Jump to content
Sign in to follow this  
Antiko

Del Pieron kirje juventinoille

Recommended Posts

Suuri kapteenimme on kirjoittanut avoimen kirjeen kaikille faneille (Hurrà Juventus -lehti), tässä joitain hienoja paloja siitä:

Ensin kapteeni summaa kulunutta kautta, 29. scudettoa ja 7.:tä henkilökohtaista, kaikki tietenkin Juven paidassa. "Olen saanut kokea kanssanne monia hetkiä, jotka ovat piirtyneet syvälle sydämeeni että mieleeni. Haluaisin aloittaa viimeisimmästä: tuosta huumaavasta huudosta, jonka sain kuulla Barin stadionille, jonne olitte tulleet kaikkialta Italiasta. Se oli viimeisin osoituksenne siitä kiintymyksestänne, jossa olen saanut olla mukana jo 13 vuotta, ja jo ennen sitä. Olen muistellut sitä hetkeä, kun lapsena sain ensimmäisen kerran Juventuksen bianconeri-paidan. Puin sen ylleni ja tunsin valtavan tunnemyrskyn, joka vuosien myötä on kehittynyt ylpeydeksi, yhteenkuulumisen tunteeksi. Nämä samat tunteet ovat levinneet myös teidän, todellisten juventinojen, keskuuteen, jotka tuntevat kuuluvansa yhteiseen suureen perheeseen, maailmaan, jolla on legendaariset perinteet.", näin siis todellinen kapteenimme Alessandro Del Piero.

Sitten Del Piero muistelee, kuinka hän tuli vuonna 1993 Juveen, kuinka hän tapasi maagisen l'Avvocato Agnellin ja Umbertto Agnellin, joka silloin oli joukkueen presidenttinä. Tietenkin Del Piero mainitsee tuon kaikkien aikojen maalinteko ennätyksen, jonka hän rikkoi talvella, ja on nyt siis kaikkien aikojen Juve-pommittaja, kuitenkin kapteeni säilyttää suhteellisuudentajunsa ja lopettaa kirjeensä näihin viisaisiin sanoihin:

"Olen ylpeä saadessani olla juventino, olla "una bandiera" (lippu ~ johtaja) kuten te usein minut määrittelette, mutta todellisuudessa olla vain pieni osa suurta mustavalkoista lippua, joka kasvaa vuosi vuodelta, ja jos jokainen teistä katsoo sitä tarkasti, löytää hän siitä myös oman nimensä... Tämä lippu jatkaa vain kasvamistaan, ja se tarvitsee teitä kaikkia: pysytään yhdessä!"

Niinpä: Pysytään yhdessä! :heart:

(näin puhuu todellinen kapteenimme, hieman toista kuin Zambrotta, Emerson, Ibra, Vieira ja viime aikoina myös valitettavasti Capello - nuo onnettomat palkkasoturit.)

Adrian Mutu vastaa kutsuun

Todelliset juventinot alkavat erottua palkkasotureista:

Adrian Mutu kieltäytyi Bayernin tarjouksesta näin elegantisti: "Minulla on vain yksi asia sanottavanani: Pysyn Torinossa, pelasimmepa sitten Serie A:ssa tai B:ssä. Olen luvannut sen kannattajille, en jätä teitä. Minulle bianconero-paita merkitsee kaikkea. Pysyn täällä, mitä muuta minun pitää sanoa? Ja suhteessa Juven johtoon olen edeleen suuressa kiitollisuudenvelassa siitä, että he hyväksyivät minut aikanaan jalkapalloilijana. Minulla asia on loppuunkäsitelty."

("Io ho una parola sola. Resto a Torino sia in serie A sia in serie B. L'ho promesso ai tifosi,non scappo! Per me la maglia bianconera è tutto. Resto,resto,come lo devo dire? E poi nei confronti della società ho un debito di riconoscenza.Per me il capitolo è chiuso!")

- Hyvä Adrian! Pysykäämme yhdessä, kuten kapteeni sanoi.

Täytyy sanoa, että siinä on kyllä todellinen ikoni! Hieno pelaaja.. ei tule montaa samalaista pelaajaa mielee näin äkkiseltää :thumbsup1:

Beckham ei samaan pystynyt, mahdollisuuksia oli. Loistavasti maalailtu Delikseltä. Täältä iso käsi sinnepäin :thumbsup1:

Todelliset juventinot alkavat erottua palkkasotureista:

Adrian Mutu kieltäytyi Bayernin tarjouksesta näin elegantisti: "Minulla on vain yksi asia sanottavanani: Pysyn Torinossa, pelasimmepa sitten Serie A:ssa tai B:ssä. Olen luvannut sen kannattajille, en jätä teitä. Minulle bianconero-paita merkitsee kaikkea. Pysyn täällä, mitä muuta minun pitää sanoa? Ja suhteessa Juven johtoon olen edeleen suuressa kiitollisuudenvelassa siitä, että he hyväksyivät minut aikanaan jalkapalloilijana. Minulla asia on loppuunkäsitelty."

...

- Hyvä Adrian! Pysykäämme yhdessä, kuten kapteeni sanoi.

Arkistojen kätköistä sitä löytyy mitä vain. Mutu on kauden suosikkipelaajiani: tasoitukset viime hetkillä sekä Milanin että Juven verkkoon!

Arkistojen kätköistä sitä löytyy mitä vain.

Kannattaisiko tarkistaa faktat? Eipä Mutu varmaan hirveästi voinut, kun hänelle ilmoitettiin, että olet myyty. Juve sai hänet ilmaiseksi, ja näin rahasti hänellä. Hyvinhän Mutulla menee, mutta Juvessa ei olisi moinen onnistunut.

Koska hän tarvitsee paljon peliaikaa ja vastuuta, ja sitä ei olisi ollut Juvessa tarjolla, varsinkaan hyökkääjänä!

Arkistojen kätköistä sitä löytyy mitä vain. Mutu on kauden suosikkipelaajiani: tasoitukset viime hetkillä sekä Milanin että Juven verkkoon!

Ja mitenkähän tuo liittyy mitenkään mihinkään? Sukellatko Pohjoiskaarre näissä Juven arkistoissa vain pelkästä piiskan puutteesta vai tykkäätkö muuten vain La Signorasta?

Adrian Mutu ja Fabio Cannavaro nostivat oman uransa takaisin huipulle Juvessa ja olivat myös tärkeitä ja hyviä pelaajia. He olivat myös valmiita pelaamaan Serie B:ssä, mutta Juvessa ajateltiin toisin. Jälkeen päin voi sanoa, että kumpikin oli oikeassa. Ei Juvella ollut varaa peluuttaa B:ssä kaikkia tähtiään, osa oli pakko uhrata. Pitää muistaa, että myydessään Mutun tuli Bojinov Juveen - se oli Deschampsin riski, joka epäonnistui mutta eipä näy ranskalaistakaan enää Torinossa. Juvella puolestaan on nyt Serie A:n tehokkain kärkikalusto (eniten tehtyjä maaleja), joten sepä siitä.

Ja jottei jäisi epäselväksi: Adrian Mutu ei ikipäivänä ole lähelläkään Del Pieron tasoa hyökkääjänä, eikä romanialaisesta olisi ollut DP:n korvaajaksi vaikka hän nuorempi onkin.

Alessandro Del Piero on loistava hyökkääjä ja kapteeni nyt ja tulevaisuudessa, piste.

Ja mitenkähän tuo liittyy mitenkään mihinkään? Sukellatko Pohjoiskaarre näissä Juven arkistoissa vain pelkästä piiskan puutteesta vai tykkäätkö muuten vain La Signorasta?

Adrian Mutu ja Fabio Cannavaro nostivat oman uransa takaisin huipulle Juvessa ja olivat myös tärkeitä ja hyviä pelaajia. He olivat myös valmiita pelaamaan Serie B:ssä, mutta Juvessa ajateltiin toisin. Jälkeen päin voi sanoa, että kumpikin oli oikeassa. Ei Juvella ollut varaa peluuttaa B:ssä kaikkia tähtiään, osa oli pakko uhrata. Pitää muistaa, että myydessään Mutun tuli Bojinov Juveen - se oli Deschampsin riski, joka epäonnistui mutta eipä näy ranskalaistakaan enää Torinossa. Juvella puolestaan on nyt Serie A:n tehokkain kärkikalusto (eniten tehtyjä maaleja), joten sepä siitä.

Ja jottei jäisi epäselväksi: Adrian Mutu ei ikipäivänä ole lähelläkään Del Pieron tasoa hyökkääjänä, eikä romanialaisesta olisi ollut DP:n korvaajaksi vaikka hän nuorempi onkin.

Alessandro Del Piero on loistava hyökkääjä ja kapteeni nyt ja tulevaisuudessa, piste.

ja iankaikkisesti. Aamen.

Kyllä siis näkee noitten interistien tason. :thumbsdown1: