Qps

Milan 2015-2016

Serie A:n viimeinen kierros pelataan tänä viikonloppuna. Milanille se tarkoittaa sitä, että A.S. Roma saapuu kylään San sirolle tänään klo 21.45 Suomen aikaan.

Romalla on vielä pieni mahdollisuus nousta sarjan 2. Napolin ohi, jos Napoli häviää Frosinonelle ja voittaa Milanin. Milanilla on mahdollisuudet saada yhä 6. sija takaisin, koska Sassuolo on pisteen edellä ja heillä on peli Interiä vastaan.

Jätän lässyttämiset tähän, kun Roman sivulla oleva taulukko kertoo tilastot hyvin:

http://res.cloudinary.com/as-roma-turbine-production/image/upload/c_fill,f_auto,g_center,q_80,w_1014/v1/asroma-uat/jmazwwmun2mxy9ctxpkt

Milanin 5 viimeistä kotipeliä:

Kierros 36: Milan-Frosinone 3-3.

Kierros 34: Milan-Carpi 0-0.

Kierros 32: Milan-Juventus 1-2.

Kierros 30: Milan-Lazio 1-1.

Kierros 27: Milan-Torino 1-0.

Roman 5 viimeistä vieraspeliä:

Kierros 36: Genoa-Roma 2-3.

Kierros 33: Atalanta-Roma 3-3.

Kierros 31: Lazio-Roma 1-4.

Kierros 29: Udinese-Roma 1-2.

Kierros 27: Empoli-Roma 1-3.

5 viimeistä kevätkauden peliä, joissa Milan on ollut kotijoukkue:

2014-15: Milan-Roma 2-1, Kierros 35.

2012-13: Milan-Roma 0-0, Kierros 37.

2011-12: Milan-Roma 2-1, Kierros 29.

2008-09: Milan-Roma 2-3, Kierros 37.

2005-06: Milan-Roma 2-1, Kierros 38.

Milanin monella pelaajalla on Roma-taustaa: Philippe Mexesillä, Jeremy Menezillä , Andrea Bertolaccilla ja Alessio Romagnolilla. Roman miehistössä on Milanista kaikille tuttu SES.

Illan pelissä esitellään virallisesti ensikauden paitamalli:

large_milan_photo_1.jpg

Brocchin kommentit lehdistötilaisuudessa:

Opening comments from the Milan tactician: "Tomorrow is a huge match. I will be assessing which players I can then rely on for the cup final. Those who play tomorrow have to show me how much they want it and have the right attitude ahead of the final. In this short space of time available, I have tried to give everyone a chance. The only ones who haven’t been given a start have been Locatelli and Simic. I have watched everyone. Tomorrow, I am expecting the players to show the right desire and spirit to try and claim a place in the starting line-up for the cup final. My career has shown that I have always wanted to win. Always. I have a character and personality that means I give 100% and aim to win. Then, match incidents and other factors can result in a different outcome, but I have a winning mentality. I am disappointed we have lost sixth spot, but we have given our all and we have had a bit of bad luck. Sassuolo picking up 9 points from the past 3 games has been a blow to our chances. We have dropped points but in 5 games we have picked up 8 points. We only needed 2 more to be in a better position. We didn’t play badly in the first half versus Bologna but the sending off changed the game. Had Bologna not been in 10-men, they would have played an open game. But once they were sent down to 10 men, Bologna closed up and we were too slow on the ball. We have made improvements however when in possession but without positive results it’s hard to highlight this. But as a coach, if I see a player make the right movement or carry out an instruction, then it’s right that I draw attention to it."

More from the coach: "Roma play the best football and there is a positive atmosphere around the club as well as an incredible mental strength. Spalletti has done an incredible job and he has a quality squad. I hope Totti plays tomorrow. He has made history in the game and he has treated us to so many great moments. I live for the moment because I know that news will come over my future. Matches are clearly different to training, but you can still tell whether a coach is good or not via a training session. I was appointed to instill certain ideas and concepts. The history of this club dictates a certain playing style. However, I have to take note of the small improvements that there have been. At Milan, we have to follow the past that we all know. I was chosen for my ideas of the game which will not be altered. The President has a clear project in his mind and I have started this process. If I can then carry it out from the start of next season, then I am sure that I can have a positive contribution. I have read a lot of things over Balotelli today, but I haven’t decided anything. I have several players available and I have an idea over which players leave me with the best chance of winning. Luiz Adriano has always been committed every time he has been called-upon. Today I will decide who will start. When I choose my team, I assess the individual characteristics of the players and the balance they bring. I am honoured that the President chose me for the work I did with the youth team. He chose me for my methods and this is my strength. Should the President change his mind, I would always be grateful regardless for the rest of my life. I will accept any decision gladly, safe in the knowledge that I have lived my dream and happy with what I have done in these 30 days."

Closing comments from Brocchi: "You can always do more, but my staff and I have given 100%. We have always tried to find the right solutions. At times, you also need a bit of luck in life and recently we have not had any. Our ideas and our methods have been strengthened in this period. I am expecting a bit more from 4 or 5 players, a purposeful attitude and a desire to instill character and positivity to the others. How can I be thinking about Ibrahimovic at a time like this when we have two matches ahead of us that can change everything? I want to end the season on a high note and then sit down and think about the future. We will assess Montolivo today and his condition. Should I choose Locatelli and not Montolivo it’s because I know Locatelli, just like I wasn’t afraid to start Calabria last week who I think did well versus Bologna. This squad has some limits technically and in terms of character. Every player has his past and is different. The only thing I want is a Milan team with real values. Honda is always ready. He is a model professional. You can always rely on him. He will have an important contribution in these next two games whether it be from the start or from the bench. Boateng’s attitude makes me want to play him always, but I also have to combine a player’s characteristics with those of the team. His role is to link up midfield and attack. He has had chances. He deserved and deserves more, but at times a coach has to take tough decisions. The 10 minutes at Bologna were an answer to the critics. In terms of attitude and spirit, he deserves to play."

A.C. Milan - A.S. Roma

Brocchin miehistö:

Maalivahdit:

Abbiati, Donnarumma, Lopez.

Puolustajat:

Alex, Bordi, Calabria, De Sciglio, Mexes, Romagnoli, Simic, Zapata.

Keskikenttäpelaajat:

Bertolacci, Bonaventura, Honda, Jose Mauri, Kucka, Locatelli, Montolivo, Poli.

Hyökkääjät: Bacca, Balotelli, Boateng, Luiz Adriano.

Bonaventura palaa sairastuvalta kokoonpanoon, mutta Luca Antonelli, Menez, M’Baye Niang, Ignazio Abate ja Rodrigo Ely on yhä poissa.

Roman valmentajan Luciano Spallettin miehistö:

Maalivahdit:

25 Wojciech Szczesny, 26 Morgan De Sanctis

Puolustajat:

2 Antonio Rudiger, 3 Lucas Digne, 5 Leandro Castan, 13 Maicon Sisenando Douglas, 33 Palmieri Dos Santos Emerson, 35 Vasilis Torosidis, 44 Konstantinos Manolas, 87 Ervin Zukanovic

Keskikenttäpelaajat:

4 Radja Nainggolan, 6 Kevin Strootman, 15 Miralem Pjanic, 16 Daniele De Rossi, 24 Alessandro Florenzi

Hyökkääjät:

9 Edin Dzeko, 10 Francesco Totti, 11 Mohamed Salah, 14 Iago Falque, 22 Stephan El Shaarawy, 97 Sadiq Umar

Tässä on La Gazzetta dello Sportin avauskokonpano arviot. Kannattaa huomata, että he uskoo Arkkitehti Locatelli ottaa Montolivon paikan ja Romangnolista tehdään laitapakki:

CiZ93U_WEAAHBOi.jpg

Brocchi on saanut Milanin pelaamaan, niin surkeasti, että minulla ei ole mitään uskoa pisteisiin hyväkuntoista Romaa vastaan. Tuskin on monella muullakaan. Ei ainakaan Whoscored.comilla eikä Freesupertips.co.uk:lla, jotka uskoo Roman voittavan 2-1. Ehkäpä se on oikea tulos tai vieläkin suurempi tukkapölly Romalta. Ei muuta kuin terveiset KyyhkyBoylle sinne Roma osastolle vaan..

Jaa viesti

Avauskokoonpanot:

Milan:  

Balotelli    Bacca 

Honda

Bertolacci    Locatelli     Kucka 

Romagnoli    Mexes    Alex   De Sciglio 

Donnarumma 

Milanin penkki: Abbiati, Diego Lopez, Mauri, Adriano, Poli, Montolivo, Simic, Bonaventura, Zapata, Bordi, Boateng, Calabria

Roma:  

El Shaarawy      Salah

Pjanic 

Strootman  De Rossi   Nainggolan 

Digne     Rudiger       Manolas       Florenzi 

Szczesny 

Roman penkki: De Sanctis, Castan, Dzeko, Totti, Maicon, Falque, Emerson, Torosidis, Zukanovic, Umar Sadiq.

Avauskokoonpanoissa on muutama yllätys. On mielenkiintoista nähdä, saako Abbiatti peliaikaa, koska tämä on hänen viimeinen pelinsä. Tässä vielä Alessio Romagnolin kommentit:

"This is a great match to be a part of, it’s really exciting, and we hope to play well. Tonight it’s important we win and hopefully we can qualify for the Europa League. We shall see what happens."

Jaa viesti

Suurin jännittämisen aihe tänään onkin se, montako SES tekee. :)

No niinhän se oli...Milanin pelaaminen oli sitä tuttua kuraa alusta loppuun. Ainut paikka, missä Milan oli eilen vaarallinen, oli Milanin keskuspuolustus. Mexesisin ja Alexin epäpyhä liitto toppariparina oli kamalaa katsottavaa. Ihan hyvän kauden muuten pelannut Alex sähläsi koko ajan eilen. Mexesisin eiliset otteet selitti, miksi niinkin mahtava kaveri on istunut penkillä viime aikoina. Niin, se Milanin paras pelaaja SES teki sen yhden maalin vain.. :mrgreen:

CicfLtNWUAA5qG_.jpg

Pelin tilastot:

AC Milan                                    AS Roma
14(6)          Shots (on goal)         16(9)
13                     Fouls                   7
4                 Corner kicks              1
3                  Offsides                    4
35%     Time of Possession         65%
4             Yellow Cards                 0
0                Red Cards                  0
6                 Saves                        5

Tässä on Goalin pelaaja-arviot.  Itse annan eilisestä pelistä propsit kuitenkin koko pelin penkillä istuneelle Abbiattille. Hän oli viimeinen Milanissa menestystä saanut pelaaja. Paljon kakkosvahdin roolissa joutunut olemaan, mutta ei silti koskaan itkenyt kohtaloaan. Kiitoksia näistä vuosista!

CicvjYCXIAAdkJa.jpg

CicuedoXEAERT89.jpg

Abbiatin kommentit:

"I thought I would get more emotional, but I kept it all in. I will keep thanking the fans, the club, President Berlusconi and Adriano Galliani for the rest of my life for all the wonderful moments I have enjoyed, with a host of great stars, we won everything. It’s a shame to say goodbye after a defeat like this. I wanted to thank the fans who waited to say goodbye to me. The save that will mean the most to me was the one in the derby in the Champions League in 2003 which we went on to win. Donnarumma doesn’t need me, he is a great lad, he has a sensible head on his shoulders. He has great abilities and he will keep performing well for many years. My role models were Maldini, Costacurta and Albertini and I still remember what they taught me. The mental approach is what will matter most for the final. It’s a one-off game and we can have our say, providing we don’t play with the attitude we showed tonight." 

Brocchin kommentit:

"We need to have that extra bite for matches of this type of level. Roma at this moment in time are clearly superior to us and they are an established side. When you take on a team like this you need to have determination and a never say die spirit. I was disappointed to see mistakes, little aggression and not enough help from team-mates. There is little to say about Mexes in terms of his character, he brings personality, he never gives in and it would be good to see this kind of attitude and fight from every member of the squad. We hope we can get Abate and Antonelli back from injury. We tried Romagnoli out tonight as a left back ahead of the cup final to give us another option. We knew he wouldn’t be able to give us much gong forwards, but I think he had a good game and he was not the problem. I am taking into account the partnership between Bacca-Luiz Adriano just like I am considering others. Luiz Adriano has always shown himself ready to give the team a hand and played with the right approach. Today he also had a good impact. I have always given everything. I won’t get down and I will keep believing right until the end.

Brocchin kommentit lehdistötilaisuudessa:

"I am the coach and I will take responsibility. It’s down to me to see who I can rely on or not. Since I have been appointed, a lot of things have been said, I take it all in my stride, the good and the less positive things. I have a clear idea of the situation, we will play the cup final and then we shall see what happens. If a positive decision is made towards me, then I am certain that by changing certain aspects we can do a great job. If a different decision is made then I will be grateful regardless to who has given me this chance to enjoy this experience which will be very useful for my career. Milan must do more, next week’s match is far too important, every player must find that bit more from inside, otherwise it will be tough. Calabria is someone who can be relied upon and that applies to De Sciglio too. Abate and Antonelli unfortunately aren’t available at the moment and we will have to assess their fitness. With that in mind, I am trying to see who I can play in their place. This team can do well but each player must go into the match with the right approach and with the confidence of reaching their goals. I am expecting more from the group. We have to play as a team because otherwise we will struggle. Niang has been following a recovery programme and he has been training with the team for the past few days. He hasn’t got the fitness or the pace to play a full 90 minutes. We will monitor his fitness during the week. He is ready to train again and we hope to have him available for the game. I hope we go into the final with as many players as possible hungry to win."

Pelin highlightsit:

https://www.youtube.com/watch?v=ne9yG-uvPFA

Nyt on kausi sitten melkein ohi. Eilinen peli ei antanut mitään toivoa Coppan finaaliin, vaan päinvastoin. Milan pelasi Sinisan alaisuudessa hyvän pelin Juvea vastaan ja se antoi silloin toivoa. Sen jälkeen Brocchin aikakaudella on otettu askel taaksepäin ja nyt näyttää synkältä. No, se on vasta viikon päästä ja toivotaan, että vastaan tulisi hyvin juhlinut vanha rouva.. 

Jaa viesti

Ainut asia mikä *tutti eilisessä pelissä, oli Brocchi. Ja nimenomaan siksi, ettei hoitanut Abbiatille ansaitsemaansa kohtelua. Kaikkihan nyt tiesivät miten pelissä tulee käymään, niin Milanin yhtä kaikkien aikojen parasta maalivahtia olisi voinut kunnioittaa pistämällä avaukseen ja ottamalla vaikkapa vartin kohdalla vaihtoon - jos tarvetta olisi edes ollut. Näin yleisö olisi päässyt antamaan ansaitut kunnianosoitukset vaihtoon otettaessa mutta mitäpä Berlusconin marionetti mitään näistä jutuista tajuiaisi... :wallbang: :wallbang: :wallbang:

SES tosiaan oli se paras Milan-pelaaja eilen. Donnarumma ja Bonaventura (pienellä varauksella) olivat Punamustista ainoita, joita ei hirveästi voi haukkua. Muita taas voi - ja paljon. Turha edes alkaa rankkaamaan huonoimpia sillä niin paskoja kaikki olivat ja avauksesta olleista ei juurikaan tulisi ikävä kuin ehkä Romagnolia (+Gigio) jos koko porukka vaihtaisi maisemia kesällä. Parempia pelaajia kun löytyy joka Serie A -joukkueesta jokaiselle pelipaikalle.

Mutta joo, enää yksi kärsimysnäytelmä jäljellä ja siitä vasta ruma peli tuleekin. Kotona hävitty tällä kaudella 0-4 Napolille ja 1-3 Romalle, joten siitä alustusta Juve-matsiin... Cup-finaalista tullee kaikkien tämän kauden tappioiden huipentuma?

Jaa viesti

Tänään José Mauri täytti 20 vuotta. Viime kauden konkurssi-Parmasta saapunut nuori pelaaja on pelannut vasta muutaman pelin punamustassa nutussa. Itseä hänen otteet eivät ole vielä vakuuttaneet ja minusta ensi kaudelle kaverin voisi laittaa hakemaan vauhtia lainalle taas jonnekin Genoaan yms. Yhtä kaikki, onnea nuorelle miehelle.

large_jose.png

Jaa viesti

Ainut asia, mikä Maurissa on ollut hyvää, on nuorukaisen röyhkeys pyrkiä murtautumaan seinäsyötöillä puolustuksen läpi. Kukaan muu Milan-pelaajista ei lähde syötön jälkeen rynnimään kohti 16-aluetta vapauttavan seinäsyötön toiveessa. Pari kertaa tullut hyvä vetopaikkakin noista nousuista ja tarjoaa jotain muuta vaihtoehtoa hyökkäyksiin kuin se jatkuva pallo sivulle tai alas siirtely, joka ei joka koskaan mihinkään.

Mutta joo, lainalle vaan ja valmiimpia pelaajia tilalle sillä nyt ei ole aikaa odotella taas muutamaa vuotta että saadaan joskus niitä maalipaikkojakin taas luotua.

Jaa viesti

Joskus tuntuu, että Milanossa eletään jossain omassa kuplassa tai ainakin sen punamustalla puolella. Vaikka Brocchin tulon myötä touhu on ollut yhtä itkuvirttä lukuunottamatta Coppan finaalia, jossa siinäkin tuli tappio, niin Silvio-setä haluaa pitää Brocchin:

“Can Brocchi stay? We’ll see. Milan put in a good performance and I complimented the lads.”

Brocchi itse toteaa näin kysymykseen ensi kaudella Milanin valmentamista Coppan finaalin jälkeen:

“I think that I have more of a chance after last night. I hope that people saw something of my attitude in that performance.Am I satisfied? With last night, yes.”

Huhujen mukaan mahdolliset uudet kinuskisijoittajat haluavat Unai Emeryn valmentajaksi. Normaalissa jalkapalloseurassa asiaa ei pitäisi ihmetellä, mutta..Ihan vain Silviolle tiedoksi, että toisen valmentajan CV on aika paljon parempi:

Jaa viesti

Hiukan statistiikkaa menneestä kaudesta:

SERIE A – pelatut ottelut 38, joista voittoja 15, tasapelejä 12 ja tappioita 11.
COPPA ITALIA –pelatut ottelut 7, joista voittoja 6 ja tappioita 1.
YHTEENSÄ – pelatut ottelut 45, joista voittoja 21, tasapelejä  12 ja tappioita 12.
MAALIT – 64 tehtyä, 47 päästettyä.

MAALINTEKIJÄT:

Bacca 20, Niang 8, Bonaventura 7, Luiz Adriano 6, Menez 4, Balotelli 3, Antonelli 3, Alex 3, Honda 2, Romagnoli 2, Mexes, Zapata, Abate, Kucka, Boateng, Bertolacci 1.

PELATUT MINUUTIT:

Maalivahdit:
Donnarumma 30 esiintymistä ja 2902 minuuttia pelattu (2782 Serie A-120 Coppa Italia); Diego Lopez 8 ja 860 (768-92); Abbiati 6 ja 577 (78-499).

Puolustajat:
Romagnoli 40 esiintymistä ja 3710 minuuttia pelattu (3125 Serie A-585 Coppa Italia); Antonelli 32 ja 2853 (2483-370); De Sciglio 29 ja 2659 (1948-711); Abate 28 ja 2475 (2380-95); Alex 25 ja 2220 (2220-0); Zapata 21 ja 1940 (1415-525); Calabria 8 ja 646 (400-246); Mexes 7 ja 645 (424-221); Ely 4 ja 272 (180-92).

Keskikenttäpelaajat:
Bonaventura 39 esiintymistä ja 3481 minuuttia pelattu (3004 Serie A-477 Coppa Italia); Montolivo 35 ja 3081 (2834-257); Honda 37 ja 2646 (2027-619); Kucka 35 ja 2624 (2290-334); Bertolacci 30 ja 2004 (1910-194); Poli 24 ja 1073 (643-430); Josè Mauri 10 ja 497 (261-236).

Hyökkääjät:
Bacca 43 esiintymistä ja 3730 minuuttia pelattu (3314 Serie A-416 Coppa Italia); Luiz Adriano 29 ja 1580 (1279-301); Niang 20 ja 1409 (1179-230); Balotelli 23 ja 1090 (920-170); Menez 12 ja 434 (337-97); Boateng 14 ja 389 (238-151).

Jaa viesti

Sitten vielä siirtouutisia. Sinisan sopimus on purettu ja hän voi siirtyä eteenpäin (Torinoon?). Seuran virallinen kommentti:

"AC Milan will terminate Sinisa Mihajlovic’s contract with the club from 30/06/2016. Everybody involved at AC Milan wishes him the very best for his future."

29-vuotias argentiinalainen vasenpakki Leonel Jesús Vangioni siirtyy ensi kaudeksi Milaniin River Platesta ilmaisella siirrolla. Tässä miehen kommentit Milan Channellille:

"I am very happy and focused on this next stage of my career. Every player has the ambition of playing for a big club like Milan. I like playing on the left flank, in midfield or as full-back but one that pushes forwards. I used to watch a lot of Milan games and it was always my goal to come here. I know Jose Mauri is in the team and for me it is a source of pride to become a Milan player."

Jaa viesti

Silvio on kertonut Telelombardia nimiselle telkkarikanavalle seuraavaa:

"It’s not so much the money that will go to Fininvest, but rather the money that is committed to entering Milan immediately or every season. If we don’t have a buyer who accepts my conditions, Milan as a leading club and with lots of investment, then I won’t sell. If we do not find an appropriate investor the only solution would be to create an all-Italian Milan, with lots of young players. Unfortunately, there is so little patience amongst fans and we wouldn’t win straight away with this type of Milan. Brocchi? I don’t know if he will stay. We are trying to speed things up with the negotiations with the Chinese investors so we can act in the transfer market. They wouldn’t have free rein because they have asked me explicitly to direct the transfer strategy. There will be a lot of exits because players like Alex, Mexes, Boateng and Balotelli are at the end of their contracts."

Jos Silvion mainitsema nelikko saa lähteä, niin toiset on saanut uudet pitemmät sopparit:

"The club have announced that they have extended the contracts of Luca Antonelli, Davide Calabria and Riccardo Montolivo until 30 June, 2019."

Jaa viesti

Milanin myynti kinuskeille on varmaan aika lähellä. Silvio on kirjoittanut näin Lärväkirjassa:

"I have already declared my decision to sell AC Milan, but I think the last decision about the team I have to take is the wise and right decision. I have to pass on to those who have the necessary funds to Milan back to the top in Italy and Europe. I have had a lot of contacts and it is up to the buyers to provide the backing to take Milan back now and every year All those who sat at the table for the negotiations have told me that the Berlusconi brand is very important to them."

Ja lausunut näin  RAI 2 tv-kanavalla:

“It is a year in which I am looking to continue as president of Milan. A lot of things have changed with the arrival of oil money and one family cannot support the backing of a club. After 30 years I think I need to find a successor to the Berlusconi family that works for Milan. I think it would be wrong not to find a suitable one and the group of Chinese companies appear to be really solid and I am looking for precise guarantees that they will invest in Milan every year. I think to take the team back to the top and invest in top players will take 100 to 200 million every year.”

Jännityksellä odotetaan, mitä tulee tapahtumaan.

Jaa viesti

Pitkästä aikaa on syntymäpäiväonnittelujen aika. Nyt on vuorossa Keisuke Hondan vuoro. Honda täyttää tänään 30 vuotta. Kaveri on edustanut 2014 vuoden alusta Milania. Siihen väliin mahtuu hienoja esityksiä, vähemmän hienoja esityksiä, surkeita esityksiä ja umpisurkeita esityksiä. Jotenkin tuntuu, että kaveri ei ole pystynyt vakiinnuttamaan tasoaan koskaan. Tosin se ei ole pelkästään Hondan vika, koska penkin takana on kerennyt olemaan tässä ajassa vaikka millaista viheltäjää. Honda ei ole itsekään varma tulevaisuudestaan:

“I’ve played for Milan for two-and-a-half years, but I’m not satisfied with my performance. I’m not sure Milan want to keep me, and I’m not sure I’ll stay. I can’t say what my future is right now.”

Joka tapauksessa miehen ikään päässeelle japsille täältä lähtee onnittelut! 

large_keisuke2.jpg

Jaa viesti

Päivitystä Silvion tilanteeseen:

"Italian ex-pääministerille Silvio Berlusconille, 79, tehtiin tiistaina onnistunut avosydänleikkaus. Berlusconi sai viikko sitten sydänkohtauksen, johon tämä oli hänen lääkärinsä mukaan vähällä kuolla.
Nelituntisessa leikkauksessa San Raffaelen sairaalassa Milanossa Berlusconilta korjattiin viallinen aortan läppä.

– Olimme rauhallisia ennen leikkausta ja olemme vielä rauhallisempia nyt. Olen vakuuttunut siitä, että veljeni selviää tästä haasteesta ja palaa pian keskuuteemme entistä päättäväisempänä ja voimakkaampana, ylisti Berlusconin veli Paolo operaation jälkeen.

Berlusconilla oli jo entuudestaan sydämentahdistin, joka hänelle asennettiin vuosikymmen sitten Yhdysvalloissa."

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään