Hyppää sisältöön

Kuva
- - - - -

Miten aloittaa jalkapallon katsominen?

• Kirjaudu vastataksesi
20 vastausta aiheeseen

#1 maski99

maski99

Newbie

• Members
  • Piste
  • 9 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 00:13

Mua siis kiinnostais alkaa seuraamaan jalkapalloa, ihan yleisesti. Katsoa jotain otteluita ja seurata. Oon lukenut Zlatan Ibrahimovicin kirjan, siitä innostus varmaan tuleekin. Tarkoituksena olis lukee Messinkin kirja, mutta oon kuullut että se ei olis niin hyvä. Oon siis 15-vuotias, mut en oon ikinä oikeen seurannut jalkapalloa, mutta nyt alkanut kiinnostaan. Mistä sivustoilta olis hyvä katsoa otteluita ja miten aloittaa seuraaminen? Tiedän siis kaikki ns. vähän kuuluisat joukkueet, mutta en nyt tiedä kenen joukkueen matseja kattoa? Joukkueen maalla ei sinänsä väliä, mutta varmaankin ulkomaalaista, kuten Englanti, Italia, Espanja, mitä näitä nyt on. :mrgreen:

En siis harrasta jalkapalloa, eli siis penkkiurheilulla mennään. :DD

Tykkäsiin siis tosi pajon tosta Zlatanin kirjasta ja luin sen parissa päivässä. :lick:  

#2 John#95

John#95

Senior Member

• Members
  • 2 712 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 13:19

Sivustoilta drakulastream.eu ja hahasport.com löytyy ihan hyviä striimejä matseihin...

#3 Mati

Mati

Moderator

• Members
  • 1 643 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 13:24

Mua siis kiinnostais alkaa seuraamaan jalkapalloa, ihan yleisesti. Katsoa jotain otteluita ja seurata. Oon lukenut Zlatan Ibrahimovicin kirjan, siitä innostus varmaan tuleekin. Tarkoituksena olis lukee Messinkin kirja, mutta oon kuullut että se ei olis niin hyvä. Oon siis 15-vuotias, mut en oon ikinä oikeen seurannut jalkapalloa, mutta nyt alkanut kiinnostaan. Mistä sivustoilta olis hyvä katsoa otteluita ja miten aloittaa seuraaminen? Tiedän siis kaikki ns. vähän kuuluisat joukkueet, mutta en nyt tiedä kenen joukkueen matseja kattoa? Joukkueen maalla ei sinänsä väliä, mutta varmaankin ulkomaalaista, kuten Englanti, Italia, Espanja, mitä näitä nyt on. :mrgreen:

Tykkäsiin siis tosi pajon tosta Zlatanin kirjasta ja luin sen parissa päivässä. :lick:  

Kannattaa avoimin mielin lähteä seuraamaan jalkapalloa. Noista CaKaLan linkeistä tosiaan löytyy eri joukkueiden pelejä ja jos tuntuu, että niistä jonkin löytää omakseen, niin hyvä niin. Joillakin ei edes ole missään vaiheessa omaa "suosikki joukkuetta". He saattavat seurata jonkin pelaajan edesottamuksia tai vaihtoehtoisesti nauttia jalkapallosta yleisellä tasolla. Mielestäni ei myöskään ole väärin sympata useampaa joukkuetta, tosin usein käy niin, että vähitellen sympatiat kohdistuu vain yhtä joukkuetta kohden. 

"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back." -Tony Adams

#4 maski99

maski99

Newbie

• Members
  • Piste
  • 9 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 13:25

Sivustoilta drakulastream.eu ja hahasport.com löytyy ihan hyviä striimejä matseihin...

Kiitos, katon noi linkit. Jälkimmäinen vaikutti ainakin tosi selkeältä.

#5 Sami Paakkanen

Sami Paakkanen

Senior Member

• Members
  • 1 106 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 13:59

Moi !

Hyvä skrivaus Mati ! Mieli avoimena ja jos itse pelaa niin monista peleistä löytyy nautinnon alueita vaikka ja kuinka. Itse seurailen kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Välillä katson naisten pelejä, välillä kotimaisia junioreita ja vähän vanhempien otteita. Joskus tulee tuijoteltua monta päivää putkeen netistä jotain matseja ihan randomisti. Yksi hauska lisä omaan katsomiseen tulee aina, kun joku tuttu pelaa kentällä, lähinnä ulkomailal joku suomalainen. On mukavaa katsoa kuinka pärjäävät ja miten erilaisia ovat kuin esimerkiksi maajoukkueemme peleissä yms. Jalkapallosta voi löytää hitosti erilaisia juttuja mitä voi fiilistellä !! Sitä tää parhaimmillaan on, yhtä siistiä fiilistelyä !! Minusta tärkeintä on nautinto. En katso pelejä sen vuoksi että niitä pitää katsoa.

Veikauksella on myös nettitv. mutta sinne vaatii varmasti 18 v ikää rekisteröityä ja maksaa 10 egeä. Toki kympin voi sitten vanhempi käyttää lottonsa laittamiseen, kunhan jättää tilille vähän rahaa, jotta katseluoikeus säilyy. Tuolta näkee jo jonkun verran pelejä ja itse olen sieltä tuijotellut viimeisinä viikkoina otteluita, lähinnä aamuyön tunteina.

-Sami

Vaikka rytmi on hyväksi, kaaoksessa on kaikki olevaisen alkuidut ja mikäli et tästä kaikesta huolimatta ymmärtäisi puhumisen merkitystä itsetuntosi kasvulle, puhu siitä

#6 Tolppa-Apina

Tolppa-Apina

Senior Member

• Members
  • 2 120 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 14:28

En tiedä missä asut, mutta muistahan myös että paikallisella urheilukentälläkin voidaan pelata viihdyttävää potkista! Ota frendit messiin ja perustakaa vaikka faniryhmä! :)

Kanavapaketit maksavat nykyään ihan hemmetisti, ja mua ei ainakaan huvita antaa moiselle mafialle rahallista tukeani, mutta matseja näkee ihan hyvin netistäkin. Itse en ole ihan varma noiden P2P-viritysten, kuten Acestreamin ja Sopcastin laillisuudesta ja turvallisuudesta, mutta flash-striimejäkin tietysti löytyy ihan hyvänlaatuisia. Rojadirecta.me ja http://www.livefootb...aming.html ovatmun vakiosivustoja. Näkyy Valioliigaa, Meksikon liigaa, 2. Bundesligaa, kaikkea mahdollista. Veikkausliigaa näkee myös Iltasanomien nettisivuilta varsin edullisesti kympillä kuussa.

• Livöpuul tykkää tästä

#7 Lineker

Lineker

Junior Member

• Members
  • 1 549 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 16:31

Ei kannata missään tapauksessa lähtä ollenkaan noiden manujen,cityjen,chelskien tai arsujen kelkkaan.Kannattaa valita suoraan joku tällänen paskempi seura kun Everton tai West Ham ja siirtyä suoraan korvike alkoholien pariin.Se on paljon palkitsevampaa kun yleensä vituttaa koko kauden ja on kohtuu paskat juomatkin.Siinä oppii sitten nauttimaan pienistäkin valonpilkahduksista,kuten jos sattuu joskus vaikka voittamaan Tottenhamin tai Liverpoolin tai jos joku tarjoaa oikeaa viinaa.
  • Sippmuh, Mati, KyyhkyBoy ja 5 muut pitää tästä
FOREVERTON!!!!!

#8 Mati

Mati

Moderator

• Members
  • 1 643 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 16:34

Ei kannata missään tapauksessa lähtä ollenkaan noiden manujen,cityjen,chelskien tai arsujen kelkkaan.Kannattaa valita suoraan joku tällänen paskempi seura kun Everton tai West Ham ja siirtyä suoraan korvike alkoholien pariin.Se on paljon palkitsevampaa kun yleensä vituttaa koko kauden ja on kohtuu paskat juomatkin.Siinä oppii sitten nauttimaan pienistäkin valonpilkahduksista,kuten jos sattuu joskus vaikka voittamaan Tottenhamin tai Liverpoolin tai jos joku tarjoaa oikeaa viinaa.

Perjaatteessa juurikin näin :D Itseasiassa joskus miettinyt, että miten hienoa olisi seurata, jotain divaritiimiä. 

EDIT: Toisaalta, onhan se mukavaa rakastaa kaunista naista, vaikka välillä raivostuttaakin  ;)

"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back." -Tony Adams

#9 Henry #14

Henry #14

One-liner

• Members
  • 2 209 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 23:02

Zlatanin kirjan jälkeen ei voi lukea Messin kirjaa. Ainakaan jos puhumme samasta kirjasta, toki Kirpusta on useampia tehty. Anyway Barcelonaa kannattanut jo vuosia ja Zlatukan kirjan jälkeen jaksoin Messistä tehtyä lukea ehkä 50 sivua. Lopetin siinä vaiheessa, kun keskityttiin lähinnä Leon lempi leivonnaisiin. Thierry Henrystä tehtyjä opuksia voisi miettiä, saa vinkata jos löytyy joku hyvä.

Vähän kaikkea, mutta ei mitään kunnolla on kyllä huono tie. Ellei aikaa ole liikaa. Kokemuksesta voin sanoa, että jos joka viikonloppu katselee pelejä kellon ympäri niin menee hyvät viikonloput (ja hyvä mies) hukkaan. Jos ei mitään seuraa niin itse ehkä seuraisin vähän sarjoja, että missä pelataan eniten omaan silmään miellyttävintä fudista. Kotimaista jalkapalloa unohtamatta ;) 

http://www.rojadirecta.me/

Ite olen tuolta katsellut sopcastilla hd tasolla pelejä.

"Barcelona are the best team in history. They are well above Real Madrid and the fans do not want to admit it"-Fernando Gago

#10 Tolppa-Apina

Tolppa-Apina

Senior Member

• Members
  • 2 120 Viestit

Lähetetty 02.08.2015 - 23:26

Thierry Henrystä tehtyjä opuksia voisi miettiä, saa vinkata jos löytyy joku hyvä.

Vähän kaikkea, mutta ei mitään kunnolla on kyllä huono tie. Ellei aikaa ole liikaa. Kokemuksesta voin sanoa, että jos joka viikonloppu katselee pelejä kellon ympäri niin menee hyvät viikonloput (ja hyvä mies) hukkaan. Jos ei mitään seuraa niin itse ehkä seuraisin vähän sarjoja, että missä pelataan eniten omaan silmään miellyttävintä fudista. Kotimaista jalkapalloa unohtamatta ;)

Henrysta tehty Lonely at the top on ihan decent, vaikka kirjoittaja hyppelee välillä vähän aiheesta toiseen.

Neuvoosi on yhdyttävä. Itse seuraan montaa sarjaa, mutta katson pääasiassa vain omien suosikkien ottelut, joiden lisäksi tietty jotkin jännittävät paikallis- ja kärkikamppailut. Tulokset näkee täältä, ja huippuhetket vaikka YouTubesta.

#11 Livöpuul

Livöpuul

Senior Member

• Members
  • 1 043 Viestit
  • LocationHelsinki

Lähetetty 03.08.2015 - 23:38

Sinne vaan kentänlaidalle huutamaan homoa ja vittua. :) No ei vaan, täällä on jo annettu aika hyviä vinkkejä. Itse valitsisin ehkä yhden sarjan, jota seuraisin kaikista eniten, jonka jälkeen sieltä saattaa jopa löytyä se oma suosikkiseurasi. Siihen päälle sitten muita kiinnostavia sarjoja/otteluita, niin eiköhän se siitä lähde. Ja esim. Veikkausliigaa/ykköstä/kakkosta on ihan mukava seurata ihan paikanpäälläkin. Kuten täällä jo sanottiin, jos asuinalueeltasi löytyy jokin seura, niin sinne vaan lehtereille nauttimaan futiksesta. :)
"Mitä tämä puhe on, että suomalainen jalkapallo on potkupalloa? Suomalainen jalkapallo on maailman paras asia. Just sellasenaan"

-Aatu, from Twitter

"Sininen ja valkoinen, värit ovat Stadin ylpeyden, oi HJK! Sua jätä en minä milloinkaan, vuodest' toiseen seuraan minne vaan, oi HJK!"

#12 Jahnny

Jahnny

Senior Member

• Members
  • 8 192 Viestit
  • LocationTurku

Lähetetty 04.08.2015 - 00:08

Ehdottomasti kotiseudun jalkapalloa myös seuraamaan, jos sellainen seura sattuu löytymään omalta paikkakunnalta. Kyllä täällä Suomessakin pelataan hienoa jalkapalloa. Ei saa kasvaa siihen asenteeseen, että sitä tulisi aina aliarvioitua tai muuta vastaavaa. Sillä on väliä, että kyseessä on laji, jota me kaikki rakastamme – ei sillä, että pelataanko sitä kuinka hyvin.

Jos taas haluaa seurata Euroopan suursarjoja, niin kyllähän noita mielenkiintoisia sarjoja ja seuroja löytyy. Itse katson niin paljon eri sarjoja, että en ainakaan itse osaa suositella seuraamaan vain yhtä sarjaa tai seuraa. Riippuen tietysti, että kuinka paljon itsellä on aikaa katsoa jalkapalloa, joka taas on henkilökohtainen asia.

Lähtökohtaisesti en lähtisi miettimään ensimmäiseksi, että onko seura huono tai hyvä, jos siihen jokin kannattajuusside joskus rakentuisikin. Eikä "Minä kannatan nyt tätä"-ajatusta kannata yrittää väkisin rakentaa pään sisälle. Joskus se voi napsahtaa nopeastikin, mutta välillä taas voi mennä jonkin aikaakin kunnes huomaa, että nyt oikeasti ajattelee jatkuvasti sitä seuraansa ja oikeasti välittää, että mitä tapahtuu. Seuran kannattajana tulee kuitenkin olemaan niitä ala- ja ylämäkiä. Usein saa huomata, että henkilöt, jotka lähtevät heti vain pokaalien perässä hehkuttamaan menestyneen seuran X olevan heille kaikki kaikessa, niin tuo kiinnostus laskeutuu aika nopeasti takaisin maanpinnalle, otteluita ei tulla koskaan katsomaankaan ja harvemmin myöskään tiedetään tästä seurasta X yhtään mitään.

Jos tällainen seura sitten joskus löytyy, jota oikeasti haluaa seurata ja ehkä jopa kannattaakin, niin suosittelen ottamaan selvää seuran historiasta, entisistä ja nykyisistä pelaajista, kaikesta mahdollisesta.

Mielenkiinto voisi olla ainakin näin aluksi helppo pitää yllä, jos valitsee sarjan sellaisesta maasta, josta on muutenkin kiinnostunut esimerkiksi kulttuurin tai muun puolesta, tai sitten valitsee seuran sellaisesta kaupungista, joka on jostain syystä lähellä sydäntä tai johon suunnittelet esimerkiksi matkustavasi tulevaisuudessa. Jalkapalloseura on joskus hyvä tapa päästä sisään uuteen paikkaan.

Itse seuraan kaikki otteluennakot, tilastot, tulokset, ja niin edelleen, täältä: WhoScored.com

Sivustoja taas, joista katsoa otteluja, on tänne jo hyvin linkattu. Viimeaikoina itselläni on ollut käytössä tuo Drakulastream.

Tällä foorumilla englantilainen jalkapallo on keskusteluna aktiivisinta, mutta kyllä sitä sanottavaa löytyy Espanjan, Italian, Ranskan, Saksan ja muidenkin maiden sarjojen suuntaan. Ala vain aktiivisesti seuraamaan kuningaslajia ja sen näkee sitten, että mistä maasta tulee sitä mieluisinta jalkapalloa ja mistä löytyy ne kiinnostavimmat tai kiinnostavin seura, jota seurata. Siitä sitten kirjoittelemaan tänne meidän muiden joukkoon ajatuksia, niin ainakin itse voin pyrkiä liittymään keskusteluun, jotta saat pidettyä kiinnostuksen yllä.

Ja loppuun vielä tietysti, että tervetuloa foorumille.

Ja kuten Mati sanoi, niin ei ole tietenkään väärin seurata useampaa seuraa aktiivisesti tai jopa tuntea sympatiaa näitä kohtaan. Itselläni nyt on jo lapsena kolahtanut kaksi ylitse muiden, jos puhutaan ulkomaisista seuroista, ja näiden molempien kohdalle on kasvanut ajan kanssa sellainen pakonomainen tarve aina olla perillä jokaisesta pienestäkin asiasta. Nyt kuitenkin keväällä tuli vastaan uutena vanhana tuttavuutena Real Oviedo, josta kirjoittelen tänne, ja jota pyrin seuraamaan jatkossa aktiivisesti ottelusta toiseen. Toinen tällainen seura, joka on aina saanut suuret sympatiani, on West Ham.

Football is like chess, only without the dice.

#13 Sami Paakkanen

Sami Paakkanen

Senior Member

• Members
  • 1 106 Viestit

Lähetetty 04.08.2015 - 09:27

Moi vielä.

Mä olen luopio jonkun seurauskollisuuden nimissä, seuraan ihan mitä vaan fudista. Toki kaikkia juttuja katson aina elämässäni tarkasti, mutta en oikein osaa olla jonkun yhden seuran suuri fani. Fanitan hyvää fudista sekä hyvää menoa aina ja kaikkialla ! Joskus mulla tulee kesken pelin sellainen olo, että olen toisen joukkueen puolella, mutta pelin jälkeen ei samaa puolueellisuutta ole. On kivaa katsoa pelejä :)

-Sami

Vaikka rytmi on hyväksi, kaaoksessa on kaikki olevaisen alkuidut ja mikäli et tästä kaikesta huolimatta ymmärtäisi puhumisen merkitystä itsetuntosi kasvulle, puhu siitä

#14 maski99

maski99

Newbie

• Members
  • Piste
  • 9 Viestit

Lähetetty 05.08.2015 - 18:57

Zlatanin kirjan jälkeen ei voi lukea Messin kirjaa. Ainakaan jos puhumme samasta kirjasta, toki Kirpusta on useampia tehty. Anyway Barcelonaa kannattanut jo vuosia ja Zlatukan kirjan jälkeen jaksoin Messistä tehtyä lukea ehkä 50 sivua. Lopetin siinä vaiheessa, kun keskityttiin lähinnä Leon lempi leivonnaisiin. Thierry Henrystä tehtyjä opuksia voisi miettiä, saa vinkata jos löytyy joku hyvä.

http://www.rojadirecta.me/

Ite olen tuolta katsellut sopcastilla hd tasolla pelejä.

Näkeekö tuolta PSG:n pelejä? :hopeful:

#15 Jahnny

Jahnny

Senior Member

• Members
  • 8 192 Viestit
  • LocationTurku

Lähetetty 05.08.2015 - 19:00

Näkeekö tuolta PSG:n pelejä? :hopeful:

Ligue 1:n otteluita on aivan yhtä helppo seurata kuin muidenkin sarjojen. Ei ole koskaan tullut tilannetta, että en ole PSG:n ottelua voinut katsoa ja sitä on tässä kuitenkin jo ikuisuuden tullut harrastettua. Nyt seuran suosion ollessa myös suurempaa kuin ennen, niin otteluiden seuraaminenkin on tullut entistä helpommaksi.

Jos haluaa kuitenkin nimenomaan Sopcastilla ja HD-laadulla katsoa, niin voin luvata, että tuossa tapauksessa saattaa tulla ongelmia eikä lähetystä ole aina tarjolla.

#16 maski99

maski99

Newbie

• Members
  • Piste
  • 9 Viestit

Lähetetty 06.08.2015 - 17:57

Näkeekö joltain sivustoilta, niin että ei tarvitsisi laittaa kortin numeroita ja nimiä?  esim. ilman sisäänkirjautumista.

#17 Livöpuul

Livöpuul

Senior Member

• Members
  • 1 043 Viestit
  • LocationHelsinki

Lähetetty 06.08.2015 - 18:01

Mihinkään noista tähän linkattuihin sivuihin ei tarvitse laittaa mitään tietoja. Menet vaan sivustolle ja lähetys auki.
"Mitä tämä puhe on, että suomalainen jalkapallo on potkupalloa? Suomalainen jalkapallo on maailman paras asia. Just sellasenaan"

-Aatu, from Twitter

"Sininen ja valkoinen, värit ovat Stadin ylpeyden, oi HJK! Sua jätä en minä milloinkaan, vuodest' toiseen seuraan minne vaan, oi HJK!"

#18 Sami Paakkanen

Sami Paakkanen

Senior Member

• Members
  • 1 106 Viestit

Lähetetty 06.08.2015 - 20:11

Usein noilla sivuilla on se mainos siellä edessä, odota sen sulkeutuminen ja sit näät lähetyksen.. Toki jossain on niitä "pitää" ladata tätä ja tämä, mutta nuo ihmisten tänne laittamat ovat juuri niitä, joissa voi katsella ilman mitään numeroita ja kortteja. Eikun lähetys auki ja odottaa mainoksen sulkeutumista ja joskus pitää vielä sulkea se ruksista sen jälkeen..

-sami

#19 Jahnny

Jahnny

Senior Member

• Members
  • 8 192 Viestit
  • LocationTurku

Lähetetty 07.08.2015 - 04:29

Yksi sana: AdBlock.

#20 Jahnny

Jahnny

Senior Member

• Members
  • 8 192 Viestit
  • LocationTurku

Lähetetty 29.08.2016 - 18:50

Mihin suuntaan on nimimerkki maski99:n jalkapallon seuraaminen kehittynyt?

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää