Jump to content
Sign in to follow this  
Sami Paakkanen

Ryhmien pitäminen (suljettujen)

Recommended Posts

Terve.

Mietin tässä tapoja viedä tätä kotimaista jalkapalloa eteen päin, kehittämällä tätä psyykkisen puolen valmennusta. Tänään kun juttelin tuon KIHU:n urhelilupsykologin kanssa niin minulla vahvistui oikeaksi tunteeni, että tekijöitä on vähän ja tätä psyykkistä olisi varaa kehittää paljon. Onnistuisiko se tämän palstan avulla, sitä en tiedä. Se voisi samalla tuoda ehkä lisää käyttäjiä tälle sivustolle? Olisiko mahdollista saada tätä psyykkistä valmennusta verkkoon, jolloin eri puolilla Suomea työskentelevät valmentajat voisivat hyödyntää sitä. Jos saisi tänne luotua suljetun ryhmän, joka olisi olemassa rajatun ajan, esimerkiksi aluksi vuoden. Voisin itse sitoutua vuodeksi tuon kehittämiseen ja projektin dokumentoimiseen.  Ryhmän muodostaminen vaatisi hieman työtä, mutta sen toteuttamiseksi minulla on jo idea, jonka uskon toimivan.

No, ehkä ylläpidolle kysymys tai pari. Onko tälle pohjalle mahdollista luoda suljettu ryhmä/keskustelu, johon pääsisi vain siihen ryhmään luvan saaneet henkilöt/nimimerkit? Jos suljetun keskustelun luominen on mahdollista, onko tällaisen luominen helppoa tai mielekästä ylläpidolle? Palveleeko teidän ajatusta palstan toiminnasta? Itse ajattelisin tuon olevan win win -tilanne eli jos luo moisen ryhmän ja saisin sinne koottua asiasta kiinnostuneita valmentajia niin he saattaisivat käytää palstan muutakin toimintaa ilokseen. Toisaalta vaikka suljettu ryhmä ei saisi valmentajia kiinnostumaan niin sen "markkinointi" voisi tuoda tälle palstalle jo hippasen lisää näkyvyyttä..

Mitä tuumitte?

-Sami

Terve.

Mietin tässä tapoja viedä tätä kotimaista jalkapalloa eteen päin, kehittämällä tätä psyykkisen puolen valmennusta. Tänään kun juttelin tuon KIHU:n urhelilupsykologin kanssa niin minulla vahvistui oikeaksi tunteeni, että tekijöitä on vähän ja tätä psyykkistä olisi varaa kehittää paljon. Onnistuisiko se tämän palstan avulla, sitä en tiedä. Se voisi samalla tuoda ehkä lisää käyttäjiä tälle sivustolle? Olisiko mahdollista saada tätä psyykkistä valmennusta verkkoon, jolloin eri puolilla Suomea työskentelevät valmentajat voisivat hyödyntää sitä. Jos saisi tänne luotua suljetun ryhmän, joka olisi olemassa rajatun ajan, esimerkiksi aluksi vuoden. Voisin itse sitoutua vuodeksi tuon kehittämiseen ja projektin dokumentoimiseen.  Ryhmän muodostaminen vaatisi hieman työtä, mutta sen toteuttamiseksi minulla on jo idea, jonka uskon toimivan.

No, ehkä ylläpidolle kysymys tai pari. Onko tälle pohjalle mahdollista luoda suljettu ryhmä/keskustelu, johon pääsisi vain siihen ryhmään luvan saaneet henkilöt/nimimerkit? Jos suljetun keskustelun luominen on mahdollista, onko tällaisen luominen helppoa tai mielekästä ylläpidolle? Palveleeko teidän ajatusta palstan toiminnasta? Itse ajattelisin tuon olevan win win -tilanne eli jos luo moisen ryhmän ja saisin sinne koottua asiasta kiinnostuneita valmentajia niin he saattaisivat käytää palstan muutakin toimintaa ilokseen. Toisaalta vaikka suljettu ryhmä ei saisi valmentajia kiinnostumaan niin sen "markkinointi" voisi tuoda tälle palstalle jo hippasen lisää näkyvyyttä..

Mitä tuumitte?

-Sami

Vaikken ole minkään tason admin tällä foorumilla, niin heti ensimmäiseksi pitää heittää kysymys, että miksi kyseisen osion pitäisi olla suljettu osalta käyttäjiä? Täällähän on jo sinun toimesta luotu oma keskustelualue valmentajille ja valmennukselle, johon sitten on ympätty keskustelu myös psyykkisen valmentamisen aiheista; eikö tuo ole riittävä alueena käydä tästä aiheesta keskustelua? Itseäni ainakin kiinnostaisi, että millä periaatteilla ne tietyt - harvat ja valitut - henkilöt saisivat oikeudet kyseiselle osiolle? Miksei ne kiinnostuneet valmentajat ole nyt kiinnostuneet kirjoittamaan tai seuraamaan noita osioita, jotka on jo nyt luotu näitä aiheita varten tälle foorumille?

Oma mieleipiteeni on se, että tämä on keskustelufoorumi, jonka tulisi olla kaikille avoin foorumin sääntöjen puitteissa. Täällä ei kuitenkaan niin paljon porukkaa ole kirjoittamassa (vrt. FF2:een tm. vastaavaan foorumiin), että mikäli tänne aletaan tekemään eristettyjä alueita, niin ei se palvele uusien kirjoittajien tavoittamisessa foorumille, kun ei niitä viestejä mahdollisesti pääsisi kaikki lukemaan tai kommentoimaan. Tällaisiin suljettujen ryhmien keskusteluihin tietyn aihepiirin tiimoilta on jo olemassa ihan omat kanavansa esim. muiden yhteisöpalveluiden puolella, jotka varmasti palvelevat sitä tarvitsevaa käyttäjäkuntaa paremmin kuin, että täällä alettaisiin eristämään kirjoitusalueita käyttöoikeuksin. Mutta ehkäpä moderaattorit osaa ottaa tähän paremmin kantaa.

Minusta se suljettu ryhmä voisi toimia paremmin kuin avoin. Valmentajat voisivat keskustella vain ja ainoastaan itselleen tärkeistä asioista. Jos keskustelu on avoin niin se harhautuu varmasti monen kirjoittelijan tai provon toimesta aivan toisaalle kuin mistä valmentajat haluaisivat puhua. Välillä käymäni keskustelut valmentajien kanssa ovan myös niin arkaluontoisia, ettei niitä haluta avoimesti nettiin levitellä. Monet asiat ovat vaikeita puhua ja luottamus on välttämätöntä. Sen luottamuksen rakentaminen avoimessa keskustelussa on hieman toisenlaista..

Itse ajattelin kiinnostuneiden valmentajien tulevan suljettuun ryhmään ja siinä sivussa ehkä omien kiinnostustensa mukaan saattaisivat ottaa osaa myös muuhun pastan keskusteluun. On toki aiheellista miettiä muitakin näkökulmia, hyvä kun heität niitä kehiin. Se on totta, että se olisi vain harvoille ja valituille tarkoitettu. Kasaisin ryhmän kiinnostuneista ja se toimisi jonkin rajatun ajan. voi olla että mukaan haluaisi muitakin, mutta joku osallistujien määrällinen raja siihen on vedettävä. Itse mietin tätä palstaa sen vuoksi, että täällä on jo ryhmiä ja se voisi toimia tämän pohjan kanssa. En ala luomaan mitään omaa softaa sen vuoksi, että kokeilen jotain uutta psyykkisen valmennuksen tiimoilta. Tai omaa rahaa en halua sijoittaa pohjan hankintaan, koska teen tätä hommaa ilmaiseksi. En halua valmentajien maksavan hommasta, heidän tulonsa ovat muutenkin ihan busilippurahoja..

Anteeksi että sanon, mutta kirjoituksesi kuulostaa kateuden värittämältä. Ulkopuoliseksi jääminen tuosta suljetusta ryhmästä on varmasti omiaan herättämään kateutta --> ärtymystä. En näe tuon suljetun ryhmän haittaavan mitenkään palstan päivittäistä toimintaa, voisi jopa piristää sitä. Ryhmä olisi aika näkymätön muille kuin siinä oleville, joten mikä on se ongelma? Minulla on liikaa juttuja täällä? On monelle muullekin asialle täällä oma osionsa. Minä olen hyvin kiinnostunut psyykkisestä valmennuksesta ja sen kautta yritän kehittää hommaa. Se nyt vain satttuu olemaan tämä palsta, kun tuo FF2 on niin eriskummallisesti johdettu. Ei tämä kirjoitteluni voi kovin paha ongelma olla, jokainen voi luoda varmasti omia juttujaan, jos on jokin lajiin liittyvä erityinen kiinnostuksen kohde. Tai vastaavasti ei minun höpötyksiä tarvitse lukea, jos ne eivät kiinnosta. Tuota valmennusosiota ei ole pakko avata, jos sen olemassaolo korpeaa. En oikein ymmärrä mistä niin kovin kiikastaa. Tuo näkemäni kateus on ainoa, jonka kautta ymmärrän asiaa. Kateudesta muuten pääsee hiljalleen eroon kun kertoo siitä kadehtimalleen henkilölle. Minun hommassa ei omasta näkökulmastani katsottuna ole paljon kadehdittavaa. Tämä on hiton raadollista ja raskasta työtä omalla tavallaan, vaikka myös niin nautinnollista. Olen usein pilkan kohteena puhuessani tunteista, se kun ei oikein istu miehien maailmaan. Usein olen myös vihan kohteena, kun otan esille asioita, joita ei haluta kuulla. Monesti työni on epävarmuuden sietämistä ja se on välillä aika kuluttavaa. En voi tehdä mitään asioiden hyväksi, olla vain läsnä ja se on ajoittain hyvin ahdistavaa. Välillä työni on sitä että kuuntelen uusia näkökulmia ja sulattelen niitä. Niiden läpi käyminen päässä vie paljon tilaa. Toisaalta mietin joukkueiden sisäisiä ongelmia, joista olen kuullut ja yritän tavoittaa sen jonkin, jonka seurauksena ongelma on syntynyt tai jonka myötävaikutuksella se voi säilyä. Äh.. menee jo sekavaksi.

No, kadehtii ken haluaa. Duunia tämä on ja vielä ilman liksaa..

Minusta se suljettu ryhmä voisi toimia paremmin kuin avoin. Valmentajat voisivat keskustella vain ja ainoastaan itselleen tärkeistä asioista. Jos keskustelu on avoin niin se harhautuu varmasti monen kirjoittelijan tai provon toimesta aivan toisaalle kuin mistä valmentajat haluaisivat puhua. Välillä käymäni keskustelut valmentajien kanssa ovan myös niin arkaluontoisia, ettei niitä haluta avoimesti nettiin levitellä. Monet asiat ovat vaikeita puhua ja luottamus on välttämätöntä. Sen luottamuksen rakentaminen avoimessa keskustelussa on hieman toisenlaista..

Itse ajattelin kiinnostuneiden valmentajien tulevan suljettuun ryhmään ja siinä sivussa ehkä omien kiinnostustensa mukaan saattaisivat ottaa osaa myös muuhun pastan keskusteluun. On toki aiheellista miettiä muitakin näkökulmia, hyvä kun heität niitä kehiin. Se on totta, että se olisi vain harvoille ja valituille tarkoitettu. Kasaisin ryhmän kiinnostuneista ja se toimisi jonkin rajatun ajan. voi olla että mukaan haluaisi muitakin, mutta joku osallistujien määrällinen raja siihen on vedettävä. Itse mietin tätä palstaa sen vuoksi, että täällä on jo ryhmiä ja se voisi toimia tämän pohjan kanssa. En ala luomaan mitään omaa softaa sen vuoksi, että kokeilen jotain uutta psyykkisen valmennuksen tiimoilta. Tai omaa rahaa en halua sijoittaa pohjan hankintaan, koska teen tätä hommaa ilmaiseksi. En halua valmentajien maksavan hommasta, heidän tulonsa ovat muutenkin ihan busilippurahoja..

Tämänlaisen kokeilunhan voi tehdä myös Facebookin puolella. Sinne vain closed group ja kutsumaan ne itse haluamansa keskustelijat mukaan. Tummennettujen kohtien osalta se jopa saattaisi ajaa paremmin agendaasi. Itse preferoin keskustelufoorumin pitämistä avoimena kaikille. Identiteetin saa varsin hyvin kuitenkin piilotettua nimimerkin taakse. Ja alleviivatun kohdan osalta kannattaa muistaa, että arkaluontoiset asiat ja internet havoin toimivat hyvin yhteen, sillä "suljettu" ei ole ikinä kirjaimellisesti "suljettu".

Anteeksi että sanon, mutta kirjoituksesi kuulostaa kateuden värittämältä. Ulkopuoliseksi jääminen tuosta suljetusta ryhmästä on varmasti omiaan herättämään kateutta --> ärtymystä.

Kiitos, sieltä se taas tuli.

giphy.gif

Ensinnäkin mulla ei ole mitään facea eli se siitä ideastasi. Kerro kuinka haittaa palstan olemassaoloa, jos täällä olisi suljettu ryhmä? Voitko perustella? Keskustelufoorumi on edelleen avoin kuten ennenkin. Tuo suljettu, määräajan kestävä ryhmä on vain idea kehittää ja viedä tätä asiaa syvemmälle. Tällä avoimella foorumilla se ei onnistu niin helposti. Et sinäkään varmaan helposti kerro täällä, mitä kadehdit elämässäsi, vai haluatko jakaa moisen henkilökohtaisuuden kanssamme?

Kyllä mä näkisin että suljettu ryhmä on suljettu tai ainakin minä osaan ryhmä sellaiseksi tehdä, siis henkisellä tasolla. Luottamus on kaiken a ja o. Ne mitä on minun ja ryhmän kesken puhuttuja asioita, ne ovat niitä. Niistä voi puhua ulos, mutta kenenkään ei tarvitse tietää kuka on sanonut mitäkin. Kunnioitus toisia kohtaan vaatii sen. Minultakin ovat valmentajat monesti udelleet, kuka on sanonut mitäkin minun valmennuksessa. En kerro kuka sanoo mitäkin, se ei kuulu valmentajalle. Valmentajalle riittää, että he tietävät itse asian, ei kuka sen esittää/siitä puhuu.

Ensinnäkin mulla ei ole mitään facea eli se siitä ideastasi. Kerro kuinka haittaa palstan olemassaoloa, jos täällä olisi suljettu ryhmä? Voitko perustella? Keskustelufoorumi on edelleen avoin kuten ennenkin. Tuo suljettu, määräajan kestävä ryhmä on vain idea kehittää ja viedä tätä asiaa syvemmälle. Tällä avoimella foorumilla se ei onnistu niin helposti. Et sinäkään varmaan helposti kerro täällä, mitä kadehdit elämässäsi, vai haluatko jakaa moisen henkilökohtaisuuden kanssamme?

Kyllä mä näkisin että suljettu ryhmä on suljettu tai ainakin minä osaan ryhmä sellaiseksi tehdä, siis henkisellä tasolla. Luottamus on kaiken a ja o. Ne mitä on minun ja ryhmän kesken puhuttuja asioita, ne ovat niitä. Niistä voi puhua ulos, mutta kenenkään ei tarvitse tietää kuka on sanonut mitäkin. Kunnioitus toisia kohtaan vaatii sen. Minultakin ovat valmentajat monesti udelleet, kuka on sanonut mitäkin minun valmennuksessa. En kerro kuka sanoo mitäkin, se ei kuulu valmentajalle. Valmentajalle riittää, että he tietävät itse asian, ei kuka sen esittää/siitä puhuu.

Ja Facebook-tilin avaaminen on poissuljettu koska? Eli ainoaksi oljenkorreksesi jää tämä foorumi. Noh, katsotaan sitten mitä tuleman pitää.

Siihen, miksi suhtaudun hieman negatiivisesti muuten avoimelle foorumille perustettaviin suljettuihin ryhmiin, annoin jo aikaisemmin perustelut.

Ja kun puhuin "suljetusta ryhmästä", niin tarkoitin tätä ihan tietoturvan kannalta, en sitä että tässä olisi jostain luottamussuhteesta nyt kyse. Jokainen tänne kirjoitettu viesti on tarvittaessa jollain tavalla kaivettavissa esiin oikeiden henkilöiden toimesta. Joten en lähtisi suosittelemaan kenellekään arkaluontoisten tai henkilökohtaisten asioiden kertomista internetissä, tai no omalla vastuulla tietenkin. Näille on kuitenkin parempiakin paikkoja internetin ulkopuolella tarjolla.

Toki kaikki saa kaivettua esiin.. sairaaloiden potilas-asiakirjatkin ovat aina välillä olleet roskiksessa tai jossain muussa vastaavassa paikassa ja sitten asiaa on retosteltu iltapäivälehdissä. Niissä on vasta arkaluontoista tietoa. Nyt on kyse tunteista puhumisesta. Se on toki henkilökohtaista, mutta se ei ole nyt ehkä mitään NATO/SUPO salaisuuksia.. 

Facea en halua rekisteröidä. Ei kiinnosta. Ainoa syy kun olen sitä joskus miettinyt on ne naiset. Niiden vuoksi olisin joskus ollut valmis rekisteröimään sinne tunnukset  :horny:  Ei kiitos somea liiaksi. Tämä ja pari sähköpostia on ihan riittävästi.

Perustelu ettei tänne suljettua ryhmää, hmm. se oli vähän niin kuin joku periaattelinen -ismi. Kun se on aina ollut näin niin olkoon jatkossakin. Se on riittävä perustelu. Onko? Minusta jotain konkreettisia voisi tarjota.. haittaako jotenkin tämän palstan nykyistä olemusta tai toimintaa? Ei. Tuoko se mahdollisesti jotain uutta tänne ja ehkä jopa uusia kiinnostuneita keskustelijoita. Kyllä. Ei tämä ole uusia idea sinänsä, moisia on jo olemassa. Tämä paikkana olisi lunteva, koska on niin mukavasti jalkapalloon liittyvä. Face ei. Ehkä voisin perustaa Tinderiin suljetun ryhmän valmentajille? Aahhh, valmenna mua kovaa, lisää, lisää !!  :mrgreen:

Sä oot Ihqu nyt vähän turhan vakavamielinen tän asian suhteen. Ehkä koko idean toteuttaminen ei ole mahdollista tai ehkä sitä ei haluta tänne. Se saattaa olla tulossa tai ei. Perustelusi eivät vain ole kovin päteviä tässä tapauksessa.. "Kun tämä nyt on täälainen avoin keskustelufoorumi niin täällä ei voi olla suljettua ryhmää.. Onhan tämä tavallaan nytkin suljettu, pitää rekisteröityä? Ei tämä ole avoin siis.. Entä jos siinä olisi toinen taso, hieman syvempi..? Ja hei. Se olisi vain määräajan kestävä, ehkä voisit suvaita moisen?

Toki kaikki saa kaivettua esiin.. sairaaloiden potilas-asiakirjatkin ovat aina välillä olleet roskiksessa tai jossain muussa vastaavassa paikassa ja sitten asiaa on retosteltu iltapäivälehdissä. Niissä on vasta arkaluontoista tietoa. Nyt on kyse tunteista puhumisesta. Se on toki henkilökohtaista, mutta se ei ole nyt ehkä mitään NATO/SUPO salaisuuksia.. 

Facea en halua rekisteröidä. Ei kiinnosta. Ainoa syy kun olen sitä joskus miettinyt on ne naiset. Niiden vuoksi olisin joskus ollut valmis rekisteröimään sinne tunnukset  :horny:  Ei kiitos somea liiaksi. Tämä ja pari sähköpostia on ihan riittävästi.

Perustelu ettei tänne suljettua ryhmää, hmm. se oli vähän niin kuin joku periaattelinen -ismi. Kun se on aina ollut näin niin olkoon jatkossakin. Se on riittävä perustelu. Onko? Minusta jotain konkreettisia voisi tarjota.. haittaako jotenkin tämän palstan nykyistä olemusta tai toimintaa? Ei. Tuoko se mahdollisesti jotain uutta tänne ja ehkä jopa uusia kiinnostuneita keskustelijoita. Kyllä. Ei tämä ole uusia idea sinänsä, moisia on jo olemassa. Tämä paikkana olisi lunteva, koska on niin mukavasti jalkapalloon liittyvä. Face ei. Ehkä voisin perustaa Tinderiin suljetun ryhmän valmentajille? Aahhh, valmenna mua kovaa, lisää, lisää !!  :mrgreen:

Sä oot Ihqu nyt vähän turhan vakavamielinen tän asian suhteen. Ehkä koko idean toteuttaminen ei ole mahdollista tai ehkä sitä ei haluta tänne. Se saattaa olla tulossa tai ei. Perustelusi eivät vain ole kovin päteviä tässä tapauksessa.. "Kun tämä nyt on täälainen avoin keskustelufoorumi niin täällä ei voi olla suljettua ryhmää.. Onhan tämä tavallaan nytkin suljettu, pitää rekisteröityä? Ei tämä ole avoin siis.. Entä jos siinä olisi toinen taso, hieman syvempi..? Ja hei. Se olisi vain määräajan kestävä, ehkä voisit suvaita moisen?

No minä nyt vielä kertaan omat perusteluni, kun ilmeisesti se on luetunymmärtämisestä kiinni:

• Miksi kyseisen osion pitäisi olla suljettu osalta käyttäjiä? Siksikö, että se olisi sinun temmellyskenttäsi, johon sinä voisit valita ketkä kirjoittavat ja ketkä eivät? Jos joku kritisoi sinun näkökulmaasi tai lähestymistapaasi, niin se on morjens siltä foorumin osiolta.
  • Täällä on jo sinun toimesta luotu oma keskustelualue valmentajille ja valmennukselle, johon sitten on ympätty keskustelu myös psyykkisen valmentamisen aiheista; eikö tuo ole riittävä alueena käydä tästä aiheesta keskustelua? Jos sinne eivät aiheesta kiinnostuneet löydä, niin miksi löytäisivät suljetulle alueelle? Ilmeisesti aiot siellä tarjota myös psykoterapiaa, kun siellä kerran käsiteltäisiin mahdollisesti vaikeitakin asioita. Ei taida kuulua tämän foorumille moinen.
  • Mikä tämä "määräaikainen" oikein on? Jokin kokeilu? Sama kuin edellisessä, eli aiheen tiimoilta on jo pirstaloituneena lukemattomia eri aloituksia, eivätkö ne riitä aiheesta keskusteluun?
  • Paitsio.com-keskustelufoorumin pitäisi palvella mielestäni yhtäläisesti kaikkia sitä käyttäviä. Kehitysehdotuksesi jälkeen niin ei ole. Haluat suljettuja osioita foorumille, mutta et ole valmis harkitsemaan agendallesi muita saatavilla olevia vaihtoehtoja... hmm... Ehkäpä sinun olisi kehityttävä kehityksen mukana ja harkita myös muita kanavia agendasi eteenpäin viemiseksi.

Hyvä vääntöhän tästä saatiin taas aikaiseksi ! Sä oot ihan porkkana :) Mä oon kovempi porkkana :P

Joo, selvästihän tämä oli kilpailu. Sinä voitit. Nyt minä voin nukkua kateellisena yöni hyvin.

No huh huh mitä juttua väännät. Sulla ei ole mitään hajua ilmeisesti psyykkisestä valmennuksesta, kun moisia kirjoittelet. Aika kaukana olet siitä arjesta jota työssäni toteutan. Oikeesti, olenko jostain heittänyt jonkun pois, kun on ollut eri meiltä kanssani? En mä sun kanssa kaikesta jaksa vääntää ja olen jokun turhan vänkäämisen joskus lopttanut. En pahuuttani tai ilkeyttäni, vaan siksi etten ole nähnyt väittelyn jatkamisessa kovin paljon järkeä. Se on ollut sarjassamme; kumpi oli ensin, muna vai kana? 

Mitä ihmettä sä horiset, heitän ryhmästä jengiä pihalle? En ole kaikesta samaa mieltä ja ei mun kanssa tarvitse olla samaa mieltä. Ei se sen ihmeellisempää ole. Ja ei toi ollut mikään perustelu, se oli sun kuvitelma, kuinka toimisin suljetussa ryhmässä. Mun psyykkisessä valmennuksessa pelaajat ja valmentajat ovat monesti eri mieltä tai näkevät jonkin asian paljon kypsemmin kuin minä, ei se ole mikään ihme. Ihmisiä yhtä kaikki. Viimeeksi sanoin just Pk:n tytöille että heidän kanssaan oppii ihan hitosti itsekin.

Ja mikä perustelu on se, että valmennukselle on jo oma osionsa? Täällä on monta eri osiota ja monia vastaavia kehitysideoita, kuten tämän kehityotsikon alta voit löytää.. On otsikko ja sen alla oma otsikko.

Ei ole löytäneet valmentajat tänne, no ei varmaan ole, ihan vaan noin itsekseen ja se ei ole varmaan ollut tarkoitukseni kun olen psyykkisen puolen valmennusasioista puhunut täällä. Vuodessa tapahtuu hyvin vähän asioita, mutta kuten huomaat hiljalleen opin tuntemaan itsekin tätä kenttää laajemmin ja jaan kaiken löytämäni ja oppimani teidän kanssa. Maailmassa on paljon paikkoja, joista sinäkään et tiedä mitään, miten luulet valmentajien löytävän tänne? Ihanko itsekseen osaisivat etsiä psyykkisestä valmennuksesta tietoa , kun eivät edes tälle hetkellä usko sen vaikuttavan pelaajiin juuri kuinkaan. Olet aika kaukana realismista tämän asian suhteen. Asiaa pitää "mainostaa" ja minulla on siitä meilestäni pari melko hyvää ideaa, joiden uskon toimivan. Se ei onneksi ole sinun huolesi, se on minun päänsärkyni. Ja voihan olla etten mainostamisesta huolimatta saa tänne yhtä valmentajaa enempää ryhmään jäseniä. Silti se kaikki voi toimia palstan mainoksena valmentajille ja joku saattaa jopa tulla tänne keskustelemaan.

Määräaikaninen tarkoittaa, että tuo ryhmä on toiminnassa ennalta määrätys ajan ja siihen osallistuvat sitoutuvat siihen mukaan tuon ajanjakson ajaksi. Itse mietin vuotta, siinä ehtii valmentajat huomaamaan, onko ryhmästä hyötyä vai ei. joskus pari kertaa antaa vaikutelman turhasta, mutta se hyöty tulee kokemuksena näkyväksi hieman pidemmän työskentelyn kautta. Minä en ryhmään mitään sisältöä tuota. Ryhmä itse tuottaa sisällön eli voit olla huoleti, minun sillisalaattini ei heitä tee hullummiksi kuin jo ovat.

Olet varmaan lukenut Torreksen ja minun keskustelun jännittämisestä. hän sanoi itse sen olleen avuksi. Voitko olla eri mieltä ja voitko kertoa miten pitäisi tehdä paremmin? Olen tätä hommaa tehnyt nyt kolme vuotta ja näen sen toimivan käytännössä. nyt yritän saada tuota käytäntöä tänne nettiin, jos se avaisi laajemalle kentälle mahdollisuuden hyötyä tästä. Valmentajat ovat kiinnostuneita ja kokevat käsitykseni mukaan hyödyllisenä tämän työni. Pelaajat kokevat myös. Tapasin viikko sitten PK:n tyttöjä. Tytöt ovat menneet kesällä turnauksessa itse pyytämään valmentajaa keskustelemaan kanssaan ja olivat käyneet 1,5 tunnin keskustelun heille tärkeistä asioista. Eivät olisi vuosi sitten tätä tehneet. Työskentely kanssani on opettanut tytöille heistä itseestään asioita, joiden voimin he tekevät nyt sitä psyykkistä työtä omin avuin. minua ei  tarvita kohta laisinkaan tuossa joukkueessa.

Yritän avata työtäni täällä, mutta se ei ole mikään selkeä kokonaisuus, jokainen ryhmä on erilainen ja jokaisen kanssa työskentely on aina erilaista, se tekee tästä sillisalaattia.

Minulta on mennyt tämän työskentelytapani opettelemiseen pitkään, se on peruja psykiatriassa työskentelystä. Palstalla kirjoittaessani en tee psyykkistä valmennusta, tämä on kirjoittaminen on hyvin kaukana siitä. Täällä yritän avata työtäni jotta jokainen voisi ottaa siitä käyttöönsä mitä haluaa. Ymmärrän ettei tämä ole mikään helppo ja selkeä kokonaisuus. Osittain se vanha hyvä sanonta pitää paikkaansa, työ tekijäänsä opettaa. Ei teoriassa voi kaikkea oppia, osa ammattitaidosta on tuleva vain työtä tekemällä. Yritän jatkuvasti löytää uusia asioita, joilla voisin kuvailla ja kertoa teillä tästä enemmän. Selkeä kokonaisuus on se mitä voit lukea kirjoista. Se mitä käytäntö on, se on aina jokaisen ryhmän näköinen ja AINA erilainen. Psykoterapiastakin on kirjoja ja kirjoituksia, joista saa kuvan, että homma on ihan helppoa ja toimii ku junan vessa. Tämän ajatuksen kanssa sitä ei kannata lähteä tekemään, jokainen ihminen on ainutkertainen kokonaisuus. On oltava jatkuvasti hereillä, kuunneltava itseään ja toista. Tunteet kaikilla ovat samoja, ne toimivat ankkureina. Se mistä tunne kullakin yksilöllä tai ryhmällä syttyy on hyvin paljon toisistaan poikkeavaa ja joskus taas täsmälleen samanlaista. Eikö ole selkeää :)

Miksi tämän foorumin pitäisi olla kaikille sama? Tuo on juuri kateutta. Et edes itse tunnista sitä. Hassu mies. En oikein ymmärrä tuota vaadettasi tasa-arvoisesta foorumista. Jos sinua ei kiinnosta pitää suljettua ryhmää, jossa valmentajat voisivat jakaa työssään kokemiaan asioita niin miksi minä en voisi? jos haluat pitää tällä foorumilla jotain omaa suljettua ryhmää niin voit minun puolesta pitää. Perusta sellainen ryhmä. Ryhmä voisi olla tule tänne puhumaan kuinka ärsyttävä Sami on. Ehkä joku toinenkin kattellinen innostuisi käymään kanssasi keskustelua siitä kuinka huonoja kirjoitukseni ovat ja kuinka väärin olen ymmärtänyt psyykkisen valmennuksen ja kuinka paljon haittaa näistä vääristyneistä kirjoituksistani voi ihmiskunnalle olla ja kaikelle sille tasa-arvolle. Sori, innostun vaan, kun äijä vänkää kateuspäissään niin tosissaan.

Naapurillani on mersu. Mä ajattelin kirjoittaa tästä elinkeinoministerille ja vaatia minulle samaa, pitäähän kaikilla olla samat oikeudet. Jos sinua ei kiinnosta suljetun ryhmän pitäminen, pitäisikö se kieltää minulta? Entä jos minua ei kiinnosta rahan perässä juokseminen ja 24/ 7 työ? Tai en ole niin fiksu, että keksisin bisneksen, jolla elää riittävän leveästi ja sitä kautta mersun hankkiminen olisi mahdollista niin pitäisikö valtion silti antaa minulle se mersu? Kateellinen sanon minä. kiellä sinä se, voit kieltää vaikka ikuisuuden. Minä näen sen selvästi. Kerro minulle mistä olet minulle kateellinen, siitä kun kysyin voisiko tänne foorumille perustaa valmennusosion? Ei se ollut mikään suuri idea. näin että FF2:lla oli sellainen. Kopioitu idea. Tämä suljettu ryhmäkin on kopioitu idea. En mä rakettitieteilijä ole tai joku suuri keksijä. Tykkään vaan tästä hommasta hitosti ja yritän auttaa asiaa eteen päin. Mistä olet minulle kateellinen? Odotan yllätyksetöntä vastausta: "Mistä mä sulle olisin kateellinen, en mistään".

En ole foorumin ylläpitoa, mutta käsittääkseni tuollaisen suljetun keskustelun luominen ei olisi mahdollista. Tai käsittääkseni lukuoikeudet olisivat kuitenkin jokaisella, vaikka itse keskusteluun ei pääsisi käsiksi, mutta toisaalta nykyään ei kirjoitusoikeuksiakaan ole keneltäkään täällä rajoitettu.

Täällä tosiaan on jo Samin pyynnöstä luotu oma keskustelualue valmennukselle ja valmentajille, joka nyt ei minkäänlainen erityinen hitti ole ollut, vaikka sinne yksi henkilö onkin luonut jo 25 ketjua, joista vain viisi on mennyt seuraavalle sivulle asti. Keskusteluiden osaanottajien määrä kuitenkin on yhdellä kädellä laskettavissa, jos koko kättä edes tarvitsee.

Jos tällaisen suljetun ryhmän haluaisi luoda, niin mielestäni sen voisi tehdä jotain toista kautta, eikä käyttää tätä keskustelufoorumia sen niin sanottuna markkinointiväylänä tai muutenkaan. En näe, että tämä toimisi foorumille erityisenä mainontana, sillä nuo uudet jäsenet saapuisivat keskustelemaan juuri tuossa ryhmässä – eivät yleisesti ketjusta toiseen. Keskustelufoorumilla muutenkin voi kirjoittaa kuka tahansa, kun taas Sami ilmeisesti arvostaisi omalla nimellä salassa kirjoittamista. Jos Facebook ei ajatuksena kiinnosta, minkä ymmärrän, niin esimerkiksi Skype olisi vallan mainio työväline tällaisiin ryhmäkeskusteluihin, jotka eivät välttämättä vaatisi foorumilla toimivaa etikettia. Vaihtoehtoisena voisi olla kokonaan oma keskustelufoorumi, jota Sami voisi ylläpitää, jos tämä psyykkinen valmentaminen halutaan viedä täysin uudelle asteelle. Jos muuten etsii jalkapallovalmennusta käsittelevää foorumia Googlesta, niin tuon meidän yhden osion ansiosta Paitsio tulee jo ennen Futisforum2:ta.

Iqhmaelin perusteluiden viimeisessä kappaleessa on jotain pointtiakin, ja näin kokonaiskuvassa täytyy kyllä kallistua tuohon samaan suuntaan, eli ei. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että täällä puolella ei ymmärrettäisi, mitä Sami tässä hakee. Se ei vain vaikuta kaikista järkevimmältä ratkaisulta tällä foorumilla, tai tämän foorumin kannalta.

Jos nyt itse voisin ehdottaa jotain kehitystä foorumille, niin seuraavat ketjut voitaisiin yhdistää:

Yleisesti valmennuksesta

Millainen on hyvä jalkapallovalmentaja ? (Mixulle tuli kenkää..)

Valmentamisen haasteita

Yleisesti psyykkisestä valmennuksesta

Kuinka yrittän tätä psyykkistä valmennusta nostaa esille

Nettilinkkejä psyykkiseen valmennukseen liittyen

Onko sinulla kiinnostusta/halua aloittaa psyykkinen valmennus joukkueessasi/seurassasi?

Pirkkaniksit

Psyykkisen valmennuksen tekijöitä Suomessa

Psyykkinen valmennus. Ongelmia ja ratkaisuja.

Psyykkinen valmennus esille kesän 2016 Helsinki Cupissa !

Psyykkinen valmennus Suomessa

Psyykkinen valmennus vai henkinen valmennus?

Tunteet ja niiden käsittely

Aggressio/viha (Psyykkinen valmennus)

Eri ikäkausille tyypillisiä tunteita harjoittelussa ja kentällä

Jännittäminen (psyykkinen valmennus)

Kateus (psyykkinen valmennus)

Pelko (psyykkinen valmentaminen)

Sisäinen puhe

Keskittyminen ja psyyke

Keskittyminen

Mitä peli-flowta rikkovaa sinulle on huudettu kentällä?

Rytmin muutos pelissä on myös psyykessä tapahtuva muutos

Harjoittelu, kehittyminen ja yhdessä toimiminen

Mihin katoavat nuoret lupaavat pelaajat matkalla huipulle ja miten voisimme estää sen?

Ryhmädynamiikkaa ja sen hyödyntämiseen liittyviä esimerkkejä

Kirjallisuus, verkkolinkit ja muut luettavat

Nettilinkkejä psyykkiseen valmennukseen liittyen

Psyykkiseen valmentamiseen liittyvä kirjallisuus ja valmentamiseen liittyvä kirjallisuus

Lisäksi seuraavat ketjut voitaisiin käsitellä muualla, vaikka ovatkin tuossa osiossa:

Veikkausliiga

HJK:n alamäkeä kääntämään

Keskustelua yleisesti jalkapalloon liittyen

Millainen on hyvä urheiluseura ?

Jos nyt foorumista ei näin muuten tahdota tehdä siistimpää, jotta kyseiset aiheet olisi helpompi löytää eikä oltaisiin ripoteltu näin, niin otsikointia voisi ainakin lähteä muokkaamaan jossain kohdissa kieliopillisesti oikeaksi, tai lyhyemmäksi ja ytimekkäämmäksi, jos tarvetta tälle on.

Tarkoituksena on vain osoittaa se, että jostain uudesta vähän erilaisesta aiheesta, joka silti sivuuttaa jotain aikaisempaa, niin voisi aivan hyvin aloittaa keskustelemaan jo luodussa ketjussa – sen sijaan, että aina tehtäisiin uusi. Foorumillakin on kuitenkin omat rajat ja kapasiteettinsa, joten kyllähän tämä pientä ihmettelyä aiheuttaa, kun vähemmän aktiivisessa osiossa syntyy ketjuja nopeampaa tahtia kuin Manchester Unitedin vastaavassa pelaajille omistettuja.

Jaahaas.. Lisää kuraa. Kaiken pitää olla kuten sinä haluat. Minulle sopii että ne osiot missä sinä kirjoittelet, ovat sinun näköisiä. Sinulle ei sovi minun tyyli. oikein suvaitsevaisuuden huippua..

Saanko kysyä kuinka sinua se haittaa vaikka tuolla valmennusosiossa olisi tuhat eri otsikkoa? Jos ja kun se kieliasukin on päin peetä sinun mielestä ja otsikot ovat ihan kuraa niin onko niitä pakko lukea? Et varmaan käy missään homopornosivuillakaan, jos sinua eivät ne sivut kiinnosta? Luetko muuten kaiken mitä täällä foorumilla kirjoitetaan? Miten sinun kauneus silmääsi haittaa kieliopilliset sekoiluni? Saat varmaan selvää siinä määrin teksteisäni, kun ne ylipäänsä sinua kiinnostavat ja varmaan voit kysyäkin, jos jokin jää epäselväksi huonon ulosantini vuoksi.

Minusta aika käsittämätöntä että moinen idea herättää noin suurta vastustusta. tuo ei varmaan vaikuttaisi teidän arkiseen foorumilla hengailuun mitenkään. Ehkä jossain syvällä sisällänne olisi pieni tunne siitä, että nyt tällä foorumilla on jotain tänne kuulumatonta, jotain missä en ole osallisena. Pitäisikö kaikkien olla kuten sinä, silloinko asiat olisivat hyvin ? En minä ole täällä tainnut teidät otsikoita tai aiheita mollata, enkä kirjoitusasua, vai olenko tullut teidän ketjuihin tuomitseemaan? Eri mieltä olen välillä asioista. Kaikki samaan kasaan, pitää olla samanlaisia. Kyllä siellä taustalla on paljon juttuja hankaamassa kun pitää toisen juttuja olla aina sättimässä. Paskaa menoa sanon minä.

Kuten ehkä ymmärrät, ei täällä ole montaa valmentajaa vielä kirjoittelemassa. Asiat vievät aikaa. Edelläkävijänä voi myös kulkea.

Täällä paskotaan jo housuun vaikka ylläpito ei ole sen varmemmin ottanut kantaa suuntaan tai toiseen. Jos kävijämäärä lisääntyy, oletko sittä mieltä että se on huono asia? Jos asiasta saisi tiedotettua 100 tai tuhatta valmentajaa niin ehkä joku voisi tulla vilkaisemaan foorumia. No, eihän se sinua kiinosta. Olet varmaan pitkäaikaisimpia jäseniä ja koet jollakin tavoin omistavasi tämän paikan tai olevasi paikan herra ja hidalko. Minusta tämä mussutus menee teidän taholta jo ihan överiksi.

Kertokaa nyt herrat pessimistit, mitä haittaa jostain suljetusta ryhmästä olisi?

Jos olisin alunperin kysynyt sen mahdollisuutta kaikessa hiljaisuudessa moderaattorilta yksityisviestillä ja se olisi ollut mahdollista toteuttaa niin ettei tänne olisi tarvinnut edes siitä mitään kertoa. Ryhmä olis vaan toiminut kaikessa hiljaisuudessaan ja te olisitte jatkaneet puuhasteluanne kaikessa rauhassa. Ei haloota, eikä mitään ongelmia teillä. Nyt niitä ongelmia vasta ilmeneekin, kun otan asian puheeksi. Järjetöntä sohottamista ja kuvitelmia palstan raiskaamisesta ja kaiken teidän tilan viemisestä. Eiköhän teillekin riitä tilaa kirjotella. Mä käytän vähän kuvia, ne kun tuppaa viemään tilaa paljon enemmän kuin muuta bitti tekstin muodossa....... saan aika monta sivua kirjottaa yhden kateudelle nauravan kuvan kooon mukaan- hoh hoh hoijaa. Voitko kertoa minulle mikä on tämän foorumin rajallinen kapasiteetti, kun siitä nyt yht äkkiä olet kovin huolissasi? Ehkä tuo teksti ei tosiaan vie sitä kovin paljon.

Ei sun varmaan tarvitse löytää mun aiheiden sekamelskasta mitään, et varmaan valmenna tai kirjoitusteni sisällöllä ei taida kovin kummoista merkitystä olla sulle. Ne ketkä niitä mahdollisesti etsivät niin tod näk myös löytävät otsikoinnin ansioista etsimänsä. Se kun tuolla Forkan sivuilla tuli luettua viestiketjua missä 100 sivua niin siitä se etsiminen vasta tuskaa olikin. Toi otsikoiden määrä on minusta parempi. Makunsa kullakin. jos on yksi Manu ja siitä haluut jutella mukavia niin juttele mun puolesta vaikka sadalla otsikolla. Ei mua haittaa. En oikein ymmärrä miksi sinua niin kovin haittaa toi mun eniten käyttämä osio, joka ei edes ole sinusta varmaan kovin kiinnostava, ainakaan ammatillisessa mielessä? Voitko valaista?

-Sami

Kaiken pitää olla kuten sinä haluat. Minulle sopii että ne osiot missä sinä kirjoittelet, ovat sinun näköisiä. Sinulle ei sovi minun tyyli. oikein suvaitsevaisuuden huippua..

Saanko kysyä kuinka sinua se haittaa vaikka tuolla valmennusosiossa olisi tuhat eri otsikkoa? Jos ja kun se kieliasukin on päin peetä sinun mielestä ja otsikot ovat ihan kuraa niin onko niitä pakko lukea? Et varmaan käy missään homopornosivuillakaan, jos sinua eivät ne sivut kiinnosta? Luetko muuten kaiken mitä täällä foorumilla kirjoitetaan? Miten sinun kauneus silmääsi haittaa kieliopilliset sekoiluni? Saat varmaan selvää siinä määrin teksteisäni, kun ne ylipäänsä sinua kiinnostavat ja varmaan voit kysyäkin, jos jokin jää epäselväksi huonon ulosantini vuoksi.

Minusta aika käsittämätöntä että moinen idea herättää noin suurta vastustusta.

Ei sun varmaan tarvitse löytää mun aiheiden sekamelskasta mitään, et varmaan valmenna tai kirjoitusteni sisällöllä ei taida kovin kummoista merkitystä olla sulle. Ne ketkä niitä mahdollisesti etsivät niin tod näk myös löytävät otsikoinnin ansioista etsimänsä. Se kun tuolla Forkan sivuilla tuli luettua viestiketjua missä 100 sivua niin siitä se etsiminen vasta tuskaa olikin. Toi otsikoiden määrä on minusta parempi. Makunsa kullakin. jos on yksi Manu ja siitä haluut jutella mukavia niin juttele mun puolesta vaikka sadalla otsikolla. Ei mua haittaa. En oikein ymmärrä miksi sinua niin kovin haittaa toi mun eniten käyttämä osio, joka ei edes ole sinusta varmaan kovin kiinnostava, ainakaan ammatillisessa mielessä? Voitko valaista?

Vastaan lyhyesti:

Ei, kaiken ei pidä olla kuten minä haluan. Ja kaikkien ei todellakaan tule olla kuten minä – luojan kiitos, sillä tuostahan se vasta soppa syttyisi. Tämä oli aivan yhtälailla parannusehdotus foorumia ajatellen kuin sinun suljettu ryhmäsi.

On mukavampi löytää nopeasti haluamansa aihe, kun se on lyhyesti ja ytimekkäästi kirjoitettu. Kyse ei ole mistään, että en suvaitse. En itse kehtaisi edes väittää tuollaista, jos heti perään heittäisin hieman kyseenalaisen lauseen, joka ei tähän keskusteluun tai tänne keskustelufoorumille kuulu.

On myös kätevää, että samasta aiheesta voi keskustella yhdessä ketjussa eikä toistensa kanssa ristiin meneviä ketjuja syntyisi. Jos haluaisin aloittaa keskustelun yhdestä aiheesta, niin tietäisin mihin se kuuluu, enkä joutuisi perustamaan jälleen uutta.

Kyse ei ole pelkästään vastustamisesta. Meidän vastauksemme ei välttämättä ole pelkkää kieltävää, vaikka sinä sen niin aina koetkin. Omassa mielessäni ainakin näen sekä miinukset että plussat, mutta toinen vei järkevyydellään voiton. Ehdotin myös, että miten tällainen toiminta sitten voitaisiin toteuttaa – eli en todellakaan ole väittänyt olevani tätä vastaan.

Ja kyllä, tarvitsee löytää, koska luen kaiken ja aiheet kiinnostaa. Lisäksi kyse ei ole vain sivullekirjoittaneesta, vaan ajattelen tässä myös jokaista muutakin kirjoittajaa, sillä kyllähän tämä ehdotukseni palvelisi jokaista muutakin.

Täällä ei ole vain minä, tai sinä, vaan puhutaan meistä – koko keskustelufoorumista, joka vaatii kompromisseja. Jonkinlaiseksi tällaiseksi voidaan jo kutsua, että valmennus sai oman osionsa, eli vastaan ollaan tultu jo aikaisemminkin.

Kadun jo nyt päätöstäni tulla osalliseksi tätä keskustelua, mutta jos kysymys on, että tulisiko täällä keskustelufoorumilla tehdä joidenkin asioiden eteen jotain, niin eihän tuollaista päätöstä voida tehdä, jos yksikään foorumisteista ei sano omaa mielipidettään. Kuten jo sanoin, niin tässä on kyse koko yhteisöstä ja itse kannan vain oman korteni kekoon. Sinä voit kokea tämän taas hyökkäyksenä, koska et kykene ymmärtämään asiaa toisin, mutta jätä tuo tapa, jolla viet keskustelut henkilökohtaiselle tasolle aivan syyttä ja luot itsestäsi väärinymmärretyn marttyyrin. Kyllä jokainen täällä ymmärtää, että mitä haet sekä kunnioittaa ehdotuksiasi ja mielipiteitäsi, mutta jokin toinen toimintatapa saattaa vain miellyttää muita enemmän. Tästä ei kuulu loukkaantua, mutta jos tämä on väistämätöntä, niin siinä tapauksessa en osaa auttaa, mutta sieltä puolelta saattaa löytyä vastaus.

Nämä ovat myös nimenomaan keskusteluja, eivät väittelyjä. Siinä vaiheessa voi aiheen käsittelyn lopettaa, jos kokee tilanteen väärin.

Yritin kirjoittaa lyhyesti ja selvästi erotellen, jotta jokainen kohta olisi ymmärrettävissä.

Tarkoitukseni oli vain antaa vastaus ketjun kysymykseen, ja näin toiminkin. Lisäksi annoin oman kehitysehdotukseni ilmi. Luulisi, että olisi vain positiivista, kun joku edes jaksaa vaivautua vastaamaan olisiko tällainen hänestä mahdollista. Tai osattaisiin arvostaa yhtälailla muiden ehdotuksia kuin vaaditaan omaansa arvostettavan.

Et sano että kaikkien pitää olla kuten sinä, mutta käyttäydyt niin. Järkesikin sanoo ettei se ole hyvä; " ...luojan kiitos". Kun nyt kyse on erilaisesta kirjoittelijasta kuin sinä tai joku muu niin se ei saa olla niin. Minun otsikoiden muokkaus olisi välttämätöntä ja miksi? Jotta se miellyttäisi sinua ja muita. Huomaatko eron, en minä ole täällä kehityksestä keskustellessa kertomassa jonkin sinun ketjun olevan sitä ja tätä ja sitä voisi muuttaa. Se on korjaamista, ei kehittämistä. Nyt tuon uutta ja luon uutta. Ei kelpaa. Pitää olla kuten on aina ollut. Perus kuvio. Työpaikalla aina sama. kun jotain uutta oon tulossa niin alkaa se älytön vastustus ja usein viellä ihan mutulla. olen joitakin vuosia ollut työelämässä koulumaailmassa, jossa on korkeasti koulutettuja opettajia, mutta sama lopputulema. Olen ollut myös ammattikoulun käyneiden kanssa samalla työpaikalla ja taas sama lopputulema. Välilä olen itse se vastustaja ja sitten tajuan hetken kuluttua oman tyhmyyteni ja välillä olen se uusien juttujen ääneen sanoja. Molempia puolia on kokeiltu.

Ehdotat ettei tätä foorumia saa käyttää keskuteluun, mikä kehitys ehdotus se on? No ei ainakaan suljettuun keskuteluun, ei harran jumala. Parempi olisi myös jos tuon yhden viestejä vielä muokattaisiin, ne eivät oikein sovi tyyliin. Eikö ole sinusta jotain perusteita loukkaantua? Jos sinua ei hyväksytä sellaisena kirjoittelijana kuin olet niin mikä sitten on parempi syy kokea loukkaantumista?

Minusta tämä olisi luontevampi pohja kuin ehdottamanne face ja skype. Täällä käyn ja tätä käytän. Käytän siis vain tätä ja sähköpostia. Välillä käyn tuolla yhdellä enkunkielisellä foorumilla lukemassa ja kirjoittamassa, mutta aika kuivaa se enkuksi vääntäminen.

Nyt kun tätä yritän kehittää niin se ei herroille sovi. Tulee jotain sekavaa mussutusta. Kyseenalaistetaan minun ammattitaitoa, joka pohjautuu kuvitelmiin (--> heittää pihalle valmentajia kun ovat eri mieltä). Toinen on varma että foorumin kapasiteetti on koetukslla muutaman kirjoitetun rivin jälkeen. Jep, olikohan noi faktoja? Ei tainnut. Sen opin joskus 20 vuotta sitten koulussa, että yksi kuva vastaa hiton montaa kirjoitettua sivua. Eli tuo yksi ainoa naurava ja liikkuva kuva voi olla jo koko tuon suljetun ketjun kokoinen suuruudeltaan eikö?

Oikeesti väität kompromissiksi foorumin yllpidon luomaa osiota, joka on suuntautunut valmennukselle? Minkä asioiden suhteen se on kompromissi?  Mistä olet nyt joutunut luopumaan tai minkä suhteen tekemään kompromisseja, kun ylläpito teki tuon valmennusosion? Ehkä se oli jopa ihan hyvä niin minun ei tarvitse heitellä valmennusosion juttuja teidän jokaiseen ketjuun.. ei näe metsää puilta. Tuo on tulevaisuuteen suuntautunut tapa ylläpidolta katsoa palstaa. On tänne tehty monelle eri asialle oma osio, ei ne minun mielestä ole mitään kompromissejä. Ne ovat yksilöiden omista kiinostuksen kohteista kumpuavia kehitysideoita ja onneksi niitä on. Olen aikasemminkin katsonut, kun täällä on kritisoitu jonkun toivomaa alaotsikkoa jonkin maan sarjalle. Jos siellä on vain yksi kirjoittaja niin saattaa tästä maasta löytyä jotaikin lukijoita. Se kai on tämän palstan tarkoitus?

Valmentajat eivät ole vielä löytäneet tänne, mutta uskon sen ajan koittavan vielä. Nyt tämä idea on menossa eteenpäin ja tietoa foorumista menisi varmasti monelle seuralle ja heidän valmentajilleen. Ja huomaa teen tätä oman edun nimissä, mutta yritän ottaa koko ajan mukaan sen faktan, että foorumi suo minulle mahdollisuuden keskusteluun ja osa tätä kehittämistä on myös kiitollisuutta tällaisen palstan pitäjiä kohtaan ja heidän suvaitsevaisuuttaan kohtaan. Aivan eri tasolla mennään kuin ff2:lla. Se että teen tätä homma vailla palkkaa ja omasta innostuksesta lähtöisin on jees, mutta se saaa vitutuksen maistumaan erityisen karvaalta välillä, kun tullaan mussutamaan jotain ihan asiatonta. Minusta tuo perustelunne on lähinnä mussuttamista.

Eikö ole hyä, jos kuukkelin hausta tämä palsta pomppaa esiin? Eikö ole hyvä jos olemme erilaisia kirjoittajia ja se tuo väriä palstalle?

Minusta olisi mageeta jos tämä foorumi olisi monen ammattivalmentajan käyttämä. Se toisi varmasti lisää lajista sekä myös brittifudiksesta kiinnostuneita paikalle, ei niinkään ff2 tyyliin, paskan huutelijoita. On teillä ny kovin kapea katseista ajattelua ja kateuden värittämää, sanon minä. Näette vain edessänne olevan ja senkin koette jo uhkaksi, vaikka se on vasta kuvitelman tasolla.

Nyt kun alotin keskustelun suljetun ryhmän perustamisesta ja kerroin hieman siitä ja mitä se mahdollisesti tuo tälle palstalle, ainakin omissa mielikuvissa, niin äijä kaivaa kaikkia mun kirjoittamia valmennusosioiden otsikoita tänne ja alkaa niiden järjestämistä ruotimaan. Jep jep.. ja ollaan aiheessa suljetut ryhmät. Hmm... Toi on syy miksi ilmaisen oman vitutukseni suoraan. Nyt näkyy että sulla Jahnny vaikuttaa taustalla vitutus mun otsikoita kohtaan ja kirjoitusalueelle tuottamaani matskua kohtaan. Vitutus puskee läpi, ei sitä voi peitellä. Ainoa syy miksi, et muuten mitään otsikoita tänne suljetut ryhmät keskusteluun toisi.

Ja mitä järkeä on yhdistellä niitä otsikoita? Jos yksi otsikko on kirjallisuus niin sinä haluat yhdistää kirjallisuuden ja nettilinkit. kuinka se helpottaa kirjojen etsimistä, jos sivuja tulee vaikka jossakin vaiheessa 10 tai 20..? Sinne sekaan nettilinkit niin sitten niitä kirjoja kaipaavan on kiva selata läpi kaikki basa.

Jos nyt haluat risteillä aiheesta ja keskustella minun otsikoinnista ja ketjujen aloituksista niin olen kyllä optimisti, uskon valmentajien löytävän tänne jossain vaiheessa ja alkavan keskustelemaan. Mun projektiti on usein monen vuoden mittaisia, joskus ne kestää läpi elämän ;). Kun aloitan jonkin otsikon uskon siihen tulevan josssain vaiheessa luettavaa niin paljon, että sivuja tulee useampia. En ainakaan itse kovin hyväksi koe sitä sivujen suurta määrää. Se keskustelun läpi lukeminen on kovin työlästä ja harhautuu monien sivujen mittaisissa keskusteluissa liian paljon. Ei niitä jakseta lukea läpi. Näin koen minä ja uskon sen vaikuttavan myös muiden lukemisessa hieman samoin (tämä on mutua). Nyt jo on tehty tutkimuksia, että sivu suljetaan nopeasti, jos joidenkin ensimmäisten sekunttien aikana ei löydy se etsitty juttu. fakta. Eikö sama ole osalla kijoituksia lukevista?

Mielenkiintoista kun olemme keskustelemassa foorumin kehittämisen alla ja siellä vielä alaotsikko suljetut ryhmät niin eikö olisi järkevää keskustella aiheesta? Nyt teidän kehittämisideat ovat tässä ketjussa tämän foorumin kehittämisen lyttäämistä. Ideaa ei kovin paljon ole pohdittu eteen päin tai on, mutta tältä foorumilta pois päin. Kehitä foorumia.. Otsikko tälläkin ketjulla taisi olla jotai muuta. Te vedättä kuvitelmien pohjalta ja sanotte niiden pohjalta näkökulmanne olevan oikea.

Voitteko vastata pariin seuraavaan, melko yksinkertaiseen kysymykseen. Tuo muu yllä oleva ja allakin on vain huttua. Mitä haittaa suljetusta ryhmästä olisi foorumille ja mitä hyötyä siitä voisi olla?  Jos jossitellaan ja saisin ryhmän kasaan, jossa kävisi 20 aktiivista valmentajaa keskustelemassa. Ryhmä kestäisi vuoden ja valmentajat kävisivät siellä sovitusti vähintään kerran viikossa keskustelemassa. Minä yrittäisin luoda puitteet, että keskustelu heidän välillään voisi käynnistyä ja sen jälkeen olisin vain ulkopuolinen havainnoitsija ja ehkä hieman ohjaamassa.

Minä näen vastustamisen lähinnä johtuvan tunneperäisistä syistä. Sanoilla sanotte kaikkea kaunista joo, mutta rivien välissä on sitä itteensä. Ei mun ärtymys ole rivien välissä, ei tarvitse kenenkään arpoa olenko vihainen. Totta helvetissä mua vituttaa ku te mussutatte jostain aivan ihmeellisestä asiasta ja mun kirjoittaminen ei kelpaa tällaisena kuin se nyt sattuu tulemaan. Ketutus johtuu teidän asenteesta mua kirjoituksia kohtaan ja uutta kohtaan. Olen keksinyt jotain uutta tänne ja heitän idean. Te olette heti sitä vastaan ja kuinka..? mutun voimalla. Olette ehdottamassa, että en kehitä foorumia vaan vien kehityksen täältä pois? Teidän mielestä jalkapalloaiheiselle foorumille ei voi tuoda minun kirjoitusten kaltaisia kirjoituksia kaikkien nähtäville kuten sen teen, vaan minun olisi ehkä jopa hyvä perustaa oma sivusto ja lähteä täältä. Eikö?

Se on vaan niin kummaa. Herkästi mennään ja herkästi on hyvä mennä. Se tuntuu, mutta tuntukoot. Ei maailma kaadu tunteisiin. Ne ovat kuin sanat tuulessa, katoavat virtausten mukaan. Osa ei uskalla lentää ja tuuli tyyntyy, sanat vangitsevat ja mieli tummuu. Lähtee lapasesta  :mrgreen:

Melkoista vääntöä. Tuosta "salaisesta ryhmästä" sen verran, että viiden hengen keskustelun voi luoda yksityisenä ryhmänä. Eli rohkeasti vain yksityistä viestiä keskusteluun haluavalle ja sen jälkeen 3 jäsentä voidaan listätä osaksi keskustelua. 

Tuon määritelmän minusta teet vain ja ainoastaan sinä. Ainoa, joka täällä on leimaamassa ketään tietynlaiseksi henkilöksi on vain ja ainoastaan siellä suunnalla. Pyytäisin kiltisti lopettamaan, sillä tuota toisintoa en jaksaisi lukea. Keskustelua ei tarvitsisi aina viedä henkilökohtaiselle tasolle.

En todennut, että otsikoiden muokkaus olisi välttämätöntä. Ehdotin vain, että jos näitä lukuisia ketjuja ei nähdä järkeväksi yhdistää selkeämmiksi kokonaisuuksiksi, niin voisi edes ulkoasua siistiä. Tarkoituksena tässä ei ole, että se miellyttäisi minua tai ketään, vaan että se helpottaisi selaamista useiden ketjujen seasta. Sinä et ehkä täällä ole ehdottamassa vastaavaa, että tulisiko jonkin toisen asian olla toisin, mutta tämä ei tarkoita, että foorumin parannusehdotukset olisivat kiellettyjä. Sitä varten tämäkin osio on tänne luotu ja mielestäni perustelin hyvinkin asiallisesti oman ehdotukseni. Miksi käyttäydyt kuin se olisi jonkinlainen hyökkäys sinua kohtaan? Sillä sitähän se ei ole.

Nyt ehdotit jotain uutta, mutta kai ymmärrät, että suurin syy kielteiselle vastaukselle on hyvinkin yksinkertainen? Sitä ei voida valitettavasti täällä toteuttaa ja siksi täällä tuli ehdotuksena täältä ja nimimerkki Iqhmaelilta vaihtoehtoisia ehdotuksia. Näitä ehdotuksia ei sinulle täällä anneta sen takia, että vastustamme ideoitasi tai muuta, vaan koska tarjoamme toista ratkaisua, joka olisi mahdollista toteuttaa. Itseasiassa tässähän saa jopa kuvan, että eräs toinen on täällä väkinäisesti kertomassa miten asiat pitäisi toteuttaa.

En missään nimessä ehdottanut, että keskustelufoorumin käyttötarkoitus ei saisi olla keskusteleminen. Enkä myöskään, että suljettu keskustelu olisi toimimista väärin. Joko sekoitat nyt itseni johonkin toiseen, harkitsen hyvin vahvasti sinun keksivän nyt aivan omia väitelmiä tai sitten sinulla on välillä vaikeuksia ymmärtää kaikkea lukemaasi. Kerroin vain, että käsittääkseni suljetun keskustelun luominen ei tällä keskustelufoorumilla ole mahdollista. Turhaan siitä hyvästä tähän suuntaan keskität kaiken syyllistämisen. Lisäksi nimimerkki Mati jo täällä tuon vahvistikin ja kertoi, että voit yksityisen keskustelun luoda yksityisviestien voimin viidelle henkilölle. Todetaan vielä myös, että en kommentoinut sinun viestiesi ulkoasua tai muuta, vaan viittasin vain näiden lukuisten ketjujen otsikointiin.

Varmasti tämä keskustelufoorumi toimisikin luontevammin, sillä suuressa käytössä, mutta koska varsinaista suljettua osiota ei ole mahdollista luoda, niin tämän takia ehdotimme jotain vaihtoehtoa. Siitä ei olisi tullut loukkaantua, vaan kiittää ehdotuksista. Mati nyt kuitenkin antoi sinulle ehdotuksena hyvän vastauksen, jonka avulla voit toteuttaa tätä suljettua keskusteluasi salassa muilta tämän foorumin avulla – eli siis luomalla yksityisviesteillä viestiketjun maksimissaan viidelle henkilölle.

Itse en ole kyseenalaistanut sinun ammattitaitoasi.

Tuolla foorumin siisteydellä viittasin siihen, että minkä takia luoda keskustelualueet täysin toisiaan vastaavia ketjuja, kun useampi niistä voitaisiin korjata yhdellä. Ja en tiedä onko sinulle aivan tuttu asia, mutta kyllä näitä turhia ja vanhoja ketjuja aina välillä poistetaan, jotta saadaan lauta toimimaan sulavammin. Foorumin viimeisessä päivityksessä hävisi muistaakseni aikalailla materiaalia, mutta ainakin sen jälkeen toiminut nopeammin ja paremmin. Lisäksi onhan se aina käyttäjäystävällisempää, kun on helpompi tietää, mistä löytyy mitäkin ja millä otsikolla, eikä ole aina pakollista käyttää arvaillen eri hakutoimintoja.

Väitän, että kun saavuit tälle keskustelufoorumille ja nousi ilmoille ehdotus valmentamiselle omistetusta omasta osiosta, niin tässä oli melko tervetullut osoitus ehdotustasi kohtaan. Tämä oli myös mahdollista toteuttaa, kun taas tätä uutta ehdotusta ei pystytty valitettavasti siinä mielessä kuin varmasti suunnittelit. Jos yhtään myös muistelet, niin se olin minä siellä ensimmäisenä, joka auttoi poimimaan ketjut ja viemään ajatusta eteenpäin. Tuostakin heti onnistuit saamaan itsestäni vihollisen, koska en ehdottanut osiota täysin samanlailla kuin sinä alunperin olisit halunnut – etusivulle näkyväksi. Hyvinhän tuo on kuitenkin tästä huolimatta tarkoitukseltaan toiminut, vaikka siellä olikin tällainen kaikkea vastustava henkilö taustalla?

Esimerkkinä myös Kreikan sarjalle luotu oma alaosio oli kompromissi sen välillä, että pidetäänkö jokainen ketju muun sekalaisen joukossa vai luodaanko suoraan iso pääosio maan sarjalle – kompromissina nähtiin, että oma osio on tarpeellinen, mutta alaosio muun maailman alapuolella riittää. Näistä ollaan myös päästy yhteiseen lopputulemaan yhteisönä – ei yhden henkilön päätösvallan takia.

Se taas, että tällä keskustelufoorumilla et ole vielä kyennyt ajoittain joidenkin henkilöiden kanssa pysymään keskustelussa ja näet tuon vain mussuttamisena, niin ehkä kertoo myös itsestäsi enemmän keskustelijana. Ei vain ja ainoastaan meistä. Mitä näitä lukuisia keskusteluja olen lukenut, niin ne asiattomattomimmat kommentit ovat kylläkin tulleet toisesta suusta.

Se on hyvä, että Google tuon palstan tunnistaa kuten totesin. Mainitsin sen vain ja ainoastaan positiivisessa mielessä, mutta sattumalta sait jälleen käsityksen, että olisin jotenkin sitä vastaan. Vaikea ymmärtää.

Kukaan ei myöskään edelleen, jälleen, taas kerrankaan, ole väittänyt, että tuossa olisi jotain negatiivista, jos täällä olisi enemmän keskustelijoita eri aiheille. Kukaan ei ole sitä vastustanut, kukaan ei ole sitä vastaan ollut. Kukaan ei sitä näe uhkana. Jos tämä on mahdollista, niin tapahtukoon, ja pelkästään hyvä näin – kuten on jo aikaisemminkin todettu. Valitettavasti se ei vain tule tapahtumaan juuri tämän alkuperäisen ehdotuksen kaltaisesti – koska se ei ole mahdollista. Nämä yksityiskeskustelut saattavat olla hyvä ensimmäinen askel, toivottavasti onnistuvat, mutta ei voi myöskään kieltää, että eikö siistimpi ulkoasu valmennusosiossa houkuttelisi uusia käyttäjiä ottamaan helpommin osallistumaan tai löytämään ne heitä kiinnostavat ketjunsa.

Jos nyt yhtään kiinnitit huomiota, niin otin huomioon kyllä tämän ehdotuksesti, mutta koska puhuttiin valmennusosioista näin muutenkin, niin siinä ei voi olla mitään väärää, että ehdotan tässä kaiken sivussa oman ehdotukseni. Tein mielestäni sitä paitsi hyvän työn, kun järjestin nuo asiallisesti kategorioihinsa. Tämä ei ollut hyökkäys, pelkkä avunanto.

Itselläni ei ole minkäänlaista ***utusta sinua, sinun materiaaliasi tai muutakaan kohtaan. Tämän olet itse luonut päähäsi, ja olen pahoillani, jos tällainen käsityksen olen epätietoisesti antanut. Kuten sinäkin, niin minäkin yksinkertaisesti pyrin vain parantamaan tätä keskustelufoorumia entisestään. Miten, jos se syy olisikin se? Eikä tällainen sinun kehittämäsi foliohattuteoria kuinka olisin luonut jonkinlaisen salaliiton sinua ja materiaaliasi kohtaan. Olen usein myös todennut, että luen mielelläni psyykkisestä valmennuksesta ja hyviä tekstejä olet kirjoittanutkin, sillä aihetta ei olla täällä vielä aikaisemmin olla näin paljon käsitelty.

En halua, että otat tätäkään loukkauksena, mutta kirjallisuus ja verkkolinkit, näin esimerkkinä, oli vain ehdotus kuten kaikki muukin. Nuo voisi luetteloida siististi avausviestiin ja kaikesta luettavasta materiaalista olisi keskustelu näiden jälkeen. Ei tuo kai mitenkään voi vaikeuttaakaan, jos kahdesta toisiaan hyvin lähellä olevasta aiheesta voi keskustella samassa ketjussa ja kaikki materiaalit olisi listattuna avausviestiin? Mikään pelko liian monesta sivustakin on turhaa, sillä nuo tuntuvat hyvin hitaasti täyttyvän (yhdellä sivulla on aina kaksikymmentä viestiä) ja lisäksi on olemassa hakuominaisuus, joten vanhoja viestejä ei tarvitse hakea selaten yksi kerrallaan. Ja jos sinun projekteissasi niitä sivuja tulee joka tapauksessa useampi, niin ei kai sillä sitten pitäisi olla mitään merkitystä.

Toistan vielä, että täällä ei ole mitään kuvitelmaa, jos epäillään ja ystävällisesti kerrotaan, että tällainen suljettu keskusteluosio, jota voisi verrata muihin osioihin (ottaen huomioon, että sinne olisi oikeudet vain osalla kirjoittajista), ei valitettavasti ole toteutettavissa. Ole nyt iloinen, että on mahdollisuus luoda jonkinlainen vastaava keskustelu edes yksityisviesteillä.

Tuossa ei ole mitään väärää, jos tuollaisen viiden hengen kaikilta salaisen keskustelun päätät laittaa pystyyn. Hyvä asiahan se vain on, jos se hyödyttää useampaa henkilöä ja ehkä tuo foorumille uuden kirjoittajan tai toisenkin. Meidän ehdotus ei ollut, että idea heitettäisiin syrjään, eikä sitä vastustettu. Ehdotus oli, että koska erinäistä osiota ei mitä todennäköisimmin pystytä luomaan, niin se keskustelu toteutettaisiin toisella tavalla. Jos olisit kertonut, että se olisi välttämätöntä toteuttaa tämän verkkosivuston turvin, niin ehkä siinä olisi aikaisemminkin jo voinut ehdottaa toimintaa yksityisviestien turvin, mikä nyt ilmeisesti osoittautui hyväksi ratkaisuksi.

Onnea työhön.

-------------------

Pyydän kuitenkin vielä loppuun, että pohdit jatkossa useamman kerran viestien sisältöä. Olen saanut aika vahvan käsityksen viesteistäsi, että toimit usein hyvin paljon tunteiden varjolla ja vauhti on välillä reipastakin aalloilla surfatessa (jossa ei ole mitään pahaa, päinvastoin). Tämän takia suosittelen joskus hengähtämään hetkeksi ja katsomaan vielä kerran läpi, että tarkoittaako joku toinen jotain hyvässä vai pahassa mielessä. Sanon aivan suoraan, että en usko sen olevan täällä kaikkien muidenkaan mielestä kovin mukavaa saada tuollaista syytösten täytteistä suorapuheista kohtelua samantien, jos ei lähde täysin samaan rumpukomppiin mukaan, tai hyväksy kenen pitäisi olla täällä se yksi ja ainoa henkilö, joka on oikeassa. Täällä monella on varmasti haluakin osallistua keskusteluun aiheistasi, mutta en usko monenkaan olevan kovin innostunut aloittamaan sitä, kun ovat lukeneet miten ajoittain maalaat toisia henkilöitä tietynlaisiksi ja olet ehkä välillä täysin välinpitämätön muiden ajatuksia, ehdotuksia tai mielipiteitä kohtaan.

Olen usein sanonut, että nautinnollisimmat keskustelut syntyvät, kun molemmat osapuolet tunnistavat molemmat näkökulmat ja osaavat poimia näistä muutaman hedelmän itselleen. Tarkoitus ei tällä tavoitteella ole, että toinen alkaisi ajattelemaan kuten keskustelukumppani, vaan vain jakaa näkökulmia toisen kanssa – ja tähän kuuluu myös kyky ottaa niitä vastaan. Joskus se on vaikeaa, mutta lopulta se on hyvinkin palkitsevaa. Loistavia viestiketjuja täällä on saatukin aikaiseksi useiden kirjoittajien kanssa – ehkä joku päivä vielä sinunkin.

Älä ota asioita turhan vakavasti ja kuten me kaikki joskus, niin välillä voi katsoa omiakin käsiä ja todeta, että hetkinen tuossa asiassa olin itsekin väärässä. Itsekin voin helposti myöntää olleeni väärässä siinä, että täällä foorumilla ei voisi toteuttaa tätä ehdotusta missään muodossa. Oikeassa tosin taas siitä, että erinäisen muilta piilotetun osion luominen ei tulisi onnistumaan, joka ei siis tarkoittanut, että se olisi huono ideana.

Kirjoitin tämän kaiken täynnä pelkkää hyvää tarkoitusperää. Et ***uta minua. Lähinnä huvitutat ja hämmästytät. Jos olisi jotain sinua vastaan, niin sanoisin sen aivan suoraan. Sen sijaan kuitenkin pyrin auttamaan ja olemaan osallisena kehittämässä ehdotuksia eteenpäin, koska ainakin vielä olen sillä kannalla Sami, että ajatuksena tämä kaikki on ollut melko tervetullutta.

Ja näin ollen kaikki sanottava onkin sanottu.

- Jani

Voi olla että tuo alussa käymäni keskustelu Ihqun kanssa oli päälimmäisenä mielessä. Hän ei minusta perustellut miksei foorumilla voisi olla suljettua keskusteluryhmää, muutoin kuin koki sen mielestäni epäreiluna (kateus johon viittasin). Minä en mitään temmellyskenttää kaipaa. Valmentajien olisi varmasti helpompi puhua asioista, jos paikka olisi suljettu. En sanonut sinun kyseenalaistaneen ammattitaitoani tehdä tätät psyykksitä työtä. Ihqu sen teki kun sanoi että heittelisin keskustelijoita ulos ryhmästä kuinka minua nyt sattuu huvittamaan. Se on mielivaltaista toimintaa ja ei lähelläkään sitä, mitä psyykkinen valmennus on. Kuyten sanoin luttamus on oltava, muuten tätä hommaa ei voi tehdä.

Sanoit ettei se suljetun ryhmän luominen onnistu tänne, tälle pohjalle. Tiedätkö asian olevan näin? Minä en tiedä, siksi asiasta kysyin.

En edelleenkään ymmärrä miten tuo minun aloittamien ketjujen järjestely liittyi tähän suljettujen ryhmien pitämiseen. Se että se piti ottaa tuossa esiin oli minusta melko asiatonta, ei liittynyt aiheeseen kuinkaan. Suljettu ryhmä on suljettu ryhmä. Toki aasinsillan saa rakennettua mistä vaan.

En mielestäni ottanut googlen juttua loukkaavana, sehän on hyvä että palsta tulee esille. minusta asia oli positiivinen. Luetko nyt itse miten sattuu tuntumaan viestejäni. En minä ihan joka asiasta hernettä vedä nenuun. Luin tekstini uudestaan ja ei niissä ole kyllä mitään sarkasmia tai muutakaan negatiivista. Positiivisesti kysyin vain, eikö ole hyvä että kuukkeli nostaa foorumin esille.

Mitä tulee keskustelun asiattomuuteen niin eikö se ole synny yleensä keskustelun molemmista osapuolista? Jos ihgu avautuu minulle asiattomasti niin eikö se palaute minun suunnalta ole luonnollisesti siihen liittyvää. Minusta tuo lausahdus, että heitän valmentajia pihalle ryhmästä mielivaltaisesti, oli alentava. Pieni lapsi toimii siten, että kun hiekkalaatikolla ei suju niin en leiki sun kanssa. Tähän viittasi tuo mitä Ihgu sanoi. Otan sen loukkaavana, koska teen helvetin korkeella etiikalla/moraalilla hommia psyykkisen puolen kanssa. Ei se ole mikään vi...n leikkikenttä, jossa voi kiusata toisia mielensä mukaan.

Se että hän oli sitä vastaan niin kovin, että ei voi käydä keskustelua täällä niin etteivät muut sitä näe, niin onhan se nyt selvästi kateuden värittämää. en mielestäni niin kovin asiattomasti sanonut, kun osoitin tätä.

Ei toi mikään paranoidinen ajattelu ole, jos Ihgu vainoissaan on kieltämässä moista sujettua salaseuraa, jossa varmaan puhutaan vaan pahaa muista ja mä vedän herneen neppariin, kun se sanoo ettei moista missään nimessä tänne voi sallia. Sit sä tuut komppaamaan, ettei onnistu. Aloitusviestisi ei kuulostanut siltä, että tiedät asian olevan niin. Se kun sanot tekstin täällä vievän niin paljon tilaa, että foorumi ei toimi niin se on kyllä aika lähellä huttua. Kuvat ovat kooltaan isoja ja ne kuormittavat varmasti eniten foorumeita yleensä, siksi niiden kokokin on rajoitettu. Minusta tuo väitteesi foorumin kyykkäämisestä suljetun ryhmän vuoksi oli aika heikoilla kantimilla. Nyt kun luen viestisi uudelleen niin sama asia kokonaisuudessa pistää silmään. Kyllä yhdelle koneelle voi aika monta riviä tekstiä lykkiä, että se kaatuu sen tekstin vuoksi.

Js voitko kertoa miksi nyt oli niin tärkeää ottaa puheeksi nuo aloittamani ketjut? Se ettei siellä ole vielä kovin montaa keskustelijaa on minusta sidoksissa aikaan. Ei asia ole vielä levinnyt valmentajien keskuuteen, että netissä on paikka jauhaa valmennuksesta. Tämä on vähän hassun kuuloista sanoa ääneen, mutta näin ajattelen hiljalleen tapahtuvan. Sinun pitää nyt tästä suljetusta ryhmästä keskusteltaessa ottaa esille noiden aloittamieni ketjujen vähäinen keskustelun määrä. Miten se tai ne liittyvät suljetun ryhmän pitämiseen? Osa ketjujen aloituksista on vain informaation esille laittamista. Kuten ehkä huomaan, ei niissä ole paljon keskutelua luovia elementtejä. Tarkoitus on täällä foorumilla tarjota tietoa, mutta toki keskustella, jos jonkun ketjun sisältö puhuttaa tai siitä kirjoittamastani on jotain kysyttävää.

Ei tässä mielestäni mitään kovin suuria salaliittoja tarvitse rakennella. Se kuinka otatte esille kaikenlaista epäoleellista minun yrittäessä puhua suljetusta ryhmästä niin on se vähän kummaa. Jos kummasteletta minun aggressiivista tapaa suhteutua viesteihin niin osa siitä on myös minun mielestä teidän itsenne aiheuttamaa.

Kuinka sinä kokisit, jos minä tulisin sinun ketjuun, kun yrität puhua Manun tulevasta kaudesta, tulisin ketjuusi kertomaan, että kannattais varmaan siistiä tota keskustelua elokuvista ja ehkä linkittää se ton politiikka -keskustelun kanssa? ehkä sinuakin korpeaisi moinen. Ei siinä minusta ole mitään paranoidista. Ja Ippe saa kompata, viha näytää joillekin meistä juuri tuolta, heti ammutaan ja tulee ruumiita. Minusta se on osa meitä ja sen kanssa voi myös käydä keskustelua. Ne jotka sen piilottavat, kusevat yleensä muiden muroihin ;)

Nyt on mentävä pojan peliin ja sit omaan matsiin. Nautinnollista eloa ja oloa siksi aikaa, koittakaa pärjätä  !

-Sami

Näkyy olevan sellaisia esseitä kirjoitettu täällä etten näe mielekkääksi reagoida kaikkiin kohtiin. Ehkä noita Samin viittauksia, jotka koskevat minua, jaksan vielä härkkiä pitkällä tikulla

Voi olla että tuo alussa käymäni keskustelu Ihqun kanssa oli päälimmäisenä mielessä. Hän ei minusta perustellut miksei foorumilla voisi olla suljettua keskusteluryhmää, muutoin kuin koki sen mielestäni epäreiluna (kateus johon viittasin). Minä en mitään temmellyskenttää kaipaa. Valmentajien olisi varmasti helpompi puhua asioista, jos paikka olisi suljettu. En sanonut sinun kyseenalaistaneen ammattitaitoani tehdä tätät psyykksitä työtä. Ihqu sen teki kun sanoi että heittelisin keskustelijoita ulos ryhmästä kuinka minua nyt sattuu huvittamaan. Se on mielivaltaista toimintaa ja ei lähelläkään sitä, mitä psyykkinen valmennus on. Kuyten sanoin luttamus on oltava, muuten tätä hommaa ei voi tehdä.

.....

Mitä tulee keskustelun asiattomuuteen niin eikö se ole synny yleensä keskustelun molemmista osapuolista? Jos ihgu avautuu minulle asiattomasti niin eikö se palaute minun suunnalta ole luonnollisesti siihen liittyvää. Minusta tuo lausahdus, että heitän valmentajia pihalle ryhmästä mielivaltaisesti, oli alentava. Pieni lapsi toimii siten, että kun hiekkalaatikolla ei suju niin en leiki sun kanssa. Tähän viittasi tuo mitä Ihgu sanoi. Otan sen loukkaavana, koska teen helvetin korkeella etiikalla/moraalilla hommia psyykkisen puolen kanssa. Ei se ole mikään vi...n leikkikenttä, jossa voi kiusata toisia mielensä mukaan.

Se että hän oli sitä vastaan niin kovin, että ei voi käydä keskustelua täällä niin etteivät muut sitä näe, niin onhan se nyt selvästi kateuden värittämää. en mielestäni niin kovin asiattomasti sanonut, kun osoitin tätä.

Ei toi mikään paranoidinen ajattelu ole, jos Ihgu vainoissaan on kieltämässä moista sujettua salaseuraa, jossa varmaan puhutaan vaan pahaa muista ja mä vedän herneen neppariin, kun se sanoo ettei moista missään nimessä tänne voi sallia. Sit sä tuut komppaamaan, ettei onnistu. Aloitusviestisi ei kuulostanut siltä, että tiedät asian olevan niin. Se kun sanot tekstin täällä vievän niin paljon tilaa, että foorumi ei toimi niin se on kyllä aika lähellä huttua. Kuvat ovat kooltaan isoja ja ne kuormittavat varmasti eniten foorumeita yleensä, siksi niiden kokokin on rajoitettu. Minusta tuo väitteesi foorumin kyykkäämisestä suljetun ryhmän vuoksi oli aika heikoilla kantimilla. Nyt kun luen viestisi uudelleen niin sama asia kokonaisuudessa pistää silmään. Kyllä yhdelle koneelle voi aika monta riviä tekstiä lykkiä, että se kaatuu sen tekstin vuoksi.

-Sami

Ensiksikin: kuka tai mikä on Ihqu? Jos tuo on sinun passiivis-agressiiviinen tapasi "muka-hauskasti" pistää nimimerkkini lyhennettyyn muotoon, niin so be it. Jostain syystä muut palstalaiset osaavat käyttää toiseen kirjoittajaan viitatessaan tämän koko nimimerkkiä, myös minun nimimerkkiä. En minäkään sinusta käytä nimitystä "wannabe-terapeutti". Tämä ihan vain huomiona. Ei tarvitse kirjoittaa tästä asiasta puolen sivun vastinetta.

Toiseksi: Itse sain sen kuvan koko tästä mahdollisesta suljetusta ryhmästä, kun et vastannut siihen, että kuka ne kirjoittajat kyseiselle foorumin osalle oikein valitsisi, että se olisi käytännössä sinun harteillasi keskustelun ylläpito kyseisellä keskusteluosiolla. Sitten vedit heti perään kateuskortin jälleen hihasta todeten, että minussa aiheuttaisi ärtymystä (eli kateutta), koska mahdollisesti jäisin ulkopuoliseksi tuosta ryhmästä. Tästä vedin seuraavat johtopäätökset, jotka jo aikaisemmin mainitsin edellisellä sivulla:

• "Miksi kyseisen osion pitäisi olla suljettu osalta käyttäjiä? Siksikö, että se olisi sinun temmellyskenttäsi, johon sinä voisit valita ketkä kirjoittavat ja ketkä eivät? Jos joku kritisoi sinun näkökulmaasi tai lähestymistapaasi, niin se on morjens siltä foorumin osiolta."

Tein tämän tulkinnan siksi, että olen saanut sen käsityksen kirjoituksistasi ja vastauksistasi minun ja muiden palstalaisten vastineisiin, että et ole kovinkaan avoin muille kuin omille näkökulmillesi etkä käsittele mahdollista kritiikkiä rakentavasti. Jos sinun lähestymistapaasi kritisoi, niin se automaattisesti tarkoittaisi sitä, että on täysin tietämätön mistä puhutaan ja lopulta kaivetaan jälleen kateuskortti esille. 

Kolmanneksi: miten ihmeessä vedät johtopäätöksen, että olen kyseenalaistanut ammattitaitoasi sillä perusteella, että olen kommentoinut ns. mielivaltaista päätäntävaltaa mahdollisella foorumin suljetulla osastolla?? Oikeastaan ainoa kerta kun olen kyseenalaistanut ammattitaitoasi taitaa olla tässä viestissä, kun mainitsin "wannabe-terapeutin" sinun yhteydessä. Muutoin tuo on vain sanojen laittamista minun suuhuni. 

Neljänneksi: Miten olen avautunut sinulle asiattomasti? Otin alunperin kantaa foorumiin kokonaisuutena ja siihen mihin suuntaan sinä lähtisit kehittämään foorumia. Tähän oikeastaan jo vastasin sinulle aikaisemmin tässä viestissä. Jos et kestä krittistä näkökulmaa tässä(kään) asiassa, niin se on sinun murheesi. Kyse ei siltikään ole asiattomasta avautumisesta.

Viidenneksii: Ai minä vainoan sinua? Aika paranoidista ajattelua. Ja jälleen kateuskortti perään. Alkaa kulumaan jo hieman tuo kateuden viskely joka kohdassa.

Kuudenneksi: Mielestäni Jahnny esitti aikaisemmin tässä viestiketjussa erinomaisen pointin siitä, että sinulla menee aika herkästi ihon alle täällä käydyissä keskusteluissa. Teen nyt tämän selväksi täällä, ettei tarvitse tulla jälkikäteen viskelemään ad hominem-tyyppisiä väitteitä minusta täällä tai muissa viestiketjuissa: Minä en vainoa sinua. Tarkoitus ei ole myöskään tarkoitushakuisesti loukata sinua tai ketään muutakaan täällä kirjoittelevaa henkilöä. Tarkoitukseni on vain esittää asioista myös sen toisen puolen, sillä sinun totuus ei ole sama kuin minun tai jonkun muun totuus, ja tähän liittyy usein myös kritiikki jota yritän perustella. Ja jos nuo perustelut eivät ole riittävän selkeitä, niin saa pyytää tarkentamaan, mutta ei tarvitse asiasta kuitenkaan kiihtyä tarpeettomasti.

Ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä: En koe olevani kateellinen kenellekään täällä foorumilla kirjoittavalle, varsinkaan sinulle, Miksi olisin? Harva, jos kukaan täällä kirjoittavista foorumisteista tuntee minua ja päinvastoin. Jos sinä haluat kuitenkin pitää minusta sen kateellisen kirjoittajan mielikuvan, niin ole hyvä vain. Se ei sinun oloasi kuitenkaan tule helpottamaan, että jokaisessa vastauksessasi minulle tuot kyseisen asian ilmi. Se, että sinä leimaat kirjoittajia täällä omilla tulkinnoillasi kateellisiksi, ei mielestäni ole kovinkaan fiksua toimintaa, sillä sinun tulkintasi ei todellakaan tarkoita, että se olisi lähelläkään totuutta.

Ei tarvitse kiihtyä  :mrgreen:

Sun tapas on ihan asiallinen ja kritiikki kehittävää. Kateudesta ei ole tietoakaan. Eipä tästä tarvitse jatkaa sen enempiä, saat olla omaa mieltäsi ja torpata muiden kehittämisideat ihan kuinka haluat. Ei minun tarvitse tänne mitään uutta tuoda. Pidetään vaan ksin ja hampain kiinni vanhasta.

Lyhenne Ihqu on sen vuoksi, kun tuo kummallinen nimesi on niin hiton vaikea muistaa ja en jaksa joka kerta palata lukemaan sitä. Jos se olisi Risto tai Matti niin se olisi paljon, paljon helpompi muistaa. Onko lyhenne jotenkin loukkaava? Ei se sitä ole minun suussani kun sitä käytän. Ja voit uskoa, kyllä mä oman aggressioni tunnistan aika hyvin :)

Et ilmeisesti pysty vastaamaan, mitä haittaa suljetusta ryhmästä olisi foorumille? Tai mitä hyötyä? Nyt perustelusi on...ööö ei sitä ole. "No, kun nyt se ei kuulu tänne" - ei ole mikään perustelu tai se että minä saisin oman temmellyskentän. Ei se olisi minua varten vaan valmentajia. Vedä sinä ryhmää valmentajille ja kasaa se. Minulle ihan sama. Epäilen ettet vaan osaisi tehdä sitä tai sinua ei moinen kiinnosta. Miksi se pitäisi estää, jos minua kiinnostaa? Sä jauhat nyt ihan muista jutuista taas.

Kaikkein huvittavin puoli on tässä se, ettei mitään suljettua ryhmää vielä edes ole ja täällä on jo täysi hässäkkä käynnissä. Ippe voi kommentteineen painua sinne mistä tulikin. Komppiryhmä. Ei mitään asiaa itse aiheesta, mutta pitää tulla osottelemaan sormella ja heitellä noita ´ylentäviä´ kuvia. Ei toi ole keskustelua mitä aluksi oli tarjolla. Se oli suora torjunta ja idean lyttäys. Miten se menikään.... "Viisaat ihmiset puhuvat ideoista, tavanomaiset asioista ja tyhjänpäiväiset ihmmiset puhuvat toisistaan". Lainaus kirjasta, jota luen ja siihen löytyy viite tuolta kirjaosiosta. Ei teiltäkään paljon tämän foorumin kehittämiseksi ideoita puske. Sit ku multa puskee ni... Eikö olisi mukavaa kun tämä olisi hivenen aktiivisempi? Minusta olisi. Sen eteen voi nähdä vähän vaivaa ja se voi jopa poikia jotain uutta kivaa.

Mä en jaksa vääntää teidän kanssa aiheesta. Jos moinen suljettu ryhmä ei ole mahdollinen noin 20 henkilölle niin sit se ei ole. Sen asian tietää ylläpito. Ehkä Jani oli oikeassa ja mitään suljettua isompaa ryhmää ei ole mahdollista luoda tämän palstan puitteissa siis rajat siinä tulevat vastaan. Se jos se ei sovi jonkun mielestä tänne niin voi vain kysyä mitä haittaa?

Et ilmeisesti pysty vastaamaan, mitä haittaa suljetusta ryhmästä olisi foorumille? Tai mitä hyötyä? Nyt perustelusi on...ööö ei sitä ole. "No, kun nyt se ei kuulu tänne" - ei ole mikään perustelu tai se että minä saisin oman temmellyskentän. Ei se olisi minua varten vaan valmentajia. Vedä sinä ryhmää valmentajille ja kasaa se. Minulle ihan sama. Epäilen ettet vaan osaisi tehdä sitä tai sinua ei moinen kiinnosta. Miksi se pitäisi estää, jos minua kiinnostaa? Sä jauhat nyt ihan muista jutuista taas.

Tuon ontuvan sarkasmisi jälkeen voit sitten varmaan jossain kohdin kertoa ihan vaikka yksityisviestillä, että missä kohdin minun viestini ovat olleet epäasiallisia. Jään odottelemaan viestiäsi tästä asiasta. Tuosta kateelliseksi leimaamisesta en jaksa enää jauhaa, koska veikkaan, että aika moni muukin tällä foorumilla on jo huomannut, että se on vain keinosi puolustautua kritiikkiä kohtaan, jota et osaa ottaa rakentavasti vastaan.

Huoh! Otetaan vielä kolmannen kerran, josko se omat pointtini sitten aukeaisi. Taisi Jahnny (ei Jani) heittää myös omat argumenttinsa asiasta. Ihan jo tämän ketjun parissa ensimmäisessä postauksessa kirjoitin mielestäni niitä kohtia, joiden vuoksi MINÄ vastaavassa tilanteessa harkitsisin agendalleni jotain toista kanavaa kuin, että tänne lähdettäisiin pystyttämään suljettu keskustelukerho:

• Keskustelufoorumi, jonka tulisi olla kaikille avoin foorumin sääntöjen puitteissa
  • Aiheen tiimoilta on olemassa jo riittävästi viestiketjuja, mikäli aiheesta kiinnostaa keskustella
  • Mikäli tänne aletaan tekemään eristettyjä alueita, niin ei se palvele uusien kirjoittajien tavoittamisessa foorumille, Myöhemmin tarkensin tätä vielä siltä osin, että miksi uudet kirjoittajat löytäisivät suljetulle osiolle, kun ne eivät löydä nyt noita sinun perustamiasi Valmennus ja valmentajat-osion viestiketjujakaan. 
  • Tällaisiin suljettujen ryhmien keskusteluihin tietyn aihepiirin tiimoilta on jo olemassa ihan omat kanavansa esim. muiden yhteisöpalveluiden puolella, jotka varmasti palvelevat sitä tarvitsevaa käyttäjäkuntaa paremmin kuin, että täällä alettaisiin eristämään kirjoitusalueita käyttöoikeuksin (esim. Facebook)

Eli käytännössä pitäisi tehdä jotain uudistusta foorumille ihan vain siksi, että nyt on muka jokin järisyttävän hyvä idea. Kannattaa varmaan ensin kerätä se mahdollinen keskustelijajoukko tänne foorumille sisällöntuottajiksi, jotta nähdään onko kyseiselle osiolle minkäänlaista tarvetta, sillä nyt näyttäisi, että sille ei olisi tarvetta kenelläkään muulla kuin sinulla. Saa toki muutkin ottaa tähän kantaa...

"Viisaat ihmiset puhuvat ideoista, tavanomaiset asioista ja tyhjänpäiväiset ihmmiset puhuvat toisistaan". Ihan hyvä pointti! Kannattaa myös itse muistaa tämä seuraavalla kerralla, kun lähdet viemään keskustelua persoonaa kohtaan määrittelemällä tämän esim. kateelliseksi.