Jump to content
Sign in to follow this  
Jahnny

(FIFA World Cup 2018: Qualifier) 12/11/2016: Ukraine – 21:45 – Finland @ Stadion Chornomorets (Odessa)

Recommended Posts

150px-Huuhkajat_logo.svg.png          142px-Football_Federation_of_Ukraine.svg

Huomenna mennään taas, kun Huuhkajat kohtaavat Ukrainen vierasottelussa karsinnoissa 2018 FIFA World Cupiin. Eiköhän ole aika avata ketju jälleen edes ihan vain tavan vuoksi, vaikka Suomi ei mitään kovaa huutoa täällä olekaan.

Suomen kymmenen viimeisintä ottelua: LLLLDLLDLL

Ukrainan kymmenen viimeisintä ottelua: WWWWLLLDDW

Kumpikaan eivät siis nauti mistään huippuvireestä, sillä viisi viimeisintä ottelua ovat siis ne tuoreimmat. Ukrainalla kuitenkin viimeisenä voitto, joka tuli 3-0 lukemin Kosovosta. Suomella ei voittoja oikein ole nyt ollut ilmassa, vaikka tietysti harjoitusotteluiden erotkin tähän vaikuttavat. Kolme viimeistä ottelua ovat siis molemmilta ne, jotka ovat alla näistä meneillään olevista karsinnoista.

Ei tässä mitään hirveitä hurraahuutoja ilmassa ole, mutta fakta on se, että Ukraina ei myöskään ole mikään kovin joukkue ja esitykset sekä muuttunut joukkue ei ole vakuuttanut. Tietysti ennakkosuosikkeja kotonaan, mutta kyllähän tuolta on tulos haettavissa, jos kaikki menee putkeen. Lähtökohtaisesti kuitenkin on varmaan ihan realistista odottaa tappiota näin kannattajana ja olla tyytyväisiä edes siihen peli-ilmeeseen, jota nähtiin viime maajoukkuetauolla. Onneksi sentään pelaajilla ei tunnu olevan samanlaista asennevammaa kuten meillä kotisohvilla, vaan siellä uskotaan tekemiseen ja mahdolliseen hyvään vierastulokseen.

Joukkueesta sen verran kommentteja, että mukana on uutena nimenä maalivahti Viitala, joka tuli loukkaantuneen Mäenpään tilalle. Lisäksi Skrabbin nimi on todella positiivinen yllätys. Itse olisin ehkä odottanut QPR:ssa vastuuta saanutta (NicholasHämäläistä, mutta on ilmeisesti ottanut kolhun ja näin ollen sivussa eikä ole edes nuorten maajoukkueessa. Myös FC Twentessa loistanut (Fredrik) Jensen oli toinen mahdollinen nuori talentti, jota olisi voinut odottaa mukaan, mutta on myös sivussa. Toivio on palannut loukkaantumisestaan ja on jälleen maajoukkueen mukana, joka on nyt ainakin hyvä uutinen.

Vakiokasvoista kapteeni Moisander kärsii pelikieltoa ja on näin ollen sivussa. Uronen puolestaan edelleen loukkaantumisen takia poissa kuvioista. Sparv on ilmeisesti tehnyt jo paluun pelikuntoiseksi, mutta ei vielä tule takaisin maajoukkuekuvioihin. Eremenkon kohdalla tilanne on suuri kysymysmerkki ja näillä näkymin näyttää siltä, että ei ehdi enää maajoukkueen mukaan, vaikka peliluvan saisikin. Sitten (Kasper) Hämäläinen on pudonnut ryhmästä ja Pohjanpalo teki paluun eilen Leverkusenin paidassa harjoitusottelussa, mutta ei odotetusti vielä mukana maajoukkueessa. Viimeisenä mainittakoon, että Hetemaj on myös joutunut sivuun pohjevamman vuoksi, vaikka vasta viikonloppuna pelasi loistavan ottelun Chievo Veronan kapteenina Juventusta vastaan. Ja sitten löytyisi vielä Schüller, joka myös otti kolhun ja jäi sivuun viime hetkillä. Yhteensä sivussa siis ainakin kuusi avauskokoonpanon pelaajaa joten kyllähän tämä nyt pahalta näyttää.

Katseet kohdistuvat nyt aikalailla Hrádeckyn suuntaan, jolta odotetaan suuria urotöitä, jonkalaisia ollaan nähty nyt Saksan Bundesligassakin.

Tällä hetkellä joukkueessa on siis vain 21 pelaajaa, sillä Backe ei ole täydentänyt miehistöä tuoreimpien poissaolojen seurauksena. Eipä tuolla oikeastaan juuri nimiä olisikaan ollut, joiden olisi voinut kuvitella saavan suurempaa vastuuta. Ehkä Saksassa loistavaa kautta pelaava (Mika) Ojala voisi olla jonkinlainen vaihtoehto tai Forsell. Miksi ei myös (Riku) Riski, mutta tosin ei tuo oikein hyökkäyksen tilannetta muuttaisi. En tiedä uskaltaisiko mennä jopa niin pitkälle, että toteaisi tilanteen olevan jopa parempi, jos Hurme löytyisi edes rotaatiosta. Ehkä ei kuitenkaan.

Mainittakoon vielä, että pohjoismaiset sarjat ollaan saatu enimmäkseen päätökseen ja mukana on kuusi mitalistia. Ruotsin Allsvenskanissa edustivat Markkanen ja Väisänen, jotka tulivat AIK:n riveissä sarjassa toiseksi. Suomen Veikkausliigassa puolestaan Granlund ja Viitala voittivat mestaruuden ja saivat kultaa kaulaansa. Lopuksi (JuhaniOjala ja (Roope) Riski sijoittuivat sarjassa kolmanneksi.

Kantaakohan kapteeninnauhaa sitten Arkivuo, vai olisiko jopa Hrádeckyn vuoro? Toivio ei myöskään ole aivan mahdoton ajatus, kun tuota roolia on nähty seurajoukkueessakin, ja muistaakseni maajoukkueessakin joskus, mutta on tosin ollut nyt jonkin aikaa ulkona.

Finland National Team Squad

Goalkeepers (3)
- Lukas Hradecky (Eintracht Frankfurt, Germany) (32/0)
- Jesse Joronen (Fulham, England) (2/0)

Walter Viitala (IFK Mariehamn, Finland) (0/0)

Defenders (9)
- Kari Arkivuo (Häcken, Sweden) (48/1)

Joona Toivio (Molde, Norway) (38/2)

- Jukka Raitala (Sogndal, Norway) (34/0)
- Markus Halsti (Midtjylland, Denmark) (30/0)
- Paulus Arajuuri (Lech Poznań, Poland) (18/1)
- Juhani Ojala (SJK, Finland) (16/0)
- Janne Saksela (Sparta Rotterdam, Netherlands) (5/0)

Sauli Väisänen (AIK, Sweden) (2/0)

- Albin Granlund (IFK Mariehamn, Finland) (0/0)

Midfielders (6)
- Alexander Ring (1. FC Kaiserslautern, Germany) (40/1)

Robin Lod (Panathinaikos, Greece) (10/1)

Sakari Mattila (SønderjyskE, Denmark) (9/0)

- Joni Kauko (Randers, Denmark) (7/0)
- Thomas Lam (Nottingham Forest, England) (7/0)
- Simon Skrabb (Gefle, Sweden) (1/0)

Forwards (3)
- Teemu Pukki (Brøndby, Denmark) (52/9)
- Eero Markkanen (AIK, Sweden) (6/0)

Roope Riski (SJK, Finland) (5/1)

Finland (5-4-1)

Na_ytto_kuva_2016_11_11_kello_14_50_28.p

Ukrainasta myös sanainen.

Ukraina on valinnut joukkueeseensa 25 pelaajaa, joista näin lähtökohtaisesti voisi lähteä arvailemaan Serhiy Kryvtsovin olevan vain varamiehenä ja 18-vuotiaan Viktor Tsyhankovin lähinnä haistelemassa tunnelmaa. Tosin kokenut Yaroslav Rakitskiy ei ole myöskään ilmeisesti saanut pelinumeroa, mutta oletus on, että kokeneena maajoukkuemiehenä vastuutakin saattaisi olla luvassa.

Muutama nimi on pudonnut viime miehistöstä, joihin kuului ainakin puolustajista kokenut Yevhen Khacheridi. Mukana ei ole myöskään keskikentältä Serhiy Rybalka eikä 19-vuotias hyökkääjälupaus Denys Balanyuk.

Jos valitusta miehistöstä tulisi nimiä nostaa esille, niin ehkä ensimmäisenä ponnahtaa esiin 90 ottelua Ukrainaa edustanut joukkueen 35-vuotias konkari varakapteeni Ruslan Rotan. Samat sanat pätee 70 ottelua pelanneeseen 32-vuotiaaseen maalivahtiin Andriy Pyatoviin ja joukkueen 34-vuotiaaseen kapteeniin Oleksandr Kucheriin. Tämän hetken kuitenkin kovimmat ja kuumimmat nimet ovat ehdottomasti laitapelaajat Yevhen Konoplyanka ja Andriy Yarmolenko, joiden kanssa Suomi saa olla todella tarkkana.

Pelottavan verran kokemustahan tästä joukkueesta löytyy verrattuna Suomen tämänkertaisen miehistön ottelumääriin.

Ukraine National Team Squad

Goalkeepers (3)
- Andriy Pyatov (Shakhtar Donetsk, Ukraine) (70/0)
- Denys Boyko (Málaga, Spain) (4/0)

- Oleksiy Shevchenko (Zorya Luhansk, Ukraine) (0/0)

Defenders (7)
- Oleksandr Kucher © (Shakhtar Donetsk, Ukraine) (54/2)

- Artem Fedetskyi (Darmstadt 98, Germany) (52/2)

- Yaroslav Rakitskyi (Shakhtar Donetsk, Ukraine) (43/4)
- Bohdan Butko (Shakhtar Donetsk, Ukraine) (21/0)
- Ivan Ordets (Shakhtar Donetsk, Ukraine) (4/1)
- Eduard Sobol (Zorya Luhansk, Ukraine) (3/0)
- Serhiy Kryvtsov (Shakhtar Donetsk, Ukraine) (1/0)

Midfielders (12)
Ruslan Rotan (Dnipro Dnipropetrovsk, Ukraine) (90/8)

- Andriy Yarmolenko (Dynamo Kyiv, Ukraine) (65/28)

- Yevhen Konoplyanka (Schalke 04, Germany) (59/13)

- Taras Stepanenko (Shakhtar Donetsk, Ukraine) (35/3)
- Serhiy Sydorchuk (Dynamo Kyiv, Ukraine) (16/2)
Oleksandr Zinchenko (PSV, Netherlands) (9/1)

- Viktor Kovalenko (Shakhtar Donetsk, Ukraine) (9/0)

- Oleksandr Karavayev (Zorya Luhansk, Ukraine) (4/0)
- Ivan Petryak (Zorya Luhansk, Ukraine) (2/0)
- Yevhen Shakhov (PAOK, Greece) (1/0)

- Maksym Malyshev (Shakhtar Donetsk, Ukraine) (1/0)

- Viktor Tsyhankov (Dynamo Kyiv, Ukraine) (0/0)

Forwards (3)
Roman Zozulya (Real Betis, Spain) (32/4)
- Artem Kravets (Granada, Spain) (15/6)

- Artem Besyedin (Dynamo Kyiv, Ukraine) (0/0)

Ukraine (4-4-2)

Na_ytto_kuva_2016_11_11_kello_15_22_12.p

Sananen vielä tuosta Ukrainan valmennuksesta. Nyt siellä vastuun on ottanut Milan-legenda Andri Ševtšenko ja apuna häärii toinen Milan-legenda Mauro Tassotti. Sheva oli jo viime kesänä EM-kisoissa Myh’ailo Fomenkon apuna ja nyt siis päävalmentajana. Shevan apureista löytyy Kivan Dynamon entinen fysiikkavalmentaja Raul Riancho. Iltasanomissa oli mainio Shevan haastattelu, joka kertoo kuinka hienolla asenteella Sheva on aloittanut valmentajana:

"Minua houkutteli valmentaminen heti urani päätyttyä. Toimin jo kenttävalmentajana pelatessani Ukrainan maajoukkueessa. Halusin kuitenkin pitää taukoa. Minun piti tappaa pelaaja sisälläni ja opiskella valmentamista."

"Olen onnellinen, että minulla oli niin hyviä opettajia. Lobanovski iskosti minulle systemaattisen lähestymistavan jalkapalloon. Ancelotti opetti minulle puolestaan taktiikkaa. Näiden kahden opit ovat tärkeimmät komponentit omassa jalkapalloajattelussani."

Tässä punanmustien kannattajana tulee ihan kyynel silmään..

EDIT: Urheilulehdessä käydään läpi Ukrainan taktiikkaa

Lähestulkoon meni avauskokoonpanoveikkaus siis oikein, mitä nyt Mattila avaa Lamin sijaan.

Ukrainan osalta ei myöskään yllätyksiä paitsi, että Rakitskiy tulee avauskokoonpanoon Ordetsin tilalle. Saattaa tuo 4-4-2 olla myös lähemmäksi 4-1-4-1, jossa Stepanenko putoaa vähän alemmaksi ja Zinchenko myös keskikentän kolmikkoon hyökkäävämpään rooliin osallistuen näin enemmän peliin. Jos siis on grafiikoita katsominen.

Kohta mennään...

Ei varmaan pahitteeksi lainata keskustelu muualta sille tarkoitettuun ketjuun.

Vidu ! Tänään Suomi kairaa perseeseen vihua. Äijien haastattelut oli jotain ihan muuta kuin tottunut kuulemaan. Fiilis oli positiivinen ja äijät oikeesti vaikuttaa siltä, että ovat menossa nautiskelemaan pelaamisesta. Toki muutama pelimies on sivussa, mutta niinhän aina. Jos hyvä fiilis säilyy peliin ja se ylimääräinen jännittäminen jää pois niin mä oon laittamassa rahani Suomen joukkueelle.

No saatan, ei se kaukana ollu et olis pari häkkiä isketty. Oli mukava katsella taas peliä, tuli heti uutta ajateltavaa psyykkisistä jutuista  :)

Putun vikki, ei sit viittiny viedä veskaria kahvilla ja laittaa munkkia pömpeliin. Fiilis on jengillä hyvä ! Peli on aika rohkeeta ja aktiivista ajoittain. Yks mikä näky alussa oli toi jännittäminen ja sen taustalla taisi olla pelko. Se näyttää vievän kyvyn ennakoida realistisesti. Äijät olivat vähän myöhässä joka tilanteessa, jähmeitä ja reagointi tapahtui vasta viime tipan havainnon perusteella. Tajuukohan tästä sepostuksesta mitään. Pitää avata asiaa paremmin ku jaksaa..

Perkules. Rahat ois menny. Hyvä syke äijillä. Maalia ei saatu aikaseks, mut paljon pirteempää peliä ku pitkään aikaan !!

Suomi tosiaan oli hyvällä ilmeellä liikkeellä ja olisi tasapelikin ollut aivan ansaittu tulos. Tulosten valossa heikko vuosi saatiin päätökseen, mutta eiköhän tästä saada silti jotain irti tulevaa ajatellen.

En kylläkään vähättelisi poissaolojen merkitystä, sillä Eremenko, Hetemaj, Moisander, Pohjanpalo, Sparv ja Uronen ovat kuitenkin jokainen aina kunnossa ollessaan avauskokoonpanon pelaajia ja oikeastaan yhdellekään ei löydy joukkueesta muuten varteenotettavaa kilpailijaa.

Tuota Pukin tilannetta en lähtisi kritisoimaan liikaa. Ei tuo nyt mikään helpoin kulma ollut viimeistellä ja maalivahdilla onneakin mukana, että sai jalkaterällä torjuttua. Hyvin pelattu tilanne Pukilta ja yritys myös, vaikka ainahan se helppoa on kotisohvalta huudella miten tulisi toimia. Aika mahdotonta tuossa olisi ollut kuvitella Teemun haastavan Pyatovin kummaltakaan puolelta, niin että olisi ollut vielä aikaa viimeistellä rauhassa tyhjään maaliin.

Mielestäni taisteluilme oli tänään kohdillaan kuten Islantia ja Kroatiaakin vastaan. Pelillisesti ehkä kuitenkin näistä paras esitys tänään. Harmittavaa, että tulosta ei lopulta tullut.

Ehkä tuo 4-4-2 tulisi valita jatkossakin, mutta mielellään sitten niin, että siellä on kaksi sekä puolustus- että hyökkäyssuuntaan vahvaa pelaajaa tukena ja enemmän omissa rooleissaan. Oikealla voisi olla Arkivuo ja Toivio, kun taas vasemmalla Raitala ja Uronen, tai vaihtoehtoisesti Lod. Keskikentän keskustaan sitten Hetemaj ja Sparv, olettaen Eremenkon olevan sivussa pidemmän aikaan.

Niin ja erikseen vielä erityismaininta tänään kapteeninnauhaa kantaneelle Arajuurelle.

Ennen ottelua jo näki kuinka paljon merkitsee Paulukselle, ottelun aikana ja tuon jälkeen myös haastattelussa, kun taisi muutamaa kyyneltäkin pidellä.

Korpeeks sua hirveesti, jos päivän peli on myös paikka jossa nousee sama asia esille? Nyt vastaat ettei korpee. Kuten minun kirjoittelua niin usein ruoditaan, olisiko tälle yhdelle pelille tarvinnut avata omaa ketjua? Nyt tässä muutama hassu sananvaihto.. Sen -Päivän peli ketjun voi ajattella olevan avattu sellaisia pelejä varten, joita ei tarvitse kovin pitkään ruotia, kuten ei minusta kovin montaa peliä maailmassa, eiku hei !! ei yhtään. Peli ku peli. Oli ja meni ja siitä oli se hetki hauskaa keskustella.

Miksei saisi harmitella Pukin epäonnistumista? Kyllä mäkin hyökkääjänä tiedän, kuinka helvetin vaikeaa se maalinteko on. Ei tän nyt oo mitään sen ihmeempää huutelua koti sohvalta. Otatko sen huuteluni jotenkin henkilökohtaisesti? Paikka oli hyvä ja harmi ku ei mies saanu sisään. Sanat tilanteen ollessa päällä on vähän karuja, mutta ei ne taida kovin paljon, kovin monen elämään vaikuttaa. Sama Markkasen paikka. Puntti tutusee ja päässä humisee ku tontti ja sit ryssitään.. Sen ymmärtää hyvin, on ihan omakohtaista kokemusta jo niistä paikoista muutaman kymmenen vuoden ajalta, mutta silti, saa kai sitäkin harmistella. En mä koskaan pelissä kovin montaa sadasosaa joukkuekaverini missaamaa varmaa malia harmittele. Harmittelen ja sit jatkan pelaamista ja salettiin syötän seuraavalla kerralla samalle jätkälle, jos sillä tontti on.

Tänään lähden sitä taas kokeilemaan futsalin merkeissä. Saas nähdä, kuinka kunto kestää, kun on ollut huilia kauden jälkeen rikkoutuneiden paikkojen kanssa. Ja eihän se kestä. Eka 5 min ja pää meinaa räjätää, henki salpautuu ja räkää valuu jokaisesta reijästä (ja silti pelin jälkeen on aivan helvetin hyvä olo :mrgreen: tän täytyy olla jokin perverssio). Voin jo etukäteen kertoa että hävitään vaarmaan peli. :) Ei haittaa. Mä lähden sitä voittamaan ja teen kaikkeni sen eteen, ollaan vaan aika heikosti yleensä futsalissa pärjätty. Hmm. en kyl tiedä ketä meillä edes pelaa.. Katellaa. Ehkä me voitetaan tänään :)

Mä voisin sanoa, että kohta on melkein sama kuka meidän maajoukkueen puikoissa on, siellä on niin hyvää fiilistä tuovia äijiä jo monta. Tää uus junnu oli haastattelussa aivan vitun kova. Terve itsetunto ja positiivinen asenne ! Sama on Paulus aina ! Sit mä diggaan meidän veskaria, asenne ihan vitun hyvä ! Kohta alkaa oikeesti kulkemaan, se positiivinen ja hyvä fiilis on vahvempi kuin se pelkääminen ja murjottaminen. Voitte olla varmoja tästä hommasta. Se rento tekeminen näkyy laadussa sit. Se on nousemassa, sanokaa mun sanoneen, sen verran toi psyykkinen on jo mulla näpissä :) Jotain hyvää on nyt tapahtunut. Mä oon maajoukkueen osalta hiton hyvällä fiiliksellä. Pohja on löytynyt ja nyt on löytynyt ne pelaajat ja toivottavasti vielä pari lisää, joilla tuo asenne on kuten noilla mainitsemallani kolmella !!

Seuraavissa karsinnoissa me mennään kovaa. Eikö näissäkin ole vielä pelejä? Mä uskon että voitto tulee pian, sen verran on fiilistä pelissä nyt ! Niin valmennuksella kuin myös pelaajille ! Helvettiin vaan noi tasapaksut paskahousut johdosta ja rohkeita äijiä tilalle.

Jos mä saisin kasata maajoukkueen ni varmaan ottasin noi kolme sinne eli nuorukainen, Hymysuu ja aina niin positiivinen häkkeri. Ihan loistavia äijiä ! Ne edustaa mulle sitä suomalaisuutta, jonka tiedän nostavan joukkueemme tasoa ihan helvetisti. Valitsisin veikkausliigan pelaajista vielä muutamamia samanlaisia fiilistelijöitä ja sit lähtisin kaatamaan jo Saksan kaltaisiakin joukkueita. Mä näen sen olevan mahdollista, kun on se henkisen tekemisen laatu kohillaan. Sano kuka mitä vaan niin se ei psyykkisessä puolessa, siis tässä nimenomaisessa asiassa, vaikuta mun näkemykseen mitenkään ! Tiedän sen niin helvetin hyvin, että siitä ei tarvitse kenenkään kanssa täällä tai muualla vääntää muuta kuin fiilistelyn vuoksi ! :)

Ring ja Eremenko lähtee helposti tohon positiiviseen imuun mukaan tai sanotaan että ne voi pelata vapautunutta omaa peliään, kun ei ole se negatiivinen laskemassa fiilistä. Pukki on nostanut tasoaan ihan vitusti. Mä alan jo fanittamaan sitä ! Se tekee duunia ja taistelee ihan helvetin hyvin ! Se mitä tuo sälli oli pari vuotta sitten niin voisin sanoa että aivan saatanan paljon nostanut osakkeita mun silmissä. Ehdoton avauksen kärki !! Jolle on vähän kusi hatussa, sen pitää käydä jossain hakemassa se punkteeraus hattuunsa ja voisin väittää että tolla kaksikolla tulis Saksallekin paska housuun. Sit ku keskustaan saatais Just Ring ja Eremenká hääräämään hyvällä fiiliksellä ni aika kovaa menoa. Alakerrassa voi olla Sparva ja Hymis siivoomassa. Ai vittu ku diggaan miettiä asiaa. Toivottavasti saamme valmentajan joka hiffaa tän psyykkisen jutun ja saa huuhkajan siivilleen !

Arkivuo on nostanut kans viimesissä peliessä ihan namupalloja maalille, ihan vitun kova ja sen kantapääkikka on hiton hauskan näköinen joka kerta, mutta toimii ja pallo nousee mukavassa kaaressa luukulle !

Korpeeks sua hirveesti, jos päivän peli on myös paikka jossa nousee sama asia esille? Nyt vastaat ettei korpee. Kuten minun kirjoittelua niin usein ruoditaan, olisiko tälle yhdelle pelille tarvinnut avata omaa ketjua? Nyt tässä muutama hassu sananvaihto.. Sen -Päivän peli ketjun voi ajattella olevan avattu sellaisia pelejä varten, joita ei tarvitse kovin pitkään ruotia, kuten ei minusta kovin montaa peliä maailmassa, eiku hei !! ei yhtään. Peli ku peli. Oli ja meni ja siitä oli se hetki hauskaa keskustella.

Miksei saisi harmitella Pukin epäonnistumista? Kyllä mäkin hyökkääjänä tiedän, kuinka helvetin vaikeaa se maalinteko on. Ei tän nyt oo mitään sen ihmeempää huutelua koti sohvalta. Otatko sen huuteluni jotenkin henkilökohtaisesti? Paikka oli hyvä ja harmi ku ei mies saanu sisään. Sanat tilanteen ollessa päällä on vähän karuja, mutta ei ne taida kovin paljon, kovin monen elämään vaikuttaa. Sama Markkasen paikka. Puntti tutusee ja päässä humisee ku tontti ja sit ryssitään.. Sen ymmärtää hyvin, on ihan omakohtaista kokemusta jo niistä paikoista muutaman kymmenen vuoden ajalta, mutta silti, saa kai sitäkin harmistella. En mä koskaan pelissä kovin montaa sadasosaa joukkuekaverini missaamaa varmaa malia harmittele. Harmittelen ja sit jatkan pelaamista ja salettiin syötän seuraavalla kerralla samalle jätkälle, jos sillä tontti on.

Mä voisin sanoa, että kohta on melkein sama kuka meidän maajoukkueen puikoissa on, siellä on niin hyvää fiilistä tuovia äijiä jo monta. Tää uus junnu oli haastattelussa aivan vitun kova. Terve itsetunto ja positiivinen asenne ! Sama on Paulus aina ! Sit mä diggaan meidän veskaria, asenne ihan vitun hyvä ! Kohta alkaa oikeesti kulkemaan, se positiivinen ja hyvä fiilis on vahvempi kuin se pelkääminen ja murjottaminen. Voitte olla varmoja tästä hommasta. Se rento tekeminen näkyy laadussa sit. Se on nousemassa, sanokaa mun sanoneen, sen verran toi psyykkinen on jo mulla näpissä :) Jotain hyvää on nyt tapahtunut. Mä oon maajoukkueen osalta hiton hyvällä fiiliksellä. Pohja on löytynyt ja nyt on löytynyt ne pelaajat ja toivottavasti vielä pari lisää, joilla tuo asenne on kuten noilla mainitsemallani kolmella !!

Seuraavissa karsinnoissa me mennään kovaa. Eikö näissäkin ole vielä pelejä? Mä uskon että voitto tulee pian, sen verran on fiilistä pelissä nyt ! Niin valmennuksella kuin myös pelaajille ! Helvettiin vaan noi tasapaksut paskahousut johdosta ja rohkeita äijiä tilalle.

Kyse ei ollut siitä, että jossain toisessa ketjussa ei ottelua saisi käydä lävitse. Halusin vain lainata tuo viestit myös tänne, sillä liittyvät aiheeseen ja uskon tällaisten perinteisten otteluketjujen olevan kuitenkin muille kirjoittajille tutumpia eikä näin ollen nuo kommenttisi jäisi täysin huomion ulkopuolelle. Lisäksi halusin käydä niistä keskustelua, koska liittyivät tähän otteluun, niin tietysti lainaan niitä ja kirjoitan aiheesta tässä ketjussa enkä vain ala kommentoimaan muutamaa kohtaa ilman, että kenelläkään olisi mitään käsitystä, mitä edes tekstini käsittelee. Eikö siellä nyt vähän enemmän asia taida korpea, kun viestejäsi lainataan keskustelutarkoitukseen myös muualle?

"Olisiko tälle pelille tarvinnut avata omaa ketjua?" on sinänsä merkillinen kommentti, kun tällä keskustelufoorumilla on aivan perinteisesti ollut otteluketju jokaiselle Suomen maajoukkueen ottelulle jo muutamankin vuoden ajan. Jokainen kirjoittaja varmaan näin ollen tietää, että mistä aiheesta voi lukea ja myös keskustellakin, sillä asia on näin ollut alusta asti. Ei se ole sattumaa, että minkä takia esimerkiksi myös Champions Leaguen otteluita käydään läpi kyseisen kilpailun omassa kausiketjussa tai eri seurajoukkueiden otteita niiden kausiketjuissa, eikä ihmiset tule kommentoimaan asiaa mihinkään "PÄIVÄN PELI !"-ketjuun. Lyhyesti, niin uskon jokaisen foorumistin ensimmäisenä suuntaavan näihin osioihin, joissa tuota keskustelua on käyty perinteiseen tapaan aiheista jo useampi vuosi teikäläisen saapumista. Pahoitteluni nyt suuresti, jos sinua oikeasti nyt suututtaa se, että olet kommentoinut aihetta jossain luomassasi yleisketjussa ja halusin lainata viestejäsi keskustelutarkoituksessa tänne. Sinulle tuo jalkapallosta keskustelu on ehkä tuollaista hetkittäistä hurmosta vailla enempää sanottavaa, mutta muut täällä ovat tottuneet keskustelemaan asioista enemmänkin. Siksi varmaan jokainen suosii nimenomaan kausi- tai otteluketjuja tuon yleiseksi liibalaabaksi tarkoitetun sijaan.

Pukin tilannetta saa tietysti harmitella. Kunhan kerroin itse, että minkä takia tuosta tilanteesta ei tulisi liikaa sormea heiluttaa. En tietenkään ota tuota sinun "***un Pukki"-huutelua henkilökohtaisesti. Tämä on keskustelufoorumi ja usein ihmisillä on sanottavaa samoista asioista, vaikka ei niitä aivan täysin samanlailla näkisikään. Tuota teikäläisen pitkää jalkapallouraa en nyt lähde kommentoimaan, kun menee ehkä jo vähän ohitse aiheen.

Mutta niin, on se taas kumma, että tarkoituksena on vain kommentoida ottelua ja miten näkee eri asiat ehkä eri tavalla, jotta siitä saataisiin luotua keskustelua, niin se viedään heti henkilökohtaiselle tasolle, koska yhdellekään kirjoittajalla ei täällä voi olla eriytyviä näkemyksiä asioista eikä niistä voi keskustella perinteiseen tapaan. Tein kylläkin tuossa ilmeisesti aloittelijan virheen, kun uskoin tästä syntyvän täyteläistä keskustelua, jossa osapuolet ottaisivat huomioon molemmat näkökulmat ja itse keskustelun aihe pysyisi siinä itsessään eikä lähtisi täysin aiheesta ulkopuoliseksi vääntämiseksi. Kyllä tässä alkaa olemaan ikävä lukuisia vanhoja foorumisteja, mutta taitaa olla vain surullinen fakta, että Paitsio on ainakin tämän reilu viimeisen vuoden aikana ottanut selvästi niitä viimeisiä askeleita kohti tarinansa loppua.

Itseasiassa tämä viesti on aivan yhtä tyhjän kanssa, ja jos olisin ajoittain yhtään viisaampi, niin olisin jättänyt tämän kaiken kirjoittamatta, sillä seuraava teksti tässä ketjussa ei enää käsittele kyseistä ottelua sanankaan vertaa, vaan aikaiseksi on saatu jälleen tilanne, jossa ilkeä ja paha Jahnny diktaattorimaisesti toimii väärin muita kohtaan keskustellessaan normaalisti aiheesta, joka ei kuitenkaan haittaa kuin yhtä henkilöä.

Jos seuraava viesti koskee aiheellaan enemmän minua kirjoittajana kuin Suomen maajoukkueen otteita Ukrainaa vastaan, niin jätä se tekemättä ja luo uusi ketju aiheesta "Jahnny – Palstan väärinkäyttäjä vai perinteinen foorumisti !", niin käydään tätä läpi sitten ennemmin siellä, kun puidaan samalla läpi miten tätä foorumia tulisi kehittää yksittäisten kirjoittajien suhteen. Tänne tämä keskustelu ei kuitenkaan kuulu, sillä lainausten tarkoitus oli tuoda keskustelu aiheesta sille tarkoitettuun ketjuun eikä aloittaa analysoimaan toista henkilöä kirjoittajana. Jos taas on enemmän sanottavaa itse ottelusta tai Suomen maajoukkueesta, niin siitä mielelläni ainakin yritän keskustella.

Mähän jatkoin aiheesta monen viestin verran, mutta sä jumituit nyt tohon ekaan :)

Ei se varmaan niin vakavaa ollut? Ei ainakaan tarkoitus.

Heristinkö nyt liiaksi sormea Pukin suuntaan? Miten herralle sopisi heristellä kauniimmin..? Jos hyvän mestan tyriminen saa sanomaan kirosanan niin eipä se nyt taida niin kovasti vakaa olla.

Mitäs muuta itse aiheesta?

Ja hei ! En mä oikeesti pahalla katso näitä sun ketjujen avauksia, nää on oikeesti ihan hyviä luettavia, tehty huolella.