Jump to content
Sign in to follow this  
Antiko

Saksan vääjäämätön kulku maailmanmestariksi

Recommended Posts

DONNERVETTER! Siltä se nyt vain näyttää, että kisaisäntä on jälleen kerran jalkapallossa marssimassa mestariksi. Mitä tunteita tämä palstalaisissa herättää, kun Saksan-joukkueella ole vielä edes palstaa täällä (eipä taida muuten olla myöstkään brasseilla)?

DONNERVETTER! Siltä se nyt vain näyttää, että kisaisäntä on jälleen kerran jalkapallossa marssimassa mestariksi. Mitä tunteita tämä palstalaisissa herättää, kun Saksan-joukkueella ole vielä edes palstaa täällä (eipä taida muuten olla myöstkään brasseilla)?

Johtuiskohan siitä että kisaisäntä Saksa tippuu seuraavalla kierroksella?

Jees, kyllähän ne tuppaavat aina hyvin suurkisoissa pärjäämään. Olipa joukkue sitten suosikki tai ei ennen kisoja.

Jos muutamia poimintoja niin... täytyy sanoa että tuo Klose on kyllä todella vakuuttanut, aiemmin olen hieman miehen kykyjä joltain osin epäillyt mutta erittäin terävästi näissä kisoissa liikkunut siellä kärjessä ja luonut muillekin tekopaikkoja. Ballack nyt pelipäälle sattuessaan on aivan loistava pelimies. Lehmannista ei aina mene takuuseen millainen päivä sattuu olemaan tuolla henkisellä puolella ja onko hanskoihin mennyt liimaa vai jotain muuta liukkaampaa ainetta vahingossa.

Lehmannista ei aina mene takuuseen millainen päivä sattuu olemaan tuolla henkisellä puolella ja onko hanskoihin mennyt liimaa vai jotain muuta liukkaampaa ainetta vahingossa.

Ei ole kyllä Jensiä testattu vielä, mutta eiköhän siihenkin tulla Argeja vastaan...

EN todellakaan kannata Argentinaa, mutta valitettavasti he saksan voittavat. Saksa on saanut suurta suosiota voittamalla kotikisoissaan MM-tason ö-luokan joukkueita ruotsia lukuunottamatta (joka kuuluu Å-luokkaan!). Mutta nyt tuli noutaja, ei voi muuta sanoa.

Argentiina jatkakoon sanon minä ;) On siellä sentään Gaby Heinze :hug: Hänelle soisin mielelläni menestystä masentavan kauden jälkeen.

Ei Saksa nyt mikään mörkö ole, ihan hyvää peliä ovat esittäneet näissä kisoissa, toisin kuin etelä-euroopan nurmella kieriskelijät.

Päteekö tämä myös brasseihin?

Johtuiskohan siitä että kisaisäntä Saksa tippuu seuraavalla kierroksella?

Voiko tämän tulkita niin, että myös Ghana lyö Brasilian tänään (voisi alkaa vaikka lyömään vetoa :blink:)?

Saksa - Argentiina on kyllä taas yksi niistä otteluista joissa en puoltani valitse ennen ottelua. Katsotaan ensin miten homma lähtee kulkemaan.

Toisaalta olen aina noista latinojengeistä aina pitänyt Argentiinasta eniten, mutta toisaalta olen pitänyt nyt myös Saksasta (en olisi uskonut näin ikinä kirjoittavani). Sen verta hienoa menoa ollut näissä kisoissa - ehkä myös kisapaikalla käynti antaa sympatiaa innokkaille sakemanneille.

kaikilla on jotain saksaa vastaan yleensä jo periaatteesta, sama kuin italia muka pelaa puolustuksen kautta 100% pelistä.. ehkä joskus 60-90 luvulla mutta ei enää.

Itse pidän saksasta, mutta kotiin lähtevät..

niin ja muuten kenenkään jonka kannattamassa maajoukkueessa pelaa esim ASSly Colen kaltaisia pelaajia ei kannata puhua mitään ajanpeluusta. tai muusta sikailusta.. Crouchkin voittaa ne pääpallot näköjään ihan sääntöjen mukaan.. ?

Crouchkin voittaa ne pääpallot näköjään ihan sääntöjen mukaan.. ?

Tuo mulle näytille sellainen maajoukkueen pelaaja joka ei ole koskaan rikkonut.

Ei se ole pelaajan vika jos noin selkeä virhe jää tuomarilta huomaamatta.

Pitkätukkaisen pakin olisi pitänyt heittäytyä nurmelle kieriskelemään niin maali olisi

hylätty.

juuri mitä tarkoitin, aina haukutaan muita pelaajia vaikka en tiedä ketään joka ei olisi koskaan filmannut.. tai no mikä nyt on filmiä, itse lasken filmiksi esim, kuuluisan Patrcik Vieira kaatumisen ilman mitään kontaktia, mutta en sitä jos vaikka selästä tönimisen johdosta vetää itsensä ketoon, koska se kuitenkin häiritsee.. vikahan ei koskaan ole pelaajissa, fakta, pelaajat filmaavat ainoastaan sen verran kuin tuomari sallii. ja syytä filmata ei olisi jos tuomarit viheltäisivät pienemmätkin rikkeet, mutta esim valioliigassa saa työntää kädella pelaajaa pallosta sivuun ja se on vain kaksinkamppailua, vaikka se on selvästi säännöissä kiellettyä. En yritä tässä laittaa mitään tuomarien syyksi, vaan hakea sitä kuuluisaa suvaitsevaisuutta jota nykymaailmassa on niin hemmetin vähän, jos ikivihollisemme Brasilia tekee vaikka meitä vastaan ratkaisumaalin vilpillä, totta kai itken ja valitan ja protestoin, mutta silti pitää itse olla valmis tekemään sama vilppi oman joukkueen puolesta. tämä on perus etelä-amerikkalainen mentaliteetti. loppujen lopuksi yritän kuitenkin sanoa, että kaikki mitä oikeat päättäjät ottelussa eli tuomarit (olivat he kuinka umpisurkeita tahansa), sallivat on sallittua ja kaikki mitä ei ei. Mutta protestoida pitää aina.

mutta se, että ruvetaan leimaamaan jonkin maan pelaajien ja joukkueiden pelitapaa "vääräksi" on typerää, ei se britti tai saksa - futiksen pikkuvirheiden viheltämättäjättäminen ole sen enempää väärin, kuin jokaisen pikkuvirheen viheltäminen.

nyky jalkapallossa on muutenkin havaittavissa ilmiö jossa fanit keskittyvät vastustajan dissaamiseen enemmän kuin omien kannattamiseen. :S

minä ainakin haluaisin viedä MM-kisat läpi nauttien erilaisista jalkapallokulttuureista, joista toisista voin pitää enemmän kuin toisista, mutta mikä oikeus minulla tavallisella fanilla on mennä haukkumaan jotain toista..

ei sitten mitään.

esim valioliigassa saa työntää kädella pelaajaa pallosta sivuun ja se on vain kaksinkamppailua, vaikka se on selvästi säännöissä kiellettyä

Paljon mieluummin katson tuollaista peliä jossa saa vähän ottaa miehestä mittaa kuin esim. jotain vitun jose maria joka makaa maassa aivan jokaisen kontaktin jälkeen.

mutta juuri tästä on kyse, jos katsot sitä peliä mieelummin niin sitten katsot, minulla tilanne on taas toisin päin, en minäkään sano, että koska brittifutarit korvaa taidon fysiikalla ja vitullisella tönimisellä, koska se vain on kyseisen liigan profiili, mikä on hienoa. miksi kukaan vaihtaisi ikinä huippuseurasta toiseen jos jokainen liiga olisi toistensa kopio. Minä en pidä fyysisestä jalkapallosta, ns painista, vaan taitofutiksesta ja pikkukiusoista, kopautuksia sinne tänne, rajuja liukutaklauksia, mutta en pidä siitä, että juostaan 20 metriä junttaotteessa. mutta silti arvostan huippuja jotka pärjäävät kyseisessä liigassa. ehkä olen sitten liian kiltti, kun en jaksa vihata toisia, perinteiden ja kulttuurillisten erojen mukaan urheilussa.

en minäkään sano, että koska brittifutarit korvaa taidon fysiikalla ja vitullisella tönimisellä, koska se vain on kyseisen liigan profiili, mikä on hienoa.

Mikäli mä jotain selkoa sun tekstistä sain niin sulla taitaa olla melkoset ennakkoluulot päällä Valioliigasta. Aivan kuin Premierissä ei taitoa olisi ja

tuomareilla olisi pilli taskussa. Kieltämättä Valioliigassa on muutamia ns. fyysisempiä joukkueita (Bolton, Everton jne..) ja kun ne pehmeät kosketukset ja elasticot eivät mene kaikkien seurojen kesken tasan on osa joukkueista valinnut suoraviivaisemman tyylin.

Asiaa Wilson!

juuri mitä tarkoitin, aina haukutaan muita pelaajia vaikka en tiedä ketään joka ei olisi koskaan filmannut.. tai no mikä nyt on filmiä, itse lasken filmiksi esim, kuuluisan Patrcik Vieira kaatumisen ilman mitään kontaktia, mutta en sitä jos vaikka selästä tönimisen johdosta vetää itsensä ketoon, koska se kuitenkin häiritsee.. vikahan ei koskaan ole pelaajissa, fakta, pelaajat filmaavat ainoastaan sen verran kuin tuomari sallii. ja syytä filmata ei olisi jos tuomarit viheltäisivät pienemmätkin rikkeet, mutta esim valioliigassa saa työntää kädella pelaajaa pallosta sivuun ja se on vain kaksinkamppailua, vaikka se on selvästi säännöissä kiellettyä. En yritä tässä laittaa mitään tuomarien syyksi, vaan hakea sitä kuuluisaa suvaitsevaisuutta jota nykymaailmassa on niin hemmetin vähän, jos ikivihollisemme Brasilia tekee vaikka meitä vastaan ratkaisumaalin vilpillä, totta kai itken ja valitan ja protestoin, mutta silti pitää itse olla valmis tekemään sama vilppi oman joukkueen puolesta. tämä on perus etelä-amerikkalainen mentaliteetti. loppujen lopuksi yritän kuitenkin sanoa, että kaikki mitä oikeat päättäjät ottelussa eli tuomarit (olivat he kuinka umpisurkeita tahansa), sallivat on sallittua ja kaikki mitä ei ei. Mutta protestoida pitää aina.

mutta se, että ruvetaan leimaamaan jonkin maan pelaajien ja joukkueiden pelitapaa "vääräksi" on typerää, ei se britti tai saksa - futiksen pikkuvirheiden viheltämättäjättäminen ole sen enempää väärin, kuin jokaisen pikkuvirheen viheltäminen.

nyky jalkapallossa on muutenkin havaittavissa ilmiö jossa fanit keskittyvät vastustajan dissaamiseen enemmän kuin omien kannattamiseen. :S

minä ainakin haluaisin viedä MM-kisat läpi nauttien erilaisista jalkapallokulttuureista, joista toisista voin pitää enemmän kuin toisista, mutta mikä oikeus minulla tavallisella fanilla on mennä haukkumaan jotain toista..

ei sitten mitään.

Juuri näin, bravo!

Mikäli mä jotain selkoa sun tekstistä sain niin sulla taitaa olla melkoset ennakkoluulot päällä Valioliigasta. Aivan kuin Premierissä ei taitoa olisi ja

tuomareilla olisi pilli taskussa. Kieltämättä Valioliigassa on muutamia ns. fyysisempiä joukkueita (Bolton, Everton jne..) ja kun ne pehmeät kosketukset ja elasticot eivät mene kaikkien seurojen kesken tasan on osa joukkueista valinnut suoraviivaisemman tyylin.

ei tuo ole mielipiteeni liigasta, vaan se stereotypia mikä maailmalle on levinnyt. mielestäni valioliigassa on upeita teknisiä pelaajia Giggs, CRonaldo, Joe Cole... ja monet muut.

Alkaa nämä teidän jutut pikkuhiljaa jo mennä hieman OFFTOPICIN puolelle.. Sitten itse Saksasta. Eilen häviö ainakin siinä ottelussa selvästi paremmalle Italialle. Toivottavasti Portugali hoitelee isäntämaan lauantaina.

Onnistuneen turnauksen Saksa jälleen kerran pelasi ja tällä kertaa isäntämaana lopulta pronssiset mitalit itselleen napaten.

Mieleen jäivät maalivahtien onnistumiset Lehmann ja pronssipelissä Kahn onnistuivat peleissänsä kumpainenkin paikkansa täyttäen. Puolustajista varmasti Lahm pelasi monen seuran toivehankintalistalle. Klosella erittäin vahvaa kärkipeliä ja oli pari astetta mielestäni terävämpi kuin paljon kehuttu Podolski. Kukaan ei tainnut varsinaisesti ainakaan hirveän pahasti pettää odotuksiin nähden, vaikka muutamalta pelaajalta ehkäpä enempi odoteltiin koko turnauksessa lähinnä Ballack ja Schweinsteiger.

EDIT pakko mainita vielä iloisen oloinen valmentaja Jurgen Klinsmann joka elävästi kentänlaidalla tilanteesta toiseen eleli. Hieno heppu oli jo pelajaana ja näköjään myös valmentaja.

Niin myös tuon laitalinkin Odonkorin otteita tulee taatusti tulevaisuudessa hieman tarkemmin seurattua.