Jump to content
Maz

Paitsio.comin IRC-kanava avattu

Recommended Posts

No niin - Nyt on foorumillakin tuolla ylhäällä suora yhteys chattiin. Näin ollen Paitsio.comin kanavalle pääse myös ne joilla ei ole koneessaan irc ohjelmaa.

Nyt vielä kun joku näistä kanavan perustajista kertoisi, että löytyykö paitsio.com kanava myös osoitteesta irc.quakenet.org, kuten asetuksiin olen laittanut vai tarvitseeko sinne surffata jotain muuta reittiä?

quakenetissä ei tietääkseni ole yhtään mitään, itse olen ainakin ircnetin puolelle kyseisen kanavan avannut. Onnea niille jos ovat quakenetin puolella mutta toivisin ihmisten päätyvän tuonne ircnetin suuntaan.

quakenetissä ei tietääkseni ole yhtään mitään, itse olen ainakin ircnetin puolelle kyseisen kanavan avannut. Onnea niille jos ovat quakenetin puolella mutta toivisin ihmisten päätyvän tuonne ircnetin suuntaan.

Olisikohan siksi ollut, että kysyin siitä juuri sinulta! Ensin sitä pyydetään ja pyydetään ja kun vihdoin saa homman valmiiksi ja siten, että se toimii niin sitten ruvetaan "onnittelemaan" väärällä kanavalla olevia, koska minä laitoin sen väärin.

Ircnet näyttääkin olevan kaikkein huonoin ratkaisu tällaiseen yhteiskäyttöön, koska Suomesta ei näkynyt olevan palvelinta jonne pääsisi koneelta kuin koneelta - tuohon quakenettiin, kun olisi kaikki päässyt (siis onnea kaikille, koska sinne olisitte helposti päässyt!)

Nyt jouduin ottamaan jonkun hitaan amerikkalaisen palvelimen. Toivottavasti toimii.

Miksi ihmeessä ircnet ei kelpaa kun sinnekin pääsee esim. tuosta ylhäältä Chat-linkkiä painamalla? Toki voit tehdä siellä quakenetissä mun puolesta mitä lystäät, mutta itse en kyllä ajatellut sinne puolelle tulla.

Ja ihan vielä vaan muistutuksena, saa tonne kanavallekin tulla. Älkää pelästykö jos on joskus hiljaista, mutta noin pienellä henkilömäärällä ei jaksa suoltaa tekstiä koko ajan. Esim. pelien aikana tapahtuva zättäily voisi tapahtua siellä, eikä foorumilla kuten jossain vaiheessa on ollut aistittavissa kun ketjuista löytyy esimerkiksi puoliajalla kirjoitettuja viestejä.

irc.cc.tut.fi on todennäisesti serveri jonka kautta pääsee kyllä kaikki IRCnettiin, siis ainakin jos tulee suomalaisen operaattorin kautta...korjaa jos olen väärässä, se on jopa ainoa serveri johon meiltä firmasta pääsee kiinni...

Kanavamme on viime aikoina jopa yllättävästi lähtenyt kasvamaan. Parhaimmillaan paikalla on ollut 9 ihmistä, ja keskusteluakin on ollut viime aikoina ihan kiitettävästi. Mukaan vaan!

Kertokaapas mulle sokealle missä se chat-linkki on? Vai onko se jo keritty poistaa.. En nimittäin millään löydä sitä ja en viitsisi itse ruveta asentamaan irciä. Olen todella surkea näissä tietokoneasioissa nimittäin... Kiitos avusta!

Kertokaapas mulle sokealle missä se chat-linkki on? Vai onko se jo keritty poistaa.. En nimittäin millään löydä sitä ja en viitsisi itse ruveta asentamaan irciä. Olen todella surkea näissä tietokoneasioissa nimittäin... Kiitos avusta!

Se lähti pois tuosta yläpalkista viime viikolla kun foorumisoftaa päivitettiin uudempaan ja parempaan. Luulisin että webmaster saa sen takaisin myöhemmin, kunhan palailee lomaltaan.

Ylhäällä oleva Java Chat ei varsinaisesti toimi, koska ircnetiltä ei taas kerran tunnu löytyvän sellaista serveriä, että kaikki pääsisivät siihen käsiksi.

Toivottavasti joku keksii jonkun toimivan - en halua nyt mitään "joo mä käytän ainakin irc.inet.fi palvelinta", koska ne toimii vain Soneran asiakkailla.

Reaaliaikainen ottelukommentointi, ts. chättäily jatkossa chatin puolella, eikös vaan pojat? ;)

Puuh.... puoliaika...saa hengittää.... lääh... lisää nitroja...

EDIT: moderaattoriryhmä tehokkaana tänään :D

Pitäisikö tuon chatin toimia tuosta yläpalkissa olevast kuvakkeesta, vai onko vika vain käyttäjässä?:redface:

Pitäisikö tuon chatin toimia tuosta yläpalkissa olevast kuvakkeesta, vai onko vika vain käyttäjässä?:redface:

Ei ymmärtääkseni kun ei vissiin löydy serveriä joka päästäisi kaikki käyttäjät foorumilta, mutta asentamalla koneellesi esim. mIRC:n, pääset kanavalle vähintäänkin yhtä helposti.

Mulle tää IRC chat hommeli on aika uutta, Galleria on enemminkin tuttu, kun on tultu käytyä kattomassa siellä. Oon kyllä kuullut että IRC on joku muu kun galleria.. Mutta tää chat on uus. :smile:

Joo mulla ei toimi tuo linkki tuossa ylhäällä, se valittaa Erroria, niinpä päätän koittaa ladata jotain ohjelmaa. Olisi mukava kokeilla!

Mulle tää IRC chat hommeli on aika uutta, Galleria on enemminkin tuttu, kun on tultu käytyä kattomassa siellä. Oon kyllä kuullut että IRC on joku muu kun galleria.. Mutta tää chat on uus. :smile:

Joo mulla ei toimi tuo linkki tuossa ylhäällä, se valittaa Erroria, niinpä päätän koittaa ladata jotain ohjelmaa. Olisi mukava kokeilla!

Huumorimielelläkö tänne viesteilet? Jos et, niin:

ftp://ftp.freenet.de/pub/mirc.com/mirc621.exe

Tuolta saisi mIRC:in, joka on helppokäyttöinen ja varmasti suosituimpia. Voin antaa semmoisen vinkin, että tämä irc-galleria perustettiin nimen omaan irkkaajia varten, mutta ajat ovat muuttuneet. :rolleyes_ani:

IRC:n ja IRC-gallerian eroista ovat helsinkiläispissikset tehneet oikein opetusvideon. Löytyy täältä :howler:

Opettelinpa käyttämään tätäkin, tuolta ylhäältä se ei toimi, mutta latasin ton ohjelman. Helppoa näyttää olevan, kannattaa kokeilla. Nyt voi sitten ottelun aikana heittää kommenttia.

Ei vaadi paljoa vaivaa ladata tota ohjelmaaeli tätä. Kestää noin 5 sekuntia.