Jump to content
Sign in to follow this  
Sami Paakkanen

Foorumin kehittämisidea 2015, paras palkitaan !?

Recommended Posts

Terve.

Tämä foorumi nousuun, hiljaisuus on ositain varmasti kesän (koiran ilma koko alkukesän ollut) syytä?

Mietin mitä itse kaipaisin tänne. Saisimmeko kimpassa järjestettyä "Vuoden vierailun" foorumille perinteeksi, muutaman ammattilaisen käymään keskustelua foorumille pariksi päiväksi? Nyt täällä saattaa olla jo joku, mutta ei omalla nimellään ja se on vähän toinen juttu. Voisin itse kysyä joitain keskustelijoita ja ehkä vastailemaan kysymyksiin. Saisimmekohan jostain järjestettyä jonkin pienen palkkion keskustelijoillle, joilla saisimme heidät houkuteltua mukaan, kun tarjolla hieman porkkanaa ja hyvää seuraa.. Saisinkohan houkuteltua Muurisen Antin mukaan keskustelemaan, hän pyörii tuolla Valtin ikämiehissä pelailemassa ja on aina välillä kentän reunalla kivasti tyrkyllä.. Atik voisi myös innostua, on sen verran positiivinen mies.

Ehkä eri seurojen valmennuspääliköitä myös mukaan, saisimme vähän lisää vipinää ja oikeasti alaa tekeviä ihmisiä kertomaan jotain, ja missä me täällä keskusteluissa menemme ihan puihin.. Kokonaisuudet näytävät kuitenkin hieman toisilta, jos homma tekee työkseen tai katselee vain katsomon puolelta.

Onnistuisikohan moinen? Mistä se jokin pieni palkkio keskustelijoille? Järjestäisi keräyksen täällä, jolla tarjoaisi vieraille hyvän lounaan kimpassa jossain, samalla saisimme nuo ihmiset tekemään myös lisää yhteistyötä ja tukisimme omalla panoksellamme myös kotimaisen fudiksen kehitystä. Monta kärpästä yhdellä iskulla.. Onko ideoita tai tuleeko jokin omistani heti tyrmätyksi?

-Sami

Kuulostaa omaan korvaan mahtavalta idealta! Mahtaakohan olla silti liian vaikeasti toteutettavissa? Olisi kuitenkin hyvä asia jos foorumia kehitettäisiin hieman ja aktiivisuutta saataisiin lisättyä ja tämän kaltaiset jutut varmaan innostaisivat uusia käyttäjiä rekisteröitymään.

Terse.

En usko että olisi ihan hirveä ponnistus. Ajankohta sopivan matkan päähän ja muutama aktiivi mukaan värkkäämään juttua. Talvella valmennupääliköillä ei ole niin kiirus välttämättä, joten silloin voisi olla ihan jees aika saada ne tänne keskustelemaan. Ei välttämättä toisi uusia käyttäjiä, mutta mahdollisuus keskustella ja saada lisää näkökulmia asioihin ! Uskon homman järjestyvän, jos muutama akttivinen ryhtyy touhuun. Mä tarjoudun vapaaehtoiseksi aktiiviksi, mutta ei jaksa yksin moista säätää kasaan. Jos jotain kolehtia keräis äijille hyvään ruokaan niin sen vois järjestää joku muu täällä palstalla? Joku luotettava :mrgreen: Eli kolehtiin rahaa laittava maksaa itse ikään kuin keskustelijat tänne mukaan pariksi päiväksi. Jokainen saisi itse valita summan jonka pataan heittää. Näkyvillä olisi ruokapaikka ja safkan hinta. Jokin melko reaaliaikainen laskuri vaan näkyville, jossa on summa muuttuu lahjoituksien mukaan ja kun riittävästi kasassa niin asia bueno, sit ei enää oteta rahaa vastaan. Itse en tarvitse korvausta moisesta, minusta on mukava puuhailla tän fudiksen äärellä noin niin kuin yleensä, kunhan ei tarvitse omasta pussista äijien ruokia maksaa  :lick:  Ehkä vaivanpalkkana järkääjille ruoka myös? Väitän että saadaan toimimaan melko helposti. Moni valmentaja tekee tässä maassa melkein ruokapalkalla jo nyt duunia, eiköhän ne mielummin lähde kivaan ravintolaan syömään, kuin vedä sitä kaurapuuroa himassa. Seurojen johto olisi varmasti innoissaan patistamassa valmentajia mukaan, saisivat ikään kuin mainosta myös seuralle, jos keskustelija rekisteröitäisiin nimellä ja seuran logolla?

-Sami

Ei mulla itsellä parempiakaan ideoita ole, mutta en tiedä olisiko tuo kauhea hitti täällä (voisi toki saada uusia kirjoittajia sillä), kun iso osa täällä on kiinnostunut vain huippufutiksesta ja siihen liittyvistä asioista ja näistäkin lähes kaikki ovat kiinnostuneita vain oman seuransa asioista. 

Hyvä pointti. Katselin eilen foorumilla olevien listaa ja aika moni oli lukemassa ilmeisesti oman lempijoukkueensa kirjoituksia. Brittifudis oli suhteellisen suosittua.. Ei ehkä paras foorumi järkätä moisia vieraita, jos aihe ei ole niin kovin kiinnostava. En tiedä onko kotimainen jalkapallo, sen kehittäminen ja siihen liittyvät asiat monia kiinnostavia juttuja?

-Sami

Toisaalta juuri tuo, että saisi lisää kirjoittajia, niin vaikuttaisi muidenkin alueiden aktiivisuuteen.

Kunhan tästä ei vain tulisi sellainen itsestäänselvyyksien, one-linereiden ja provoviestien täyttämä foorumi kuin tuo muuan toinen. Suurta määrää kirjoittajia olisi aina vaikeampi valvoa.

Kait monet tykkää kotimaisesta futiksestakin ja tuollaisesta ruohonjuuritason touhusta, mutta täällä niitä ei tällä hetkellä ainakaan ole. 

Tuota miten tänne saisi ylipäätään väkeä lisää on myös kinkkinen ongelma. Jos vaikka Twitteriin tekisi Paitsiolle tilin ja osallistuisi siellä keskusteluun niin varmaan saisi vähän väkeä tänne ja joku varmaan sitten alkaisi kirjottamaankin. 

Joo, ainakin tuo yksi toinen foorumi oli kyllä niin täynnä kuraa verrattuna tähän, että ihan jee hiljaisuus on tiettyyn pisteeseen saakka. Tietty kura on myös hiton kehittävää, kun jengi puhuu suoraan, mutta tuolla toisella palstalla näytti menevän nopeasti henkilökohtaiseksi kettuiluksi, kun oli eri mieltä asioista valtavirran kanssa.

Mä en ole tuon twitterin kanssa puuhastellut, joten sen osalta olen täysin tietämätön.

Ehkä päivätyökseen palloasioita pörittävistä osa haluaa illalla ihan jotain muuta eli keskustelu täällä on vähän out. En tiedä millaisessa arvossa pidetään näitä keskustelupalstoja yleensä ammattilaisten keskuuudessa, mutta itse näen tämän myös hyvänä tapana oppia uutta asioiden suhteen. Toki koulutukset ovat ajoittain parempia paikkoja, kun siellä on samasta aiheesta kiinnostuneita paikalla iso liuta ja nopeasti saa hyvää keskustelua aikaiseksi. Toki joskus se "hyvä keskustelu" on vain sitä, että asioista ollaan samaa mieltä ja silloin ei paljon kehitytä.

-Sami

Kunhan tästä ei vain tulisi sellainen itsestäänselvyyksien, one-linereiden ja provoviestien täyttämä foorumi kuin tuo muuan toinen. Suurta määrää kirjoittajia olisi aina vaikeampi valvoa.

Vähän mustavalkoinen näkemys, vaikka osin totta. FF2:sta käyttää huima määrä ihmisiä, joten joukkoon mahtuu ymmärrettävästi niin ärsyttäviä trolleja, kuin piinkovia tarinankertojia. Tuollaista luettelemaasi paskaa ei hirveästi esimerkiksi kansainvälisen puolelta löydy, jos ei jotain live- ja vääntöketjuja oteta huomioon. Paitsio taisi alunperin olla ManU-kannattajien perustama, ja se on muutenkin profiloitunut saitiksi ulkomaisen futiksen seuraajille. Nykyään porukkaa on vähemmän, mutta noihin forkan ManU/Liverpool-ketjuihin tulee ihan liikaa tekstiä, joten luen niitä sata kertaa mieluummin täällä. 

Arsenalin puolelle toivoisi lisää kirjoittajia (olen yrittänyt pari kertaa mainostaa vähän heikoin tuloksin), mutta kyllä täällä jaksaa kuitenkin kirjoitella, kun ei ihan yksin tarvitse sitä tehdä. Luen kuitenkin Arsenal-ketjuja myös forkalla, ja osallistun satunnaisesti keskusteluun. Lisää kirjoittajia tänne on kuitenkin hyvin vaikeaa saada muille kuin tällä hetkellä aktiivisille alueille. Itsekään en kauheasti jaksa tänne kirjoitella mitään esimerkiksi Meksikon liigasta, tai amerikkalaisten maajoukkueiden edesottamuksista, kun niistä voi toisella foorumilla keskustella muutaman loistavan nimimerkin kanssa.

Suomifutiksen osalta FF2 on tietysti suvereeni, ja sitä osiota tulee luettua paljon. Tämä heijastuu myös yleiseen asenteeseen, ja jos ei jotain mieshuorittelua kestä, niin taitaa forkka olla väärä mesta. Moderattorit voivat myös välillä bännätä mistä ihmeellisimmistä syistä, tosin välillä ihan aiheestakin. Forkalla pitää sopeutua vähän enemmän muottiin, eikä tuollaisia Samin kaltaisia kavereita välttämättä hyväksytä. Voisi luonnehtia FF2:n olevan niin täynnä toisinajattelijoita, että Samin kaltaista "tavista" saatetaan pitää liian radikaalina puolustaessaan Mixua 100%:sti. Itsekin tätä tekstiä lukiessani tulkitsin hänen viestinsä täydeksi provoksi, ehkä olen oppinut siis foorumin tavoille. Toisaalta Samille on todettava, että ihan samalla tavalla sinä olet täällä viesteissäsi hyökännyt muiden henkilökohtaisuuksiin, joten kenties olisi katsottava vähän myös peiliin? FF2 täytyy tuntea, ei kannata lähteä sohimaan ampiaispesää.

Olisi kyllä hienoa, jos Paitsioon saataisi meidän kaikkitietävien fanien lisäksi keskustelemaan myös enemmän sitä asiantuntevampaa osaa esimerkiksi valmentamisesta. Toki forkalta löytyy melko paljon keskustelua aiheeseen liittyen, eikä tuolla luulisi ainakaan mitään provoa tulevan takaisin, jos osaa perustella näkökantansa asiallisesti. http://futisforum2.org/index.php?board=32.0

Terve.

Aika hyvä kirjoitus Tolppis, paitsi tuo minun osoittelu, ei taida liittyä tämän foorumin kehittämiseen (on vissiin jotain jäänyt hampaankoloon, sen verran monta riviä olet minun kirjoittelun ruotimiseen uhrannut?). Sano suoraan mikä minussa ärsyttää niin ei tarvitse joka ketjuun ottaa samaa aihetta esille, ok? Kyllä kestän mieshuorittelun, joten älä siitä ole huolissasi.

Kehittäminen on vaikeaa. Vieraat toisivat varmasti lisää porukkaa mukaan, riippuu toki vieraista. Jos mainostaisi sitä vielä netissä hieman, niin ihmiset osaisivat tulla mukaan haastamaan heitä keskusteluun. Toki ne provot myös innostuisivat ja löytäisivät paikalle mainostruksen myötä, ja osa olisi sitä pissa - kakka -menoa. Ehkä ehdottamani valmentajien vierailu ei kuitenkaan ole se juttu, sillä täällä tuntuu olevan melko vähän siitä kiinnostunutta porukkaa. Fanitus on vissiin se foorumin juttu ?

-Sami

On tietty myös vähän kyseenalaista, että mahtuuko Suomen kokoiseen maahan kahta futisfoorumia, niin että molemmissa riittäisi kirjoittajia? Tuo futisforumin ylivalta rajoittaa niin vahvasti tätä foorumia ja se on se foorumi minne kaikki menevät ensiksi, jos haluavat futiksesta keskustella suomeksi. Itse en siellä käy ollenkaan, ei siellä ole edes tämän vertaa keskustelua ranskalaisesta futiksesta kuin täällä. 

Mukavaa kuulla PouPou näkemyksesi asioiden suhteen. Itse olen todellakin uusi näillä keskustelualueilla. Onko tätä foorumia tarvetta edes kehittää? Tämä tuntuu löytäneen paikkansa ja täällä oman oma vakiintunut porukka ja ihan mukavaa keskustelua, toki lisää aktiivisuutta itse toivoisin muutamien aihepiirien alueella ;) Lisää keskustelijoita niin ehkä aktiivisuus lisääntyisi?

-Sami

Riippuu ihan keneltä kysyy. Jos olet ManUn, Milanin, Arsenalin tai Poolin osioilla lähinnä pyörivä niin tuskin on mitään tarvetta saada lisää porukkaa, muilla on vähän yksinäistä. 

Jos vaikka Twitteriin tekisi Paitsiolle tilin ja osallistuisi siellä keskusteluun niin varmaan saisi vähän väkeä tänne ja joku varmaan sitten alkaisi kirjottamaankin. 

Ilmeisesti Paitsiolla onkin twitterissä tili, jota tosin ei olla käytetty vuosiin. En btw tiennyt, että paitsiossa ollaan joskus ihan tuotettu sisältöäkin, eikä ole ollut pelkkä foorumi. Miksei näin ole enää? 

Niin eikös tuolla pääpitäjällä ollut aikoinaan visio että olis tullut samanlainen kuin joku ruotsissa vastaava oli.. elikkäs pääsivulla oli uutisia erijoukkueista ja ne olivatkin sinänsä ihan makeita kun aina joukkueen paita siinä vieressä oli että mihinkä joukkueeseen liittyen kyseinen uutinen oli ja joillain joukkueilla oli omat sivutkin erikseen.. että tämä foorumi oli vähän kuin sivutuote tuolloin ihan alkuaikoina..

..tais olla tuollainen samantyylinen sivusto erikseen F1:lle kans hetken verran mut se tais sitten aikanaan kuihtua kokonaan pois. Siis sillain uutissivusto ja foorumi seillä lisänä sit.

Joskus kauan kauan sitten tais olla joku sponsorikin tai jotain, tai ainakin oli jotain jutskia muutaman kerran että mistä saattoi saada toivomansa joukkueen pelipaidan sitten itselleen, "syystä tai toisesta".

Sittemminhän tämä on muuttunut pelkäksi foorumiksi.

Mun mielestä tämä foorumi ei pahemmin mitään kehittämistä tarvitse. Täällä on ihan tarpeeksi porukkaa, vaikkakin Kreikan ja Venäjän topikit ovatkin aika hiljaisia. Yksinpuheluksi niissä tuppaa menemään, mutta onneksi sinne aina joku tulee satunnaisesti keskustelemaan, mm. Jahnny ja KyyhkyBoy. Tämän foorumin hyvä puoli on juuri se, että täällä ei ole turhaa yksirivistä täynnä joka topikki kuten esim. FF2:lla. Kirjoittakunta on pienempi, mutta asiaa sitäkin enemmän. Ja onhan tämä enemmänkin tarkoitettu niille jotka seuraavat ulkomaista jalkapalloa. Itse en Veikkausliigaa ole enää seurannut MyPan konkurssin jälkeen ja tällä hetkellä seuraan pääosin Kreikan ja Venäjän futista. Onhan tänne ihan kiva kirjoitella raportteja peleistä :thumbsup1:

Ilmeisesti Paitsiolla onkin twitterissä tili, jota tosin ei olla käytetty vuosiin. En btw tiennyt, että paitsiossa ollaan joskus ihan tuotettu sisältöäkin, eikä ole ollut pelkkä foorumi. Miksei näin ole enää? 

Sivuthan oli Joomlalla tehty. Sitten jossain vaiheessa taisi tietokantapalvelin mennä niin solmuun, ettei kantoja saatu palautettua riittävän hyvin, että olisi saanut Joomlaan sivut takaisin, joten olisi pitänyt melkein nollista lähteä rakentamaan uusiksi. Tai jotain sinne päin tuo oli.

Sivuthan oli Joomlalla tehty. Sitten jossain vaiheessa taisi tietokantapalvelin mennä niin solmuun, ettei kantoja saatu palautettua riittävän hyvin, että olisi saanut Joomlaan sivut takaisin, joten olisi pitänyt melkein nollista lähteä rakentamaan uusiksi. Tai jotain sinne päin tuo oli.

Noissa uutisissakin oli pitkälti se ongelma, että "oikeuksia" kirjoittaa uutisia jaettiin suhtellisen monelle, mutta käytännössä jokainen kirjoitti yhden tai pari uutista ja siihen se jäikin. 

Aika hyvä kirjoitus Tolppis, paitsi tuo minun osoittelu, ei taida liittyä tämän foorumin kehittämiseen (on vissiin jotain jäänyt hampaankoloon, sen verran monta riviä olet minun kirjoittelun ruotimiseen uhrannut?). Sano suoraan mikä minussa ärsyttää niin ei tarvitse joka ketjuun ottaa samaa aihetta esille, ok? Kyllä kestän mieshuorittelun, joten älä siitä ole huolissasi.

Osoittelu ja osoittelu. FF2 ei sovi kaikille, mutta ei se myöskään mikään niin paska paikka ole kuin monet, ml. sinä, antavat olettaa. Ehkä ajauduin vähän sivuraiteille viestissäni, jonka tarkoitus oli enemmänkin vertailla näitä ko. palstoja, kuin pohtia kehittämisideoita Paitsiolle.

Kuten sanoin, Paitsio on ehkä aavistuksen suvaitsevampi mesta, vaikkei täältäkään välttämättä kovin paljoa kavereita saa, jos menee johonkin ketjuun mesoamaan kaikkien olevan väärässä. Sen verran ehkä jäi hampaankoloon aiemmista väittelyistä, että sinä itse hyökkäsit minun henkilökohtaisuuksiini, ja täällä saarnaat muiden hyökänneen FF2:lla sinua kohti. Jatkot sitten privalla, ettei tämä ketju enää täyty turhasta löpinästä.

Tolppis. kyllä mielestäni aika aiheellisesti kritisoin tuota FF2 : sta. Vai oliko mielestäsi se, että puolustin tavallani Mixun roolia valmentajana ja toin hieman toista näkökulmaa asiaan, jotenkin sopimatonta keskustelupalstalle? Kyllä FF2 saisi noissa kirjoituskieltojen jakamisissa mennä itseensä. Se että otin esille minuun kohdistuneen nimittelyn ja vihjailun, jostain liiton äijien munana imemisestä niin eipä se tainnut niin hirveää valittamista olla, kunhan totesin asian luisuneen keskustelun tasolta toisten mollaamiseen. Eikä sinun ehkä kannata minun hyökkäämisiä muita tämän palstan kirjoittajia kohtaa ruotia, olen muistaakseni syntini sovittanut eli pahoitella sanojani mentyäni hieman henkilökohtaiselle puolelle. Otat hiton henkilökohtaisesti tuon FF2:n kritisoinnin. Oletko siellä moderaattori tai jotain vastaavaa? No, ehkei sitä tarvitse kertoa, ei liity tämän palstan kehittämiseen. FF2 on varmasti ihan jees mesta ja pitää sisällään paljon asiaakin, sitä olen tainnut sanoa jo moneen otteeseen. Tuo yksi puoli on kuitenkin fakta, ettei siellä suvaittu erilaista ajattelua Mixun asiassa se on ankea tapa moderoida palstaa. Itse pysyin muistaakseni keskustelussa asian äärellä, en mennyt henkilökohtaisuuksiin, mutta muut kokivat oikeudekseen mennä toistuvasti. Minusta kaikkein huvittavinta on se, että kun uskallan reilusti kirjoitella omalla nimellä ja toiset huutelevat jonkun nimimerkin takaa, niin on näiden anonyymien ehkä myös syytä katsella peiliin.

Toi oli hyvä pointti, ettei täällä ole niin paljon sitä yksirivistä puheenvuoroa. Se pidempi teksti tuo kyllä selvästi profiilia enemmän kirjoittamisen puolelle ja sellaisen laadukkaan tekstin. Toisaalta itse olen sen verran adhd, että tuo yksirivinen teksti toimii hiton hyvin. Nopeasti kirjoitettuna tulee lipsautettua asioita aikaa varomattomasti ja suoraan, jolloin ne omat asenteet paljastuvat muille ja keskustelu on joskus hivenen rehellisempää, mutta myös kivuliaampaa. Monella rivillä ja pitkän pohdinnan tuloksena luodulla kirjoituksella on hieman helpompi peittää se raaka sisus, joka meiltä kuitekin löytyy kaikilta. Tuo rehellinen keskustelu on yleensä hiton kehittävää. Tämä vain yksi näkökulma näihin erilaisiin kirjoitusmuotoihin ja palstojen vertailuihin.

Tämän palstan olemukseen itse kaipaisin hieman lisää kirjoittelijoita ja toki samoista aiheista kiinnostuneita kuin itse olen. Kuten CaKaLa totesi, joillakin hänen pitämistään alueista on myös hyvin hiljaista.

Te olette kirjoitelleet teksteistä päätellen pitkään jalkapallosta netissä. Mukavaa kuulla hieman taustoja asioille, ymmärtää niitä ja tätä kaikkea hieman paremmin.

-Sami

Jatkot sitten privalla, ettei tämä ketju enää täyty turhasta löpinästä.

Sen verran sanottava, että eiköhän näiden keskustelufoorumien idea ole se, että täällä keskustellaan nimimerkeillä, eikä omalla nimellä esiintymisellään mitään kikkelinpidennystä saa.

Sen verran sanottava, että eiköhän näiden keskustelufoorumien idea ole se, että täällä keskustellaan nimimerkeillä, eikä omalla nimellä esiintymisellään mitään kikkelinpidennystä saa.

Sen verran lukenut Internetin vaaroista, etten itse suostu omaa nimeäni yhdistämään Internetissä mihinkään. Suoraan sanottuna se ei ole fiksua, sillä vaikka kirjoittaakin omia henkilökohtaisia mielipiteitään ja joita pitää oikeina, niin sitä ei ikinä tiedä miten yksi lause voi tulevaisuudessa iskeä takaisin. Sanotaanko vaikkapa pelkästään niin, että tuleva työnantaja yrittää selvittää hakijasta vähän tietoja ja löytää kirjoituksen, joka ratkaisee negatiivisesti työpaikkaan pääsyn. 

No ni,

Meni taas foorumin kehittämiseksi. Mä kritisoin noita nimerkkien takaa minua suhinotosta syytteleviä, en sinua Tolppis. Taas ottaa äijä henkilökohtaisesti.. No oothan sä myös nimimerkin takana piilossa, mutta kyse oli nyt noista muista. Saa piilossa olla. Ja kyllä, kyllä mun muna ainakin metrin kasvaa, kun uskallan omalla nimelleni kirjottaa.

Ehkä fuurumit kehittyisivät, jos vain omalla nimellään saisi kirjoitella. Siinä katos sit mitattais se munan pituus samalla ja ehkä se asiaton paska, mitä täällä netissä kylvetään, jäis vähemmälle. Ihmiset joutuis olemaan sanoistaan vastuussa eri tavalla. Mä otan vastuun sanoistani ja osaan pahoitella kylvämääni paskaa. Yritän jopa vältellä paskan kylvämistä, kun joillakin se oman paskan siirtäminen muille tuntuu olevan se ainoa syy kirjoitella täällä netissä. Toki välillä menee käpy nenuun kun joku aukoo päätä ja tulee provosoiduttua mukaan paskan heittelyyn, mutta kai sekin on elämää, ei meistä kukaan täydellinen taida olla.

Onhan niitä vaaroja mailmassa olemassa, mutta eipä sitä vois tuolla kadullakaan kävellä, jos jokainen mahdollinen vaara koko ajan mielessä kummittelee... 

Kyllä mä seison sanojeni takana missä vain. Voin puhua samat asiat työnhaussa, jos haastattelussa moiset kiinnostaa. Jos etsin uutta työtä ja mun työnantaja käy katsomassa mun kirjoituksia täällä ja ei sen takia ota mua duuniin, ehkä perempi niin. Jos tulevalla työnantajalla ei ole samoja arvoja tai lukee tätä tekstiä kuin piru raamattua, niin voi olla parempi ettei valitsisi minua. En ehkä tulisi moisen kanssa toimeen. Yhteinen arvopohja edesauttaa hyvää yhteistyötä, kuten parisuhteessa ja niin monessa muussakin elämän kivassa asiassa. Mä olen yhtä rehellinen duunissakin ja kyllä siitä on enemmän kiitosta tullut kuin paskaa, joten nou hätä. Saatte ihan vapaasti kirjoitella nimimerkin takaa, ei se teidän munaa silti pienennä.

Vähän sama oli muissa yhteyksissä, joissa kritisoin yhtä henkilöä ryhmäsähköpostissa, kun kuvittelin hänen tehneen väärin muita kohtaan. Juttelimme asiasta ja asia selvisi aivan päinvastaiseksi. Pahoittelin tilannetta ryhmäsähköpostilla ja selitin lyhyesti tilanteen oikean luonteen sekä pyysin myös anteeksi. Sitten johto laittoi sähköpostia etten saa lähettää sähköpostia enää.. no sananvapauslakimme ehkä on erimieltä johdon kanssa asiasta, mutta pointti on se, että kyllä viisaat lukijat erottavat, jos joku ihan asiattomuuksia kirjoittaa. Jos minä puhun paskaa jonkun mielestäni niin sen voi jättää täysin omaan arvoonsa, eikö?

Piis and aut !

-Sami

Jos nyt vähän vastaisi tuohon alkuperäiseen viestiin.

Kyllähän tuo ihan kiva ja intohimoinen idea on, että asiantuntijoitakin tänne saataisiin. Mihinkään reaaliaikaiseen keskusteluun foorumi ei oikein sovellu, että siihen pitäisi olla reaaliaikaisempi chat. Mutta jos asiantuntijat jaksaisivat pidemmällä aikavälillä enemmän tällaisen forumin tyyliseen keskusteluun pitkällä aikavälillä, se olisi hienoa.

Lounas? Ketkä sinne menisivät seuraksi? Olisiko lopputuloksena se, että ko. pöydässä olisi sitten se hedelmällisin keskustelu? Jotenkin jäänyt sellainen mielikuva esim. Muurisesta ja Atikista, että tuolla ei ole hattuakaan merkitystä vaan he tulevat jos vai mieli tekee.

Sami: Pitää ehkä joku kerta tulla juttelemaan Valtin treeneihin tai sen jälkeen Pikkulintuun.

Terve Maz.

Kyllä mä luulen että kyseisille äijille hyvä lounas maistuisi, ei tässä maassa turhan suuria rahoja jalkapallolla kääri. Olen moisia huhuja hieman kiertoteitä kuullut :) Toki se jokin porkkana, jolla miehet voisi tänne saada, on varmasti aivan toinen. Ehkä samainen rakkaus lajiin kuin täällä kirjoittelevilla. Tuo chattimäinen keskustelu ei ehkä ole se juttu, palstan luonne on hieman toinen. Jos saisimme vieraamme pariksi päiväksi käymään palstalla, kun heille itselleen sopii, vastailemaan heille heitettyihin asiallisiin kysymyksiin, se voisi toimia?

Jos muutama palstan aktiivi järjestäisi tapahtumaa + keräystä, niin he voisivat ottaa osaa lounaalle, palkkana hommasta. Kuten totesit, ei korvaus hääppöinen ole, mutta samaan piikkiin se menee kuin tässä maassa lajin kehittäminen yleensä. Ruokapöydän anti olisi ehkä myös mukava porkkana tapahtumaa järjestäville, se keskustelu ja ruoka.

Mä mietin edelleen tuota palstan luonnetta, kuten joku totesi. Tämä tapahtuma ehkä sopisi paremmin FF2: lle..täällä ollaan niin syvällä Briteissä ja maailman muilla kolkilla, ettei moinen tapahtuma ehkä vastaa aktiivisimman alueen keskustelun tarpeeseen.

-Sami

ps. tervetuloa Valtin areenalle, treennit jatkuvat ensi kuussa, josko sitten asia mietintään.