Jump to content
Sign in to follow this  
Sami Paakkanen

Kysy neuvoa minulta

Recommended Posts

Terve !

Aiemminkin tätä aihetta nostelin tänne foorumille esille ja käytiin pientä vääntöä ylläpidon kanssa saako numeroni olla täällä näkyvillä. Tämä psyykisen valmennuksen harrastus ei ole kaupallista millään muotoa eikä ole sellaiseksi tulossa. Luulen että harrastan tätä niin kauan kuin nautin hommasta ja sit lyön vaan pillit pussiin ja jään harrastuksestani hyvin ansaitulle eläkkeelle :sleep:. En saa siis tästä mitään tuloja itselleni, mutta olen toki pyrkinyt pitämään kulut myös nollissa eli kilometrikorvaukset olen ottanut, jos olen joutunut ajamaan jonnekin kouluttamaan. Palkkioita tai muuta tarjottua rahaa en ole tästä harrastuksestani ottanut vielä koskaan. Harrastus mikä harrastus.

Olen nyt harrastanut muutaman vuoden palloliiton organisaatiossa erotuomareiden psyykkisenä valmentajana. Olen lisäksi käynyt käsipallon puolella muutaman vuoden valmentamassa pelaajia sekä parina vuonna kerran kauteen myös mukana käsipallon liigatuomareita kouluttamassa muutaman tunnin pätkän. Muiden lajien pääarjaerotuomareita myös kertaluonteisesti kouluttanut. Eri joukkueissa ja eri lajeissa myös valmentanut kauden kerrallaan pelaajia sekä koulinut valmentajia, yhteensä tätä hommaa tehnyt noin 6-7 vuotta. Pari yksilövalmennettavaa myös ollut ja niistä ihan ok kokemukset, mutta vahvasti painotun ja painotan ryhmän voimaa näissä hommissa. Välillä myös joukkueissa tavannut yksilönä jonkun pelaajan tai pelaajan ja valmentajan, selvitellyt monenlaista ! Voisi sanoa että vannoutunut ryhmävalmentaja olen kuitenkin ja se on minusta tärkei puoli kehittää tämän maan urheilukentillä. Kyllä myös tullut paljon luettua aiheen tiimoilta, oltua yhteydessä moniin tahoihin ja juteltua monien kanssa tästä hommasta. Kaikin puolin uppoutunut tähän valmennukseen noin 8 vuoden ajan + psyykkisen puolen työkokemukset ja opinnot  viimeisen 20 vuoden ajalta. Osaamista on jo ja edelleen kehittymässä.

Nyt ajattelin kuitenkin kokeilla uudestaan, josko joku rohkenisi kysyä minulta jotain neuvoja tai vinkkejä psyykkisen osalta, ratkoakseen jotain lukkoja joukkueessa tai kehittääkseen itseään urheilijana/valmentajana yms yms. Saa kysyä, katsotaan uudestaan onko rohkeutta tai tarvetta tällaiselle. Jos puhelin soi pian liikaa niin ainahan sen voin sulkea ja perua täällä koko homman. Prepaid numero käytössä tätä varten, jotta pysyy joku tolkku hommassa ja luurin saa kiinni halutessaan. Puhelimitse siis helpoin tapa hoitaa asiaa, kun aina joutuu kysymään jotain tarkentavaa, jotta saa ongelman ytimestä kiinni. Minua ei kiinnosta mistä seurasta olet eikä nimesi eli anonyyminä voit kysellä. Keskiössä siis psyykkinen puolen ongelmat yksilö tai ryhmätasolla. Toki tässä ketjussakin voi kysellä, jos tuntuu että haluaa ratkoa asiaansa avoimesti täällä.

Puhelin minulle on 0417462030.

Sami Paakkanen