Jump to content
Sign in to follow this  
Jahnny

(Friendly Match) 10/01/16: Finland - 16:45 - Sweden || 13/01/16: Finland - 13:00 - Iceland @ Abu Dhabi

Recommended Posts

Tämäkään ei nyt tähän topiciin suoranaisesti liity, mutta itse nostaisin Arajuuren Toivion edelle avaukseen. Moisander on suht' lyhyt toppariksi eikä kamppailuvoimaa löydy niin paljoa. Arajuuri taas on pitkä, vahva ja Suomen maajoukkueen paras pääpelaaja. Arajuuri muutenkin pelasi erittäin hyvin Kanervan alaisuudessa. Toivio-Moisander kaksikosta puuttuu tietynlainen tilannekovuus ja voimakkuus. Toivio on kylläkin ihan hyvä pelaaja, mutta ei vaan oikein sovi Moisanderin viereen. Se nähtiin Mixun alaisuudessa liiankin usein, kun Mixu peluutti samaa kaksikkoa lähes jatkuvasti.

Tämäkään ei nyt tähän topiciin suoranaisesti liity, mutta itse nostaisin Arajuuren Toivion edelle avaukseen. Moisander on suht' lyhyt toppariksi eikä kamppailuvoimaa löydy niin paljoa. Arajuuri taas on pitkä, vahva ja Suomen maajoukkueen paras pääpelaaja. Arajuuri muutenkin pelasi erittäin hyvin Kanervan alaisuudessa. Toivio-Moisander kaksikosta puuttuu tietynlainen tilannekovuus ja voimakkuus. Toivio on kylläkin ihan hyvä pelaaja, mutta ei vaan oikein sovi Moisanderin viereen. Se nähtiin Mixun alaisuudessa liiankin usein, kun Mixu peluutti samaa kaksikkoa lähes jatkuvasti.

Sotketaan ketjua vaan, kun ei täällä muitakaan ole.

Itse nostaisin Arajuuren myös avauskokoonpanoon, mutta odotan Backella olevan suurennuslasin alla pohjoismaalaiset sarjat. Toiviohan on tällä kaudella ollut Molde FK:n paidassa varsinkin Euroopassa pelatessaan seurajoukkueensa parhaimmistoa. Tuo kokoonpano oli enemmänkin se, minkä uskon Backen valitsevan – ei se, minkä itse valitsisin. Oma valintani olisi Arajuuri ja rinnalle sitten vastustajasta riippuen joko Moisander tai Toivio.

Moisander pelaa muuten tänään ottelussa Sampdoria - 21:45 - Juventus, joka on loistava mahdollisuus katsastaa, että missä mennään tällä hetkellä.

Muistakaa kaikki, että tänään sitten Suomi - Islanti. Ottelu pelataan 18:00.

Suomen avauskokoonpano (4-4-2): Moisander; Arkivuo, Heikkilä, O'Shaughnessy, Raitala; Saksela, Schüller ©, Hetemaj, Pirinen; Pukki, Pelvas.

Islanti meni 16. minuutilla johtoon ja kyseisen 1-0 maalin iski Traustason.

O'Shaughnessy aloittanut vahvasti. Muutenkin Suomelta ajatusrikasta ja pirteää peliä. Olisi ihme, jos yhtään maalia ei tulisi. Islannin kokoonpano ja esittäminen ei tällä hetkellä vakuuta, vaikka tuon maalin tekikin.

Islanti meni 16. minuutilla johtoon ja kyseisen 1-0 maalin iski Traustason.

Ja tämä oli myös ottelun lopputulos.

Palaan aiheeseen myöhemmin ja kirjoittelen jonkinlaisen raportin nyt nähdyistä pelaajista.

Nyt tuomitaan pelaajia ja heidän tasoaan. Mixun ollessa puikoissa, vika oli valmennuksessa..ihan vaan kuriositeettina. ;)

-Sami

Olihan käytettävissä olevien pelaajien ero maiden välillä nyt hyvässä tiedossa tuossa ensimmäisessä ottelussa. Tuosta ei pääse ylitse eikä ympäri. Eikä lähestyminen näihin otteluihin ollut yhtään erilaista sen puolesta, että kuka siellä päävalmentajana oli tai on, vaan aivan muista syistä.

Tai kysyn vielä, että kuka tuomitsee? Itse en ainakaan koskaan mitenkään erityisemmin ollut suoraan Paatelaista vastaan tai hänen tyyliään pelata jalkapalloa.