Golden Age Milanista

Milan 2018-2019, kuka on herra Elliot?

Tähän uutiseen sen verran vielä, että Biglia on poissa kentiltä 4 kk.

Taas yksi loukkaantunut tähtipelaaja operoitiin Turussa – tällä kertaa leikkauspöydällä kävi Lucas Biglia

Turussa on vuosien varrella leikattu lukuisia huippujalkapalloilijoita David Beckhamista Ousmane Dembeleen. Tällä viikolla Aurajoen rannoilla piipahti AC Milanin keskikenttäpelaaja Lucas Biglia, joka loukkasi akillesjänteensä lokakuun lopussa milanolaisseuran harjoituksissa.

Biglian leikkasi ortopedi Sakari Orava yhdessä ortopedi Lasse Lempaisen kanssa.

– Leikkaus sujui hyvin, ja tavoitteena on, että paluu kentälle on mahdollinen noin neljän kuukauden kuluttua, Lempainen arvioi Mehiläisen tiedotteessa.

32-vuotias Biglia on pelannut viimeiset viisi kautta Italiassa, ensin Laziossa ja kesästä 2017 alkaen AC Milanissa. Puolustava keskikenttäpelaaja kuului vuosia Argentiinan maajoukkueen vakiokalustoon ja pelasi muun muassa täydet minuutit vuoden 2014 MM-finaalissa.

Kaikkiaan hän sai vyölleen 58 A-maaottelua, mutta lopetti maajoukkueuransa viime kesän MM-kisojen jälkeen.

Jaa viesti

Tänään klo 21.30 Suomen aikaa astuu San Sirolle Milanin vanha arkkivihollinen Juventus.

Jossain vaiheessa ajattelin, että ikääntyvä Juventuksen käyrä lähtisi alaspäin (ja nuoren Milanin ylöspäin..). Mutta joudun toteamaan, että olin väärässä. Juventus vuosi vuodelta tuntuu pikemmitten vahvistuvan.

Tämä johtuu osaltaan Juventuksen kyvystä tehdä hyviä pelaajakauppoja. Viime kesänä niitä tehtiin myös Milanin kanssa. Ensimmäisenä oli Bonuccin palaaminen Juveen ja tilalle saapui Milaniin Mattia Caldara. Toistaiseksi Caldarasta ei ole  kamalasti Milanille iloa, kun nuori mies on ollut lähinnä rikki. Toinen siirto kertoo Juven tasosta. Juve dumppasi Higuanin Milaniin vastoin Higuanin tahtoa. Sirto oli jännä siinä mielessä, että Higsu on kuitenkin Serie A:n parhaita senttereitä.

Syy Higuanin ulostamiseen on se, että tilalle tuli todellinen megatähti. Cristiano Ronaldo siirtyi 100 miljoonan euron siirtosummalla Real Madridista. Siirtosumman lisäksi Juventus joutuu maksamaan siirtoon liittyviä kustannuksia 12 miljoonan euron edestä. Näin ollen Ronaldon siirron loppuhinnaksi tulee seuralle 112 miljoonaa euroa.

Ronaldo on ottanut oman paikkansa Juvessa. Pienien alkuvaikeuksien jälkeen Ronaldo alkanut laittaa palloa vastustajuen maaliin melkein joka pelissä. Ronaldo on tehnyt 14:sta Juven pelissä 8 maalia. Maalien lisäksi Ronaldo on puhuttanut maailmalla melkein 10 vuotta vanhoilla raiskausepäilyillä ja myös sillä, että miten Juve on niihin reagoinut tai oikeastaan ollut reagoimatta.

Joka tapauksessa Juve on marssinut syksynä ihan omaan tahtiin. Juventus on pelannut sarjassa 11 peliä ja voittanut niistä 10 sekä pelannut kerran tasan. Sillä luonnollisesti johdetaan sarjaa. Milanin vastaava saldo on 11:sta pelistä on 6 voittoa, 3 tasuria ja 2 tappiota.

Juventuksella on mennyt kovaa myös Euroopassa. Juventus johtaa omaa lohkoaa Mestareiden liigassa. Jouukkue on ottanut 4:stä pelistä 3 voittoa ja hävinnyt kerran. Se tappio tuli tällä viikolla, kun Manchester United kävi ryöstöretkellä Torinossa. Juve hallitsi peliä suverneenisti, mutta ManU rankaisi viime hetken erikoistilanteilla ja yllättystulos oli valmis.

DrbnoHwWoAYTfQV.jpg

Gattuson kommentit:

Juventus
"Juve has been winning for seven years, they come from another planet and are one of the strongest teams in Europe. They have a great mentality, they are very solid and sometimes their players do not even seem to sweat. Furthermore, they signed a champion on the technical level such as Ronaldo. Ronaldo is more mature and is more practical with respect to when I use to face him as a player. In order to stop him, we have to mark him in the right position, as a team and well organized. They do not give any point of reference, they are stronger than us. They dominated against Manchester United, but we will play with our heads held high: we will fight and we will have to play as a team: we will do our best".

The rossoneri
"My team must continue like this, we are always fighting hard and looking for something new. We have to desire to succeed. We are showing great character and a sense of belonging: this team needs to feel alive and important. it's true that we are conceding a lot of goals lately, a lot more than last season. We have to improve on set-pieces, we've been working harder in the last few weeks, we're growing, we will need to be patient and attentive".

Determination and history
"He still has the Coppa Italia Final in his eyes. Juventus was not going through a good moment, I was convinced we could do well but they crushed us and played one of the best games of the last few years. They can put pressure on us in open field, we will have to decide where and how we want to wait for them, we will have to be good tactically: Juventus should fear us for our history, for what we have done in the last games, for our desire".

Allegri and much more
"I'm pleased what Allegri and Sacchi have said about me Allegri was my captain and coach, he always treated me well, we talk once a week because we are bounded by a friendly relationship. I often hear from Sacchi, he would like to see AC Milan press higher up the field and he is right ... I had some issues with Allegri and Leonardo but they helped me to do this job. Mourinho? I have done worse in my career, each of us has a different character. Receiving insults for 90 minutes is not the best: Do not disturb the sleeping lion...".

Injuries
"We have been unlucky with injuries lately, we have to look ahead and work calmly. Our strength is in the many players who are taking to the field half fit: this has united the team. I see the spirit and the fire in their eyes which I like, the compactness and the cohesion: the injuries have strengthened us mentally. Cutrone is playing with great continuity but is recovering from an ankle problem, Calhanoglu has pain on the instep and suffers after every knock he takes. We have to manage for now".

Individuals and Bonucci
"For the character he has, for how he feels the games, I advise Higuain to be calm and lucid, without getting nervous. He is a champion, he is not at his best and has to be helped by the team. Romagnoli has grown in performance, we are happy with his winning-goals but the most important thing is how he is playing. Alessio is young, he is proving to become a champion and still has ample room for improvement, he was lucky to train with Bonucci because he studied and made him become a professional. Bonucci was fundamental: to the team, to me and to the staff. He was an added value as far as I am concerned. He was always close and also helped me also with my character: it was an honour training him. I tried to convince him to stay, but then you have to consider the private life and personal choices. I hope San Siro will judge him for what he did at AC Milan, even on a human level. I have only great affection for him".

The transfer market
"I like Benatia, like all the Juventus defenders, we will make some operations in January, as we did in the summer, those who are in charge of the transfer market know their job very well, my job is to train the team".

Allegrin kommentit:

“We'll be playing in front of 70,000 people with the whole world watching on. We must perform well both technically and physically”

Massimiliano Allegri is confident his team will bounce back from their defeat to Manchester United with a strong showing against AC Milan on Sunday.
“I can't tell you what the result will be but I'm sure we'll produce a great performance tomorrow because we have every incentive to do so,” the boss told the gathered media ahead of the weekend's big match at the Meazza. Games between Milan and Juventus are always evenly matched. We're going to be playing in front of 70,000 people with the whole world watching on. We must perform well both technically and physically.  AC Milan are in excellent form as they've only lost one of their last six games – in the derby and in the last minute.”

Allegri looked back on Wednesday's match at Allianz Stadium. 
“We were all annoyed after the game. We'd forgotten what it feels like because we hadn't lost since April. We played well yet lost and that annoys me. People don't talk about the games you've played well in but the games you've won. Our only mistake was not coming to terms with conceding an equaliser. We let our emotions get the better of us. A draw may have felt like an injustice then and there but we needed to keep our cool. We weren't going to win the Champions League on Wednesday – it was just a step along the way. A draw would have made sure of our place in the next round and all but secured top spot. When you can't win a match you must at least make sure you don't lose.  We have to remember that matches are never over until they're over, especially in the Champions League. Sometimes taking a step back can help you take two steps forward.”

Despite recording their first defeat of the season, the Bianconeri have made an excellent start to the campaign yet continue to create hatfuls of chances without seeing an adequate return in terms of goals.
“The stats say that while we've won lots of matches we haven't spent many minutes with a two-goal advantage – and that means our games remain open. Our shots-to-goals ratio is a little uneven. At the same stage last season we'd conceded two goals more and scored 31 times, compared to 24 this year, but then we had that 6-2 against Udinese. It's only the 10th of November. There are another seven months left to play and there are lots of areas we can improve.”

Sunday's meeting at the San Siro will see Juve come face to face with Gonzalo Higuain for the first time since he joined AC Milan in the summer and Allegri had words of praise for the former Bianconeri striker – as well as Rossoneri boss Gennaro Gattuso.
“Higuain gave Juventus so much. He was a key player for us and it will be nice to see him again tomorrow. A decision was taken and AC Milan got themselves a great player because Gonzalo is one of the best strikers in the world. 

Rino is very resourceful and he's improved loads both on and off the pitch. He's a genuine guy who instils in his team values that are part of AC Milan's DNA and which he has himself. He's one of the best young coaches around.”

The boss also confirmed that he has a near full squad to choose from.
“Everyone is available except Emre Can and [Leonardo] Spinazzola, who will play for the Primavera against Sassuolo.  We'll either play with three up front or with an extra winger. It's good that we have Douglas Costa and [Federico] Bernardeschi back, though [Juan] Cuadrado was excellent against Man United. We're in good shape. [Mario] Mandzukic could play – he needed to recover mentally more than physically. Let's not forget that he played in the World Cup final.  The same goes for [Blaise] Matuidi. He could do with a week on the beach but with Emre Can unavailable I can't send him away. Emre should be back in Turin next week. Hopefully he'll be available again soon because he has great technical and physical attributes.”

A.C. Milan - Juventus F.C.

Gattuson miehistö:

Maalivahdit:
Donnarumma A., Donnarumma G., Reina

Puolustajat:
Abate, Bellanova, Calabria, Laxalt, Rodriguez, Romagnoli, Simic, Zapata

Keskikenttäpelaajat:
Bakayoko, Bertolacci, Brescianini, Kessie, Mauri, Montolivo

Hyökkääjät:
Borini, Calhanoglu, Castillejo, Cutrone, Halilovic, Higuain, Suso, Tsadjout.

Milanilta on poissa mm. Giacomo Bonaventura ja sitten pitkän saikun miehet Lucas Biglia, Mattia Caldara ja viimeisin loukkaanutunut Mateo Musacchio, joka on poissa 2 kk.

Allegrin miehistö:

Maalivahdit:
1. Szczesny, 21. Pinsoglio, 22. Perin

Puolustajat:
2. De Sciglio, 3. Chiellini, 4. Benatia, 12. Alex Sandro, 15. Barzagli, 19. Bonucci, 20. Cancelo, 24. Rugani

Keskikenttäpelaajat:
5. Pjanic, 6. Khedira, 14. Matuidi, 16. Cuadrado, 30. Bentancur

Hyökkääjät:
7. Ronaldo, 10. Dybala, 11. Douglas Costa, 17. Mandzukic, 18. Kean, 33. Bernardeschi

Milanin avaus Sky;n mukaan:

Drlk4CNWwAE6gEu.jpg

Avauskokoonpanot La Gazzetta dello Sportin mukaan:

DrtFK08WwAIhjq7.jpg

Jos arvostaa omia pennosia, niin Milaniin sijoittaminen on aika turhaa. Pelissä on yksi suosikki ja se on vierasjoukkue. Siihen uskoo myös Freesupertips.co.uk ja Whoscored.com yskoo Juven 0-2 vierasvoittoon. Gooersguide.comissa uskotaan enemmän Milaniin. He ehdottaa 1-1 tai 2-2 tasuria. Voi kunpa itsellä olisi noin paljon uskoa..

Jaa viesti

Cristiano Ronaldolla illan huippuottelussa yksi iso särö rikottavana

Cristiano Ronaldolla on illala kuparinen rikottavanaan, kun Juventus kohtaa Serie A:ssa vieraissa AC Milanin. Juven portugalilaistähti ei ole onnistunut ikinä maalinteossa San Sirolla.

Ronaldo on tehnyt urallaan 650 maalia. Hyökkääjä on kohdannut Milanin ja Interin yhteensä neljästi.

Ronaldon ensimmäinen visiitti stadionille oli jo vuonna 2005 Manchester Unitedin paidassa. Tuolloin Milan löi joukkueen Mestarien liigan välierissä.

Milanin ja Interin kohtaamisten lisäksi Ronaldo pelasi San Sirolla keväällä 2016 Mestarien liigan finaalin Atlético Madridia vastaan. Tuossa pelissä portugalilainen osui vasta rangaistuspotkukilpailussa.

Lähde: Football Italia

Jaa viesti

Kun Milanin avauskokoonpanosta on puolet sivussa (ja osa avauksessa olevistakin on rikki), on sanomattakin selvää, että Juve tulee 3 pinnaa viemään. Jännitettäväksi jääkin vain, tuleeko siedettävät 0-2 lukemat, vai tuleeko kunnon maalijuhlat - etenkin kun vanha kunnon Zapata on taas avauksessa. Ja kukapa muukaan rikkoisi putkia tänään kuin Ronaldo...

Jaa viesti

33 minuuttia sitten, pake kirjoitti:

Kun Milanin avauskokoonpanosta on puolet sivussa (ja osa avauksessa olevistakin on rikki), on sanomattakin selvää, että Juve tulee 3 pinnaa viemään. Jännitettäväksi jääkin vain, tuleeko siedettävät 0-2 lukemat, vai tuleeko kunnon maalijuhlat - etenkin kun vanha kunnon Zapata on taas avauksessa. Ja kukapa muukaan rikkoisi putkia tänään kuin Ronaldo...

Kyllä Zapata tulee aiheuttaa muutaman kriittisen pallon menetyksen ja sydämentykytyksen.

Tässä lisää ottelusta:

Perparim Hetemaj Serie A:n huippuottelusta: ”Harmittaa AC Milanin puolesta – Juve on kostoretkellä”

Juventus hävisi keskiviikkona Mestarien liigan ottelun Manchester Unitedia vastaan kirpaisevalla tavalla.

Juventus vei ottelua kotikentällään ja johti vielä 85 pelatun minuutin jälkeen ottelua 1-0. Man United tuli kuitenkin lopussa rinnalle ja vielä ohi. Sunnuntaina Juventus vierailee AC Milanin kotipesässä Serie A:n ottelussa.

– Juventuksessa ollaan varmasti vihaisia, kun he hävisivät pelin, jota he dominoivat ja kämmäilivät kasapäin paikkoja. Harmittaa Milanin puolesta, koska Juven tarkoitus on varmasti kostaa keskiviikon ManU-tappio Milanille, Serie A:ssa Chievossa pelaava Perparim Hetemaj ennakoi SuomiFutis-sivustolle.

Juventus ei ole Serie A:ssa vielä tällä kaudella hävinnyt ja 11 ottelusta se on voittanut kymmenen. Huonosti ei ole pelannut Milanikaan. Se on sarjassa neljäntenä ja alla on kolmen ottelun voittoputki.

– Milan on pelannut ihan ok. Aikalailla sillä omalla tasollaan, mitä heiltä on odotettukin. Joukkueiden välillä on kuitenkin pieni tasoero. Milan on ollut ihan ok tällä kaudella, mutta onhan Juve parempi joukkue. Ei sitä koskaan tiedä, katsotaan miten pelissä käy.

Juventus harvemmin Italiassa häviää, mutta yksi sellainen paikka, jossa niin voisi käydä, on Milano ja San Siro.

– Joo, ei se helppo paikka tule Juvelle olemaan, Hetemaj myöntää.

Sunnuntaina 11.11. pelattava AC Milan – Juventus -ottelu näkyy myös ilmaiseksi tv:ssä JIM-kanavalla klo 21.20 alkaen.

Jaa viesti

Avauskokoonpanot:

Milan:

Higuain    Castillejo

Calhanoglu       Bakayoko      Kessie      Suso

Rodriguez        Romagnoli     Zapata     Abate

G Donnarumma

Milanin pankki: Reina, A Donnarumma, Calabria, Bellanova, Simic, Laxalt, Mauri, Montolivo, Bertolacci, Halilovic, Borini, Cutrone

Juventus:

Ronaldo     Mandzukic     Dybala

Matuidi      Pjanic     Bentancur

Alex Sandro     Chiellini       Benatia      Cancelo

Szczesny

Juventuksen pankki: Perin, Pinsoglio, De Sciglio, Rugani, Bonucci, Barzagli, Khedira, Bernardeschi, Cuadrado, Douglas Costa, Kean

Davide Calabrian kommentir:

“It’s a wonderful match and facing Juventus at San Siro is always an incredible feeling,. Juve are the strongest team out there at the moment, especially with Cristiano Ronaldo, so we have nothing really to lose. We must play free of pressure and take them on with the best attitude. We have a few injuries, these things happen, but we remain a solid squad and everyone gives 100 per cent. The fans will be out 12th man and with the help of the crowd, we can always give a little bit more.”

Jaa viesti

Eilisen peli tulos täysin odotettu ja oikeastaan samaa voi sanoa itse pelistäkin.Juve oli Milania parempi vähän kaikessa, mutta ei niin paljon parempi, kuin saattoi pelätä. Peli ei ollut mikään isät vastaan pojat. Suurin ero tuli siinä, että Juve sai rakennettua vaarallisia tilanteita, mutta Milan ei saanut. Juven puolustus hyydytti Milanin pelin rakennuksen.

Joka tapauksessa Milan pelasi suhteellisen hyvän pelin. Jos Higuan olisi saanut rankkarin sisään, niin olisi ehkä ollut mahdollisuus saada tasurikin tai jotain. Nyt se jäi jossitteluksi

DrwFqQuXQAA7vuT.jpg

Pelin tilastot.

6057870-6377851-image-a-83_1541970075067

Tuli solvattua Zapataa ennen peliä. Tällä kertaa ihan syyttä. Zapata ei hölmöillyt, vaan pelasi hyvän pelin. Lisäksi otti pari kertaa pallon kuuppaa, niin lujaa, että kolumbialaiset kansansävelmät soi varmaan vielä tänäkin aamuna. Tästä syystä Zapata on mun MotM.

Tässä on SempreMilanin arviot.

6061370-6377851-image-a-116_154197626314

Gattuson kommentit:

The match
"The episodes weigh on the game but in the long run, Juventus have shown they have something more than us both physically and individually. The team did what they were supposed to, they were in the game, when you play against Juventus you spend so much physical and mental energy. We are active. We were ingenuous with the second goal. There are a lot of positive aspects, even if we are doing things halfway right now. The team has changed as per character level, they know how to suffer and stay on the pitch. But, we lost a bit of vivacity and technique: we must combine both things together".

About Higuain
"At this moment he feels a lot of pressure, my words from yesterday's press conference were not by chance. Right now, he feels a huge weight on him and it shows. He must remain calm, he should apologize and assume his responsibilities. He has to put aside his nervousness, he is our most important player we have and he has to make the difference. He has to be clear headed".

About the penalties
"I do not want to defend anyone, in the past two days before the game, Calhanoglu, Kessie Higuain and Rodriguez stop to take penalties. They were not clever, if Higuain went directly no one would have made a fuss about it, but instead, Kessie took the ball. I was wrong too because I looked at the penalty, usually, I do not ... ".

Pelin highlighsit:

https://www.youtube.com/watch?v=y5bjOqa04T0

Milanin touhut jatkuu majutauon jälkeen matkalla Roomaan Lazion vieraaksi. Se on tärkeä peli ajatellen sarjaa. Sitten on vielä Eurooppaliigaa, josta olisi raavittava se jatkopaikka.

6061380-6377851-image-a-120_154197626976

Jaa viesti

Juve vei ja Milan vikisi. Pisteitäkin olisi ollut tarjolla mikäli tuomari olisi viheltänyt sääntökirjan mukaan eikä siten kuin Juven pelejä on viime vuodet vihellelty. Tuossa yo.highlightseissa ei näy Chiellinin rankkarin arvoisesta kahdesta rikkeestä kuin ensimmäinen ( https://youtu.be/y5bjOqa04T0?t=480 ), mutta toinen oli aivan käsittämätön ratkaisu kun toppari repi kaksin käsin Romagnolia harteilta ja paidasta kulmapotkutilanteessa ja kaatuu itse maahan Romagnolin vain ihmetellessä mitä tapahtuu ja kuinkas ollakaan rankkarin sijaan Juvelle vapari. Higuainin missaamaa rankkariakaan tuomari ei olisi millään halunnut viheltää, mutta kun videotuomareilta tuli käsky, niin minkäs teet.

Noh, eipä sillä, että pistekin Milanille olisi tavallaan ollut epäoikeudenmukaista siksi, että Juve oli parempi, mutta edelleenkään pelien ei kuulu ratketa tuomarien toimesta vaan pelaajien. Tuomarien pitäisi vain valvoa, että pelaajat noudattavat sääntöjä ja jos niitä rikotaan, annetaan asiaankuuluvat rangaistukset. Nyt niitä jäi antamatta. Ja itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin Higuainin rankkari olisi pitänyt uusia, sillä ennen kuin pallo lähti liikkeelle Pipitan jalasta, oli boxissa 4-5 Juve pelaajaa ryntäämässä reboundin perään. Sääntöjä jos noudatettaisiin, olisi pilkku pitänyt uusia. Mutta joo, 0 pinnaa tuli kuten kaikki odottivatkin. Tärkeintä olisi nyt saada rikkinäiset kaverit parsittua kasaan ja välttää pitkää pelikieltoa Pipitalle. Tammikuulle asti kun sinniteltäisiin about Lazion tahdissa, niin UCL-paikkakin olisi vielä napattavissa Paquetan ja muiden vahvistusten myötä.

EDIT: Pelissä tuli varsin hyvin selville, missä Milanin suurimmat ongelmat ovat: vasemmalla laidalla. Kumpikin maali täysin vas.laitapelaajien piikkiin. Avausmaalissa vas.pakki Rodriquez ei ilmeisesti tiennyt, että puolustajien tehtävä on puolustaa ja puolustaminen on kummasti helpompaa jos tietää missä vastustajat liikkuvat. Eipä sveitsiläistä tuntunut hirveästi edes kiinnostavan, sillä niin unessa ja yksin kaveri boxissa oli vaikka Mandzukic oli selän takana ja juoksulinja olisi ollut blokattavissa ja pusku estettävissä (vaikka pituuseroa miesten välillä onkin). 0-2 maalissa taas syyttävä sormi osoittaa vas.keskikentälle vaihdosta tullutta Laxaltia, jonka järjetön purkuyritys(?) päätyi suoraan Juve-pakin jalkaan ja 5 sek myöhemmin pallo Ronaldon toimesta verkonperällä.

Paqueta taitanee ottaa tammikuussa tuon vas.laitahyökkääjän paikan Calhanoglun tai Bonaventuran (jos koskaan kuntoutuu) ottaessa vas.kk-miehen roolin, jolloin laatu ylöspäin paranee. Mutta edelleen ongelmaksi jää tuo vasemman pakin paikka, joka vuotaa pelistä toiseen eikä Rodriquez tunnu ylöspäinkään tarjoavan juuri mitään.

Jaa viesti

4 tuntia sitten, pake kirjoitti:

Kappas. Löytyi sattumalta tuo Chiellinin selvääkinselvempi rankkarin arvoinen rike:

Jos tuo ei ole rankkarin paikka, niin mikä sitten?

Tuota ihmetteli Jimin selostajakin. Mutta eihän noita vihelletä, koska Juve.:cry:

Higsu pyytelee anteeksi. Ihan hyvä niin, jos ei tulis pitkää pelikieltoa. Se nyt on varmaa, että afgo voi alkaa keskittyä EL-peliin.

AC Milan -tähden kuppi kuumeni täysin – pyysi julkisesti anteeksi sosiaalisessa mediassa  

Gonzalo Higuáin pahoittelee eilistä kuumenemistaan Juventusta vastaan. AC Milanin hyökkääjä sai entistä seuraansa vastaan sarjaottelun loppuhetkillä kaksi peräkkäistä varoitusta, joista toinen tuli rajusta protestoinnista.

Argentiinalainen ymmärtänyt ensimmäistä varoitustaan ja huusi erotuomari Paolo Mazzolenille asiasta.

– Se tuntui epäreilulta rikkeeltä. Minusta minua rikottiin, Higuáin valitteli Milan TV:lle.

– Sain varoituksen ja tuomari tietää mitä sanoin siinä. En kuitenkaan loukannut ketään. Pyydän anteeksi seuralta, kannattajilta ja valmentajalta. Tällaisia asioita tulisi välttää.

Higuáin julkaisi myös maanantaina toisen anteeksipyynnön sosiaalisessa mediassa omalla Instagram-tilillään.

– Haluan pyytää anteeksi kaikilta eilistä käytöstäni kentällä. Otan vastuun ja haluan varmistaa, ettei tätä tapahdu enää koskaan.

– Mekin olemme ihmisiä ja meillä on tunteemme. Olen kuitenkin vastuussa tästä ja toivoin etei tätä enää tapahtuisi. Jotkut ymmärtävät minua. Toiset eivät.

Jaa viesti

Tässä on niin turha, mutta huvittava Milan -uutinen, että saa noston:

Futislupaus halusi selfien Cristiano Ronaldon kanssa – alaston pelaaja päätyi vahingossa kuvaan

AC Milanin 18-vuotias puolustajalupaus Raoul Bellanova ei välttämättä uskonut, millaisen kohun hänen kuvansa supertähti Cristiano Ronaldon kanssa aiheuttaisi.

Juventus haki sunnuntaina Milanosta 2-0-voiton, ja Ronaldo teki joukkueensa toisen osuman. Ottelun jälkeen Bellanova hakeutui stadionin käytävällä yhteiskuvaan Ronaldon kanssa.

Kuva lähti kuitenkin maanantaina leviämään sosiaalisessa mediassa, sillä kuvan taustalla pukuhuoneen ovi on auki ja Juventuksen puolustaja Giorgio Chiellini käyskentelee huoneessa täysin alasti. 

Dr0l1zjX0AAH3gY.jpg

Jaa viesti

AC Milan -tähti selvisi raivoamisestaan yhden ottelun pelikiellolla

AC Milanin hyökkääjä Gonzalo Higuaín on saanut yhden ottelun pelikiellon ja huomautuksen ulosajostaan Serie A:n ottelussa Juventusta vastaan.

Higuaín, 30, ajettiin sunnuntaina kentältä hänen purettuaan raivoaan erotuomaria kohtaan. Argentiinalaishyökkääjä sai ensin keltaisen kortin kampituksesta ja heti perään toisen voimakkaasta protestoinnista. Sekä Milanin että Juventuksen pelaajat yrittivät rauhoitella häntä ja vetää Higuaínia tilanteesta sivummalle.

Ensi alkuun vaikutti, että Higuaínille saattaisi olla luvassa pitkäkin pelikielto, mutta hän ja Juventuksen hyökkääjä Cristiano Ronaldo tekivät selväksi, että argentiinalaiskärki ei solvannut erotuomari Paolo Mazzolenia mitenkään. Ulosajon uskotaankin johtuneen tavasta, jolla Higuaín välitti palautteensa tuomarille eikä niinkään sen sisällöstä.

Lega Serie A kertoo kurinpitoraportissaan, että Higuaín käyttäytyi ”kontrolloimattomalla ja uhkaavalla tavalla”. Hän sai myös moitteita siitä, ettei suostunut poistumaan kentältä, vaan jatkoi protestointia.

EDIT: Muualla puhutaan 2 ottelun pelikiellosta, mutta muuten juu..

Jaa viesti

2 peliä tosiaan näyttäisi olevan oikea tuomio.

Ja Bonaventura pohtii polvileikkaukseen menoa, jotta pääsisi jatkuvasta vaivastaan eroon. Huono puoli leikkauksessa olisi, että kausi olisi kutakunkin paketissa (toipumisennuste 3-5kk).

Strinic puolestaan on tekemässä paluuta ja tekee medicalit pian. Toivottavasti sydän on kunnossa ja saadaan Rodriquez penkille, jonne nykyesityksillään kuuluukin.

Jaa viesti

AC Milanin taituri otettu Real Madrid -huhuista: ”Kuka ei olisi iloinen?”

AC Milanin espanjalaislaituri Suso on ylpeä siitä, että hänet on yhdistetty siirtohuhuissa Real Madridiin, mutta hän vakuuttaa olevansa tyytyväinen Italiassa.

Suso, 24, on ollut yksi Serie A:n säkenöivistä pelaajista tällä kaudella. Hän on pelannut Italian pääsarjassa 12 ottelua ja ollut suoraan mukana yhtä monessa osumassa (neljä maalia, kahdeksan maalisyöttöä).

Espanjan La Ligan ystävät ovat saaneet nauttia Suson otteista vain yhden kauden verran. Hän jätti 16-vuotiaana kasvattajaseuransa Cádizin ja siirtyi Liverpooliin, josta hänet lainattiin Almeríaan kaudeksi 2013-14.

Siirto Madridiin tarjoaisi Susolle mahdollisuuden palata kotimaahansa, mutta hän ei ole ainakaan vielä valmis jättämään projektia AC Milanissa kesken.

– Kun maailman parhaat joukkueet ovat kiinnostuneita sinusta, on oltava ylpeä siitä, että asiat menevät hyvin. Kuka ei olisi iloinen, kun sellaiset joukkueet ovat kiinnostuneita sinusta? kommentoi Suso Radio Marcalle.

– Kotona pelaaminen on aina kaunista. Juuri nyt olen maassa, jonka kulttuuri on hyvin samantyyppinen kuin Espanjan, ja tällä hetkellä olen erittäin onnellinen täällä.

– Tunnen olevani tärkeä joukkueelleni, minun on hyvä olla, olen iloinen ja tulen valmentajan (Gennaro Gattuson) kanssa toimeen varsin hyvin.

Jaa viesti

Bonaventura päättänyt mennä leikkaukseen, joten on sivussa 3-5kk. Iso menetys ja tarkoittaa sitä, että keskikentälle tulee taatusti vähintään 1, mutta mahdollisesti (toivottavasti) kaksikin, sillä myös Biglia pitää korvata uudella.

Jaa viesti

Clarence Seedorfolta mielenkiintoista kommenttia ManU;sta ja Milanista:

– Fergusonin jälkeen tilanne on edelleen vaikea. Siirtymävaihe on edelleen menossa; ei vain valmentajan, vaan myös yhden aikakauden pelaajien jäljiltä. Kun Paul Scholes, Ryan Giggs ja Wayne Rooney jäivät pois, osa koko seuraa hävisi joukkueen sydämestä. Sellaisen paikkaamiseksi pitää olla kärsivällinen.

– Näin ei ole käynyt vain Manchester Unitedissa, vaan myös AC Milanissa. Työn pitää vain jatkua; kaikki edellytykset kilpailukykyisenä pysymiseen ovat mielestäni edelleen olemassa.

Jaa viesti

On 15.11.2018 at 11.55, pake kirjoitti:

Bonaventura päättänyt mennä leikkaukseen, joten on sivussa 3-5kk. Iso menetys ja tarkoittaa sitä, että keskikentälle tulee taatusti vähintään 1, mutta mahdollisesti (toivottavasti) kaksikin, sillä myös Biglia pitää korvata uudella.

Tässä päivitystä:

Kausi ohi – Italian maajoukkuepelaaja lähetettin Yhdysvaltoihin leikkaukseen

AC Milanin keskikenttäpelaaja Giacomo Bonaventuran kausi on ohi. Serie A -jätti joutuu lähettämään Skyn mukaan luottomiehensä Yhdysvaltoihin polvileikkaukseen.

Bonaventuran polvessa on rustovaurio. Italian maajoukkuepelaaja pääsee Pittsburghissa erikoislääkärin hoitoon. Lääkäri on sama, joka korjasi Zlatan Ibrahimovicin polven ruotsalaisen pelatessa Manchester Unitedissa.

Bonaventuran odotetaan olevan seitsemästä kahdeksaan kuukauteen sivussa.

29-vuotias Bonaventura on avannut tällä kaudella kahdeksassa sarjapelissä. Italialainen on tehnyt kolme maalia.

Jaa viesti

Leo, miten tämä meni niinkuin omasta mielestäsi?

Italiassa floppi, Espanjassa välitön menestys – AC Milan joutuu luopumaan tehohyökkääjästä

Sevilla aikoo käyttää kauden päätyttyä André Silvan sopimuksessa olevan option, jolla seura voi lunastaa portugalilaishyökkääjän itselleen.

Silva, 23, siirtyi Sevillaan kesällä vuoden lainasopimuksella AC Milanista.

Italian suurseuraan hän siirtyi vain vuotta aikaisemmin kotimaansa Portosta, jolle hän iski 58 ottelussa yhteensä 24 maalia. Milan maksoi huhujen mukaan Silvasta 38 miljoonaa euroa.

Rossoneri koki kuitenkin, ettei se saanut rahoilleen vastinetta. Silva onnistui viime kaudella Italian pääsarjassa maalinteossa vain kaksi kertaa. Kaikki kilpailut mukaan lukien hän iski 10 osumaa, mutta suuri osa niistä tuli Eurooppa-liigassa heikompia vastustajia vastaan.

Niinpä Milan lainasi Silvan Sevillaan, joka kaipasi hyökkääjää. Portugalilainen ylitti viime kauden maalimääränsä sarjaotteluissa jo debyyttiottelussaan La Ligassa iskien hattutempun 4-1-voitossa Rayo Vallecanoa vastaan. Kaiken kaikkiaan Silva on iskenyt tällä kaudella seitsemän maalia 15 otteluun.

Sevillan urheilutoimenjohtaja Joaquin Caparros kertoi seuran sivuilla, että he aikovat pitää Silvasta kiinni.

– Hän tulee pysymään sopimuspelaajanamme vielä monia kausia. Meillä on kaikki oikeudet, meillä on optio pitää hänet.

– Milan voi sanoa, mitä se haluaakin. Se ja muut seurat tulevat haluamaan hänet, mutta me aiomme käyttää kauden lopussa tai jo ennen sitä oikeuttamme (ostaa hänet).

Espanjalaismediassa on huhuttu, että Silva olisi jo hyväksynyt Sevillan neljän vuoden sopimustarjouksen. Hänen osto-optionsa on tiettävästi 35 miljoonaa euroa, joka rikkoisi Sevillan siirtoennätyksen yhdeksällä miljoonalla eurolla. Tuo ennätys syntyi viime kesänä, kun Sevilla hankki hollantilaislaituri Quincy Promesin Spartak Moskovasta 24 miljoonalla eurolla.

Jaa viesti

AC Milanin tähtihyökkääjän valitus hylättiin – pelikielto on ja pysyy

Italian jalkapalloliitto FIGC on hylännyt AC Milanin hyökkääjän Gonzalo Higuaínin valituksen kahden ottelun pelikiellostaan.

Higuaín, 30, sai ennen maaottelutaukoa suoran punaisen kortin Serie A:n ottelussa emoseuraansa Juventusta vastaan. Argentiinalaishyökkääjä pelaa Milanissa lainalla Juventuksesta. Higuaín reagoi tuomarin päätökseen tulisesti, ja kanssapelaajien oli saatettava raivoava hyökkääjä kentältä pois.

Milan teki pelikiellosta valituksen, mutta FIGC hylkäsi sen. Se tarkoittaa sitä, että Milan joutuu pelaamaan ilman ykköshyökkääjäänsä otteluissa Laziota ja Parmaa vastaan.

Higuaín on tehnyt tällä kaudella 13 ottelussa yhteensä seitsemän maalia.

Jaa viesti

Tänään klo 19.00 Suomen aikaa Milan pelaa Rooman ikuisen kaupungin lahjaa Laziota vastaan yli 70 000 katsojaa vetävällä Stadio Olimpicolla.

Lazio on yksi sarjan perinteisimmistä joukkueista. Joukkue tunnetaan lempinimellä Biancocelesti (bianco, ’valkoinen’; celeste, ’taivaansininen’). Lazio perustettiin vuonna 1900 ja on sen jälkeen pelannut 76 kautta Serie A:ssa. Scudettoja on silti vain 2 kpl, kausilta 1973-1974 ja 1999-2000. Hiukan ilkeästi sanottuna Lazio on ollut kakkossarjan suurseura.

Lazio ei tänäkään vuonna  tule kamppailemaan pytystä. Mutta samoista sijoista Milanin kanssa. Niinpä tämän päivän peli on todellinen 6 pisteen peli. Lazio on sarjassa sijalla 4. ja on kerännyt 12 pelistä 22 pistettä. Milan on kerännyt 12:sta pelistä 21 pistettä ja on sijalla 5. Eli Milan on vain 1 pisteen perässä Laziota.

Saman verran eroa joukkueiden vireissä. Laziolla on 5:stä viimeisestä pelistä 3 voittoa, 1 tasuri ja 1 tappio. Milanilla on vastaavasti 3 voittoa ja 2 tasuria.

Gattuson kommentit:

The team
"I see a vibrant squad. I am pleased with the boy's spirit. They have great desire and are aware of the difficult situation: I'm confident we'll play a really good game".

Lazio
"They fill the penalty box with lots of men. They haven't changed a lot compared to last season, their playing style is the same. They can be dangerous down the and finding the space behind the defence. Immobile is the living example of their danger".

Injured players
"We have lots of players out injured but this must not set an excuse. We have to hold in there and try to take home as many points as possible to improve our standings".

Individuals
"I hope to have [Alessio] Romagnoli and [Mateo] Musacchio back in two to three weeks. We have had 5 players out for muscular injuries this season, and statistically, this number is lower than the past seasons. It stands out because Romagnoli, Biglia and Caldara are all injured at the same time. But only the latter picked up an injury in a sprint. Calhanoglu? He's improving. In the past few weeks he was not at his best, and so was Kessie".

Ibrahimovic
"Those who join AC Milan are always delighted to wear such a glorious jersey. He was my teammate and we have always had a great relationship. It's not true that he offered himself to AC Milan, maybe he received an offer and he's considering it".

Higuain
"He's doing a lot, he though has to improve in terms of how nervous he is. He was feeling like taking the penalty (against Juve) and mistakes can happen. Also Maradona missed a few... Gonzalo mustn't listen to the rumours".

Cutrone
"He needs to play his game and make the chances he has count. He mustn't feel too much responsibility".

Matches against top three teams
"I've seen some good things in the game against Juve who are the strongest team in the league. There's a wide gap between us and them and it's clear to all. In the derby played against Inter, we lost only just, they didn't dominate the game. We face these teams with the right attitude".

365 days as AC Milan coach"
"It's been a very nice first year. The squad is up to the task, the boys always give their all and are eager to improve. We have grown as a team in just one year managing to raise the bar".

S.S. Lazio - A.C. Milan

Lazio ei ole julkaissut omaa miehistöään.

Gattuson miehistö:

Maalivahdit: 
Donnarumma G., Plizzari, Reina

Puolustajat: 
Abate, Calabria, Conti, Laxalt, Rodriguez, Simic, Zapata

Keskikenttäpelaajat: 
Bakayoko, Bertolacci, Kessie, Mauri, Montolivo

Hyökkääjät: 
Borini, Calhanoglu, Castillejo, Cutrone, Halilovic, Suso, Tsadjout

Milanilla on puoli joukkuetta sairastuvalla ja Higsu pelikiellossa...

La Gazzetta dello Sportin ennakoimat avauskokoonpanot:

Dsv2bySWkAA_2IA.jpg

Milan lähtee tähän vaikeaan peliin todella siipirikkoisena. Milanin tilannetta voisi kuvata jonkinlaiseksi torjuntataisteluksi; jotain tuloksia olisi syytä raapia, vaikka miehet makaa lasaretissa.

Freesupertips.co.uk ja Whoscored.com uskoo Lazion 2-0 kotivoittoon. Goonersguide.com uskoo 1-1 tasuriin. Se olisi se Milanin torjuntavoitto, jos niin kävisi.

Jaa viesti

Lazion miehistö:

Maalivahdit: 
Guerrieri, Proto, Strakosha

Puolustajat: 
Acerbi, Bastos, Caceres, Durmisi, Lukaku, Luiz Felipe, Marusic, Patric, Radu, Wallace

Keskikenttäpelaajat: 
Badelj, Berisha, Cataldi, Luis Alberto, Lulic, Milinkovic, Murgia, Parolo

Hyökkääjät: 
Caicedo, Correa, Immobile

Tässä hiukan tilastoja:

DsxSQ3vWsAYcNcw.jpg

Jaa viesti

Avauskokoonpanot:

Lazio:

Immobile    

Milinkovic-Savic     Luis Alberto

Lulic               Badelj          Parolo         Marusic

Acerbi           Radu         Wallace 

Strakosha

Milan:

Cutrone  

Calhanoglu     Suso

Borini      Bakayoko     Kessie   Calabria

Rodriguez       Zapata        Abate

G Donnarumma

Jaa viesti

Eilen Milan lähti torjuntaisteluun ja välistä se kyllä näyttikin siltä. Lazio pomputteli palloa Donnarumman edessä siihen malliin, että milloin se uppoaa. Osin Lazion tuhnuilun ja muutaman Gigin huippupelastuksen ansiosta peli meni 0-0:ssa. Oli Milanillakin muutama hyvä hyökkäys, mutta Lazio vei peliä. Kunnes hiukan puskista Kessie tykitti maalin ja kun se otti hiukan kimmokketta, niin se meni maaliin asti.

Sitten Lazio laittoi lisää löylyä ja kun peli oli yliajalla, niin eräs Milanin kolumbilainen sähläsi pallon sinisille ja se pari sekuntia myöhemmin tilanne olikin se 1-1. Rehellisesti sanoen Lazio ansaitsi sen. Ei Lazio ollut mikään Juve, mutta eilen varamiehistä Milania parempi.

Ds3sG8yWoAIkpZl.jpg

Pelin tilastot.

6623534-0-image-a-12_1543175107835.jpg

Eilen pelin sankari oli hyvän pelin pelannut ja maalin tehnyt Kessie. Se on minun valinta MotM:ksi.

Tässä La Gazzetta dello Sportin arviot:

Ds6NUnAX4AAZRYq.jpg

Ds6NUnBWkAAKh5J.jpg

Tässä SempreMilanin arviot.

6623598-6427363-image-a-16_1543175335556

Gattuson kommentit:

The match
"We prepared well for this game and it was a good display. Lazio were dangerous in the early stages, in the second half we conceded less and the game could have gone either way. We struggled because Lazio are a very physical team and can trouble you in every moment of the game. We have almost all of our defensive line out injured but this cannot be an excuse. Injuries aside, I can only say well done to the boys".

Present and future
"When I make changes you say I shouldn't, when I don't, I should: make up your mind. I wanted to bring Laxalt on but as Lazio weren't troubling us in the final stages of the game I wanted to leave the team as it was. We still have eight games to go before the transfer window opens but I always want to see this attitude from my team".

Pelin highlightsit:

Milan oli lähellä ryöstöä, mutta otti arvokkaan vierastasurin kuitenkin. Torstaina tulee kylään Dudelange. Se on pakkovoiton paikka. Normaalitilanteessa voisi kierrättää materiaalia, mutta nyt taitaa olla niin kapeat rivit, ettei siihen ole paljoa mahdollisuuksia.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään