Jump to content
TeeJii

Helsingin jalkapalloklubi 2016

Recommended Posts

Samaa mieltä. Valmentaja vaikuttaa eniten siihen tunnetilaan, jonka pelaajille sytyttää tai sammuttaa. Valmentajan sanojen merkitys on iso. Pelaaminen ei ole pelkkää shakkia. Kyllä mä mielummin kävin katselemassa Klubin pelejä, jos ne  v...tu pelais ! Nyt olen käynyt katsomassa ja vaikken fani ole niin ottaa päähän maksaa lipuista ja seurailla tuota insinööripalloa. Pelataan älykkäästi, vailla tunnetta.

Hitto ku sais näyttää Banalle kuinka homma hoituu tunnepuolella niin uskoisin sen diggaavan ja ottavan käyttöön.

Työmaa on iso, sillä se tunteiden käyttö on sisäänkirjoitettu "koodi". Jos koodi on käyttämättä niin sen harjoittelu ottaa aikansa ja on aika raakaa duunia. Ei se mahdotonta ole, mutta vaatii duunia.

Primaaliterapiaa Banalle,  se se vasta on jotain ! No oikeesti sitä en suosittele kenellekään. Tossa Hessen juttu aiheesta:

http://www.hs.fi/arviot/kirja/a1353053570373

:mrgreen:

Tunne tunne ja tunne. Se tunne pelaajilta näyttää puuttuvan. Siitä on kyse, mutta en lähtisi tässä vaiheessa kautta sitä välttämättä opettelemaan, se tuo aluksi kivan kaaoksen mukaan peliin :) Tai sitten se voisi toimia.. paljon ei ole hävittävää, vaikka pokaalin vielä voivat hävitä-

Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin edelleen kuulla niitä korvaavia vaihtoehtoja Banalle. Itsekin olen kyllä sitä mieltä, että mikäli parempaa on tarjolla niin ehdottomasti kannattaa vaihtaa, mutta kun vaihtoehdoiksi heitellään jotain Shefkiä (läpällä tai ei) ja Mursua niin kyllä mä mielummin pitäisin Banan. Jos tässä nyt katsellaan vaikka isoa kuvaa niin onhan Klubin europelit ottaneet isoja askeleita eteenpäin ja se oli nimenomaan se minkä takia Mursu haluttiin aikoinaan ulos. Toki sinne mahtuu ne Kalju-matsit ja kaipa tuota Göteborg-tappiotakin voi pitää alisuorittamisena, mutta kerran EL-lohkovaiheeseen ja toisenkin kerran oltaisiin menty mikäli dumari olisi Kazakstanissa ollut tehtäviensä tasalla. 

En sitten tiedä kuinka paljon omaa huomiotani matsista eilen vei mukana olleen kummitytön vahtiminen, mutta Klubin filmailuja en kyllä kauheasti tuolta erottanut. Jos jotain niin kyllähän siellä vierasjoukkueen pelaajat makoilivat enemmän kentällä. Itse ottelussahan ei Klubilla nyt sen kummempaa hätää ollut. Topparipari oli joksenkin epävarma ja siinä ensimmäisellä puoliajalla oli Mifkillä pari hyvää maalipaikkaakin, mutta kyllä mun mielestä Klubi pelasi tällä kertaa johtoasemassa ihan tarpeeksi hyvin voittaakseen ottelun. Tasoitusmaalikin oli ehkä enemmän huonoa tuuria kuin huonoa pelaamista Klubilta.

Tasoituksen jälkeen olisi Bana voinut heittää vaikka sen Miklun kärkeen ja ottaa pelaajan pois puolustuslinjasta, mutta ymmärrän kyllä hyvin mikäli näki tuon liian suurena riskinä. Tappiollahan mestaruus olisi todennäköisesti jo hävitty, mutta tasuri jätti vielä mahdollisuuden. Kyllä mä nimittäin olisin hieman pelko perseessä katsellut sitä, kun Orgill pääsee Klubin vajaamiehistä alakertaa vastaan juoksemaan. Alhon vaihdon myötä Klubilta tuntui ottelusta katoavan ote hieman ja ehkä Peiposen sijaan sinne olisi voinut heittää ihan oikeaa laitalinkkiä kuten Mensah, mutta kyllä mä muuten olen sitä mieltä, että Banaan se ei eilen kaatunut. Toki jos/kun joku on eri mieltä niin mielenkiinnolla luen mitä Banan olisi pitänyt tehdä toisin. Ja ei, tällä en tarkoita jotain lätinää henkisestä valmennuksesta.

Se mikä mua eniten on alkukauden jälkeen harmittanut/ihmetyttänyt on se, että Odulta on jäännyt haastot kokonaan pois. Siinä missä alkukaudesta Odu laittoi vain pallon ohi ja meni itse perässä niin nykyään hakee aina kääntöä sisälle ja siitä jotain ratkaisua. Eilenkin näki parissa tilanteessa, että kun lähti juoksemaan niin ei siinä Mifkin oikea pakki pysynyt millään perässä. 

Niin ja sen sijaan, että jengi huutelee sitä Banaa ulos niin miten olisi jonkinlaista kannanottoa Ägän suuntaan? Edelleen mun mielestä täysin käsittämätöntä, että kun Atom loukkaantui niin korvaajaa ei hankittu. Sitä vasten sitten hankittiin pari laitapakkia oikealle. Ja toki tämä sama ongelma sitten nitoutuu siihen, että Seba ei ole saamassa jatkoa kauden päätteeksi. Turha tota on Banan syyksi laittaa kun sinne tosiaan on samalle pelipaikalle hankittu Jalasto, Rafinha ja Peiponen.

En tiedä onko perää, mutta eräs kaverini otti tänään puheeksi Klubin menestyksen eruro-peleissä.. Se ekan kauden menestys oli edellisen valmentajan kasaaman joukkueen ansiosta. Tämä kaveri on pitkän linjan Klubin fani, joten en usko että lämpimikseen huutelee. On käynyt vuosia kausarin kanssa katsomossa.

Vaihtoehtoa minulla ei ole, enkä aina peräänkuuluta moista. Toki joku toinen voisi saada tämän tason pelaajat pelaamaan rohkeammin ja tehokkaammin ts paljon paremmin. Näkisin tilanteessa olevan muitakin ratkaisumalleja, joskin aikaa vieviä. Minusta Lehkosuo tarvitsee jeesiä psyykkisen puolen kanssa ja sitä hänen tulisi saada. Ei miltään psykologilta, joiden varassa tämän maan psyykkinen valmennus tällä hetkellä pitkälti lepää. Tarvitaan hieman luovempia ratkaisuja. Tuloksia uskoisin hyvillä menetelmillä saavutettavan vuodessa tai parissa ja sen jälkeen ne olisivat pysyviä tuloksia. jos tämä työ tehtäisiin nyt niin Lehkosuo voisi viedä Klubin äijiä kohti monia mestaruuksia vielä vuosia. Nyt en näe tällä mentaalisella osaamisella sen olevan mahdollista.

Minusta tuossa lopun tekstissäsi näkyy ja kuuluu se ongelma eli pelko persiissä. Virheitä ei sallita, vaikka se voidaan toisessa lauseessa sallia ja kannustetaan pelaamaan rohkeasti, mutta sitten niistä nillitetään ja omat pelaajat eivät osaa käsitellä moisia tilanteita kentällä. Se mitä tarkoitan valmennuksen, johdon nillittämisenä on sitä, kun valmennus nostaa paskasti menneen pelin jälkeen, julkisesti tai kopissa, esille ne yksilöiden virheet pelin ratkaisseina asioina. Minusta pelit eivät koskaan joukkuelajissa kaadu hyvällä joukkueella yksilön virheisiin. Jos yksilöä syytetään, ei ole mitään käryä joukkuehengestä ja sen luomisesta. Paskaa psyykkistä osaamista sanon minä. Hyvässä joukkueessa kun yksilö mokaa, jota tekee jokainen välillä, sen muut paikaavat hekisesti eli se joka mokaa nostetaan flow-fiilikseen takas. Toisaalta se joka mokaa tarvitsee toisten apua eli toiset joutuvat silloin antamaan itsestään vähän lisää eli se on komppaamista, muuten ei orkesteri toimi.

Kaverini, siis Klubia fanittava kaverini sanoi tuon Banan oppien olevan insinööripalloa. Sitä se nyt on.

Filmaamisesta, eikö morelos vetänyt aika helposti mainin boksissa? Muuten äijä on ku härkä, niin kuin lempinimikin sanoo. Rappaa ja pelaa kovaa, eikä kaadu kovin helposti, mutta kyllä tossa viime pelissä boksissa oli pari sellasta rottakoululaisen kikkailua, että huh huh. Ei minusta muuta kuin neitien touhua. Jos moista filmaamista opetetaan jo junioreille (jonka kuulin joskus huhuna valmentajalta) niin mitä voi olettaa.. on rohkeeta touhua. Näyttelemällä yritetään voittaa. Ennen se oli jotain muuta. Se oli voimaa ja näkymistä ulos päin. Nyt Klubi on vain varjo siitä. Sano mitä haluat ja tuomitse tekstini kuinka haluat. Mielipiteeni pidän tämän asian suhteen. Oma kokemus pelaajana ja nyt katsojana näyttää minulle asian tässä valossa.Tiedä sitten mikä on totuus. Johtuuko kaikki siitä, että olen itse kasvanut vahvemmaksi kuin Klubi? Käy vähän kuin lapsen kasvaessa aikuiseksi ja huomaa omien vanhempiensa jääneen henkisen kehityksen kelkasta. Toki tätä ei tapahdu kaikille, joillakin ne saavat jumalien arvon ;)

Kyllä näyttää taas heikolta HJK:n pelaaminen.. Rohkeus puuttuu, on vissiin kaki pöksyssä. Ehkä ne tekee perus kotimaiset, altavastaajana rentoutuu ja sit saa sen tarvittavan rohkeuden pelata. Ei kyl näytä siltä. Voi voi. Tarttis douppinkia joukkue, sellasta henkisät hurmosta. Sen avulla kääntäis tollasen pelin helposti.

Olin eilen penkin takana säbäjoukkueen mukana. Valmentaja naureskeli mun hullulle menolle, mut sain sällit tsempattua hyvään fiilikseen ja huonojen yli, pelaamaan hyvän pelin sarjajohtajaa vastaan. Voittivat ja ovat nyt piikkipaikalla perkules. Hyvä matsi, mut olin hitto vie väsynyt pelin jälkeen. Vie helvetisti energiaa nostaa jengiä suosta. Kunhan pojjaat itse oppivat moisen niin johan alka lyyti kirjottaa. On niillä se juttu. Mä herätin sen. Sit ku ne herättää ite ni voin vaihtaa jengiä :) Voisin sanoa samaa klubista, on niillä se, mutta herättäjää ei ole.. ehkä joku pelaajista nousee siihen rooliin. Erän jätkillä yks pelaaja toimi hyvin herättäjänä. Teki parissa vaihdossa ihan elukkana duunia ja näytti joukkueelle kuin hommaa pitää hoitaa. Joukkuelaji ja koko paketti reagoi. Erän kundeilla eilen kaks peliä. Ekan pelin istuin katsomossa ja pataa tuli sarjan vikalta vai tokaks viimeseltä.. 7-2 tai jotain sellasta. Sit piti tehdä taikoja ja lyyti kirjotti. Toki moni asia vaikutti, mutta olin mä mukana :P

:boogy:   <--- mä eilen !

Itse en tänään päässyt paikalle (enkä nähnyt edes striimiltä ottelua), sillä olen lomailemassa. Näköjään kaikki meni tänään toisella jaksolla hyvin ja voitto raavittiin. Ensi sunnuntaina kaikki on siis vielä auki.

Oliko Torres paikalla? Miltä näytti? Harmi Ilveksen kannalta kyllä lopputulos, sillä Ipalle ei voi toivoa kuin hyvää. Sääli, että mitalihaaveet karkasivat.

Tekee kyllä hyvää. Pelaajille ja kannattajille. https://www.instagram.com/p/BLrDdPMDsuK/

Oliko Torres paikalla? Miltä näytti? Harmi Ilveksen kannalta kyllä lopputulos, sillä Ipalle ei voi toivoa kuin hyvää. Sääli, että mitalihaaveet karkasivat.

Tekee kyllä hyvää. Pelaajille ja kannattajille. https://www.instagram.com/p/BLrDdPMDsuK/

En päässyt itsekään paikalle. Lippua ei kerinnyt eilen ostamaan ja tänään se olisi ollut jo toivotonta (loppuunmyyty Tammela siis).

Tulos kirpaisee kyllä pahasti. Ennen peliä oli vielä mahdollisuus puhua mestaruudesta, mutta ottelun jälkeen meni mitalisaumatkin. Europelisaumat vielä on, se tosin vaatii onnistumista Maarianhaminassa, joka taas avaisi mestaruusovet Klubille. Tulee huikea päätöskierros!

Joo, jännä vika rundi !!

Klubi sai Ilveksen töppäilyistä pari mestaa ja suoritus oli ilman ajatuksia, selkärangasta lähtöisin. Noin nikkäästi ja pari maalia auttoi kummasti. vika kierros on huikee.........  !! ! ! ! ! ! !!  Hoitaako IFK vikan pelin ja entä Klubi? Vastus on ainakin kova molemmilla ja panosta piisaa kai kaikilla ihan sopivasti. 

Olin paikalla tänään Tammelassa. Ensimmäinen puoliaika oli melko surkea, vaikka Ipan maali menikin lähinnä 21v kolmosveska Jiri Kosken piikkiin. Jiri joutui aika pahaan paikkaan, kun 19v kakkosveska Markus Uusitalo (joka ei muuten myöskään ole varmuudellaan vakuuttanut, mutta parempaa [tai ketään] kakkosveskaa ei ole Ägä hankkinut) loukkaantui alussa. Avaus näytti kuitenkin paikoin paremmalta, kun Jalasto vihdoin siirrettiin omalle paikalleen oikeaksi laitapakiksi ja käsittämättömästi topparina muutaman viime pelin aikana viihtynyt Rafinha taas oikeaksi laituriksi. Tervetullutta oli myös Rexhepin ja Tatomirovicin paluu topparipariksi. Ainoa maalipaikka ensimmäiseltä puoliajalta tapahtui Taye Taiwon vaparin muodossa, mutta Lum onnistui puskemaan vain maalin päälle.

Tauolla Bana sai jätkiin hieman energiaa ja toista puoliaikaa oli pelattu viisi minuuttia, kun Rafinha onnistui tasoitusmaalissa. Vaikka voittomaalia pitikin odotella 83. minuutille saakka, niin oli peli kuitenkin selvästi paremman näköistä. Voittomaalissa kävi, myönnettäköön, tuuri, kun vuoden tähdistökentälliseen valittu Mika Hilander lähti vähän seikkailemaan omalta maaliltaan ja purki karmaisevan huonosti suoraan syntymäpäiväsankari Odulle, jolla oli helppo työ viimeistellä vasurillaan tyhjään maaliin. Ipa lamaantui maalista ja neljä minuuttia myöhemmin Rafinha pääsi aika helposti vapauttamaan Dahlströmin maalintekoon.

Sanomattakin on selvää, että hyökkäyspelaaminen oli selkeästi eloisampaa toisella puoliskolla ja siihen olen tyytyväinen. Tammela on ollut meille aika vaikea paikka pelata aiemminkin, joten hienoa Klubi!

Se mikä mua eniten on alkukauden jälkeen harmittanut/ihmetyttänyt on se, että Odulta on jäännyt haastot kokonaan pois. Siinä missä alkukaudesta Odu laittoi vain pallon ohi ja meni itse perässä niin nykyään hakee aina kääntöä sisälle ja siitä jotain ratkaisua. Eilenkin näki parissa tilanteessa, että kun lähti juoksemaan niin ei siinä Mifkin oikea pakki pysynyt millään perässä. 

Niin ja sen sijaan, että jengi huutelee sitä Banaa ulos niin miten olisi jonkinlaista kannanottoa Ägän suuntaan? Edelleen mun mielestä täysin käsittämätöntä, että kun Atom loukkaantui niin korvaajaa ei hankittu. Sitä vasten sitten hankittiin pari laitapakkia oikealle. Ja toki tämä sama ongelma sitten nitoutuu siihen, että Seba ei ole saamassa jatkoa kauden päätteeksi. Turha tota on Banan syyksi laittaa kun sinne tosiaan on samalle pelipaikalle hankittu Jalasto, Rafinha ja Peiponen.

Täytyy vielä ottaa kiinni tähän. Tämä ilmiöhän on tuttu myös viime kaudelta, kun Efu sai selvästi samat ohjeet leikata vain sisään ja unohtaa haastaminen. Tuo vain vaikuttaa aika käsittämättömältä, sillä molempien ehdottomia vahvuuksia ovat juuri nopeus ja dribbling, joten ei voi myöskään pitää ihmeenä, että maalinteko on ollut Klubille aika tuskallista jo parin viime kuukauden ajan. Maalinteko on ollut lähinnä Morelosin yksilösuoritusten varassa, erityisesti kun Atom loukkaantui ja Medo lähti. Atomille ja Medolle ei ikinä hankittu kunnollisia korvaajia (ellei Vincent Onovoa lasketa, jota Bana ei ilmeisesti kovinkaan pitkälle arvosta) ja Klubin pelistä tuli aivan paskaa, koska (edes?) Toni Kolehmainen ei (enää?) loista liigassa. Tai Kole ei vain ole hyvä pelaaja, mutta Ägän mielestä on ja Bana ja Klubin fanit joutuvat elämään sen kanssa. Bana ei missään nimessä ole virheetön, muttei myöskään pääsyyllinen. Ägän diktatuuri on nähdäkseni tehnyt enemmän vahinkoa kuin hyvää Klubille, vaikka hyviä hankintojakin (mm. Odu, Morelos, Atom) ehdottomasti mahtuu hänen CV:hen.

Valitettavasti mestaruus näyttää karanneen käsistä, mutta taidan silti sunnuntaina tulla ultraamaan sonskulle vielä yhden kerran. Revanssi SJK:sta olisi makoisa lopetus kaudelle, joka jälleen petti omat odotukset. Mutta niistä ei puhuta, jos Ilves käy tekemässä meille karhunpalveluksen Ahvenanmaalla ja onnistumme seinäjokelaiset pähittämään.

Olin paikalla tänään Tammelassa. Ensimmäinen puoliaika oli melko surkea, vaikka Ipan maali menikin lähinnä 21v kolmosveska Jiri Kosken piikkiin. Jiri joutui aika pahaan paikkaan, kun 19v kakkosveska Markus Uusitalo (joka ei muuten myöskään ole varmuudellaan vakuuttanut, mutta parempaa [tai ketään] kakkosveskaa ei ole Ägä hankkinut) loukkaantui alussa. Avaus näytti kuitenkin paikoin paremmalta, kun Jalasto vihdoin siirrettiin omalle paikalleen oikeaksi laitapakiksi ja käsittämättömästi topparina muutaman viime pelin aikana viihtynyt Rafinha taas oikeaksi laituriksi. Tervetullutta oli myös Rexhepin ja Tatomirovicin paluu topparipariksi. Ainoa maalipaikka ensimmäiseltä puoliajalta tapahtui Taye Taiwon vaparin muodossa, mutta Lum onnistui puskemaan vain maalin päälle.

Tauolla Bana sai jätkiin hieman energiaa ja toista puoliaikaa oli pelattu viisi minuuttia, kun Rafinha onnistui tasoitusmaalissa. Vaikka voittomaalia pitikin odotella 83. minuutille saakka, niin oli peli kuitenkin selvästi paremman näköistä. Voittomaalissa kävi, myönnettäköön, tuuri, kun vuoden tähdistökentälliseen valittu Mika Hilander lähti vähän seikkailemaan omalta maaliltaan ja purki karmaisevan huonosti suoraan syntymäpäiväsankari Odulle, jolla oli helppo työ viimeistellä vasurillaan tyhjään maaliin. Ipa lamaantui maalista ja neljä minuuttia myöhemmin Rafinha pääsi aika helposti vapauttamaan Dahlströmin maalintekoon.

Sanomattakin on selvää, että hyökkäyspelaaminen oli selkeästi eloisampaa toisella puoliskolla ja siihen olen tyytyväinen. Tammela on ollut meille aika vaikea paikka pelata aiemminkin, joten hienoa Klubi!

Täytyy vielä ottaa kiinni tähän. Tämä ilmiöhän on tuttu myös viime kaudelta, kun Efu sai selvästi samat ohjeet leikata vain sisään ja unohtaa haastaminen. Tuo vain vaikuttaa aika käsittämättömältä, sillä molempien ehdottomia vahvuuksia ovat juuri nopeus ja dribbling, joten ei voi myöskään pitää ihmeenä, että maalinteko on ollut Klubille aika tuskallista jo parin viime kuukauden ajan. Maalinteko on ollut lähinnä Morelosin yksilösuoritusten varassa, erityisesti kun Atom loukkaantui ja Medo lähti. Atomille ja Medolle ei ikinä hankittu kunnollisia korvaajia (ellei Vincent Onovoa lasketa, jota Bana ei ilmeisesti kovinkaan pitkälle arvosta) ja Klubin pelistä tuli aivan paskaa, koska (edes?) Toni Kolehmainen ei (enää?) loista liigassa. Tai Kole ei vain ole hyvä pelaaja, mutta Ägän mielestä on ja Bana ja Klubin fanit joutuvat elämään sen kanssa. Bana ei missään nimessä ole virheetön, muttei myöskään pääsyyllinen. Ägän diktatuuri on nähdäkseni tehnyt enemmän vahinkoa kuin hyvää Klubille, vaikka hyviä hankintojakin (mm. Odu, Morelos, Atom) ehdottomasti mahtuu hänen CV:hen.

Valitettavasti mestaruus näyttää karanneen käsistä, mutta taidan silti sunnuntaina tulla ultraamaan sonskulle vielä yhden kerran. Revanssi SJK:sta olisi makoisa lopetus kaudelle, joka jälleen petti omat odotukset. Mutta niistä ei puhuta, jos Ilves käy tekemässä meille karhunpalveluksen Ahvenanmaalla ja onnistumme seinäjokelaiset pähittämään.

Kyllä minäkin pistäisin Ägän piikkiin aika paljonkin näistä Klubin parista viime kaudesta. Joukkuetta lähdettiin kokoamaan europelit edellä ja tässä on sitten tulos. Toki Banakin on tehnyt outoja ratkaisuja ja tuo laitapeli mihin viittaat on ihan karmeata. Jostain kumman syystä koko ajan pusketaan keskeltä. Tanaka sentään löysi niitä aukkoja sieltä keskeltäkin, mutta kun hän meni rikki, niin homma ei vaan toimi. Jossain on vikaa kun toimitaan Suomen mittapuulla rajattomilla resursseilla ja homma on melkeinpä täysin parikymppisen kaverin harteilla.

Miettikääpä sitä, että toista kautta putkeen mestaruus tulee noin 1,8 pisteellä per ottelu ja silti homma on Klubille näin vaikeaa. En käsitä, että Klubi ei pysty tässä nykyisessä umpisurkeassa liigassa dominoimaan. Varsinkaan kun käytännössä ainoa edes jotenkuten tasaveroinen kilpakumppani SJK on teki alkukaudesta kaikkensa, että Klubi kävelisi mestaruuteen. Mutta ei.

Kyllä minäkin pistäisin Ägän piikkiin aika paljonkin näistä Klubin parista viime kaudesta. Joukkuetta lähdettiin kokoamaan europelit edellä ja tässä on sitten tulos. Toki Banakin on tehnyt outoja ratkaisuja ja tuo laitapeli mihin viittaat on ihan karmeata. Jostain kumman syystä koko ajan pusketaan keskeltä. Tanaka sentään löysi niitä aukkoja sieltä keskeltäkin, mutta kun hän meni rikki, niin homma ei vaan toimi. Jossain on vikaa kun toimitaan Suomen mittapuulla rajattomilla resursseilla ja homma on melkeinpä täysin parikymppisen kaverin harteilla.

Miettikääpä sitä, että toista kautta putkeen mestaruus tulee noin 1,8 pisteellä per ottelu ja silti homma on Klubille näin vaikeaa. En käsitä, että Klubi ei pysty tässä nykyisessä umpisurkeassa liigassa dominoimaan. Varsinkaan kun käytännössä ainoa edes jotenkuten tasaveroinen kilpakumppani SJK on teki alkukaudesta kaikkensa, että Klubi kävelisi mestaruuteen. Mutta ei.

Ja jos vielä jotain selkeää Banan suuntaan kritiikkiä olisi heittää, niin mainitsisin myös tuon ainaisen loukkaantumissuman. Ei sellaista ollut läheskään tässä mittakaavassa Mursun ja Sikun aikakausilla, joten Banan harjoitusmetodit ja erityisesti kuntovalmennuksen voisi vähintäänkin kyseenalaistaa jos ei muuta. Tänään sonskulla oli reenit, mutta sitten huomenna vapaata. Mikä järki?

Ja jos vielä jotain selkeää Banan suuntaan kritiikkiä olisi heittää, niin mainitsisin myös tuon ainaisen loukkaantumissuman. Ei sellaista ollut läheskään tässä mittakaavassa Mursun ja Sikun aikakausilla, joten Banan harjoitusmetodit ja erityisesti kuntovalmennuksen voisi vähintäänkin kyseenalaistaa jos ei muuta. Tänään sonskulla oli reenit, mutta sitten huomenna vapaata. Mikä järki?

Yleinen käytäntö suomalaisissa seuroissa. Palauttavat treenit ottelua seuraavana päivänä ja seuraava päivä vapaa. Varmaan sitten ne, jotka ei oo pelanneet tai on pelanneet vähän on vetäneet kovempaa.

Yleinen käytäntö suomalaisissa seuroissa. Palauttavat treenit ottelua seuraavana päivänä ja seuraava päivä vapaa. Varmaan sitten ne, jotka ei oo pelanneet tai on pelanneet vähän on vetäneet kovempaa.

Noh, sitten mun nosto oli aika turha joten alapeukkua mulle. Loukkaantumissuman aiheuttaja lienee siis jossain muussa. Mene ja tiedä.

Tänään olis sit menoa Soneralla. Hitto ku on taas niin kalliit liput. 30 egee on minusta liikaa. 20 egee menis just ja just. 15 egee olis mulle erittäin sopiva. 

Tossa Lehkosuon haastattelu otteluennakko päivän peliin.

Voi hitto ku laimee spiikki. Lisää fiilistä Lehkosuo !! Videon alussa koneella naputtelemassa, varmaan lähettämässä tilastotietoja joukkueen pelaajille ja sitä kautta nostattamassa fiilistä joukkueella... :P

Perkules ku tekis mieli lähteä katsomoon.. Ei kyl varmaan pysty 30 egee irrottaa tohon peliin. Veikkaan että SJK vie pelin, niillä salettiin enemmän fiilistä touhussa, kunhan ei liikaa ja kusahda siihen. Jännitystä piisaa alussa salettiin ja kosketus on kivikkoinen, mutta kummalla kivet ovat suurempia ?? :D

Mistä tuon 30e hinnan väänsit? Itse hankin oman lippuni 14,50e klubipäädyn reunasta, joka on itselleni mieluisin paikka sonskulla. Toki hankin lippuni ajoissa kuten pitääkin ja nythän toki mattimyöhäset joutuu sen kybän enemmän pulittamaan, koska lippuja ei enää niin paljoa tarjolla.

No, parhaalle tontille tietysti katsomaan eli yläkatsomoon ja keskiviivaa lähelle. 28,50€. Eikö ole aika liki 30 €?

Paskaa peliä Klubilta. Oliko yks laukaus maalia kohti ja sekin jostain 35 metristä, ku Härkä veti epätoivon vimmalla. Taas oli Härällä kiviä taskussa. Tänään tuomari otti pois noi härän taktiset rikkeet, ku tuuppa vastustajan aina ensin tasapainosta ja sit vasta lähtee palloa kattelee. Äijä kävi ihan kuumana, miksi? ite rikko. Ei pelannut kumpikaan tehokasta palloa. SJK:lla oli paremmat tontin tehdä maali, mutta pelasivat säätäen ja tehottomasti boksissa.

Rahat meni vähän niin kuin hukkaan, maksoin siin ton 28,50 € pelistä.

Eli IFK vei pystin ja klubi nuolee haavojaan. Ei paljon ole ollut ilon aiheita tässä kaudessa. Kuinkahan Lehkosuon käy? Jatkuuko insinööripallo vai tekevätkö valmennuksen suhteen muutoksia? Mitä luulette?

No, parhaalle tontille tietysti katsomaan eli yläkatsomoon ja keskiviivaa lähelle. 28,50€. Eikö ole aika liki 30 €?

Paskaa peliä Klubilta. Oliko yks laukaus maalia kohti ja sekin jostain 35 metristä, ku Härkä veti epätoivon vimmalla. Taas oli Härällä kiviä taskussa. Tänään tuomari otti pois noi härän taktiset rikkeet, ku tuuppa vastustajan aina ensin tasapainosta ja sit vasta lähtee palloa kattelee. Äijä kävi ihan kuumana, miksi? ite rikko. Ei pelannut kumpikaan tehokasta palloa. SJK:lla oli paremmat tontin tehdä maali, mutta pelasivat säätäen ja tehottomasti boksissa.

Rahat meni vähän niin kuin hukkaan, maksoin siin ton 28,50 € pelistä.

Eli IFK vei pystin ja klubi nuolee haavojaan. Ei paljon ole ollut ilon aiheita tässä kaudessa. Kuinkahan Lehkosuon käy? Jatkuuko insinööripallo vai tekevätkö valmennuksen suhteen muutoksia? Mitä luulette?

Jos parhaalta paikalta haluaa aina peliä katsella niin tottakai odotusarvo olisi ainakin omalla kohdallani, että joutuu pulittamaan vähän enemmän...

Ihanan positiivista. En oikein ymmärrä mistä johtuu sinun vihanpito Morelosin kanssa, sillä El Bufalo lienee ehkä meidän paras yksittäinen pelaaja tällä kaudella, josta esim. vastustaja Mehu kertoi vielä jyrkemmän mielipiteensä. Aina ei voi vaatia 20-vuotiaalta ihmeitä... Tyylikkäästi jätit muiden paskat ohilaukaukset ja epäonnistumiset täysin huomiotta, sillä 26 maalia tällä kaudella mättänyt Morelos on kaiken pahan alku, kun onnistui ainoana edes maalia kohti laukomaan.

Ja mitä odotit? Että HJK muuttuu tästä Barcelonaksi, kun kausi mennyt niin vitun hyvin? Ei Ilves-pelikään mitenkään viihdyttävä ollut kuten totuttua, mutta ainakin saimme tehtyä muutaman kunnollisen maalipaikan ja ne käytettiin hyväksi. Ipa-pelissä loistanut Dahlström aloitti penkin puolelta ja tuli mielestäni vähän liian myöhään kentälle Kolen taas vetäessä ihan jotain omaa settiänsä liian kauan. Bana teki 87. minuutilla vielä haistavittu-vaihdon laittamalla Miklun kentälle ja sekin meni hienosti, kun ei muistaakseni kuin vain yhden kerran saanut pallon. Välillä tuntuu, että Banalla on narkolepsia ja on suurimman osan pelistä nukuksissa ja silloin kun voisi/pitäisi tehdä muutoksia, hän ei osaa niitä tehdä tai tekee ne pahasti myöhässä. Pelipaikkaruletti pyöri jälleen ja oikealla laidalla Ilvestä vastaan loistanut Rafinha palasi tähän peliin toppariksi (toisen laitapakin Jalaston parina...), jättäen sen oikean topparin Tatomirovicin tyystin penkille...

Ennen peliä tehdyn haastattelun ja hymyn perusteella Bana ei minnekään ole lähdössä ja veikkaisin, että Klubijohdossa ei mestaruuteen enää uskottu ennen peliä. Tasurilla ei ainakaan hopeamitaleja menetetty SJK:lle. Ei tässä voi muuta toivoa kuin että Bana oppisi tästä(kin) kaudesta ja Ägä vahvistaisi niitä osa-alueita mitä oikeasti tarvitsee sitten offseasonilla, eikä hankittaisi taas joukkuetta täyteen laitapakkeja.

CveV-TnWEAEu64H.jpg

Lattea kausi sai siis arvoisensa lattean päätöksen. Klubipäädyssä oli pelin aikana ja sen jälkeen hyvä, mutta hiukan haikea tunnelma, kun numeroa 27 kantanut kapteenimme Sebastian Sorsa pelasi viimeisen ottelunsa sinivalkopaidassa. Seballe laulettiin läpi ottelun ja pelin jälkeen ja uskaltautui itsekin kokeilemaan rumpuja paitansa jollekin onnekkaalle heitettyään. Erittäin hieno mies, pelaaja ja ennen kaikkea aina aito Klubilainen. On ollut kunnia seurata Seban otteita HJK;n paidassa, jota hän aina kantoi ylpeydellä. Kiitos!

Samalla viimeisen ottelunsa Klubin paidassa pelasi ainakin myös 31-vuotias Taye Taiwo, joka oli meille tällä kaudella korvaamaton vasempana laitapakkina. Iso pelillinen menetys, joten korvaajaa on pakko lähteä hakemaan, ellei suunnitelmissa ole istuttaa Rafinha hänen paikalleen ja käyttää Peiposta taas oikeana pakkina. Joukkueelle täytyy hakea muitakin vahvistuksia, sillä näillä näkymin ainakin Morelos ja Odu ovat ilmeisesti lähtökuopissa. Omissa toiveissa olisi myös Toni Kolehmaisen siirto jonnekin muualle, sillä on aika selvää, ettei hänen tasonsa riitä ainakaan avaukseen, saati edes penkille.

Moi Mr.

En mä Härkää kaikesta paskasta mielestäni syytä. Kiinnitin vain huomion häneen ja hänen pelaamiseen. Taitava jamppa se on, siitä ei pääse kukaan mihinkään, sanoi kuka vaan ja mitä vaan. Meidän liigan kovin hyökkääjä. Se mistä en pidä, että hän koiruudella yrittää hoitaa hommaa. Toki taitaa olla tämän päivän lajiominaisuus ennemminkin kuin yksilön urpoa käytöstä - -  Se filmaaminen on mun näkökulmasta sitä vellipöksyjen touhua. Ei ton äijän pitäis moista tehdä. Sen avut riittäis niittämään mainetta vähän kovemmissakin sarjoissa. Filmaamista on se heittäytyminen kentän pintaan ja kieriminen siellä ja kun kortti ei nouse niin tyynesti ylös ja heti mukana pelissä. Samaa paskaa mitä niin monessa muussakin pelaajassa näkee tänä päivänä. Ne pelaajat ovat kohta harvassa, joilla vieteri toimii ja pienet kolhut eivät tunnu missään. Se oli se Klubin vanha maine. Nyt ne on kuolevaisia kuten muutkin..

Odu näytti sitä hieman, kun veti jonkun tilanteen ihan viimeseen saakka, eikä jääny levittelemään räpylöitään ilmaan. Paskaa kulttuuria ja keskitytään tuomarin kanssa pelaamiseen, ei itse peliin. Kai silläkin joskus voi matsin voittaa, mutta kaukana lajin hienoudet moisesta.

Kuten niin usein olen kritisoinut, se fiilsi on jotain muuta kuin Klubilta odottaisin. Ei niitä pelätä ja sille on syynsä. Tän päivän urheilusivut Helsingin Sanomissa kirjoitti ihan hyvin aiheesta. Dynastia murtuu ja pari kautta mennnyt alamäkeen.. Lehkosuo sai kritiikkiä ja varmaan myös hieman Riihilahden suuntaan sitä samaa. Miklu antoi tulla ja sanoi samaisessa jutussa, että hyökkäävät liian hitaasti ja prässi olematon. Tolla matskulla pitäisi pystyä muuhunkin kuin tohon pelityyliin sanon minä. Itse olen joutunut alasarjoissa rakentamaan kentällisiä 10 vuotta ja se on aika tuskaa ajoittain. Niillä mennään mitä on eli paras mahdollinen kasaan joka peliin. Kuka pelaa ja mikä vire, kuka kenen kanssa ja miten joukkue kokee tämän pelaajan tolla paikalla ect. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Klubin pitäisi pystyä tekemään toi 100 kertaa paremmin ku meikä turistipallossa. Heillä on rahaa ja vara valita pelaajia. Lehkosuo ei ole The Valmentaja. Se mikä näkyy ulos päin haastatteluissa on veltttous ja potenssin puuttuminen. En nyt tarkoita mitään seisooko vai ei. Äijä ei käytä itseäään välineenä, vaan teoriaansa. Mulle tulee itselleni sellainen olo, että voisin hyppiä tasajalkaa ja huutaa täysiä koko pelin Klubin äijille kentällä. No mitä tekee Lehkosuo. istuu kopissa hissukseen ja välillä läpsyttelee kivasti käsiään: "Hyvä Jaska, kivasti pelattu".  Kyllä sen on välillä nähnyt huutamassa virheistä, mutta se on se paskin tapa, siinä ei ole mitään munakasta. Ei se uskalla tehdä itsestään työkalua ja huutaa kentän reunalla äijille välittämättä mitä media sanoo tai mitä fanit sanoo, tai mitä seuran johto moisesta mesoomisesta sanoo. Itsensä likoon laittaminen on muutakin kuin kotona exelin avulla joukkueen nostamista suosta.

Sun olis Eskola pitänyt olla katsomassa ku vedin yhen pelin Erän vaihtopenkin takana. Säbäjäbät pelas ihan törkeen kovan pelin, ku menin rääkymäään niiden selän taakse. Pelkkää positiivista, mutta vaan aiheesta. Jätkät pelas ku viimestä päivää ja nousi välillä henkisestä suosta takas peliin ja tietysti vei pelin ja nöyryytti sarjakärjen. Olin toisessakin pelissä vaikuttamassa, kun voittivat sm-karsinnoissa tasoisensa joukkueen. Kävin vähän rentouttamassa fiilistä, heittämällä hetulaa ennen peliä. Sisäpiiriläppää jätkien kansa ja valmennus ihan pihalla moisesta :). Sitä se valmentajakin parhaimmillaan voi saada aikaiseksi. Parasta tietenkin, jos lupa moiseen on kentällä ja valmentaja voi myhäillä tyytyväisenä partaansa kentän reunalla (ai joo mut ei Lehkosuolla vielä kasva parta..). Kuqi olis kova, jos sillä nyt vähän enemmän tunneälyä löytys. Psyykkinen puoli/syvempi ymmärrys on ihan hukassa, vetää vaan tunteella. Nyt se vetää itsensä ja joukkueensa pöntöstä alas. Pitäis saada Kuqi pariutumaan Lehkosuon kanssa, se risteytys toimis paremmin ku kumpikaan yksinään :P

The fiilis, se fiilis, se v...tun fiilis !!  !! !

Moikka kaikille pitkästä aikaa...

Oli pakko tulla kertomaan mielipiteeni tästä kaudesta  ja se ei ole kovinkaan positiivinen.

Ensimmäisenä pakko kertoa, että vaikka kausikorttilainen olen ollut jo 18 vuotta niin taisin käydä toiseksi vähiten kädä katselemassa pelejä duunieni takia ja vaimoni sairastumisen takia, mutta peleissä vuodesta 1997 asti käyneenä voin sanoa, että pajon olen nähnyt, mutta eihän tämä ihan paskin kausi ollut vaikka kyllä tämä Paskimmat kaudet listan TOP 3:een meneekin...

Toisaalta itselläni meni kauden seuraaminen yleisemmin ISTV:n kautta katsomiseksi tai kuuntelemiseksi radiosta...

Toisaalta en tiedä mitä olette asiasta keskustelleet, mutta saletti faktahan on, että Bana peluutti jätkkiä väärillä pelipaikoilla, kunten kaverini sanoi esimerkiksi Ipa pelistä Tanpereella, että Rafi pelasi silloin ylempänä ja pelasi näin ollen kauden parhaan ottelunsa, mutta seuraavassa pelissä alempana ja lähes kaikki meni v*tuiksi.

Itse olen sitä mieltä, että Bana ulos ihan ensimmäiseksi ja sitten voidaan alkaa kattelemaan juttuja uudelleen.

Toinen juttu mikä huolestuttaa on nyt tämä nuorten "pois antaminen" eli viime syksynä Soisalo ja nyt Rops ilmoitti tehneensä 2 vuoden diilin Lassi Lappalaisen kanssa, joten ei tämäkään nyt ihan oikein ole...pikemminkin häpeällistä.

Olen edelleen enemmän kuin kiinnostunut kuulemaan ehdotuksia uudeksi valmentajaksi. Jos Banaa parempi vaihtoehto saadaan penkin päähän niin ehdottomasti pitää vaihtaa, mutta kun ehdotukset ovat tähän mennessä olleet tasoa Shefki Kuqi niin kyllä mä mielummin Banaa katselen.

En ole pahemmin seurannut Klubi-04:n touhuja, mutta ilmeisesti Soisalo oli tuolla jo Lappalaisen takana nokkimisjärjestyksessä joten ihan normaalia, että edustukseen nostettiin päättyneellä kaudella Lappalainen Soisalon sijaan. Mitä nyt tulee tohon Järvenpään RoPS-siirtoon niin sormea voi osoitta Ägän suuntaan joka hommasi tuolle pelipaikalle keskellä kautta sekä Peiposen että Rafinhan. Niin ja Sorsallekin olisi pitänyt vissiin antaa vielä jatkosoppari ja pyöritellä pelaajarulettia silleen, että Jalasto, Rafinha, Peiponen ja Järvenpää saisivat peliaikaa. Ei muuten onnistu muuten kuin peluuttamalla niitä pelaajia vähän vierailla pelipaikoilla. 

Niin ja ilmeisesti Medon siirrosta ei kukaan viitsinyt edes kertoa Banalle mitään kuin vasta siinä vaiheessa, kun Medosta levisi kuvia jossa esitteli jotain kuwaitilaisen jengin pelipaitaa. Liigan ehkäpä paras pelaaja loukkaantuu ja sille ei kukaan viitsinyt hankkia korvaajaa.

Ja joo, Banassakin on vikaa, mutta kyllä se ongelma on mun nähdäkseni ollut jossain syvemmällä organisaatiossa ja ehkä tota Ägän toimenkuvaa pitäisi miettiä uudestaan.

Samaa mieltä ! Yhtä syyllistä ei ongelmiin usein ole. Meillä vaan on totuttu näin näkemään, koska se on psyykkisesti helpoin tapa (ei vaadi psyykkistä työtä niin paljon). mä itse uskon että Riihilahden ja Lehkosuon tunnevirittyneisyys on sama ja äijät tulevat toimeen keskenään erittäin hyvin. Tämä muodostaa mun näkökulmasta ongelman, jos asian on kuten sen kuvittelen. Hyvin toimeen tuleminen toisen kanssa ei toki ole ongelma se on jopa etu, mutta toiselta puolen kolikko on vähän eri näköinen.

Peluuttamisessa joutuu joskus tekemään kompromissejä, mutta ei se muodostu hyvässä joukkueessa ongelmaksi. Huonosti toimivassa joukkueessa se voi olla ongelma. Minusta näyttää siltä, mitä intuitio sanoo eli Lehkosuon näkökulmasta pelit kaatuvat yksilön virheisiin. Äijälle pitäis opettaa oikeesti ryhmätoiminnasta isosti jotain suurta ja mahtavaa :) Tämä intuitio perustuu näkemääni peliin ja valmentajan haastatteluihin sekä yleiseen asenneilmastoon maassamme :) syvällistä eikö.

Minusta Lehkosuo voisi hyvin jatkaa, mutta rinnalle joku toinen äijä tasavertaiseksi valmentajaksi. Ei täysin samanlainen heppu, vaan hivenen räväkämpi. Rikasta yhteistyötä ja paljon duunia sen kehittämiseksi. Insinööripallossa on puolensa, mutta se fiilsi peleihin ei tule exelin kautta..

Ja samaa mieltä, ei Shefkiä ! Se on räväkkä, mutta ei taida oikein kyetä pitkäjänteiseen yhteistyöhön. Vaikuttaa mieheltä, joka loukkaannuttuaan ei anna enää koskaan sisimmässään anteeksi ja on valmis lähtemään ovet paukkuen.

Miten Ägän toimenkuvaa pitäisi miettiä, mitä tarkoitat?