolle tässä parin vuoden sisään. Blindistä tulee mieleen sellainen John O'Shea, joka on kaikessa hyvä, muttei missään loistava. Niitäkin on hyvä olla joukkueessa. Fellainillä on se pää, mutta mainitsemallani kaudella mm Park Ji-Sung loisti kunnollaan, eikä sitäkään kukaan mihinkään top listalle varmaan laittaisi... Jokaisessa joukkueessa on siis sitä harmaata massaa jonkun verran, niitä runkopelaajia, jotka loistavat toisinaan ja muuten täyttävät paikkansa, jotta JOUKKUE voisi menestyä. Kuitenkin, niitä huippupelaajiakin tarvitaan. En siis väitä, että United olisi missään kaikkien aikojen loistossaan, mutta nyt pelaavassa kokoonpanossa yli 30-vuotiaita pelaajia on Schweinsteiger, Carrick ja Rooney, ja niitä alle 23-vuotiaita aika monta. Focus on selvästi tulevaisuudessa, ja on pyritty siihen, että muutaman kauden päästä pelaajien ollessa parhaassa iässä ne hedelmät voidaan korjata.  Totta toki se, että parempia aikoja on nähty, mutta rakennus vaatii niitä "välikausia". Sorry off-topicista, kuuluisi ehkä jo meidän puolelle

Okei. En ole trolli, vaikka minulla onkin asioista eri näkemys sinusta ja saatan kirjoittaa asioista hyvin kärkkäällä tavalla. En tiedä onko se tätä nykyistä trendiä, että pahoitetaan mieli jokaisesta vastavirtaan uivasta kommentista.

En mä mieltäni pahoita, kaukana siitä. Sulla vaan on tapana vetää golfpallo nenään samantien, kun joku Unitedia kannattava sanoo vähänkään negatiivisesti Liverpoolista. Samaan aikaan kuitenkin latelet aikamoisia provoja meidän puolella, ja jonkun kysyessä asiasta vittuilet vain lisää.

Sanotaanko että Manu fanit eivät ole minulle sen kummoisempia kuin muutkaan fanit. Ei jaksa rinkirunkata millekään fanikunnalle, jokaisesta löytyy niitä idiootteja ja hyviä tyyppejä.

Eipä täällä tarvitse mitään rinkirunkkua harrastaa. Viimeksi vaan ne sun heitot oli niitä onelinereita, ja perusteluja kun kysyi niin sai vain kuulla saaneensa herneen nenään....

Juu, ei ole merkitystä. Mielipide missä muutkin. Ei ole tosiaan Suarezia enää, mutta Coutinho, Sturridge, Benteke jne ovat tuskin mitään harmaata massaa. Firminokin nousee tuolle listalle, kunhan saa koneen käyntiin. Moni hankinta onkin epäonnistunut, mutta sehän meinaa automaattisesti sitä että koko kokoonpano=huono? Hyviä hankintoja mahtuu mukaan myös

Suarez oli huikea pelaaja, huitelee siellä ihan maailman top5:ssä. Coutinhossa on potentiaalia, Sturridge on kova mikäli vaan pysyy kasassa... Benteke on Valioliigatason hyökkääjä, erinomainen sellainen. Firminon kohdalla "jury's still out", katsotaan mihin kategoriaan päätyy. Eikä se, että hankinnat epäonnistuvat, tarkoita automaattisesti että kokoonpano on huono. En vain näe kovin paljoa kehityspotentiaalia esim Mignoletin, Skrtelin, Lovrenin, Lallanan yms kohdalla, eli tarkoitan etten odota heidän parantavan sinne maailmanluokkaan, ja siten nostavan Poolia mestarikandidaatiksi.

No kukas sitten Manusta nousee keskinkertaisuuden yläpuolelle? Martial koska teki eilen 2 maalia? Noh David De Gean sinne voi lukea hyväksyttäköön se. En hakenut takaa Manun hankintoja, mutta voitko itse väittää, että teillä on oikeasti De Gean lisäksi maailmanluokan pelaajia? Rooney oli pari vuotta sitten, samoin Schweini. Meinaako se että he ovat huonoja? EI...Harmaan massan yläpuolelle nousee De Gea, Mata, Schneiderlin, Schweinsteiger jne.

Martial teki muuten vain yhden.... Ikää 19-vuotta, joten voi yhtä hyvin olla hitti kuin huti. Menee samaan kategoriaan Memphisin kanssa, josta voi tulla jotain suurta tai sitten uusi Nani.

DDG:stä tuskin on epäselvyyttä. Rooney on taantunut, mutta uskoisin että parantaa kauden mittaan, kuten aina.

Schweinsteiger kyllä menee mun kirjoissa sinne kirkkaimmalle huipulle, yksi parhaista keskikenttäpelaajista vielä tällä hetkellä. Ikä vaan takaa sen, ettei niitä pelivuosia enää kovin montaa ole jäljellä. En kovin montaa joukkuetta keksi, jossa ei olisi avauksessa aina kunnossa ollessaan.

Ja esim Schneiderlin on kyllä mun kirjoissa keskinkertaisuuden yläpuolella, samoin Carrick ja Smalling. Unohtamatta Luke Shawta, joka jo 20-vuotiaana on aivan huikea.

Mutta joo, kiitos kuitenkin vähän pidemmästä ja perustellummasta vastauksesta tällä kertaa, annetaan asioiden riidellä ettei ihmisten tarvitse sitä tehdä.

En mä mieltäni pahoita, kaukana siitä. Sulla vaan on tapana vetää golfpallo nenään samantien, kun joku Unitedia kannattava sanoo vähänkään negatiivisesti Liverpoolista. Samaan aikaan kuitenkin latelet aikamoisia provoja meidän puolella, ja jonkun kysyessä asiasta vittuilet vain lisää.

Suarez oli huikea pelaaja, huitelee siellä ihan maailman top5:ssä. Coutinhossa on potentiaalia, Sturridge on kova mikäli vaan pysyy kasassa... Benteke on Valioliigatason hyökkääjä, erinomainen sellainen. Firminon kohdalla "jury's still out", katsotaan mihin kategoriaan päätyy. Eikä se, että hankinnat epäonnistuvat, tarkoita automaattisesti että kokoonpano on huono. En vain näe kovin paljoa kehityspotentiaalia esim Mignoletin, Skrtelin, Lovrenin, Lallanan yms kohdalla, eli tarkoitan etten odota heidän parantavan sinne maailmanluokkaan, ja siten nostavan Poolia mestarikandidaatiksi.

Ei juurikaan. Jos vastaan kärkkäästi niin se on vain tyylini. Haluaisin myöskin esimerkkejä "provoistani" ja "lisää vittuilustani". Voisin kyllä oikeasti heittää kunnon härösettiä Utd osioon, jos sen kokisin kannattavaksi. Noh tullaan kehumaan ensi kerralla niin tulee kaikille parempi mieli :) Manu fanin on Ok tulla sanomaan Poolin kokoonpanoa keskinkertaiseksi, ja kuittaat sen "mielipiteenä" mutta mun jutut on sitten provoa. Ok. Ei kai tää nyt helkkari ole mitää USA-Neuvostoliitto kylmän sodan meininkiä, jossa pitää olla yltiökorrekti toista kohtaan ettei vain provosoiduta? 

Juu nuo tuskin nousevat maailmanluokkaan, mutta ovat IMO ihan hyvä runko jonka päälle rakentaa sitten niitä parempia pelaajia. Mutta annetaan pelaajakeskustelun olla, jokainen nähköön asiat niinkuin ne ovat.

No mutta kaukana on nekin päivät kun Unitedissa pelasi todellisia maailman huippuja. En tiedä voidaanko yhdestäkään seuran pelaajasta DDG pois lukien puhua pelipaikkansa top 5 pelaajana maailmassa, vaikka joukossa toki ihan päteviä pelaajia onkin. Eivät nuo Smalling, Blind, Shaw, Young ja Fellaini edusta ihan sitä Unitedin historian terävintä kärkeä, vaikka ihan hyvin ovat pärjänneetkin. 

Puhut tässä kyllä aika ristiriitaisesti. Jokainen käsittää termit "maailman huippu" ja "kaukana" eri tavalla, mutta kyllähän DDG edelleen joukkueesta löytyy. Di Maria ostettiin vuosi sitten ennätyssummalla. Smalling lähestyy parhaita vuosiaan ja on jo noussut Englannin ykköstoppariksi. Ja katsotaan nyt, mille tasolle Rooney pystyy vielä nousemaan. Aika monta vuotta ollut tasoltaan siinä Messin ja Rollen alapuolella olevassa isossa ryhmässä. Ja aina voi värilaseista syyttää, mutta Shaw on vähintäänkin jo todella lähellä tuota top5-statusta. Ja tosiaan Davekin joukkueesta vielä löytyy...

Historian parhaat joukkueet ovat usein kasvaneet yhdessä usean vuoden ajan. Jää nähtäväksi, mutta uskoisin Unitedin lähtevän entistä enemmän tähän suuntaan jatkossa. Nyt kun avauskokoonpano on uusittu isolla rahalla, seuraavissa siirtoikkunoissa saatetaan lähteä kasaamaan nuorista pelaajista koostuvaa runkoa tulevaisuutta silmälläpitäen. DDG, Smalling, Martial, Depay & Shaw löytyvät jo ykkösjoukkueesta, lisää on toivottavasti tulossa myös reserveistä. Januzajkin pääsee hyvään ympäristöön Dortmundissa ja Wilsonin pitäisi kohta päästä isoon rooliin Championshipiin.

Olen kyllä näkeväni jokinlaisen suunnitelman Unitedin nostamiseksi taas huipulle, vaikka kärsivällisyyttä se tulee vaatimaan. Liverpool on hieman samanlaisessa tilanteessa. Toki täällä tilanne on sinänsä haastavampi, koska resurssit ovat pienemmät ja omista pelaajista hankalampi pitää kiinni. Liverpoolin tulevaisuusprojekti on tällä hetkellä ehkä liian paljon Coutinhon onnellisuuden varassa. 

Liverpool FC on kolme pistettä jäljessä Valioliigan toista sijaa. Ehdottomasti potkut kaikille heti, ihan sama mitä työtä tekevät ja missä. Ehdottomasti on managerin vika, kun Martin Skrtel peruuttaa ja peruuttaa ja peruuttaa ja huijaa itsensä sivuun, että ManU:n hyökkääjä saa mennä rauhassa optimaaliseen maalintekopaikkaan. Blindin maalissa voi kysyä kyllä, miten joku voi päästä vaparissa vetäämään noin hyvältä paikalta noin vapaasti. Miten on harjoiteltu erikoistilanteita? Kuka siitä vastaa? Toisessa maalissa Rodgers on syypää kuitenkin siihen, että Gomez käy vetämässä älyttömän liukkarin Herreran koiville ja kertoo tuomarille vielä ilmeellään, että anna nyt vittu tästä kaverille rankkari. Mutta on se Rodgersin ongelma, että se ei ole nähnyt Gomezin ongelmia aiemmin. No ei ole kyllä suomifanien joukkokaan nähnyt, niin minua on pistetty halvalla, kun olen erehtynyt puhumaan Gomez-riskistä. Mutta minähän olenkin tällainen tyhmä jätkä enkä mikään laadukas kirjoittaja kuten eräät minua fiksummat, joten poistun takavasemmalle häpeämään tyhmiä mielipiteitäni. 

Itse asiassa neljä, mutta itse asiaan...

Rodgers sinänsä ei voi mitään jos Gomez, Skrtel tai joku muu töpeksii, mutta sille manageri voi, että hän ei laita kentälle pelaamaan sellaisia pelaajia, jotka eivät ole paikkaansa kentälle ansainnut.

Manageri on myös vastuussa peli-ilmeestä ja se tässä onkin ollut pointtina. Peli on täysin aneemista ja Liverpool on tällä kaudella iskenyt 5 otteluun 3 maalia, siis ainoastaan KOLME MAALIA! Joukkueeseen on taas kesällä lyöty iso kasa puntia, mutta edelleen alkukaudesta alkaen ongelmat ovat vanhoja tuttuja. Omissa puolustus helisee ja hyökkäyksessä ei saa riittävästi tehoja. Tuntuu ja näyttää siltä, että manageri on menettänyt joukkueen ja pakka on täysin sekaisin.

Huolestuttavin fakta on kuitenkin seuraava:

Jos ei laske Pre-Seasonia, niin Liverpool on voittanut edellisestä 12 ottelusta ainoastaan 3! Tasureita on 3 ja tappioita peräti 6. Näissä peleissä Pool on iskenyt 9 maalia ja päästänyt 20 osumaa.

Näistä peleissä West Ham ja Palace on lyönyt Poolin verkkoon 3 osumaa kumpainenkin ja Stoke peräti 6!

Näiden(kin) perusteella on ihan perusteltua sanoa, että Rodgers Out!

Puhut tässä kyllä aika ristiriitaisesti. Jokainen käsittää termit "maailman huippu" ja "kaukana" eri tavalla, mutta kyllähän DDG edelleen joukkueesta löytyy. Di Maria ostettiin vuosi sitten ennätyssummalla. Smalling lähestyy parhaita vuosiaan ja on jo noussut Englannin ykköstoppariksi. Ja katsotaan nyt, mille tasolle Rooney pystyy vielä nousemaan. Aika monta vuotta ollut tasoltaan siinä Messin ja Rollen alapuolella olevassa isossa ryhmässä. Ja aina voi värilaseista syyttää, mutta Shaw on vähintäänkin jo todella lähellä tuota top5-statusta. Ja tosiaan Davekin joukkueesta vielä löytyy...

Tietty Unitedilla on pelaajia, joilla on potentiaalia olla vaikka pelipaikkojensa top 5 pelaajia maailmassa, mutta tällä hetkellä sinne ei hyvällä tahdollakaan saa kuin DDG:n.

Jos mietitään vaikka vasempia laitapakkeja niin Shaw'n edellä ovat ainakin: Alaba, Ricardo Rodriguez, Jordi Alba, Marcelo, Leighton Baines, Alex Sandro, Azpilicueta, Felipe Luis, Jose Gaya, Bernat ja Kolarov eli yli kymmenen pelaajaa. Tämänkin jälkeen tulee vielä mm. Kurzawa, Tremoulinas ja Clichy jotka lasken Shaw'n edelle. Tulevaisuudesta on toki paha mennä sanomaan mitään ja ehkä se menee muutenkin jo vähän turhan kauas tästä ketjusta, mutta onhan tuolla olemassa "maailman top 50 pelaajat" -ketju jossa voidaan jatkaa.

Messin ja Ronaldon alapuolella taitaa olla aika iso ryhmä jos Rooneykin lasketaan siihen. Jos mietitään pelkästään hyökkääjiä niin edellä on ainakin: Suarez, Zlatan, Agüero, Diego Costa, Lewandowski, Müller ja Benzema. Rooney on statukseltaan tähtipelaaja ja varmasti yksi maailman tunnetumpia pelaajia, mutta edellisestä oikeasti hyvästä kaudestakin alkaa olemaan jo 3-4 kautta aikaa. Jos puhutaan, että pelaaja kuuluu seuraavaan kategoriaan Messin ja Ronaldon jälkeen niin kärkipelaajalla se tarkoittaa jotain 20-25 liigamaalin kausia, jollaiseen Rooney on viimeksi yltänyt 2011-12 kaudella. Jos mietitään kolmen edellisen kauden maalimääriä niin Giroud on tehnyt yhtä monta liigamaalia kuin Rooney ja siellä on kolmen aiemman kauden aikana mm. Mandzukic, Carlos Tevez, Cavani ja Gonzalo Higuain tehneet enemmän maaleja kuin Rooney. Tietysti aina voidaan sanoa, että Rooney puolustaa ja tekee sitä ja tätä mitä muut ei tee, mutta tänä päivänä harva kärkipelaaja on sellainen, että odottaa paitsion rajamailla pystysyöttöä jonka perään kirmata, vaan ihan jokainen mainitsemistani nimistä tekee paljon muutakin jenginsä eteen kuin maaleja.

Mutta jatketaan vaikka tuolla ketjussa minkä linkkasin, hyvä että tälläkin foorumilla saadaan keskustelua aikaan kun tuntuu taas vähän hiljentyneen...

Rodgers ulos. Tässä äkkiseltään fiilikset tämänkin kauden peleistä. Mua ei niinkään harmita tappio lauantaina, vaan enemmänkin tapa miten se tuli. Jos katsotaan kokoonpanoja ja ManUn kotietua, niin eihän tuolta ollutkaan odotettavissa kuin ehkä maksimissaan piste. ManU oli kuitenkin myös huono, joten se piste olisi ollut täysin otettavissa. Tämä peli hävittiin keskikentällä, vaikkakin maalit tuli enemmän tai vähemmän huonosta puolustuspelaamisesta. Jos kentällä olisi ollut Coutinho ja Hendo liidaamassa, niin vastustaja olisi joutunut olemaan huomattavasti enemmän varpaillaan. No futis on tällaista, että joskus parhaat puuttuvat ja silloin pitäisi muiden astua esiin. Sitä ei todellakaan lauantaina nähty, vaan todella aneemista pelaamista. Missä taistelutahto? Missä kiihko? Managerista huolimatta pitäisi näihin peleihin syttyä ihan tosissaan. Ennemmin näkisin jonkun typerän ulosajon, joka johtuu yliyrittämisestä kuin tuollaista näennäistä pelailua. Ei nyt ollut mikään HJK vastassa treenipelissä, vaan kuuden pinnan peli jos joskus sinne neljän joukkoon halutaan!

Hyviä kommentteja tullut naapurileiristä tänne. Ehdottomasti foorumin suola, että huudellaan vieraisiin pöytiin. Etenkin jos on perustelut kommenteille.

Se on aivan selvää, että alkukausi tulee menemään enemmän tai vähemmän takkuillen, kun kokoonpanoon on taas otettu niin paljon uutta verta. Silti se tapa tässä huolestuttaa eniten. Alkukauden perusteella Benteke on todella hyvä hankinta, eikä kaveria voi todellakaan syyttää siitä, että maaleja on tehty näin vähän. Miten niitä tekee, jos palloja ei vain tule. Loistavaa suojaamista, mutta taas lauantaina oli aivan järkyttävät etäisyydet pelaajien välillä! ManU oli heti vaikeuksissa, kun rymitystä nostettiin ylöspäin ja laitettiin painetta. Seinäsyöttöjä ja haastoja tarvittaisiin ehdottomasti enemmän. ManUn vapari tuli Youngin hyvästä haastosta (vaikka tyypilliseen tapaan haki rikettä), Martialin maali hyvästä haastosta, ManUn rankkari haastosta. Arsenal myös saa paljon maalipaikkoja seinäsyöttö kombojen ansiosta. Tuntuu, että Poolilla puuttuu nämä kaikki elementit. Ei siis ihme, että ollaan viiden kiekan jälkeen VÄHITEN maaleja tehnyt joukkue. Näistäkin yksi räikeästä tuomarivirheestä ja kaksi aivan loistavista yksilösuorituksista.

Firminosta vielä sen verran, että vaikea nähdä kaverille mitään kovin valoisaa tulevaisuutta. Joo, pelasi väärällä pelipaikalla, mutta ei vain vakuuta sitten yhtään. Miten käy kun pelataan räntäsateessa kauden edetessä. Nyt tarvittaisiin pikaisesti kunnon flow joukkueeseen ja onnistumisten kautta sitten rentotutta tekemiseen ja hyökkäyspelaamiseen.

Taisi joku aiemmin heittää, että ihmeellisesti valittu puolustuslinja jälleen. Gomez pelannut hyviä pelejä, joten ansaistusti avauksessa. Clyne selkeä valinta. Skrtel ehdoton valinta. Lovren? Pelasi hyvin. Tämän pelin jälkeen voisi tehdäkin muutoksia, mutta ei tätä peliä Lovreniin hävitty. Henk.koht virheitä mistä kaveri sitten rankaisi.

Nyt munaa siihen tekemiseen! Jos ei nykyisellä valmentajalla saada asennetta kuntoon, niin sitten uutta tilalle asap!

Laitetaan nyt vaikka tänne:

Törmäsin, ehkä jäätävimpään twiittiin pitkästä aikaa:

085937ead5295929fc42e20ebc0167c6.png

Maanantain kunniaksi myös tilastokummajaisia:
Benitezin ollessa Pool-manageri Liverpool päästi 3 maalia tai enemmän ainoastaan 9 kertaa kuuden kauden aikana.
Rodgersin aikakaudella Pool on päästänyt 3 maalia tai enemmän 24 kertaa...

Perustuen omaan mielipiteeseesi vai ihan yleisesti todettuun juttuun?

Jälkimmäinen. Ainakin tällaisen mielikuvan olen saanut twitterissä mm. Jay Rileyltä ja muilta "luotettavilta" heeboilta. Muutenkin ristiriitainen äijä koko Evans.

Mamadou Sakho close to agreeing a new long term contract with Liverpool taking him up to 2020.

Sakho new contract imminent #LFC

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/liverpool/11874809/Liverpool-news-Mamadou-Sakho-set-to-sign-new-five-year-contract-at-Anfield.html

mamadou_sakho_new__3444902b.jpg

Eiköhän miestä tulla näkemään siis kentällä tiuhempaan tahtiin!

Juuri tulleiden tietojen mukaan (usea lähde twiitannut) Hendersonille on tullut uusi vamma treeneissä. Kapteenilla on jalkamurtuma, joka pitää Hendon sivussa ainakin pari kuukautta...

Nyt on "welsh Pirlon" aika loistaa.

20d8c16f509b1c92ebe3c14360b80d77.png

Tai ehkä sittenkin nyt kun Sturridge palaa ja Henderson liittyy lasarettiin niin iskisin sen timantin kehiin:

e696371a747e20436e77677a9cdf7dfa.png

Tuossa olisi taas saumat pelata nopeatempoista, prässäävää ja näyttävää futista kuten pari vuotta sitten. Coutinho joutuisi vähän alemmas, mutta jos ollaan rehellisiä niin ehkä parempi niin. Mies laukoo tätä nykyä todella paljon ja vaikka välillä tulee Southampton ja Stoke pelin kaltaisia onnistumisia niin suurin osa vedoista on edeleen täysin vaarattomia. Tuossa systeemissä Coutinho voisi tehdä nousujaan, ehkä koittaa laukoa kauempaa, mutta hän olisi paremmin pelissä sisällä tempokuljetuksineen ja upeine syöttöineen. Myös Firmino saataisiin tässä systeemissä pelaamaan omimmalla pelipaikallaan ja tästä hankinnastakin saataisi vihdoin paras terä irti.

20.9.2015 Klo: 18:00 @Anfield, Liverpool

epl-liverpool-norwich-2011-356_zps04af17

Liverpool kohtaa Valioliigan 6.kierroksen ottelussa Norwichin. Liverpool lähtee viikonlopun otteluun taulukon sijalta 10 (pisteitä 7)., kun taas Norwich on tasapisteissä juuri Merseysidelaisten edellä yhdeksäntenä.

Aiempina kausina Norwich on ollut Poolille erittäin mieluinen vastus. Luis Suarezin johdolla Pool murskari Norwichin useampaan kertaan, ennen kuin Norwich putosi kauden 13-14 päätteeksi Mestaruussarjaan. Nyt Suarez on kuitenkin mennyt ja Poolinkin vire on ollut jo pitempään alavireinen, joten lähtökohdat otteluun ovat paljon tasaisemmat, vaikka Pool lähtökohtaisesti onkin voittajasuosikki otteluun.

Loukkaantumiset:
Liverpoolin puolelta varmoja poissaolijoita ovat Henderson ja Flanagan. Hendersonin jalkapöytä murtui lauantai-aamun treeneissä ja tämä vamma pitää miehen sivussa ainakin parisen kuukautta. Flanagan taas on hiljaittain palannut Melwoodille treeneihin, mutta paluu venynee silti vasta joulukuulle. Epävarmoina nimistä Touren ja Allenin tilanne katsotaan viime hetkille asti. Jos he joutuvat olemaan sivussa, niin ensi viikolla Carlisle-ottelusta kumpainenkin kai jo viimeistään löytyvät. Pitkäaikaispotilaista se odotetuin, eli Daniel Sturridge on tekemässä paluun rosteriin ja jos viimeinen kuntotesti menee läpi, niin englantilainen löytyy huomenna mukana penkiltä!
Norwichin puolelta varmoja poissaolijoita pitäisi olla Gary Hooper ja Youssef Mulumbu.

Kokoonpanot:

Liverpoolin maalilla aloittaa Mignolet. Puolustuksen varmoina niminä Clyne ja Sakho. Skrtel nappanee toisen topparinpaikan Lovrenin nenän edestä. Vasemmalle laidalle Gomez tai Moreno. Rodgersilla tuntuu olevan kova luotto 18-vuotiaaseen Gomeziin, joten Gomez aloittanee.
Keskikentälle varmoina niminä torstaina huilanneet Lucas ja Milner. Can melko varmasti saa keskikentän kolmannen paikan.
Hyökkäysakselille Benteke kärkeen ja Coutinho ja Lallana tullenee alapuolelle ("laitureiksi"). Lallana pelasi raporttien mukaan torstaina heikosti, mutta hienon maalin vuoksi voisi veikata, että BR palkitsee Lallanan avauksenpaikalla.

942c5081f054c8f571e1f35e4616bfd5.png

Vierasjoukkue Norwichin maalilla aloittaa puolestaan tuttuun tapaan John Ruddy. Toppareiksi Bassong ja joukkueen kippari Martin. Vasempana pakkina jatkanee Brady ja oikean pakin tontille palannee pelikiellon jälkeen Steven Whittaker, koska Andre Wisdom ei saa pelata "emäseuraansa" vastaan.
Voittavaa joukkuetta ei vaihdeta, joten keskikentälle juoksee todennäköisesti sama nelikko kuin voitto-ottelussa Bournemouthia vastaan. Keskustaan pohjalle Tettey ja Howson ja laidoille Redmond sekä hienon debyytin tehnyt Jarvis.
Hyökkäykseen kärkeen Jerome ja hänen alapuolelleen 10-paikalle kanarianlintujen alkukauden paras pelaaja eli Wes Hoolahan.

7b08abe495004b47bdaacfa64fe51d9b.png

Tilastopläjäykset:

Liverpool:
Maaleja per ottelu: 0,6
Pallonhallinta: 49,8%
Syöttötarkkuus: 79,5%
Laukauksia per ottelu: 12,4
Kortit: 14 keltaista, 1 punainen

Norwich:
Maaleja per ottelu: 1,6
Pallonhallinta: 49,6%
Syöttötarkkuus: 78,6%

Laukauksia per ottelu: 14,6
Kortit: 9 keltaista, 1 punainen

Toimittajan pointit otteluun:
- Benteke&keskitykset: Liverpool on keskittynyt alkukauden otteluissa vähiten ja erikoistilanteista on puuttunut laatu. Benteken vahvuus on pääpallot, mutta Pool ei ole keskittänyt kuin muutaman kerran laadukkaasti alkukauden otteluissa.
- Norwichin bussi: Norwich lähtee varmasti puolustuksen kautta pelaamaan ja jos linja pidetään alhaalla, niin se tuottaa Liverpoolille taatusti ongelmia, jotta punapaidat pääsevät murtautumaan boxin sisään.
- Norwichin vastaiskut: Norwich käyttänee varmasti vastaiskuja, joissa Redmond ja Jarvis ovat hyviä valintoja laidoille. Pool-puolustukselle voi tulla kiire näiden vikkelien laiturien kanssa.
- Mamadou Sakho: Ranskalainen löytynee kaiken järjen mukaan punapaitojen alakerrasta ensimmäistä kertaa tällä kaudella liigaottelussa. Onko ranskalainen se pelaaja, joka tuo johtajuutta ja varmuutta Poolin helisevään alakertaan?
- Brendan Rodgers: Pool-manageri näyttää menettäneen luottamusta niin fanien kuin pelaajien silmissä. Suurin osa faneista olisi valmis antamaan managerille jo potkut. Niin managerin ilme kuin joukkueen peli-ilmekin on ollut aneeminen ja sen täytyy muuttua, jos Rodgers haluaa säilyttää työpaikkansa.

Tulosveikkaus:
Liverpoolin heikon vireen ja maalintekovaikeuksien sekä Norwichin hyvän viime ottelun perusteella pelistä voi tulla yllättävän tasainen koitos eikä viime kausilta tuttuja Liverpoolin murskajaisia nähdä nyt tällä kertaa. Allekirjoittanut veikkaa vähämaalista ottelua. Liverpoolille 0-2 maalia ja Norwichille 0-1.

Independentiltä tulee taas melkoista tietoa Liverpoolin asioista. Linkkaan koko uutisen tähän, mutta poimitaan parhaat palat.

FSG made it clear during the summer of 2014 that they wanted Rodgers, who had established an enviable reputation as an innovative and far-sighted coach, to pass on his knowledge to Steven Gerrard.

Gerrard had retired from international football because he wanted to prolong his Liverpool career. FSG recognised that Gerrard was a symbol of the club and understood the financial and sporting benefits of extending the association beyond even Gerrard’s expectations. FSG wanted Gerrard to shadow Rodgers and to learn from him. Somehow the message got lost.

Negotiations for Gerrard’s Liverpool contract were delayed and when they finally did begin, Ayre was late arriving for the first meeting, which was brief. The coaching plan was only revealed to Gerrard when he’d announced his departure from Anfield for Los Angeles Galaxy. He alluded to this without really expanding upon it during a radio interview last week, ahead of the release of his second autobiography.

However, there remains an emphasis on attack over defence in training sessions. There is a view that Rodgers believes that if he can make Liverpool a cohesive attacking unit, confidence will return to his squad and winning results will follow.

Rodgers’s focus – as it is with many managers including some of the Liverpool greats – is almost always with the players in his starting XI. In recent months, however, this has led to gallows humour developing among squad members not getting any attention - a group who call themselves “the Bomb Squad”.

Should Gordon and Ayre be overruled, however, insiders say it is unlikely to FSG will turn to the manager who many regard as being a natural Liverpool manager, Jürgen Klopp. At Borussia Dortmund the charismatic Klopp enjoyed a wonderful relationship with the club’s passionate support and brought them remarkable success.

Klopp resigned at the end of last season to tumultuous acclaim and is said to be keen to work in England. However, it seems that Fenway have been warned against hiring the German, presumably by someone with first-hand practice of working with him.

Seuralegenda Gerrardille kerrottiin tämän haluamasta valemnnusroolista vasta kuin Stevie oli ilmoittanut lähtevänsä, nobody Ayre oli myöhässä Gerrardin sopimusneuvotteluista, Rodgers keskittyy treeneissä mielummin hyökkäyksen parantamiseen, koska tämä "tuo onnistumisia kentällä ja parantaa pelaajien itseluottamusta", Rodgers ei viitsi valmennuskentällä työskennellä kuin avauksen pelaajien kanssa ja FSG ei ole kiinnostunut Kloppista, koska joku tämän katkera entinen työntekijä on kertonut ettei saksalaista kannata palkata. Vain Liverpoolissa...

Tämä nykytouhu on kyllä niin persiistä kuin olla ja voi. Ihan rehellisesti sanottuna on aivan sama paljon tämänpäiväinen Norwich-pelikin päättyy. Jos ei tule voittoa, niin ehkä se taas vauhdittaisi BR:n potkuja.
Ja tuo, että jos Sturridge lyödään heti avaukseen tänään, niin se kertoo jo niin paljon Rodgersin epätoivoisuudesta, kun laitetaan puolikuntoinen kaveri kärkeen ja toivotaan, että hän kääntää kelkan.

Olisinpa vaikka West Hamin ja WBA:n kannattaja tällä hetkellä...