Lisätään eilisestä pelistä vielä SempreMilanin pelaaja-arviot sekä Montellan kommentit:

The match

"I can't look at the result, although we went close to scoring the equaliser in the second half. I was pleased with the team's commitment in defence. As a whole, I see the boys are confident in what they do: the team reacted well in the second half. We were missing several players, therefore there is still a lot of room for improvement".

Europa league

"I am already focused on the match of 27th July, were though we won't be at our best. We are training to prepare for this game".

New signings

"I could not field all the new signings, with most of them who will join us on Wednesday. Kessié is currently the fittest player, that's why he played for 90'".

Next match in the ICC

"We will train every day until the match against Bayern [Munich]. Tomorrow Bonucci, Conti, André Silva and Biglia will join us here, we'll see how they are and decide who is fit to play and for how long".

System of play

"We have lots of players and I watch them training every day. We are open to different tactical solutions. With Bonucci, we could play three at the back. But we can't say at this moment of the season".

Goals for the season

"We are playing in three different competitions. Now our priority is to qualify for the Europa League group stages, then we'll focus on Serie A and Coppa Italia".

Mattia De Sciglio siirtyy odotetusti Juventukseen. MDS oli aikoinaan kova lupaus, mutta ei oikein koskaan Allegrin aikakauden jälkeen onnistunut Milanissa. Sen sijaan pelit Azurri-paidassa on sujunut paljon paremmin. Ehkä paluu Allegrin alaisuteen auttaa kaveria löytämään potentiaalinsa. Ai niin, Milan kuittaa siirosta 12 miljoonaa + puolen millin bonukset.

Juventus_PED_Luglio-2017_Benvenuto%20DeS

Aiemmin jo paljon keskustelua aiheuttanut Leonardo Bonuccin siirto Juventuksesta Milaniin on hassusti varmistunut samana päivänä, vaikka oli erillinen siirto kuin MDS:n siirto. Bonuccin sopimus on siis 5-vuotinen, eli kesäkuun loppuun 2012.

News-CU-Bonucci.jpg

Tänään Milanin pelit jatkuu klo 12.35 Suomen aikaa Saksan jättiläistä FC Bayern Münchenia vastaan. Peli pelataan 60 334 katsojaa vetävällä Shenzhen Universiade Sports Centre stadionilla.

DFTM42uUwAA8_d1.jpg

Montellan haastattelu:

The match against Bayern

"We have to improve from a physical standpoint. We are lacking a bit in condition. Tomorrow the players I'll field the team I think should play in the qualifying round of the Europa League. We will face a really strong side, it's a fascinating matchup and I am sure we'll do our best to take home a positive result.

On the game against Borussia Dortmund

"When I look at my team's performance, I look at the team as a whole, I don't focus on the individual roles. Against Dortmund, we did something good and something not so good. For instance, I think we were too stretched, we should have played more compact. Are the new arrivals ready to play? I don't know, we'll see. It was a long journey to come here and they started training only yesterday.

The team and the club's transfer campaign

"We are still work in progress, we are not complete yet. I talk about this with the club every day. They have done an outstanding work in this transfer campaign, so far. Lots of players come from foreign leagues, and many of them are very young. As Mr Mirabelli said, we are looking for the right profiles that can be useful to the team.

Objectives

"We have to aim for the Champions League places. It's going to take time but we need to run fast to achieve this goal and to have the team putting onto the pitch the style of football I have in mind. I think we need the right amount of time to achieve important results. How long? Usually, everyone has hundred days[laughs, ed.]".

Carlo Ancelottin kommentti:

"Facing AC Milan is not just an ordinary. These colours have been part of me for a long time. I am a great AC Milan fan and I am happy for the work the Club has done, they have done an important transfer campaign".

Bayern Münchenin miehistö:

Maalivahdit:

Christian Fruchtl, Tom Starke

Puolustajat:

David Alaba, Juan Bernat, Jerome Boateng, Marco Friedl, Mats Hummels, Javi Martinez, Rafinha

Keskikenttäpelaajat:

Kingsley Coman, Renato Sanches, Corentin Tolisso

Hyökkääjät:

Robert Lewandowski, Thomas Muller, Franck Ribery

Milanin miehistö International Champions Cupissa:

Maalivahdit:

A Donnarumma, G Donnarumma, Storari

Puolustajat:

Abate, Antonelli, Bonucci, Conti, Gabbia, Gomez, Paletta, Musacchio, Rodriguez, Zapata

Keskikenttäpelaajat:

Biglia, Bonaventura, Calhanoglu, Kessie, Mauri, Montolivo, Sosa, Zanellato

Hyökkääjät:

André Silva, Bacca, Borini, Crociata, Cutrone, Niang, Silva

Mahdollinen Milan-avaus:

Borini        Cutrone        Niang

Bonaventura      Montolivo      Kessie

Rodriguez         Zapata     Musacchio        Abate

G. Donnarumma

Milanin avaus:

Borini        Cutrone        Niang

Bonaventura      Montolivo      Kessie

Rodriguez      Musacchio    Zapata     Abate

G. Donnarumma

Milanin penkki: Donnarumma A. Storari Antonelli Bonucci Conti Gabbia Gomez Paletta Biglia Calhanoglu Crociata Mauri Sosa Zanellato Bacca Silva 

Nyt kun De Scigliokin on poissa koheltamasta ja Rodriguez päästetty irti, niin Bayernkin kaatuu vakuuttavasti 4-0. Sattumaako? Tuskinpa sentään. Kahdessa ekassa maalissa Rodriguez vahvasti mukana, mutta parasta ottelussa oli Patrick Cutronen kaksi maalia. Toivottavasti nuorukainen mahtuu joukkueeseen mukaan eikä käy kuten Andrea Petagnalle, joka on päässyt jo maajoukkuetasollekin Milanista lähdettyään.

Täytyy tähän väliin laittaa tämä siirtouutinen. Leonel Vangioni siirtyy meksikolaiseen C.F. Monterrey seuraa, joka myös tunnetaan lempinimellä Los Rayadoksena. Vangioni tuli lmaissiirrolla Milaniin ennen Montella ja oli todellinen persona-non-grata. Sitten keväällä tuli käsittämätön puolustajien loukkaantumussua, niin Vangionillekin oli pakko alkaa antaa peliaikaa. Lopulta mies nousi jopa ihan avauksen pelaajaksikin. Tänä kesänä Vangioni sai luvan siirtyä ilmaissiirrolla eteenpäin.

11693g.jpg

Milan pelasi hienon pelin ja otti ansaitun voiton. Bayernin vaisuus jotenkin yllätti. Ehkä saksalainen dieselmoottori lämpiää vasta myöhemmin. Tämä peli oli Milanille kenraaliharjoitus Eurooppaliigan karsintaan. Nyt siihen on paljon mukavampi lähteä kuin Dortmund-tappion jälkeen olisi ollut.

Bayern München - AC Milan 0-4

Maalit: 14' Kessié (M), 25' and 43' Cutrone (M), 85' Calhanoglu (M).

Tuomari: Ai Kun.

nintchdbpict000340620832-e1500720113804.

Bayern München (4-2-3-1): Fruchtl; Rafinha, Alaba, Hummels (46' Sanches), Bernat (29' Friedl); Tolisso, Martinez; Coman, Muller, Ribery (46' Rodriguez J.), Lewandowski.

Vaihtomiehet: Starke, Fruchtl, Dorsch, Gotze, Hofmann, Pantovic, Wintzheimer.

AC Milan (4-3-3): Donnarumma G. (79' Donnarumma A.); Abate (46' Conti), Zapata (63' Bonucci), Musacchio (78' Paletta), Rodriguez R. (63' Antonelli); Kessié (79' Sosa), Montolivo (46' Biglia), Bonaventura (79' Mauri); Niang (78' Gomez), Cutrone (46' Silva), Borini (63' Calhanoglu).

Vaihtomiehet: Storari, Gabbia, Crociata, Zanellato, Bacca.

Pelin tilastot.

nintchdbpict000340623612-e1500720562104.

Pelin sankareita oli Patrick Cutrone ja Franck Kessie. Kessiesta on todettava parin pelin perusteella, että hän saattaa olla jopa hullun siirtokesän paras hankinta. Kaveri painaa hulluna töitä kahteen suuntaa ja lisäksi osaa pelata jalkapalloakin.

Tässä on SempreMilan pelaaja-arviot.

Ancelottin kommentit:

"The result surprised me somewhat. We didn't play well and are disappointed about that."

Montellan kommentit:

The team

"I saw the players more confident and the team was more compact. We took on the duels with the right determination: I am really pleased".

The result

"In this part of the season it's really hard to prepare for these games and you can actually do better by playing every two days. What I liked the most was the team trying to put into practice the few things I have managed to ask of my players".

Renato Sanches

"I don't want to talk about a player who is not ours. He surely is a young talent. Bayern invested a great sum to sign him".

Preparation

"We have to be competitive in all three competitions: Serie A, Europa League and Coppa Italia. Our training is based on each one of these objectives for the season".

Bacca

"He is physically fit, it was a technical choice not to field him. Since I won't start him in Thursday's game I decided not to bring him with us on the bench. I made this decision also based on the transfer window".

The chinese fans

"I have to say that I thought AC Milan was very popular in China, but I surely was not expecting this. I want to congratulate the Chinese Red and Black supporters for how composed and passionate they have been in supporting us. We hope to see them again soon".

Pelin higlightsit:

https://www.youtube.com/watch?v=UOPAtWr9-WY&ab_channel=GOLAZOTV

Peli käytiin hyvässä hengessä. Carlitosta voi sanoa, että kerran punamusta, niin aina punamusta. :thumbsup1:

DFVkDiyW0AAHf4U.jpg

Tänään klo 21.45 Milan pelaa preseasonin viimeisen harjoituspelin. Peli pelataan espanjalaista Real Betisia vastaan Sisiliassa, tarkemmin Cataniassa Stadio Angelo Massimino stadionilla.

Real Betis on Sevillan kaupungin toinen seura. Betis on perinteikäs seura, jonka perustamisvuotena pidetään vuotta 1907.Joukkue on voittanut kerran Espanjan mestaruuden (1934–1935).

2000-luvulla seuralla on mennyt vaihtelevasti.. Joukkue tippui sarjatason alemmas Secundaan, mutta nousi sieltä ja pelasi jopa kaudella 2012-2013 Eurooppaliigaakin. Viime kaudella Betis oli 15. La Ligassa.

A.C. Milan - Real Betis

Montellan miehistö:

Maalivahdit:

Antonio Donnarumma, Soncin, Storari

Puolustajat:

Abate, Antonelli, Bonucci, Calabria, Gomez, Simic, Zapata

Keskikenttäpelaajat:

Calhanoglu, Kessie, Locatelli, Mauri, Montolivo, Sosa

Hyökkääjät:

Borini, Cutrone, André Silva, Suso

Real Betisin valmentajan Quique Setiénin miehistö:

Maalivahdit:

Adán, Dani Giménez, Pedro

Puolustajat:

Barragán, Rafa Navarro, Mandi, Amat, Pezzella, Feddal, Redru, Tosca, Durmisi

Keskikenttäpelaajat:

Brasanac, Guardado, Fabián, César de la Hoz, Julio, Narváez, Francis, Nahuel, Joaquín, Camarasa

Hyökkääjät:

Loren, Sergio León , Sanabria

La Gazzetta dello Sportin avauskokoonpanoarviot:

DGw8YjnW0AEQiWo.jpg

Nämä harjoituspelit on tärkeitä, joissa voi ajaa sisään pelaajia ja kokeilla erilaisia pelaajahdistelmiä. Tänään Bonucci saa kapteenin nauhan ja pääsee näyttämään osaamistaan. Myös Suso saanee tärkeitä peliminuutteja.

Katsoin matsin. Tappio 1-2, mutta Milanin peli oli ajoittain aivan hyvää.

Ensimmäinen Betiksen maali oli upea laukaus, jolle vanhempi Donnarumma ei voinut mitään. Mielestäni oli aivan oikein sijoittunut, mutta veto lähti pahasti pakin takaa ja aivan takapeltiin. Milan tasoitti Andre Silvan hallitulla rangaistuspotkulla, mutta Betis sai myös pilkun pelin loppupuolella vapaapotkun jälkitilanteesta: tuomari tarkisti videolta osuiko pallo muurissa seisoneen Calhanoglun käteen ja kyllähän se osui. Ja joku Betis-äijä laittoi pallon varmasti pussiin.

Ensin plussat.

+ pallollinen peli paineen alla toimi ja hienosti pelivälinettä liikuttelemalla purettiin vastustajan prässipeli

+ Fabio Borini oli energinen: sai kuitenkin usein jaloilleen ja oli pariinkin otteeseen paikattavana. Tiukemmalla tuomarilinjalla Borini olisi voinut olla vaarallisempi ylöspäin, kun vastustaja ei olisi saanut vetää surutta sukille koko ajan.

+ Bonucci & Zapata: yhteistyö toimi mielestäni hyvin ja Zapata näytti pelimieheltä! Niinhän sitä sanotaan, että maailman parhaat pelaajat saavat kanssapelaajansa pelaamaan paremmin. Näyttää pitävän kutinsa Bonuccin kohdalla.

- Andre Silva: sijoittumisessa suuria puutteita. Tuntuu olevan aina vähän väärässä paikassa, jonka vuoksi ei ole uhka vastustajan maalilla. Montella saa ohjeistaa kunnolla tätä nuorukaista ja kertoa pari tipsiä omalta peliuralta. Taitoa on, mutta taktinen puoli tuntuu olevan vielä vaiheessa.

- 4-3-3.... Onko paras taktiikka, jos joukkueessa ei ole kivenkovia wingereitä? Borini ei ole sellainen eikä myöskään Suso. Borini on enemmän puhdas kärkipelaaja ja Suso hyökkäävä keskikenttäpelaaja tai kymppi. Tiedän, ryhmitys on vain paperilla jne, mutta olisiko Milan vaarallisempi kahdella kärjellä, piilokärjellä ja liikkuvalla keskikentällä? Väitän, että olisi.

Erityismaininta: Suso. Oli ovela ja taitava pallon kanssa luoden muutamia vaarallisia paikkoja. Oli kuitenkin liian ahne ja ajoittain myös ennalta-arvattava. Hyvä pelaaja, joka tulee olemaan tärkeä palanen hyökkäyspelissä.

Isoimmat Milanin ongelmat olivat viimeisellä kolmanneksella, kun murtautumismallit eivät näyttäneet toimivan. Usein yritettiin laidalta sisään ja siitä pelata keskelle, mutta Betis napsi nämä hyvin pois, vaikka muutama puskuyritys maalille päin syntyikin.

Vaikka kyseessä oli harkkapeli niin tuomari antoi pelata tosi kovaa. Milan oli valitettavasti vähän pehmeämpi tällaisessa pelityylissä. Bonucci oli kapteeni ja varmaan yritti sysytellä omia jakamalla sitten myös kovuutta, mutta usein rikkeen arvoisesti. Kaiken kaikkiaan tuomarin linja oli omituinen.

Puolustus toimi sinänsä hyvin. Ei Betikselläkään ollut vaarallisia paikkoja. 

- 4-3-3.... Onko paras taktiikka, jos joukkueessa ei ole kivenkovia wingereitä? Borini ei ole sellainen eikä myöskään Suso. Borini on enemmän puhdas kärkipelaaja ja Suso hyökkäävä keskikenttäpelaaja tai kymppi. Tiedän, ryhmitys on vain paperilla jne, mutta olisiko Milan vaarallisempi kahdella kärjellä, piilokärjellä ja liikkuvalla keskikentällä? Väitän, että olisi.

Tähän on pakko puuttua - tai oikeastaan kompata tätä. Olen jo useamman vuoden ollut 2 kärjen kannalla ihan jo siitäkin syystä, ettei joukkueella ole ollut 4-3-3:een vaadittavia laitureita. Ei niitä ole nytkään. Jos jollain joukkueella on mahdollista käyttää kolmikkoa CR7-Benzema-Bale, niin ehdottomasti tuolloin 4-3-3 toimii. Borinin, Niangin, Suson (Hondan yms exien) kanssa ei. Etenkin kun se yksinäinen centteri ei ole mikään Zlatan.

Katsoin matsin. Tappio 1-2, mutta Milanin peli oli ajoittain aivan hyvää.

Hienoa, että joku oli hereillä ja antoi raporttia. Itsellä matsi jäi valitettavasti väliin.

Tähän on pakko puuttua - tai oikeastaan kompata tätä. Olen jo useamman vuoden ollut 2 kärjen kannalla ihan jo siitäkin syystä, ettei joukkueella ole ollut 4-3-3:een vaadittavia laitureita. Ei niitä ole nytkään. Jos jollain joukkueella on mahdollista käyttää kolmikkoa CR7-Benzema-Bale, niin ehdottomasti tuolloin 4-3-3 toimii. Borinin, Niangin, Suson (Hondan yms exien) kanssa ei. Etenkin kun se yksinäinen centteri ei ole mikään Zlatan.

Ilmeisesti harjoituksissa on harjoiteltu myös 3-5-2:sta. Sitähän Montella peluutti myös keväällä (ja myös Sampdoriassa), joten järjestelmä on kyllä Montellalle tuttu ja uskon, että tälläkin kaudella tullaan varmaan näkemään jossain vaiheessa. Myös pelaajahankinnat viittaa siihen, että Montella on halunnut erilaisia pelaajaryhmityksiä, kuin pelkkä 4-3-3.

Itse uskon, että Montella on peluuttanut 4-3-3 alkukaudesta Eurooppaliigan karsintojen takia. Nykyjoukkueelle tutuin systeemi on just se 4-3-3 ja se on helpoiten kesällä pelaajien omaksuttavissa.

Itsellä ei ole mitään 4-3-3:sta vastaan eikä mitään muutakaan systeemiä kohtaan. Mielestäni Milanin pelaajamateriaali taipuu moneen systeemiin ja jätän systeemin murehtimisen Montellan harteille. Viimeisen kolmannaksen murtautumisongelmat on ratkaistavissa muutenkin kuin pelaajaryhmistystä vaihtamalla.   

Tämä on minusta mainitsemisen arvoinen uutinen:

Yhden AC Milanin kesähankinnan, Lucas Biglian, debyytti jää odottamaan vuoroaan. Biglialta jää väliin ainakin kauden avausottelu, koska mies potee lihasvammaa.

La Gazzetta dello Sportin mukaan Biglia on poissa tositoimista seuraavat kaksi viikkoa.

Näin ollen argentiinalaiselta jäänee väliin AC Milanin kolme ensimmäistä virallista ottelua. Näin ollen hän olisi sivussa Eurooppa-liigan playoff-kierroksen otteluista makedonialaista FK Shkëndijaa vastaan sekä Serie A:n avausottelusta Crotonea vastaan.

Pelaajien numerot on julkaistu:

No.2 Calabria Davide

No.4 Mauri Josè

No.5 Bonaventura Giacomo

No.8 Suso

No.9 André Silva

No.10 Calhanoglu Hakan

No.11 Borini Fabio

No.12 Conti Andrea

No.13 Romagnoli Alessio

No.15 Gomez Gustavo

No.17 Zapata Cristian

No.18 Montolivo Riccardo

No.19 Bonucci Leonardo

No.20 Abate Ignazio

No.21 Biglia Lucas

No.22 Musacchio Mateo

No.23 Sosa José

No.29 Paletta Gabriel

No.30 Storari Marco

No.31 Antonelli Luca

No.45 Zanellato Nicolò

No.46 Gabbia Matteo

No.63 Cutrone Patrick

No.68 Rodriguez Ricardo

No.70 Bacca Carlos

No.73 Locatelli Manuel,

No.75 Guarnone Alessandro

No.79 Kessie Franck

No.90 Donnarumma Antonio

No.94 Niang M’Baye

No.99 Donnarumma Gianluigi

Carlos Baccan lainasiirto Villareallin on varmistunut. Vuoden lainan hinta on huhujen mukaan 2,5 miljoonaa euroa ja se sisältää 15,5 miljoonan osto-option. Kiitos Carlokselle näistä parista vuodesta sekvassa Milan joukkueessa. Kaveri on kova maalintekijä, mutta pelityyli ei vaan sovi montellaiseen jalkapalloon. Se myös söi kaverin itseluottamuksen minimiin ja pelaaminen oli viime kaudella aika ahdistunutta. 

c02a76b9c9a54fef6a2769df6c9af842_L.jpg

Tänään alkaa Serie A parilla pelillä ja Milanin kohdalla se alkaa huomenna klo 21.45 Suomen aikaa ottelulla Crotonea vastaan. Crotonen kaupunki sijaitsee saapasvaltion kengänpohjassa Calabriassa ja Calabrian joukkue pelaa 16 547 katsojaa vetävällä Stadio Ezio Scida stadionilla.

Jos noin yleisellä tasolla kerron omista odotuksista Milanin suhteen, niin en todellakaan odota, että joukkue kamppailisi vielä tällä kaudella scudetosta. Toisaalta odotan, että joukkue parantaa viime kauden 6. sijaa. Se on ihan kohtuullinen vaatimus, kun on poltettu yli 200 miljoonaa euroa..Eli tämän voi ratkaista matemaattisestikin: (2.+5.) sija/ 2= 3.5 Eli Milanin sarjasijoitus on 3.5 ja Harry Potter lähtee asemalaiturilta 9¾..

Mutta asiaan..Serie A kaudesta netissä on suomeksi vähemmän kirjoitettu kunnon ennakkoja. Faneille.com oli tässä virkistävä poikkeus. Tässä on heidän 3 osainen ennakko ( 1 , 2 , 3 ).

Jos vielä palataan Crotoneen, niin joukkuetta ei voi pitää kovin perinteisenä Serie A seurana, koska joukkue aloittaa toisen kautensa pääsarjassa. Viime kaudella joukkue teki ihmepelastumisen huimalla kevään kirillä ja oli lopulta 17. Tänä vuonnakin Crotonen sijoitus tulee olemaan todennäköisesti pudotuspeliviivan tuntumassa.

F.C. Crotone - A.C. Milan

Crotonen miehistöä ei ole vielä julkaistu.

Montellan miehistö:

Maalivahdit:

A. Donnarumma, G. Donnarumma, Storari

Puolustajat:

Abate, Antonelli, Bonucci, Calabria, Conti, Musacchio, Rodriguez, Zapata

Keskikenttäpelaajat:

Calhanoglu, Kessie, Locatelli, Mauri, Montolivo

Hyökkääjät:

Borini, Cutrone, André Silva, Suso.

Tässä on La Gazzetta dello Sportin ennakoimat avauskokoonpanot:

DHkdEUwXYAAzCdC.jpg

Corriere dello Sportin:

DHlSsexUAAAt1Vk.jpg

..sekä MilanTV:

DHmPFP1WAAEB1uA.jpg

Tämä on niitä pelejä, jotka vaan pitää voittaa pitkässä juoksussa, jotta sarjan kärkipaikoista kamppaillaan. Siihen uskoo Freesupertips.co.uk ja Whoscored.com, niinpä minäkin uskon heidän ehdottamaan Milan 2-0 vierasvoittoon. Ei aleta sössimään samantien tätä(kin) kautta..

Crotonen miehistö:

Maalivahdit:

Cordaz, Festa, Viscovo

Puolustajat:

Ajeti, Cabrera, Ceccherini, Dussenne, Faraoni, Martella, Sampirisi

Keskikenttäpelaajat:

Barberis, Borello, Crociata, Kragl, Izco, Mandragora, Nalini, Rohden, Stoian, Suljic

Hyökkääjät:

Budimir, Simy, Tonev, Trotta

Tässä on La Gazzetta dello Sportin viimeisin avauskokoonpanoarviot:

DHoePtQXcAAuuMB.jpg

Tässä on kuva, joka kertoo kuinka paljon Milanin avauskokoonpano on muuttunut kesän aikana:

DHoe5bxXYAAYpBu.jpg

Avauskokoonpanot:

Crotone:  

Budimir     Trotta

Stoian    Barberis     Mandragora      Rohden

Martella   Cabrera     Ceccherini      Faraoni

Cordaz

Milan:

Borini      Cutrone       Suso

Calhanoglu     Locatelli      Kessie

Rodriguez    Musacchio     Bonucci    Conti

G Donnarumma

Milanin penkki: A. Donnarumma, Storari, Abate, Antonelli, Calabria, Zapata, Mauri, Montolivo, André Silva

3-0 voitto ja Cutrone hankki 0-1 maaliin johtaneen pilkun, teki 0-2 ja syötti 0-3 maalin. Ei liene yllätys kuka oli man of the match? Montellakin totesi ettei Cutrone ole lähdössä minnekään. Hyvä niin, mutta miksi pirussa piti hankkia Kalinic syömään Cutronen - joka näyttää olevan valmiimpi hyökkääjä kuin A.Silva - peliaikaa? Noh, vielä on se mahdollisuus, että Kalinic ei läpäise tänään medicalia ja (turha) siirto kariutuisi.

3-0 voitto ja Cutrone hankki 0-1 maaliin johtaneen pilkun, teki 0-2 ja syötti 0-3 maalin. Ei liene yllätys kuka oli man of the match? Montellakin totesi ettei Cutrone ole lähdössä minnekään. Hyvä niin, mutta miksi pirussa piti hankkia Kalinic syömään Cutronen - joka näyttää olevan valmiimpi hyökkääjä kuin A.Silva - peliaikaa? Noh, vielä on se mahdollisuus, että Kalinic ei läpäise tänään medicalia ja (turha) siirto kariutuisi.

Mitä tulee hyökkääjien määrään, niin olen aiemminkin kirjoittanut, että niitä tarvitaan 3 kpl. Kausi on pitkä ja tulee loukkaantumisia sekä pelikieltoja. Nyt, kun Milan pelaa mitä suuremmalla todennäköisyydellä myös Eurooppa liigan lohkovaihetta, niin hyökkääjille tarvitaan rotaatiota (kuten viime viikolla).

Viime viikko oli suoritusten osalta täydellinen napakymppi, mutta vastustajien taso oli mitä oli. Eillisessä pelissä Milan sai vielä melkoisen jackpotin, kun vastustaja sai punaisen ja Milan rankkarin. Yhtä kaikki, ei sen annetta häiritä vaan voittoa voi aina juhlia..

DHs05NrWAAYveG3.jpg

Tässä on pelin tilastot. Pallonhallinta oli Milanille miesvajaata Crotonea vastaan 80% Se on käsittämätön lukema.

436B03E300000578-4808554-image-a-13_1503

Mitäs sitten tulee Man of The Matchin, niin ei minusta sen valinta ole selkeää. Pelissä oli monenlaista onnistujaa. Esim. Suso syötti Cutronen maalin ja teki itse yhden Hattua voi nostaa myös Franck Kessielle, joka on jo osoittanut olevansa joka euron arvoinen. Mutta komppaan silti pakea. Kyllä oma poika Cutrone ansaitsee Motm-palkinnon. Tässä La Gazzetta dello Sportin arviot:

DHtZzuvXYAAfEI2.jpg

Ja tässä SempreMilanin arviot.

Montellan haastattelu:

On Cutrone
"We have decided to keep him with us. Last year he improved a lot playing with me, and this summer he has impressed me and now we are seeing the results. He is performing well but he has to keep calm because the toughest part is about to start: the pressure of being an AC Milan player, the media attention, which I wish wasn't as overwhelming. He needs to remain calm.

Penalty takers
"We have Kessié, then there's Ricardo Rodriguez who has scored a lot in training. This year we are not lacking penalty or free-kick takers.

Blackouts
"As the season goes on and we play more matches, we will also improve on this aspect of the game

Next matches 
"We'll now play in Europe, we have to take advantage of every game to improve and try to be in our best shape soon. We have our objectives and we have incentives to reach them".

Pelin highlightsit:

https://www.youtube.com/watch?v=6dykkDdg6y8&ab_channel=SkyFootball

Seuraavaksi pelataan Eurooppaliigan karsinnan jälkimmäinen peli torstaina. Siitä pelistä sitten lähempänä lisää. Loppuun hauska kuva, joka kertoo kuinka hyvin uusi kapteenimme sopii montellaiseen pallonhallintajalkapalloon:

DHvnND0XgAABMlL.jpg