Jump to content
Sign in to follow this  
JamesPotkukelkka

Mestareiden liiga YLEn kanaville

Recommended Posts

Voisiko joku hieman valaista, mitä kirjoituksessa oikein sanottiin, kun ei ole Veikkaajaa tässä käsillä?

no, lähtökohtaisesti Pirinen harmitteli kun ei saada suomalaiseen TV-ruutuun Liverpoolia. Perustelut miksi kyseinen ottelu pitäisi näyttää kuulostavat jotenkin ontuvilta. Tässä parhaita paloja:

"Suomessa eniten kannatettu ulkomaalaisseura"

"takalinjoilla luutii yksi Suomen tämän hetken RAKASTETUIMMISTA jalkapalloilijoista"

Kyseisen herrasmiehen mukaan YLEn olisi pitänyt tällä kaudella näyttää kaksi poolin peliä, eli Hyypiän 100. euro-ottelu (vs Besiktas) ja nyt tämä koko Suomen joukkueen ratkaisuvääntö.

Ja loppuun vielä nerokas heitto: "Onneksi on Viasat."

Eli, mitä helvettiä sä urpo sitten itket??

Tämä herra Pirinenhän on nolannut itseään veikkaajaan kolmossivulla nyt jo useampaan otteeseen. Kirjoittamisen taso on todella heikkoa ja yrittää olla hyvinkin hauska, epäonnistuen pahasti. Palauteboxiin lähtee täältäkin jonkinlainen "ylistyskirje".

Taas sitä samaa helvetin paskaa, mitä suolletaan joka tuutista.:wallbang: Pirisen selitykset todella ontuvia, sanoisi edes rehellisesti ja suoraan: "Haluan nähdä kaikki Poolin pelit, koska itse kannatan Poolia." Ääliö. Ja se Hyypiö...Eikö niille edes Pasanen kelpaa? Jos suomalaispelaajien takia haluaa otteluita nähdä, niin eikö se ole aivan se ja sama, kuka suomipoika siellä kämmäilee? Omasta mielestäni yksi suomalaisjuntti on kyllä heikoin mahdollinen selitys jonkun pelin näyttämiselle.

Ja voi muna, Pool on kahden maalin johdossa. Toivottavasti tulisi edes Milania vastaan seuraavassa vaiheessa, niin pääsisi katsomaan ja nauramaan studion "miesten" itkemistä Rossonerin lähettäessä ihQ-Samin ja kumppanit laulukuoroon.

Onneksi sentään Bremen on tippumassa.:boogy:

Anteeksi taas vuodatus, mutta tää Suomen meininki on vaan niin v*tun s**tanasta.

Taas sitä samaa helvetin paskaa, mitä suolletaan joka tuutista.:wallbang: Pirisen selitykset todella ontuvia, sanoisi edes rehellisesti ja suoraan: "Haluan nähdä kaikki Poolin pelit, koska itse kannatan Poolia." Ääliö. Ja se Hyypiö...Eikö niille edes Pasanen kelpaa? Jos suomalaispelaajien takia haluaa otteluita nähdä, niin eikö se ole aivan se ja sama, kuka suomipoika siellä kämmäilee? Omasta mielestäni yksi suomalaisjuntti on kyllä heikoin mahdollinen selitys jonkun pelin näyttämiselle.

Ja voi muna, Pool on kahden maalin johdossa. Toivottavasti tulisi edes Milania vastaan seuraavassa vaiheessa, niin pääsisi katsomaan ja nauramaan studion "miesten" itkemistä Rossonerin lähettäessä ihQ-Samin ja kumppanit laulukuoroon.

Onneksi sentään Bremen on tippumassa.:boogy:

Anteeksi taas vuodatus, mutta tää Suomen meininki on vaan niin v*tun s**tanasta.

On se nyt kumma, kun ei Suomalaisia pelaajia kunnioita, JOS on syntynyt Suomessa, niin en ymmärrä miksi kotimaata ja sen urheilijoita pitäisi vihata. Se on ylpeyden aihe, että näinkin pienestä maasta on tullut näinkin suuria urheilijoita :thumbsup1:

Kirjoitukselle toki iso :thumbsdown1: Itse luin tuon huumorilla ja varmasti tiesi Pirinenkin miten paljon roskaa tulee saamaan niskaansa tuosta. Eiköhän nuo itkut Poolin johdostakin kuulu ennemmin FF2:lle vai pitäisikö sitä Milanin pelien aikana tulla iloitsemaan tänne foorumille mahdollisesta Milanin tappioasemasta.

Pitihän se arvata, että joku vetää pavun nenään.

On se nyt kumma, kun ei Suomalaisia pelaajia kunnioita, JOS on syntynyt Suomessa, niin en ymmärrä miksi kotimaata ja sen urheilijoita pitäisi vihata.

En ymmärrä, miksi suomalaisia urheilijoita pitäisi kaikkien suomalaisten rakastaa. Vai pidätkö kaikista muistakin suomalaisista, vain sillä perusteella, että he ovat suomalaisia?

Olenko muuten sanonut vihaavani kotimaatani? Mielestäni en. Jos et vääristelisi sanomisiani, jookos?

Se on ylpeyden aihe, että näinkin pienestä maasta on tullut näinkin suuria urheilijoita :thumbsup1:

Hyypiä on suuri lähinnä kooltaan. Tämä oli huumoria. Hymiö.

Itse luin tuon huumorilla

Kas kummaa...

Pitihän se arvata, että joku vetää pavun nenään.

En ymmärrä, miksi suomalaisia urheilijoita pitäisi kaikkien suomalaisten rakastaa. Vai pidätkö kaikista muistakin suomalaisista, vain sillä perusteella, että he ovat suomalaisia?

Olenko muuten sanonut vihaavani kotimaatani? Mielestäni en. Jos et vääristelisi sanomisiani, jookos?

Hyypiä on suuri lähinnä kooltaan. Tämä oli huumoria. Hymiö.

Kas kummaa...

''mutta tää Suomen meininki on vaan niin v*tun s**tanasta.'' Tuosta saa sen käsityksen, että et pidä Suomen meiningistä, josta voi päätellä sen, että sinulla on jotain Suomea vastaan.

''Suuria urheilijoita'' huom, monikko Hyypiä on kyllä minun listallani, mutta ennen Hyypiä on suuri määrä muita urheilijoita (ei pelkästään jalkapalloilijoita).

Ja etkös sinä se ensimmäinen ollut, joka veti ''pavun'' nenään :smile:

Lopetellaan ettei mene ihan off-topikiksi.

Taktisesti nerokas peli Olympiakosilta:thumbsup1:

.. niin Pirinen pyysi ilmoittautumaan niitä, joita ks. ottelu muka oikeasti kiinnostaisi enemmän kuin Poolin peli. Suomessa asiantuntijoilla tuntuu olevan asenne vamma etenkin Kreikkalaisia joukkueita vastaan...Eilinen piti olla läpihuuto juttu Werdenille, vaikka hävisivät jo koti pelinkin 1-3.

Oli hieno peli Olympiakosilta joo..ja siihen päälle Nikopolidisin pari hyvää seiviä aika ratkasevilla hetkillä. Jonkin verran se Mara tietää kreikkalaisesta fussesta..

Ja mielestäni pitäisi olla aivan sama kuka suomalainen on TV-ruudussa, jos perustelut otteluvalinnoille on suomalainen pelaaja. YLE on näyttänyt jo 2 Poolin peliä, joista toista varten jopa vaihtoivat päivää keskiviikkoon, eli mielestäni Pool-faneilla ei ole mitään syytä itkeä valintoja..2/6 pitäisi riittää?! Ekan ManU-pelin veikkaan olevan finaali..toivottavasti olen väärässä.

Noh AC Milan on selvästi vieraantunut tästä maailmasta pitäen kaikkia suomalaisia juntteina... En nyt heti ainakaan keksi, miksi juuri me suomalaiset olisimme sen juntimpia kuin ihailemasi liimatukkaiset eteläeurooppalaiset. Nyt kun Suomea noin vieroksut: Etkös kuitenkin seuraa jääkiekon SM-liigaa? Jos pitää paikkansa, niin miksi jääkiekossa suosikki ei löydy Italian pääsarjasta, kun kerran maa on niin hieno?

Itse en ole tuota Pirisen tekstiä lukenut, mutta siitä täytyy jo nostaa hattua, että joku uskaltaa moista tekstiä kirjoittaa. Ainakin kun lukee FutisForumia ja muita, jossa Liverpool on otettu hampaisiin juuri Hyypiä takia (en tiedä onko juuri siksi) ja Liverpoolin fanit ovat niitä suurimpia "mieshuoria". Käsittääkseni tuo "mieshuora"-termi tulee juuri siitä, että välittää muusta kuin Suomi-futiksesta ja Liverpoolissa sentään pelaa suomalaispelaaja. Eikös sen luulisi oikeuttavan (kannattamiseen ei kyllä mielestäni oikeutusta tarvitse keneltäkään kysellä) Liverpoolin kannattamiseen edes jossain määrin?

Pelasi suomalaispelaaja sitten missä tahansa seurassa tällä tasolla, tulisi sitä mielestäni kunnioittaa. Kunnioittaa voi toki muillakin kuin tv-lähetyksillä, mutta se nyt on yksi tapa. Kaipa senkin sitten kunnioittamiseksi voi laskea, kun AC Milan pitää Samia ihanana. :howler:

Ja mielestäni pitäisi olla aivan sama kuka suomalainen on TV-ruudussa, jos perustelut otteluvalinnoille on suomalainen pelaaja. YLE on näyttänyt jo 2 Poolin peliä, joista toista varten jopa vaihtoivat päivää keskiviikkoon, eli mielestäni Pool-faneilla ei ole mitään syytä itkeä valintoja..2/6 pitäisi riittää?! Ekan ManU-pelin veikkaan olevan finaali..toivottavasti olen väärässä.

Jos nyt puhut lohkovaiheesta, niin vaan pyydänpä tarkistamaan uudelleen, kuinka monta SAMIN ja Liverpoolin peliä on näytetty.

''mutta tää Suomen meininki on vaan niin v*tun s**tanasta.'' Tuosta saa sen käsityksen, että et pidä Suomen meiningistä, josta voi päätellä sen, että sinulla on jotain Suomea vastaan.

Lähinnä jalkapallomeininkiä tarkoitin...Futiksesta kun käsittääkseni tässä ketjussa on tarkoitus keskustella.

Nyt kun Suomea noin vieroksut

Ja taas vääristellään. En minä koko Suomea ole sanonut vieroksuvani.

Etkös kuitenkin seuraa jääkiekon SM-liigaa? Jos pitää paikkansa, niin miksi jääkiekossa suosikki ei löydy Italian pääsarjasta, kun kerran maa on niin hieno?

Miksi en voi mielestäsi kannattaa suomalaista joukkuetta? En minä Suomea tai kaikkia suomalaisia inhoa.

Suomi on myös sen verran kova jääkiekkomaa, että pikkupoikien ei tarvitse tähyillä ulkomaille löytääkseen itselleen esikuvia ja suosikkeja. Myöskin kotimaan liigaa voi helpommin seurata, ja matkat peleihin ovat keskimäärin lyhempiä. On aika vaikea pikkunatiaisena omaksua suosikkijoukkueeksi esim. Milano Vipersia, kun koko liigasta ei tässä maassa puhuta yhtään mitään, eikä pelejäkään ole mahdollista nähdä.

Käsittääkseni tuo "mieshuora"-termi tulee juuri siitä, että välittää muusta kuin Suomi-futiksesta

Jos näin on, voiko enää naurettavammaksi mennä? Jos siis kannatat ulkomaalaista joukkuetta, olet mieshuora? Tuo on jo junttiuden huipentuma.

-mieshuora-

Noho..näytetty VAIN 1 Samin Liverpoolin peli..nyt palautetta!!

No niinpä. Täysin samaa mieltä.

Pointtini oli vaan, että kannattaa kirjoittaa joko mielipiteitä tai faktaa, ei siis shittiä.

Ja taas vääristellään. En minä koko Suomea ole sanonut vieroksuvani.

Muuten vaan suomalaiset futisylpeydet (tässä tapauksessa Peetu ja Sami) ovat juntteja?

Miksi en voi mielestäsi kannattaa suomalaista joukkuetta? En minä Suomea tai kaikkia suomalaisia inhoa.

Suomi on myös sen verran kova jääkiekkomaa, että pikkupoikien ei tarvitse tähyillä ulkomaille löytääkseen itselleen esikuvia ja suosikkeja. Myöskin kotimaan liigaa voi helpommin seurata, ja matkat peleihin ovat keskimäärin lyhempiä. On aika vaikea pikkunatiaisena omaksua suosikkijoukkueeksi esim. Milano Vipersia, kun koko liigasta ei tässä maassa puhuta yhtään mitään, eikä pelejäkään ole mahdollista nähdä.

Eikös sama koske myös fudista? Veikkausliigan otteluja on erittäin helppo päästä katsomaan paikan päälle. Viime kaudella kävin Tepsin matseissa ja joka kerta eurolla sisään. Interin peliin menin kertaalleen ilmaiseksi.

Ei taida olla giuseppemeazzasansiro taikka Anfield olla (valitettavasti) yhtä lähellä/halpa.

Tuo jääkiekon esilleotto oli ehkä vähän hölmö veto, mutta olen vaan saanut semmoisen kuvan, että tunnet olevasi enemmän italialainen kuin suomalainen. Ainakin näin urheilun saralla.

Jos näin on, voiko enää naurettavammaksi mennä? Jos siis kannatat ulkomaalaista joukkuetta, olet mieshuora? Tuo on jo junttiuden huipentuma.

-mieshuora-

Tästä olen kanssasi erittäin samaa mieltä. Tätä osaa viestissäni en kohdistanut todellakaan sinuun. Kohdistin sen termin keksijälle, joka mitä todennäköisimmin "asustelee" tuolla FutisForumin puolella. Itseäni ihmetyttää termin kohdistaminen mitä suuremmassa määrin juuri Liverpoolin kannattajiin.

[/OFF-TOPIC]

Jos nyt palataan asiaan, niin epäilen vahvasti, että Liverpoolin tai Arsenalin (jos jää lohkokakkoseksi) pudotuspeliä tullaan näkemään. Ja tämä siis siksi, että mitä todennäköisimmin juuri näiden kahden seuran ottelupareista tulee ns. jättiläisten kohtaaminen, kuten vaikkapa Arsenal-Barcelona tai Liverpool-Inter tms. Ja mikäs sen mukavampaa, kovaa vastusta toivoen ainakin Poolille. Tämä on juuri se juttu, miksi seuraan (myös) ulkomaalaista futista.

Eikös sama koske myös fudista? Veikkausliigan otteluja on erittäin helppo päästä katsomaan paikan päälle. Viime kaudella kävin Tepsin matseissa ja joka kerta eurolla sisään. Interin peliin menin kertaalleen ilmaiseksi.

Ei taida olla giuseppemeazzasansiro taikka Anfield olla (valitettavasti) yhtä lähellä/halpa.

Toki koskee, mutta kai myönnät, että pelin tasossa on huima ero? Ei sillä ettenkö itsekin olisi käynyt suomipotkintaa katsomassa paikan päällä.

Itse tykkäsin JP Jalosta ja olisi todella hienoa saada Pasi takaisin studioon.

Samaa mieltä. :thumbsup1:

Ylen selostus ehkä voisi olla heikompikin, mutta mitä enemmän sitä kuuntelee, sitä enemmän sinne kaipaa Virkkusta. Mitä luksusta oliskaan Mestarien liiga Virkkusen selostamana!

Studiokommentaattoreiden tarpeellisuutta en aina ehkä täysin käsitä ylipäätään, mutta etenkin Kuuselan kohdalla tulee usein mieleen, että mitä sen studiossa olo kenellekään antaa? Kun selostaja sanoo, että maali oli lähellä, ratkaisu vaan epäonnistu, niin Kuusela toteaa siihen, että "joo siinä oli hyvä paikka, olis pitäny hei syöttää tänne vasemmalle eikä laukoa ohi maalin". :wallbang: Sitten sitä miettii kotisohvalla, notta "no shit, sherlock?" ja kaipaa Virkkusen kommentteja tuomarin hiusgeelin käytöstä, ne sentään tuo jotain uutta selostukseen. En kiistä Kuuselan kokemusta ja ammattitaitoa, mutta kun siitä usein ulosantina studiossa on vaan selostajan puheiden alleviivaus, niin en aina ihan käsitä sitä hyötyä. :rolleyes: Tai jos totta puhutaan niin harvemmin käsitän sen hyödyn, mielummin jättäisin miehen pois kommentoimasta kokonaan. Eri asia olisi, jos kommentaattori ja selostaja yhdessä ikäänkun dialogimaisesti raportoisivat pelitapahtumia, mutta kun sitä ei joko tapahdu tai sitten olen vain sulkenut sen tietoisuudestani...

E: Tosiaan niin, yllä siis tarkoitin kenties virheellisesti studiokommentaattorilla sitä selostajaa kommentoivaa setää, en niitä Tapsan kanssa studiossa juttelevia. Taitaa olla jälkimmäiset studiokommenttaattoreita ja ensinmainitut pelkkiä kommentaattoreita tai vain asiantuntijoita tms?

Enkä kyllä minäkään tiedä jaksaisiko Rautiaista selostamassa kuunnella, mutta studiossa puoliajalla koska tahansa.

Kuusela sentään _tietää_ jalkapallosta jotain, taas selostaja Lehtinen ole palloa ennen nähnytkään. Kyllähän sinne aina hommataan jotain "Kyllösiä" jauhamaan paskaa kun ei asiantuntijoita löydy. Mestarien Liigassa ainut taidokas studiokommentaattori, minun mielestäni on ollut Hongan päävalmentaja Mika Lehkosuo. Hän ei vain kannata Espanjalaisia seuroja vaan myös tietää asioista. Kyllähän paikalle saadaan Janne Saarisia jotka palvovat Saksan-fudista ja mielistelevät Brittejä maasta taivaaseen, mutta ei siinä ole mitään ideaa.

En kiistä etteikö Pasi Rautiainen olisi varmasti ihan fiksu kaveri selostamassa, mutten minä ainakaan jaksaisi kuunnella kahta tuntia kaveria, joka on suunsoitollaan ottanut enemmän punaisia kortteja kuin kukaan muu Viron jalkapalloilussa.

Virkkunen on tosiaan selostajien ylijumala, ei käy kiistäminen. Tuomas presidentiksi.

Itse tykkäsin JP Jalosta ja olisi todella hienoa saada Pasi takaisin studioon. Loisto äijä ja hyvät analyysit.

JP Jalon arvostus on mun silmissä hieman laskenut, hänen aloitettuaan seliostamaan Canalilla Valioliigaa. Ei tietämys näemmä kata kovinkaan hyvin englantia. Kamalia virheitä välistä (esim: Evra on Senegalilainen).

Edelleenkin sanon, että Suomen ylivoimaisesti paras selostaja on Virkkunen. Hänet jos YLE:n selostsajana UCL:ssa näkisin, niin olisin erittäin tyytyväinen!

Siis sanoiko hän Evraa Ranskalaiseksi vai? Sillä eihän se kamala virhe ole ilmoittaa pelaajaa sen maan perusteella, missä on syntynyt. Tietenkin jos väittää että pelaa Senegalin MJ:ssä jne, mutta on niitä pahempiakin nähty (vrt. Hänninen) :smile:

Ja mitä Virkkuseen tulee, niin olen kuullut aika paljon negatiivisia kommentteja hänen selostuksestaan UCL:ssä. Kuulemma on juuri parhaimmillaan La Ligassa, kun taas lädien peleissä heikko. Tämä on tietenkin vain jonkun mielipide, joten kai se on pakko joskus vielä Viasat hankkia pelkästään Tuomaksen takia ja kokea asia itse.

Siis sanoiko hän Evraa Ranskalaiseksi vai? Sillä eihän se kamala virhe ole ilmoittaa pelaajaa sen maan perusteella, missä on syntynyt. Tietenkin jos väittää että pelaa Senegalin MJ:ssä jne, mutta on niitä pahempiakin nähty (vrt. Hänninen) :smile:

Itse asiassa hän sanoi hänen pelaavan Senegalin maajoukkueessa ja hänen olevan syntyperältään Ranskalainen. Eli aivan mehtään meni. Sitten hän myöhemmin kylläkin korjas virheensä ja sanoi Evran olevan syntynyt Senegalissa ja pelaavan Ranskan MJ:ssa.

Muitakin samanlaisia virheitä esim Drogban kohdalla ja muutaman muun nimekkään pelaajan kohdalla, joitten tiedot luulisi olevan helppo tarkistaa esim wikipediasta.

Virkkunen tosiaan joskus keskittyy vähän liikakiin ottelun ulkopuolisiin asioihin, mutta mielestäni hän osaa loistavasti saaja katsojan mukaan ja varsinkin hänen tietoutensa LaLigasta on aivan hämmästyttävä.

Virkkunen tosiaan joskus keskittyy vähän liikakiin ottelun ulkopuolisiin asioihin, mutta mielestäni hän osaa loistavasti saaja katsojan mukaan ja varsinkin hänen tietoutensa LaLigasta on aivan hämmästyttävä.

Paras selostaja kuitenkin, mutta eipä ole lähellä yhtää hyvää kilpailijaa. Edustaa sellasta ei-suomalaista tyyliä, kun eläytyy peliin intohimoisesti. Muut selostukset on kun lukis valmiiks kirjotettua tekstiä...

Ainoa mikä ärsyttää on, kun mainostaa La Ligaa niin älyttämän paljon, ja joka matsissa vähintään 5 kertaa tulee lause "mitä vaan voi tapahtua Espanjan La Ligassa", mikä ei ole paha juttu :D.

Sori off-topik