Jump to content
Sami Paakkanen

Ykkönen 2018

Recommended Posts

On foorumi hiljainen, ei edes ketjua avattu tämän kauden ykköselle. Kotimaisen fudiksen arvostus taitaa olla aika heikkoa tällä foorumilla?

Olin eilen katsomassa ensimmäisen ykkösen pelin tälle kaudelle. HIFK kohtasi TPV:n. Ottelun eka puolikas oli aika vaisua palloa. Virheitä välteltiin ja näytti ettei kummallakaan joukkueella riitä rohkeus pelaamiseen. Ratkaisut olivat jäätävän heikkoja. Toiseksi viimeinen tai viimeinen syöttö ei koskaan saavuttanut omia ja paikat olivat vähissä. Välillä puskettiin vailla aivotoimintaa vastustajaa päin pallon kanssa. Näytti ettei ajatus ollut oikein vapaa liihottamaan kentällä, luovuus puuttui ja laatu syötöistä oli kateissa. Minun näkökulmasta katsottuna tunteilla oli liian iso osuus pelissä ja se sai ottelun näyttämään juuri tuolta. Tai voisi sitä kai sanoa, että tunteet juuri estivät pelaamisen vapautta ja se hyökkäävyys jota olen HIFK:lta tottunut vanhoina hyvinä aikoina näkemään oli täysin kateissa.. Suoraviivaisuus puuttui ja syöttösuuntia etsittiin takaa varmoilta paikoilta, ilman yllätyksen häivää. Aika yllätyksetön eka puolikas olikin.

Tokalla puolikkaalla peli vähän muuttui ja Mustosen ottaminen vaihdosta sisään toi HIFK:lle pian avausmaalin. Kaverini sattui viereeni seisoskelemaan ja sanoi muutama minuutti ennen Mustosen maalia, ettei tuo sälli ole oikein jalkapalloilija ollut koskaan, mutta mättää helvetisti maaleja. Pari minuuttia ja kukapa muukaan kuin Mustonen puski HIFK:n 1-0 johtoon. Hieman hymyilytti. Kaverini vielä sanoi ennen maalia, että vetäisi livevedossa Mustosen ekalle maalille ottelussa, muttei vetänyt.. :)  Melko pian ensimmäisen jälkeen tuli toinen ja se oli nätti byyri, toki tuo Mustosen puskukin !! Boksin kulmalle syöttö, josta (?) pallo sijoitettiin hallitusti vasurilla takkayläkulmaan. Nättiä ! KPV ei oikein mitään saanut aikaiseksi, ei loppukiriä edes. Pari tolppaa onnistuivat kolisuttelemaan ottelussa ja kumpainenkin taisi olla vaparista. Nättejä vetoja, muttei ollut onnetar matkassa. HIFK meinasi vielä lopussa pistää munkin sisään, mutta KPV:n maalivahti venytti pallon aivan yläkulman tuntumasta kulmaksi. HIFK:lla oli muutamia paikkoja maalien lisäksi, mutta vedot olivat aivan karseita. "Aivot hukassa" eli hätäilyä ja paska hienomotoriikka.. tunteet, ne tunteet :D 

Mukavaa kesää !

Jaa viesti

Je, jep, hiljaista on, niin kotimaisen kuin kyllä muunkin futiksen saralta keskustelu täällä....  Katsoin eka, että mikäs sarja on ollu kyseessä, kun Paltsarit eli TPV pelaa ainaki vielä kakkosta ;)  No mutta siis Kokkolan veikothan se! 

Eipä ole itte tullut ykköstä seurattua nyt paikan päällä hetkeen, kun Jazz tippui, eikä täällä seudulla ole oikeen lähelläkään ykköstä. Valkeakoski taitas olla lähin, mut Manses on sitte liigaakin tarjolla. 

KPV tuon Hifk:n ohella lie nousijasuosikkeja? Sarjassa kyllä paljon entisiä liigajoukkueitakin, kuten pitkät perinteet omaava Haka, sitten AC Oulu, Jaro, KTP ja JJK. Tasanen sarja kaiken kaikkiaan.

Mitäs kaima ja muutkin on mieltä näistä kakkosjoukkueista? Siis kuten tässäkin tämä tylsääkin tympeempi Klubi04. Tollasilta pitäis evätä pelaaminen kakkosta ylempänä, ja antaa paikka semmoisille ketkä todella haluavat pelata noususta ja ovat oikeutettuja siihen nousuun! Kun käsittääkseni tuo klubi04 ei luonnollisestikaan saisi edes nousta liigaan, ellei HJK putoaisi? Eikä ne yritäkään nousua, toki eivät siihen edes kykenisikään.... :dielaughing: 

Mut ei muuta ku pallot pömpeliin! 

Ps. itse toivon liiganousua AC Oululle tai Hakalle, jos näistä on pakko joku potentiaalinen valita! :) 

Jaa viesti

Terppi !

Mistähän hiljasuus foorumilla? Mä kyl välillä mietin et tääl Stadissa asuminen on kyl iso etuoikeus jollakin tavalla fudiksen kannalta, kun on niin paljon siihen liittyvää mitä seurata ja johon nenunsa tunkea mukaan. Paljon pelejä ja valmennettavaa. Toki tää hektisyys ympärillä ja ihan ..tun kummalliset arvot ja teennäinen arvopaska eivät ole mun mieleen ja muutto täältä kuuseen on välillä tapetilla isosti. Painava se vaaka kuitenkin on kun mietin valmennushommia ja mahdollisuuksia seurata sarjoja monella tasolla, nähdä junnuista aikuisiin. 

En ole käynyt katsomassa tällä kaudella noita farmijoukkueiden pelejä. Viime kaudella taisin pari just -04:n peliä käydä vilkuilemassa. Klubin pelit eivät ole houkuttaneet oikein katsomoon viime kauden jälkeen, sen verran tylsiä olivat katsoa ja nakkimukit kuppasia :P Derbyt olivat toki oma lukunsa. Hmm.. en oikein tuumi mitään tuosta -04:n seisottamisesta sarjassa. Sama tuo mulle kuka siellä luutii menemään. Hyvät pelit ovat vain ja ainoastaan mun mieleen. Minulle on se ja sama kuka pelaa ja miten, kunhan se sytyttää mut :) Psyykkisesti mielenkiintoisia pelejä katsoo mielellään ja siihen voi vaikuttaa moni tekijä. Toki makkarakiskan koolla ja laadulla on merkityksenä. Töölön nurtsilla on pari kakkosen peliä katellu ja täytyypä hehkuttaa että on stadin ehdottomasti paras makkarakiska tarjouksineen ! Kiffenin kiskasta kysymys, kakkosta.2 € makkara tai 2 makkaraa 3 €. Ihan pakollinen aina ottaa pari makkaraa ja makkarat tietty Wotkins !! Pari vanhempaa herra pyörittää kiskaa ja grillimestari on kyl joka kerta paistanu vertaansa vailla olevia makkaroita, ei raakoja tai palaneita, vaan just sopivia !! No se ykkösen keskustelu käänty äkkiä pois, niin vähän ykönen ollut kuvioissa ja kakkonen myös. Kyl toi otteluista maksaminen on vähän karvasta välillä. Ymmärrän et joukkueet tarvii fyrkkaa menojen peittämiseen, mut en mä haluais maksaa ja siksi pelit jääneet vähän vähiin ykösen ja kakosen osalta. Tohon edelliseen ykösen peliin olin menossa rahalla, mutta tuttu sattui olemaan fudispyhätön edessä ja tarjosi minulle lipun. Siitä kiitos ja kumarrus. Nyt voisin käydä toisen ykösen pelin vielä tällä kaudella katsomassa, jäi säästöön ton edellisen rahat. 5 euroa olis hyvä hinta pelistä  mun lompakolle ja sen maksas aina ilman kipukynnystä :) 8 euroa Kiffenin  vähämaalisesta pelistä kakosessa on vähän liikaa.. :D ykösen hinnoista tai liigasta puhumattakaan.

Jaa viesti

Jeeps. No pidetään me keskustelua yllä! ;) 

Tulipa mieleen, että vanhempien mökki sijaitsee 30 km päässä EIF:n stadikalta, eli sieltä käsin vois sen ykkösen matsin saalistaa listalle!? 

Tuosta asuinpaikasta. Kyl meil tääl Poriski o paljo potkist, ei siin mittä. Mut nyt o vaa vajon vähä alas taso. Sillai kai ;)

Mut juu, kakkosesta löytyy sit jo 2 porukkaa, Jazz ja MuSa. Molemmat omaa potentiaalin sarjanousuun. Kolmosessa ToVe ja perinteikäs PoPa tekee uutta tulemista neloses. 

Junnufutista onkin sitten suuresti tarjolla! Edellä mainittujen lisäks Meri-Porin PiTU, Karhu-Futis, Koitto jne jne. Kutosessakin, jossa pelaan ittekin, meillä on paljon jengejä. Sitte vielä Harjavalta, Huittinen, Kokemäki ja muut mukaan. Mutta eihän me tiätenkään päästä kisaileen pk-seudun kans! 

ps. ootko tulos Pori-cupiin tänä kesänä? Etkös sä koutsannu jotain porukkaa?  

Jaa viesti

Moi tähänkin ketjuun ! 

Poriin päin olis varmaan asiaa tässä kesällä, muttei just Cupin aikoihin. Hesacup olis tossa alkamaisillaan ja siellä vois käydä vähän pelejä katsomassa ja toki kesään taitaa mahtua pari peliä naisten liigaakin sekä kakkosta.- Kaveri yrittää puhua mua maakuntiin pelejä katsomaan, jos vaikka kesällä lähtis..

Mulla ei tällä hetkellä ole säännöllisessä valmennuksessa kuin erotuomariakatemia täällä Helsingissä eli jalkapallojoukkueen mukana ei tule kuljeskeltua. Usein mun työ joukkueissa on myös sitä, etten ole joka paikassa mukana (joskus käyn seuraamassa, mitä omat silmät/tunnelma pelissä kertovat joukkueen psyykkisestä tilasta, onko näkyvissä jotain muutakin kuin mitä minulle valmennuksessa puhuvat ja mikä fiilis peleistä sinne välittyy). Työni on jo tehty kun pelit on käsillä.. Toki voisin pelissä myös vaikuttaa, mutta se olis enemmän musta lähtösin ku pelaajista ja se ei ole mielestäni hyvä tapa valmentaa psyykkistä. On hyvä ku pelaajat löytävät itestään sen "jutun".

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään