Jump to content
Sami Paakkanen

Kotimaiset lupaukset !

Recommended Posts

Ketju tälle !

Olen käynyt katsomassa PK-35:n pelejä, 20-vuotiaiden SM-karsintoja. Niillä on yks helvetin kova junnu pelaamassa. Sälli on vasta 16 vuotias ja pelaa vanhempiensa kanssa kuin olisi kotonaan. Pelaaminen on rentoa ja sälli vaan naureskelee, vaikka koiville tulee sekä pallon menetyksiä siinä sivussa. Taitoa, voimaa ja vauhtia piisaa, niin pallon kanssa kuin ilmankin. Uskomattoman mageeta katella. Haastaa ja menee ohi usein yhdestä, kahdesta tai kolmestakin pelaajasta. Tänään katoin PK:n sivuilta sällin tietoja.. Joo o. On maalejakin tehtaillut. Sälli pelannut 133 ottelua ja tehnyt niissä maaleja 216 kipaletta eli kyllä se jotain osaa. 

Juttelin yhden tutun dumarin kanssa ja hän kertoi viime kaudella vislanneensa sällin jonkun pelin ja kertoi kyseisen pelaajan tehneen välillä kentällä mitä tahtoi. Mä näin vähän samaa tuossa yhdessä pelissä, kun pelaaja haastoi ja ohitteli vastustajia lähes kuin olisivat olleet pujottelukeppejä. Ja haastoi paljon, lähe joka tilanteessa, mutta osasi tuo myös syöttää palloa ja usein sitä tekikin. Ilolla lähdössä Taliin La katsomaan sällin otteita..

Nimi on Jonathan Muzinga ja pelinumero 70. Lempinimi taitaa olla Jojo. Toivotaan että on kunnossa ja pelipäällä la, kun PK, kohtaa tärkeessä pelissä Hongan. PK:n pakko voittaa ja Honka tarvii vähintään tasurin, tappio ei käy. En tiedä tuosta SM-karsinnan systeemistä, eli mitä ylemmän viivan alla olevien kohtalo on.. karsivatko vielä SM paikasta, vai kuinka..? Riippuu kuinka homma toimii niin Honka saattaa myös tarvita voiton, jolla se voi nousta ylemmän viivan päälle, toki sit ei vaan omissa käsissä. Erkka istui PK:n viime viikonlopun peliä tuijottelemassa, jossa Jojo ei ollut ihan niin vakuuttava. Olikohan  Erkka ehkä katsastamassa nuoren miehenalun edesottamuksia, vai liekö ollut katsomassa muuten vain..

Mä luulen ettei tää sälli kovin montaa peliä vanhene PK-35:ssa. On kova, on sen verran kova. Vanheneekohan Suomessa edes pitkään? Pitäis varmaan laittaa tutun tutulle postia, joka skauttaa pelaajia ulkomailla ja ulkomaisiin huippuseuroihin. Tuliskohan ne hakemaan sällin sinne :) Mä luulen et se lähtee kyl ilman muakin, jos on noin helvetin kova ja varsinkin jos pelailee monissa peleissä kuten tuossa ensimmäisessä näkemässäni. Kaksi peliä vasta nähnyt, mutta takuu varmasti kuljen kesän katsomassa tuon pelaajan otteita !!!! 

Jaa viesti

Ottamatta yhtään kantaa kyseiseen kaveriin, niin on hyvä muistaa, että a-nuorten SM-sarja ei tätä nykyä ole kyllä oikein mikään mittari kun sarja on niin heikko. A-juniori-ikäisiä on todella paljon Veikkausliigassa ja Ykkösessä ja jopa ulkomailla kun taas A-nuorten SM-sarjaa pelaa sitten vähän se "ynnä muut-kategoria".  Tätä nykyä hyppäys A:n mestaruussarjasta miesten peleihinkin on todella suuri,. puhumattakaan siitä eteenpäin. Tosiaan en tiedä kyseisestä pelaajasta mikään enkä halua kommentoida, vaan tämä yleisenä kommenttina.

Jaa viesti

Itse en tuota tiennyt eli ihan hyvä tarkennus ! Onneksi tuolla 16 v hepulla on vielä aikaa kehittyä :) Ja onhan noita lupauksia ollut kautta aikain ja sitten tosipeleissä sulaneet totaalisesti.. Katellaan. Pitää kesän mittaan ottaa muutama peli kiikariin tuolta joukkueelta, jos vaikka pääsisi nautiskelemaan kauniista pelaamisesta. Aika sulavaa ja helpon näköistä oli eilenkin pari "juttua".

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään