Jump to content
Sign in to follow this  
Sami Paakkanen

Pirkkaniksit

Recommended Posts

Jutut jakoon. Kateus piinaa kansaa ja moni asia halutaan pitää vain omana tietona, kun on opittu että sillä voi voittaa jotakin. Olen itse oppinut onneksi hieman ajattelemaan tätä asiaa toisesta suunnasta ja se jakaminen taitaa olla tehokkaampi tapa löytää uusia hyviä juttuja.Löpinät sikseen ja pirkkaniksit kehiin.

Idea pirkkaniksissa on hinta ja arkisuus. Mahdollisimman helposti arkeen liitettävä "juttu".

Pirkkaniksi 1.

Yksi hyvä oli joskus nuorempana, kun otin kotona tennispallon lattialle. Yritin sitä kuljetella jaloilla mukanani, aina kotona liikkuessani. Toki palloja taisi olla lattialla parikin, sattui useammin kohdalle ja tuli otettua se mukaan. Tein hommaa jonkun tovin ja huomasin että pallonhallinta kentällä tuntui sen jälkeen helpommalta ja tekuni kehittyi tuona aikana kivasti.

Pirkkaniksi 2.

Keittiön tuolin jalkojen väliin (ja miksei oman työtuolinkin, jos siihen saa viritettyä) hieman vahvempi kuminauha, jolla sitten syödessä tai istuessa tekee pientä jumppaa reiden ojentajan vahvistamiseksi.

Kävin joskus itsepuolustuslajia harrastamassa ja siinä oman vuoron alkamista odotellessa, istuimme usein punttiksella odottelemassa. minua ei puntti koskaan ole kiinnostanut, mutta siinä odotellessa istuin salilaitteella ja aloin tekemään reisilihaksellani töitä, tuota ojentajaa reenaamaan. Jossakin treeneissä sitten yllätyin, kun yht´äkkiä vedossa olikin ytyä paljon entistä enemmän.. Aluksi vaan ihmettelin ja olin iloinen, en tajunnut, mikä tuon ihmeen oli saanut aikaan? Jonkun ajan kuluttua mieleen välähti tuo punttiksella istuskelu.. 

Tässä pientä ideaa hommasta. Toivottavasti näistä jollekin ja joskus jotain iloa ! Nyt kuminauhaa virittelemään ja syksyllä raporttia tilanteen muutoksesta ;)

-Sami 

ps. Käytännössä tuo kuminauha on hieman hankala aikuisella käyttää, toki toimii, mutta meidän kodin ruokapöydän tuoli on sen verran matala, ettei jalka voi levätä rentona tuolin päällä vaan se pitää olla ilmassa jännitettynä. Katellaan onko jalassa syksyllä liää potkua..