Jump to content
Sign in to follow this  
Den andra pseudodym

FF2

Recommended Posts

Olen erityisen ihmeissäni ja harmissani tuon foorumin ylläpitopolitiikasta. Rekisteröin joskus oman nimeni tuonne nimimerkiksi ja otin osaa keskusteluun Paatelaisen potkuista. Sanoin ettei Paatelainen ollut läpeensä paska ja sai mielestäni pelaajat pelaamaan ajoittain erittäin rohkeaa jalkapalloa. En ollut provosoimassa tai aukomassa päätäni kenellekään. Minut suljettiiin ulos keskustelusta ylläpidon toimesta. En saanut mitään viestiä miksi näin tapahtui tai saisinko kirjoitusoikeuteni joskus takas. Lähetin ylläpidolle muutaman kerran postia ja kyselin asiasta, mutten saanut mitään vastausta. Yritin kirjautua ja käyttää tuota luomaani tunnusta vielä muutaman kerran kuukauden sisällä, mutta heikoin tuloksin.

No, nyt halusin kirjoitella tuolla, kun palstalla on valmentajia kirjoittelemassa ja heidän kanssa keskustelu kiinnostaa. Rekisteröin oman nimeni hieman lyhemmässä muodossa ja kerroin sen myös avoimesti foorumilla, kun se yhdessä ketjussa tuntui luontevalta. Olin tapani mukaan kovasti äänessä tämän psyykkisen valmennuksen kanssa ja otin heti osaa keskusteluun, jos näin siinä jotain rippeitä psyykkisestä valmennuksesta tai sen puutteesta. Pari kirjoittajaa nälvi minulle jotain jossakin ketjussa, mutta muuten linja oli aika ok. Yht äkkä minun uusi tunnukseni olit taas suljettu ja syyksi kirjautuessani luki, että kaksoisnikin käyttö ja saman asian jankuttaminen. Mielenkiintoista. Sulkevat ensin alkuperäisen nikkini ja sitten syyttävät kaksoisnikin käytöstä, kun avaan uuden puolen vuoden kuluttua. Kysyin asiasta ylläpidolta, saamatta jälleen mitään vastausta. Jankuttaminen on varmasti totta joltakin osin, mutta otin esille samaa asiaa ja hieman eri tilanteissa sekä näkökulmista. Minusta erittäin asiatonta toimintaa ylläpidolta. Jos heidän mielestä jankutan asiasta, olisi varmaan voinut siitä laittaa yv:n ja huomauttaa asiasta, mutta sulkea kirjoitusmahdollisuus, sekä lisäksi syyttää itse sulkemansa toisen nikin käytöstä. . . ihme ylläpitoa.

Onko muilla millaisia kokemuksia tuosta foorumista tai sen ylläpidosta?

(Hyvä siirto Mati, vai oliko Mati se joka tämän siirsi..?)

-Sami

Edited by Sami Paakkanen
Otin vapauden siirtää tämän viestin vanhaan ketjuun.

Onko muilla millaisia kokemuksia tuosta foorumista tai sen ylläpidosta?

Itse olen joskus saanut tuonne pysyvän kirjoituskiellon, koska en ylläpidon mukaan osallistunut keskusteluun riittävän monessa ketjussa. Ei myöskään mitään selitystä, mutta perusteluna, että esimerkiksi, jos haluaa keskustella ainoastaan psyykkisestä valmennuksesta, niin voi mennä jollekin toiselle keskustelufoorumille, jossa käsitellään vain ja ainoastaan kyseistä aihetta. 

Olen myös saanut yhdelle käyttäjälleni tuolla joskus saman rangaistuksen, sillä olin ollut rekisteröityneenä noin ikuisuuden, kunnes päätin kirjoittaa muistaakseni ensimmäisen viestin kyseiselle laudalle. Muistaakseni vastasin yhteen kysymykseen avuliaasti, kun joku toinen kirjoittaja oli aivan pihalla tuon suhteen. Tuloksena lähes heti kirjoituskielto, sillä olen kuulemma ollut liian epäaktiivinen, koska keskityin enemmän lukemaan toisten pohdintoja sen sijaan, että jakaisin omia mietteitäni.

Tuohon viimeiseen lauseeseen liittyy myös osittain se, että kyseisellä sivustolla on suhteessa käyttäjämäärään aivan älyttömästi hyvinkin yksinkertaisen oloisia tai keskusteluun kykemättömiä henkilöitä, näin ilkeästi todettuna. Lisäksi jokainen ketju on täynnä turhia onelinereita, samoja nauruhymiöitä tai muuta lapsellista kuraa, jolla yritetään egobuustailla itsensä toisen yläpuolelle, koska ei olla kykeneväisiä keskusteluun, ja tuon varjolla ollaan muka enemmän oikeassa kuin toinen. Muutenkin kaikki nämä mukahauskat foorumin omat heitot, jota toistellaan kyllästymiseen asti ja yksinkertaisesti se fakta, että suhteessa kaiken tekstin määrään hyvin harvoin tuolla tulee vastaan yhtäkään viestiä, jossa olisi jotain sisältöä lukijalle.

Eipä tuolla tule enää käytyä. Jalkapallofoorumien apinalinna. Tämä meidän rakas Paitsio ei ole keskustelufoorumina yhtä aktiivinen tai suuri, mutta muutaman kymmenen kirjoittajan voimin täällä saa keskustelusta poikkeuksetta aina enemmän irti, ja siitä voi olla iloinen. Tietysti aina tulee täälläkin erimielisyyksiä, joista sitten voidaan keskustella (nimenomaan keskustella, ei väitellä), ja vaikka se toinen välillä tuntuukin olevan sellainen idiootti, että tekisi mieli päätä lyödä seinään, niin harvemmin tulee sellainen fiilis, että tämäkin paikka olisi paremmin ilman kirjoittajaa X, sillä tarkemmin ajateltuna kyllä niistäkin keskusteluista on jotain irti saanut, vaikka hieman negatiiviset vibat olisi mielessä alkuun herättänytkin.

Lisätään vielä tarkennuksena loppuun, että vaikka sävy viestissäni olikin tietynlainen, niin en sano, että kyseinen keskustelufoorumi olisi huono. Kaikkia ei vain voi aina miellyttää ja eipä tuo itseäni haittaakaan. Enkä koe, että itseäni oltaisiin välttämättä kohdeltu väärin tarkoituksellisesti, vaikka merkillisen kuvan nuo toiminnat aikoinaan antoivatkin. Aivan yhtä hyvin voi olla kyse väärinkäsityksestä. Yksi mahdollisuus on myös, että jollain ollut vain huono päivä. Lisäksi tuollaista valtavaa määrää kirjoittajia on lähes mahdoton hallita ja moderaattoreidenkin joukkoon löytyy useampaa tapausta. Täytyy vain olla tyytyväinen, että Paitsiossa on helppoa pitää foorumi kuosissa ja ylläpitoonkin on aina helppo ottaa yhteyttä, sillä täällä ei käyttäjämäärä liian suuri ole. En yhtään ihmettele, jos naapurissa ei pahemmin ehditä tai olla edes kiinnostuneita vastaamaan jokaiseen valitukseen ja viestiin, kun niitä varmasti tulee lukuisia ja valtaosa tuon foorumin tuntien on varmasti sellaisia, jotka itsekin työntäisin valitettavasti sivuun vain olankohautuksella.

Kiitos, kiva kuulla vastauksesi. Mä jo ihmettelin moista menoa ja kelasin et olinko niin paha suustani (liian psyykkinen). Vähän paremmin ymmärtää nyt, jos noin mielivaltaista ja sekavaa touhu on. Pitäydyn täällä taas :) . Harmittaa vain tuo kun valmentajia tuolla keskustelemassa ja täällä ei :( Pitääkö vähän aktivoitua ja haalia tänne lisää porukkaa keskusteluun.. joka paikassa olen tätä foorumia aina mainostanut, kun joku kysellyt psyykkisestä valmennuksesta. Ohjaan aina tänne lukemaan.. (vaikka aika huonoa mainosta omalle tekemiselle, kun tekstit vaan nopeesti kirjoitettu, vailla sen kummempia jäsentelyitä tai tuumailuja).

Hmm. Ehkä pitäisi saada luotua jotain uutta tänne ja lisää väkeä.. Toi ff2 on kirjoittajien määrän puolesta minusta ihanteellinen, koska siellä on aina joku osallistumassa jutusteluun.

-Sami

Kuttu mikä foorumi toi ff2 on. Edelleen bänni jatkuu. Toi taitaa olla aika mielivaltaisesti johdettua ylläpitoa. Jos ylläpitoa jokin kirjoittaja ärsyttää niin boikottiin läks. Harmittaa, kun tuolla valmennusosiossa joku just otti hyvän puheenaiheen psyykkiseltä puolelta ja ei pääse osallistumaan :( Olis ollu muutama sana tuolle pelaajalle ja ketjuun yleensä. No, eipä tuo foorumin ylläpito taida paljon psyykkisestä puolesta ymmärtää, joten ymmärtäähän tuon skeidan moderoinnin. Tää psyykkisestä puolesta puhuminen on yhtä tuulimyllyjä vastaan vääntämistä.. Täytyy pitäytyä käytännön työssä vaan ja antaa sitä kautta homman puhua puolestaan. Olis ollu kiva täällä jakaa näkökulmaa hommasta ja saada ehkä ripaus tästä hieman syvemmästä jujusta muillekin.. Ei väkisin. Turhauttaa niin perkeleesti !

Pystytkö mahdollisesti lähettämään edes yksityisviestejä? Et varmaankaan muistaakseni?

Tuo mahdollisuus tulisi olla kyllä siitä huolimatta, vaikka kirjoitusoikeudet lähtisivätkin, sillä muutenhan koko käyttäjätunnuksestahan tulee täysin turha.

Kyllä mä sanon että täällä on oikesti helvetin hyvää moderointia minun näkökulmasta !! Tämä teksti ei ole tarkoitettu perseen nuolemiseksi, vaan aidosti fiilistelen tätä palstaa ! Tiedän olevani melko kärkäs kirjoittaja, mutta olen erittäin iloinen ettei sitä nähdä vain ja ainoastaan ongelmana. Minulla on tunne että teksin sisältämä viesti on myös saanut jonkin huomion ja eikä moderointi ole keskittynyt vain tunnepuolen hillitsemiseen. Kun tunteita näkyy ja tasaisesti molemmin puolin, on se aika elävä foorumi. Tuo, jonka nimeä ei saa mainita enää -foorumi on mielivaltaista säätöä. Ei palvele kuin paskan jauhamisessa ja sekin suvaitaan vain modejen omia mielenliikkeitä tukien. Näkemiin, se jonka nimeä en enää edes mainitse. Turha mainostaa paskaa.

PAITSIO !!!!! PAITSIO !!!!! Taidan fiilistelyn vuoksi ja maksimoimiseksi duunata fanipaidan tämän foorumin kunniaksi, saa tuo kakkosen paita odottaa ! Teen mainoksen psyykkisestä touhustani ja ohjaan mainospaidalla jengiä tänne jorisemaan jalkapallosta !

" Hei tuomari ! Se oli PAITSIO.com ! "  (Ja tätähän voi muokata loputtomasti..)

Psyykkistä valmennusta jo vuodesta 2012. Tule mukaan porisemaan valioliigasta, psyykkisestä valmennuksesta ja kehittämään kotimaista jalkapallokulttuuria !

!! Paitsio.com !!

(Toki paitaan voi lisätä tuon) 2 = 1  :mrgreen:  ja tietysti oma maun mukaan joko paidan etumukseen tai takapuolelle (+ nimi mukaan mainospaidan etumukseen)  T. Sami paakkanen The Psyykkinen säveltäjä (ja sit pari nuottia perään...)

Laitetaan paitaa sit myyntiin tänne omakustannehintaan, saatte mainostaa mua halvalla :mrgreen:  Jani ja Iqhmael saa ilmaseks paidat, ja toki Ippe myös ! Vaivaa ei paitojen tekemisestä alun askartelun jälkeen paljon ole, hieman väriä menee, vettä seulan pesemiseen ja aikaa jokunen hetki. Hullua menoa :)

Kyllä mä tykkään käydä lukemassa FF2 puolella. Tunnuksia sinne ei ole. Aina voi suodattaa aivopierut pois.

Lempparisäkeitäni on tietysti uudenmaanpiirin kolmosen ja chelsean uutiset.

Myös tuo mainittu valmennusosio on ihan jees. Hyviä ideoita ja huomioita. (Tosin viime päivinä ihme vänkäämistä). Myös mieshuora osio on huippu.